زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۲۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در دی ماه ۹۲

ارسال:
۰۳ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۴۸ ب.ظ
ورود لپ تاپ لمسی با نمایشگر معلق به بازار/ مقایسه با مدلهای مشابه (دی ۹۲)
ورود لپ تاپ لمسی با نمایشگر معلق به بازار/ مقایسه با مدلهای مشابه

یک لپ تاپ لمسی با قابلیت حرکت نمایشگر در زوایای مختلف وارد بازار شد؛ در این زمینه گروه فناوری خبرگزاری مهر، ضمن معرفی این محصول، نگاهی به مدلهای مشابه در سطح بازار دارد.

با ورود ویندوز ۸ به بازار و ارائه سیستم یکپارچه بین تبلت ها و لپ تاپ‌ها، کمپانی‌های تولید کننده کامپیوترهای شخصی سعی دارند تا با ارائه محصولات ترکیبی و خلاقانه، در کورس رقابت از یکدیگر پیشی بگیرند. براین اساس این کمپانی ها محصولات متنوعی را که کاربردهای همزمان کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت را دارند به بازار معرفی کرده اند.

در این راستا لپ تاپ Aspire R7 کمپانی ایسر – Acer – که قادر است به دلیل داشتن یک لولای خاص که Ezel نام دارد بر روی صفحه نمایش خود در فرم های مختلف استفاده شود در هفته جاری وارد بازار ایران شد؛ این ویژگی همراه با لمسی بودن صفحه نمایش، امکان تایپ کردن راحت تر را برای کاربر فراهم می کند.

با وجودی که این مدل لپ تاپ از برخی ویژگیها متفاوت از سایر لپ تاپهای بازار است اما به دلیل داشتن برخی مشخصات می توان آن را با نمونه هایی همچون تینک پد لنوو، مک بوک ایر اپل، ویووبوک ایسوس و آیدیاپد یوگا لنوو مقایسه کرد.

مشخصات ایسر R7
در طراحی ایسر R7 چهار حالت مختلف کاربردی مورد توجه قرار گرفته که علاوه بر شکل سنتی نوت‌بوک‌ها، نمایشگر می‌تواند در بالای کیبورد با زاویه‌های مختلف حرکت داشته باشد. ایسر شیوه استفاده از نمایشگر در این مدل را تحت عنوان یک فناوری جدید ثبت کرده است.

[تصویر:  232489_acer%281%29.jpg]

این فناوری سه مزیت عمده را برای R7 همراه داشته که شامل استفاده از نمایشگر در حالت معلق بدون اخلال در موقعیت آن به همراه انتقال تصاویر Full HD از محل لولا و همچنین سهولت استفاده و بازگشایی آسان دستگاه است.

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا صفحه نمایش را به هر نحوی که دوست دارد تنظیم کند؛ به نحوی که قسمت زیرین صفحه نمایش را جدا کرده و از R7 به عنوان یک کامپیوتر رومیزی All-in-One استفاده کند یا اینکه می‌تواند صفحه نمایش را تا کرده و از آن به عنوان یک تبلت استفاده کند؛ در این میان وزن زیاد این دستگاه از جمله معایبی است که از آن نام برده می شود چرا که Aspire R7 حدود ۲/۴ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل نمی توان به مدت زیاد به عنوان یک تبلت از آن استفاده کرد چرا که باعث خستگی دست خواهد شد. البته قسمتی از این وزن زیاد به دلیل بدنه یکپارچه آلومینیومی دستگاه است.

[تصویر:  232489_acer%25202.jpg]

تفاوت دیگر این دستگاه با مدلهای مشابه تاچ پد آن است که برخلاف تمامی لپ تاپ‌ها، تاچ پد این دستگاه در قسمت بالایی کیبورد قرار دارد؛ یعنی هنگامی که کاربر از تاچ پد استفاده می‌کند، مچ دست وی بر روی کلیدهای کیبورد قرار می‌گیرد و با لمس طبیعی کلیدها بر اساس موقعیت بدن، نیازی به بالا نگهداشتن بازوها نیست؛ کیبورد R7 به نور پس زمینه مجهز است.

مدل Aspire R7 از ویندوز ۸ بهره می برد و نمایشگر لمسی آن ۱۵/۶ اینچی است و کیفیت پخش تصاویر در استاندارد Full HD با وضوح ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل را دارد. این نمایشگر بطور همزمان ۱۰ نقطه تماس را تشخیص می‌دهد.

توان پردازش در Acer Aspire R7 از طریق یک پردازنده Core i5 و تراشه گرافیکی جیفورس GT750m تامین می‌شود. پردازنده این دستگاه از نوع دوهسته‌ای است و در فرکانس پایه ۱/۸ گیگاهرتز اجرا می‌شود. بخش گرافیکی این مدل علاوه بر اجرای بازی‌ها می‌تواند در پردازش‌های سیستمی خصوصا برای اجرای نرم‌افزارهای حرفه‌ای، عملکرد کلی دستگاه را افزایش دهد.

حافظه R7 از ۶ گیگابایت رم DDR3 تشکیل شده که در کنار هاردیسک ۵۰۰ گیگابایتی آن قرار گرفته است.

این لپ تاپ با گارانتی حدود ۴ میلیون تومان قیمت دارد.

مشخصات تینک پد لنوو S230u
به گزارش مهر، لپ تاپ کمپانی لنوو که با نام Lenovo ThinkPad Twist S230u - D عرضه شده است از جهاتی مشابه لپ تاپ جدید ایسر است.

این مدل که حدود ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد کم وزن تر از R7 است و در ابعاد: ۲۰/۳ × ۲۳۶/۲ × ۳۱۲/۴ میلی‌متر ، وزنی حدود ۱/۵۷ کیلوگرم دارد.

[تصویر:  232489_%25D9%2584%25D9%2586%25D9%2588%25D9%2588_jpg.bmp]

تینک پد لنوو البته دارای صفحه نمایش لمسی نیست اما از صفحه نمایش ۱۲/۵ اینچی TFT LED-backlit LCD و پردازنده مرکزی Intel Core i5 3337U 1.80GHz up to 2.70 GHz بهره می برد. این مدل دارای حافظه RAM باظرفیت ۴ گیگابایت از نوع DDR3 و حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایتی از نوع حافظه‌های هیبردی است؛ دارا بودن پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 و ویندوز ۸ و باتری ۴ سلولی از دیگر مشخصات این لپ تاپ است.

مشخصات مک بوک ایر اپل MD712
در میان مدلهای مشابه R7 ایسر می توان به MacBook Air MD712 مدل ۲۰۱۳ کمپانی اپل که ۱۱ اینچی است نیز اشاره کرد.

این لپ تاپ که حدود ۳ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان قیمت داده می شود دارای ابعاد: ۲۹۹ × ۲۴۹ × ۱۷/۷۸ میلی‌متر و وزن ۱/۰۸ کیلوگرم است و از پردازنده مرکزی Intel Core i5 1.30 GHz و حافظه RAM با ظرفیت ۴ گیگابایت از نوع DDR3 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی بهره می برد.

[تصویر:  232489_%25D8%25A7%25D9%25BE%25D9%2584%2520.jpg]

دارا بودن Flash Storage و پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 5000 و صفحه نمایش ۱۱ اینچی TFT LED-backlit LCD از دیگر امکانات این مدل است.

البته سیستم عامل این لپ تاپ Apple Mac OS است و دارای باتری ۶ سلولی و بلوتوث داخلی و Webcam WiFi است اما درایو نوری و مودم ندارد.

مشخصات آیدیاپد یوگا ۱۳ لنوو
به گزارش مهر، در میان مدلهای مشابه از نوع ظاهر و امکانات، لپ تاپ مدل IdeaPad Yoga 13 - B کمپانی لنوو که حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد به R7 ایسر شباهت بیشتری دارد.

این مدل در ابعاد: ۱۶/۹ × ۲۲۴/۸ × ۳۳۳/۴ میلی‌متر و وزن ۱/۵۴ کیلوگرم طراحی شده و دارای پردازنده مرکزی Intel Core i5 3337U 1.8GHz up to 2.7 GHz و حافظه RAM با ظرفیت۴ گیگابایت از نوع DDR3 و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی SSD است.

[تصویر:  232489_%25D9%2584%25D9%2586%25D9%2588%25...%25202.jpg]

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 - MB و صفحه نمایش ۱۳/۳ اینچ TFT LED-backlit LCD و لمسی از دیگر مشخصات این تبلت است که از سیستم عامل ویندوز ۸ بهره می برد.

این مدل دارای باتری ۴ سلولی و بلوتوث داخلی Card Reader Webcam WiFi HDMI است اما درایو نوری و مودم ندارد.

مشخصات ویوبوک ایسوس S300CA
از دیگر مدلهای مشابه R7 ایسر می توان به ASUS VivoBook S300CA - B نیز اشاره کرد.

این مدل حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد و در ابعاد ۲۱/۳ × ۲۳۴ × ۳۳۱ میلی‌متر و وزن ۱/۷۶ کیلوگرم طراحی شده است.

[تصویر:  232489_%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B3%25...8%25B3.jpg]

این لپ تاپ از پردازنده مرکزی Intel Core i5 3317U 1.70GHz up to 2.60 GHz و حافظه RAM با ظرفیت ۴ گیگابایت از نوع DDR3 و حافظه داخلی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت بهره می برد.

دارا بودن پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 و صفحه نمایش ۱۳/۳ اینچ TFT LED-backlit LCD لمسی از دیگر ویژگیهای این محصول ایسوس است که از سیستم عامل ویندوز ۸ پشتیبانی می کند و دارای بلوتوث داخلی Card Reader Webcam LAN WiFi HDMI VGA Port و باتری ۴ سلولی است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , عاصفه
ارسال:
۰۷ دى ۱۳۹۲, ۰۱:۴۵ ب.ظ
تولید اولین زودپز اینترنتی به همراه برنامه موبایلی/ غذا با طعم بلوتوث! (دی ۹۲)
تولید اولین زودپز اینترنتی به همراه برنامه موبایلی/ غذا با طعم بلوتوث!

یک شرکت فرانسوی تولید کننده لوازم آشپزخانه قصد دارد ماه آینده از نمونه اولیه اولین زودپز اینترنتی دنیا در نمایشگاه کالاهای الکترونیک لاس وگاس رونمایی کند.

[تصویر:  233098_IMG15415568.jpg]

شرکت سب به عنوان تولید کننده فرانسوی لوازم آشپزی از نمونه اولیه نوتری کوک کانکت رونمایی خواهد کرد.

ایده ای که در پس این گجت آشپزخانه ای با فناوری بالا قرار دارد بهینه سازی زمان پخت از طریق کاربرد یک تلفن هوشمند و یا یک تبلت است که زودپز از طریق بلوتوث با آن ارتباط برقرار می کند.

درحال حاضر این شرکت فرانسوی برای مشتریان فرانسوی زبان خود یک اپلیکیشن در سیستم عاملهای iOS و اندروید ارائه کرده است که کاربران می توانند از طریق آن دستورهای غذایی مختلفی را برای استفاده از این زودپز جستجو کرده و زمان پخت آنها را برحسب موادشان بیابند.

[تصویر:  233098_cook-seb.jpg]

این اپلیکیشن قادر است با برقراری ارتباط مستقیم با زودپز زمان افزودن یک ترکیب دیگر به غذا را اعلام کرده و دمای پخت را کاهش دهد.

این زودپز اینترنتی بخشی از استراتژی گروه سب برای عرضه وسایل آشپزی اینترنتی به عموم مردم است. این گروه قصد دارد یک سری محصول هوشمند و اینترنتی برای استفاده هر روزه عرضه کند.

نمایشگاه کالاهای الکترونیک لاس وگاس طی روزهای ۷ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ (۱۷ تا ۲۰ دی ماه) برگزار می شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۷ دى ۱۳۹۲, ۰۱:۴۸ ب.ظ
تولید موس کامپیوتر که با تنفس کار می کند (دی ۹۲)
تولید موس کامپیوتر که با تنفس کار می کند

محققان واکایاما در ژاپن یک موس کامپیوتر تولید کرده اند که با نفس کاربر خود کار می کند.

[تصویر:  233100_IMG14491019.jpg]

اختراع جدید محققان ژاپنی در زمینه تغییر کارکرد موس کامپیوتر، به کاربرانی که از نظر جسمانی دارای معلولیت هستند این امکان را می دهد که با رایانه کار کنند و مکان نما را بدون استفاده از دستانشان حرکت دهند.

ایشیرو کیتایاما استادیار دانشگاه کینکی متخصص فناوری دستگاه های کمک کننده در دانشکده علوم و فناوری مبتنی با زیست شناسی و هیدئو ناکاگاوا استادیار مکاترونیک و رباتیک در همین دانشکده این فناوری را هنگام تحقیق روی خدمات رباتیک برای افرادی که دارای معلولیت شدید هستند ساختند تا آنها بتوانند از طریق نفس خود یک دکمه را فشار دهند. پس از این تحقیقات آنها تصمیم گرفتند که همان فناوری را با استفاده از یک رایانه اجرا کنند.

این موس جدید رایانه تنفس کاربر را از طریق یک حسگر اندازه گرفته و این الگوی اطلاعات را برای رایانه ترجمه می کند . این نوآوری همچنین به کاربر این امکان را می دهد که مکان نمای موس را به صورت افقی و عمودی حرکت دهد، این امر بستگی به طول و حجم تنفس فرد دارد و به کاربران این امکان را می دهد که از ویژگی های دیگری چون کلیک راست و چپ ، کلیک دوبل استفاده کنند.

نمونه اولیه این دستگاه در همایش انجمن پیشرفتهای فناوری کمکی در اروپا که در پرتقال برگزار شده بود ارائه شد و شرکت کنندگان را به شدت شگفت زده کرد.

این موس کامپیوتر برحسب تنفس ۰/۲ لیتر در دقیقه کار می کند و این کارکرد براساس توانایی فیزیکی کاربر قابل تنظیم است.

قرار است آزمایشهای بیشتری با بیمارانی که از آسیبهای دیگری چون حمله های مغزی و صدمات نخاعی رنج می برند انجام شود و پس از آن به عنوان یک محصول واقعی در چند سال آینده وارد بازارهای تجاری شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , mohammadali1990


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۸۵۶ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۲۶ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۱ ۳,۳۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۴۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۱۹۳ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۱۴۴ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۵۷۹ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۲۸۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۴۱ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close