زمان کنونی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۰۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

شاد زیستن

ارسال:
۰۲ تیر ۱۳۹۳, ۱۰:۵۲ ب.ظ
شاد زیستن
کارشناسان برای شاد زیستن، توصیه‌های زیر را دارند: ‏

*با یک دوست صحبت کنید

پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند کسانی که خوشحال ترند، ۷ برابر بیشتر از افراد غمگین به دیدار دوستان و آشنایان‌شان می‌روند. محققان ثابت کرده‌اند افرادی که در فاصله نسبتا نزدیکی از دوستان و خویشاوندانشان زندگی می‌کنند، تا ۴۲ درصد بیشتر احساس شادی دارند. به همین دلیل به جای اینکه در اوقات فراغت لم بدهید و کانال‌های تلویزیون را عوض کنید، با یک دوست قدیمی گپ بزنید و یا به دیدار اقوام بروید.

*یک کار خیر انجام دهید

محققان معتقدند کمک کردن داوطلبانه به دیگران، باعث می‌شود انسان احساس شادی کند، زیرا با انجام این کار، احساس همدلی و صمیمیت با دیگران تقویت می‌شود و قدر توانایی‌ها و امکانات خودتان را بیشتر می‌دانید. در طول روز موقعیت‌های بسیاری پیش می‌آید که می‌توانید به کمک همنوعانتان بشتابید، اما بهترین کار این است که برنامه منظمی برای کمک به نیازمندان داشته باشید.‏

*پرده‌ها را کنار بزنید

فقط خلق و خوی ما نیست که با نور خورشید بهتر می‌شود، این نور روی ساعت بیولوژیک و خواب و بیداری ما هم اثر می‌گذارد. مطالعه‌ای که در مورد بیش از ۴۵۰ زن انجام شد، نشان داد افرادی که بیشتر از نورخورشید (به خصوص صبح‌ها) بهره‌مند می‌شوند، اخلاق و خواب بهتری دارند. نتایج مطالعه‌های زیادی نشان داده‌اند کسانی که در طول روز بیشتر در معرض نورخورشید قرار می‌گیرند، کمتر به اختلالات خواب و افسردگی دچار می‌شوند. ‏

*قدم بزنید‏

اگر در دفتر کارتان پنجره نیست، حتما برای استفاده از نورخورشید، چند بار از اتاق بیرون بروید. بهتر است زمانی که احساس افسردگی می‌کنید یا اینکه توان ذهنی کافی برای تمرکز بر روی کارها را ندارید، نرمش کنید. نتایج مطالعه‌ها نشان می‌دهد حتی نرمش‌های ملایم می‌تواند به میزان چشمگیری باعث بهبود خلق شود. می‌توانید حرکات فیزیکی ملایمی انجام دهید که بیشتر دوست دارید. مثلا در پارک قدم بزنید یا به گل‌های باغچه تان برسید. توجه داشته باشید که این فعالیت‌ها فقط یک تفریح و استراحت ذهن محسوب می‌شود، نه جایگزینی برای ورزش و هرگز نمی‌توانید عصبانیت یا ناراحتی خود را یکباره از بین ببرید. به جای اینکه مدام به یک موضوع ناراحت کننده فکر و باقی روزتان را خراب کنید، ورزش کنید و یا به کلاسی بروید که تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید، زیرا وقتی سعی می‌کنید حرکات جدید را یاد بگیرید ذهن دیگر نمی‌تواند به آنچه باعث ناراحتی اش شده است، فکر کند.

*دور و برتان را مرتب کنید‏

به هم ریختگی میز کار و یا پیشخوان آشپزخانه، شما را عصبی و مضطرب می‌کند. اشیای نامرتب و به هم ریخته یادآور کارهایی است که باید انجام می‌شدند، ولی نشده اند. آشفتگی محیط اطراف باعث کلافگی می‌شود و به همین دلیل برای غلبه بر احساسات ناخوشایند، میز کار یا کتابخانه محل کارتان را مرتب کنید و یا اگر در خانه هستید، ظرف‌های آشپزخانه یا وسایل اتاق‌ها را نظم و ترتیب دهید. البته لازم نیست خودتان را خیلی خسته کنید، کارهای اساسی را به وقتی موکول کنید که زمان بیشتری دارید. فقط کاغذها، کتاب‌ها یا وسایلی را مرتب کنید که همیشه دوروبرتان ریخته است. مطمئن باشید همین که شروع به مرتب کردن وسایل کارتان کنید، احساس آرامش خاطر بهتری خواهید داشت.

*یک فیلم خنده دار ببینید‏

خنده از ته دل باعث انجام واکنش‌های شیمیایی و بهبود خلق، کاهش درد و استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای مبارزه با افکار منفی، یک فیلم خنده دار هرچند کوتاه تماشا کنید و یا به سایت‌ها و وبلاگ‌های تفریحی سری بزنید.

*استراحت کنید‏

استراحت، آرامش، سکوت و تنهایی نیز گاهی می‌توانند مفرح باشند. بعد از یک روز کاری پر سر و صدا و شلوغ،چند دقیقه به خودتان آرامش دهید، از خانه یا اداره بیرون بروید یا موقع کار چند دقیقه صندلی تان را از میز کار دور کنید، چشمانتان را ببندید و به موضوع‌های خوشایند فکر کنید.‏
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: elham_sh219 , نازین


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  توصیه برای شاد نگه داشتن همسرتان morweb ۴ ۲,۶۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ ۰۲:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Menrva

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close