زمان کنونی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۰۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار حوزه اموزش عالی در آبان ماه ۹۲

ارسال:
۰۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۰۲ ب.ظ
اخبار حوزه اموزش عالی در آبان ماه ۹۲
آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی از امروز

هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی همراه با سفرهای زیارتی - آموزشی به مشهد مقدس و جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی از اول آبان ماه سال جاری بوده و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

این دوره ازدواج دانشجویی شامل زوج‌هایی است که تاریخ عقد آنها از اول مهر ۹۱ تا ۳۰ مهر ۹۲ می‌باشد.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نشانی nahad.ir مراجعه کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.





امکان تحصیل فرزندان فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر در دوره تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه

دبیر جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بین فارغ‌التحصیلان و دانشگاه، گفت: یکی از طرح‌های آینده دانشگاه در جهت افزایش این ارتباط فراهم کردن امکان قانونی پذیرش فرزندان پیشکسوتان و فارغ‌التحصیلان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر صراف شیرازی در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد دانش آموختگی دوره‌های اول و دوم دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به خدمات دکتر نفیسی و همکاران وی در گشایش و پیشرفت دانشگاه امیر کبیر، گفت: دکتر نفیسی فردی بود که در بحرانی‌ترین شرایط دانشگاه اعلام کرد که حتی اگر چادری را در اختیار داشته باشد در آن دانشگاه پلی تکنیک را راه اندازی می‌کند.

وی با بیان اینکه به عقیده وی علی‌رغم ملامت‌ها اگر پنج دانشگاه صنعتی در دنیا وجود داشته باشد دانشگاه امیر کبیر جزء سه دانشگاه برتر خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه امیر کبیر امیدوارم پس از تشکیل ۱۱ جلسه هیات رئیسه و ۸ جلسه هیات امنا پس از انتخابات جامعه فارغ التحصیلان بتوانیم با سهیل کمیته‌هایی با موضوع روابط بین‌الملل و در رابطه با صنعت با فارغ التحصیلان این دانشگاه ارتباط مناسب برقرار کنیم.

برقراری ارتباط با فارغ‌التحصیلان خارج از کشور
صراف با اشاره به اینکه افتخار دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که تمام دانشگاه‌های صنعتی که همراه با آن و پس از آن تاسیس شده‌اند، ثمره دانشگاه امیرکبیر بوده است،‌ تصریح کرد: به حضور و برقراری ارتباط با فارغ‌التحصیلان این دانشگاه افتخار می‌کنیم تا به امروز ۹۰۰ کارت عضویت برای فارغ التحصیلان دانشگاه امیر کبیر ارائه شده است و تلاش می‌کنیم به زودی به عنوان نخستین جامعه فارغ التحصیلان ثبت شده در مراکز ذی‌صلاح ارتباط مناسبی را نیز با فارغ التحصیلان مقیم خارج از کشور برقرار کنیم.

وی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه روزی دانشگاه آزاد نیز بتواند به قدمت و سابقه دانشگاه امیر کبیر برسد، افزود: امیدوارم روز دانشگاه آزاد نیز دانشگاه خوش نامی شود و معتقدم با ریاست دکتر میرزاده که یکی از فارغ التحصیلان امیر کبیر است به این جایگاه خواهد رسید.

دبیر جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بر شمردن تسهیلات دانشگاه برای رفاه فارغ‌التحصیلان پرداخت و با اشاره به اینکه این دانشگاه در حال حاضر در تمام رشته‌های دوره‌های مجازی دانشجو می‌پذیرد، اظهار کرد: دانشگاه امیر کبیر موفق شده است با تلاش و موافقت رییس دانشگاه و با به کارگیری مکانیسم‌های قانونی شرایطی را فراهم آورد که فرزندان فارغ التحصیلان این دانشگاه بتوانند با روش‌های قانونی با بهره‌گیری از تشریفات با شرایط خاص وارد دانشگاه شده و در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به تحصیل در دانشگاه امیر کبیر مشغول شوند.

به گفته وی روش و مکانیزم پذیرش این افراد پس از تصویب هیات مدیره از طریق سایت فارغ التحصیلان اعلام خواهد شد.

ارائه امکانات رفاهی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر
صراف همچنین با اشاره به خدمات دیگری که به فارغ التحصیلان دوره‌های نخستین دانشگاه امیر کبیر اعطا می‌شود، اظهار کرد: استفاده از مهمانسراها در شهرهای مختلف، برقراری ارتباط با برخی شرکت‌های هواپیمایی و تحویل بلیت در درب منزل فارغ التحصیلان، استفاده از امکانات مجتمع ورزشی دانشگاه و همچنین امکان استفاده از مرکز تفریحی در یکی از شهرهای شمالی کشور از دیگر تسهیلاتی است که امیر کبیر در اختیار فارغ‌التحصیلان و پیشکسوتان این دانشگاه قرار می‌دهد تا ارتباط آنان با دانشگاه حفظ شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Sunshine Off
ارسال:
۰۲ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ آبان ۱۳۹۲ ۰۳:۰۳ ب.ظ، توسط IT93.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
(۰۱ آبان ۱۳۹۲ ۰۲:۰۲ ب.ظ)good-wishes نوشته شده توسط:  
امکان تحصیل فرزندان فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر در دوره تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه

... فراهم کردن امکان قانونی پذیرش فرزندان پیشکسوتان و فارغ‌التحصیلان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

یعنی چی ؛ من دقیق متوجه نشدم؟!


یعنی این که سهمیه بدن به بجه های اساتید ؟ اگه که اینطوره متاسفم واقعا برای این سیستم. البته سال های زیادی که تاسف میخورم براش ولی خب الان بیشتر شد!

این سیستم سهمیه ای اصلا عادلانه نیست.

گویند پدرت فاضل ؛ از فضل پدر تورا چه حاصل اخه ؟Dodgy

امید وارم که اشتباه متوجه مطلب شده باشم!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۳ آبان ۱۳۹۲, ۰۶:۵۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت پژوهانه دکتری اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله هشتم طرح پژوهانه، تنها به دانشجویانی که اطلاعات و مشخصات خود و پیشنهاده (پروپزال) رساله‌‌شان تا ۱۵ آبان ماه در پایگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ثبت و تایید شده، پژوهانه پرداخت می شود.

دانشجویان واجد شرایط دریافت پژوهانه باید اطلاعات خود و پیشنهاده (پروپزال) رساله‌شان را در پایگاه ثبت پایان‌نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی کشور ثبت کرده و اطلاعات این دانشجویان تا ۱۵ آبان ماه سال جاری تایید شود.

دانشجویان علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی شیوه‌نامه اجرایی طرح پژوهانه، مصوب بهمن ماه ۱۳۸۸، باید از تحصیل رایگان برخوردار بوده و ورودی نیمسال اول(مهر ماه) ۱۳۸۹ به بعد باشند و پیشنهاده (پروپوزال) رساله آنها در بازه زمانی اول مهر ۱۳۹۱ تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ دفاع و تصویب شده باشد.

دانشجویان دکتری پژوهش محور و رشته‌های تخصصی دامپزشکی در صورت داشتن شرایط لازم، با توجه به بخشنامه های مربوط به دانشجویان پژوهش محور و رشته‌های تخصصی دامپزشکی با هماهنگی کارشناس طرح پژوهانه وزارت، جداگانه ارسال می شود.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات تاکید کرده که اطلاعات دانشجویانی که پس از تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ثبت و تایید شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۴ آبان ۱۳۹۲, ۰۳:۳۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ ۰۴:۱۴ ب.ظ، توسط good-wishes.)
جزئیات سقف سنوات تحصیلی دانشجویان مشمول (آبان ۹۲)
معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات سقف سنوات تحصیلی دانشجویان مشمول تشریح کرد.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ حجت‌الله واعظی‌نژاد، در این باره گفت: با اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در۲۲ آبان ماه سال۹۰، سقف سنوات تحصیلی دانشجویان تغییر کرد، از این رو دانشجویان ورودی مهرماه ۹۰ و به بعد باید مطابق سقف سنوات تحصیلی جدید تحصیلات خود را به اتمام رسانند.

وی افزود: سنوات تحصیلی دانشجویانی که قبل از مهرماه ۹۰ شروع به تحصیل کرده‌اند، مطابق مقررات سابق وظیفه‌عمومی محاسبه خواهد شد.

واعظی‌نژاد گفت: در قانون وظیفه‌عمومی مصوب۲۲ آبان ماه سال۹۰ سنوات تحصیلی برای دانشجویان مقطع کاردانی ۵/۲ سال، مقطع کارشناسی ناپیوسته۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی‌ارشد پیوسته ۶ سال، دکتری پزشکی پیوسته ۸ سال و دکتری تخصصی ۶ سال تعیین شده است.

معاون مشمولان وامور معافیت‌های سازمان وظیفه‌عمومی ناجا تصریح‌کرد: امسال تعداد قابل توجهی از دانشجویان به علت رعایت نکردن سقف مجاز سنوات تحصیلی وارد غیبت و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دچار مشکل شده‌اند. دانشجویان باید با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کنند تحصیل خود را درسقف مجاز سنوات تحصیلی به اتمام رسانند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehrdad372 , jparisa , SnowBlind , دریایه آبی پر تلاطم , rhdan , eel_snack , maneshty , احسان مومنی , سجاد۶۷ , انرژی مثبت
ارسال:
۰۵ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۴۰ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
آغاز ثبت نام عمره دانشجویی از امروز/ اعزام ۲هزار عضو هیات علمی

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام دانشجویان از امروز یک شنبه ۵ آبان لغایت ۱۵ آبان ماه در سایت لبیک به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
سه گروه اساتید، دانشجویان پسر مجرد و متاهلین آغاز خواهد شد و ۱۹ و ۲۰آبان ماه قرعه کشی به صورت اینترنتی انجام و زائرین اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

براساس اعلام ستاد عمره دانشگاهیان، فرایند اعزام از ابتدای اسفند آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سهمیه عمره دانشجویی در سال جاری ۱۵ هزار نفر به دانشجویان و ۲ هزار نفر به اساتید اختصاص داده شده است و در مجموع ۱۷ هزار نفر از دانشگاهیان در سال جاری به به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سال گذشته سهمیه ای به اساتید دانشگاه اختصاص داده نشد در حالی که ۸۰۰ نفر از اساتید برای اعزام ثبت نام کرده بودند امسال این اساتید اعزام خواهند شد.

امسال حدود ۸ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت به دانشجویان متاهل و ۶ هزار و ۶۰۰ سهمیه به دانشجویان مجرد پسر اختصاص داده شده است و سهمیه دانشجویان متاهل نسبت به دانشجویان پسر مجرد بیشتر است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.





تفکیک آزمون‌های دانشگاه آزاد از سازمان سنجش از سال ۹۳

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌دکتر حمید میرزاده در حاشیه نشست مسئولان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جداگانه آزمون‌های دانشگاه آزاد از سال آینده گفت: در هیئت رئیسه دانشگاه تصویب کردیم که تمامی آزمون‌های دانشگاه آزاد از سال آینده به صورت جداگانه از دیگر آزمون‌های سازمان سنجش برگزار شود.

وی افزود: برگزاری تجمیعی آزمون‌ها به نفع جوانان نیست چرا که در صورت برگزاری جداگانه آزمون‌ها دانشجویان دوبار فرصت خواهند داشت تا رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
ادامه خبر در
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۶ آبان ۱۳۹۲, ۱۰:۳۵ ق.ظ
اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
کاهش قابل توجه متقاضیان کارشناسی در دانشگاه آزاد

دکتر میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد ۱۹ هزار رشته محل دارد که ۷ هزار رشته محل آن تعطیل شده است. ما باید به دنبال توسعه بخش تحصیلات تکمیلی باشیم چون در حال حاضر یک میلیون متقاضی در بخش تحصیلات تکمیلی داریم که دانشگاه آزاد و سراسری تنها می توانند ۳۰۰ هزار نفر از این یک میلیون نفر را جذب کنند.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , azad_ahmadi , بنفشه
ارسال:
۰۷ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۰۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
شرط سنی برای شرکت در فراخوان جذب هیأت علمی/ آخرین وضعیت پرونده های هفتمین فراخوان

محمدرضا مردانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده متقاضیان هفتمین فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاههای کشور و آن دسته از افرادی که در فرایند تکمیل ظرفیت شرکت کرده بودند، اظهار داشت: پس از پایان مهلت تکمیل ظرفیت، دانشگاهها تا ۲۰ روز آینده باید شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیانی را که ثبت نام کرده اند بررسی و به آن گروه از افرادی که فاقد شرایط ثبت نام از نظر سن، گرایش تحصیلی و بر اساس نیازهای دانشگاهها هستند، اعلام کنند.

وی ادامه داد: واجدین شرایط نیز به مرحله مصاحبه دعوت می شوند که این فرایند دو ماه به طول می انجامد و بعد از این مدت، دانشگاهها باید پرونده ها را به مرکز جذب وزارت علوم، ارسال کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، درباره عمده جذبهایی که به تازگی صورت گرفته است، گفت: در نیمه نخست امسال اکثر پرونده هایی که مورد تایید قرار گرفتند مربوط به فراخوان بهمن مال سال ۹۱ بودند و تعداد قابل توجهی از متقاضیان در مهرماه جذب شدند.

مردانی درباره حداقل و حداکثر سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان جذب وزارت علوم، خاطرنشان کرد: حداقل سن داوطلبان محدودیتی ندارد.

وی ادامه داد: برای جذب در مقطع دکتری حداکثر ۴۵ سال سن با خدمت سربازی، برای جذب مربی حداکثر ۳۵ سال سن با خدمت سربازی، برای دانشجویان دکتری(بورس) با احتساب دوره تحصیل بین ۳۵ تا ۴۵ سال سن اعلام شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.





۱۰ آبان آخرین مهلت ثبت نام دانشجویان نمونه کشور

محمد حسن یوسفی ، درباره تعداد ثبت نام کنندگان در مقاطع، جنسیت و وضعیت تاهل، گفت: ۲۱۹۵ دانشجوی متاهل، ۱۹۵ دانشجوی مجرد، ۱۵۰۰ دانشجوی زن، ۱۹۰۰ دانشجوی مرد، ۱۹۰ نفر در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته ۲۶۰ نفر، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۰۲۶ نفر، کارشناسی ارشد پیوسته ۷۰ نفر، دکتری تخصصی ۶۴۷ نفر، دکتری حرفه ای دامپزشکی ۱۵ نفر ثبت نام کرده اند.

متن کامل خبر در
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.





برگزاری دوره های مشترک با دانشگاههای خارجی اصلاح شد/ پذیرش دانشجو با شرایط جدید

حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین آیین نامه ای که قرار است معاونت آموزشی وزارت علوم با تایید وزیر جدید علوم به دانشگاههای کشور ابلاغ کند، گفت: آیین نامه "برگزاری دوره های مشترک آموزش عالی با همکاری دانشگاههای خارجی" به زودی به دانشگاههای کشور ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه این آیین نامه در مقاطع تحصیلات تکمیلی اجرا می شود اما در موارد خاص ممکن است در مقاطع پایین تر نیز به اجرا در آید، درباره برخی جزئیات این آیین نامه، اظهار داشت: کمیته ای در معاونت آموزشی و زیرمجموعه شورای گسترش وزارت علوم با عضویت دانشگاهها تشکیل شد و ماموریت یافت همکاری آموزش عالی کشور با دانشگاههای خارجی مورد بازنگری قرار گیرد؛ بر این اساس شیوه ای به منظور ارائه برخی ضوابط و شرایط برگزاری دوره های مشترک در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره ها، گفت: گسترش مرزهای دانش، شناسایی توانمندیهای کشور به جهانیان، تبادل تجارب دو طرف، استفاده از امکانات سایر دانشگاهها، ارائه خدمات به کشورهای منطقه مجموعه ای از اهداف برگزاری این دوره ها به شمار می آیند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به سایر بخشهای این آیین نامه، اضافه کرد: شرایط موسساتی که می توانند دوره های مشترک برگزار کنند، الزامات و چگونگی برگزاری این دوره ها در قالب دستورالعملی آماده ابلاغ به دانشگاهها شده است.

نادری منش درباره مکان برگزاری این دوره ها با کشورهای خارجی، گفت: این دوره ها در داخل و خارج کشور برگزار می شوند اما قطع به یقین تمام دوره ها صرفا خارج از ایران برگزار نمی شوند؛ بلکه این دوره ها یا به طور کامل در ایران یا بخشهایی از آن در کشورهای طرف قرارداد تشکیل خواهند شد.

وی درباره اقدام دانشگاهها بعد از ابلاغ آیین نامه مذکور، خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ، دانشگاهها می توانند با کشورها تفاهم نامه امضا کنند و بر اساس این آیین نامه هر زمان آمادگی برگزاری وجود داشت، پذیرشها و کلاسها از ترم آینده تشکیل می شود.

این مقام مسئول وزارت علوم با یادآوری اینکه هم اکنون برخی دانشگاهها اقدام به برگزاری دوره های مشترک کرده اند به معایب این دوره ها اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته این دوره ها برگزار می شد اما به علت پاره ای مشکلات، منجر به تعطیلی ادامه پذیرشها شد؛ اما آیین نامه مذکور سعی به برطرف شدن نقاط ابهام کرده است؛ به عنوان مثال صدور مدرک پایان دوره به صورت مشترک توسط هر دو موسسه و با تایید وزارت علوم صادر می شود.

نادری منش ادامه داد: بر این اساس، نگرانیها درباره مورد تایید بودن و اعتبار داشتن این دوره ها برطرف می شود.

وی تاکید کرد: اگر موسسه ای بدون تایید و مجوز وزارت علوم به برگزاری این دوره ها حتی با دانشگاههای معتبر خارجی اقدام کند، مدرک تحصیلی داوطلب و آن دوره توسط وزارت علوم باطل اعلام می شود و تایید نخواهد شد.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، دانشجویان این دوره ها همانند دانشجویان شهریه پرداز می توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برخوردار شوند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , maryam.raz , بنفشه , maneshty
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۲, ۱۲:۴۵ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
حل مشکل سایت ثبت نام عمره دانشجویی/ دانشجویان دوباره برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات مراجعه کنند


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۹ آبان ۱۳۹۲, ۰۷:۰۸ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
سایت اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم هک شد

میر حسینی مدیرروابط عمومی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تایید این خبر گفت:‌ خوشبختانه سرور اصلی سایت هک نشده است و مشکل سرور فرعی نیز تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود.

وی همچنین گفت که اطلاعات سایت آسیب ندیده و محفوظ است.

سایت اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
میباشد


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty
ارسال: #۱۰
۱۰ آبان ۱۳۹۲, ۰۱:۰۶ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
راه‌اندازی مجدد سایت اداره کل بورس / سرقت اطلاعات قابل وقوع نبوده است

مدیر کل بورس وزارت علوم با تاکید بر اینکه در این پایگاه اینترنتی هیچ گونه اطلاعات محرمانه‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: صرفاً متن اخبار، اطلاعیه‌ها و آیین‌نامه‌ها به صورت آزاد در دسترس عموم کاربران قرار داده شده است، بنابراین تنها اقدام انجام شده این بوده که پایگاه به درستی برای نمایش به کاربران بالا نمی‌آمده است، در واقع دسترسی به پایگاه اینترنتی با مشکل مواجه شده بود و هیچ گونه اقدام دیگری از جمله سرقت اطلاعات و امثال آن صورت نگرفته است

مسلمی خاطر نشان کرد: به عبارت صحیح تر اساسا سرقت اطلاعات قابل وقوع نبوده است، زیرا اطلاعات محرمانه‌ای وجود نداشته است.

متن کامل خبر در
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۱
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۳۵ ق.ظ
پذیرش دانشجوی کارشناسی در دکتری پیوسته شریف/ فارغ التحصیلی ۵ ساله از دکتری (آبان ۹۲)
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از "پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی برای ورود به دوره دکتری" در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال جاری تعدادی از دانشجویان کارشناسی برگزیده علمی دانشگاه های مختلف دراین دوره پذیرش می شوند.
دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس آیین‌نامه "پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی برای ورود به دوره دکتری" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان پذیرش تعداد بسیار محدودی از متقاضیان با سوابق علمی برجسته، برای ورود به دوره دکتری پیوسته این دانشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: در دوره دکتری پیوسته دانشجویان به جای ۶ سال ۵ سال درس خوانده و دکتری خود را دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: دانشجویانی که بتوانند شرایط لازم را کسب کنند و وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شوند می توانند به صورت پیوسته تا دکتری ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: این دانشجویان یک سال زودتر مدرک دکتری خود را دریافت می کنند که از نظر بهره‌ وری صحیح منابع، این روش،نسبت به روش های دیگر بهتر است در دوره کارشناسی ارشد یک سال توان دانشجو صرف یک سری کارهای تکراری شده و وقت وی تلف می شود ولی در این روش از اتلاف وقت دانشجو جلوگیری می شود.

روستا آزاد گفت: پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۱۲
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۴۵ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
بورسیه ها ملزم به ارایه وثیقه ملکی هستند/ تعیین میزان تعهد خدمت بر اساس دریافت ارز

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم با اشاره به وثیقه دانشجویان بورسیه گفت: این دانشجویان حتما باید وثیقه ملکی داشته باشند چون هزینه تحصیل آنها حدود یک میلیارد تومان است و برای فردی که قرار است یک میلیارد تومان برایش هزینه شود حتما باید تضمین وجود داشته باشد .
دکتر محمود ملاباشی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وثیقه ای که از دانشجویان اعزامی به خارج با هزینه شخصی دریافت می شود گفت: قانون اعزام این است که هرکس از امکانات کشور استفاده می کند باید در قبالش تعهد خدمت بدهد.

وی ادامه داد: در قانون، مسئولیت گرفتن این تعهد از دانشجویان، برعهده وزارت علوم است و بانک مرکزی فقط ارزی را که توسط وزارت علوم تعیین می شود را تامین کرده و به بانک های ذیربط خود دستور پرداخت آن را می دهد، بنابراین گرفتن تعهد از دانشجویان بر عهده وزارت علوم است.

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم افزود: وزارت علوم اطلاعیه داده است تا ۳۰ آبان دانشجویان هرکاری دارند می توانند انجام دهند، ولی از این تاریخ به بعد دانشجویان باید با وثیقه کارهای خود را به انجام برسانند. وثیقه نیز باید یا سند باشد و یا دو نفر کارمند تضمین کنند که دانشجو بعد از اتمام تحصیلاتش به کشور باز می گردد و یا یک تضمین بانکی.

ملاباشی تاکید کرد: وقتی ارز ۲ هزارو ۴۵۰ تومانی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد بالاخره تهیه این ارز برای کشور سخت است و دانشجویان نیز باید در تامین آن به نوعی سهیم باشند.

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم درباره خدمت این دانشجویان در کشور نیز گفت: دانشجویان حداکثر شش سال می توانند از ارز دانشجویی استفاده کنند، و به اندازه ارزی که دریافت کرده اند باید در کشور خدمت کنند اگر دانشجو شش ماه از ما ارز گرفته باشد باید شش ماه برای کشور خدمت کند .


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۳
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۰۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
اعلام شرایط خاص خوابگاه دوره شبانه دانشگاه تهران/ نحوه همکاری با دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کوی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به دانشجویان شبانه خوابگاه ارایه نمی دهد تنها دانشجویان شبانه با شرایط خاص تا یک مدت مشخص می توانند از خوابگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: فرزندان شاهد، فرزندان جانباز با درصد بالا، دانشجویان رتبه برتر و استعداد درخشان که در دوره شبانه تحصیل می کنند در صورتی که فضای خوابگاهی وجود داشته باشد تا یک مدت مشخصی می توانند از خوابگاه استفاده کنند.

مدیرکل کوی دانشگاه تهران افزود: علاوه بر این دانشجویان، دانشجویان شبانه ای که تحت پوشش کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی مثل بهزیستی هستند و دارای شرایط خانوادگی خاصی هستند، بعد از بررسی و نظر مرکز مشاوره در صورت وجود فضا برای اسکان، با آنها نیز همکاری می شود.

متن کامل خبر در
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۴
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۴:۵۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آبان ماه ۹۲
راه‌اندازی سامانه آزمون دانشگاه پیام‌نور / کاهش ساعت قرنطینه سوالات در این دانشگاه

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سه سال گذشته در زمینه ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات فعالیت‌های خوبی انجام داده است، اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در دانشگاه پیام نور در سال‌های اخیر را می‌توان به سامانه‌های تولید منابع آموزشی، طراحی سئوال، ارسال الکترونیکی سئوال به بیش از ۵۰۰ مرکز واحد دانشگاهی با امنیت بالا، سامانه جامع آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، سامانه آموزش الکترونیکی و سامانه کتابخانه مجازی اشاره کرد.

وی همچنین به کاربردهای سامانه جامع آزمون در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: این سامانه شرایطی ایجاد کرده است که نیازی به حضور فیزیکی اساتید برای طرح سئوال نیست اساتید می‌توانند در هر جایی که هستند سوال ها را طراحی کرده و از طریق وب ارسال کنند، این سئوال‌ها آنلاین به مراکز ارسال می‌شود و چند ساعت قبل از آزمون با امنیت بالا ذخیره می‌شوند.

با راه‌اندازی سامانه جامع آزمون، قرنطینه سوالات این دانشگاه از ۲۰ ساعت به یک ساعت کاهش یافته است.

متن کامل خبر در
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۵
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۵:۰۴ ب.ظ
دانشکده بازیهای رایانه ای برای ترم بهمن دانشجو می‌پذیرد (آبان ۹۲)
دانشکده علمی کاربردی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ترم بهمن ماه سالجاری در سه رشته مرتبط با بازیهای رایانه ای دانشجو می‌پذیرد.

[تصویر:  223635_IMG11111770.jpg]

به گزارش خبرنگار مهر، اکنون در دانشکده گیم این بنیاد ۷۹ دانشجو در قالب رشته های کارگردانی هنری بازیهای رایانه ای، بازی سازی رایانه ای، طراحی و کارگردانی حرفه ای بازی های رایانه ای در دوره کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

حوزه آموزش دانشکده بازیهای رایانه ای (گیم) بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ارائه درخواست پذیرش دانشجو برای ترم بهمن ماه ۹۲ به دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد که با موافقت مجموعه یادشده جذب دانشجو در نوبت بهمن ماه انجام خواهد شد.

پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای در نوبت بهمن ماه ۹۲ بر اساس معدل کل و نوع دیپلم و با توجه به اولویت های بومی و غیر بومی صورت می گیرد.

متقاضیان باید به صورت اینترنتی از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نسبت به ثبت نام خود در این مرکز اقدام کنند.


دانشکده بازیهای رایانه ای (گیم) بنیاد ملی بازی های رایانه ای سال ۹۱ تاسیس شد و نخستین دانشگاه بازی سازی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به شمار می رود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fatemeh , انرژی مثبت , fatemeh85 , سجاد۶۷ , sand , pooyaa


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۰۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۸۱۴ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۱۷۸ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۶۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۳۷۴ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۲۹۹ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۰۳۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361
  اموزش روزانه مباحث بازار کار شبکه های کامپیوتری cisco_man ۲ ۲,۸۸۳ ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۰۷:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: saeidkhan
  یخ برف ابر (۲۵ دی ماه ۹۳) Aseman7 ۱ ۳,۱۷۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: parvansec

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close