زمان کنونی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۷:۴۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در شهریور ماه ۹۲

ارسال: #۱۶
۰۸ شهریور ۱۳۹۲, ۰۳:۲۶ ق.ظ
خبر خوش اینترنتی وزیر ارتباطات
(۰۸ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۵۷ ق.ظ)Lonely Palm نوشته شده توسط:  آدم دلش می سوزه که چرا این همه متخصص توی دانشگاه های شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، بهشتی، تهران و ... هستند و هیچ وقت تو اینجور پست های کلیدی قرار نمی گیرند...
ایشون دیپلمات بودند اما تحصیلاتشون بی ربط به سمتشون نیست
"نام و نام خانوادگی: دکتر محمود واعظی
تاریخ تولد: ۱۳۳۱
محل تولد: تهران

آخرین مدرک تحصیلی: دکتری روابط بین الملل
در اول خرداد ماه سال ۱۳۳۱ در یک خانواده مذهبی در خیابان خراسان، جنوب شهر تهران متولد شد. دوران تحصیل ابتدایی خود را در دبستان اسلامی صادقیه سپری و در سال ۱۳۴۹ دوره دبیرستان را با اخذ دیپلم ریاضی در مدارس میرداماد و مروی پشت سرگذاشت.
در سال۱۳۵۰ برای ادامه تحصیل به آمریکا عزیمت نمود و در سال ۱۳۵۵ مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی ساکرامنتو در رشته مهندسی برق اخذ نموده و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته الکترونیک و مخابرات در دانشگاه ایالتی سن حوزه به ادامه تحصیل پرداخت. سپس وارد مقطع دکتری رشته مهندسی مخابرات دانشگاه ایالتی لوئیزیانا شد که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با احساس ضرورت خدمت به میهن اسلامی، از اتمام تحصیل و اخذ مدرک دکتری صرفنظر و در اواخر سال ۱۳۵۸ به ایران مراجعت نمود....."
این لینک لطفا مطالعه بفرمایید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۷
۱۰ شهریور ۱۳۹۲, ۰۹:۱۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ ۰۷:۴۹ ب.ظ، توسط good-wishes.)
Star «تک تک ما. در همه جا. متصل.» مصاحبه خواندنی با زاکربرگ (شهریور ۹۲)
مارک زاکربرگ می خواهد همه افراد روی کره زمین به اینترنت متصل باشند. لابد در گام بعدی هم قصد دارد فیسبوک شناسنامه آنها را صادر کند. (چندان هم از واقعیت دور نیست!)

هفته گذشته مدیر عامل فیسبوک با اعلام هدفی جاه طلبانه که می توان آن را یکی از دستاوردهای جنبی بلندپروازی های آزمایشگاه X گوگل هم دانست، خبر از راه اندازی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
و تشکیل کنسرسیومی با مرکزیت فیسبوک و در کنارش، نوکیا، سامسونگ و اریکسون از دنیای تلفن های هوشمند، اوپرا از بین شرکت های تولیدکننده مرورگر اینترنت، و کوالکام و مدیاتک از بین تامین کنندگان زیرساخت را داد.

وقتی وارد سایت این شرکت شوید با این شعار بر می خورید: «تک تک ما. در همه جا. متصل.» زیر آن هم یک ویدیو از جهان سوم، دانشجوهای هندی، یک سلمانی جهان سومی، آکروبات نمایشی در خیابان، زنان چای چین، و بادبادکی بر روی خانه ها را می بینید.

واکنش ها به اعلام این خبر متناقض بود. گیریم که در اعلامیه مربوط به اهداف سایت و حتی ویدیوی قرار گرفته در آن، از متن سخنرانی جان اف.کندی (رییس جمهور مقتول امریکا در زمان جنگ ویتنام) برای انتقال این پیام استفاده شده که «ارتباطات باعث شکل گیری روابط انسانی بهتر می شود.» ولی همه چیز به همین راحتی است؟

در ادامه مطلب با
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
همراه باشید و مصاحبه سایت معتبر ‌Wired با مارک زاکربرگ را در باره این حرکت جدید بخوانید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , yashar0011
ارسال: #۱۸
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۵۳ ب.ظ
محققان کشور مبدل زبان اشاره به گفتار ساختند/ تایپ حرکات دست(شهریور ۹۲)
محمدرضا خیّر- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه آموزش ناشنوایان و افراد فاقد تکلم (لال) گفت: بیشتر این افراد قادر هستند با حرکات اشاره با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات این افراد در ایجاد ارتباط با افراد دیگر، اظهار داشت: زمانی که افراد مخاطب اطلاعاتی در مورد حرکات اشاره نداشته باشند مشکلاتی در زمینه ارتباط با این افراد ایجاد خواهد شد.

مجری طرح با بیان اینکه کار با این سیستم نیازی به تخصص خاصی ندارد، توضیح داد: این سیستم مجهز به دستکشی با عنوان دستکش دیتا است. این دستکش مجهز به یکسری سنسورهایی است و باعث می شود که زاویه‌های خمش انگشتان دست را کنترل کند و از آنجایی که در زبان اشاره از حرکات انگشتان استفاده می‌شود، سنسورها از منبع داده‌ها اطلاعات هر حرکت را دریافت و بر اساس حرکات انگشتان افراد لال، گفته‌هایی که به صورت اشاره ارائه می‌شود، به صورت صوتی به مخاطبان عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: برای استفاده از این سیستم اپراتور (افراد ناشنوا) این دستکش را در دست می‌کند و با حرکات اشاره و این سیستم شروع به صحبت می‌کند.

خیّر، با بیان اینکه این دستگاه در ابعاد کوچک طراحی شده است، گفت: این سیستم در کمر فرد نصب می‌شود و با استفاده از سیمی به دستکش متصل خواهد شد.


این محقق با بیان اینکه در این پروژه سعی شد تا از استاندارهای جهانی پیروی شود، ادامه داد: در این راستا در سیستم طراحی شده سوئیچی نصب شده است برای اینکه این افراد قادر باشند به دو زبان فارسی و انگلیسی صحبت کند.

به گفته مجری طرح این سیستم می‌تواند به عنوان یک وسیله کمک آموزشی بسیار مناسب برای مربیان در امر آموزش کرولال‌ها باشد.

وی تایپ بدون نیاز به صفحه کلید را از دیگر قابلیت‌های این سیستم نام برد و افزود: اپراتور می‌تواند با در دست کردن دستکش‌ها، حروف و کلمات و هر گونه جمله را بدون استفاده از صفحه کلید در کامپیوتر تایپ کند.

خیر با اشاره به نحوه عملکرد این بخش گفت: رابطی به کامپیوتر نصب می‌شود و بر اساس حرکات اشاره به جای اینکه متنی خوانده شود، متنی تایپ می‌شود. این قابلیت برای افراد نابینا در نظر گرفته شده است.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۱۱/۶/۹۲

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes
ارسال: #۱۹
۱۲ شهریور ۱۳۹۲, ۰۳:۰۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۱۹ ق.ظ، توسط good-wishes.)
و سرانجام: مایکروسافت نوکیا را به مبلغ ۷ میلیارد دلار می خرد (شهریور ۹۲)
[تصویر:  xelop_ballmer1--narenji-20130903.jpg,q13...qSRFcL.jpg]

ظاهراً رفتن استیو بالمر چندان هم یک باره و بی حساب نبوده و خبرهایی پشت پرده جریان دارد که کم کم از آنها مطلع می شویم.

ساعاتی پیش مقامات ردموند رسماً اعلام کردند که کسب و کار ابزارها و خدمات نوکیا را با مبلغی بیش از ۷ میلیارد دلار و به صورت نقد ابتیاع می کنند. مایکروسافت ۵ میلیارد دلار برای بخش تلفن همراه و ۲.۱۸ میلیارد هم برای پتنت های نوکیا پرداخت خواهد نمود. این معامله قرار است در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ و پس از تایید آن توسط سهام داران و مراجع قانونی اجرایی شود.

مدیران عامل هر دو شرکت در پستی مشترک آورده اند: «حال نوکیا فصل بعدی خود را رقم خواهد زد و این مهم را با تمرکز روی امکان تحرک از طریق پیشگامی اش در بخش های شبکه، نقشه و مکان یابی و فناوری های پیشرفته عملی می کند» «و البته برای مایکروسافت هم این، گام بزرگی ست به آینده و جهشی عظیم به جلو در مسیر خلق خانواده ای از ابزارها و خدماتی که مردم را سر شوق می آورد و تمام ابعاد تجارتش را قوت می بخشد».

این خبر خوبی برای ویندوز فون هم خواهد بود و به نوکیا امکان می دهد دستگاه هایی بی رقیب و با پشتیبانی غنی تر مایکروسافت تولید کند. همچنین خبر خوبی ست برای کسانی که عقد این دو را ازلی و غیر قابل اجتناب می دانستند.

بعد از خرید موتورولا موبایلیتی توسط گوگل که به تولید موتو ایکس انجامید این بار چشم ها به مایکروسافت و نوکیا دوخته شده تا ببینند ثمره این وصلت چه می شود. شایعاتی که از سرفیس فون مایکروسافت داشتیم حالا معنی پیدا می کنند و این بار واقعاً باید مشتاقانه منتظر پرچمدار بعدی مایکروسافت-نوکیا باشیم.

نظر شما از این اتفاق بزرگ دنیای موبایل چیست؟ آیا از این پس همکاری مایکروسافت با شرکایی چون HTC و سامسونگ کم رنگ می شود؟ یا ردموند هم رویه ای مانند گوگل را اتخاذ خواهد کرد؟


[تصویر:  500x332xwindows-phone-8-event-ballmer-an...Vl_JwL.jpg]

مایکروسافت توضیح داد که چرا نوکیا را خریده: زیرا به تجربه تلفن هوشمند دست اولی نیاز داشتند[size=x-large]

مایکروسافت بلافاصله پس از خرید نوکیا، دلایل شیرجه عمیق خود در دنیای اسمارت فون را با انتشار یک فایل پی دی اف طولانی توضیح داده است. این شرکت علاوه بر اشاره به تسریع رشد فعلی ویندوز فون، دوباره تصریح کرده که این خرید به آنها اجازه می دهد در رقابت سیستم عامل های موبایل و آنچه که تا کنون با «تلفن های آیفون و اندروید/گلکسی» با آن دست به گریبان بوده اند، سرویس ها و ابزارهای شان را با قدرتی فزاینده وارد بازی کنند.

به هر حال این نکته که شرکت ردموندی قصد ندارد «همانند گوگل و اپل، جریان ابداعات، ادغام، توزیع یا اقتصاد اپلیکیشنی را مسدود نماید» کمی داستان را تعدیل کرده است.

و با نیرو گرفتن از این موارد است که مایکروسافت در خصوص این تصاحب، صراحتا می گوید آنها نیاز داشتند «تجربه تلفن مایکروسافتی دست اول و درجه یکی را برای کاربران فراهم کنند»، تا بتوانند رقابت کنند. زیرا گنجینه ابزارهای آنها تا به اینجا چندان کامل نبوده است.

اسلایدهای این فایل همچنین اشاره می کنند که خرید مجموعه پتنتی نوکیا می تواند به ابداعات آینده در زمینه ابزارهای ویندوز فونی سرعت بیشتری داده و همچنین حمایت بیشتری از آنها به عمل آورد. مایکروسافت معتقد است از نظر فناوری، پتنت ها با ارزشترین بخش این معامله هستند.

با این اوصاف، به نظر می رسد باید امید فراوانی به آینده این دو شرکت در کنار هم داشت.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


[تصویر:  500x334xw680-narenji-20130903.jpg,q13781...9UtHHR.jpg]


دیگر تلفن هوشمندی تحت برند نوکیا نخواهید دید، ولی تلفن های همراه ارزان قیمت چرا

سرانجام بعد از مدت ها گمانه زنی، مایکروسافت دو کسب و کار دستگاه ها و خدمات نوکیا را خرید، مشخص شد که اکثر افراد کلیدی نوکیا در مایکروسافت به کارشان ادامه خواهند داد، رئسای دو شرکت بیانیه های مشابهی منتشر کردند، و مایکروسافت دلایل استراتژیک چنین خرید بزرگی را بیان کرد.

اما کم کم نکات جالبی از دل مفاد این قرارداد بزرگ بیرون می آید. اولین مورد این است که مالکیت دو برند Asha و Lumia زین پس به ردموند منتقل خواهد شد و این یعنی دیگر مارک Nokia را بر گرده تلفن های هوشمند این دو برند نخواهیم دید. با این حال تلفن های رده پایین (همراه نه هوشمند)، طبق توافقی ۱۰ ساله همچنان با برند نوکیا به بازار خواهند آمد.

به عبارت دیگر از این پس تلفن های جدید مبتنی بر ویندوز فون که این شرکت فنلاندی عرضه خواهد کرد، دارای برند مایکروسافت هستند و نام نوکیا از عرصه تلفن های هوشمند حذف خواهد شد.

بیایید با خیره شدن به N93 که یکی از ساختارشکنانه ترین طراحی های نوکیا در تمام دوران ها است، با این برند بزرگ -البته در عرصه تلفن های هوشمند- خداحافظی کنیم.
[تصویر:  xw680-narenji-20130903_0.jpg.pagespeed.i...39GfpY.jpg]

دست آخر معلوم شد که حتی استیو بالمر هم -درست مثل بیل گیتس- به درست بودن استراتژی افقی اپل در عصر پست پی سی معتقد است؛ نظارت دقیق بر طراحی و ساخت نرم افزار و سخت افزار، و ارائه محصولاتی یکپارچه.

حالا مایکروسافت نیز در کنار اپل و گوگل، یک شرکت همه فن حریف در زمینه پست پی سی ها خواهد بود و رقابت در سال های آینده غیر قابل پیش بینی می شود.




مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


ترجمه هم سایت نارنجی

Mr POSHTE Parde

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

[تصویر:  38285120436005260802.jpg]
رتبت چند شده پسر عزیزم؟!! ۱۴۰۰۰ ولی مهم اینه مجاز شدم [تصویر:  69904763000059671769.gif]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: MoonRise , barankhanom , انرژی مثبت
ارسال: #۲۰
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۰۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ۰۴:۲۸ ب.ظ، توسط good-wishes.)
باریک‌ترین صفحه کلید جهان به نازکی کاغذ + تصاویر (شهریور ۹۲)
محققان انگلیسی صفحه کلید انعطاف‌پذیری با ضخامت نیم میلی‌متر طراحی کرده‌اند که از فناوری بی‌سیم برای برقراری ارتباط با تبلت و تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باریک ترین صفحه کلید جهان توسط محققان شرکت CSR طراحی شده است که می تواند مناطق حساس به لمس در تبلت و تلفن های همراه هوشمند را گسترش دهد.

صفحه کلید بی‌سیم از طریق تراشه CSR1010 به تبلت یا تلفن همراه هوشمند متصل شده و قابلیت برقراری ارتباط با رایانه های ویندوز ۸ را دارد که در مقایسه با بلوتوث های استاندارد برق کمتری مصرف می کند.

برای طراحی باریک ترین صفحه کلید از تلفیق فناوری بی سیم و قطعات الکترونیک انعطاف پذیر و قابل چاپ استفاده شده است.

صفحه کلید قادر به دریافت لمس و کنترل حرکات دست است؛ همچنین امکان استفاده از یک قلم تایپ برای تشخیص دست خط و طراحی و رسم در نظر گرفته شده است.

این دستگاه بعنوان پوشش محافظ برای تبلت نیز محسوب شده و می تواند بخش لمسی تبلت و تلفن همراه هوشمند را گسترش دهد.

علاوه بر عملکرد بعنوان یک صفحه کلید کامل برای تایپ کردن در تلفن همراه، یک فضای لمسی بزرگ برای رایانه های رومیزی نیز محسوب می شود.

این صفحه کلید از سیلیکون لمسی Atmel برای حس مناطق چندگانه لمسی بر روی سطوح و رساناهای چاپی CIT‌ برای غشای انعطاف پذیر ساخته شده است.

باریک ترین صفحه کلید روز جمعه ۱۵ شهریور در نمایشگاه IFA‌ برلین به نمایش در می آید.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

[تصویر:  4]
[تصویر:  4]
[تصویر:  4]
[تصویر:  4]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , pooyaa , The BesT , انرژی مثبت , احسان مومنی
ارسال: #۲۱
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۱۳ ب.ظ
ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود (شهریور ۹۲)
محققان کانادایی دستبندی طراحی کرده‌اند که از ریتم منحصر به فرد ضربان قلب بعنوان رمز عبور رایانه استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استفاده از رمز عبورهای بیومتریک مانند اثر انگشت، اسکن عنبیه یا ریتم منحصر به فرد ضربان قلب بسرعت در حال جایگزین شدن با کلمات عبور معمولی هستند.

دستبند Nymi با نظارت بر ضربان قلب، جدیدترین فناوری عرضه شده در حوزه رمز عبورهای بیومتریک محسوب می شود.

کاربر با بستن این دستبند به دور مچ، از الگوی منحصر به فرد ضربان قلب برای تأیید هویت و قفل گشایی از تلفن همراه هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی استفاده می‌کند.

شناسایی کاربر توسط گجت های مختلف تا زمانیکه این دستبند دور مچ قرار داشته باشد، ادامه پیدا می کند؛ اما درصورتیکه کاربر دیگری دستبند را استفاده کند، گجت با تشخیص ضربان قلب متفاوت بسرعت قفل می شود.

این دستبند مجهز به حسگر الکترودیاگرام و آشکارساز حرکت است که امکان کنترل حرکات دست را فراهم می کند؛ نرم افزار این گجت هوشمند برای استفاده در سیستم عامل اندروید، ویندوز، Macs‌ و iOS طراحی شده است.

مراحل آزمایش نمونه اولیه دستبند ضربان قلب در حال انجام است و پیش بینی می شود که این محصول در بهار ۲۰۱۴ میلادی به قیمت ۹۹ دلار به بازار عرضه شود.
[تصویر:  4]
[تصویر:  4]
منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , The BesT , انرژی مثبت , azad_ahmadi , احسان مومنی
ارسال: #۲۲
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۲۷ ب.ظ
باریک‌ترین صفحه کلید جهان به نازکی کاغذ + تصاویر
چه باحال Smile چقدر تکنولوژی زود در حال پیشرفته!

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال: #۲۳
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۲۹ ب.ظ
ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود (شهریور ۹۲)
منبع خبر:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


البته در عنوان خبر ترجمه شده توسط ایسنا ،ضربان اشتباه است و باید به ECG یا نوار قلب تبدیل شود.
یه سوال مهمی که برای من پیش اومده اینه که تصویر عنبیه و اثر انگشت که در بیومتریک استفاده میشود در طول عمر شخص ثابت است ولی نوارقلب افراد ثابت نیست. بجهت اینکه با تغییر سن یا مسدود شدم مویرگهای قلبی بر اثر بالا رفتن سن شکل نوار قلب کم کم تغییر میکنه. واسه همینه که پزشک قلب اولین کاری که برای معاینه یه بیمار قلبی میکنه گرفتن یه نوار قلب از اوست.

حالا فرض کنید بیمار بنده خدا سکته قلبی کنه ، تو یه بیمارستانی در ایران هم باشه، دیگه نوار قلبش خیلی عوض میشه و نمیشه پول از حسابش درآورد و دیگه تا همراهان پول جور کنند ،فاتحه!!Smile


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , انرژی مثبت , SaMiRa.e , احسان مومنی , maneshty
ارسال: #۲۴
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۳۴ ب.ظ
RE: ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود (شهریور ۹۲)
(۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ۰۴:۲۹ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  منبع خبر:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


البته در عنوان خبر ترجمه شده توسط ایسنا ،ضربان اشتباه است و باید به ECG یا نوار قلب تبدیل شود.
یه سوال مهمی که برای من پیش اومده اینه که تصویر عنبیه و اثر انگشت که در بیومتریک استفاده میشود در طول عمر شخص ثابت است ولی نوارقلب افراد ثابت نیست. بجهت اینکه با تغییر سن یا مسدود شدم مویرگهای قلبی بر اثر بالا رفتن سن شکل نوار قلب کم کم تغییر میکنه. واسه همینه که پزشک قلب اولین کاری که برای معاینه یه بیمار قلبی میکنه گرفتن یه نوار قلب از اوست.

حالا فرض کنید بیمار بنده خدا سکته قلبی کنه ، تو یه بیمارستانی در ایران هم باشه، دیگه نوار قلبش خیلی عوض میشه و نمیشه پول از حسابش درآورد و دیگه تا همراهان پول جور کنند ،فاتحه!!Smile

ممنون که عنوان درست رو اطلاع دادید .
همونطوری که ریتم تایپ کردن افراد هم با هم فرق میکنه . ریتم ضربان هم مشابه عنبیه و اثر انگشت منحصر به فرد هست. یعنی پزشک درسته ضربان قلب در هر لحظه رو می سنجه اما ریتم کلی و فرکانس خاصی برای هر فرد وجود داره که از اون میشه برای شناسایی استفاده کرد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۵
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۳۶ ب.ظ
باریک‌ترین صفحه کلید جهان به نازکی کاغذ + تصاویر (شهریور ۹۲)
فکر میکنم مزه این کی بورد های الان رو نداره Big Grin
کی بورد باید تقه ازش در بیاد، یه وقتای که جو آدم رو بگیره اینتر یا (مثلا F5 Big Grin) رو بزنی باید تق، صدا بده.
البته ما به این اختراع هم احترام میزاریم Big Grin

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , SaMiRa.e
ارسال: #۲۶
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۳۷ ب.ظ
باریک‌ترین صفحه کلید جهان به نازکی کاغذ + تصاویر (شهریور ۹۲)
جالبتر از این صفحه کلیدها ، صفحه کلیدهای لیزری است. که در واقع یه تصویر روشن از صفحه کلید می افته رو میز. مثل فیلم روی پرده سینما.Smile
در واقع صفحه کلید ی وجود نداره عکسش افتاده رو میز.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , انرژی مثبت , احسان مومنی , SaMiRa.e
ارسال: #۲۷
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۴۰ ب.ظ
RE: باریک‌ترین صفحه کلید جهان به نازکی کاغذ + تصاویر (شهریور ۹۲)
بله . داشتم الان دنبال خبر همین صفحه کلید های لیزری می گشتم که بذارم که آقا فرداد زودتر گفتن . پارسال تو تلویزیون دیده بودم
اینم عکسش
[تصویر:  laser-keyboard.jpg]

اینم لینک خبرش از خبرگزاری مهر که پارسال منتشرش کرد

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , احسان مومنی , Fardad-A , SaMiRa.e , azad_ahmadi
ارسال: #۲۸
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۴۶ ب.ظ
ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود (شهریور ۹۲)
نه . اینچنین نیست. ضربان قلب افراد بین ۴۰ به بالا میتونه در دقیقه باشه.اگه کمتر از چهل باشه فرد دچار افت فشارخون میشه و می افته. اگه شخصی از حدی بیشتر فعالیت کند ضربان قلبش از حد مجاز بیشتر میشه و وارد محدوده خطر میشه.
متخصصین قلب برای ماکزییم ضربان هر قلب فرمولهای تجربی مختلفی را پیشنهاد نموده اند که معروفترینش :
[tex]0.8×(۲۲۰-age)[/tex]
مثلا" اگه شما ۲۵ سالتون هست ماکزیمم ضربان قلب شما ۱۵۶ bpm یا بیت در دقیقه است.
اگر شما فعالیتی سنگین کنید و ضربانتون ار این حد بالاتر رود ممکن است براتون اتفاقی بیافته چون بیش از توان از قلب تون دارید استفاده میکنید و بدترین حالتش اینه که بایستد.
بنابراین ضربان ثابت نیست. در طول عمر عروق یا مویرگها تنگ میشوند و برای اینکه خون کافی به همه نقاط برسه ضربان بالا میره. از طرفی مصرف دارو و دهها عامل دیگه بر ضربان و ریتم تاثیر میذاره.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty
ارسال: #۲۹
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۴۹ ب.ظ
ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود (شهریور ۹۲)
من نمی دونم این بخس خبر ربطی داره یا نه چون زیاد از علم پزشکی و اناتومی سر در نمیارم Tongue ولی اینی که اینجا گفته همین نیست؟

Each person produces a unique cardiac rhythm signal, even during heart-rate elevating activities like exercise, which determines the shape of electrocardiogram waves. The shape, size and position of the heart, as well as overall body shape and size are some of the factors that make each ECG unique

و شاید این بخش:
Nymi provides a layered security approach, as it is a three-factor authentication device..... Bionym does not publish specific data, but in general Martin describes HeartID as more accurate than face recognition and "a bit less" accurate than fingerprint recognition.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , Fardad-A , SaMiRa.e
ارسال: #۳۰
۱۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۵۲ ب.ظ
ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود (شهریور ۹۲)
خب چون سایت سایت بانک هست خیلی متن علمی نیست. شاید بهتره منتظر بشیم تا اون شرکت کانادایی که تو متن میگه داره اینکار را میکنه ، کارش را انجام بده و محصولش را به بازار بدهد.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۲ ۳,۴۱۷ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۹۲ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۹۴ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۸۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۹۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۴۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۲۵۰ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۷۰۵ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۳۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۹۶ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close