زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۱۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

[نکات] مراقبت از پوست

ارسال:
۲۴ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۱۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق.ظ، توسط ف.ش.)
[نکات] مراقبت از پوست
با سلام

در ادامه مطالبی که در تاپیک
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
گفته شد گفتم شاید بد نباشه تاپیکی هم در مورد پوست صورت (جوش،چروک و ... ) داشته باشیم.

من سعی میکنم اطلاعاتی که فکر میکنم مفید باشه به طور خلاصه در این تاپیک قرار بدم.

امیدوارم که برای دوستان مفید باشه .


انواع جوش صورت :

۱- کومدون ( جوش های ریزی که به صورت سر سیاه و سر سفید دیده می شوند )

۲- پاپول (جوش های برجسته و قرمز رنگ)

۳- پاسچول (جوش های چرکی )

۴- وندول ( تورم التهابی که در عمق بیشتری نسبت به پاپول قرار گرفته اند)

۵- کیست ( فضاهای بسته ای در زیر پوست حاوی ماده نیمه جامد یا مایع ).


عوارض کمبود روی (زینک) در بدن :

. تشکیل لکه های سفید در ناخن، می تواند به دنبال کمبود روی در بدن ایجاد شود.

. کمبود روی از علل بسیار مهم ریزش مو است. (و همچنین شکننده شدن مو و ناخن)

. درمان جوش های غرور جوانی و زخم های پوستی در صورت کاهش روی ، طول کشیده و مزمن خواهد شد.

. کاهش قدرت سیستم ایمنی را در پی دارد.

اختلالات خلقی رفتاری مثل افسردگی (دپرسیون)، اسکیزوفرنی و پرخاشگری نمونه ای از بیماری های پیامد کمبود روی می توانند باشند.

. دیده شده است که اختلالات حافظه، می تواند عارضه ی حاصل از کمبود روی در بدن باشد.

منابع حاوی روی :

میگو، گندم سبوس دار، تخم کدو حلوایی و گوجه فرنگی از روی غنی هستند. با خوردن هر ۱۰۰ گرم عدس یانخود یا گندم آسیاب نشده می توان ۴ تا ۵ میلی گرم روی وارد بدن کرد. در هر صد گرم سبوس گندم یا هر صد گرم ذرت، ۳ میلی گرم روی به بدن می رسد. تخم کدو حاوی روی فراوان است.


همچنین می توانید از قرص روی سولفات استفاده کنید. (بهتر است با تجویز پزشک باشد)

تحقیقات و بررسی های بالینی نشان داده است کسانی که مبتلا به جوش های صورت (آکنه) هستند، دارای سطح پایینی از روی در خون بوده اند و دادن روزانه ۲۰۰ میلی گرم گلوکونات روی که معادل ۳۰ میلی گرم روی است می تواند باعث بهبود عفونت های جوش های آن ها شود.


عوامل تشدید کننده جوش :


۱- کرم‌های چرب:کرم‌های مرطوب‌کننده، کرم‌های آرایشی و کرم ‌های ضدآفتاب چرب با بستن منافذ صورت منجر به تشدید جوش می‌شوند. بهتر است افراد مبتلا به جوش از کرم‌های فاقد چربی استفاده کنند.

۲- استرس: استرس، بروز جوش را در افرادی تشدید می‌کند که استعداد آن را دارند. گاهی هم خودجوش صورت مایه استرس می‌شود. به هر حال اگر افراد مبتلا به جوش صورت به طور صحیح درمان شوند. استرس اهمیت چندانی ندارد.

۳- کنده‌‌کاری صورت: دست‌کاری و کندن جوش‌ها ی صورت وبدن علاوه بر تشدید جوش موجب افزایش بر جای ماندن لکه های ناشی از آن نیز می‌شود.

۴- داروهای کورتونی: کورتون‌های خوراکی،تزریقی و مالیدنی منجر یه تشدید جوش می‌شوند. به خصوص کورتون‌های موضعی و مالیدنی (نظیر بتامتازون) نباید در درمان جوش صورت به کار روند.گاهی در درمان جوش، آن هم زمانی که عارضه شدید باشد، متخصص پوست در ابتدای درمان، برای مدتی کوتاه، کورتون خوراکی تجویز می‌کند.

۵- آرایش چرب و سنگین: وجود مقادیر زیاد لوازم آرایش، روی صورت که برای پوشاندن جوش‌ها وجای جوش‌ها به کار می‌رود با بستن منافذ صورت به تشدید جوش منجر می‌شود. بنابراین بهتر است از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده شود.

۶- گرما و رطوبت زیاد: گرما و رطوبت زیاد نیز با بستن منافذ صورت موجب تشدید جوش خواهد شد.

۷- آفتاب: آفتاب نیز با بستن منافذ صورت جوش را تشدید می‌کند. هم‌چنین داروهای مورد استفاده در درمان جوش صورت‌، پوست را نسبت به نور خورشید حساس می کنند. بنابراین بهتر است افراد مبتلا به جوش از کرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنند.

۸- اصلاح نامناسب صورت
قبل از اصلاح دستهای خود را بشویید، از افتر شیو مخصوص پوستهای جوش دار استفاده کنید،بعد از اصلاح پوست خود را با آب سرد بشویید.(از گِل سرشور و سدر نیز می توانید استفاده کنید.)

۹- خوردن غذاهای آلرژی زا مثل فست فود ، بادام زمینی ، شیر و ....


پیشگیری از جوش

بهتر است ۲-۳ بار در روز هنگامی که حس می کنید پوست شما بیش از اندازه چرب یا ( آلوده به خاک یا دود یا باقیمانده مواد آرایشی ) است صورت خود را با پن یا ژل های شستشوی صورت مخصوص پوستهای چرب یا خشک (بسته به نوع پوستتان) بشویید .

پوستهای چرب از شوینده با ph=5.5 و پوست های خشک از شوینده با ph=4.5 استفاده کنند.

می توانید قبل از استفاده از ژل یکبار صورت را با پنبه آغشته به روغن زیتون یا شیر پاک کن پاک کنید.

همچنین بعد از آنکه موهای خود را با نرم کننده می شویید، اگر حس کردید در هنگام شستشو مواد نرم کننده (یا شامپو و ...) به پوست صورتتان نفوذ کرده،در آخرین مرحله صورت خود را با ژل شستشو بشویید.

رویه بالشت خود را حداقل هفته ای یکبار بشویید.(خصوصا اگر از موهای شما چرب است یا از محصولات مو استفاده میکنید مثل موس،ژل ،واکس مو و ... و خصوصا اگر جوشهای شما از نوع چرکی است).
برای بهترین نتیجه می توانید یک پارچه سفید روی بالشت خود بیندازید و مرتب آن را بشویید.

استفاده از گِل سرشوی گیاهی ، گِل سرخ و سدر به علت طبیعت خنک میتواند در پیشگیری از جوش موثر باشد.

جوشها را نکنید و فشار ندهید اگر میخواهید سریع تر خشک شوند میتوانید از پمادهای ارزان قیمت حاوی کلیندامایسین استفاده کنید.(البته پیشگیری بهتر از درمان است.)



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima1537 , Andrew S.Tanenbaum , انرژی مثبت , Mansoureh , r.sh69 , Sunshine Off , asp_vb , kerm , SaMiRa.e , Ali-B , narges_r , **sara** , sajad2020 , aminamini , diligent , alirezad , uniquegirl , najme60 , esi , shima_24 , Breeze , baran , emran6630 , pouri_sb , zeinab , nazanin92 , khordad.girl
ارسال:
۲۶ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۱۸ ب.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
دوستان اگر سوالی در این زمینه داشتید بپرسید،خوشحال میشم بتونم راهنمایی کنم .

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , matt damon , emran6630 , zeinab
ارسال:
۱۹ تیر ۱۳۹۱, ۱۲:۳۴ ق.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
مطالب خوبی بود.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ف.ش , پروفسور
ارسال:
۰۲ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۵۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۲ ب.ظ، توسط ف.ش.)
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
فواید استفاده از ویتامین ها به صورت موضعی :


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


- روغن جوجوبا:
اثر این روغن فوق‌العاده بوده، قرن‌هاست که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این روغن آن که بی‌رنگ، بی‌بو، عاری از رایحه و مواد نگه‌دارنده و مشابه چربی پوست انسان و با هر پوستی سازگار است. این روغن خواص مختلفی دارد:

* به عنوان نرم‌کننده مو- فقط کافیست چند قطره از آن را روی کف دست بریزید و موها را با آن ماساژ دهید تا مویی براق و نرم مانند ابریشم داشته باشید.

* به عنوان شیرپاک‌کن- برای پاک کردن آرایش چشم چند قطره از آن را روی پنبه یا پد بریزید و به‌راحتی ریمل را پاک کنید.

* به عنوان مرطوب‌کننده- کمی از آن را بعد از استحمام روی پوست بمالید. این روغن چرب نیست و پوست شما را مرطوب، براق و شاداب نگه می‌دارد.

۲- شیر ارگانیک:
راز جوانی و زیبایی با ۱۰ ماده طبیعیشیر اثر زیادی در زیبایی دارد. کلئوپاترا از شیر بز به عنوان لوسیون زیبایی استفاده می‌کرد. شیر به دلیل داشتن لاکتوز به تمیزی و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و مانند لایه بردار، آن‌ها را از سطح پوست برمی‌دارد. شیر همچنین به دلیل داشتن پروتئین به تغذیه پوست کمک می‌کند. بعضی‌ها سه یا چهار پیمانه شیر بز را داخل وان ریخته ۲۰ دقیقه داخل آن قرار می‌گیرند. بعد از زدن لیف و استفاده از روغن جوجوبا، نرمی و لطافت پوست مثال زدنیست.



۳- نمک‌های حمام:
این نمک‌ها ترکیبات شیمیایی منیزیم، گوگرد و اکسیژن هستند و هنگام استحمام خاصیت سم‌زدایی دارند. ترکیبات گوگرد در آرامش بدن، کاهش التهاب و لطافت پوست موثر است.

۴- روغن درخت چای:
روغن درخت چای استفاده‌های زیادی دارد. می‌توانید از این روغن برای درمان جوش، به عنوان دهان‌شویه و حتی دئودورانت استفاده کنید. ۱۰-۸ قطره از آن برای مصرف کافیست.



۵- چای سبز کیسه‌ای:
برای آرامش و رفع خستگی چشم‌ها، از چای سبز کیسه‌ای استفاده کنید. چای را داخل آب گرم قرار دهید. کافئین طبیعی موجود در آن باعث انقباض مویرگ‌ها و درخشش چشم‌ها می‌شود.



۶- عسل:
تاثیر عسل بر روی پوست فوق‌العاده است. عسل منبع آنتی‌اکسیدان، ضد باکتری و جاذب رطوبت است. عسل رطوبت هوا را جذب و به پوست منتقل می‌کند. از عسل به عنوان برق لب، برای رفع خشکی و پوسته پوسته‌شدن لب هم استفاده می‌کنند.



۷- تخم‌مرغ:
تخم‌مرغ در زیبایی کاربرد فوق العاده‌ای دارد. زرده تخم‌مرغ نرم‌کننده مو بوده و سفیده آن پاک‌کننده منافذ پوست است.

به عنوان نرم‌کننده هنگام حمام، مو را با زرده تخم‌مرغ ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید تا موهای ابریشمی و براق داشته باشید.

به عنوان پاک‌کننده، کمی از سفیده آن را روی پوست بمالید و بعد از ۵ دقیقه بشویید. سفیده تخم‌مرغ به بستن منافذ کمک می‌کند و خاصیت ضد چین وچروک نیز دارد.



۸- آبلیمو:
آبلیمو ضد کک‌ومک است و به سلامت ناخن‌های بد رنگ و شکننده کمک می‌کند.

برای بهبود کک‌ومک، مقداری پنبه آرایشی را به کمی آبلیمو آغشته کنید، روی پوست ضربه بزنید و بعد از ۱۰ ثانیه با آب بشویید. اسیدهای طبیعی و ویتامین c موجود در آبلیمو به روشنی و رفع تجمع رنگدانه‌های پوست کمک می‌کند.

در مورد ناخن‌ها، کافیست آن‌ها را یک یا دو بار در هفته، ۵ دقیقه داخل کمی آبلیمو قرار دهید. این کار عفونت را از بین برده و باعث می‌شود ناخن رنگ طبیعی خود را پیدا کند.



۹- سرکه سیب:
سرکه‌ سیب را برای مو استفاده کنید. سرکه‌ سیب موخوره و شکنندگی مو را از بین می‌برد، تارهای آن را محکم‌ کرده، مانند اسپری مو عمل می‌کند. فقط با یک بار استفاده متوجه براقی و شادابی موهای خود خواهید شد.



۱۰- و در نهایت کپسول‌های ویتامین E:
کپسول‌های ویتامین E سرم کاملی برای چشم هستند. تنها کاری که باید انجام دهید مالیدن مقدار کمی از این ویتامین روی پلکتان قبل از خواب است تا متوجه تاثیر آن صبح روز بعد شوید.

پیشنهاد ما برای زیبا و جوان ماندن، داشتن مجموعه‌ای از این مواد و استفاده از آن‌ها در موارد مختلف است.



بخورید، زیبا شوید و جوان بمانید!

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید. این مواد غذایی زیبایی پوست، مو، ناخن دندان و دندان شما را تضمین کرده و باعث میشوند جوانتر به نظر برسید.


جوانتر به نظر بیایید:

بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم ها و لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.


ناخن هایی محکم داشته باشید:

با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.


موهایی براق داشته باشید:

مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.


خشکی پوستتان را از بین ببرید:

ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.


چین و چروک پوستتان را برطرف کنید:

ویتامین C سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.


آفتاب سوختگیتان را درمان کنید:

اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین E می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.


دندانهایتان را سفیدتر کنید:

همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟


گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید:

هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.


پوستتان را براق تر کنید:

برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.


از سرطان پوست پیشگیری کنید:

گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین C و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید .


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , Sunshine Off , saharp , انرژی مثبت , diligent , shima_24 , emran6630
ارسال:
۰۸ شهریور ۱۳۹۱, ۰۹:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۱۰ ق.ظ، توسط ف.ش.)
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
چگونه پوستی زیبا داشته باشیم :



آنچه که در نگهداری پوست اهمیت دارد ، نحوه شستشو و پاک کردن پوست و رطوبت رسانی به آن و نیز جلوگیری از آسیب دیدن پوست بر اثر عوامل مختلف از جمله اشعه ماورای بنفش خورشید می باشد. لذا سعی می کنم ابتدا پاک کننده های پوست را به علاقه مندان معرفی کنم .

پاک کننده ها :
انواع پاک کننده ها که برای دستها و به ویژه صورت به کار می رود شامل صابونها ، شیر پاک کن ، ژل پاک کننده ، تونرها و اسکرابها می باشند ، که به ترتیب توضیح داده خواهد شد :
پوست شما دارای pH اسیدی بین ۴.۵ تا ۶ می باشد و باید در نظر داشته باشید که مناسب ترین شوینده های پوست شما آنهایی هستند که دارای PH مناسب و هم اندازه پوستتان باشند ، چرا که شستشو با صابونهای با PH بالا (قلیایی) باعث می شود که پوست دچار خشکی شود و چربیهای پوست و آب آن کم شده ، در نتیجه استفاده زیاد از این پاک کننده ها موجب سریعتر شدن پروسه aging (پیر شدن ) می گردد . پس انتخاب صابون مناسب برای شستشوی پوست بسیار مهم است .

بیشتر صابونهایی که در بازار موجودند دارای PH بالای ۷ می باشند یعنی قلیایی هستند ، در نتیجه مناسب شستن صورت نیستند و توصیه می شود جهت شستشوی صورت استفاده نشوند .
صابونهای اسیدی مناسب صورت که چند سالی است در ایران هم در دسترس قرار دارند ، با نام عمومی پَن در بازار موجودند و نام علمی آنها syndet می باشد . اینها غالبا PH کمتر از ۶ دارند و برای صورت بسیار مناسبند.

چند بار در روز با این صابونها باید صورت خود را بشوییم ؟
کسانی که پوست خشک دارند بهتر است روزانه یک تا دو بار از این نوع صابونهای اسیدی برای شستشوی صورت خود استفاده کنند ، و بعد از آن حتما از یک کرم رطوبت رسان مناسب که در فرصتهای بعدی در مورد آنها نیز صحبت خواهد شد استفاده کنند .
اما افرادی که پوست چرب دارند بهتر است روزانه ۲ تا ۴ بار از این صابونها برای شستشوی صورت خود استفاده نمایند .

پَن ها ضمن پاک کنندگی باعث گردش خون بهتر در سطح پوست می شوند و در نتیجه در مواردی مثل زخم بستر وادرار سوختگی کودکان و نیز در سوختگیها توصیه می شود حتما از این نوع صابونها در شستشوی روزانه استفاده نمایند .
در حال حاضر برای انواع پوست شامل چرب ، خشک ، حساس و آکنه ای در بازار صابونهای اسیدی مناسب ( پَن ) در برندهای مختلف داخلی و خارجی وجود دارد .

شیر پاک کن ( cleansing milk) :
در طول فعالیت روزانه عوامل آلوده کننده مختلفی مثل دود و گرد و غبار و همین طور مواد آرایشی و نیز ترشحات پوستی مثل چربی و املاح باعث آلودگی پوست می شوند .
از آنجایی که شستشوی دائمی با صابون هم سخت است و هم در موارد زیادی باعث خشکی پوست و ایجاد حساسیت می شود می توان از شیر پاک کن استفاده کرد .
می توان گفت شیرپاک کن سازگارترین پاک کننده برای انواع پوست می باشد و به ندرت ایجاد حساسیت یا خشکی می کند و ضمنا اثر پاک کنندگی بسیار خوبی دارد و بدون آنکه به پوست آسیب برساند موجب تمیزی و شفاف شدن پوست می شود.در پوستهایی که به همه پاک کننده ها حساس هستند بهترین پاک کننده می باشد.

وقتی از شیر پاک کن استفاده می کنیم نیازی به استفاده از صابون نیست . کافیست روزی دو تا سه بار یا حداقل شب قبل از خواب صورت را با شیرپاک کن کامل پاک کنند که معمولا به کمک پنبه یا گاز استریل این کار انجام می شود و بعد از آن صورت را با آب می شویند .
استفاده مرتب از شیرپاک کن باعث شفافیت و طراوت پوست شده و تا حدودی از ایجاد جوش و عفونتهای پوستی نیز جلوگیری می کند . باید شیر پاک کن را به صورت دورانی روی صورت ماساژ داد و بعد با آب شست .

ژل های پاک کننده (cleansing gel) :
اینها مثل شیر پاک کنها عمل می کنند ، پاک کننده و تا حدودی کف کننده هستند . بیشتر برای پوستهای چرب به کار می روند ولی در پوستهای خشک و حساس بهتر است از شیر پاک کن استفاده شود .نحوه استفاده از آن مثل شیر پاک کن است و باید به صورت دورانی روی صورت مالیده و با آب شسته شود .

تونرها (toner ) :
اینها بعد از صابونها و شیرپاک کن یا ژل پاک کننده به کار می روند . پس از شستشوی پوست از تونر استفاده می شود که دارای مواد آرام کننده و مرطوب کننده پوست است .
تونرها دو نوع هستند ، مخصوص پوست چرب و مخصوص پوست خشک و معمولی .
تونرهای پوست چرب دارای الکل می باشند و در آنها ترکیبات منقبض کننده به کار رفته که باعث کوچک شدن روزنه های پوستی می شوند . نوع مخصوص پوستهای خشک و معمولی هم دارای مواد رطوبت رسان بیشتری می باشند .در پایان شستشو ، صورت را خشک کرده و از تونر استفاده می کنیم . تونر روی پوست می ماند و نیازی به شستن ندارد .
مخصوصا در سنین نوجوانی و جوانی که پوست مستعد ابتلا به آکنه ( جوش ) می باشد تونرها بسیار مناسب و تاثیر گذار می باشند .

اسکرابها (scrub ) :
در ترکیب آنها دانه های ریزی وجود دارد و برای پاک سازی و سایش روی پوست به کار می روند . بیشتر برای پوستهای چرب کاربرد دارد و در پوستهای خشک کمتر استفاده می شود . در قدیم در ایران از سفیدآب استفاده می کردند که همان کارایی اسکرابهای امروزی را دارد .
ابتدا با صابون و یا شیر پاک کن یا ژل پاک کننده صورت را تمیز کرده و می شوییم و در حالیکه صورت خیس است از اسکراب استفاده می کنیم ، روی صورت مالیده و با حرکت دورانی ماساژ می دهیم . معمولا دو تا چهار دقیقه کافیست و بعد صورت را با آب می شوییم .

برای پوستهای چرب توصیه می شود حداقل هفته ای دو تا سه بار این کار انجام شود .
نتیجه استفاده مرتب از اسکراب این است که منافذ پوست کوچکتر می شود ، پوست شفافتر می شود و سرسیاه های روی پوست به تدریج از بین می روند .
اسکرابهای صنعتی هم وجود دارد که به عنوان نمونه میکرودرم ابریژن نوعی اسکراب صنعتی است که در لایه برداری ها استفاده می شود .


رطوبت رسانی به پوست

یکی از عوامل اصلی پروسه پیری پوست به ویژه در صورت از دست دادن آب پوست یا آب رسانی کم به پوست می باشد. در طول شبانه روز بر اثر عوامل مختلفی چون تعریق و تبخیر و آب رسانی کم مانند تشنگی های طولانی پوست دچار کم آبی می شود و این کم آبی پروسه پیری پوست را سرعت می بخشد . به همین خاطر توصیه می شود در طول روز آب و نوشیدنی های سالم فراوان بنوشید و نیز از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده نمایید تا یکی از عوامل که آب رسانی می باشد به خوبی انجام شود.

عامل دیگری که در رطوبت رسانی به پوست یا حفظ رطوبت آن تاثیر فراوان دارد کرمهای مرطوب کننده روز و شب می باشند. این کرمها دو کار انجام می دهند ، یکی اینکه مانع از دست دادن راحت آب توسط پوست می شوند و دوم اینکه از طریق ترکیبات خاصی که در خود دارند باعث آب رسانی به لایه های زیر اپیدرم پوست می شوند .

برای پوستهای مختلف شامل ( چرب ، خشک و حساس ) ترکیبات و فراورده های مناسبی تولید شده که پس از شناخت نوع پوست باید از ترکیب مناسب آن استفاده نماییم . کرمهای مرطوب کننده روز و شب از ترکیب کلی چربی و آب تشکیل شده است که مواد مختلفی به آن اضافه شده واین ترکیب به گونه ای است که در کرمهای شب مقدار چربی بیشتر از کرمهای روز است .

کرمهای مرطوب کننده مخصوص پوستهای چرب دارای چربی کمتری در ترکیب خود می باشند .

کرمهای مرطوب کننده روز باید روزانه حداقل دو بار استفاده شوند و می توان روی این کرمها از کرمهای ضد آفتاب و ترکیبات آرایشی استفاده کرد .

استفاده از کرمهای شب در جوان سازی پوست نقش موثری دارد . لازم نیست این کرمها هر شب استفاده شوند ، به ویژه در فصول گرم سال استفاده دو تا سه شب در هفته کافیست و در فصول سرد سال می توان هر شب از آنها استفاده کرد. مخصوصا کرمهای شبی که دارای ماده Q10 می باشند فواید ارزشمندی برای پوست صورت خواهند داشت .

از نکات دیگری که در این زمینه باید یادآور شد این است که در تغییرات ناگهانی هوا که در آن هوا به شدت سرد می شود ، مثلا در پاییز یا زمستان و یا در مسافرت به نقاط کوهستانی و سردسیرو کوهنوردیهای حرفه ای حفظ رطوبت پوست کار بسیار مهم و سختی می باشد . در این موارد باید از کرمهای مرطوب کننده بسیار چرب و حتی در مواردی از وازلین استفاده نمود . ( آیا تا کنون به صورت مردمان کوه نشین دقت کره اید ؟)

از نکات بسیار مهم دیگر در این زمینه رطوبت رسانی به ناحیه دور چشم می باشد . دور چشم از حساسترین نقاط صورت است که خیلی زود تغییرات رطوبتی پوست را به صورت فرورفتگی ، سیاهی و خستگی نشان می دهد .

کرمهای دور چشم را هم براساس نوع پوست انتخاب می کنیم که شامل کرمهای روز و کرمهای شب دور چشم می باشند . اینها هم رطوبت رسانی می کنند و هم دارای کابردهای اختصاصی ضد چروک ، ضد پف و ضد سیاهی می باشند . کرم دور چشم روز را باید روزانه حداقل دو تا سه بار استفاده کرد و کرمهای دور چشم شب را باید هر شب استفاده نمود .

نکته : گاهی روی کرمهای مرطوب کننده و مخصوصا کرمهای دور چشم عبارت ( ۲۴ ساعته ) مشاهده می شود ، این عبارت به این معنی نیست که یک بار استفاده در شبانه روز کافی است و ماندگاری ۲۴ ساعته دارد بلکه مفهومش این است که از این نوع کرم می توان هم به عنوان کرم روز و هم به عنوان کرم شب استفاده کرد .

دقت کنید :
در طول روز آب فراوان بنوشید .
روزانه میوه و سبزیجات تازه و آب میوه هایی مثل آب هویج ، آب طالبی و آب پرتقال مصرف نمایید.
در معرض تغییرات ناگهانی و کوران هوا قرار نگیرید .
انتخاب درستی از کرمهای مرطوب کننده و دور چشم روز و شب داشته باشید و به طور مرتب استفاده نمایید .
کرمهای خود را از برندهای معتبر و قابل اعتماد انتخاب نمایید .
از همه مهمتر اینکه از استرس و به ویژه خواب نامنظم و ناکافی پرهیز کنید .

ضد آفتاب سپر دفاعی در مقابل اشعه UV
نور خورشید در طیف گسترده ای بر زمین می تابد که طول موج بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر آن با چشم قابل رویت است و بیشتر از ۷۰۰ نانومتر را INFRARED ( مادون قرمز ) و کمتر از ۴۰۰ را اشعه UV (ماورای بنفش ) می نامند .
طیفهای UV هر چه از ۴۰۰ کمتر می شوند به ترتیب UVC , UVB , UVA را تشکیل می دهند ؛

UVA شایعترین علت ضایعات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی می باشد که به آن PHOTO DAMAGE گویند .
چند ساعت پس از آنکه پوست در معرض آفتاب قرار می گیرد ، UVA سوختگی پوست را ایجاد می کند که شامل قرمزی و التهاب پوست می¬باشد و ظرف یک تا دو روز برطرف می شود. UVA تا حدودی در برنزه شدن پوست یعنی TANNING نیز دخالت دارد .

UVB عامل اصلی برنزه شدن پوست (TANNING) می باشد . وقتی فرد جهت برنزه شدن خود را در معرض نور خورشید قرار می دهد ، در پایان روز دوم – یعنی ۴۸ ساعت پس از این که شخص آفتاب گرفت – برنزه شدن پوست اتفاق می افتد . همین فاصله زمانی باعث می شود شخص در میزان آفتاب گرفتن افراط کند و باعث سوختگی شدید پوست خود می شود. یعنی وقتی چند ساعت در معرض آفتاب قرار می گیرد احساس می کند به خوبی برنزه نشده و ساعات بیشتری خود را در معرض آفتاب قرار می دهد و فردای آن روز هم همین کار را می کند ، در حالیکه نتیجه ی آفتاب گرفتن روز اول ، دو روز بعد مشخص می شود و در نتیجه فرد به شدت دچار آفتاب سوختگی می شود .

UVC خوشبختانه این طول موج به زمین نمی رسد . این طول موج فوق العاده سرطانزا بوده و در صورتی که انسان در معرض آن قرار بگیرد ریسک ابتلا به سرطان پوست در وی به شدت افزایش می یابد .

IR ( مادون قرمز ) این اشعه عامل اصلی گرم شدن بدن ما می باشد.

ضد آفتاب ها را بر اساس مکانیسم عمل ملانین ( رنگدانه پوست ) می سازند .

ملانین در مقابل نور چگونه عمل می کند ؟
مکانیسم اول : ملانین نور خورشید را منعکس کرده و جلوی آسیب را می گیرد .
مکانیسم دوم : ملانین طول موج بخشی از نور خورشید که به پوست می تابد را عوض می کند ، مثلاً UV را به IR تبدیل می کند .
مکانیسم سوم : در نهایت در تابشهای شدید و طولانی ملانین خود را متلاشی کرده و به این وسیله سطح وسیع تری را می پوشاند تا محافظت بیشتری ایجاد کند . اما این مکانیسم باعث می شود اشعه به هسته سلول بخورد و در نتیجه اکسیژن با ملانین ترکیب شده و تولید اکسی ملانین می کند که باعث برنزه شدن پوست می شود .

ضمناً ملانین بعد از متلاشی شدن به سطح پوست می آید که باعث ایجاد لک های تیره در سطح پوست می شود (شبیه کک و مک) که این نشانه ای از PHOTO AGING ( پیری پوست بر اثر نور ) می باشد . این لک ها پس از مدتی که رنگ برنزه پوست کمتر می شود ، بیشتر نمایان می گردند .

فاکتورهای محافظتی :
SPF-SUN PROTECTION FACTOR : فاکتور محافظتی اصلی برای UVB می باشد .
APF : فاکتور محافظتی اصلی برای UVA می باشد و مانند SPF محاسبه می شود .
EPF- EYE GLASS PROTECTION FACTOR : فاکتور محافظتی عینک ضد آفتاب که بین ۱ تا ۱۰ درجه بندی می شود و یکی از فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت عینک می باشد.

UPF : فاکتور محافظتی لباس است و بین ۱ تا ۵۰ درجه بندی می شود.
UV INDEX : شاخص UV که بین ۱ تا ۱۳ تعریف می شود و توسط سازمان هواشناسی محاسبه می گردد.

بین ۹ تا ۱۳ بسیار خطرناک و آسیب رسان می باشد .
بین ۳ تا ۹ با استفاده از ضد آفتاب ، کلاه و عینک می توان برای کار ضروری در معرض نور آفتاب قرار گرفت .
قاعدتاً در مواردی که نور آفتاب شدید است ، بهتر است در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود ، چون معمولاً در چنین شرایطی میزان UV INDEX بیش از ۹ می باشد .
ویژگی های یک ضد آفتاب
۱/ متناسب با نوع پوست شما باشد ( خشک ، چرب یا حساس )
۲/ SPF آن در حد استاندارد باشد .
۳/ در مقابل شستشو مقاوم باشد ، یعنی WATER RESISTANT یا WATER PROOF باشد.
۴/ عوامل فعال بر علیه IR , UVA , UVB داشته باشد .
۵/ بهتر است پایه ای برای MAKE UP هم باشد .

باید برای دور چشم حتماً از ضد آفتاب های مخصوص دور چشم استفاده کنیم .
از کی و چگونه ضد آفتاب بزنیم ؟
از بعد از ۶ ماهگی می توان از ضد آفتاب استفاده کرد . از ۶ ماهگی تا ۶ سالگی SPF ضد آفتاب را بر اساس نصف SPF ضد آفتاب مادر انتخاب می کنیم . مثلاً اگر مادری ضدآفتاب با SPF30 استفاده می کند ، کودک دو ساله اش ضدآفتاب با SPF15 لازم دارد و از ۶ سالگی به بعد باید از ضد آفتاب یکسان با مادر استفاده کند .

ضد آفتاب باید حداکثر هر دو ساعت یک بار تجدید شود .

تقسیم بندی ضد آفتابها از لحاظ عملکرد :
۱/ ضد آفتاب های فیزیکال : این نوع ضد آفتابها سدی در مقابل نفوذ اشعه آفتاب ایجاد می کنند ؛
الف – ماهیت فیزیکی و عملکرد فیزیکی دارند . ( مثل کلاه و عینک )
ب – ماهیت شیمیایی و عملکرد فیزیکی دارند . ( مثل زینک اکسید )

۲/ ضد آفتاب های شیمیایی : این نوع ضد آفتابها یا امواج را جذب می کنند و یا طول موج آنها را عوض می کنند .

منبع : وب سایت دکتر اردلان رضایی

یه نکته ای هم که جایی شنیدم اینه که اشعه های آفتاب از ابرها هم عبور میکنه یعنی وقتی خورشید پشت ابره باز هم تاثیرش رو میگذاره و باید ضد آفتاب استفاده کنیم. Smile

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , SaMiRa.e , Sunshine Off , **sara** , diligent , emran6630 , zeinab
ارسال:
۱۶ مهر ۱۳۹۱, ۱۲:۰۱ ق.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
پماد کلیندامایسین برای خشک کردن جوش :

ژل کلیندامایسین موضعی %۱



مکانیسم اثر : کلیندامایسین مهارکننده سنتز پروتئین در باکتری می باشد . همچنین کلیندامایسین موضعی باعث کاهش غلظت اسیدهای چرب آزاد در سطح پوست و مهارکننده رشد پروپیونه باکتریوم و کورینه باکتریوم و باکتریهای بی هوازی مولد آکنه می باشد .

فارماکوکینتیک : میزان ۷/۱% از دارو به دنبال استفاده موضعی جذب می گردد .

موارد مصرف : ژل موضعی کلیندامایسین در آکنه وولگاریس و التهابات پوستی ناشی از کورینه باکتریوم و روزاسه مصرف می گردد .

عوارض جانبی : به دنبال استفاده از این دارو درماتیت تماسی ، حساسیت بسیار شدید ، خشکی پوست ، پوسته پوسته شدن پوست ، احساس خارش و سوزش در پوست گزارش شده است و در صورت مصرف مداوم از دارو بدنبال جذب سیستمیک دارو اختلالات گوارشی مشاهده می گردد .

هشدارهـــــــا :
در کودکان تا سن ۱۲ سال اثر و سلامت دارو به اثبات نرسیده است .
نکات قابل توصیه :
این دارو با صابونهای داروئی ، مواد لایه بردار پوست و محصولات مورد استفاده در آکنه تداخل دارد . همچنین کلیندامایسین موضعی با ترکیبات موضعی حاوی الکل ، صابونها و یا مواد آرایشی که باعث خشکی پوست می شود و ایزوترتینوئین تداخل دارد .

مقدار مصرف : یک لایه نازک از دارو را ۲بار در روز در ناحیه مورد نظر استفاده کنید .

بارداری و شیردهی : در بارداری Category B و مصرف آن در شیردهی طبق دستور پزشک می باشد .

اشکال داروئی : ژل کلیندامایسین موضعی ۱% در تیوبهای ۱۵ گرمی به بازار عرضه می گردد .

شرایط نگهداری : این کرم باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود .


Category :

Antiacne agent (topical)
Composition:

Each 100g gel contains:
Clindamycin Phosphate 1.2 g
tretinoin ۰/۲۵ g
Chemistry:

Clindamycin Phosphate
molecular formula: C18H34ClN2O8PS
Tretinoin:

molecular formula: C20H28O2
Mechanism of Action:

Clindamycin
Probably due to its antibacterial activity. Topical clindamycin is thought to reduce free fatty acid concentrations on the skin and to suppress the growth of Propionibacterium acnes (Corynebacterium acnes), an anaerobe found in sebaceous glands and follicles. P.acnes produces proteases, hyaluronidases, lipases, and chemotactic factors, all of which can produce inflammatory components or inflammation directly.

tretinoin
By stimulating the transcription process, tretinoin increases epidermal cell mitosis and epidermal cell turnover

Pharmacokinetics:

Clindamycin
Small amounts of clindamycin may be absorbed after topical application to the skin; bioavailability from topical preparations of phosphate has been reported to be about 2%.

Tretinoin
Absorption: Systemic absorption: only 1.41% may be increased when applied to large surface areas, or for long periods of time in chronic extensive dermatoses. Duration of action: Although gradual, most patients will show some improvement in skin condition within the first 6 to 7 weeks for the treatment of acne. Elimination: Renal- 4.45% of applied dose.

Indications:

Acne vulgaris (treatment): Topical clindamycin and tretinoin are indicated for the treatment of acne vulgaris. It may be effective in grades II and III acne, which are characterized by inflammatory lesions such as papules and pustules. (tretinoin alone is effective in the topical treatment of mild acne vulgaris (Grades I to III), the therapeutic effect may be increased when tretinoin used in combination with topical antibiotics).

Contraindications:

It is contraindicated in individuals with a history of hypersensitivity to preparations containing tretinoin, clindamycin or lincomycin, a history of regional enteritis or ulcerative colitis, or a history of antibiotic-associated colitis.

Warnings:

Use of the topical formulation of clindamycin results in absorption of the antibiotic from the skin surface. Diarrhea, bloody diarrhea, and colitis have been reported with the use of topical clindamycin.

For external use only: keep away from the eyes, mouth, angles of the nose, and mucous membranes.

Usage in pregnancy: FDA Pregnancy Category C.
It is recommended that topical tretinoin not be used during pregnancy.
Breast-feeding: It is not known whether tretinoin is distributed into breast milk. Risk-benefit should be considered.

Pediatrics: Safety and efficacy have not been established for children up to 12 years of age.

Precautions:

Patients sensitive to acitretin, etretinate, isotretinoin, or other vitamin A derivatives may be sensitive to tretinoin also, since it is a vitamin A derivative.

Drug Interactions:

Abrasive or medicated soaps or cleansers or Acne preparations or preparations containing a peeling agent, such as:Resorcinol, Salicylic acid, Sulfur Alcohol-containing preparations , topical, such as: After-shave lotions,Perfumed toiletries Cosmetics or soaps with a strong drying effect. Medicated cosmetics or "cover-ups": Concurrent use with topical clindamycin may cause a cumulative irritant or drying effect, especially with the application of peeling, desquamating, or abrasive agents, resulting in excessive irritation of the skin. Retinoids, such as: Isotretinoin, Tretinoin, oral Photosensitizing medications, such as: Fluoroquinolones, Phenothiazines, Sulfonamides, Thiazide diuretics.Concurrent use may increase risk of photosensitivity.

Side effects:

Dryness, scaliness, or peeling of skin. hypersensitivity, gastrointestinal disturbances, irritation, stinging or burning feeling of skin, erythema ; hypopigmentation of treated skin, scaling of skin, unusually dry or oily skin.

Incidence rare:

Pseudomembranous colitis, Hyperpigmentation of treated skin.

Dosage and Administration:

Usual adult dose: Topical, to the skin, a thin film applied two times a day to the affected areas. improvement is usually seen after about 6 weeks in most patients, However, 8 to 12 weeks of treatment may be required before maximum benefit is seen

Storage:

Store below 30oC ٫ Protect from freezing and direct sun light .

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent , goldoonehkhanoom , SaMiRa.e
ارسال:
۲۷ مهر ۱۳۹۱, ۰۵:۰۹ ب.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
فکر میکنم استفاده از مواد داخل کپسول ژله ای ویتامین E روی لکهای باقی مانده از جوش ، به از بین رفتن اونها کمک میکنه.
(یک شب در میان، محتویات یک کپسول بر روی جوش استفاده شود)

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off , SaMiRa.e , انرژی مثبت , shima_24
ارسال:
۲۷ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۱۸ ب.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
فکر کنم ایجاد یه تاپیک پزشکی و سلامت هم تو مانشت بد نباشه.
میشه مثلا عناوینی مثل مواد مفید برای تقویت حافظه ، رژیم غذایی مناسب برای درس خوندن و مثل همین تاپیک رو هم توش قرار داد .
البته اگه بحث اصلی مانشت(درس) دور نشیم

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ف.ش , zeinab
ارسال:
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۱:۵۶ ق.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
درمان آکنه :

(بهتر است با تجویز پزشک مصرف شوند)

صورت هر شب با صابون کلیندا شسته شود (آنتی باکتریال و حاوی کلیندامایسین است ، عوارض احتمالی: خشکی پوست،پوسته ریزی ، خارش،سوزش)

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


پماد آداپالن یک شب در میان بر روی جوش ها استفاده شود.

در مورد پماد آداپالن :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال: #۱۰
۰۱ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ق.ظ، توسط ف.ش.)
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
مراقبت از پوست و مو :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


راه حل ساده درمان آکنه

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


علت آکنه

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال: #۱۱
۰۱ خرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۲۸ ب.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
من جدیدا صورتم پر جوشای ریز سر سفید یا زیر پوستی می شه. از بیرون خیلی خیلی معلوم نیست. تا حدودی هست. ولی دست می کشم خیلی زیاده. شب می خابم صب پا می شم صافه صورتم. ولی مثلا عصرا پر جوشه. نمی دونم از چیه چیکار کنم؟

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sahar bano
ارسال: #۱۲
۰۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۵۷ ب.ظ، توسط ف.ش.)
RE: اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
(۰۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۲۸ ب.ظ)Bache Mosbat نوشته شده توسط:  من جدیدا صورتم پر جوشای ریز سر سفید یا زیر پوستی می شه. از بیرون خیلی خیلی معلوم نیست. تا حدودی هست. ولی دست می کشم خیلی زیاده. شب می خابم صب پا می شم صافه صورتم. ولی مثلا عصرا پر جوشه. نمی دونم از چیه چیکار کنم؟
نمیدونم
شاید حساسیت باشه.
پوستتون خشک هست یا چرب ؟ خارش هم داره ؟
اگر پوستتون چربه از پن آنتی باکتریال استفاده کنید.

چند نوع حساسیت که ممکن است با جوش اشتباه گرفته شود :

کهیر :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اگزما :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

روزاسه :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

پسوریازیس


در مورد آکنه : (منبع ویکی پدیا)

آکنه(به انگلیسی: Acne vulgaris)‏ یارُخ‌جوش*[۱] یا جوش غرور جوانی، [۱] که مردم آن را با عنوان جوش‌های ناشی از غرور جوانی می‌شناسند یکی از شایع‌ترین بیماریهای پوستی و شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان متخصص پوست است.

این بیماری معمولاً همزمان با بلوغ شروع می‌شود. در تقسیم‌بندی بیماریهای پوستی، آکنه جزو یکی از بیماری‌های زائده‌های پوست یعنی، مو می‌باشد. ریشه مو در یک فضای کانال‌مانند به اسم فولیکولِ مو قرار گرفته و رشد می‌کند. از طرف دیگر، غدد چربی به عنوان یکی دیگر از زوائد پوستی، ترشحات خود را داخل فولیکول مو تخلیه می‌کنند که به سمت بالا حرکت کرده و روی سطح پوست پخش می‌شوند.

سطحی‌ترین لایهٔ پوست، لایه شاخی نام دارد و سلول‌های پوستی که از لایهٔ سازنده منشأ می‌گیرند، به آهستگی به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت از بین رفته، لایه شاخی را بوجود می‌آورند. این روند را روند شاخی شدن می‌گویند.

اساس ایجاد آکنه، اختلال در ترکیب و شدت چربی ترشح شده از غدد چربی و همچنین اختلال در روند و شدت شاخی شدن است.


تولید بیش‌تر از حد معمول چربی توسط غدد چربی پوست
افزایش شاخی شدن پوست
علل از نظر عملی

بلوغ مهمترین عامل آغازکننده آکنه است و علت آن هم افزایش هورمون آندروژن می‌باشد. ثابت شده است که هورمون آندروژن یا هورمن مردانه باعث افزایش تولید چربی و همچنین افزایش روند شاخی شدن پوست می‌شود. سایر عوامل شروع‌کننده عبارتند از:

حاملگی
تغییرات هورمونی؛
مواد پاک‌کننده پوست؛
رطوبت بیش از حد؛
تعریق زیاد؛
وراثت؛
استفاده از هورمون‌های آنابولیک (فراگَشتی)(که مورد استفاده بدن‌سازان قرار می‌گیرد)؛
تحریک پوست با خاراندن و همچنین ایجاد زمینه التهاب و عفونت؛
تجمع سلول‌های مرده و ایجاد زمینه مناسب برای بسته شدن دهانه فولیکول مو؛
استرس با مکانیزم افزایش هورمون‌های فوق کلیوی که آندروژن‌ها هم در آن وجود دارند؛
داروهای دارای هالوژن (ید، کلرید، برومید) مثل لیتیوم، باربیتورات‌ها و غیره؛
غذاهای دریایی که حاوی ید زیاد هستند؛
غذاهای حاوی قند و چربی زیاد؛
غذاهای حاوی پروتئین کم؛
کاهش مصرف ویتامین E و ویتامین A.
تشخیص بیماری

تشخیص آکنه، یک تشخیص کلینیکی است. یعنی پزشک با معاینه بیمار شاکی از عارضه پوستی و با مشاهده نوع ضایعات، ضمن تشخیص بیماری، شدت آن را نیز تشخیص می‌دهد تا پروتکل درمانی لازم را برنامه‌ریزی کند. تشخیص بیماری آکنه برای پزشکان و به‌خصوص پزشکان متخصص پوست راحت است . اگر یک پزشک صورت بیمار را معاینه می‌کند، بیشتر از هر چیز قصد ارزیابی شدت بیماری را دارد تا بخواهد بیماری آکنه را تشخیص دهد.

درمان دارویی

موضعی شامل :
رتینوئیدهای موضعی مثل : ترتینوئین (رتین-آ)- آداپالن - تازاروتن؛
آنتی‌بیوتیک؛
بنزوئیل پروکسید.
سیستمیک یا عمومی شامل:
آنتی‌بیوتیک؛
بعضی از هورمون‌ها؛
ایزوترتینوئین (آکوتان)؛
تتراسایکلین؛
ازیترومایسین.
درمان غیر دارویی

تزریق کورتون در داخل ضایعه؛
بازکردن سوراخ کومدون با دست یا سوزن و وارد کردن فشار به آن‌ها برای تخلیه که این کار در نهایت اغلب به لک شدن پوست منجر میشود؛
استفاده از صابون گلیسرین یا ضدباکتری؛
پیلینگ سطحی با استفاده از گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید؛
استفاده از فوتوتراپی با نور قرمز، نور آبی یا بعضی از انواع لیزرها؛
میکرودرم ابریژن.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , Bache Mosbat
ارسال: #۱۳
۰۴ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۵۲ ب.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال: #۱۴
۰۵ خرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۳۷ ق.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
روش های درمان جوش چرکی

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال: #۱۵
۰۵ خرداد ۱۳۹۲, ۰۹:۰۲ ق.ظ
اطلاعاتی در مورد جوش صورت و درمان آن
عوامل موثر در ایجاد جوش جوانی

یکی از اختلالات شایع خصوصاً در سنین نوجوانی جوش صورت است. تغییرات هورمونی در هنگام بلوغ، منجر به افزایش فعالیت غددی در پوست می گردد، که آنها را غدد سباسه می گویند، به طوری که این غدد بزرگتر شده و سموم بیشتری ترشح می کنند و این تغییرات به قدری در بلوغ شایع است که آن را ضمیمه طبیعی و فیزیولوژیک بلوغ می دانند و گاهی به آن آکنه یا جوش جوانی گفته می شود.
معمولاً جوش ها در صورت بروز می کند ، اما گاهی به سینه، بازو و پشت کمر هم کشیده می شوند. این آکنه ها اکثراً با میکروارگانیسم های طبیعی پوست، عفونت پیدا کرده و جوش های چرکی را موجب می شوند.
این جوش ها در نوجوانی شایع تر بوده و با اضافه شدن سن به تدریج از بین می رود ، ولی در بعضی افراد هم ممکن است ادامه یابد.
عوامل موثر بر جوش چیست؟
اولین عامل
جوش تغییرات هورمون ها است و مهمترین هورمون، در این میان، هورمون های مردانه یا آندروژنیک است. خصوصاً تستوسترون که یک هورمون مردانه بوده و در زنان کمتر یافت می گردد ولی در برخی از زنان این هورمون افزایشی بیش از حد طبیعی داشته و باعث جوش های صورت در آنان می گردد. پس هورمون اول تستوسترون است.
هورمون دوم هورمون تیروئید است که افزایش فعالیت غدد تیروئیدی ممکن است باعث افزایش جوش های صورت و بدن بشود.
بهتر است بدانید هورمون های زنانه خصوصاً استروژن از ایجاد جوش های صورت جلوگیری کرده و در درمان جوش های صورت زنان موثر می باشد.
عامل دوم
جوش های صورت استرس های روانی است. لازم است بدانید که پوست بسیار تحت تاثیر مشکلات روانی قرار می گیرد، لذا دیده شده که در افراد افسرده و یا عصبی ، اختلالات پوستی شایع تر است. لازم به ذکر است که مشکلات روانی و استرس های درونی. (مثلاً امتحان) باعث افزایش جوش های صورت شده و درمان را مشکل تر می کند.
عامل سوم
آب و هوای مرطوب، گرما و تعریق زیاد است که باعث افزایش جوش می گردد و باید از آنها پرهیز نمود.
عامل چهارم
تحریک فیزیکی و دستکاری جوش های صورت است . فشار دادن و ماساژ مکرر و مداوم پوست، جوش های صورت را افزایش می دهد، لذا بهتر است از این کار کاملاً خودداری گردد.عامل پنجم: برخی از داروهای مصرفی همانند داروهای کورتونی، داروهای ضد تشنج، داروهای ضد افسردگی (لیتیوم) و مقادیر زیاد ویتامین ها (همانند ۱۲B ،۶B، ۱B) که باعث افزایش جوش های صورت می گردد.
عامل ششم: لوازم آرایشی و بهداشتی که پوست را چرب می کنند و می توانند باعث افزایش جوش های صورت گردند، لذا افرادی که جوش دارند بهتر است از این مواد استفاده نکنند .

منبع : تبیان

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , سجاد۶۷


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  نکات کنکوری روز خواستگاری Fardad-A ۳۷ ۳۱,۸۲۰ ۰۵ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  نکات کتاب طراحی الگوریتم نارنجی پوران پژوهش(نوشته ی خود آقای یوسفی) Milad_Hosseini ۱ ۴,۶۲۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۰۶:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: asdasdasdasd
  نکات کلیدی در چاپ کاتالوگ (قسمت اول) melinaa ۰ ۱,۷۴۵ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: melinaa
Lightbulb نکات کاربردی جهت پایان نامه/مقاله نویسی αɾια ۱۳ ۷,۹۶۷ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: nlp@2015
  [نکات زندگی] ۱۰ شرایط خطرناک برای ازدواج ! farazin ۱۷ ۱۷,۶۵۴ ۲۳ دى ۱۳۹۶ ۰۲:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: WILL
  [نکات زندگی] مـرا همـانگـونه کـه هستـم دوسـت داشتـه بـاش! good-wishes ۶ ۹,۱۹۶ ۲۳ دى ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴ ق.ظ
آخرین ارسال: royka
  [نکات زندگی] زبانش را بشناسید تا حرف دلش را بفهمید good-wishes ۱ ۳,۱۹۹ ۰۶ دى ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  نکات قابل توجه برای کسب رتبه اول موتور های جستجو را یاد بگیرید itzeroone ۰ ۱,۳۱۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: itzeroone
  شروع کلاس ها :اولین دوره فارسی سازی پوسته و افزونه وردپرس، ۱۰درصد تخفیف گروهی masoomeh_s ۲ ۲,۳۴۳ ۱۳ دى ۱۳۹۵ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: siyamaknadimi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close