زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۰۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

[اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰

ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۰۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۸:۰۰ ق.ظ، توسط Fardad-A.)
[اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
سلام
متن مصاحبه زیر با یکی از بچه های درسخون ورتبه تک رقمی امسال انجام شده است.(با اجازه سارا خانم)
ایشان از اعضاء جدید مانشت هستند و با نام کاربری ic_tetaدر مانشت حضور دارند.
سوالها یک کم متفاوته و سعی کردم در سوالها هر چی ممکنه به ذهنتون برسه را بپرسم. بامید باینکه شاهد حضور بیشتر ایشان در تالار باشیم‌، این هم سوال و جوابهای ما:

بسم الله الرحمن الرحیم
۱- اگه بخواهیم از ابتدای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی شروع کنیم، آیا شما رشته کامپیوتر را با علاقه انتخاب کردید یا بعدا" علاقمند شدید . از ابتدا ادامه تحصیل بعد از کارشناسی در برنامه تحصیلیتون جایی داشت؟
سلام عرض می کنم خدمت شما و همه دوستانی که این مطلب رو می خونند، امیدوارم که بتونم مفید به فایده باشم.

بله، بنده به کامپیوتر علاقه داشتم، ولی نه در حدی که بخوام حتما وارد یکی از رشته های کامپیوتری بشم. مثل خیلیا دفترچه انتخاب رشته‌ام رو به ترتیب با برق، مکانیک،کامپیوتر و ... پرکردم.
بله تصمیم داشتم با لطف خدا‌، در صورتی که اتفاق خاصی نیفته ادامه تحصیل بدم.


۲-دوران کارشناسی را در کدام دانشگاه و با چه کیفیتی گذراندید و نتیجه این دوره چه بود؟ (چطور دانشجویی بودید و معدل دوران لیسانستون در چه حدودی بود؟
تحصیلات کارشناسیم رو در دانشگاه مازندران گذروندم، دانشگاهی که از لحاظ کیفیتی، شاید زمان ما در اون حدی که ما انتظار داشتیم نبود، (بدلیل کمبود کلاس و همچنین اینکه ما تقریبا دو سال اول رو بدون اینکه گروهمون عضو هیئت علمی داشته باشه شروع کردیم، چون ما ورودی سوم گروه علوم کامپیوتر بودیم وتقریبا رشته ای نوپا در دانشگاه بود البته خداروشکر الان وضعیت بهتر شده و همین طور در حال بهتر شدنه و ۳،۴ عضو هیئت علمی هم گرفته) ولی همین معدود استادایی که درسای اختصاصی رو باهاشون داشتم، غالب اساتید خوبی بودند که اکثرا فارغ التحصیل دانشگاه های پایتخت بخصوص صنعتی شریف بودند.
معدل الف دانشگاه بودم.

۳- درصدهایتان را ورتبه کسب شده را بگویید و بگویید که با این رتبه کجا قبول شده ای یا فکر میکنید بشوید؟
زبان تخصصی ۳۶
دروس پایه (ریاضی۱،۲- آمار- مبانی) ۵۱
ریاضیات گسسته ۴۲
ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها ۷۳
اصول سیستم های کامپیوتری(معماری) ۳۳
نظریه اتوماتا ۴۰
آنالیز ۴۲
رتبم ۹ شد، ان شاء الله شریف قبول می شم.

۴-سال اولی بود که امتحان میدادید؟
بله

۵-از روز های قبل از کنکور بگید. آیا روز قبل از کنکور یا روزهای قبلش انتظار اینچنین رتبه ای رو داشتید؟ بعد از کنکور چطور؟
یکی از دوستانم به نام آقای علی نجفی که ورودی قبل من بود، در کنکور ۸۹، رتبه ۱۴ رو کسب کرده بود. این بود که با خودم گفتم اگر اون تونست، ان شاءا.. من هم میتونم این رتبه رو کسب کنم، علاوه بر اون، از مشورت با علی نجفی و همچنین از تجاربی که از کنکور کارشناسی خودم (که رتبم بد شده بود) بدست آورده بودم استفاده کردم و با توکل برخدا تلاش کردم که به اون دست پیدا کنم، البته ۱۰۰% فکر نمی کردم که بتونم همچین رتبه ای رو کسب کنم (چون فکر می کردم نمی تونم در آزمون تستی موفق باشم )اما ناامیدهم نبودم
بعد از کنکور هم اوایل فکر می کردم اگه خوب نبود، لااقل بد هم نیست، و فکر میکردم شاید بتونم پایتخت قبول بشم، ولی هرچی به زمان دریافت رتبه ارشد نزدیکتر میشدم، این احساس من کم رنگ‌تر میشد، تا جایی که آرزو میکردم که فقط قبول بشم، حالا تقریبا هرجا که میخواد بشه (البته روزانه، اصلا بفکر شبانه نبودم)

۶-بعد از خروج از جلسه کنکور بنظرتون چقدر از توانایی‌ها و مهارتتون را در آزمون استفاده کردید؟ آیا شما هم معتقدید که در جو کنکور هر فرد میتواند کمتر از پنجاه درصد از توانییهاش استفاده کند؟
من هر سه حالت احساس رو داشتم، یعنی از بعضی درسام راضی و از بعضی ناراضی بودم، و الباقی رو هم نمیدونستم اصلا چیکار کردم، ولی اصلا ناراحت نبودم ویا اضطراب نداشتم، زیرا به خودم فهمونده بودم که تا اونجایی که تونستی زحمتتو کشیدی و دیگه از اینجا نتیجه رو به خدا واگذار کن و بذار هر چیزی که میخواد خودش رقم بزنه حالا ممکنه مثل کنکور کارشناسیم نتیجه زحماتم رو نگیرم و یا برعکس در ارشد نتیجه تقریبا فراتر از انتظار هم بگیرم.
حالا اینجا جاداره به عنوان برادر کوچکتر به عزیزان درس پس بدم و نکته ای رو متذکر بشم، و اونم اینه که:
هر کسی که می خواد موفق بشه، با یک برنامه ریزی مناسب درساشو مطالعه کنه و بعدش دیگه بقیه رو توکل کنه به خدا (اگه قبول بشه فبها، اگه هم نه که خدا کریمه). اصلا اگر کسی با این تز بره سرجلسه، احتمال موفقیت و درصدهای بالاش بیشتر میشه، چون واضحه که با این نوع تفکر دیگه اضطراب نداره و به راحتی به هر سوالی که بلده میتونه پاسخ بده، این همون راهیه که میدونم خیلی‌ها مثل من از این طریق جواب گرفتند.

۷-تنها درس میخوندید یا با کسی یا گروهی؟در خانه یا کتابخانه یا...؟
تنها در خانه درس میخوندم، البته اگر کسی رو در کتابخانه شهرم پیدا می کردم که می خواست کنکور علوم یا نرم افزار بده احتمالا میرفتم اونجا تا باهاش درس بخونم (اگر این طوری میشد، من و اون شخص درس خودمون رو می خوندیم و پس از خوندن اگر ابهامی یا مشکلی وجود داشت اون وقت زمانی رو واسه حل مشکل اختصاص میدادیم، نه اینکه از همون اول با هم درس بخونیم)
اینو هم بگم که با وجود این که فقط ۱۱ واحد در ترم ۷ داشتم، ولی با این حال بدلیل مشکل کمبود اساتید دانشکده و ...، متاسفانه برنامه هفتگیم طوری شده بود که سه روز در هفته رو مجبور بودم برم به دانشگاه!

۸-حالا برسیم به برنامه ریزی تون و راه رسیدن به هدف. آیا برنامه ریزی متفاوتی داشتید یا برنامه خاص خودتون؟ از کی برنامه ریزی کردید و از کی شروع به اجرای برنامه ؟ برنامه ریزی تون روزانه بود یا ماهیانه یا....؟ اگر میشه کمی از جزئیاتش بفرمایید.
من برنامه ریزی داشتم اما برنامه هام تقریبا در بازه زمانی یکماهه بودند، به این صورت که معمولا ۳درس رو انتخاب میکردم و در برنامه‌ام بود که در عرض یک ماه یا بیشتریا کمتر، این درس‌ها رو به پایان برسونم.
البته مسلما"در دور اولی که میخوندم ممکن بود حتی یک ماه و نیم وحتی بیشتر هم بکشه (که همین طور هم شده بود مثلا درسهایی رو که در تابستون میخوندم حتی تا مهرماه هم یک یا دو درس از ۳ الی ۴ درسی که انتخاب کرده بودم رو تموم نکردم که البته دلایلی مثل داشتن مشغله در اوائل تابستان و... هم در این کار دخیل بودند)، و برعکس اواخر کنکور میتونستم درس‌ها رو یک هفته ای هم بخونم اما بطور میانگین میشه گفت بازه های زمانیم یکماهه بود نحوه خوندن هم به این صورت بود که معمولا روز رو به سه قسمت یا بخش تقسیم میکردم معمولا یک قسمت شامل صبح و دو قسمت دیگر هم مربوط بود به بعد از ظهر تا غروب و غروب تا شب.
و در هر بخش، من یکی از اون سه درسی که قرار بود بخونم رو بنا به مقتضیات انتخاب می کردم و می خوندم و دو تای دیگه هم به همین صورت و نحوه خوندن من هم این طور بود که براساس تعداد صفحات یا پارامترهای دیگر مثل تعداد تست‌ها سعی می کردم کتاب رو بخونم ودر واقع تلاشی برای اتمام یک فصل یا اصلا یک کتاب نداشتم بلکه به اصطلاح لاک پشتی میخوندم ولی در عین حال به جای یک کتاب از ۳ کتاب بهره میگرفتم
به نظرم خوبی این روش این بود که اگر مبحثی یا بخشی رو فراموش میکردم، چون فرداش باید از ادامه اش میخوندم، در صورتی که اون مطلب از ذهنم رفته بود، یک نگاه سریع به مطالب روز یا روزهای قبل مینداختم و سپس ادامه میدادم در حالی که اگر قرار بود به جای ۳درس ازیک درس استفاده کنم، مسلما زمان بیشتری رو صرف یک درس میکردم و مثلا ممکن بود که چند فصل رو در یک روز تموم کنم و چون اون فصل تموم شده بود، چون دیگه نیازی به اون فصل نداشتم (بخصوص درس هایی که فصولش زیاد ربطی به هم ندارند و میشه که یه فصل رو بدون دونستن و خوندن فصلهای دیگه خوند) در نتیجه دیگه به اون بخش مراجعه نمیکردم (البته تا قبل از شروع دور جدید) و مطمئنا مطالبش از ذهنم میرفت، در حالیکه خودم احتمالا از این حالتم بی خبر می بودم
معمولا در انتخاب ۳ درس هم سعی میکردم طوری انتخاب کنم که درس‌ها هیچ ربطی به هم نداشته باشند، مثلا هیچ وقت ریاضی او ۲ رو نباید با هم خوند و یا انتخاب ریاضی ۲ واتوماتا به نظر انتخاب خوبیه، چون یکی حجمش زیاده و یکی حجمش کم (برای من یکیش شیرین و یکیش سخت) و...
خلاصه برداری هم در دستور کار من قرار داشت، به این صورت که هر نکته یا مطلب مهم که احساس میکردم مهمه و در کنکور میاد یا چیز دیگه ای که یا فکر میکردم خیلی مهمه و یا یه چیز پایه ای هست که در جاهای دیگه ازش استفاده میشه (در واقع پرکاربرده) رو برای خودم یادداشت میکردم و به اون‌ها "خلاصه نوشت خ.ن." میگفتم. خ.ن. برای هر درس جدا بود یعنی مثلا دروس ریاضی۱، ریاضی۲، و طراحی الگوریتم، ۳ خ.ن. جداگانه داشتند و خ.ن. هر درسی، در روزهای آخر کنکورشامل چند برگه آچار بود که در کتاب مرتبط با اون نگه داری میشد و تقریبا هر شب، یک یا دو خ.ن. در انتهای شب میخوندم در حالیکه فرصت آنچنان زیادی از من نمیگرفت، ولی چون گلچین درسها بود و تقریبا هر یکی دوهفته خوندن خ.ن. مربوط به یه درس واسم تکرار میشد، دیگه تقریبا همه مطالب مهم و نکته دار در ذهنم جا گرفته بود و شما حساب کنید اگر از هر درسی در نزدیکی های کنکور مثلا حدود ۱۰۰نکته گلچین یادداشت می کردم، یعنی امکان نداشت که لااقل ۵ تا نکته یا سوال از اون خ.ن‌ها در کنکور بیاد در حالیکه من کاملا اونو بدلیل مداومت بر خوندن و تکرار کردن، بلد بودم.
من از تابستون شروع کردم، ولی به صورت کامل و همه جانبه نبود و حتی سه هفته ای هم کارداشتم و تقریبا اصلا نخوندم. به عبارتی میشه گفت در تابستون توی زمین خاکی کار می کردم و از مهرماه دیگه بصورت حرفه ای شروع کردم.


۹-در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار عقب افتادگی از برنامه تان شوید این عقب افتادگی‌ها را چطور جبران می کردید؟ گاهی در طول دوران آمادگی برای ارشد بدلایل مختلف داوطلبین نا امید میشوند. مثل عقب افتادن مداوم از برنامه، اتفاق خاص‌، سفر ضروری که وقت زیادی بگیرد و امثالهم .آیا شما از این اتفاقات داشتید و چگونه بر نا امیدی غلبه میکردید.
به غیر از تابستون، تقریبا نه،
دلیلش هم اینه که خدارو شکر اتفاق خاصی برام نیفتاد، ضمن اینکه سعی می کردم از برنامم تخطی نکنم همونطور که گفتم - نه بصورت کامل-‌، اما در هر صورت من در تابستون شروع به خوندن کردم و این عامل مهمی بود که نمی گذاشت ناامید بشم، مثلا یکی از دوستان رو میدیدم که چون در تابستون تلاش مناسبی برای خوندن نکرده بود، همواره ترس از بابت این داشت که نمیرسه درساشو تموم کنه و در نهایت هم همین ترس و نامیدی بر اون غلبه کرد و ۲ درسش رو متاسفانه در ارشد سفید گذاشت.
البته مطمئنا کسی که در تابستون درس نخونده میتونه براحتی جبران کنه و بخونه (مثلا همین شخصی که مثال زدم چون درسای دیگه رو تونسته بود بخونه، رتبه حدود ۱۰۰ کسب کرد که میتونه براحتی انشاء الله روزانه قبول بشه )، اما مهم اینه که این ظرفیت رو داشته باشه که نذاره ناامیدی براون غلبه کنه.
در مجموع به نظرم خوندن در تابستون ۲ امتیاز داره:
اولی این که ناامیدی رو به مراتب کمرنگ میکنه و اگه خدای ناکرده در زمان درس خوندن بعد از مهرماه، اتفاق غیرمنتظره یا مشکلی پیش بیاد، احتمالا تابستون بتونه جور اون فقدان زمان رو بکشه تا از این بابت نگرانی کمتری داشته باشیم.
و دومی اینکه به عنوان یک کاتالیزرعمل میکنه، یعنی چون قبلا چند درس روخوندیم دفعات بعد بعد از تابستون ترس از خوندن نکات جدید نداریم و سرعت مطالعه و در نتیجه کمیت و کیفیت کارمون بهتر میشه.


۱۰-آیا درصدهاتون در کنکور تناسبی با وقت و مهارتتون در هر درس داشت؟ یعنی درسی بود که احساس میکردید مسلطید ولی در کنکور درصدش پایین شد؟ درکل برخوردتون با سوالات غیر منتظره چه بود؟
تقریبا انتظار داشتم در اکثر درس‌ها درصد های به مراتب یکسانی رو داشته باشم (منظورم اینه که انتظار داشتم درصد اکثر درس هام %X بشه) چون به تناسب حجم و ضریب سختی دروس، وقت یکسانی رو برای درس‌ها صرف کرده بودم، ولی در درسی مثل ساختمان فراتر از انتظارم بود و برعکس در درسی مثل معماری یا اتوماتا انتظار در صدهای بالاتری رو داشتم.
درسی مثل مبانی(از دروس پایه)، کاملا برام غیرمنتظره بود، چون محتوا و اصلا پیکره بندی سوالات نسبت به سال های قبل عوض شده بود، ولی همونطور که قبلا هم اشاره کردم، احساس بدی بمن دست نداد، چون قرار بود با توکل به خدا هر سوالی رو که بلدم حل کنم و اگه هم نه ازش رد بشم، چون اصلا ارزش کنکور به وقتشه و اگه من بخوام وقتم رو با ناراحتی و اضطراب از بین ببرم، دیگه زمانی برای جواب دادن به بقیه سوالات نمی مونه و اصلا اون سوالات دیگه هم تحت تاثیر این احساسات بد خراب میشه.


۱۱- شیوه درس خوندنتون چطوری بود؟ عمیق میخوندید و با فاصله کوتاهی تمرین حل میکردید و تست میزدید یا شکل دیگری داشت؟ آیا سوالات کنکور سالهای اخیر در شکل درس خوندنتون اثری داشت؟
به نظرم کنکور مثل نحوه گزینش مهره های شطرنج برای بازی و پیروزی در اونه، به عبارت دیگه باید دید اون بخش از کتابی رو که میخونیم در کنکور سال های قبل چقدر ازش سوال اومد، متناسب با تعداد سوالات و ضریبی که اون درس در کنکور داره، باید براش وقت گذاشت مثلا فصل انتگرال روی سطح و خم در ریاضی ۲ از اون فصل هاییه که هم بخاطر ضریب بالای ریاضی در کنکور و هم بخاطر اینکه هر سال ازش سوال میومد، خیلی مورد توجه من بود، در حالیکه فصل اول ریاضی۲ رو میشه یه جورایی گفت که تقریبا نخوندم یا فصل Pipeline از معماری، فصلیه که بعیده ازش تو کنکور سوال نیاد، ولی یکی‌، دو فصل از معماری رو وقتی میدیدم، حتی یک بار هم از اونا سوال نیومده بود، نخوندمشون، در نتیجه به این سوالتون هم جواب دادم که مطمئنا سوالات کنکورهای سالهای قبل در نحوه خوندن من تاثیر داشت.
نحوه تست زدن من هم از همون روش لاک پشتی پیروی میکرد. یعنی وقتی به پایان یک فصل از کتاب میرسیدم، تقریبا از فرداش شروع میکردم به زدن تست اون فصل، ولی نه همه تست ها، بلکه براساس تعداد صفحه (مثل روزی یک صفحه) یا تعداد تست (مثلا روزی ۱۰ تست) این کار رو انجام میدادم تا با تکرار روزانه تست ها، هم ضمیر کوتاه مدت و هم ضمیر بلند مدتم رو نیرومند کنم.


۱۲- آیا کلاس کنکور و یا کنکور آزمایشی شرکت میکردید؟ چقدر در موفقیت شما موثر بودند؟
نه، من اولین بار بود که بعد از کنکور سال ۸۶ کارشناسی روی صندلی آزمون نشستم، شاید یکی از دلایلش این باشه که به نظر فقط یه جا آزمون های آزمایشی علوم برگزار میشد اون هم مدرسان شریف بود که شنیده بودم فقط حدود ۲۰۰ نفر در اون شرکت می کردند!!!
لذا از این بابت نتونستم خودم رو اونطور که هستم محک بزنم و ارزیابی کنم (گرچه کنکور ۳ سال آخر رو در منزل برای خودم شبیه سازی کردم و چند ساعتی رو روی صندلی نشستم و به اونا جواب داده بودم)، گرچه با این شبیه سازی که برای خودم انجام دادم زیاد برام مهم نبود که جایی رو برای شبیه سازی آزمون ندارم
ولی فکر می کنم برای سایر رشته‌ها مثل نرم افزار، شرکت در این آزمون‌ها میتونه بسیار موثر باشه.


۱۳- دوران جمع بندی تون از کی شروع شد؟ بنظرتون از چه فاصله زمانی تا کنکور این دوران باید شروع بشود؟
برای خودم دقیقا یادم نیمیاد ولی فکر کنم بین دو الی چهار هفت آخر، زمان مناسبی باشه.


۱۴- منابع درسی وکنکوری خود را برای هر درس جداگانه بیان کنید و نقش کتابهای مرجع وکتابهای کنکوری در قبولی شما چقدر بوده است؟
ریاضی ۱: پوران پژوهش
ریاضی ۲: آغاسی
آمار و احتمال: آمار واحتمال مهندسی پارسه
ریاضیات گسسته: پوران پژوهش
ساختمان داده‌ها و الگوریتم ها: ساختمان داده مقسمی + طراحی الگوریتم مقسمی + نگاه خیلی کوتاه هم به کتاب پوران (در روزهای آخر)

اصول سیستم های کامپیوتری(معماری): بعضی از فصل‌ها از کتاب پوران و بعضی دیگه از مقسمی و یکی دو فصل هم از هردو. (چون بنظرم این دو کتاب به تنهایی مناسب نیستند، ولی اگه قرار باشه یکی رو پیشنهاد کنم، بنظرم پوران بهتره) از کتاب مرجع، یعنی موریس مانو هم غافل نشید.

نظریه اتوماتا: پیتر لینز با همه تمارین بهترین منبعه + مقسمی
آنالیز: پوران پژوهش (اگه قرار بود دوباره بخونم، شاید راهیان ارشد رو میخوندم)
ضمن اینکه اگه من قرار بود امسال شرکت کنم، احتمالا حداقل از یکی از کتابهای Clrs، الگوریتم نیپولیتان یا داده ساختار دکتر قدسی رو به عنوان یک منبع اصلی مد نظر قرار می دادم، بخصوص اونایی که وقت کافی دارند، از کنار Clrs به راحتی نگذرند.
البته این منابع صرفا چیزایی هست که من استفاده کردم و ممکنه منابع بهتر از اینا هم پیدا بشه، لذا صرفا به این منابع اکتفا نکنید و تحقیق بیشتری انجام بدید.


۱۵- اگه توصیه خاصی برای دوستانتون که در حال آماده شدن واسه آزمون کارشناسی ارشد هست بفرمایید.
از من یه بار در تعریف موفقیت پرسیدند،
من اونو این طوری تعریف می کنم:
موفقیت یعنی اینکه برای رسیدن به هدفت، -هرچند رسیدن بهش سخت باشه – تلاش کنی، حتی اگه بهش نرسی، مهم اینه در انتهای کار از خودت و کوششی که کردی راضی باشی و دیگه به نتیجش فکر نکنی در حالی که خدا توکل کرده ای.
خوبه در راستی و صدق همین تعریف، برای کسایی که واسه کنکور تلاش کردند، اما به ظاهر موفق نشدند، یه ماجرا تعریف کنم:
بعد از اینکه نتایج آزمون کارشناسی آومد و من رتبمو دیدم، خیلی شوکه شده بودم و باورم نمی شد که نتیجه زحماتم این شده باشه، اوایل هم -اشتباها- کمی ناراحت و عصبانی و ناراحت بودم، اما تونستم خودم رو جمع و جور کنم و به خدا گفتم: خدایا توکل برتو می کنم و امیدوارم این چیزی که برام رقم زدی، خیرم در اون باشه.
می رفتم بین دوستان و آشنایان و حتی یک استاد دانشگاه تحقیق می کردم که با اون رتبه ضعیفی که اوردم، بمونم برای سال دوم بخونم یا برم دانشگاه و بالاخره در یکی از همین مشورت ها، یه روز یکی از فامیل هام که تلفنی داشت با من صحبت میکرد، این قضیه رو واسم تعریف کرد که: زمان تحصیلش یه دوست داشت که خیلی با هم صمیمی بودند، اما موقع نتایج کنکور، فامیلم رتبه ضعیف اورد، اما برعکس اون دوستش رتبه خوبی اورد و تونست توی یکی از دانشگاههای تهران قبول شه. فامیلم گفت از ته دل یه جورایی ناراحت بودم که چرا من هم نتونستم مثل اون شم که ناگهان یک روز به بهش خبر دادن که متاسفانه رفیقش در جاده هراز –مسیر بین خونه تا دانشگاه یا برعکس- تصادف میکنه و با شوهرش دوتایی تو اون سانحه فوت می کنن. اینجا بود که فامیلم با اینکه داغدار شده بود، فهمید همیشه خیر خدا تو چیزای خوبی که ما فکر میکنیم نیست و خدا روشکر الان هم زندگی خوبی روسپری می کنه. این بود که من هم مسلما بعد از شنیدن این قضیه، دلم آروم گرفت و به زندگی ادامه دادم تا اینکه همون آرامش بهم کمک کرد تا بتونم به لطف خدا، برای ارشد به چیزی که می خاستم برسم، و بدونیم که هرچه او دهد رحمت و هرچه ندهد حکمت است. به گفته شاعر:
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی

به نظرم اگه به این چیزی که گفتم عمل بشه، زندگی شیرین می شه
ببخشید، من کوچیکتر از اینم که این نصیحت، -نه نه، این پیشنهاد- رو مطرح کردم
امیدوارم که سرتون رو درد نیاورده باشم و تونسته باشم مطالب بدرد بخوری رو بهتون منتقل کرده باشم.
ومن الله التوفیق

از اینکه حوصله کردین و با دقت سوالها را جواب دادین بسیار سپاسگزارم و من و اعضای مانشت امیدواریم شاهد موفقیت شما در مقاطع بالاتر تحصیلی و علمی و زندگی باشیم.
۱۳
۰
پست قفل شده است نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: **sara** , Br2012 , ف.ش , Helmaa , narges_r , SarahArshad , saba_1984 , parsaNA , delta , - rasool - , blackhalo1989 , Maryam.A , parimehraban , najme60 , Stud , azam84 , aminamini , nino , ronin , ایرسا , Parva , Jabar-Asadi , HRZ , firouzi.s , mmes2020 , noorolhoda , umzst , marzieh , popp , pos , انرژی مثبت , tj3938 , Avicenna , Xilinx , tahereh , Donna , Mohammad.Hosseini , alidata , aatwo , پشتکار , M.H.P , Sophia , najwa , cs_std , maryam_ak , CS_IT , deh-ab , mah58 , Doctorwho , sepand10
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۵۸ ق.ظ
RE: [اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
با تشکر فراوان از مدیر خوب وکوشا آقای فرداد وهمچنین ضمن خوش آمدگویی به کاربر گرامی وعزیز که قبول مصاحبه فرمودند .
آقای فردادممنون که در این زمینه به من یاری رساندید .خدا خیرتون بده برای همه کمکهاتون .


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ic_teta , Xilinx
ارسال:
۲۱ مرداد ۱۳۹۰, ۰۳:۱۹ ب.ظ
[اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
سلام تبریک میگم .
میشه لطف کنید درمورد کتاب ریاضی ۲: آغاسی که خوندید اسم کتاب و ناشر و نویسنده را به طور کامل بنویسید؟ این کتاب تسته یا درس؟

اگرچیزی را از ته دل بخواهید نیروی اراده دستیابی به آن را پیدا خواهید کرد
اعتقاد + تلاش = پیروزی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۱ مرداد ۱۳۹۰, ۱۱:۱۷ ب.ظ
RE: [اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
دست مریزاد Heart

how i wish....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۲ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۰۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۷ ق.ظ، توسط ic_teta.)
RE: [اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
(۲۱ مرداد ۱۳۹۰ ۰۳:۱۹ ب.ظ)parimehraban نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم .
میشه لطف کنید درمورد کتاب ریاضی ۲: آغاسی که خوندید اسم کتاب و ناشر و نویسنده را به طور کامل بنویسید؟ این کتاب تسته یا درس؟

سلام
مجموعه کامل و طبقه بندی شده ریاضی عمومی ۱(یا ۲)

مسعود آغاسی

انتشارات نگاه دانش
این کتاب اصلش تسته، اما در ابتدای هر بخش، کمی درس هم میده
کتاب بسیار خوبیه، به راحتی از کنارش رد نشید

این معزّ الاولیاء
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: parimehraban , umzst
ارسال:
۱۲ شهریور ۱۳۹۰, ۰۲:۵۴ ب.ظ
[اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
با این تعریفی که از موفقیت دادین من رو امیدوار کردین .. چون دقیقا سر جلسه کنکور به خودم گفتم خدایا من هرچه در توان داشتم تلاش کردم.. بقیه شو به تو می سپرم... البته الان بعد از ۲ سال قبول نشدم... با این تعریف می توانم خودم را آدم موفقی بدونم و حتی برای مدتی هر چند کوتاه افکار منفی رو از خودم دور کنم .. بازم ممنونم.. می خوام ایشالله امسال برای بار سوم شرکت کنم... به نظرتون کار عاقلانه ای هست؟

Future is not what we planned for tommorow! it's the result of what we do today! Do the best in present and enjoy the result in future
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۳ شهریور ۱۳۹۰, ۰۵:۴۹ ب.ظ
RE: [اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
(۱۲ شهریور ۱۳۹۰ ۰۲:۵۴ ب.ظ)marzieh نوشته شده توسط:  با این تعریفی که از موفقیت دادین من رو امیدوار کردین .. چون دقیقا سر جلسه کنکور به خودم گفتم خدایا من هرچه در توان داشتم تلاش کردم.. بقیه شو به تو می سپرم... البته الان بعد از ۲ سال قبول نشدم... با این تعریف می توانم خودم را آدم موفقی بدونم و حتی برای مدتی هر چند کوتاه افکار منفی رو از خودم دور کنم .. بازم ممنونم.. می خوام ایشالله امسال برای بار سوم شرکت کنم... به نظرتون کار عاقلانه ای هست؟

سلام
"اگر خدا بخاد و شما هم تلاش کنید، مطمئن باشید حتی اگه زمین و زمان دست به دست هم بدهند تا جلوی موفقیتتون رو بگیرند، محال موفق نشید" این جمله، مشابه وعده خدا در قرآنه
بسنجید و ببینید اگر شرکت در ازمون بهترین راهکاره، پس همین کار رو انجام بدید ان شائ الله که موفق می شید.

این معزّ الاولیاء
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marzieh
ارسال:
۰۴ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۳۱ ق.ظ
[اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
موفق باشین
میشه بگید معدلتون چند بوده؟
و شاگرد اول بودین؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ic_teta
ارسال:
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۳۲ ب.ظ
RE: [اختصاصی مانشت]مصاحبه با رتبه ۹ علوم کامپیوتر کنکور ارشد۹۰
(۰۴ اسفند ۱۳۹۰ ۰۲:۳۱ ق.ظ)computerscience88 نوشته شده توسط:  موفق باشین
میشه بگید معدلتون چند بوده؟
و شاگرد اول بودین؟

سلام
ممنون
معدل کل بالای ۱۸
و شاگرد اول هم نبودم

این معزّ الاولیاء
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  گرایش های علوم کامپیوتر alisaaa ۴ ۳,۶۵۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: hashemhamidi
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۹۹ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۵,۶۸۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۴۱ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  نظر شما راجب بهترین موسسه برای کنکور ارشد کامپیوتر vahid_sh@hotmail.com ۶۵ ۳۹,۵۱۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Hadi7590
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۴ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۶ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۶ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  [دانلود] حل تشریحی کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی ۸۷ تا ۹۲ good-wishes ۳۰ ۴۹,۷۵۱ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close