زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۲:۴۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

بعد چهارم در قران

ارسال:
۰۱ آذر ۱۳۹۱, ۰۸:۳۱ ب.ظ
بعد چهارم در قران
سلام به همه
این عنوان ایمیلی بود که بهم رسید که همراش یه فایل پاورپوینت بود به نظرم بسیار جالب اومد اگه دوست داشتید ببینید
از این ادرس می تونید دانلودش کنید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , Lonely Palm , Fardad-A , diligent , Pakzad , 8Operation , Helmaa , esi , Xilinx , Mahbanoo313 , equilibrium , ashkan_d13 , narges_r , Avicenna , Lantern , soolmaz , deh-ab
ارسال:
۰۱ آذر ۱۳۹۱, ۰۸:۵۰ ب.ظ
RE: بعد چهارم در قران
ببخشید ولی مثل اینکه آدرسش مشکل داره ، لود نمیشه ! ( البته شاید برای من اینطوره )
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۱ آذر ۱۳۹۱, ۰۹:۲۴ ب.ظ
بعد چهارم در قران
راستش واسه خودم لینکش باز می شه! اگه واسه سایر دوستان هم باز نمی شه بفرمایید تا دوباره اپ کنم

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال:
۰۱ آذر ۱۳۹۱, ۱۱:۵۰ ب.ظ
RE: بعد چهارم در قران
(۰۱ آذر ۱۳۹۱ ۰۹:۲۴ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  راستش واسه خودم لینکش باز می شه! اگه واسه سایر دوستان هم باز نمی شه بفرمایید تا دوباره اپ کنم

واسه من باز شد....مرسی

دوستان عزیز به جای پیام خصوصی از طریق وبگاه با من در ارتباط باشید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۲ آذر ۱۳۹۱, ۱۲:۳۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۳ ق.ظ، توسط SaMiRa.e.)
RE: بعد چهارم در قران
درست شد مثل اینکه مرورگر خودم مشکل داشت ، خیلی جالب بود ، ممنون Smile
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۲ آذر ۱۳۹۱, ۰۱:۲۰ ق.ظ
بعد چهارم در قران
خیلی خیلی خیلی ... با حال بود
البته آخرهاشو دیگه یه کم مخم خسته شد سر محاسباتش قاطی کردم ولی فردا حتما دوباره میخونمش.
مرسی Smile

در کارگه کوزه‌گری رفتم دوش
دیدم دو هزار کوزه گویا و خموش
ناگاه یکی کوزه برآورد خروش
کو کوزه‌گر و کوزه‌خر و کوزه فروش
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Xilinx
ارسال:
۱۴ تیر ۱۳۹۲, ۰۶:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۱۳ ب.ظ، توسط silver_0255.)
بعد چهارم و مفاهیم مربوط در قرآن
*بعد چهارم و مفاهیم مربوط در قرآن

طبق نظریات جدید علمی، فضای سه بُعدی که ما در آن زندگی می‌کنیم، یک فضای خمیده است؛ به طوری که اگر سفینه‌ای از یک نقطه شروع به حرکت کند و به زعم خودش در راستای یک خط راست حرکت کند، سرانجام به نقطه شروع حرکتش خواهد رسید.
بنابراین در مقایسه با سطح یک کره که یک سطح ۲ بُعدی بسته‌ای است که در جهت بُعد سوم خم شده است، می‌توان گفت جهان ۳ بُعدی ما پوسته یک کره ۴ بُعدی است، به عبارت دیگر جهان ما یک جهان ۳ بُعدی است که در جهت بُعد چهار خم شده است.
حرکت در بُعد چهارم نتایج جالبی در بر خواهد داشت: نظیر امکان خروج از زندان بدون گذشتن از در یا دیوار، عبور از کوه بدون رفتن بالای آن و یا تونل زدن، نزدیک کردن راه‌ها، پشت و رو کردن یک موجود، توجیه ماهیت دو گانه موج ـ ذره و غیره، به نظر می‌رسد مفاهیم فوق با مفهوم برخی آیات قرآنی نزدیکی داشته باشد.
*تعاریف و مثال‌هایی از بُعد
-نقطه یک جسم بدون بُعد است.

-جسم تک بُعدی مثل یک خط فقط طول دارد.

-جسم ۲ بُعدی مسطح بوده و همانند یک نقاشی فقط دارای طول و عرض است.

-جسم ۳ بُعدی در دنیای ۲ بُعدی دیده نمی‌شود، به عبارتی نامرئی است و فقط سایه آن قابل رؤیت است.

-جسم ۳ بُعدی مثل یک گل دارای طول و عرض و ارتفاع است، ما در دنیای ۳ بُعدی زندگی می‌کنیم، هر چیزی طول و عرض و ارتفاع دارد.
*نمایش جسم چهار بُعدی در دنیای سه بعدی!

ما که در جهان ۳ بُعدی زندگی می‌کنیم، قابلیت رؤیت اجسام ۴ بُعدی را نداریم، چرا که در دنیای ۳ بُعدی ما هرگز دیده نمی‌شوند و فقط سایه آن‌ها قابل رؤیت است.

چرا که چشم ما فقط می‌تواند اجسام ۱، ۲ و ۳ بُعدی را ببیند، پس اجسامی که بُعدی بیش از ۳ بُعد داشته باشند، را نمی‌توانیم ببینیم، سایه جسم ۴ بُعدی هم چون فقط ۳ بُعد دارد، می‌بینیم، بُعد زمان از دست می‌رود.

در بُعد پنجم، جسم ۵ بُعدی طول، عرض، ارتفاع، زمان، انرژی دارد، نمایش جسم ۵ بُعدی در دنیای ۳ بُعدی امکان پذیر نیست، برخلاف جسم ۴ بُعدی که سایه آن ۳ بُعدی است و ما می‌توانیم سایه‌اش را ببینیم، حتی سایه اجسام ۵ بُعدی چون ۴ بُعدی است، در دنیای ما قابل مشاهده نیستند، زیرا بُعد ارتفاع، ‌زمان و انرژی از دست رفته است.
«وَلَمَّا جَاء مُوسَى لِمِیقَاتِنَا وَکَلَّمَهُ رَبُّهُ قَالَ رَبِّ أَرِنِی أَنظُرْ إِلَیْکَ قَالَ لَن تَرَانِی وَلَکِنِ انظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِی فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا وَخَرَّ موسَى صَعِقًا فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَأَنَاْ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِینَ» (اعراف/ ۱۴۳)
و چون موسى به میعاد ما آمد و پروردگارش با او سخن گفت، عرض کرد: پروردگارا! خود را به من بنماى تا بر تو بنگرم، فرمود: هرگز مرا نخواهى دید، لیکن به کوه بنگر، پس اگر بر جاى خود قرار گرفت، به زودى مرا خواهى دید، پس چون پروردگارش به کوه جلوه کرد، آن را ریز ریز ساخت و موسى بیهوش بر زمین افتاد و چون به خود آمد، گفت: تو منزهى به درگاهت توبه کردم و من نخستین مؤمنانم.
*حالا می‌دانیم چرا خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: هرگز ما را نخواهی دید، چون خداوند موجودی با ابعاد بیش از ۴ بُعد است، به همین دلیل او از دید ما نامرئی است.
«وَرُسُلًا قَدْ قَصَصْنَاهُمْ عَلَیْکَ مِن قَبْلُ وَرُسُلًا لَّمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَیْکَ وَکَلَّمَ اللّهُ مُوسَى تَکْلِیمًا»(نساء/۱۶۴)
و پیامبرانى [را فرستادیم] که در حقیقت [ماجراى] آنان را قبلاً بر تو حکایت کردیم و پیامبرانى [را نیز برانگیخته‏ایم] که [سرگذشت] ایشان را بر تو بازگو نکرده‏ایم و خدا با موسى آشکارا سخن گفت.
«وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ، إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ»(قیامت/۲۲-۲۳)
آرى در آن روز صورتهایى شاداب و مسرور است، و به پروردگارش مى‏نگرد.
مثالی دیگر در روز قیامت که مردم قادر به دیدن خداوند نیستند، فقط وجود او را در قلبشان حس می‌کنند.

اجسامی که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کنند، در مقایسه با جسمی که ایستاده یا سرعت حرکت آن کمتر است، زمان برای آن‌ها کندتر می‌گذرد.
*زمان در بُعد چهارم
هر سال زندگی در بُعد چهارم معادل ۶۶۶۶۶ سال زندگی در بُعد سوم یا سال زمینی است.
«تَعْرُجُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْفَ سَنَةٍ، فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِیلًا، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدًا، وَنَرَاهُ قَرِیبًا»(معارج ۴-۷)
فرشتگان و روح در روزى که مقدارش پنجاه هزار سال است به سوى او بالا مى‏روند، پس صبر کن صبرى نیکو، زیرا آنان [عذاب] را دور مى‏بینند، [ما] نزدیکش مى‏بینیم.

-۵۰ هزار سال زمینی؛ یعنی فقط ۹ ماه در بُعد چهارم است
-هر روز زندگی در بُعد چهارم معادل ۱۸۲ سال و ۷ ماه زمینی است.
-هر ساعت در بُعد چهارم معادل ۷ سال و ۷ ماه زمینی است.
- هر ساعت در بُعد چهارم معادل ۹۱ ماه و ۱۰ روز در بُعد سوم است.
- ۱۰۰۰ ماه معادل ۱۰/۹۵ ساعت یعنی ۱۰ ساعت و ۵۷ دقیقه است.
«قَالُوا لَبِثْنَا یَوْمًا أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ فَاسْأَلْ الْعَادِّینَ» (مؤمنون/ ۱۱۳)
مى‏گویند: یک روز یا پاره‏اى از یک روز ماندیم، از شما گران [خود] بپرس.
*شما چند ساعت است در روی زمین زندگی می‌کنید؟
- ۱۲۰ سال عمر در زمین معادل ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه زندگی در بُعد چهارم است.
- ۸۰ سال عمر دنیوی معادل ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه زندگی در بُعد چهارم است.
- ۶۰ سال زمینی معادل ۸ ساعت و ۱۵ دقیقه است.
«فَاصْبِرْ کَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَ مَا یُوعَدُونَ لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِّن نَّهَارٍ بَلَاغٌ فَهَلْ یُهْلَکُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ» (احقاف/۳۵)
پس همان گونه که پیامبران نستوه صبر کردند، صبر کن و براى آنان شتابزدگى به خرج مده، روزى که آنچه را وعده داده مى‏شوند، بنگرند، گویى که آنان جز ساعتى از روز را [در دنیا] نمانده‏اند [این] ابلاغى است پس آیا جز مردم نافرمان هلاکت‏خواهند یافت.
«کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَهَا لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا عَشِیَّةً أَوْ ضُحَاهَا» (نازعات/۴۶)
روزى که آن را مى‏بینند، گویى که آنان جز شبى یا روزى درنگ نکرده‏اند.
- کسی که ۱۰۰ سال قبل مرده فقط ۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه در بعد چهارم از مرگش می‌گذرد یعنی بخشی از یک روز.
*چرا همه زمان‌ها در قرآن بر مبنای بُعد چهارم است؟

«وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاء اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِیهِ أُخْرَى فَإِذَا هُم قِیَامٌ یَنظُرُونَ»(زمر/۶۸)
و در صور دمیده مى‏شود، پس هر که در آسمان‌ها و هر که در زمین است بیهوش در مى‏افتد مگر کسى که خدا بخواهد، سپس بار دیگر در آن دمیده مى‏شود و بناگاه آنان بر پاى ایستاده مى‏نگرند.

*قانون طی‌الارض
«قَالَ یَا أَیُّهَا المَلَأُ أَیُّکُمْ یَأْتِینِی بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَن یَأْتُونِی مُسْلِمِینَ، قَالَ عِفْریتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِکَ وَإِنِّی عَلَیْهِ لَقَوِیٌّ أَمِینٌ، قَالَ الَّذِی عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْکِتَابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُ قَالَ هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی أَأَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ وَمَن شَکَرَ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ رَبِّی غَنِیٌّ کَرِیمٌ» (نمل/۳۸-۴۰)
[سپس] گفت: اى سران [کشور] کدام یک از شما تخت او را پیش از آنکه مطیعانه نزد من آیند، براى من مى‏آورد، عفریتى از جن گفت من آن را پیش از آنکه از مجلس خود برخیزى براى تو مى‏آورم و بر این [کار] سخت توانا و مورد اعتمادم، کسى که نزد او دانشى از کتاب [الهى] بود، گفت: من آن را پیش از آنکه چشم خود را بر هم زنى برایت مى‏آورم، پس چون [سلیمان] آن [تخت] را نزد خود مستقر دید، گفت: این از فضل پروردگار من است تا مرا بیازماید که آیا سپاسگزارم یا ناسپاسى مى‏کنم و هر کس سپاس گزارد، تنها به سود خویش سپاس مى‏گزارد و هر کس ناسپاسى کند، بى‏گمان پروردگارم بى‏نیاز و کریم است.

«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ» (اسراء/۱)
منزه است آن [خدایى] که بنده‏اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى که پیرامون آن را برکت داده‏ایم، سیر داد تا از نشانه‏هاى خود به او بنمایانیم که او همان شنواى بیناست.
*آیه تعیین سرعت نور
«یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ»(سجده/۵)

*راه محاسباتی سرعت نور قرآنی
-فاصله = هزار سال از سال‌هایی است که شما می‌شمرید
۱۲۰۰۰=۱*۱۰۰۰
-هر سال= ۱۲ ماه------ در نتیجه ۱۲
-طول مسیر سفر طی یک ماه = L
-فاصله = ۱۲۰۰۰*L
-سرعت = ۲۵۸۳۱۳۴۸۰۳۵/۰۸۶ تقسیم بر ۸۶۱۶۴/۰۹۰۶
در نتیجه سرعت نور محاسبه شده در قرآن عبارتند از: کیلومتر بر ثانیه ۴۹/۲۹۹۷۹۲
good-wishes، در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۴:۵۶ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

با تاپیک فعلی ادغام شد

یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: baran
ارسال:
۱۴ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۰۱ ب.ظ
سرعت نور/ چرا نمی‌توان خدا را دید
کی گفته نمیشه خدا رو دید؟
"من خدا را دیدم
همین دیروز
همین دیروز که اشک ها امان نمیداد
خدا را دیدیم،لبخندش را حس کردم و امروز راهم را با گونه های خیسم طی می کنم
خدا در همین نزدیکیهاست
کمی چشم دل باز کنیم"

...
هیچ تاملی نکردم و هر چی توی این لحظه به ذهنم رسید نوشتم ولی عین واقعیت هست!


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۴ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۱۲ ب.ظ، توسط silver_0255.)
بعد چهارم و مفاهیم مربوط در قرآن
(۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۰۱ ب.ظ)soheila2012 نوشته شده توسط:  کی گفته نمیشه خدا رو دید؟
"من خدا را دیدم
همین دیروز
همین دیروز که اشک ها امان نمیداد
خدا را دیدیم،لبخندش را حس کردم و امروز راهم را با گونه های خیسم طی می کنم
خدا در همین نزدیکیهاست
کمی چشم دل باز کنیم"

...
هیچ تاملی نکردم و هر چی توی این لحظه به ذهنم رسید نوشتم ولی عین واقعیت هست!

بله.حق با شماست ولی به نظرم اگه لطف کل مطلبو بخونید بد نیست.
تاپیکشو هم عوض می کنم برداشت اشتباه نشه.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۱۴ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۲۵ ب.ظ
بعد چهارم و مفاهیم مربوط در قرآن
ممنون که عنوان تاپیک رو عوض کردید. لطف کنید منبع مطلب تون رو هم بذارید بد نیست. و اینکه من نفهمیدم این نتیجه گیری یه باره از کجا اون وسط سبز شد!!!

حالا می‌دانیم چرا خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: هرگز ما را نخواهی دید، چون خداوند موجودی با ابعاد بیش از ۴ بُعد است، به همین دلیل او از دید ما نامرئی است.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۱۴ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۴۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۹ ب.ظ، توسط silver_0255.)
RE: بعد چهارم و مفاهیم مربوط در قرآن
(۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۲۵ ب.ظ)Somayeh_Y نوشته شده توسط:  ممنون که عنوان تاپیک رو عوض کردید. لطف کنید منبع مطلب تون رو هم بذارید بد نیست. و اینکه من نفهمیدم این نتیجه گیری یه باره از کجا اون وسط سبز شد!!!

حالا می‌دانیم چرا خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: هرگز ما را نخواهی دید، چون خداوند موجودی با ابعاد بیش از ۴ بُعد است، به همین دلیل او از دید ما نامرئی است.

تاپیکشو فقط برای اینکه بحث از مسیرش منحرف نشه عوض کردم.
البته تاریخ انتشار این موضوع مال ۶ ۷ ماه پیشه ولی گفتم شاید ارزش خودنشو داشته باشه و بعضی نخونده باشنش.
منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

به نظر شما نتیجه گیریش مشکلی داره.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۱۵ تیر ۱۳۹۲, ۰۲:۴۹ ب.ظ
RE: بعد چهارم و مفاهیم مربوط در قرآن
(۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۶ ب.ظ)silver_0255 نوشته شده توسط:  
(14 تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۲۵ ب.ظ)Somayeh_Y نوشته شده توسط:  ممنون که عنوان تاپیک رو عوض کردید. لطف کنید منبع مطلب تون رو هم بذارید بد نیست. و اینکه من نفهمیدم این نتیجه گیری یه باره از کجا اون وسط سبز شد!!!

حالا می‌دانیم چرا خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: هرگز ما را نخواهی دید، چون خداوند موجودی با ابعاد بیش از ۴ بُعد است، به همین دلیل او از دید ما نامرئی است.

تاپیکشو فقط برای اینکه بحث از مسیرش منحرف نشه عوض کردم.
البته تاریخ انتشار این موضوع مال ۶ ۷ ماه پیشه ولی گفتم شاید ارزش خودنشو داشته باشه و بعضی نخونده باشنش.
منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

به نظر شما نتیجه گیریش مشکلی داره.

آره. البته اینجا موقعیت مناسبی برای بحث در اینباره نیست.چون پرسیدید فقط همینقدر می گم که خدا موجود نیست. در واقع خداوند حقیقتی خارج از فهم و درک انسان است.
اینکه از آیات قران مطالب علمی استخراج بشه خوبه، اما در نتیجه گیری باید دقت بیشتری داشت. این جمله بنظرم اظهار نظر در مورد ذات خداوند هست.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۱۵ تیر ۱۳۹۲, ۰۳:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۴:۰۰ ب.ظ، توسط swensen.)
بعد چهارم در قران
دوستان ۱ چیز بگم ختم کلام .

روایت داریم که علم در کل هستی و کائنات ۲۷ قسمت هست . و قبل از ظهور آقا امام زمان (عج) فقط و فقط یک بیست و هفتم (۱/۲۷) آن کشف میشود . و بعد از ظهور آقا بقیه آن کشف میشود .

کاشکی آقا میومد اونوقت همه می فهمیدیم که علم یعنی چی و تکنولوژی و پیشرفت یعنی چی. /. اینا که تا حالا کشف و اختراع شده همش جنگولک بازیه .

به امید ظهور مولی و سرورمان که صد البته نزدیک است . /. سپاس .

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab , x86 , baran
ارسال: #۱۴
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۱۰:۵۸ ق.ظ
RE: بعد چهارم در قران
(۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۵۹ ب.ظ)swensen نوشته شده توسط:  روایت داریم که علم در کل هستی و کائنات ۲۷ قسمت هست . و قبل از ظهور آقا امام زمان (عج) فقط و فقط یک بیست و هفتم (۱/۲۷) آن کشف میشود . و بعد از ظهور آقا بقیه آن کشف میشود .

حاج مهدی اگه میشه آدرس این روایتت رو بده :Big Grin

امام صادق(ع) می‌فرماید: دانش ۲۷ حرف است، و همه‌ آنچه که پیامبران آورده‌اند دو حرف آن است و مردم تا کنون جز با دو حرف آشنایی ندارد، و هنگامی که قائم(ع) قیام کند، ۲۵ حرف دیگر را بیرون آورده و میان مردم نشر می‌دهد، و آن دو حرف را نیز ضمیمه می‌کند و مجموع ۲۷ حرف را در میان مردم منتشر می‌سازد.(بحار الانوار، ج۵۲، ص۳۳۶، ح۷۳)؛
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , baran


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بعد ۶ سال اومدم، ارشد مهندسی کامپیوتر کسی هست؟؟ seyed_eng ۷ ۵,۵۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: iraj.leo
Rainbow مالک اشتر و قبولی در مصاحبه اش و تکلیف انتخاب رشته ما بعد قبولی در مصاحبه مالک اشتر mahditorki ۱۷۲ ۱۵۴,۵۲۳ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۰۲:۴۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Farhad namjo
  مباحث آزاد آزمون دکترا ۹۸ (قبل ار کنکور-بعد از کنکور) taha.maten ۰ ۲,۱۰۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: taha.maten
  ارشد بعد از سی سالگی z__z ۴ ۲,۵۷۲ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۰۶:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: خانه سبز
  مهلت پست دفترچه بعد از فارغ التحصیلی alirezafchh ۳ ۴,۶۲۶ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۰۱:۴۴ ق.ظ
آخرین ارسال: rozitir
  حل المسائل کتاب معماری کامپیوتر پترسون-ویراست چهارم The BesT ۸ ۱۶,۹۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۰۶:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: milani
  دانلود کتاب Modern Operating Systems تننباوم ویراست چهارم ۲۰۱۴ yayarety ۴ ۶,۸۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۰۱:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: Milad_Hosseini
Sad باقی ماندن تعدادی واحد کارشناسی بعد از آزمون ارشد AshkanAurum ۳ ۳,۲۳۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۰۳:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  شهید بهشتی قران کاوی رایانشی dhgh ۶ ۷,۲۱۸ ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۰۴:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: safoora s
  رفتن یا نرفتن برای مصاحبه؟محرومیت سال بعد؟ sonia1990 ۲ ۳,۸۸۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Jooybari

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close