زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۰۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار

ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۰۸:۴۰ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

محمد ذوالعلی هستم . متولد ۷۱ و ساکن اصفهان. دانشجوی کارشناسی نرم افزار دانشگاه اصفهان. رتبه م هم ۲۵ نرم افزار.


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟


کارشناسی پیوسته هستم. ترم ۸/ در شرف فارغ التحصیلی. :دی


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

علاقم به کامپیوتر از همون بچگی به خاطر بازیای کامپیوتری بود که روزی ۶-۷ ساعت حتی بازی می کردم و می کنم هنوز :دی
اما خب همیشه هم راجع به کامپیوتر کلی سوال واسم پیش میومد اما خب زیاد از این آدمای ریسرچ کن نبودم برای همین خیلی پیگیر نشدم تو بچگی!
انتخاب رشته رو هم من ۲-۳ تا رشته علاقه داشتم و همئنا رو از شریف تا گلپایگان یادمه که زدم و اومدم پایین! :دی ( مهندسی صنایع, مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران) و خب الان راضیم که مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان قبول شدم.


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

دانشگاه اصفهان


مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

نه اصلا بچه درس خونی نبودم. و همیشه از معضل شب امتحان هم رنج بردم. اما هیچ وقت درس عبرت نشده! :دی
همه دروس ریاضی و مشتقاتش رو ۱۰ و ۱۱ شدم مثلا! اما تو درسای تخصصی معمولا راحت بودم و مشکلی ندارم.


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

کلا فک کنم تا موقعی که سربازی معاف نشم در حال درس خوندن باشم :دی . برای ارشد خوندن هم از همون اولا کلا یادمه که قرار بود که ارشد رو بخونم و دکترا هم خواهم خواند ایشالا :دی

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

نه همین رشته رو می خواستم اما اگه امسال نتیجه نمی گرفتم احتمال داشت سال دیگه ارشد مدیریت بدم.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.


سال پیش آزمایشی دادم که فکر کنم رتبه م ۵۰۰۰ و اینا شد. هر چی بلد بودم از درسایی که خونده بودم زدم. درصد تخصصی نرم افزارم هم منفی شد. :دی
امسال هم درصد هام این بود:
زبان:۱۶
ریاضی:۶
مشترک:۵۰
تخضضی:۶۰


مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

برای پایان ترم و کنکور برای من که کاملا متفاوت بود چون پایان ترم رو تو ۲ روز می خونم همیشه اما کنکور رو ۲ روزه نمیشه اصلا! :دی
و کنکور هم به نظرم هیچ ربطی به نوع تحصیل تو کارشناسی نداره. افراد موفق کنکور از همه مدل آدمایی هستن. شب امتحانی خون. هر روز خون . دانشگاه سطح بالا . دانشگاه سطح پایین تر. به نظرم کاملا به خود آدمش بستگی داره که بخواد یا نه!

مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

دقیقا یادم نیس. اما از همون مرداد و اینا یادمه که لا به لای بازی و تفریح درس و اینا رو هم شروع کردم و درسایی که راحت تر بودن برام رو می خوندم کم کم. مثل ساختمان داده و مدار منطقی و نظریه . اما دیگه جدی خوندن رو از مهر با آزمونای پارسه شروع کردم ( گفتم پارسه یادم باشه بگم اصلا آش دهن سوزی نیست و متاسفانه فقط چون رقیب نداره خیلیا فکر می کنن خوبه! پارسه خوب نیست، بقیه بد ن!  ) از اون موقع بود که دیگه حس کردم از الان هر چی کمتر بخونم بعدا ممکنه حسرتشو بخورم.
برنامه رو که هر روز عوض می کردم تقریبا :دی چون همیشه نمی رسیدم بهش کامل عمل کنم. (ذاتا آدم تنبلی ام) و هر شب آخر شب چیزای عقب افتاده رو می چیدم تو روز های بعدی. برنامه هام رو هم ۲ افته یه بار با آزمون های پارسه با سر فصل هاش تنظیم می کردم.


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

توضیح دادم تو سوال قبلی


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

آره مثلا ریاضی نخوندم کلا. تو سوالای بعدی توضیح میدم جزئی تر.

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟


زبانم بد نبود و فقط ۵۰۴ خوندم که اونم زیاد به دردم نخورد.
ریاضی رو هم کلا بیخیال شدم و یه گم گسسته بلد بودم و با همون ۱ سوال ریاضی زدم فقط
مشترک ها رو از تابستون می خوندم و ادامه دادم همینجوری
تخصصی هم کامپایلر نخوندم کلا چون فکر نمی کردم برسم بخونم دیگه. چون تخصصی ها رو از وسطای آذر شروع کردم به خوندن. طراحی و پایگاه رو چون دوس داشتم خوندم و طراحی زبان ها رو هم همون ترم درسشو داشتم دیگه واسه کنکور نخوندم و امیدوار بودم ۱-۲ تا سوال بتونم با معلوماتم بزنم تو کنکور. ( یکی زدم)
طراحی سوال زیاد حل کردم و پایگاه هم همین طور. چون دیر شروع کرده بودم ترسیده بودم که نتونم این دو تا درس رو جمع و جور کنم. اما خدا رو شکر قبل کنکور این دو تا درس همونایی بود که می دونستم می تونم روشون حساب کنم و همینم شد ( ۵ تا سوال طراحی رو همه اش رو درست زدم و پایگاه هم ۳ تا درست و یه غلط بد :دی )


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

منایع رو از همون تابستون پرسیده بودم از دوستم که رتبه اش ۱۴ هوش شده بود و همونا رو هم خوندم. هر درس ۱ کتاب فقط گرفتم و همه هم کتاب کنکوری بودن. کلا مرجع چیزی نخوندم. برنامه ریزی زمانی کردم. ( سوالتون چقد پیچ داره! اصا نفهمیدم که منظور سوالو فهمیده باشم یا نه :دی )


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.


زبان: ۵۰۴
ریاضی ها : گسسته گوران گرفتم اما نخوندم تقریبا . ۲-۳ فصل خوندم. کلا ریاضی نخوندم.
ساختمان: مقسمی
نظریه: پوران گرفتم که تستاشو بزنم. نظریه درسی بود که نیاز نبود بخونم. بلد بودم.
منطقی: پوران
معماری: پوران
سیستم عامل: پارسه
طراحی الگوریتم: پوران + ۶۰۰ مسئله
پایگاه داده: پارسه
کامپایلر و طراحی زبان ها هم نخوندم. ( ولی شما حتما تو تابستون بخونید اینا رو. بعدا فهمیدم که اصلا سخت نیستن! )


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

هر درسی رو که علاقه داری و دوس داری که بیشتر بخونیش. :دی
یا برعکس اگه نمی فهمی اون درس رو!


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

کلا با جزوه راه می نداختم کارمو. اونم جزوه بقیه! خودم کلا جزوه نمی نوشتم یا اگه می نوشتم همیشه ناقص می نوشتم :دی


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

پایه ام ضعیف نبود و منم فقط ۵۰۴ خوندم. واسه زبان برنامه خاصی نداشتم.


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

به نظرم اگه خیلی مسلط باشید به مشترک ریاضی خوندن عالیه. چون وقت این دو تا یکیه ممکنه ریاضی و مشترک رو بلد باشین اما وقت نباشه سر جلسه که همه رو حل کنید. اما اگه کسی بتونه بعد از مشترک ها وقت اضافه بیاره و بره سراغ ریاضی کلی برد کرده! کلا سلیقه ایه و کار نشد نداره!


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

من دو هفته یه بار با سرفصل های آزمون برنامه می چیدم و نگران این نبودم که وقت کم بیارم چ.ن اگه با سرفصل ها پیش می رفتم درس ها رو می شد تموم کرد. حداقل روی کاغذ که شدنی بود :دی
هفته اول می خوندم و خلاصه می نوشتم. هفته ی دوم مرور می کردم و تست می زدم. حیلی برنامه خاص و ماوراالطبیعه ای نداشتم.

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

من به شدت توی خونه راحت بودم که درس بخونم برای همین تنها می خوندم. هر کس یه مدلیه! بهتر و بدتر نداره!


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

نه من کلا کاری با کسی نداشتم. مقایسه هم نمی کردم خودمو. من سرعتم خوب بود و می دونستم که هر چه قدر هم که نسبت به بقیه عقب باشم ایراد نداره! برای من مهم این بود که اون چیزی که می خونم بفهمم. اصلا مهم نبود که تابستون بخونمش یا دی ماه. مهم اینه که بخوای بخونی و بفهمیش. کی ش مهم نیست. مهم اینه که سوالشو سر جلسه جواب بدی. این که میگن ماه آخر هیچ چیز جدید نخونین هم به نظرم چرته! من طراحی و پایگاه رو نصفشون رو او ماه آخر خوندم. خیلیا بهم گفتن دیگه نمی رسی و نخون اما یکی از دوستام گفت چرت می گن و بخون  و من هم خوندم و خدا رو شکر می کنم که به حرف بقیه گوش ندادم.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

سعی می کردم از تست و مرورش در هفته دوم برنامه ریزی بزنم و در هفته دوم بخونم اون مطلب رو.


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

از همئن اول می دونستم می خوام نرم یا هوش بدم و دیگه طرفای مهر قطعی شد که برم نرم افزار.


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

کلا آدم غرغرویی هستم. و همیشه به خودم غر می زدم که چرا درست حسابی درس نمی خونم. بعدش می زد به سرم که جبران گذشته کنم و دیگه بشینم درس بخونم درست. بالا پایین زیاد شد درس خوندنم اما سعی کردم قطع نشه!


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

نه من کلاس کنکور نرفتم. خیلی هم اعتقادی بهش ندارم. به نظرم چیزه خاصی تو کلاس کنکور گفته نمی شه! همونیه که تو همه ی کتابا هست.


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

بله؛ پارسه ثبت نام کردم. خیلی هم راضی نیستم. اما خب به نظرم انتخاب پارسه مثه انتخاب بین بد و بدتر ه!
من رتبه های پارسه ام هیچ ربطی به رتبه کنکورم نداشت. رتبه هام بهترین ۴۶ بود. و معمولا طرفای ۸۰-۹۰ بود. توی ۸۰۰ نفر جامعه آماری. به نظرم اگه آزمونای پارسه خیلی خوب بود حداقل رتبه من باید ۸۰ اینا میشد. کلا آزمون بدید که آزمون داده باشید. اصلا رو بقیه چیزاش فکر نکنید. اشکالاتون رو باهاش رفع کنید. رتبه اش خیلی مهم نیس!


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

برای جمع بندی خلاصه هام رو مرور کردم و تست های کنکور های سال پیش رو زدم و رفع اشکال . زیاد کار خاصی نکردم. فکر کنم تقریبا ۲ هفته مونده به کنکور شروع کردم این کار ها رو.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

میدونستم یه سری درس ها رو خیلی خوب مسلطم مثل طراحی الگوریتم و پایگاه و ساختمان و نظریه و منطقی و یه سری هم باید شانس باهام یار باشه برای بعضی سوال هاش. اما تقریبا می دونسبم که چی باید بشه و تقریبا همون شد و حتی بهتر. Smile


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

یه یه حداقلی راضی بودم همیشه تو ذهنم اما سقف برای چیزی تعیین نمی کردم. مثلا توی مشترک ها حداقل برام این بود که از ۲۷ تا ۱۷-۱۸ تاشو بزنم. و اختصاصی هم از ۹ تای طراحی و پایگاه که خوندم ۷ تا رو حداقل جواب بدم. می دونستم طراحی رو خوب می زنم که همین هم شد هر ۵ تا سوال طراحی رو درست زدم.


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

نه یه خوبی که دارم اینه که سر کنکور و اینا استرس نمی گیرم. چون همیشه انتظارم همون قدره که می دونم باید باشه. اگه مثلا یه امتحان هیچی هم نخونده باشم استرسشو ندارم. چون می دونم باید این امتحان خراب شه! :دی


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

اول مشترک بعد ریاضی اگه سوالی باشه که بلد باشمو بعد هم زبان.

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

اون لحظه اصا فکر نکنم بشه به همچین چیزایی فکر کرد. سوال سواله و الان جلوته! دیگه این دیدی یا ندیدیش رو بهش فکر کنی فکر نکنم فایده ای داشته باشه!


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

سر زبان وقت کم اوردم . شاید به خاطر اون ۱۰ دقیقه ای که کم کردن.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

آره بعدش چک کردم و تقریبا همون بود. تخمین رتبه برام زده بودن بچه های همین مانشت ۳۰ خورده ای. که خدا رو شکر رتبم بهتر شد. 


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل


همش نقش داره. ولی برای هر کس کم و زیاد داره. به نظرم اگه هر کس بتونه مدل خودش رو پیدا کنه موفق میشه. خیلی از ما ها دنبال اینیم که ببینیم بقیه چی کار می کنن که نکنه یه وقت ازشون عقب بیفتیم. اما این جوری نیست. مسیر موفقیت برای هر کسی یه راه جداگونه است به نظرم.

مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

می خوام تا جایی که امکان داره سربازی نرم :دی


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

فکر کی کنم خدا تلاش کسی رو بی نتیجه نمی زاره . فقط آدم باید تلاشش رو تو مسیر درست انجام بده. انرژی مصرف کردن به نظرم تلاش نیست. باید تو راه درستش و هدف دارش مصرف شه. کلا آدمیم که به خاطر خیلی چیزا خدا رو شکر می کنم. اما تقریبا هیچ وقت به خاطر نبود چیزی این حس بهم دست نمیده که خدا چرا نخواسته! یا بخوام به خدا غر بزنم. :دی


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

خیلیا هستند. ولی قطعا مهم ترینشون پدر و مادرم ند. خونه برای من در سال کنکور عالی بود Smile همیشه بوده البته!


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

آره. به نظرم باید گامپایلر و طراحی زبان ها رو می خوندم و حذف نمی کردم. و درصد اختصاصیم می تونست خیلی بهتر بشه.


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟


من این طوری انتخاب رشته کردم.
نرم شریف
نرم-الگوریتم شریف
نرم تهران
نرم امیرکبیر

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

یه چیزی رو مطمئنم و اینکه اگه کار درست رو درست انجام بدین. حتما نتیجه اش رو می گیرید. نگران نباشین. به خودتون اطمینان داشته باشین.


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

نه نبود فک کنم.


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
مانشت به نظرم جای خوبیه برای اینکه به هم دیگه کمک کنیم. چه توی ارشد دادن و چه بقیه مباحث مربوط به خودمون
۲۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: gunnersregister , Aurora , jasonbark , ƊƦЄƛM , brusa1994 , Avril89 , viase , Mahsash , ana9940 , hosein70 , ziba.O , ریحان , roodantnt , majidvatanparast , mjs2 , hamedfayez , amard , RASPINA , elahe-comp , ماه و خورشید , maniye , Mahmood sadati , Ms. Saba , IT.girll , hajilari , haveking , hmd1 , mahi26 , dr.a_AI , SEVES , marjan sadat , deep-romance , saeedssn , neghab001 , amirmahmoud , MeysamPH , jparisa
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۱۲:۲۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب.ظ، توسط brusa1994.)
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
سلام من تغییر رشته ای هستم،دروس تخصصی نرم رو هیچکدوم پاس نکردم،از تابستون میخوام شروع کنم به درس خوندن،برای این دروس چی تجویز میکنید ؟ Big Grin
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۰۱:۱۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۱۸ ب.ظ، توسط A.M2015.)
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
عالی بود تبریک میگم
و ممنووووووونWinkWinkWink

اگه جرئتت ناامیدت کرد
از جرئتتم فراتر برو.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۰۷:۳۱ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب.ظ)brusa1994 نوشته شده توسط:  سلام من تغییر رشته ای هستم،دروس تخصصی نرم رو هیچکدوم پاس نکردم،از تابستون میخوام شروع کنم به درس خوندن،برای این دروس چی تجویز میکنید ؟ Big Grin

سلام دکتر نیستم که میگید تجویز :دی . فقط می تونم کارای اشتباه خودم رو بگم که نکنید. به نظرم تابستون حتما همه ی درسای تخصصی رو بخونید. چون نیاز به زمان دارند برای یادگیری اما وقت کافی سر جلسه برای پاسخ دادن بهشون هست. اگه هیچ پیش زمینه ای راجع به درس ها ندارید ( از کدوم رشته به کامپیوتر تغییر رشبه دادین؟) تابستون وقت کافی دارین که از روی کتاب مرجع بشینید و این درس ها رو بخونید.


(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۱۵ ب.ظ)A.M2015 نوشته شده توسط:  عالی بود تبریک میگم
و ممنووووووونWinkWinkWink

ممنون : )
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: brusa1994
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۴, ۱۰:۵۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق.ظ، توسط brusa1994.)
RE: مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب.ظ)brusa1994 نوشته شده توسط:  سلام من تغییر رشته ای هستم،دروس تخصصی نرم رو هیچکدوم پاس نکردم،از تابستون میخوام شروع کنم به درس خوندن،برای این دروس چی تجویز میکنید ؟ Big Grin
[/quote]
سلام دکتر نیستم که میگید تجویز :دی . فقط می تونم کارای اشتباه خودم رو بگم که نکنید. به نظرم تابستون حتما همه ی درسای تخصصی رو بخونید. چون نیاز به زمان دارند برای یادگیری اما وقت کافی سر جلسه برای پاسخ دادن بهشون هست. اگه هیچ پیش زمینه ای راجع به درس ها ندارید ( از کدوم رشته به کامپیوتر تغییر رشبه دادین؟) تابستون وقت کافی دارین که از روی کتاب مرجع بشینید و این درس ها رو بخونید.
نقل قول:

والا من از برق میام،مدار منطقی و معماری رو مسلطم،ولی باقیشون HuhHuh
نمیدونم میرسم یا نه،رتبه خیلی خوب هم میخوام.Cool
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۴, ۰۲:۳۵ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
(۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق.ظ)brusa1994 نوشته شده توسط:  والا من از برق میام،مدار منطقی و معماری رو مسلطم،ولی باقیشون HuhHuh
نمیدونم میرسم یا نه،رتبه خیلی خوب هم میخوام.Cool

به نظرم اگه از تابستون درسایی که بلد نیستید رو بخونید کارتون خیلی راحت میشه! از کتاب های مرجع اگه استفاده کنید هم خیلی بهتره. ولی سعی کنید هر کاری می کنید دیگه تابستون انجام بدید که از مهر به بعد مثه بقیه بچه با آزمونا برید جلو و تست بیشتر بزنید. و درس ها رو تقریبا دیگه یاد گرفته باشید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۴, ۱۲:۳۱ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
باسلام تبریک میگم
اگر پارسه مناسب نیست واسه آزمون آزمایشی،مدرسان چطور هستش ؟چون امثال میخوام کنکور ارشد بدم ماندم کدام موسسه واسه آزمون آزمایشی بنویسم،ممنون میشم راهنمایی کنید
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۴, ۰۱:۲۴ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
(۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ق.ظ)abbas1368 نوشته شده توسط:  باسلام تبریک میگم
اگر پارسه مناسب نیست واسه آزمون آزمایشی،مدرسان چطور هستش ؟چون امثال میخوام کنکور ارشد بدم ماندم کدام موسسه واسه آزمون آزمایشی بنویسم،ممنون میشم راهنمایی کنید

من نظرم راجع به پارسه اینه که اونقدر خوب نیست و چون رقیب درست درمونی نداره خیلی اسمش افتاده سر زبونا. منتهی فعلن متاسفانه همین موسسه است که از بقیه بهتره! مدرسان رو من شنیدم جالب نیست اصلا برای رشته کامپیوتر.

آزمونا رو بیشتر برای این شرکت کنید که یه برنامه ای بریزید برای درس خوندن و بیشتر خوبی آزمون اینه که باعث می شه آدم توی یه تایم مشخصی یه سری درس مشخصی رو برای آزمون بخونه یه جورایی بودجه بندی آزمون یه کم شکل میده به برنامه ریزی درسیتون.
و الا همه موسسه ها به نظرم سر و ته یه کرباسن.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahsash
ارسال:
۱۸ خرداد ۱۳۹۴, ۰۱:۱۲ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
سلام ببخشید میشه بگین برنامه زمانی کنکورهای ازمایشی پارسه چطوری بود منظورم اینه که در هر مرحله چه فصلایی از از دروس تو برنامه بود ممنون میشم اگه برنامه ریزی زمانی پارسه رو در اختیارم قرار بدین ممنون
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahmood sadati
ارسال: #۱۰
۱۸ خرداد ۱۳۹۴, ۰۴:۲۴ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
(۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۱۲ ق.ظ)shafiee123 نوشته شده توسط:  سلام ببخشید میشه بگین برنامه زمانی کنکورهای ازمایشی پارسه چطوری بود منظورم اینه که در هر مرحله چه فصلایی از از دروس تو برنامه بود ممنون میشم اگه برنامه ریزی زمانی پارسه رو در اختیارم قرار بدین ممنون

روی سایت پارسه هست.
اینم لینکش .

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahmood sadati , ملینا ارشد
ارسال: #۱۱
۳۱ تیر ۱۳۹۴, ۰۳:۰۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
حرفت دسته
ممنونم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۲۷ مرداد ۱۳۹۴, ۰۳:۳۰ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
ممنونم، خیلی خوب بود.
با آرزوی موفقیت های بیشترSmile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۲۹ مرداد ۱۳۹۴, ۰۵:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق.ظ، توسط tondar.sal.)
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
سلام من برای ارشد پارسال خوندم همین منابع تغریبا ولی به نظرم برای بعضی از درس ها مثلا ساختمان مقسمی خیلی جالب نبود وبا سوالای کنکور زمین تا آسمون اختلاف داره یا همین کتاب پوران میخوام از شما بپرسم واقعا همین هارو خوندین آخه چه جور ممکنه با همین کتاب هایی که تست هارو نصف حل کرده بشه مشترک یا تخصصی ۵۰یا ۶۰درصد زد؟؟؟؟؟؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ملینا ارشد
ارسال: #۱۴
۰۳ مهر ۱۳۹۴, ۰۴:۱۳ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
سلام.
تبریک!!!.
نتیجه چی شد کجا قبول شدید؟

توی درس خوندن چه موقع هایی تفریح می کردید؟
همه ی روز درس می خوندید؟

کسی که هدف دارد هیچ توجهی به وسوسه های مسیر نمی کند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۰۳ مهر ۱۳۹۴, ۰۸:۲۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۲۵ نرم افزار
توی این مسیر که داشتی اماده برای کنکور می شدی دلسرد یا بی انگیزه یا خسته هم میشدی؟ اگه جواب + بود چکار می کردی؟

کسی که هدف دارد هیچ توجهی به وسوسه های مسیر نمی کند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۳۴۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۴,۰۱۱ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۲۱ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۶۱۰ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۵۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۴۹۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۹,۴۱۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  اعتراض به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری q88lp ۱ ۲,۳۱۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Rezaja
  مصاحبه جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی shakiba.70 ۰ ۲,۲۴۰ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: shakiba.70
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۸۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close