زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۵۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

کاوشی در مقوله خوش تیپی و خوش کلی

ارسال:
۲۸ تیر ۱۳۹۳, ۰۱:۲۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ تیر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۳ ب.ظ، توسط morweb.)
کاوشی در مقوله خوش تیپی و خوش کلی
وش‌تیپی یعنی این‌که ما دارای تیپ (ظاهر) آراسته و قابل ملاحظه‌ای باشیم. تیپ می‌تواند شامل اندام و پوشش فرد باشد که نمادی عام پسند و جلب توجه را به نمایش می‌گذارد. مورد اول که اندام و یا به بیانی ساده‌تر سیستم بدنی فرد بوده ژنتیکی و خدادادی است، ولی مورد دوم خوش‌پوش بودن فرد است که بستگی به سلیقه و نظم فرد دارد. چه این‌که در برخی از موارد فرد خوش‌تیپ و خوش اندام است ولی سلیقه‌ی انتخاب لباس را ندارد. بنابراین به قول شاعر: گل بود و به سبزه هم آراسته شد. یعنی اگر خوش اندام باشیم و لباس خوب هم بپوشیم، طبعاً زیبایی ما دو چندان خواهد شد.
لذا با تحقیق در بطن جامعه می‌توان گفت که اکثر افراد خوش‌تیپ (در هر دو بعد ذکر شده) دارای یکسری مرزبندی‌های اجتماعی هستند. بدین‌سان که از همان جمله: کبوتر با کبوتر باز با باز تبعیت می‌کنند. البته این‌که هر کس با هم‌فکر و هم سلیقه‌ی خود دوست می‌شود، قاعده‌ای بسیار مهم و منطقی است اما در همه‌ی موارد نیز بدین شکل نیست. چرا که خوش‌تیپی تنها عامل ترقی و تعالی افراد در ابعاد انسانی محسوب نمی‌شود. بلکه عواملی از قبیل خوش ذاتی و ویژگی انسانی و اجتماعی افراد نیز از مهم‌ترین موارد مهم و کارآمد هستند. افراد خوش‌تیپ به‌خاطر این‌که همیشه مورد توجه و نظر اجتماع قرار می‌گیرند ا با مشکلات فراوانی نیز برخورد می‌کنند. بنابراین عبور از خیلی موانع اجتماعی می‌تواند مهم‌ترین اصل در جهت تثبیت شخصیت اینگونه افراد قلمداد شود. چون فرد خوش‌تیپ و خوش‌گل از یک طرف خود را بالاتر از دیگران می‌پندارد و از سوی دیگر این جامعه می‌باشد که نسبت به فرد عکس‌العمل‌های متنوع و متفاوتی را نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است که بگوئیم: افراد خوش‌تیپ و خوش‌گل ابتدا نیاز به روانکاوی خود و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی خود هستند و بعد بایستی با فرآیندی معقول و کارگشا در جهت مدیریت افکار و واکنش‌های جامعه برآیند. بنابراین اینکه می‌گویند: خوش‌تیپی و خوش‌گلی دردسر آور است، بی‌جا نگفته‌اند.
مطلب دیگر خوش‌گلی است. خوشگلی با خوش‌تیپی تفاوت اساسی دارد. چه این‌که افراد خوش‌تیپ به افرادی گفته می‌شود که دارای ظاهری آراسته‌اند و این ظاهر شامل تمام سیستم ظاهری بدن و البته در ز وایای جوارح و اعضای برونی بدن هم شامل این مهم می‌شود. یعنی زیبایی چشم، ابرو ـ دندان ـ مو ـ سبیل ـ سینه ـ دست ـ پا ـ انگشت ـ ناخن و حتی از این منظر نوع راه رفتن نیز می‌تواند از موارد ظاهر افراد خوش‌تیپ به شمار آید. یعنی اعضای بدن هر کدام به تنهایی تیپ خاصی‌اند. اما اگر به اصطلاح همه‌ی جوارح بدن زیبا باشند و یک زیبایی واحدی را تشکیل دهند، این زیبایی شامل خوشگلی می‌شود و نه مقوله خوش تیپی. لذا خوشگلی شامل افرادی می‌شود که از درون و برونی زیبا بصورت واحد برخوردارند. یعنی زبان آن‌ها خوشکل است. رفتار ان‌ها زیباست. عملکرد انسانی آن‌ها خوشگل است. اعضا و جوارح آن‌ها بطور واحد زیباست.
با این تفاسیر نگاه عموم به خوشگلی شامل افرادی است که از گِل و صورتی زیبا برخوردارند که این تعریف هم می‌تواند صادق باشد. و بی‌گمان منبعد نیز مرسوم و متداول است. ولی علاوه بر این موارد خوشگلی از زیبایی صورت و سیرت صحبت می‌کند و نه از زیبایی ساختاری فرد. ضمن این‌که خوش‌تیپی می‌تواند یک نوع نماد بیرونی زیبا باشد که از خود ویژگی‌هایی زایدالوصف را به نمایش می‌گذارد.
افراد خوش‌گل را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد. گروه نخست افرادی‌اند که معمولی به نظر می‌آیند و این مهم در صورتی اتفاق می‌افتد که تنها فرد از تیپ و ظاهری زیبا برخوردار باشد. گروه دوم شامل افرادی است که به ا صطلاح جیغ هستند. یعنی در جامعه سمبل شده‌اند که این گروه هم از تیپ خوبی برخوردارند و هم از خوشگلی فراوانی بهره می‌برند. با این تعابیر افراد جیغ علاوه بر مواردی که ذکر آن رفت می‌تواند شامل افرادی ‌شود که خوش‌تیپ‌اند و هم این‌که از خوشگلی زیادی برخوردار شده‌اند. لذا کلمه‌ی جیغ در خصوص تلفیقی از این دو (خوش‌تیپی و خوش‌گلی) صدق می‌کند. افراد خوشگل و خوش‌تیپ همانطور که از حیث تلفیقی آن، مشکلاتی را در بر دارند، محاسنی را هم می‌توان برای آن‌ها برشمرد.
زیرا که خوش تیپی و خوش‌گلی می‌تواند در فرهنگ و تمدن یک جامعه بسیار مفید جلوه نمایند. فرهنگ بدین‌خاطر که نژاد یک قوم می‌تواند مهم‌ترین رکن فرهنگی آن قوم به‌شمار آید و این مهم به دو دلیل است: نخست به‌خاطر این‌که نژاد شامل قد ـ رنگ ـ وزن و دیگر موارد ظاهری بدن به شمار می‌آید که هر کدام از این متغیرها خود می‌تواند فرهنگی واحد و نتیجه بخش را بازگو کند. متمدن بدین مفهوم که مقوله‌ی نظم اجتماعی چه از حیث ظاهر و چه از لحاظ باطن خود بیانگر مدنیت یک قوم را می‌رساند


ساعت به وقت خوشتیپی چند است؟



داشتن ظاهری خوب در محل کار اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود دیگران شما را جدی‌تر تلقی کنند. ربطی هم به سن و سال ندارد. چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفعتان است.

با توجه به اهمیت پوشش در بین افراد یک جامعه بهترین و داغ‌ترین سوژه در بحث مد پرداختن به هارمونی پوشش اجتماعی است.

امروزه همه چیز با سرعت شگفت‌انگیزی در حال حرکت است. از آنجا که مردم این روزها با کمبود وقت مواجه هستند، فقط چیزهایی که به چشممان می‌خورد توجهمان را جلب می‌کند. این چیزها تبلیغات، جلد مجلات و روزنامه‌ها، بسته‌بندی محصولات و البته آدم‌ها هستند و مهمتر از همه پوشش افراد دوروبرمان.

قرن، قرن سرعت است. عقربه‌ها ماراتن گذاشتند. خیلی مشغول هستیم و سرمان شلوغ است، این روزها برخلاف گذشته فقط ظاهر افراد است که اولین و آخرین تاثیر را روی ما می‌گذارد و نشان‌دهنده رفتار و شخصیت افراد است. در محیط کاری این مساله بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت پیدا می‌کند. پس باید سعی کرد در محیط کار درخشید.

سال، سال مد است

خوش‌پوش بودن اهمیت خاصی در برقراری ارتباط دارد.

اگر باور نمی‌کنید، دو دفعه به بانک بروید، یکبار با ظاهری معمولی و متوسط و بار دیگر با ظاهری خوشایند، و تغییر نحوه برخورد افراد را با خود ببینید.

خوب لباس پوشیدن باعث می‌شود که در اولین برخورد روی افراد تاثیری مثبت بگذارید. بهتر است که در مواقع روبرو شدن با ارباب رجوع یا افراد جدید در شرکت این مساله را رعایت کنید.

ظاهر خوب، پیام دیگری نیز در خود دارد. خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می‌دهد که شما همانطور که در لباس پوشیدنتان دقیق و وسواسی هستید، در کار نیز منظم و دقیق هستید.

هر محل کاری برحسب محیط خود و سمت شغلی مدل لباس پوشیدن خاص خود را می‌طلبد. حتی در یک شرکت هم، افراد در پست‌های مختلف باید لباس‌های مناسب پست خود را تن کنند. مسلما مدیرعامل باید خیلی بهتر از کارمند ساده لباس بپوشد. اما مدتی است که لباس پوشیدن در محل کار بیشتر برحسب راحتی لباس انتخاب می‌شود. از وقتی که مدیران شرکت‌ها دریافتند که کارمندان در لباس‌های راحت بهتر از لباس‌های رسمی و شق و رق می‌توانند کار کنند و بازده کار بالاتر می‌رود، این مساله باب شد.

لباس کار راحت و غیررسمی، یک پیراهن همراه با شلوار با یک کت اسپرت، ساده و شیک بود. بعدها این لباس به یک بلوز و جین یا شلوار اسپرت تغییر کرد. تا اینکه به آنچه امروزه در بسیاری از شرکت‌ها می‌بینیم تبدیل شده است. که گاهی اوقات متاسفانه کارمندهای شرکت‌های خصوصی را حتی با گرمکن هم می‌بینیم. حال چه فرقی می‌کند گرمکن او پوما باشد یا آدیداس؟ محل کار گرمکن‌پسند نیست.

این روزها دیگر لباس راحتی پوشیدن در محل کار به شکل عادت درآمده است اما بنا به فرهنگ خوش‌پوشی کارکنان باید مجبور باشند که خوب لباس بپوشند.

پوشیدن لباس‌های راحتی مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. کارکنان ممکن است جدیت کمتری در کار خود نشان دهند و روابط کاری ممکن است برهم بخورد.

سرکی در ست‌های شیک کاری

لباس راحتی: این نوع فرم لباس معمولا یک پیراهن بدون کراوات با جین یا انواع شلوارهای راحت است. در چنین محیط‌هایی معمولا پوشیدن تی‌شرت و شلوار یا سندل صحیح نیست، هرچند که در بسیاری از محیط‌های جوان‌تر و صمیمانه‌تر پوشیده می‌شود. اما این ست اصلا برازنده محیط کار نیست.

نیمه رسمی: پیراهن خوشدوخت همراه با شلواری خوش‌جنس با کت اسپرت. بهترین و راحت‌ترین ست برای کارمندان خوش‌سلیقه.

رسمی

کت و شلواری دست‌دوخت همراه با پیراهن هماهنگ با آن. ترجیحا پارچه‌ای با راه‌راه باریک، استفاده از جلیقه هم زیر کت بسیار خوب است. این ست پیشنهاد نسیم برای سخت‌پسندها.

لباس کار شخصیت شماست!

درست است که می‌توانید بدون صرف میزان زیادی پول، خوش‌تیپ جلوه کنید، اما در مورد لباس کار بهتر است که خساست به خرج ندهید. همیشه به یاد داشته باشید: برای پول درآوردن باید پول خرج کنید.

تعداد زیادی پیراهن‌های شیک و خوش‌دوخت داشته باشید. این به شما کمک می‌کند که در نبود کت و شلوار هنوز خوش‌تیپی خود را حفظ کرده و همین طور هنگام استفاده از کت و شلوار، جلوه خوبی پیدا کنید. ولی موقع ست کردن پیراهن با کت و شلوارتان خیلی دقت کنید.

از زیورآلات زیاد استفاده نکنید. یک ساعت و حلقه کفایت می‌کند. انگشترهای رنگارنگ جلوه خوبی به یک مرد نمی‌دهد.

سعی کنید از نوک سر تا پنجه پا خود را زیبا کنید. موهایتان را همیشه تمیز نگاه دارید. ناخن‌هایتان را هم همیشه تمیز و کوتاه کنید. از عطر و ادوکلن استفاده کنید. پیشنهاد این شماره ما به شما عطر جدید مردانه کمپانی شانل است.

کفش‌هایتان را تمیز نگاه دارید. همیشه گفته‌اند که کفش نشان‌دهنده شخصیت افراد است.

اگر کراواتی هستید در زدن گره کراواتتان دقت کنید.

در انتخاب لوازم فرعی مثل کیف و خودکار و کیف پولتان دقت کنید که حتما با کیفیت بالا و زیبا باشند.

سعی کنید همیشه یک درجه بالاتر از همکارانتان لباس بپوشید. اینطور در محیط کار بیشتر جلوه خواهید کرد. به یاد داشته باشید شیک‌پوشی با روی مد بودن فرق می‌کند.

در نهایت پوشیدن لباس‌های راحتی هنگام کار بیشتر به این منظور است که کارمندان در هنگام انجام کارها احساس راحتی کنند. اما این مساله تا حدودی ایجاد مشکل می‌کند. دیگر وقت آن شده که پوشیدن شلوار جین را کنار گذاشته و کمی موقرتر و رسمی‌تر در محل کار لباس بپوشید تا همیشه بین همکارانتان به چشم بیایید!
چگونه در فصل زمستان خوش تیپ باشیم

با فرا رسیدن فصل سرما لازم است که در نوع پوشش و انتخاب لباس‌هایتان دقت کنید اما این لزوما به این معنی نیست که برای در امان ماندن از سرمای زمستان ، مد را فراموش کنید . حتی در فصل سرما و یخبندان هم می‌توانید به خوش لباسی فصول دیگر سال به نظر برسید ؛ البته اگر در انتخاب لباس‌هایتان دقت کنید. در حقیقت ، زمستان یکی از آسان ترین زمان‌ها برای خوش لباس بودن است.
لباس‌های زمستانی شامل مانتو و یک کت ، یک جفت بوت ، کلاه ، شال گردن و یک جفت دستکش است.
در وهله اول شما باید کتی انتخاب کنید که در عین گرم بودن زیبا نیز به نظر برسد . یک کت مناسب نه تنها می‌تواند شما را گرم کند ، بلکه لباسی است که نشان می‌دهد شما چقدر خوش سلیقه هستید. مهم نیست کت شما خزدار باشد یا پشمی یا مخملی ؛ فقط به یاد داشته باشید که با انتخاب کت به دیگران نشان می‌دهید چگونه فکر می‌کنید و چقدر خوش لباس هستید.

اگر می‌خواهید در میان دیگران تک باشید ، یک کت سنگین و یک شال را به جای ژاکت قدیمی‌تان امتحان کنید. این کت هم شما را گرم نگاه می‌دارد و هم شما را از دیگران متمایز می‌کند. البته دقت کنید کتی انتخاب کنید که آنقدر سنگین نباشد که باعث زحمت شما باشد و یا بعد از یک روز بارانی از شدت سنگینی مجبور شوید آن را در تن‌تان بیرون بیاورید.

توجه داشته باشید که باید کت و بوت‌تان را با هم ست کنید.

شما که دوست ندارید بوتی به پا داشته باشید که هیچ هماهنگی با کت‌تان نداشته باشد ، پس به دنبال بوتی باشید که هم مدل و هم رنگش با کت‌تان متناسب باشد. اگر کت شما روشن است ، یک بوت ساده و کمی تیره تر از رنگ کت‌تان انتخاب کنید. اگر کت‌تان ساده است ، یک بوت طرح دار و روشن انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای یک کت خزدار و سنگین از بوت‌های چرمی استفاده کنید ، یا اگر کتی به تن می‌کنید که طرح دار است یک بوت لاستیکی یا ابریشمی انتخاب کنید.

اجزاء دیگر لباس‌تان نیز باید با هم هماهنگ باشند ، اجزایی نظیر دستکش ، کلاه و شال گردن.

البته ابتدا کت و بوت‌تان را انتخاب کنید و سپس دستکش و کلاه و شال گردن‌تان را مطابق با آنها انتخاب کنید. رنگ اجزاء لباس‌تان نیز باید با رنگ کت و بوت‌تان هماهنگ باشد اما دقت کنید که همه لباسها و اجزاء آن را از یک رنگ انتخاب نکنید.

پس اگر یک کت قرمز روشن دارید یک بوت قرمز انتخاب کنید . یک بوت سبز رنگ نیز با کت مشکی‌تان هماهنگی جالبی خواهد داشت. شما می‌توانید اجزاء لباس‌تان را نیز از رنگ مشکی و یا سبز و یا ترکیبی از این دو انتخاب کنید ، اما با کت و بوت قرمزتان دستکش و یا کلاه قرمز استفاده نکنید چرا که دیگران با نگاه کردن به شما دچار ناراحتی می‌شوند . رنگی انتخاب کنید که در طیف رنگی به رنگ کت‌تان نزدیک باشد.

با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است
ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم
چون فرد مهمی شده نفس دغل ما
اندازه ی یک قبله دعا وقت نداریم
(مردم این جور نباشید)


عزم من بشکافد اقیانوس را
تنبلی دزد آرزوهاست...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: elham_sh219


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درمان کیست مویی در کلینیک نشیمنگاله nmoein ۰ ۹۹۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۱:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: nmoein
  درخواست ویدئو کلیپ های نظریه زبانها و ماشینها sajaddandy ۱۰ ۱۳,۶۴۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ۰۷:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: msedigh
  باز شدن یک دیکشنری با کلیک روی یک کلمه moslem73421 ۵ ۴,۲۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: moslem73421
  نکات کلیدی در چاپ کاتالوگ (قسمت اول) melinaa ۰ ۱,۷۸۲ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: melinaa
  درخواست کلید نهایی ارشد ۹۶ (مهندسی کامپیوتر و IT) K2A1395 ۰ ۱,۸۵۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: K2A1395
  کلید نهایی ارشد ۹۶ کجاست ؟ matinpf ۲ ۲,۵۲۶ ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ۰۴:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: matinpf
  نتایج اولیه ی آزمون دکتری ۹۵ - کلیه رشته ها bodygard ۳۷۴ ۱۶۱,۴۶۲ ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: shahryar711
  ایا کلیدها تغییری کردند؟ گلاره ۴ ۲,۷۹۹ ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰ ق.ظ
آخرین ارسال: computerman
  کلید naghmeh70 ۲ ۲,۶۵۱ ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: naghmeh70
  کلید خارجی Hopegod ۴ ۳,۴۳۰ ۰۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Hopegod

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close