زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۵۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

استفاده از تصویر در طراحی سایت

ارسال:
۲۳ آذر ۱۳۹۵, ۱۱:۵۶ ق.ظ
استفاده از تصویر در طراحی سایت
یک تصویر به اندازه صدها کلمه میتواند در انتقال مفاهیم به کاربر موثر باشد.همین جلمه نشان دهنده اهمیت استفاده از تصاویر در طراحی سایت است و ربطی به دینامیک یا استاتیک بودن سایت شما ندارد.حتی برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هم باید از تصاویر استفاده کنید زیرا استفاده مناسب از تصاویر به کاربران شما کمک میکند بهتر و راحت تر متوجه موضوع مطالب شما بشوند و درک مطلب بهتری داشته باشند و از طرف دیگر استفاده از تصاویر باعث زیبا سازی بصری سایت شما میشود و مطالب شما را از حالت خشکی و یکنواخت بودن خارج میکند.

برای استفاده از تصاویر در سایت هم مانند سایر امکانات سایت باید قوانین و اصول خاصی رعایت شود تا باعث نتیجه مطلوب شود و رابط کاربری سایت را بهبود ببخشد در غیر این صورت با استفاده غیر اصولی از تصاویر باعث بوجود آمدن مشکلات زیاد برای کاربران سایت و آزار دیدن کاربران و همچنین کاهش سرعت سایت و بالا رفتن نرخ پرش خواهد شد.

تصاویر در طراحی سایت
اهمیت تصاویر در طراحی سایت
تصویر بالا آنالیز انجام شده بر روی چشم ۵۰۰ کاربر مختلف از یک سایت است که نشان میدهد بعد از ورود کاربران به سایت کدام بخشها بیشتر از همه مورد توجه آنها قرار گرفته.همانطور که در تصویر میبینید منوی اصلی سایت و بعد از آن بخشهای دارای تصویر از مهم ترین قسمت هایی است که هر کاربری بعد از ورود به سایت به آن توجه میکند.پس باید از تصاویر به شکل درست در طراحی سایت استفاده کرد تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

۱-تصاویر متناسب با طراحی سایت :
هنگامی که قصد دارید برای سایت و مطالب خود تصویری انتخاب کنید باید بدانید که چه تصویری مناسب طراحی سایت شما است.استفاده از هر نوع تصویری در سایت مجاز نیست. اگر شما سایتی درمورد حیوانات دارید پس باید تا حد ممکن از تصاویر حیوانات در سایت استفاده کنید .

به طور کلی نوع تصاویری که در سایت استفاده میکنید باید با موضوع سایت شما یکسان باشد تا بعد از ورود کاربر به سایت به یک نگاه متوجه شود سایت شما درباره چیست
اگر در سایت مقاله منتشر میکنید در میان مقالات از یک یا چند تصویر هم موضوع با مقاله خود استفاده کنید . این کار هم به کاربر کمک میکند تا بهتر متوجه مطالب شما بشود و هم در مقالات طولانی جلوی خستگی کاربر را میگیرد و از طرف دیگر برای سئو سایت شما هم موثر است.در سایت فروشگاهی هم باید حتما تصاویری با کیفیت و مناسب با نوع محصول قرار دهید تا کاربر بتواند بهتر و با اطمینان بیشتری خرید کند.

۲- حجم و سایز تصاویر در طراحی سایت :
نکته بعدی که باید در هنگام استفاده از تصاویر به آن دقت کنید مربوط به حجم فایل تصویر و سایز آن است که هر کدام از اینها اصول خاص خود را دارد.

طبق تحقیقات متوسط حجم صفحه یک سایت حدود ۱٫۲۵ مگابایت است که ۶۱٫۵% از این حجم مربوط به تصاویر است.
در انتخاب تصاویر باید دقت کنید که سایز آنها مناسب با عرض ضفحه و اندازه مقالات شما باشد. برای مثال اگر در مقالات سایت خود از تصاویر استفاده میکنید سایز ۶۰۰*۴۰۰ مناسب است. اگر تصویر انتخابی شما بزرگتر از این سایت است میتوانید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ خیلی راحت سایز تصویر را کوچک کنید یا بخشهای اضافی آن را کات کنید.

حجم تصویر هم بخش مهم بعدی در طراحی وب سایت است. سعی کنید تا حد ممکن از تصاویر با فرمت png , jpeg استفاده کنید. این فرمت ها در عین حال که کیفیت مناسبی دارند حجم خیلی کمی میگیرند و در نتیجه حجم نهایی صفحه سایت شما سبک میشود. و در مقابل تصاویری با فرمت bmp , tiff بسیار حجیم هستند و استفاده از آنها در طراحی سایت به هیچ وجه توصیه نمیشود

اگر از سیستم های مدیریت محتوی مانند وردپرس استفاده میکنید افزونه های فراوانی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد که میتواند تصاویر شما را بصورت اتوماتیک فشرده سازی کند بدون آنکه کیفیت آن کم شود.از معروف ترین این افزونه ها که رایگان هم هست میتوان به Smushit اشاره کرد. این پلاگین را میتوانید از :

پنل مدیریت وردپرس >> افزونه ها >> افزودن

نصب کنید و فقط کافیست آن را فعال کنید و هیچ تنظیمات خاصی ندارد. بعد از فعال سازی بصورت اتوماتیک هر تصویری که در سایت آپلود کنید فشرده میشود بدون تغییر در کیفیت آن.

از سایتهای زیر هم میتوانید به صورت آنلاین تصاویر خود را کم حجم کنید و نسخه کم حجم شده آن را دانلود کنید :



Kraken Image Optimizer
TinyPNG
JPEG Optimizer
OptiPNG
PNGOUT
jpegoptim


استفاده مناسب از تصاویر میتواند تا ۱۰۲% ثبت نام در فرم های سایت را افزایش دهد که نتیجه آن افزایش فروش و سود دهی سایت شما خواهد بود.
اگر محصولی برای فروش دارید سعی کن تصاویری از خریدارن قبلی آن محصول را به همراه نظرات آنها در صفحه مخصوص آن محصول قرار دهید این کار باعث میشود کاربران دید بهتری نسبت به آن محصول پیدا کنند و به شما اطمینان بیشتری پیدا کنند که نتیجه اطمینان افزایش فروش شما میشود. با توجه به زیاد شدن تعداد سایتهای اینترنتی انتخاب سایت مناسب برای خرید یک سرویس برای کاربر خیلی سخت است و کاربر نمیتواند به راحتی به هر سایتی اعتماد کند که با کمک این روش ها و انتشار تصاویر واقعی از خریداران محصول و مشتریانتان در سایت تا حد زیادی اعتماد کاربران را به خود جلب کنید.

توجه کنید که در هنگام استفاده از تصاویر در طراحی سایت حتما باید نکات رعایت شده در این مقاله را رعایت کنید زیرا تصاویر در سایت شما مانند یک شمشیر دو لبه عمل میکند که استفاده درست از آن باعث زیبا شدن طراحی سایت شما و افزایش سود دهی آن خواهد بود و میتواند تا حد چشمگیری رضایت کاربر از سایت شما رو افزایش بده و در صورت استفاده نادرست از تصاویر باعث میشود صفحات سایت شما بسیار سنگین باشد و کاربر در مراجعه به هر صفحه از سایت شما چند دقیقه منتظر بماند و این باعث میشود کاربران سایت شما را ترک کنند. در دنیای امروز برای هر سایتی تعداد زیادی سایت رقیب وجود دارد و شما باید سعی کنید هیچ کاربری از سایت شما ناراضی نباشد زیرا هر کاربری که سایت شما را ترک کند بلافاصله به سراغ سایت بعدی در صفحه نتایج میرود و ممکن است دیگر هرگز به سایت شما باز نگردد که این برای هیچ مدیر سایتی خوشایند نیست. افزایش رضایت کاربر و زمان ماندگاری او در سایت میتواند رتبه سایت شما در نتایج جست و جو را نیز بهبود بدهد زیرا گوگل میخواهد سایتهایی را در نتایج جست و جو به کاربر نمایش دهد که فکر میکند برای کاربر مفید است.

لینک منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
فراکارانت
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  [دانلود] ویس و جزوه ی طراحی الگوریتم سیدجوادی هاتف ۳۳ ۴۰,۷۹۰ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  تصمیم گیری مهم درباره مکان سرور سایت admin ۴ ۴,۳۲۰ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ۰۳:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahsa3323
  استفاده از پشته armiii ۰ ۹۱۲ ۰۳ دى ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳ ق.ظ
آخرین ارسال: armiii
  بین پردازش تصویر و داده کاوی موندم کدوم یکی رو برای پایان نامه انتخاب کنم؟ raheleh1393 ۵ ۷,۸۹۲ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۲:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۳,۹۹۵ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  طراحی ui/ux kimiya1234 ۲ ۲,۰۰۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: farsamw
  پکیج آموزشی طراحی وب + فارسی سازی وردپرس + سئو Happiness.72 ۶ ۶,۲۷۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۱:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saqarmoshtaq
  طراحی یک سیستم عامل (از صفر) sina4everafter ۱۲ ۱۵,۶۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: nahalmomen2007@yahoo.com
  طراحی سایت ریسپانسیو wikidemy1 ۰ ۱,۶۰۲ ۱۳ دى ۱۳۹۹ ۰۴:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: wikidemy1
  طراحی الگوریتم ها amir.m5560@gmail.com ۰ ۱,۴۸۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: amir.m5560@gmail.com

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close