زمان کنونی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۱۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مانشت رو نجات بدید لطفا

ارسال: #۱۶
۰۲ بهمن ۱۳۹۴, ۱۰:۴۴ ق.ظ
مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۲ ق.ظ)mohammad.ardeshiri نوشته شده توسط:  چند بار از چندتا از اساتید امیرکبیر شنیدم که فرق بچه های کارشناسیشون با بچه های ارشدشون خیلی زیاده و باره علمی و انگیزه و تلاشه کارشناسی ها خیلی بیشتره
من اخیراً عکس این حرف رو از پروفسور نقیب‌زاده شنیدم، از بچه‌های ارشد خیلی راضی بودن و می‌گفتن کارشناسی‌ها بی کیفیت شدن!
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: irpersian20
ارسال: #۱۷
۰۲ بهمن ۱۳۹۴, ۱۱:۱۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق.ظ، توسط Masoud05.)
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۰۷ ق.ظ)armageddon نوشته شده توسط:  من هم از کاربران سابق مانشت هستم.
نمیشه برای کاربران شما وظیفه تعریف کنید. وظیفه مدیران و راه اندازان سایت اینه که کاربران زبده و از دانشگاههای خوب را براشون انگیزه ایجاد کنند تا در مانشت باشند و وقتی تعداد این افراد مثل سال ۸۹ و سال ۹۰ بالا باشه خودبخود هر کدام یک راهنمایی بکنن هم سطح مانشت میره بالا. حضور این افراد خودبخود فعالیت بقیه و مراجعه به مانشت را بالا میبره.
سال ۹۰ و ۹۱ گاهی بعضی روزها تعداد صفحات در ارسالهای روز به ۷ تا ۸ صفحه میرسید.

مسئله خیلی روشن هست. اگر کاربران شور و انگیزه نداشته باشند که به سوالات پاسخ بدهند، کی باید پاسخ بده؟!!
دوست عزیز من برای کاربران وظیفه تعیین نمیکنم اما میگم اگر میخوان جو خوب باشه . فعالیت علمی بالا بره، خودشون باید فعالیت کنند. خیلی واضح بگم که مدیران انگیزه و شور و هیجان برای پاسخگویی به سوالات درسی به نسبت کاربران پشت کنکوری ندارند، ضمن اینکه قطعا وظیفه ای هم ندارند (اما باز هم میگم که مطلوبه فعالیت کنند). کلا اینجا همه چیز اختیاریه. فقط مدیران یک وظیفه مدیریتی دارند.

الان مدیران یکسری کارای مدیریتی میکنن که البته فقط به کارهای با اولویت میرسند (یعنی برخی از کارهاشون رو کامل انجام نمیدن، از جمله خودم!) که از دید شما مخفی هست اما من در جریانم که بالاخره وقتی برای همین نظم نصفه و نیمه در نظر گرفتند. در خصوص مدیریت آقا فرداد هم شکی نیست که ایشون بینظر بودن و دیگه منتظر همچنین شخصی نباشید، بد نیست فکر کنید چرا ایشون و مدیران سابق رفتند و فکر کنید چرا مدیران فعلی اینطوری شده.

در ضمن من از این موقعیت برای تبلیغ خودم استفاده نمیکنم و نیازی هم بهش ندارم. همینطور که تا الان هم بخاطر علایقم تو مانشت بودم. بهتره در مورد دیگران اینقدر راحت نظر ندیدم.

در خصوص اینکه میگید هدف بیانگزار جذب پول بوده من بعید میدونم این بوده باشه اما اگر هم این بوده باز بانی خیر بوده شما خودتون به کاربرا بگید که چه کمکی بهشون کردید؟ عادت ما ایرانی ها شده انتقاد کردن و کلا منتقد خوبی هستیم اما ۲ نکته رو همیشه فراموش می کنیم: ۱) انتقاد که شد راه حل چیه ۲)خودمون برای بهبود اوضاع چیکار کردیم؟
اگه شما فکر میکنید که می تونید مدیر بشید، مدارک تون رو به من بدید ببینم شما چقدر شور و انگیزه تولید می کنی Big Grin

در کل من حرف آخرم اینه و وارد بحث تون نمیشم : اگر دنبال مانشت فعال و پویا هستید هر کس باید خودش در ارتقا مانشت تلاش کنه. از آنجایی که انگیزه داوطلبین بسیار بیشتر از فارغ التحصیلان ارشد (و طبیعتا مدیران) هست، عمده فعالیت ها با دواطلبان باید باشد چرا که هم انگیزه دارند و هم در جو کنکور قرار دارند.

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: software94 , - rasool - , Mahsash
ارسال: #۱۸
۰۲ بهمن ۱۳۹۴, ۱۱:۴۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب.ظ، توسط niloofararazkhani.)
مانشت رو نجات بدید لطفا
سلام من تازه واردم
نفهمیدم چطوری سوال میشه پرسید!؟
میشه راهنمایییم کنید؟

سلام خسته نباشید!
چون نمیدونم کجا باید سوال بپرسم که باقی دوستان جواب بدن اینجا می پرسم!
اولویت بندی دانشگاه های آزاد تهزان برای گزایش نرم افزار کجاهاست؟
ممنون
۰
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۹
۰۲ بهمن ۱۳۹۴, ۱۲:۴۰ ب.ظ
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
گروه ما که پارسال درس میخوندیم خودمون به هم کمک میکردیم،سوال حل میکردیم،مثال هارو بررسی میکردیم،ازمون هارو تحلیل میکردیم،به نظرم بچه های امسال هم باید خودشون فعالیت نشون بدن.به هرحال مانشت یه فضایی هست که واسه کمک به بقیه اماده شده باید خودشون از این بستر استفاده کنند تا واسه بقیه افراد هم یه انگیزه ایی ایجاد بشه که بهشون کمک کنند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۰
۰۲ بهمن ۱۳۹۴, ۰۱:۳۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۴۰ ب.ظ، توسط - rasool -.)
مانشت رو نجات بدید لطفا
به قول دوستی


دیگران کاشتند و ما خوردیم

دیگران می کارند و ما می خوریم

دیگران خواهند کاشت و ما خواهیم خورد




(۰۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۴۰ ب.ظ)آیلا نوشته شده توسط:  کلا دلیل همه ی مشکلات = تلگرام

مسئولیت همیشه و به طور نا محدود به عهده کاربر است.


Live in such a way that those who know you but
don't know God will come to know God because they know you

۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MShariati
ارسال: #۲۱
۰۳ بهمن ۱۳۹۴, ۰۹:۱۴ ب.ظ
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
فکر کردم توضیحاتم واضح بوده ولی جواب سوالاتتون را میدم. ولی اصراری به بحث ندارم چون همه چی روشنه.
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  مسئله خیلی روشن هست. اگر کاربران شور و انگیزه نداشته باشند که به سوالات پاسخ بدهند، کی باید پاسخ بده؟!!
در یک سایت علمی تخصصی معمولا افرادی که متخصص هستند سوالات را جواب میدن که سایر افراد که مثلا" دانشجو هستند و شاید جوابهای ناقص یا نادرست بدن بقیه را باشتباه نندازه. حالا این افراد متخصص یا بصورت مدیران درسی جذب میشن همانطور که سالهای ۹۰ و ۹۱ اینجوری بود یا نظارت میکنن و سوالات درسی را میخونن. یااینکه مدیران زمینه را ایجاد میکنن تا مثلا دانشجوی ارشد یا دکترت در سایت حضور پیدا کنه و رفع اشکال کنه. حالا شما که یا جواب سوالات را نمیدونید یا درشان خودتون نمیدونید که جواب بدین ، میتونید کاری کنید که اینجا در هر درس ۴ تا دانشجوی درسخون ارشد یا دکترا رغبت پیدا کنن بیان تو مانشت . نمیدونم ok شدیا نه ؟Huh

(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  دوست عزیز من برای کاربران وظیفه تعیین نمیکنم اما میگم اگر میخوان جو خوب باشه . فعالیت علمی بالا بره، خودشون باید فعالیت کنند.
خب اینم که توضیح دادم . کاربران فعالیتشون اینه که سوال بذارن. انتظارشون هم اینه که یک بزرگتری باشه بگه این جواب درسته غلطه یا اصلا" راهنمایی کنه . وقتی کسی رغبت نمیکنه بیاد اینجا فعالیت اونها هم کم میشه. و عملا" اینجا میشه پاتوق برای وقت گذرانی یا حال و احوال و گپ و گفت مختلف.
بعد بعضی تاپیکهای سرگرمی هم که بسته میشه دیگه نمیشه واسه گپ و گفت و خوندن ۴ تا جوک جدید اومد تو Big GrinBig GrinBig GrinTongue
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  خیلی واضح بگم که مدیران انگیزه و شور و هیجان برای پاسخگویی به سوالات درسی به نسبت کاربران پشت کنکوری ندارند، ضمن اینکه قطعا وظیفه ای هم ندارند (اما باز هم میگم که مطلوبه فعالیت کنند). کلا اینجا همه چیز اختیاریه. فقط مدیران یک وظیفه مدیریتی دارند.
خب پس سیاستها عوض شده که اینجا اینقدر سوت و کوره. چون قبلا" کسی مدیر میشد که بیشترین فعالیت علمی را داشت یا رتبه کنکور بود و هدف این بود که بقیه استفاده کنن. ظاهرا" الآن کسانی مدیر میشن که دوست دارند کار مدیریتی کننBig GrinTongueBig Grin. معمولا" کار مدیریتی تو اداره بیشتر جواب میده تا تو سایت علمی.
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  الان مدیران یکسری کارای مدیریتی میکنن که البته فقط به کارهای با اولویت میرسند (یعنی برخی از کارهاشون رو کامل انجام نمیدن، از جمله خودم!) که از دید شما مخفی هست اما من در جریانم که بالاخره وقتی برای همین نظم نصفه و نیمه در نظر گرفتند.
کار مدیریتی که میگید منظورتون بستن ۴ تا تاپیک و منتقل کردن ۶ تا پست هست و بن کردن افراد یا تغییر نام کاربریشون هستدیگه . چون من که یه کاربر عادی هستم مثلا" چشم اندازی از توسعه نرم افزاری و اینها که نمی بینم. ضمن اینکه من بهتر از شما بنیانگذار را میشناسم و میدونم که کارهای نرم افزار سایت را در دسترس کسی نمیذارند.Cool
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  در خصوص مدیریت آقا فرداد هم شکی نیست که ایشون بینظر بودن و دیگه منتظر همچنین شخصی نباشید، بد نیست فکر کنید چرا ایشون و مدیران سابق رفتند و فکر کنید چرا مدیران فعلی اینطوری شده.
این را میشه از خودشون پرسید . چون وقتی شخصی زنده است ازش میپرسند دیگه . چرا حدس بزنیم که ممکنه درست از اب در نیاد.Big Grin
من معمولا" بیکار نیستم که بخوام آسیب شناسی رفتن مدیر کل سابق را انجام بدم. شما از مدیرانتون بخواهید این را هم تو کاتابل کارای مدیریتی شون بذارن فکر کنند در موردش . یا زنگی ایمیلی چیزی بزنن از ایشون بپرسندBig GrinTongue
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  در خصوص اینکه میگید هدف بیانگزار جذب پول بوده من بعید میدونم این بوده باشه اما اگر هم این بوده باز بانی خیر بوده شما خودتون به کاربرا بگید که چه کمکی بهشون کردید؟
من نگفتم جذب پول بوده گفتم جذب پول شده . اولی مال گذشته است دومی مال حال و آینده.
هر کس میدونه که یه سایت تازه تاسیس که نمیتونه پولی جذب کنه. وقتی شلوغ شد میشه جذب کرد. ولی شرطش اینه که شلوغ بمونه.
بنیانگذار با عنوان کار خیر و اینا وارد شد و امثال من مقادیری از پول توجیبی شون را بعنوان هدیه میدادند تا این سایت باز باشه و کمک به همنوع بشه. بعدا که کار گرفت و همه جذب این ایده انساندوستانه شدند یه دفعه دیدیم سر و کله یه موسسه کنکور اونهم از نوع فوق بدنامش که در هر دکه ای دوغهاش را منتشر میکنه پیدا شد. دیگه اوجش درگیریش با دانشگاه شریف بود دیگه که همه بخاطر دارند.
هیچکس انتظار همچین کاری را از طرف بنیانگذار نداشت و فقط پول میتونست یه همچین انگیزه ای را ایجاد کنه.
من کمکم در حد مشاوره بوده . البته همه اش را پاک کرده ام. نام کاربریم را هم عوض کردم. ضمنا" هدیه ام به مانشت هم در سال ۸۹ و ۹۰ بود که ثبت نشده. مهم هم نیست . الآن هم کمکم به کاربرای مانشت اینه که بشما بگم با این سرعت دارید سقوط آزاد میکنید حواستن هست یا نه .
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  عادت ما ایرانی ها شده انتقاد کردن و کلا منتقد خوبی هستیم اما ۲ نکته رو همیشه فراموش می کنیم: ۱) انتقاد که شد راه حل چیه ۲)خودمون برای بهبود اوضاع چیکار کردیم؟
اینجمله که عادت ما ایرانیا اینه را بیشتر کسانی میگن که عادت دارند از انتقاد فرار کنن.
اینجا یه محیط خصوصی است یعنی صاحب داره. من چیکار میتونم بکنم بجز حرف زدن.
اگه با من باشه ۴ تا دانشجوی میارم و کمی از پول تبلیغات بهشون میدم میگم جواب سوال بدین.اونها هم دیگه انگیزه پیدا میکنن که سوال جواب بدنو رونق میگیره و حداقل بر میگرده به وضع سابق. یه وقت دوباره اشتباهی فکر نکنید من نه فرصتش را دارم و نه میتونم همکاری کنم.
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  اگه شما فکر میکنید که می تونید مدیر بشید، مدارک تون رو به من بدید ببینم شما چقدر شور و انگیزه تولید می کنی Big Grin
اونوقتا که اینجا اعتبارش خیلی بیشتر از الآن بودمن نمیخواستم مدیر بشم. الآن که اینجا اعتبارش اومده پایین. با عرض پوزش فرائان شما را هم در حدی نمی بینم که بخواهید من را گزینش کنید. چه از نظر تحصیلی و چه از نظر علمی. Wink
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  در کل من حرف آخرم اینه و وارد بحث تون نمیشم : اگر دنبال مانشت فعال و پویا هستید هر کس باید خودش در ارتقا مانشت تلاش کنه. از آنجایی که انگیزه داوطلبین بسیار بیشتر از فارغ التحصیلان ارشد (و طبیعتا مدیران) هست، عمده فعالیت ها با دواطلبان باید باشد چرا که هم انگیزه دارند و هم در جو کنکور قرار دارند.
اینهمه جواب دادین و نمیخواستید وارد بحث بشین؟؟؟Big Grin

یه توضیح ضروری دارم که میخوام بدم.:من خواسته بودم نام کاربریم بشه armaghan، ولی مدیر محترم سهوا "این نام را برای من زده اند . من مسلمان و شیعه هستم و اعتقادی به armagedon بمعنای غربیش ندارم و معتقد به فرج امام عصر(عج) در آخر الزمان دارم.
شاید دیگه مانشت نیام و کسی هم من را نمیشناسه اینجا ولی باید میگفتم.
خداحافظ
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۲
۰۳ بهمن ۱۳۹۴, ۱۱:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب.ظ، توسط Masoud05.)
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴ ب.ظ)armageddon نوشته شده توسط:  ...اینهمه جواب دادین و نمیخواستید وارد بحث بشین؟؟؟Big Grin
...اونوقتا که اینجا اعتبارش خیلی بیشتر از الآن بودمن نمیخواستم مدیر بشم. الآن که اینجا اعتبارش اومده پایین. با عرض پوزش فرائان شما را هم در حدی نمی بینم که بخواهید من را گزینش کنید. چه از نظر تحصیلی و چه از نظر علمی. ...
...شاید دیگه مانشت نیام و کسی هم من را نمیشناسه اینجا ولی باید میگفتم.
خداحافظ

منظورم از وارد بحث نشدن این بود که نظر نهایی م همون بود که گفتم و سایر دوستان اگر تمایل دارند میتونن این بحث رو ادامه بدهند.

در ضمن من نگفتم شما رو گزینش میکنم!! گفتم ببینم بعد مدیر شدن چقدر شور و انگیزه ایجاد میکنید. در ضمن بنظرم برخی وقتا لحن تون نامحترمانه است (البته بنظر من) و البته صلاح نیست به این بحثتون واکنش خاصی نشون بدم.

در خصوص اینکه چند نفر رو جدب کنیم که فعالیت علمی داشته باشن و بشه بهشون پول داد، باید بگم ایده خوبیه اما در محدوده توان من نیست.

در پایان، ما از رفتن کسی خوشحال نمیشم، اما هر چی خودتون صلاح میدونید.

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , Mahsash , software94
ارسال: #۲۳
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۱:۳۸ ق.ظ
مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴ ب.ظ)armageddon نوشته شده توسط:  من نگفتم جذب پول بوده گفتم جذب پول شده . اولی مال گذشته است دومی مال حال و آینده.
هر کس میدونه که یه سایت تازه تاسیس که نمیتونه پولی جذب کنه. وقتی شلوغ شد میشه جذب کرد. ولی شرطش اینه که شلوغ بمونه.
بنیانگذار با عنوان کار خیر و اینا وارد شد و امثال من مقادیری از پول توجیبی شون را بعنوان هدیه میدادند تا این سایت باز باشه و کمک به همنوع بشه. بعدا که کار گرفت و همه جذب این ایده انساندوستانه شدند یه دفعه دیدیم سر و کله یه موسسه کنکور اونهم از نوع فوق بدنامش که در هر دکه ای دوغهاش را منتشر میکنه پیدا شد. دیگه اوجش درگیریش با دانشگاه شریف بود دیگه که همه بخاطر دارند.
هیچکس انتظار همچین کاری را از طرف بنیانگذار نداشت و فقط پول میتونست یه همچین انگیزه ای را ایجاد کنه.

ممنون که خودتون قضاوت می‌کنید و می‌برید و می‌دوزید. جذب کدوم پول دقیقا؟ گذاشتن ۴ تا بنر جهت در اومدن هزینه‌های نگهداری سخت‌افزاری سایت گناه نابخشودنی‌ای هست؟ می‌تونید ۴ تا سایت پر بازدید مثال بزنید که توشون بنر تبلیغی وجود نداره؟ اینکه چرا تبلیغ اون موسسه بوده به خاطر اینه که سایر موسسات خیلی مایل به تبلیغ بنری در مانشت نیستند. خیلی از موسسات دنبال رپورتاژ آگهی‌هاشون تحت نام مشاوره و تجربیات و غیره هستند که مانشت هیچ وقت زیر چنین مسائلی نرفته.
ما تا وقتی که آگهی نگرفته بودیم از هدایای کاربران استفاده می‌کردیم که معمولاً در ماه حدود یک سوم تا یک دوم هزینه‌های سایت رو تامین می‌کرد. بقیه رو هم من خودم می‌گذاشتم و سایت سر پا بود. پس از مدتی من به این نتیجه رسیدم که نمی‌تونم از جیب زن و بچه‌ام بزنم، روی آوردم به جذب آگهی برای تامین هزینه‌ها.
شما نمی‌تونید بدون دلیل و مدرک به موسسات و اشخاص مختلف تهمت بزنید.
دعوای دانشگاه شریف و اون موسسه خاص هیچ ربطی به قرارداد تبلیغی ما نداره. ما جهت تبلیغ یه موسسه مجوز‌هایی که داره رو بررسی می‌کنیم. می‌شه یه سوال پرسید: به نظرتون توی اون دعوا کی برنده شد؟

بنیان‌گذار مانشت دقیقاً چه کاری کرده که هیچ کس انتظارش رو نداشته؟ ما قبل از اینکه ماجرای دعواها شروع بشه با این موسسه قرارداد داشتیم. بقیه ماجرای دعواها رو هم که خودتون می‌دونید. ما یه قرارداد تبلیغ بنری با این موسسه داشتیم و بر اساس قرارداد بنرشون رو نمایش می‌دادیم. هیچ دلیلی برای عدم تبلیغ این موسسه وجود نداشت و الان که حدود دو سال از اون قضیه می‌گذره ما هنوز حکمی مبنی بر محکومیت و ممنوعیت و .... این موسسه ندیدیم.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , software94 , irpersian20 , Mahsash , mrsh1372
ارسال: #۲۴
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۰۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۳:۲۰ ب.ظ، توسط mohammad.ardeshiri.)
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق.ظ)MShariati نوشته شده توسط:  
(02 بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۲ ق.ظ)mohammad.ardeshiri نوشته شده توسط:  چند بار از چندتا از اساتید امیرکبیر شنیدم که فرق بچه های کارشناسیشون با بچه های ارشدشون خیلی زیاده و باره علمی و انگیزه و تلاشه کارشناسی ها خیلی بیشتره
من اخیراً عکس این حرف رو از پروفسور نقیب‌زاده شنیدم، از بچه‌های ارشد خیلی راضی بودن و می‌گفتن کارشناسی‌ها بی کیفیت شدن!
فکر میکنم شما واژ ها رو اشتباه شنیدین و بلعکس و یا نظره ایشون اینطوری بود
اساتیدی که این حرف رو به من زدن استدلال دقیقی هم داشتن و میگفتن بچه هایی که واسه کارشناسی هستن جز نوابغ مملکت هستن و کسایی هستن که واقعا حرفی واسه گفتن دارن که متاسفانه بعد کارشناسی تعداد خیلی زیادیشون به راحتی بورس میشن و خارج کشور رو برای ادامه ترجیح میدن و تعداد زیادیشون هم جذب بازار کار میشن و علاقه ای به ادامه تحصیل ندارن .
ولی بچه هایی که کنکور ارشد میارتشون دانشگاه تعداد زیادیشون دانشگاه دوره کارشناسیشون خیلی عادی و یا خیلی بد بوده و پایه درسی ضعیفی دارن
به هر حال امیدوارم همه موفق باشن

با ۱۰۰۰ تومان چیکار میشه کرد؟

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahsash , Hera
ارسال: #۲۵
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۰۵ ق.ظ
مانشت رو نجات بدید لطفا
در مورد کمرنگ شدن مانشت، من با اکثر نظرات دوستان کاملاً موافق هستم.

چند تا قضیه هست که باعث کمرنگ شدن مشارکت مانشت می‌شه:
۱. فاصله گرفتن بچه‌های فعال از کنکور ارشد. خود من الان حدود ۸ سال هست که از کنکور ارشد فاصله گرفتم. اوایل که علم و دانش من تازه بود شور و شوق عجیبی برای حل مسائل داشتم. ولی الان با بالا رفتن سن، بالا رفتن مسئولیت‌های اجتماعی و کند شدن ذهنم، رغبت کمتری به شرکت در مباحث مربوط به کنکور دارم. مانشت رو کاربران می‌سازن، و کاربران هم معمولاً از کاربران قدیمی یاد می‌گیرند. طبق اصول ریاضی هم حساب کنیم مانشت طی این مدت کمرنگ خواهد شد.
۲. کمرنگ شدن ارزش مدرک و دانشگاه. واقعیت اینه که ارزش مدرک در کشور ما روز به روز داره پایین‌تر میاد. من اگه برگردم به ۶ سال پیش به هیچ وجه حاضر نمی‌شم که دکتری بخونم. وقتی که علم و دانش در مملکتی بی‌ارزش می‌شه، طبیعیه که سایتی مثل مانشت هم کم‌کم کمرنگ بشه.
۳. تبلیغات بنری در مانشت. واقعیت اینه که تبلیغات در مانشت اثر خیلی بدی روی مدیران و کاربران مانشت داره. من هیچ وقت رقم‌های تبلیغی رو فاش نکردم، اما همیشه توی ذهنم این اصل هست که مدیران و خیلی از کاربران فعال فکر کنند که سود مانشت برای فرد خاصی است و زحمت برای عده‌ای دیگر. واقعیت اینه که مبالغ تبلیغی در اندازه‌ای که خیلی از افراد فکر می‌کنند نیست، که اگر چنین بود ما مجبور نبودیم که تبلیغ چند جای مختلف رو توی سایت بگذاریم (خوب همه رو می‌فروختیم به همین موسسه که همه می‌دونن).
۴. خیلی از مباحث سایت به حد بلوغ رسیدن و کاربران با مراجعه با تاپیک‌ها به جواب خودشون می‌رسند. نباید مانشت ۷ ۸ ساله رو با سال‌های اولیه مقایسه کرد. طبیعیه که توی خیلی از زمینه‌ها مثل سوال و جواب‌ها با توجه به بالغ شدن نسبی سوالات کمتر بشه و بیشتر خواننده داشته باشیم تا نویسنده.

هدف ما از ایجاد مانشت، ایجاد نوعی عدالت در دسترسی به اطلاعات بود و آرزوی ما هم این بود که روزی فرا برسه که این‌قدر دسترسی به منابع و لوازم درس و کنکور راحت باشه که دیگه نیازی به چنین وب‌سایتی نباشه. از این رو، از کمرنگ شدن مانشت اصلاً ناراحت نیستم و بابت تبلیغ و غیره هم اساساً نگرانی ندارم. در صورتی که میزان مراجعه به مانشت پایین‌تر بیاد، هزینه‌های مانشت به شدت کاهش پیدا کرده و نیاز به تبلیغ برطرف می‌شه.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۱۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , MiladCr7 , arefeh.hp , - rasool - , software94 , irpersian20 , Mahsash , mahyamk , mrsh1372 , نارین , M.R.Y , neomit , NP-Cσмρℓєтє
ارسال: #۲۶
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۰۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۷ ق.ظ، توسط MiladCr7.)
مانشت رو نجات بدید لطفا
ماها وقتی بحث شعار دادن و تز دادن باشه هممون سینه سپر میایم جلو شروع میکنیم نطق گفتن و تز دادن .ولی وقتی قراره عمل کنیم همه جا میزنیم .حرفای این دوستمون هم بیشتر جنبه شعار داره تا نقد کردن .حقیقت اینه جناب مدیر یا همه کسایی که اینجا مدیر بودن هیچ دینی به گردن ندارن و تا میتونستن به دانشجوهای ایران تو ایتی و کامپیوتر کمک کردن .از راهنمایی ها و مشاوره ها گرفته تا جزوات و ....
پس به نظرم بهتره کم کاری خودمون رو گردن بقیه نندازیم .وقتی مانشت رو وا میکنی و همیشه تاپیک ازدواج و هر چه دل تنگت میخواهد تو صدر هستش مشکل از مدیر نیست .وقتی چند ماه میگذره هیچ کسی سوالی نمیپرسه مشکل از مدیر نیست وقتی اکثر باسوادمون جای اینکه تو تالارهای درسی باشن تو هر چه دل تنگت میخواهد بگو هستن مشکل از مدیر نیست .خیلیام فقط میخوان موقع اعلام نتایج خودنمایی کنن یه کارنامه میذارن و میرن .اینم مشکل از مدیریت مانشت نیست .بهتره جای اینکه همش از این و اون ایراد بگیریم و از مدیای اینجا بنالیم یه تغییر کوچیک در حد اپسیلن تو خودمون بدیم مطمئن باشین خیلی چیزا عوص میشه مخصوصا تو همین مانشت

لحظه ها را دریاب
چشم فردا کور است
نه چراغیست در آن پایان
هر چه از دور نمایانست
شاید آن نقطه نورانی
چشم گرگان بیابانست
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: software94 , afrooz-OMD
ارسال: #۲۷
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۱۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۶ ق.ظ، توسط Masoud05.)
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۰۵ ق.ظ)admin نوشته شده توسط:  ...
۱. فاصله گرفتن بچه‌های فعال از کنکور ارشد. خود من الان حدود ۸ سال هست که از کنکور ارشد فاصله گرفتم. اوایل که علم و دانش من تازه بود شور و شوق عجیبی برای حل مسائل داشتم. ولی الان با بالا رفتن سن، بالا رفتن مسئولیت‌های اجتماعی و کند شدن ذهنم، رغبت کمتری به شرکت در مباحث مربوط به کنکور دارم. مانشت رو کاربران می‌سازن، و کاربران هم معمولاً از کاربران قدیمی یاد می‌گیرند. طبق اصول ریاضی هم حساب کنیم مانشت طی این مدت کمرنگ خواهد شد.
...

دقیقا نکته کلیدی همین هست. من هم چند بار بیان کردم.
حقیقتا افرادی که از کنکور فاصله گرفتن، نمی تونن بعد از گذشت ۲-۳ سال خودوشون رو داخل اون جو و شور و شوق ببینن. واقعیت این هست که کنکور خیلی نکته ای شده و بعضا حفظی که این مسئله رو حاد تر میکنه.

در مورد بلوغ مانشت هم کاملا موافقم. من از سال ۸۸ با مانشت آشنا بودم و از سال ۸۹ مدیر بودم و شاهد این بلوغ بودم.


در خصوص گسترش عدالت هم دقیقا درست میگید. سال ۸۹ که من میخواستم کنکور بدم فقط ۲ وبلاگ در این خصوص وجود داشت که در اون ها راجع به منابع و روش مطالعه بحث شده بود، اولیش همین مانشت بود که شخص شما مصاحبه تون رو گذاشته بودید. واقعا برای من مفید بود. الان به حدی در خصوص منابع و روش مطالعه بحث شده که اینجا با همین صورت فعلی به عنوان یک مرجع کامل شناخته میشه و افراد فارغ از محدودیت های جغرافیایی، از این امکانات بهره می برند. پس بنظرم این هدف محقق شده.


تشکر از شما دکتر تنهایی که این امکانات رو برای افرادی مثل من فراهم کردید (این رو از دید یه کاربر ساده و جزء میگم).

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: software94 , Mahsash , نارین
ارسال: #۲۸
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۱۵ ق.ظ
مانشت رو نجات بدید لطفا
خیلی موافق این نیستم که تلگرام باعث این رکود شده اون اپ کاربرد خاص خودش رو داره اینجا هم کاربرد خودش رو که نقطه قوتهای اینجا کم نیستن
البته باید با تلگرام هماهنگ شد مثه سایتهای خبری که خودشون رو هماهنگ کردن
کلن برای رونق داشتن اینجا نیاز به هزینه هست این هزینه هم زمان هست و هم چیزای دیگه, نمیشه نشست و منتظر کاربر فعال بود

شجاعت، همیشه فریاد زدن نیست؛ گاهی صدای آرامی است که در انتهای روز می گوید : فردا دوباره تلاش خواهم کرد.
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۹
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۱۹ ق.ظ
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۴ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  تشکر از شما دکتر تنهایی که این امکانات رو برای افرادی مثل من فراهم کردید (این رو از دید یه کاربر ساده و جزء میگم).
موافقم اقا مسعود .منم جا داره از جناب دکتر تشکر کنم .اینجا هم برای من خیلی مفید بود و چیزای زیادی از اینجا با من موندش

لحظه ها را دریاب
چشم فردا کور است
نه چراغیست در آن پایان
هر چه از دور نمایانست
شاید آن نقطه نورانی
چشم گرگان بیابانست
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۰
۰۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۴۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۳:۰۷ ق.ظ، توسط armageddon.)
RE: مانشت رو نجات بدید لطفا
(۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۰۵ ق.ظ)admin نوشته شده توسط:  در مورد کمرنگ شدن مانشت، من با اکثر نظرات دوستان کاملاً موافق هستم.

چند تا قضیه هست که باعث کمرنگ شدن مشارکت مانشت می‌شه:
۱. فاصله گرفتن بچه‌های فعال از کنکور ارشد. خود من الان حدود ۸ سال هست که از کنکور ارشد فاصله گرفتم. اوایل که علم و دانش من تازه بود شور و شوق عجیبی برای حل مسائل داشتم. ولی الان با بالا رفتن سن، بالا رفتن مسئولیت‌های اجتماعی و کند شدن ذهنم، رغبت کمتری به شرکت در مباحث مربوط به کنکور دارم. مانشت رو کاربران می‌سازن، و کاربران هم معمولاً از کاربران قدیمی یاد می‌گیرند. طبق اصول ریاضی هم حساب کنیم مانشت طی این مدت کمرنگ خواهد شد.
۲. کمرنگ شدن ارزش مدرک و دانشگاه. واقعیت اینه که ارزش مدرک در کشور ما روز به روز داره پایین‌تر میاد. من اگه برگردم به ۶ سال پیش به هیچ وجه حاضر نمی‌شم که دکتری بخونم. وقتی که علم و دانش در مملکتی بی‌ارزش می‌شه، طبیعیه که سایتی مثل مانشت هم کم‌کم کمرنگ بشه.
۳. تبلیغات بنری در مانشت. واقعیت اینه که تبلیغات در مانشت اثر خیلی بدی روی مدیران و کاربران مانشت داره. من هیچ وقت رقم‌های تبلیغی رو فاش نکردم، اما همیشه توی ذهنم این اصل هست که مدیران و خیلی از کاربران فعال فکر کنند که سود مانشت برای فرد خاصی است و زحمت برای عده‌ای دیگر. واقعیت اینه که مبالغ تبلیغی در اندازه‌ای که خیلی از افراد فکر می‌کنند نیست، که اگر چنین بود ما مجبور نبودیم که تبلیغ چند جای مختلف رو توی سایت بگذاریم (خوب همه رو می‌فروختیم به همین موسسه که همه می‌دونن).
۴. خیلی از مباحث سایت به حد بلوغ رسیدن و کاربران با مراجعه با تاپیک‌ها به جواب خودشون می‌رسند. نباید مانشت ۷ ۸ ساله رو با سال‌های اولیه مقایسه کرد. طبیعیه که توی خیلی از زمینه‌ها مثل سوال و جواب‌ها با توجه به بالغ شدن نسبی سوالات کمتر بشه و بیشتر خواننده داشته باشیم تا نویسنده.

هدف ما از ایجاد مانشت، ایجاد نوعی عدالت در دسترسی به اطلاعات بود و آرزوی ما هم این بود که روزی فرا برسه که این‌قدر دسترسی به منابع و لوازم درس و کنکور راحت باشه که دیگه نیازی به چنین وب‌سایتی نباشه. از این رو، از کمرنگ شدن مانشت اصلاً ناراحت نیستم و بابت تبلیغ و غیره هم اساساً نگرانی ندارم. در صورتی که میزان مراجعه به مانشت پایین‌تر بیاد، هزینه‌های مانشت به شدت کاهش پیدا کرده و نیاز به تبلیغ برطرف می‌شه.
عنوان تاپیک بوده " مانشت را نجات بدین " شما اگه فکر میکنید در خطر نیست که ما کاسه داغتر از آش نیستیم.Big Grin
اینجا متعلق بشماست. میتونید تمامش را بنر بچسبونید.
من میتونم همه حرفهای شما را منطقا جواب بدم. ولی تجربه این چند ساله میگه شما هر وقت در بحثی کم بیارید اول کاربر را بن میکنید .بعد هم تاپیک را حذف میکنید . طوریکه هیچگونه اثری از ماجرا نمی مونه.
اینه که آدم در حسرت این می مونه که ای کاش وقت نگذاشته بود و با شما وارد بحث میشد.
اگه به عادت گذشته اینکار را نمیکنید تا جواب سوالاتون را بدم. من سعی میکنم وارد صحبتهای حساس نشم که اون اتفاق بیافته.Sad
تاسف خوردن واسه حال و روز مانشت توسط کسایی انجام میشه که میدونن چی بود و چی شد. شاید شما اقای دکتر این وسط شاید سود کوتاه مدت کردین ولی همه میدونن که شما از چه جایگاهی در مقابل چار تا بنر صرفنظر کردین.

در مورد بحث هزینه های مانشت ، نمیدونم این سایت چقدر خرج داشته. نیروهای مدیریتی که بیچاره ها مجانی وقت میذاشتن. هزینه سرور و اینا را هم که کم و بیش همه میدونن. بطور متوسط سالی یک میلیون تا یک و نیم میلیون تومن هم که بچه ها کمک میکردند (اینو من از آمار متوسط دوستای خودم و خودم در سالهای اول مانشت میدونم) فکر نمیکنم هزینه یه فروم بیش از این بوده باشه. با اینهمه بازم میگم سایت مال شماست. دوست دارید همه اش آگهی باشه . بکسی چه مربوطه. ؟؟؟ من و امثال من هم اگه کمک کردیم نیت مون کمک به بقیه بوده. فکر میکردیم اینجا یه جورایی وقف عام هست و این روند ادامه داره.
این بحث مالی هم فقط واسه این بود که منتی سر ما که سالهای ۸۹ و ۹۰ اینجا بودیم نباشه که نکنه نان زن و بچه شما خرج شده تا ما از این سایت استفاده کردیم. بخدا راضی نیستیم.
بطور قطع و یقین شما ضرر نکردین الان استفاده اش را سه ساله میبرید.
در مورد اون موسسه و دانشگاه هم من و شما که تو دانشگاه بودیم که میدونیم تقریبا" چی شد. جزئیات را که رئیس دانشگاه میدونه ولی کلیات دیگه پرسیدن نداره. محض مزید اطلاع باید بگم اون موسسه از دانشجویی شکایت کرده بود و قصد داشت له اش کنه بناحق. دانشگاه پشت دانشجویش وایستاد و موسسه تسلیم شد و رفت . دانشگاه مدعی العموم نبود که بخواد در دعوایی که بین دو طرف دیگه بود کاری بکنه. اینکار نتایجی برای دانشگاه داشت و اون موسسه هم ضرر قابل توجهی کرد ولی اینقدر اون موسسه عاقل بود که دعوا را ادامه ندهد.
موسسه ای که همه دانشجویان رتبه تک رقمی میدونن که اصلی ترین شعارش دروغه بنظر من نباید تو یه همچین محیطی که از اول بر اساس کمک و صداقت و تعاون ایجاد شد تبلیغ میکرد.این نظر شخصی است و تصورم اینه که در این حداقل دیگه ازادی هست که این حرفا را نوشتم.
شاید میشد تبلیغ از جای دیگه گرفت یا اینهمه نیروی مهندس را در کاری بکار گرفت تا خرج سایت در بیاد . همه این کمک را میکردند.


اگه حرفی زده شد برای آسیب شناسی مانشت بود .
طرفدار مدیر قبلی نبودم و بعضی کارهاش را درست نمیدونستم ولی وقتی که اینجا میذاشت و تبلیغی که برای حس همنوعدوستی در مانشت میکرد بقیه را مطمئن میکرد که اینکار یه خیریه است. بقول معروف قانون خودش را داشت که قابل انتقاد بود ولی همان قانون مداری میزان جذب را در مانشت دهها برابر کرد. من الآن می فهمم که محسنات او چقدر کم بچشم میومد.
بعد از او هم طرفدار مدیرای جدید و بعد از این تبلیغات طرفدار شما هم نیستم.
من مثل خیلی از دانشجوهای اونروزا ،طرفدار ایده ای بودم باسم مانشت (منظورم مانشت سابقه Smile)برای ایجاد عدالت آموزشی . بقول اون موسسه کنکوری که بورسیه میگیره: " تا هیچ دانش آموز مستعدی بخاطر شرایط مالی از تحصیل باز نماند".
سبک سوالات کنکور در سالهای مختلف تغییر میکنه منابع جدیدی میان و دانشجوهای متوسط پشت کنکوری هم نسبت به سالهای ۸۹-۹۰ بیشتر میشن. وقتی بقول یکی تو این صفحه یه کانال تلگرامی ظرف چند ماه ۴۵۰۰ عضو میگیره و حدود یک دهم ثبت نام کنندگان آزمون ارشد در همه رشته ها مال دو رشته مهندسی کامپیوتر و لی تی هست ،معلومه که خلوت شدن مانشت بدلایلی که شما گفتید نیست.نظر هر کسی محترمه.. بنظرم مانشت ۵ ساله که راه افتاده نه ۷-۸ سال. تا جایی که من میدونم.
خیلی حرف زدم . شاید تو سه سال قبل اینجا اینقدر حرف نزده بودم.

من هر چی به عقلم میرسید گفتم . نیازی هم بجواب نداره . ببخشید که وقت تون گرفته شد. مجادله همیشه سودمند نمیتونه باشه .
لطفا" اگه جواب میدین خطاب بمن نباشه تا مجبور شم جواب بدهم . فکر میکنم اگه کسی بخواد بخونه همین حرفا که بین ما رد و بدل شد بسه اگه کسی هم میخواد درس بخونه بیشتر حرف بزنیم در اینمورد حواسش پرت میشه .

خداحافظ
۳
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۱۹۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
Exclamation سلام لطفاً یکی به من بگه مرتبه زمانی ها چطوری به log تبدیل میشن فرمول داره؟؟ Azadam ۶ ۳,۹۰۷ ۰۶ دى ۱۴۰۰ ۰۹:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Soldier's life
  رکوردهای مانشت admin ۱۴۰ ۸۳,۶۳۳ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: msm1365
  کمکم لطفا پایان نامه ارشد mahtab1928 ۰ ۱,۸۵۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۶:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahtab1928
  اهدای کتاب هایم به اعضای گل مانشت x86 ۴۴ ۳۵,۳۴۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: abolfazl pepco
Lightbulb گروه ترجمه ی مانشت marvelous ۱۳ ۸,۸۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ziba_090
Star سحر خیــــــــــــــــــزان مانشت nasrolah ۹۴۸ ۲۰۷,۲۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۵:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
Question یک اشکال ریز، کمک لطفا! marvelous ۶ ۵,۲۹۷ ۳۰ دى ۱۳۹۸ ۰۲:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  پرسش و پاسخ و بحثهای مدیران در مورد امور جاری مانشت Fardad-A ۴,۸۰۶ ۴۴,۶۶۸ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  تخفیف گروهی آزمونهای آزمایشی مدرسان شریف برای اعضای مانشت در سال ۹۹ عزیز دادخواه ۱۲ ۷,۵۹۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close