زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۵۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با ۵۰ آیتی - ۶۲ شبکه ارشد ۹۶

ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۶, ۰۳:۰۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۰۸ ب.ظ، توسط hamedy20.)
مصاحبه با ۵۰ آیتی - ۶۲ شبکه ارشد ۹۶
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
حامد یوسفی هستم متولد سال ۵۸ از محمودآباد مازندران
رتبه ام هم ۵۰ آیتی و ۶۲ شبکه هست.

مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
مهندسی کامپیوتر. سال ۹۲ فارغ التحصیل شدم. پیوسته خوندم.

مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
بعد از ورود به دانشگاه، به این رشته علاقه مند شدم. اما انتخاب رشته ام خوب نبود و کمی هم غرور، باعث شد تا با وجود داشتن شرایط، تو کاردانی قبول بشم.

مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
کاردانی دانشگاه دولتی بیرجند و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور

مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
چون شاغل آموزش و پرورش هستم، اکثرا از محل کار به سر کلاس ها میرفتم. با وجود این چون خودم برنامه نویس و طراح وبم و هنرستان هم کامپیوتر درس میدم علاقه شدیدی داشتم تا اگه خدا خواست برای ارشد تو یکی از حوزه های مرتبط با امنیت وب ادامه تحصیل بدم. درسم هم نه زیاد خوب و نه ضعیف بود.

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
با امسال، سومین باره که ارشد امتحان میدم. دوره قبل با رتبه ۱۸۰ برای دانشگاه روزانه شاهد انتخاب شده بودم. اما به دلیل اینکه شاغل هستم و کارم رو هم خیلی دوست دارم ترجیح دادم تا به کارم بچسبم.

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
بله میخواستم برم امنیت یا شبکه .

مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
با امسال، سومین باره که ارشد امتحان میدم.
زبان ۵۵/۵۶
مشترک ۳۰/۹۵
تخصصی مشترک ۵۲/۶۳
مدیریت ۰
معماری ۰

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
اصلا قابل مقایسه نیستند. واقعا همه چیز متفاوت هست.

مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
چون شاغل بودم و بخشی از روزها هم مشغول به کار، برنامه هام یک ساله بود. تمرکز اصلی ام رو هم روی کنکورهای آزمایشی پارسه و مدرسان و ماهان گذاشته بودم. البته قبلش کتابهای دکتر مقسمی هم به دردم خورد.

مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
برنامه ثابتی نداشتم یا اگر هم بود به دلایل تاهل و کار، گاهی تغییر می کرد. ولی بازه زمانی مشخصی رو برای هر درس تعریف می کردم تا تو اون بازه بشه مطالعات رو انجام داد.

مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
تو دوره سوم ارشد، اصلا معماری و مدیریت نخوندم. تصمیم گرفتم بیشتر وقتم رو روی تخصصی ها بزارم.

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
دقیقا. مثلا برای شبکه و مخصوصا مهندسی نرم افزار که نقطه قوتم بود و درس مورد علاقه ام هم است بیشتر از بقیه درس ها وقت گذاشتم.

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
خوب تو این دوره، برای من فقط تست و کنکورهای آزمایشی خیلی مهم تر بود. البته به این دلیل که سالهای قبل، کتب مرجع رو مطالعه کرده بودم و بخصوص کتابهای دکتر مقسمی خیلی به کارم اومد.

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
ساختمان داده و طراحی الگوریتم و ساختمان گسسته دکتر مقسمی حرف ندارن. در مورد زبان هم بایستی بگم چون خودم مترجم هستم هیچی نخوندم و این یکی از اشتباهات بزرگ من تو این دوره بود که میتونست درصدهای منو خیلی تغییر بده.

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
سیستم عامل استالینگز و تننباوم، شبکه کراس، هوض مصنوعی راسل-نورویج

مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
عمدتا جزوات اساتید و حتی برخی از کلاس های ویدئویی دانشگاه شریف اون هم فقط برای آشنایی با برخی مفاهیم گنگ.


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبه یا عالی؟
پایه ام قوی بود ولی زبان آیتی اصلا چیز دیگه ای بود امسال

مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
ساختمان گسسته با بقیه درس ها فرق داره. ولی توصیه می کنم هیچ کس این ریسک رو نکنه و درسی رو کنار نذاره. بخصوص که طراحی و ساختمان داده و گسسته هم پوشانی هایی هم با هم دارن.


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.
دو ماه آخر کمی سرعتم رو افزایش دادم و سعی کردم منظم تر از قبل درس بخونم.

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
تو خونه.

مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟
بازه زمانی هر درس رو کمی طولانی تر می کردم تا اگه روز خاصی اتفاقی افتاد نظم برنامه به هم نخوره.

مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
عقب نمیموندم. هدفم از اول این بود که هر درس بایستی سه بار مطالعه بشه.

مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
عمده هدفم رایانش امن و شبکه بود که متاسفانه با نصف شده سهمیه ها، هیچ چیزی رو نمیشه برای قبول شدن تو یه دانشگاه خوب، پیش بینی کرد.

مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
بله. اما صحبت های همسر عزیزم بهم انگیزه میداد تا ادامه بدم.

مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
اعتقادی ندارم. البته در بعضی از دروس اگه امکانش بود بدم نمیومد که تو کلاس اساتید بزرگی مثل دکتر حقیقت سیستم عامل، ثبت نام کنم.

مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
خیر

مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
جمع بندی برای دو ماه آخر بود.

مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
راستش کنکور ارشد حداقل برای من با کنکور سراسری بعد از دیپلم کمی فرق داشت. تو کنکور ارشد، مدیریت آزمون خیلی مهمه که البته شاید یکی از خوبی های کنکورهای آزمایشی همین باشه.

مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
برای مهندسی نرم افزار و هوش مصنوعی همین تصور رو داشتم.

مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
بله. اما به خودم گفته بودم این آخرین فرصته. دیگه بعد از سه بار آزمون ارشد، اصلا حال دوباره خوندن و شرکت مجدد رو نداشتم.

مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
بله. برنامه ام این بود که اول سراغ سوالات زبان برم.

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
سخت بود حل نمیکردم یا علامت میزدم برای دور بعدی.

مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
چرا دقیقا یادمه که تو ۱۰ دقیقه آخر فقط من و مراقبا مونده بودیم. فکر کنم خیلی از دستم عصبانی بودن که تا لحظه آخر ول کن نبودم.

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟
آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
تقریبا تخمین ها مشابه بود، ولی با تغییر بعضی کلیدها یه مقداری ارقام فرق کرد.

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

مهمترین عامل همسرم عزیزم است که انگیزه زیادی میداد و اگه اون نبود شاید اصلا از خیر ادامه تحصیل میگذشتم. بعدش پشتکار و جدیت در خوندن و ایجاد تعادل بین زندگی شغلی و تحصیلی و شرایط تاهل، خیلی خیلی مهمه. منابع و سوالات کنکورهای آزمایشی هم که جای خود داره.

مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
اگه بازم نخوام انصراف بدم Dodgy خیلی دلم میخواد امنیت یا آی تی دانشگاه تربیت مدرس قبول بشم.

مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
اول و آخرش خداست.

مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
همسرم و بی شک دعای مادر عزیزم.

مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
اگه امکانش بود حتما سیستم عامل دکتر حقیقت رو میرفتم.

مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

امیدی به امیرکبیرندارم اگرچه تو انتخابام است، اما انتخاب اولم دانشگاه تربیت مدرس یا علم و صنعته.

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
مهم تلاش و پشتکار و انتخاب مسیر درست و منابع درست است، نتیجه کار دست خداست.

مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟
نظر خاصی ندارم.

مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
مانشت یار قدیمی و دوست داشتنی من بود که از سه سال پیش باهاش آشنا شدم. دمش گرم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: miss.rad , shahraz , Beautiful But , lmc.ahmad , tara222


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال ۶۱ آیتی ۹۰ *tarannom* ۴ ۱,۹۶۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: parsanaz
  بهترین منبع برای درس شبکه ارشد msnmkh ۲ ۱,۱۹۰ ۱۲ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: پشتکار
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۴ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۳ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه اولیه و نهایی دکتری رشته آیتی lotuss ۱۲ ۶,۱۷۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۷۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۳۷۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close