زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۵۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

برنامه ریزی برای تابستان- ۱

ارسال:
۳۰ خرداد ۱۳۹۲, ۰۶:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۵۸ ب.ظ، توسط jahani.)
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
در پست قبلی سعی کردم کمی مسئله برنامه ریزی رو باز کنم و در مورد چالشهایی که درس خوندن تو تابستان داره در حدی که از حوصله خواننده خارج نباشد بحث کنم.پس قبل از این که بخواهید مطلب این پست را بخوانید پیشنهاد جدی میکنم به مطالعه مطالب مطرح شده در این پست بپردازید:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

در انتهای مطلب قبلی من سه سوال مهم مطرح کردم که در این پست تلاش میکنم به سوال اول و مطالب مرتبط با آن پاسخ دهم:
سوالی که با آن مواجه هستیم این می باشد که
با چه ساختار برنامه ای شروع کنم و چند ساعت مطالعه در روز؟
برای پاسخ دادن به این سوال اول باید دید چه گزینه هایی موجود هستند و سپس از بین این گزینه ها سعی کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. من سعی میکنم در ابتدا چند برنامه ای که مرسوم هست بین بچه ها رو بیان کنم و نقاط مثبت و نقاط ضعف آنها را بیان کنم. بعد برم سر برنامه ای که خودم توصیه میکنم. البته ممکن است برنامه ریزی های مختلف دیگری نیز وحود داشته باشد. اما در اینجا قصد ندارم تمام برنامه ریزیهای ممکن رو متذکر بشوم. من تنها تلاش میکنم برنامه ای را ارائه دهم که با کمی تغییر قابل پیاده سازی برای هر فدر باشد.


برنامه اول: مطالعه درس به درس:
در این نوع برنامه داوطلب یک سبد درسی خیلی کوچک انتخاب میکند (معمولا یک یا حداکثر دو درس را) بعد به طور مداوم و در یک بازه زمانی دو تا سه هفته ای به مطالعه این درس میپردازد. تا مطالب این درس تموم شود. و سپس سراغ درس بعدی و یا درسهای بعدی میرود. مثلا سه هفته برای گسسته وقت میگذارد و بعد از مطالعه گسسته سه هفته برای ساختمان داده و همین طور به انتها پیش میرود
نقاط مثبت این برنامه:
اولین نقطه مثبت این نوع برنامه داشتن تمرکز کافی بر روی یک درس و بهتر فهمیدن آن درس می باشد. همین امر باعث میشود بعدها بتوانیم بهره ی بهتری از مطالب آن درس ببریم.
دومین نقطه مثبت این نوع برنامه عدم سردرگمی و گیچ شدن در اینکه چه درسی بخوانیم می باشد. زیرا از قبل تکلیف خودمان را میدانیم و برنامه پیچیدگی چندانی ندارد.
نقاط منفی این برنامه:
اولین نقطه ضعف این برنامه به قانون پارکینسون برمیگردد. قانون پارکینسون میگوید کارها تمایل به کش آمدن دارند. به طور مثال اگر برای کاری که دو ساعت از ما زمان میگیرد چهار ساعت زمان بندی کنیم، قطعا چهار ساعت به طول خواهد انجامید. حال فرض کنید قرار است از صبح تا شب شش ساعت متوالی گسسته بخوانید. این طور باعث میشود که کارها را همانطور کش بدهید. مثلا اگه توانتان باشه که سی صفحه بخوانید قطعا بیشتر از پانزده بیست صفحه نمیتونید بخونید و مقدار زیادی از انرژیتان به هدر خواهد رفت.
دومین نقطه ضعف این برنامه اینه که نیاز به انگیزه خیلی زیاد و پشتکار بالا دارد. چون پتانسیل بالایی در تنبلی و تفره رفتن از کارها دارد و در صورتی که انگیزه و پشتکار خوبی نداشته باشید معمولا نتیجه نمیتونید بگیرید.
سومین نقطه ضعف این برنامه اینه که هیج توجهی به انرژی مصرفی ما نمیکند. مثلا اگه قرار باشه یه روز از صبح تا شب ریاضی مهندسی بخونیم خیلی انرژی بیشتری باید صرف کنیم تا از صبح تا شب پایگاه داده بخونیم. قطعا ما یه ظرف محدودی از انرژی داریم و با این نوع برنامه ریزی نمیتونیم از ظرف انرژیمان بهترین بهره را ببریم.

در کل من این نوع برنامه ریزی را به هیچ وجه توصیه نمیکنم به خصوص برای کسانی که ذاتا ادمهای تنبلی هستند و تو دوران تحصیل هم هیچ گاه ادمهای درسخونی نبودند. و حال تصمیم گرفتند برای کنکور زمان بگذارند و موفق بشوند.

برنامه دوم مطالعه تمام درسها با هم:
در این نوع برنامه از یک زمان معین داوطلبان شروع میکنند تمام درسهایی که باید برای کنکور بخوانند به طور همزمان مطالعه میکنند. مثلا روزی پنج درس را مطالعه میکنند. و یا شنبه سه درس، یک شنبه، سه درس، دو شنبه سه درس دیگر و همین طور تا همه درسها تمام شود . و دوباره از اول شروع به تکرار این سیکل میکنند. این نوع برنامه ریزی از قبلی هم بدتره. من فقط نقاط منفیشو میگم:
نقاط منفی:
اولین نقطه منفی این نوع برنامه کوبیدگی بیش از حد شما می باشد. یه قضیه ای هست تو سیستم عامل به اسم قضیه کوبیدگی. میگه که اگه تعداد کارهای رو پردازنده از یه حدی بیشتر بشه به دلیل تعویض مداوم بین این کارها بازدهی پردازنده تا حد قابل توجهی پایین می آید. و به اصطلاح کوبیده می شود. نمونه اش رو خودتان دیدید. وقتی می خواهید پنج فایل را با هم کپی کنید اگر همرو با هم بگذارید کپی بشه احتمالا زمان بیشتری بگیرد تا مثلا یکی یکی کپی کنید.
در مورد درس خوندن هم همین هست وقتی حجم درسها از یه حدی بیشتر بشه به دلیل اینکه ما دچار فقدان تمرکز میشویم (به خصوص در همین ابتدای راه) کارمان بسیار دشوار میشود. و همین امر سبب میشود که نتوانیم به تسلط مناسبی بر روی درسها برسیم.
دومین نقطه ضعف این برنامه اینه که برنامه ریزی برای آن خیلی دشوار میشود. چیدن ده دوازده درس تو طول یه هفته و مطالعه همه آنها و اینکه چقدر از هر کدام بخوانیم واقعا کار دشواری هست و همین دشواری باعث میشه دچار سردرگمی شدید و عدم تمایل برای ادامه راه بشوید.
سومین نقطه ضعف این برنامه عدم آمادگی شما برای اجرای این برنامه می باشد. اجرای این برنامه پرفشار قطعا نیازمند امادگی زیاد از سوی داوطلبان میباشد. شما دقیقا الان مثل کودکی میمانید که تازه داره راه میفته و قطعا شرکت دادن این کودک در مسابقه دوی صدمتر احمقانه ترین کاریست که میشه کرد. باید کم کم دویدن را یاد بگیرید و به تعادل کافی برسید و سپس فشار را روی خودتان زیاد کنید.

برنامه سوم: برنامه پیشنهادی من:
برنامه ای که من پیشنهاد میدهم و احتمالا خیلی از بچه هایی که تجربه یه سال خوندن برای کنکور داشتند به مرور زمان بهش رسیدن ترکیبی از این دو روش هست. در واقع باید یه حد ایده آلی از تعداد درسهای انتخاب کنیم تا به مطالعه آنها بپردازیم تا هم بتوانیم از تنوع این درسها بهره بگیریم و انرژیمان را در طول روز تقسیم کنیم و هم اینکه بتوانیم از تمرکز کافی بر روی این درسها برخوردار شویم. همچنین در آغاز راه که هنوز خیلی راه نیفتادیم و موتورمان به اصطلاح روشن نشده است، توان اجرای آن را داشته باشیم.

پیشنهاد من برای شروع حداکثر شش درس میباشد.
البته کاملا بستگی به تعداد ساعات مطالعه شما دارد. اگر تعداد ساعات مطالعه شما بالای پنج ساعت در روز می باشد میتوان با سه درس در روز شروع کرد. اما اگر کمتر از پنج ساعت در روز باشد بهتر است حداکثر روزی دو درس را در برنامه خود قرار دهید (و چهار درس را برای شروع انتخاب کنید.)
نکته بعدی در ارتباط با زبان است.
من زبان را جز درسهایی که باید مطالعه کنید اصلا قرار نمیدهم. چون زبان بستگی به پایه شما برای زبان دارد. مثلا یه نفر که پایه خیلی قوی دارد قطعا زمان خیلی کمتری نیاز دارد برای زبان. اما اگر پایه شما خوب نیست نیاز به صرف زمان بیشتری هستید. پیشنهاد من برای آنهایی که پایه زبان آنها متوسط رو به پایین هست تخصیص دادن روزی یک ساعت به مطالعه زبان هست. این تایم میتواند در انتهای شب که کمترین انرژی را دارید و یا در هنگام ظهر که خواب آلود هستید باشد. زیرا که معمولا خواندن زبان نباید انرژی زیادی از ما بگیرد. نحوه مطالعه زبان را در پست بعدی بیشتر توضیح میدهم.
نکته بعدی در ارتباط با چیدمان درسها در طول روز می باشد.
همه ما در طول روز در طی ساعاتی دارای بهترین بازدهی می باشیم. مثلا خود من در شب که همه جا ساکت هست و ارامش برقرار می باشد بهترین بازدهی را دارم و ترجیح دارم صبحها تا نزدیک ظهر بخوابم ولی شب تا ساعت سه یا چهار صبح مطالعه کنم. فرد دیگری ممکن است در صبح زود بازدهی بسیار خوبی داشته باشد. و شبها نتواند به مطالعه بپردازد. همان طور که در پست قبلی گفتم باید عادات مطالعه خود را شناسایی کنید. می توانید در دو سه هفته اول سعی و خطا بروید برای اینکه عادات مطالعه خود را بهتر شناسایی کنید. پیشنهاد جدی من به شما این هست که درسها را بر طبق انرژی که از شما میگیرند تقسیم کنید و درسهایی که انرژی بیشتری از شما میگیرند را برای مقاطعی بگذارید که بازدهی شما بیشتر از بقیه اوقات روز باشد. مثلا اگه به این نتیجه رسیدید که دو ساعت مطالعه ریاضی مهندسی انرژی بیشتری از شما میگیرد تا دو ساعت مطالعه ساختمان داده، بنابراین دو ساعت ریاضی مهندسی را در زمانی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و به همین ترتیب درسی که کمترین انرژی را از شما میگیرد را در زمانی بگذارید که کمترین انرژی را دارا می باشید.
نکته بعدی در ارتباط با انتخاب سبد دروس و اینکه در هر روز چه درسهایی را انتخاب کنیم می باشد.
در ارتباط با این مورد در پست بعدی به طور مفصل به بحث خواهم پرداخت . در واقع در پاسخ به سوال دوم این مورد را کامل بررسی خواهم کرد.
نکته بعدی در ارتباط با نحوه چیدمان تعداد درسهای انتخابی در طول هفته میباشد.
پیشنهاد من این است که هفته خود را به دو قسمت تقسیم کنیم. مثلا روزهای فرد و روزهای زوج. برای روزهای فردتان یه برنامه را در نظر بگیرید و برای روزهای زوجتان یک برنامه. یعنی مثلا درسهایی که در روز شنبه میخوانید رو در روز دو شنبه ادامه دهید. و روز یک شنبه را به یه تعداد درس دیگر اختصاص دهید. اگر شش درس را برای شروع انتخاب کردید، سه درس را برای روزهای زوج و سه درس را برای روزهای فرد تخصیص دهید. و اگر چهار درس انتخاب کردید، انتخابتان را دو درس دو درس کنید. در مورد این که چه درسهایی در روزهای زوج و چه درسهایی در روز فرد باشد در تاپیک بعدی بیشتر صحبت خواهم کرد.
نکته بعدی در ارتباط با مرور میباشد.
این سوال خیلی از داوطلبان هست که درسهایی را که خواندیم کی مرور کنیم؟ برای مرور میتوان دو نوع برنامه داشت. باید یک پلن بریزید. میتوانید پلن سه هفته ای بگذارید و یا پلن هفته ای. اگر پلن سه هفته ای گذاشتید دو هفته اول را مطالعه میکنید و هفته سوم مطالب دو هفته اول را مرور میکنید. اما اگر پلن یک هفته ای گذاشتید در طول هفته درس میخوانید و پنج شنبه و جمعه مطالب اون هفته را مرور میکنید. این که کدام یک برای شما بهتر جواب میدهد بستگی به خودتان دارد. میتونید هر دو روش را امتحان کنید بعد ببینید کدام پاسخ بهتری میدهد.
نکته بعدی در ارتباط با نحوه مطالعه هر درس و مدت زمان اختصاص دادن به هر درس برای مطالعه میباشد
حداکثر زمانی که من در نقطه آغاز کار، و برای هر درس در طول روز پیشنهاد میدهم بین دو تا سه ساعت میباشد. این که چطور این دو یا سه ساعت را به مطالعه هر درس بپردازیم پیشتر در این تاپیک به طور مفصل بحث کرده ام.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

خواندن این تاپیک خالی از لطف نیست.


تا الان راجع به ساختار کلی برنامه ما صحبت کردیم. در قسمتهای بعدی در ارتباط با نحوه انتخاب سبد دروس و اهداف مطالعاتی ما از مطالعات مربوط به تابستان و چگونگی مطالعه ما در تابستان، بیشتر به صحبت میپردازیم.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۷۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pooyaa , sir_ams , farhud , MoonRise , mhd3 , mgshervin , Engineer , saye0 , ngmsshd , m_molodi , Fatemeh , slaf83 , shokofe , The BesT , Pakzad , hamid88 , baharan20 , Nara , momonia , Pegasus , مهربان مادر , mostafa122 , H3NGAM3H , amash , tiran22 , Mänu , nina69 , aamitis , zeinab , samaneh_aftab , Doctorwho , tiger2012 , haifa , persian_boy , y.a , lida_b , asiehmohammadian , comp_s , somaieh_hassani , fatemehkh , mehdi.m2 , الهه ماه , hnarghani , ati314 , mary.moj , nilia , GoodStudent67 , 386381 , bargozideh , kaviresabz , M.Amin.M , احسان مومنی , آسمان ابری , rata , ahmad002 , iApp , arian_61 , Mohammad.K , aatwo , Mohammad WR10 , Lantern , رعنا , m@hboobe , mr_asadi , cs03 , starlet , mns2000 , سجاد۶۷ , nima047 , sara.92 , arya_sad , zahra.motahari68@gmail.com , tabassomesayna , r.jafari , amin750 , PanizIr , student_92 , دکترنگاربه امید خدا , mint07 , msbcomputer , .zohreh. , sepidsal , reza_mostafavi63 , ican , Nolan , e2000 , Iranian Wizard , mazy , fatemeh69 , fzpakzad , eli88 , chaka , shamim_s , رتبه۱سال۹۴ , mojtaba64 , ashena1 , mrsh1372 , fa_shinobi , رها-مکانیک , happy07 , ریحان , ana9940 , shishabori , n268 , Iman_k26 , sahar bano , Pure Liveliness , ND.IT , alireza11119 , elixxx , arsalan_y , d_felfelak , M a h d i , mahdiyeh_f , Nina777 , Ms. Saba , arashdn , yegane_91 , amirmahmoud , mym , IT.girll , اس کا م , SEVES , mf1129 , دختر مهربان , spiritual
ارسال:
۳۰ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۱۲ ب.ظ
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
(۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۴۲ ب.ظ)jahani نوشته شده توسط:  این سوال خیلی از داوطلبان هست که درسهایی را که خواندیم کی مرور کنیم؟ برای مرور میتوان دو نوع برنامه داشت. باید یک پلن بریزید. میتوانید پلن سه هفته ای بگذارید و یا پلن هفته ای. اگر پلن سه هفته ای گذاشتید دو هفته اول را مطالعه میکنید و هفته سوم مطالب دو هفته اول را مرور میکنید. اما اگر پلن یک هفته ای گذاشتید در طول هفته درس میخوانید و پنج شنبه و جمعه مطالب اون هفته را مرور میکنید. این که کدام یک برای شما بهتر جواب میدهد بستگی به خودتان دارد. میتونید هر دو روش را امتحان کنید بعد ببینید کدام پاسخ بهتری میدهد.
چه وقت باید درس ها را مرور کرد؟بعد از اینکه کلیه دروس را یک بار خواندیم یا در طول اولین مطالعه؟
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۰ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۲۰ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
با تشکر ویژه از شما اقای جهانیSmile
اگه امکانش هست زودتر سبد دروس را بزارید که تا فردا برنامه را بریزیم و با لطف خدا از شنبه استارت کنکور ۹۳ را بزنیم Rolleyes
بازم از زحماتتون ممنون Wink

و خدایی که همین نزدیکی است ...Heart
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pooyaa
ارسال:
۳۰ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۴۳ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
خیلی ممنون اقای جهانی از راهنمایهای بی دریغتون .
اگر میشه بگید بحث بعدی رو کی شروع میکنید ؟؟ منم میخوام از شنبه شروع کنم راهنمایهای شما رهگشای مشکلات ما در این مسیر پر پیچ و خم خواهد بود.SmileTongue

m.m:
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۱۲:۱۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۵۶ ق.ظ، توسط MrBong.)
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
من از زحمات شما سپاسگزارم...

اما شما یه راست رفتید سر برنامه ریزی...

اگه بحث محدودیت زمانی گذاشتنه، بنظر شما آیا میشه ۱ ماهه یک گیم نویس ماهر شد!؟
دو ماه چی؟ سه ماه؟ یا اصلا ۳ سال.

ببینید این یک حقیقته که باید همه چیز معقول و متناسب با توان مقابل و البته واقعیت باشه.

در درجه نخست تصمیم گیری برای هدف کنکور، این مهمه که شخص در چه وضعیت درسی قرار داره... چه احساسی نسبت به اون درس ها داره...
آیا اصلا پیش نیازهاش رو مسلطه؟

این درسته که مثلا فلان شخص رتبه ۲ رقمی گفته من فلان روش رو انجام دادم... اما اون آدم اونه و ما فقط در مواردی اندک می تونیم از صحبت های اون آدم برداشت مفید داشته باشیم.

الان در این جامعه مانشت از پیام نور ما داریم تا دانشگاه همدان و شریف.
الان در جامعه مانشت داریم کسی که ۵ ماه خوانده و پذیرفته شده و داریم که ۳ سال کنکور داده و رد شده.

اما آیا شما واقعا توقع دارید همه این اصناف با هم و همزمان یه برنامه رو پیش ببرند؟

من از تلاش برای راهنمایی توسط شما سپاسگزارم... اما این راهش نیست.
چون یه عده با ساده نگری و عدم شناخت کافی بر خود، درگیر این برنامه ها میشن و در خیال قبولی غوطه ور میشن.

دقیقا مانند کسی که بدون نرمش دست به انجام حرکات آکروباتیک بزنه.

ما اول باید بدونیم کی گرمه و کی نیست بعد بگیم فلان پشتک رو چند بار بزن... بعد بگیم فلان وزنه رو چند بار بردار...

اگه ما همه رو در یک صف و کنار هم قرار بدیم و دستور رفتار آکروباتیک بدیم، یقینا به اسثنای یکی دو نفر بقیه طبیعتا یه اتفاقی براشون خواهد افتاد.

از طرف دیگه یقینا در کنکور ارشد افراد با استعداد پیروز هستند و نه کم استعداد!

شواهد نشان داده که در افراد کم استعداد (در زمینه موفقیت تحصیلی)، در تلاش در آزمون های رقابتی شدید راه به جایی نخواهند برد و این طبیعی هم هست که با این ظرفیت کم این اتفاق بیفته.

این گام دوم است!

آیا استعداد کافی را داری یا صرفا به خیالبافی روی آوردی!؟
این یک واقعیت است که گرگ استعداد دویدن بیشتری از لاک پشت داره.
یک لاک پشت مگر چقدر می تواند تلاش کند برای دویدن!؟

_____________________________________________

توقع از شمای دوست و سایر مدیران این است که اول ما باید کمک کنیم کسانی که واقعا این کاره نیستند رو راحت کنیم و از این سلول بی مرز آزاد.

بعد تازه در گام بعدی شروع به پیگیری افراد مستعد کنیم.

وگرنه اگر به صرف امیدواری کاذب باشد، الان موسساتی در کشورهای کانادا و آمریکا هستند که از شما پول می گیرند و شما رو کاذبانه امیدوار می کنند!
۶
۱۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani , tiran22 , ریال , sohei.la
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۱۲:۵۵ ق.ظ
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
(۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۱۹ ق.ظ)MrBong نوشته شده توسط:  من از زحمات شما سپسگزارم...

اما شما یه راست رفتید سر برنامه ریزی...

اگه بحث محدودیت زمانی گذاشتنه، بنظر شما آیا میشه ۱ ماهه یک گیم نویس ماهر شد!؟
دو ماه چی؟ سه ماه؟ یا اصلا ۳ سال.

ببینید این یک حقیقته که باید همه چیز معقول و متناسب با توان مقابل و البته واقعیت باشه.

در درجه نخست تصمیم گیری برای هدف کنکور، این مهمه که شخص در چه وضعیت درسی قرار داره... چه احساسی نسبت به اون درس ها داره...
آیا اصلا پیش نیازهاش رو مسلطه؟

این درسته که مثلا فلان شخص رتبه ۲ رقمی گفته من فلان روش رو انجام دادم... اما اون آدم اونه و ما فقط در مواردی اندک می تونیم از صحبت های اون آدم برداشت مفید داشته باشیم.

الان در این جامعه مانشت از پیام نور ما داریم تا دانشگاه همدان و شریف.
الان در جامعه مانشت داریم کسی که ۵ ماه خوانده و پذیرفته شده و داریم که ۳ سال کنکور داده و رد شده.

اما آیا شما واقعا توقع دارید همه این اصناف با هم و همزمان یه برنامه رو پیش ببرند؟

من از تلاش برای راهنمایی توسط شما سپاسگزارم... اما این راهش نیست.
چون یه عده با ساده نگری و عدم شناخت کافی بر خود، درگیر این برنامه ها میشن و در خیال قبولی غوطه ور میشن.

دقیقا مانند کسی که بدون نرمش دست به انجام حرکات آکروباتیک بزنه.

ما اول باید بدونیم کی گرمه و کی نیست بعد بگیم فلان پشتک رو چند بار بزن... بعد بگیم فلان وزنه رو چند بار بردار...

اگه ما همه رو در یک صف و کنار هم قرار بدیم و دستور رفتار آکروباتیک بدیم، یقینا به اسثنای یکی دو نفر بقیه طبیعتا یه اتفاقی براشون خواهد افتاد.
اول از اینکه صادقانه میای و انتقادت رو وارد میکنی واقعا سپاسگزارمSmile دوم این که من قبل اینکه بیام راجع به برنامه ریزی صحبت کنم اومدم راجع به هفت عاملی که برای موفقیت در کنکور لازم هستند صحبت کردم.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

تو همین پست گفتم برنامه ریزی سومین عامل برای قبول شدنه اما مهمتر از اون داشتن هدف، و انگیزه کافی هست.. اره حق با شماست میشد من اول بیام راجع به هدف صحبت کنم. بعد بیام راجع به امید صحبت کنم (کما اینکه پارسال راجع به اهمیت داشتن امید برای قبولی در کنکور صحبت کردم
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اما مسئله اصلی زمان بود. اینکه گروهی بودند که میخواستند از تیرماه شروع به مطالعه کنند و گیچ شده بودند که چه باید بکنند.
نکته بعدی اینکه من هنوز حرفم راجع به برنامه ریزی تموم نشده. طبیعیه که یه نفر با خوندن این پست سوالهای زیادی تو ذهنش نقش ببنده اما قطعا خوندن این پست خیلی از سوالاتشونم جواب میده... من تو دو پست بعدی سعی میکنم به حداکثر سوالی که میتونم پاسخ بدم جواب یدم.
مسئله بعدی اینه که این کاریست که از دست من بر میاد. اره اگه بچه های مانشت دونه دونه پاشن بیان پیش من و یا به من زنگ بزنند و شرایطشون رو بگن شاید بتونم با کمک خودشون برنامه ای در خور خودشون برایشون بریزیم که بهتر نتیجه بگیریم ولی متاسفانه من نه وقت این کار رو دارم و نه توان این کار رو. پس این کار کم هزینه ترین کار و سریعترین راه برای اینه که بتونم دانش و تجربیاتم ر در اختیار دیگران بگذارم.
بعدم اینا همش یه مشت راهنما هستند. اخر سر هم وظیفه برنامه ریزی به عهده خود فرد هست. باید این قدر سعی و خطا برن تا به بهترین برنامه برسند. این راهنماها باعث میشه که فقط یه سری اشتباه رو انجام ندهند . همین و بس.
مثلا خود من میگم که تو این روشی که پیشنهاد دادم بچه های شاغل و یا اونهایی که سال دومشون هست و درسها رو در حد مناسبی بلد هستند رو در نظر نگرفتم خیلی. قطعا برای اونا باید روش برنامه ریزی فرق بکنه چون شرایطشون با بقیه فرق دارهSmile ولی فعلا توان من همین هست متاسفانهSad تلاشم اینه که سعی کنم تو تاپیک های جداگانه برای اونهایی که شاغل هستند و یا سال دوم هست دارند تلاش میکنند نیز رهنمودهایی داشته باشم.
در کل مانشت تنها راه ارتباط ما با بچه ها هست. من اگه اینجا فعالیت دارم میکنم فقط و فقط یه دلیل داره. اونم عهدیه که با خدای خودم بستم و خدا میدونه که قصدم خیر بوده و هست. امیدوارم فعالیت من در اینجا به کسی لطمه نزنه

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۲۳
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: farhud , amash , tiran22 , MoonRise , samaneh_aftab , persian_boy , asiehmohammadian , mgshervin , fatemehkh , M.Amin.M , Behzad TP , Mohammad.K , رعنا , pouya45 , a-t-e-f-e-h , soniashahbazi , .zohreh. , ashena1 , ریحان , shishabori , Skyrim , mrsh1372
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۱۲ ق.ظ، توسط MrBong.)
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
این نظر لطف شماست!
خدا رو شکر مدیران این انجمن انسان های مثبت و روشنی هستند.

در گام نخست شما باید به استعدادهای باطل رای منفی بدید!
به خیالباف ها!
به اونهایی که دیدن و انجام دادن رو یکی می پندارند!
به اونها که فکر می کنند استعداد مهم نیست و فقط انگیزه و تلاش کافیست!

بنظر شخص بنده الان مهمترین برنامه شما باید رای رد به این افراد باشه.

شما که نمی خوایید این افراد عمر با ارزششان را به هدر بدهند.

وگرنه عرض شد که موسساتی در کشورهای آمریکا و کانادا هستند که پول می گیرند تا شما را همینطور امیدوار و شاداب کنند.

همانطور که شما هم می دانید، خیلی وقت ها باید افراد نا امید بشن تا راه واقعی خودشان رو پیدا کنند.

با این اوضاع گرانی، می دانید خانواده ها چقدر متحمل سختی می شوند تا هزینه یک فرد ۲۲ ساله برای یک سال تحمل کنند؟
بهتر نیست این شخص به کسب درآمد (هرچند کم) بپردازد تا اینکه هزینه هنگفت بر دوش خانواده بگذارد و در نهایت هیچ؟

باید این افراد را به راه زندگی روگردان کرد تا از این عالم خیال بیرون بیان.

ما باید از ابزارها و داشته های موجود به نحو احسن بهره ببریم...

مانند انسان مثبتی مثل شما.
۶
۱۴
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ریال , sohei.la , M.Amin.M
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۱۳ ق.ظ
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
در جواب حرفت میتونم به این متن ارجاعت بدم:
افراد شرکت کننده در کنکور را می توان به کوهنوردانی تشبیه نمود که همگی قصد صعود به یک قله مشترک را دارا میباشند. تمامی این افراد در شروع کار خواهان صعود به قله و یا رسیدن به موفقیت در کنکور میباشند. اصولا این افراد را بر حسب اهدافشان میتوان به سه دسته تقسیم نمود. واگذارکننده ها، شرکت کننده ها و پیشروها. واگذارکننده ها افرادی هستند که اهداف چندان قدرتمندی برای فتح قله ندارند و از انگیزه ی کافی برای فتح آن برخوردار نیستند. این افراد با مشاهده ی دشواریهای کار از همان ابتدای مسیر به راحتی از صعود، تعقیب زندگی غنی و پرمایه دست میکشند و در نتیجه اغلب ناکام میمانند. افراد زیادی هستند که تصمیم دارند تا در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند اما به دلیل مشکلات فراوانی که در زندگی خود دارند خیلی زود عطای قبولی در کنکور را به لقای آن میبخشند و بیخیال تلاش برای قبولی در آن میشوند. این دسته از افراد غالباُ آنهایی میباشند که هدف مناسبی را برای خود انتخاب نکرده اند و یا اگر انتخاب کرده اند آن قدر هدفشان اهمیت نداشته است که حاضر باشند سختیهای رسیدن به آن هدف را به جان بخرند. بسیاری از ما دوستان و همکاران بسیاری داشتهایم که همواره سخن از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد به زبان می آورند اما هیچ گاه اقدامی برای آن نمیکنند و یا اگر بکنند به بهانه های مختلف در همان ابتدای راه از ادامه ی راه منصرف می شوند و خود را درگیر مشکلات شخصی خودشان می کنند.
دسته ی دوم شرکت کننده ها هستند. این دسته عموماً به سختی کار می کنند، تمام توان خود را به کار می بندند و وظایف خود و هر آن چه را که برای رسیدن به جایگاهی خاص لازم است انجام می دهند. مشکل این دسته این می باشد که خیلی زود از مسیر خسته می شوند و با بنا کردن چادرهایشان در وسط راه در همان جایی که هستند اطراق می کنند. این دسته نیز علی رغم همه ی تلاش هایی که کرده اند هیچ¬گاه شانس صعود به قله را نمی یابند. با مشاهده به لیست شرکت کننده ها در آزمون های آزمایشی و نیز تیراژ کتاب¬های کنکور میتوان به زیاد بودن این دسته از آدمها پی برد. افرادی که اغلب شروعی بسیار خوب دارند اما در اواسط راه و هنگام بروز مشکلات مختلف از ادامه¬ی راه انصراف می¬دهند و یا نمی¬توانند ادامه¬ی راه را با همان کیفیتی که آغاز کرده¬اند ادامه بدهند. این دسته از افراد همواره از سخت بودن کنکور می¬نالند و گمان می¬کنند که قبولی در کنکور و کسب رتبه¬های مناسب کار افرادی هست که گویا از مریخ آمده¬اند. در واقع این دسته از افراد نه تنها هدف قدرتمندی برای ادامه¬ی راه ندارند بلکه باور رسیدن به موفقیت در آنها نیز شکل نگرفته است. یکی از بارزترین ویژگی¬های این دسته از افراد کاهش سطح توقعاتشان به مرور زمان می¬باشد به طوریکه در ابتدای راه همگی باور دارند که می¬توانند رتبه¬های مناسبی کسب نمایند اما هر چه زمان می¬گذرد این باور در آنها کمرنگ و کمرنگ¬تر می¬شود به طوریکه در نزدیکی¬های کنکور به کسب رتبه¬ای که مایه¬ی آبروریزی نشود نیز راضی می¬شوند. بزرگترین مشکل این دسته از افراد انتخاب مسیر اشتباه و یا طی کردن نادرست مسیری که برای خودشان انتخاب کرده¬اند، می¬باشد. انتخاب هدف مناسب می¬تواند باعث شود تا بتوانند مسیر مناسب¬تری را انتخاب نمایند و بتوانند راحت¬تر بر مشکلاتشان غلبه نمایند.
دسته¬ی سوم پیشروها هستند. پیشروها نسل نادری هستند که یادگیری، رشد، سخت¬کوشی و پیشرفت را تا آخرین نفس ادامه می-دهند و با اتکا به نقاط قوت و تمایلات خود قادر به حل مشکلات پیش آمده در طی مسیری که باید طی کنند می¬باشند و در نهایت قادر به صعود موفقیت¬آمیز به قله می¬باشند. این دسته همان افرادی می¬باشند که تمام گام¬های لازم برای رسیدن به موفقیت را یک به یک طی می پیش آمده بر سر راهشان ناامید نمی¬شوند....

من نمیتونم به یکی بگم که تو جز کدوم دسته ای هر چند که با یه نگاه خیلی سریع میفهمم کی پیشرو هست، کی شرکت کننده، کی واگذار کننده . ولی باید صبر کنم تا خودشان به این نتیجه برسند که مرد کنکور نیستند.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۱۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: farhud , asiehmohammadian , mgshervin , Behzad TP , سجاد۶۷ , student_92 , ریحان , ana9940 , d_felfelak
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۱۹ ق.ظ
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
من برنامه یک ماهه برای خودم ریختم و اونجوری که میبینم خیلی زمان میبره نا بتونم یه کتاب تموم کنم!!
استرس بهم وارد شد!به نظر شما پیش بردن دو کتاب باهم از یک درس خاص مثل ساختمان داده فکر خوبیه؟

ﻫﺮﮔﺰ ﻧﮕﻮﺋﯿﺪ » ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻢ « ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﯾﺎ ﻧﻪ ،
ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻦ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟

[تصویر:  05824264702380577369.jpg]
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Behzad TP , ashena1
ارسال: #۱۰
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۲۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۲۹ ق.ظ، توسط MrBong.)
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
به به... چه تمثیل زیبایی...
بنده استفاده بردم!

بنده با صحبت های کاملا موافق هستم.

اما باید چاره ای اندیشید که گرانترین سرمایه ی بشر (یعنی عمر)، به دلیل کم توجهی به شناخت خود به هدر نره.

بنظر من این هم کار مانشت رو سبک می کنه، و هم یک بنده خدا رو نجات می ده.
۴
۱۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sohei.la , M.Amin.M
ارسال: #۱۱
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۵۶ ق.ظ
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
(۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۱۹ ق.ظ)MrBong نوشته شده توسط:  الان در این جامعه مانشت از پیام نور ما داریم تا دانشگاه همدان و شریف.
...
چون یه عده با ساده نگری و عدم شناخت کافی بر خود، درگیر این برنامه ها میشن و در خیال قبولی غوطه ور میشن.
من فکر میکنم اعتماد به نفس شما توی این موضوع که تصور می کنید شناختتون از دیگران بیشتر و بهتر از شناخت اونها نسبت به خودشونه اعتماد به نقس کاذبیه. هر کسی خودش نهایتا با توجه به مشاوره های داده شده صلاحیت تصمیم گیری درباره اهداف و برنامه هاش رو داره.

با این موضوع که همه مرد این میدان نیستن نمیشه موافق نبود و اصولا با توجه به نتایج کنکور نتیجه دیگه ای هم نمیشه گرفت. در واقع این از بدیهیاته. ولی تا جایی که من دیدم توی مشاوره ها تذکر داده میشه که برنامه هر کس الزاما با برنامه افراد موفق قابل تنظیم نیست.

یا به اندازه آرزوهات تلاش کن یا به اندازه تلاشت آرزو
۱۶
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۴:۴۹ ق.ظ
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
تشکر و سپاس فراوان .....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۱۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۳۶ ق.ظ، توسط MrBong.)
RE: برنامه ریزی برای تابستان- ۱
(۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۵۶ ق.ظ)farhud نوشته شده توسط:  من فکر میکنم اعتماد به نفس شما توی این موضوع که تصور می کنید شناختتون از دیگران بیشتر و بهتر از شناخت اونها نسبت به خودشونه اعتماد به نقس کاذبیه. هر کسی خودش نهایتا با توجه به مشاوره های داده شده صلاحیت تصمیم گیری درباره اهداف و برنامه هاش رو داره.

با این موضوع که همه مرد این میدان نیستن نمیشه موافق نبود و اصولا با توجه به نتایج کنکور نتیجه دیگه ای هم نمیشه گرفت. در واقع این از بدیهیاته. ولی تا جایی که من دیدم توی مشاوره ها تذکر داده میشه که برنامه هر کس الزاما با برنامه افراد موفق قابل تنظیم نیست.

آفرین...

این نشون میده شما از ردی ها و خیالباف ها هستی.
چون اصلا نفهمیدی چی میگم.

من می گم باید در گام اول افراد خیالباف و بی استعداد رو رد کرد برن پی زندگیشون. نه اینکه اونها هم وارد گردونه ای که همه افراد می شن بشن.

من چیزی رو که دیدم عرض کردم.

اینکه یک بابایی ۳ سال گردن پدر و مادرش هست و کاری هم نمی کنه و به بهانه کنکور ارشد هر سال رد میشه آیا این منطقیه!؟

الان متاسفم این رو عرض می کنم، در افغانستان نهایت ۲ بار اجازه کنکور دادن در یک مقطع به اشخاص داده میشه که اونا که واقعی هستند بیان بالا و خیالباف ها برن پی زندگیشون...
مای ایران از این واقعیت هنوز جا موندیم!

اینکه شما می گید هر کس صلاحیت خودش رو خودش می فهمه، کاملا غلطه.
اگه صحبت شما درست بود این همه ۳ ساله و ۴ ساله نداشتیم که.
این افراد بی استعداد هستند و حتی خودشون از این واقعیت آگاه! اما بدبختانه خیالباف هستند و همینطور با کمال روداری هر سال رد میشن و در نهایت به سن بحرانی کار و زندگی خواهند رسید که دیگه اون موقع فقط می گن یکی نبود به ما بگه بی استعداد.

حرف ما بر سر همه افراد نیست! فقط بی استعدادها رو می گیم.

کسی که ۵ ماه می خونه میاره واقعا مستحقه یا کسی که ۳ ساله با رتبه بالای ۲۰۰۰ رد می شه!؟
واقعا کدوم یک از این دو فرد از نظر تحصیل، بدرد خودش و جامعش می خوره؟

تحصیل کدامیک کاراست؟؟؟

اینکه ما برای همه بگیم خواستن توانستن است و نسخه همه مردم رو با یه جمله ساده انگارانه بپیچیم، معلومه این عبارت رو در جای خودش بکار نبردیم.

«خواستن توانستن است» برای گرگ هاست، نه لاک پشت ها!
در حالیکه قابلیت دیدون یک لاک پشت در حد نهایت سرعت خودش، به ثلث سرعت یک توله گرگ هم نمی رسد.


این حقیقت جهان است که هر کسی بهر کاری ساخته شده و ما نمی توانیم بگوییم که همه از یک توانایی و استعداد برخوردارند که دروغی هنگفت است!

امیدواری بسیار مهم است، اما باید در جای خود بکار رود و نه اینکه موجب خیالبافی این افراد شود.

[تصویر:  gif.download?cn%5Cneq%5CTheta%282%5E%7Bn%7D%29]
۳
۱۶
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ریال , sohei.la
ارسال: #۱۴
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۵۱ ق.ظ
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
اقای جهانی ممنون از مطالب خوبتون،فقط من یه سوال در مورد خلاصه برداری داشتم اون هفته ای رو که برای مرور میذاریم زمان خوبی واسه خلاصه برداری هست؟؟؟

من اناری را، می کنم دانه، به دل می گویم:
خوب بود این مردم ، دانه های دلشان پیدا بود.
می پرد در چشمم آب انار: اشک می ریزم.
۳
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Behzad TP
ارسال: #۱۵
۰۱ تیر ۱۳۹۲, ۰۹:۰۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۰ ق.ظ، توسط Asal69.)
برنامه ریزی برای تابستان- ۱
بهتر شما فکر خانواده ی خودت باشی و سعی کنی ۴ سال به خانوادت تحمیل نشی....
به نظرم کسی که امکان ۴ سال پشت کنکور موندن رو نداشته باشه!!!!!!!!!! خوب نمی مونه. میره سر کار.
بعدش هم صلاحیت شما در حدی نیست که برای دوستمون تعیین تکلیف کردی و ایشون رو ردی خطاب کردی.
بهتره در تاپیکی که برای بچه های ۹۳ زده شده و پر از انرژیه این حرفا گفته نشه که از هدفمون دور نشیم.
به نظرم شما هم نظرات کارشناسانتونو در پیام خصوصی به مدیر مربوطه انتقال بدید و به جای اینکه نگران استعداد داشتن یا نداشتن مانشتی ها باشین برای رسیدن به هدف خودتون تلاش کنید.
آقای جهانی به وظیفشون عمل میکنند و شما هم همین کار رو کنید!!!! و قطعا وظیفه ی شما کشف استعدادها نیست.
در ضمن این رو فراموش نکنید در کلاس درس یک معلم هم دانش آموز قوی هست , هم ضعیف و وظیفه ی یک معلم, یک استاد نگاه یکسان به هر دو هستش.
مانشت جاییه که در حد امکان راه درست نشون داده میشه و انتخاب کردن و درست عمل کردن به عهده ی خودمونه.
ضمناٌ قیاس توانایی انسان به عنوان اشرف مخلوقات در رسیدن به خواسته هاش با حیوانات که محدود خلق شدن و اختیاری ندارن جای سوال داره ...
۲۵
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: amash , mhd3 , farhud , fatemehkh , shoaib.narimani , مهربان مادر , Behzad TP , mr_asadi , Solaha.z


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۳۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۷۹۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۵۱۴ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۹۸ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  درخواست برنامه برای اردینو در iot seokheiry ۱ ۳,۰۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: iot-programer
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۷۹۴ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
Sad مشکل در برنامه نویسی شیء گرا Xialu ۰ ۱,۹۸۳ ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Xialu
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲,۳۲۵ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۹۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  چرا یادگیری برنامه نویسی ؟ elecomco ۰ ۲,۲۸۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: elecomco

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close