زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۵۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳/ تقویم آزمون دکتری

ارسال:
۱۴ بهمن ۱۳۹۲, ۰۲:۳۵ ب.ظ
جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳/ تقویم آزمون دکتری
جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳، ‌نیز گفت: این آزمون به طور همزمان در صبح روز جمعه (۱۶ اسفند ۹۲) برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: آزمون دکتری امسال بر خلاف سال گذشته تنها در یک نوبت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ نفر در آزمون دکتری سال ۹۳ ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: تعداد متقاضیان آزمون نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

خدایی درباره حوزه‌های امتحانی آزمون دکترا نیز افزود: حوزه‌های برگزار کننده این آزمون نیز از ۳۷ شهرستان به ۵۳ شهرستان افزایش یافته است.

رییس سازمان سنجش زمان توزیع کارت آزمون دکتری را ۱۳ الی ۱۵ اسفندماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام کرد و با بیان اینکه آزمون دکتری شامل سه نوع سوال دروس تخصصی، آزمون زبان و آزمون استعداد تحصیلی است، خاطر نشان کرد: دروس تخصصی با توجه به رشته امتحانی حدودا ۱۲۰ دقیقه زمان دارد و زمان آزمون‌ زبان ۳۰ دقیقه و آزمون استعداد تحصیلی ۶۰ دقیقه است.


تقویم آزمون دکتری ۹۳
رییس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج ، انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری نیز گفت: تلاش سازمان سنجش بر این است که نتایج اولیه آزمون دکتری در هفته سوم فروردین ماه اعلام شود. اما با توجه به اینکه ۲۱ اسفند سال جاری کلید آزمون روی سایت قرار داده خواهد شد و داوطلبان فرصت دارند تا آخر اسفند نظرات خود به سازمان سنجش اعلام کند بنابراین سازمان یک فرصت برای بررسی این نظرات در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری در نیمه اول اردیبهشت ماه انجام می‌شود، افزود: داوطلبان برای مصاحبه با دانشگاه‌ها در خرداد سال آینده به دانشگاه ها معرفی می‌شوند و نتیجه نهایی قبولی آنها نیز در نیمه اول شهریور سال ۹۳ اعلام خواهد شد.

تغییر وزن مصاحبه و سوابق تحصیلی از ۵۰ به ۷۰ درصد از دیگر نکاتی بود که خدایی در صحبت‌های خود به آن اشاره و اظهار کرد: سوابق علمی دانشجو شامل سه بخش سوابق پژوهشی، سوابق آموزشی و مصاحبه است که هر کدام به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۳۰ درصد وزن کل سوابق تحصیلی را بر اساس شیوه نامه‌ای که وزارت علوم در حال ابلاغ به دانشگاه‌ها است دربر می گیرند.

وی با اشاره به اینکه آزمون کتبی در واقع نقش غربالگری اولیه دانشجویان متقاضی شرکت در آزمون دکتری را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: باید توجه داشت در بحث دکتری تنها بحث سنجش علمی و تستی اطلاعات متقاضی مطرح نیست بلکه لازم است برای پذیرش وی توانایی‌ها، مهارتها و انگیزه وی نیز در نظر گرفته شود.

خدایی درباره ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری سال ۹۳ تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر با در نظر گرفتن تکمیل ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و برای سال جاری نیز دانشگاه‌ها فرصت دارند تا آخر اسفندماه ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجوی دکتری اعلام کنند. مطمئنا ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری نسبت به سال گذشته کاهش نخواهد داشت و افزایش نیز پیدا می‌کند. این ظرفیت به صورت کلی پیش از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش درباره تعداد متقاضیان بورس خارج از کشور در ثبت نام آزمون دکترا تصریح کرد:‌ دانشجویان در رشته‌هایی که اعزام به خارج در آنها مقدور بود در زمان ثبت نام اعلام آمادگی کرده‌اند که تقریبا همه دانشجویان این اعلام آمادگی را انجام داده‌اند اما ظرفیت پذیرش آنها هنوز مشخص نیست و در آینده این مورد نیز اعلام قطعی خواهد شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepidsal


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۸۵۸ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  آزمون دکتری ۹۸ jntdst ۸۴ ۴۰,۶۶۹ ۱۸ دى ۱۴۰۱ ۰۲:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: farzane1400
  آزمون دکتری sara198 ۱ ۱,۳۸۷ ۱۶ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: soha1
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۷,۸۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  منابع آزمون دکتری گرایش تجارت الکترونیک wskf ۳ ۵,۹۷۲ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Ametrine
  دکتری بدون آزمون wskf ۱ ۲,۱۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۶۸۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش معماری کامپیوتر انرژی مثبت ۱ ۴,۱۱۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش نرم افزار انرژی مثبت ۶ ۹,۳۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۹۹ Seyyedab ۱۱ ۵,۶۹۷ ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close