زمان کنونی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۲۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)

ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۴, ۰۷:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب.ظ، توسط Haj Reza.)
مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

سلام خدمت دوستان عزیز سید رضا موسوی هستم متولد سال ۷۰ شهر کرج رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه
مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

کارشناسی آی تی هستم، متاسفانه ۱۰ ترمه شدم و این ترم هم ۲ واحد تجارت الکترونیک و ۳ واحد پروژه مونده.

مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

والله من دوران دبیرستان به کامپیوتر علاقه داشتم و همش سرم تو کامپیوتر بود و بیشتر با یه سری نرم افزار معمولی کار میکردم و فکر میکردم که دیگه مخ کامپیوترم و به خاطر همین تو انتخاب رشته فقط آی تی و کامپیوتر زدم، وقتی که اومدم دانشگاه ترم ۲ دیگه به مرز ترک تحصیل رسیدم چون هیچ جوره برنامه نویسی تو کتم نمیرفت و... ولی قصه کم کم عوض شد

مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

کارشناسی دانشگاه صنعتی شاهرود

مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاطر معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

من دانشجوی ضعیف به حساب میومدم و جز ۵ نفر آخر رشته بودم مخصوصا ترم های اول تا سوم، ولی بیشتر دلیلش این بود که کم کاری میکردم و خیلی نا امید شده بودم چون هنوز مثل سیستم دبیرستان درس میخوندم و کلاس نمیرفتم و همش تو تفریحات به سر می بردم، از ترم ۴ تصمیم گرفتم که یه ذره بیشتر درس بخونم و از اون ترم دیگه چیزی نیفتادم ولی معدلم بالا نمیرفت معدل کل من ۱۴/۴۲ هست
راجع به ترم های اول یک رکورد هم دارم که کم سابقه هست Smile ترم ۳ بنده ۱۹ واحد داشتم که ۱۲ واحد افتادم ولی مشروط نشدم معدلم ۱۲/۳۴ شد Smile این یکی از معجزات بنده تو دوران کارشناسی بود

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

من از ترم های ۵ و ۶ کم کم راجع به ارشد اطلاعات کسب کردم ولی وقتی وضع درسی خودم رو میدیدم و با بقیه مقایسه میکردم خندم میگرفت و میگفتم بی خیال بابا کارشناسی رو بگیرم به خودم افتخار میکنم ارشد پیشکش! تا این که پارسال یکی از بچه های آی تی دانشگامون رتبه ۸ شد و ایشون از نظر درسی تقریبا از منم پایین تر بود و معدل کلش ۱۳/۵ بود. با ایشون که صحبت کردم خیلی روشنم کرد و به آینده امیدوار شدم و تصمیم گرفتم که ارشد بدم.

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

من اولش شبکه میخواستم ولی همین دوست عزیز که رتبه ۸ شد با حرف هایی که زد بنده رو متقاعد کرد که آی تی یا تجارت مدنظرم باشه چون خودش هم آی تی دانشگاه تهران میخونه

مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

سال دوم بود که کنکور دادم، سال اول فقط خواستم برم سر جلسه که ببینم چند چندم و رتبم ۷۰۰۰ شد Smile.
زبان: ۳۳/۳۳
دروس مشترک: ۳۱/۱۱
مدیریت: ۶۸/۸۹
دروس تخصصی: ۴۳/۱۴

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

بستگی داره خودت واسه امتحان چی بخونی! یه سری استاد داشتیم که منابع خوبی رو معرفی میکردن و خودشون هم تسلط داشتن و خیلی از اساتید هم بودن که رفتن یا نرفتن سر کلاسشون هیچ فرقی نداشت. کسی که از اول واسه ارشد برنامه داشته باشه میتونه خودش با خوندن منابع خوب کارشو واسه ارشد راحت کنه.

مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من از ۲۰ شهریور شروع کردم واسه درس خوندن و هیچ برنامه ای هم نداشتم و خیلی رو هوا درس میخوندم مثلا میگفتم ۲ هفته سیستم عامل با ساختمان داده و پایگاه داده ولی وسطش خسته میشدم درسارو سریع عوض میکردم Smile
متاسفانه به دلیل جو بدی که داخلش بودم و پارتنر ضعیف و ناامیدی که داشتم ۲ ماه وقفه داشتم و نتونستم درس بخونم از اواسط آبان تا اواسط دی تقریبا ۱ هفته درس خوندم به صورت پراکنده

مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

برنامه کلی که نداشتم و هر چی دوست داشتم میخوندم و یهو همه چی عوض میشد ولی سعیم بر این بود که تا کنکور کتابارو دوبار خونده باشم.

مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

آره ضرایب واسم مهم بود چون یه سری درسا که ضریب ۴ بود رو بیشتر وقت میذاشتم، اینم بگم که من گسسته و شبکه رو کلا حذف کردم و معماری هم که از اولش قرار نبود بخونم و چون گرایش تجارت میخواستم روی مدیریت حساب ویژه ای باز کرده بودم.

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

من گسسته و شبکه خیلی ضعیف بودم و قرار گذاشته بودم که اگه وقت داشتم اونارو بخونم که نداشتم

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی منظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

من کلا تو همه درسا یه منبع داشتم و برنامه ریزی خیلی مشخص نداشتم، من برنامم این بود که تا دی ماه تمام کتاب ها رو یه بار خونده باشم و بعد از اون تا کنکور دوره کنم و تست بزنم

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

از ویس و فیلم و جزوه استفاده نکردم فقط کتاب های کنکوری خوندم.
زبان: ۸ تا درس از ۵۰۴ رو خوندم البته بعدا کتاب "سری عمومی" رو دیدم که به نظرم خیلی خوب بود ولی وقت نکردم بخونم
گسسته: کتاب پوران داشتم که یکی دو فصلشو خوندم و دیدم خیلی تو این درس ضعیفم و کلا گذاشتمش کنار ولی به نظرم پوران کتاب خوبیه
ساختمان داده: مقسمی کتاب خیلی خوبی بود
طراحی الگوریتم: مدرسان شریف خیلی مباحث رو کامل و جامع پوشش داده و خیلی از طراحی مقسمی بهتره
نرم افزار: کتاب اسلام ناظمی رو خوندم که واقعا کتاب خوبی بود.
شبکه: هیچ پیشنهادی ندارم Rolleyes
مدیریت: کتاب مبانی مدیریت نوشته رابینز و دی سنزو که تمام سوالات از این کتاب هست و من چند فصل آخر رو نتونستم پوشش بدم و گرنه بیشتر میزدم.
پایگاه: مدرسان شریف کتاب خوبیه
هوش: کتاب راهیان ارشد عالی بود
سیستم عامل: کتاب پارسه نوشته آقای حقیقت بسیار متن زیبایی داره و مثل داستان درس رو روایت میکنه و درس مورد علاقه خودم هم هست

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

کلا رفرنس خیلی عالیه اگه همه کتابای رفرنس رو بخونن خیلی خوبه مخصوصا شبکه، البته اینو از کسایی که خوندن شنیدم چون کتاب فارسی درست و درمون نداره

مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

همون جزوه رو اگه میخوندم جای شکر داشت

مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

زبان من متوسط رو به پایین بود و تصمیم داشتم کتاب ۵۰۴ رو کامل بخونم ولی متاسفانه ۸ تا درسشو بیشتر نخوندم و اون درصدی که زدم بیشتر واسه پایه قبلیم بوده.

مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

ریاضیات بنده کلا تعطیله و همون گسسته رو هم کنار گذاشتم چون واقعا سوالاتش فضاییه البته به نظر منSleepy

مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

من چون برنامه ریزی دقیق نداشتم و همچنین ۲ ماه وقفه ای که پیش اومد کار منو خیلی سخت کرد!
من تا اواسط آبان سیستم عامل، ساختمان داده، نرم افزار، پایگاه و هوش رو تونستم یه دور بخونم و از اواسط دی که استارت دوباره زدم تمام درسا به جز شبکه، گسسته، معماری و زبان رو یه بار دیگه خوندم و اون یه ماه تقریبا روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت درس میخوندم تقریبا میشه گفت شب کنکوری بودمSmile

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

من با دو تا از دوستام رفتیم کتاب خریدیم و میخواستیم با هم شروع کنیم یکیشون که هفته اول کنار کشید ولی با اون یکی یه ماه خوندیم و اونم کم کم ناامید شد و من متحت تاثیر ایشون بی خیال شدم و اینجا ۲ ماه وقفه پیش اومد که اگه پیش نمیمود خیلی نتیجه خوبی می گرفتم یعنی همیشه برنامه ریزی دقیق آدمو موفق نمیکنه! من خودم اصلا نمیتونم با برنامه ریزی دقیق پیش برم چون کافیه کار امروز رو انجام ندم و از برنامه عقب بیفتم اونجا دیگه میزنم زیر همه چی، من هر موقع که میخواستم درسارو عوض میکردم و فقط هدفم این بود که این درسی که دارم میخونم عمق مطلب بیاد دستم و به نظرم مهم ترین نکته رو دوران درس خوندن همینه "عمق مطلب"

مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

زیاد سرعت واسم مهم نبود همون موقع که با دوستم درس میخوندم اون همیشه از من جلو تر بود ولی من آهسته و عمیق پیش میومدم

مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

زیاد اهمیت نمیدادم و مهم این بود که چیزایی که خوندم رو بتونم ازش استفاده کنم به خاطر همین چند تا درس رو حذف کرده بودم.

مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

قبلا توضیح دادم.

مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

یه هفته اولی که شروع کردم سرعتم پایین بود ولی بعدش دیگه موتورم روشن شد تا اون وقفه پیش اومد و بعد از اونم اواسط دی با خودم خلوت کردم و گفتم من باید به خاطر اون یه ماهی که خوندم و همچنین اثبات خودم باید یه شروع طوفانی داشته باشم که خوشبختانه داشتم، البته به خاطر اون دو ماه وفقه اکثر چیزایی که خونده بودم هم از ذهنم پاک شده بود و همه اون کتابارو دوباره خوندم با سرعت بیشتر.

مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

نه کلاسی نرفتم ولی به نظرم کلاس رفتن تاثیر به سزایی نخواهد داشت و کتابای کنکوری عالی هستن
مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

نه شرکت نکردم ولی سه تا آزمون جامع سنجش رو از دوستام که رفته بودن گرفتم و خیلی خوب بود و پیشنهاد میکنم اگه ثبت نام هم نمیکنید از یکی گیربیارید و استفاده کنید چون خیلی سوالای مشابه تو آزمون امسال داشت.

مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

کلا کارم به جمع بندی نکشید ولی اون یه ماه آخر درسایی که یه بار خونده بودم رو میشه گفت جمع بندی هم کردم و نقاط ضعفم رو بیشتر روش تمرکز کردم.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

من اون چیزایی که خونده بودم رو تقریبا ۸۰% آمادگی داشتم ولی در کل آمادگیم ۵۰% بود به خاطر حذف چند درس
معیار آمادگیم هم کنکورهای جامع سنجش و کنکورای سال قبل هست

مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

۱۰۰% که به هیچ درسی امید نداشتم ولی میدونستم بالاترین درصدم مدیریت میشه و ضریب ۴ رو روی ۳۰% حساب کرده بودم

مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

نه اصلا تا آخرین دقیقه سر جلسه بودم و خیلی پر انرژی بودم و بعد از جلسه که اومدم بیرون دلم روشن بود

مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

اصلا نگران زمان نبودم چون وقت گسسته و معماری و شبکه برام مونده بود و طبق روال دفترچه سوالا رو جواب دادم و اصلا کنکور آزمایشی هم نداده بودم

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

من فقط از این سوالا که میگه چند تا از موارد زیر درسته یا نادرسته بدم میاد که اونم ماشالله سال به سال داره بیشتر میشه، مثل تستای ادبیات تو کنکور کارشناسی که میگفت چند تا از ابیات زیر قرابت معنایی دارن Sad با بقیه سوالا مشکلی ندارم چه مشابه باشه چه جدید فرقی نداره

مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

نه انقد وقت داشتم که همه سوالارو دوباره چک کردم که اشتباه نکرده باشم، یه سری سوالای پر کارم علامت زدم و اومدم اونارم جواب دادم

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

گزینه هارو نیاوردم ولی وقتی پاسخنامه اومد همه جوابا یادم بود و درصدام به جز مدیریت که خودم ۶۰ حساب کرده بودم و مشترک که ۳۵ حساب کرده بودم هیچ تفاوتی نداشت

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی: ۱۰%
دانشگاه کارشناسی: ۰%
برنامه ریزی: ۰%
کلاس و کنکور آزمایشی:۰%
شرایط سر کنکور: ۱۰%
شرایط مطالعه و زندگی: ۵۰%
سایر عوامل(شامل ناامید نشدن تو اون یه ماه آخر، منابع خوب، مشاوره از رتبه های برتر): ۳۰%


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

من علاقه شدیدی به تدریس دارم و فن بیان خوبی هم دارم و توی کارشناسی هم برنامه نویسی تدریس کردم(منی که تا ترم ۳ به خاطر برنامه نویسی میخواستم انصراف بدم ترم ۶ تدریس خصوصی میکردم و خیلیم جواب گرفتم) و دوست دارم وارد هیئت علمی یه دانشگاه خوب بشم

مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

I'm an Atheist

مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

نه کسی نیست، دوستام که میدیدن دارم واسه کنکور میخونم همه میگفتن بی خیال بابا خرخوناش توش موندن تو که دیگه هیچی

مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

بله زبان، شبکه و گسسته رو باید میخوندم

مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

من تجارت دوست دارم و فکر میکنم تجارت خواجه نصیر رو بیارم چون پارسال ۱۵۵ خواجه نصیر آورده و امسال تو تجارت افزایش ظرفیت هم داشتیم

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

مهم ترین توصیه من اینه که به هیچ وجه نا امید نشید و انگیزه بالایی داشته باشین و اگه حین درس خوندن خسته شدین بیشتر از یکی دو روز از درس فاصله نگیرید و اینکه اصلا نیاز نداره که حتما روزی ۷،۸ ساعت درس بخونید مهم اینه که اگه روزی ۲ ساعت میخونی اون ۲ ساعت واست درصدم بیاره، من میانیگن کلی درس خوندنم شاید بشه روزی ۱/۵ تا ۲ ساعت(البته از روزی که شروع کردم تا روز کنکور)
بچه های آی تی اینو بدونن که رقابت بین ۵۰۰،۶۰۰ نفره و بقیه واسه زنگ تفریح میان پس کار خیلی سختی ندارید واسه رتبه دو رقمی

مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

نه خوب بود سوالات

مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

من بعد از کنکور فهمیدم مانشت هست و کلی حسرت خوردم که چقد دیر آشنا شدم باهاش، خیلی خوبه خیلی
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ریحان , Eagle777 , dr.a_AI , elahe-comp , d_felfelak , faraaz_mb , jparisa , ƊƦЄƛM , Ms. Saba , fo-eng , NarimanN2 , kazhal@ , SEVES , zahra.gh
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۴, ۰۹:۱۶ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
خوب بود بدون استرس درس خوندید

اینکه به خودتون مسلط بودید عالیه

همین که فرمودین دوستاتون اول راه بی خیال شدن و روی شما اثری کمی گذاشته خیلیه

ممنون SmileSmileSmileSmileSmile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۴, ۱۰:۰۵ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
ممنون عالی بود ؛)

اگه جرئتت ناامیدت کرد
از جرئتتم فراتر برو.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال:
۲۷ خرداد ۱۳۹۴, ۱۲:۴۱ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
سلام
ای ول دمت گرمHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال:
۲۷ خرداد ۱۳۹۴, ۱۰:۲۷ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
(۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ق.ظ)الهیان نوشته شده توسط:  سلام
ای ول دمت گرمHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart

چاکریم Cool
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۴, ۰۹:۳۳ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
خیلی ممنون، بابت انتقال تجربیات
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال:
۱۷ تیر ۱۳۹۴, ۰۵:۵۶ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
سلام

خوب بود!!! موفق باشین

فکر میکردم فقط منم که برنامه ریزی کنم برعکس عمل میکنم و اگه به برنامه ریزی عمل نکنم تا مدتها تعطیل میکنم !!!!

۱-توصیه تون برا من و امثال من که کنکور کاردانی به کارشناسی دارن و هم سال ۹۲ و ۹۳ کنکور دادم هرسالم همش دوتا کتاب خوندم چون دوماه مونده به کنکور موتور حرکتم روشن شده مثل الان!!! الان دیگه فقط یه کتاب خوندم!!! امیدی ندارمو لاکپشتی و عمیق دارم حرکت میکنم چیه؟؟؟؟

۲- شما که تو برنامه نویسی ضعیف بودین چطوری تو این درس قوی تر شدین؟؟؟

۳- شده اون زمون یکیو ببینید که رشته اش کامپیوتر نیست ولی خیلی حرفه ای هست حسرت بخورین و بگین رشته منه!!! هیچی بلد نیسم اونوقت یکی که رشتش کامپیوتر نیست حرفه ای هست؟؟؟/اگه اره الان چی الانم از این حسرتا دارین؟؟؟؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال:
۱۸ تیر ۱۳۹۴, ۰۳:۴۵ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
(۱۷ تیر ۱۳۹۴ ۰۵:۵۶ ق.ظ)konkoor نوشته شده توسط:  سلام

خوب بود!!! موفق باشین

فکر میکردم فقط منم که برنامه ریزی کنم برعکس عمل میکنم و اگه به برنامه ریزی عمل نکنم تا مدتها تعطیل میکنم !!!!

۱-توصیه تون برا من و امثال من که کنکور کاردانی به کارشناسی دارن و هم سال ۹۲ و ۹۳ کنکور دادم هرسالم همش دوتا کتاب خوندم چون دوماه مونده به کنکور موتور حرکتم روشن شده مثل الان!!! الان دیگه فقط یه کتاب خوندم!!! امیدی ندارمو لاکپشتی و عمیق دارم حرکت میکنم چیه؟؟؟؟

۲- شما که تو برنامه نویسی ضعیف بودین چطوری تو این درس قوی تر شدین؟؟؟

۳- شده اون زمون یکیو ببینید که رشته اش کامپیوتر نیست ولی خیلی حرفه ای هست حسرت بخورین و بگین رشته منه!!! هیچی بلد نیسم اونوقت یکی که رشتش کامپیوتر نیست حرفه ای هست؟؟؟/اگه اره الان چی الانم از این حسرتا دارین؟؟؟؟

سلام ممنونم

راجع به سوال اول بگم که من از کنکور کاردانی به کارشناسی چیزی نمیدونم فقط میتونم بگم که اگه شما ۶۰ تا ۷۰ درصد کل مطالب رو با تسلط ۷۰ تا ۸۰ درصد خونده باشی میتونی یه کنکور موفق داشته باشی

سوال دوم: من ترم یک مبانی کامپیوتر هم میان ترم و هم پایان ترم رو سفید دادم و پروژه رو هم کپی کردم، ترم دو برنامه نویسی پیشرفته دو جلسه رفتم و حذفش کردم. ترم ۳ ساختمان داده که شروع شد دیدم دو راه بیشتر ندارم یا برنامه نویسی یاد بگیرم یا ترک تحصیل کنم! کتاب ++C جعفر نژاد رو گرفتم و شروع کردم همه کدهارو از رو کتاب نوشتم و وقتی که تموم میشد شروع میکردم به تحلیل کد و بعد از اینکه کد رو متوجه میشدم شروع میکردم به چالش کشیدن خودم و میگفتم خب اگه این سوال جای فلان چیز یه چیز دیگه میگفت من باید چیکار میکردم!! اولش خیلی سخت بود ولی بعد از یک ماه تکرار و تمرین زیاد دیگه منطق برنامه نویسی کم کم داشت وارد مخم میشد و همینطور دیگه یک سری کدهارو خودم بدون استفاده از کتاب میتونستم بنویسم که این لذت باعث میشد که از تلاشم دلسرد نشم. به نظرم برنامه نویسی به یه قسمت مغز که تا قبل از این کاری باهاش نداشتی کار داره Smile

سوال سوم: آره از همون ترم یک خیلی از بچه های رشته های دیگه بودن که حرفه ای تر از من با کامپیوتر کار میکردن ولی دو، سه نفر بودن که برنامه نویسی هم بلد بودن. اولش چرا حسرت میخوردم ولی یه جمله منو همیشه امیدوار نگه داشت:
"تو علم کامپیوتر بیشتر از اینکه تو سطح حرکت کنی باید تو عمق بری" و من تصمیم گرفتم که تو یک زمینه به صورت تخصصی کار کنم تا اینکه جسته و گریخته همه چی بلد باشم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: konkoor
ارسال:
۱۸ تیر ۱۳۹۴, ۰۶:۵۹ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
موفق باشید.

خداوندا ... کدام نقطه ی زمین، از تو خالیست که خلق تو را در آسمان می جویند؟! منصور حلاج
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال: #۱۰
۲۱ تیر ۱۳۹۴, ۰۳:۲۲ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
با سلام ، من هدف اصلیم تجارت و آی تی ، می خوام واسه امنیت و شبکه ام بخونم . به نظرت رو اولی تمرکز کنم یه همه رو بخونم ؟؟؟ رشته خودم نرم افزاره
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال: #۱۱
۲۱ تیر ۱۳۹۴, ۰۵:۱۸ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
(۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۳:۲۲ ق.ظ)amirrr00 نوشته شده توسط:  با سلام ، من هدف اصلیم تجارت و آی تی ، می خوام واسه امنیت و شبکه ام بخونم . به نظرت رو اولی تمرکز کنم یه همه رو بخونم ؟؟؟ رشته خودم نرم افزاره

من یکی از دوستانم آی تی دانشگاه تهران میخونه و بهم گفت که اگه آی تی بخونی میتونی تو هر زمینه ای فعالیت داشته باشی(با توجه به زمینه اساتید) ولی بقیه گرایشها مثل امنیت و تجارت اینجوری نیستن
به نظر من شما رو آی تی تمرکز کن و اگه وقت داشتی معماری رو هم بخون که دیگه حرفی واسه گفتن نذاشته باشی
موفق باشی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۳۱ تیر ۱۳۹۴, ۱۲:۵۰ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
داداشمی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Haj Reza
ارسال: #۱۳
۳۱ تیر ۱۳۹۴, ۰۶:۵۲ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۳۵ تجارت و ۴۰۴ شبکه(مخصوص کسانی که با برنامه ریزی مشکل دارند)
(۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب.ظ)ParsaHKH نوشته شده توسط:  داداشمی

تاج سری Heart
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۲۱۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۹۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۷۳ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۷۶۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۱ ۱۳,۰۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۴۸۲ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  تجارت الکترونیک خواجه نصیر یامدیریت سیستمهای اطلاعاتی تربیت مدرس؟ lotuss ۰ ۱,۶۱۱ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۴:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: lotuss
  منابع آزمون دکتری گرایش تجارت الکترونیک wskf ۳ ۶,۰۳۸ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Ametrine
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۶۷ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۹۹ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close