زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۱۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تبدیل دانشگاه شیراز به دانشگاه ۲ زبانه بین المللی

ارسال:
۲۵ آبان ۱۳۹۳, ۱۰:۴۱ ب.ظ
تبدیل دانشگاه شیراز به دانشگاه ۲ زبانه بین المللی
[تصویر:  316822_IMG12475699.jpg]

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در جمع مسئولان دانشگاه شیراز با اعلام موافقت با کلیات طرح تبدیل شدن دانشگاه شیراز به نخستین دانشگاه بین المللی دو زبانه، گفت: در اولین فرصت موضوع را با رئیس جمهور مطرح می کنم تا در سفر استانی هیات دولت این موضوع به صورت رسمی اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم اندیشی با حضور دکتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و سخنگوی دولت و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شیراز، روسای دانشکده ها، چهره های ماندگار کشوری ، دانشمندان برترجهان اسلام ، مسئولان مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در این مراسم با اعلام موافقت با کلیات طرح تبدیل شدن دانشگاه شیراز به نخستین دانشگاه بین المللی دو زبانه، اظهار داشت: در اولین فرصت موضوع را با رییس جمهور مطرح می کنم تا در سفر استانی هیات دولت این موضوع به صورت رسمی اعلام شود.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاهیان بویژه توانمندی بالای اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، از نخبگان علمی خواست برای حل مشکلات کلان کشور با دولت همکاری کنند .

نوبخت با بیان اینکه جامعه غیر دانشگاهی چشم مساعدت به دانشگاه ها را دارند، گفت: دولت هم انتظار دارد که گره های اجتماعی را دانشگاه ها به خصوص دانشگاه پرسابقه و نام آشنای شیراز باز کنند.

وی افزود : موجب خرسندی است که برنامه پنج ساله توسعه استان از جامعه دانشگاهی به ویژه دانشگاه شیراز برای ما تدوین شود و برای همین امر از استاندار فارس خواسته ایم تمهیدات لازم را فراهم کند.

دکتر نوبخت که عضو هیئت امنای دانشگاه شیراز نیز به شمار می رود خطاب به اساتید دانشگاه گفت: درصورتی که طرحی برای مقابله با بحران خشکسالی و احیای تالاب های استان فارس تهیه شود؛ آماده اجرایی کردن آن هستیم و درصورت نبود مطالعه ، طرح لازم تهیه شود.

در ابتدای این مراسم ، رئیس دانشگاه شیراز از آمادگی این دانشگاه برای همکاری در اجرای طرح های کلان ملی سخن گفت.

دکتر مجید ارشاد با اشاره به حدود ۷۰ سال سابقه درخشان دانشگاه شیراز و توانمندی های فراوان این دانشگاه بزرگ در عرصه های مختلف، تصریح کرد : پاسخگویی به نیازهای جامعه، رسالت اجتماعی ما به شمار می رود و در این راستا دانشگاه دارای نقش کلیدی در توسعه متوازن و پایدار است.

دکتر سید محمد احمدی - استاندار فارس نیز در این جلسه بیان داشت: اساتید ممتاز دانشگاه شیراز ذخایر گرانبهایی هستند که نظرات و اندیشه‌های آنان می‌تواند برای بخش‌های مختلف کشور راهگشا باشد.

وی با بیان این که دانشگاه شیراز یکی از برترین مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور محسوب می‌شود، خواستار توجه بیشتر دولت در زمینه ارائه طرح‌های پژوهشی کلان و ملی به این دانشگاه و اساتید آن شد.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری شیراز نمونه‌ای از تواناییهای علمی دانشگاه شیراز به شمار می‌رود که ظرفیت‌های بسیار بالایی را فراهم کرده و دارای جایگاه سوم کشور در میان پارک های علم و فناوری است.

استاندار فارس گفت: مدیریت ارشد استان به منظور تسریع در روند توسعه علمی و فناوری فارس، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری و احداث شهر دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده است.

باتشکر از خبرگزاری مهر

[تصویر:  316822_2.jpg]

 
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Exclamation سلام لطفاً یکی به من بگه مرتبه زمانی ها چطوری به log تبدیل میشن فرمول داره؟؟ Azadam ۶ ۳,۸۴۲ ۰۶ دى ۱۴۰۰ ۰۹:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Soldier's life
  بین پردازش تصویر و داده کاوی موندم کدوم یکی رو برای پایان نامه انتخاب کنم؟ raheleh1393 ۵ ۷,۸۹۹ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۲:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  جستجو و ارتباط بین جداول aryana25000 ۰ ۱,۷۷۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: aryana25000
  روزانه یزد یا روزانه صنعتی شیراز؟؟؟؟ Fariba071 ۹ ۸,۸۴۸ ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  تبدیل به pdf homeless ۲ ۳,۰۱۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: homeless
  ۲۶۰ هوش ،شبانه بهشیتی-مدرس یا روزانه شیراز-اصفهان tenmiles89 ۷ ۵,۱۶۵ ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: خانه سبز
  اینترنت دانشگاه شیراز cpt.mazi ۳ ۳,۰۶۳ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: The BesT
  کمک در تبدیل به فرم گریباخ hadizd ۳ ۳,۴۹۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: hadizd
  ارتباط دائم بین سیستم استنتاج فازی و یک نرم افزار دیگر fa_karoon ۱ ۲,۳۱۳ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق.ظ
آخرین ارسال: fa_karoon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close