زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۱۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

درک متقابل ، اعتماد متقابل

ارسال:
۰۴ شهریور ۱۳۹۱, ۰۶:۱۶ ب.ظ
درک متقابل ، اعتماد متقابل
هر سال مانشت تعدادی اعضای جدید پیدا میکنه. این اعضاء تا بیان با محیط اشنا بشوند و متوجه بشوند که هدف مانشت چیه ، نظم مانشت چقدر اهمیت داره و...... و بالاخره مدیران چه نقشی دارند پوست از سر من کنده میشهSmile
نمیدونم چرا علیرغم اینهمه توضیح باز ما دچار مشکلیم.
اعضای جدید در بدو ورود اولین سوالشون را در سه چهار تا تاپیک که هیچ ربطی به سوال نداره میپرسند و این آغازی است بر اصطکاک و برخورد مدیران و اعضاء.
بعضی یه چرخی میزنند و فضا را مناسب میبینند و کم کم دستشون میاد که مدیران آرزوی مدیریت در یه فضای مجازی بصورت افتخاری و با صرف وقت و له کردن اعصاب را ندارند و هدفشون کمک به بقیه است. در نتیجه کم کم بصورت منطقی و معقول وارد بحثها میشن و تذکرات گه گاه مدیران را کمک به جمع تلقی میکنند و منافع جمعی را برخواست لحظه ای ترجیح میدن و هم حضورشان برای مانشت مفیده و هم مانشت و بقیه اعضاء برای اونها.
ولی بر عکس این دوستان فوق الذکر، بعضی دوستان کوچکترین تذکر را با عکس العملی دندان شکن پاسخ میدن. باید بهر قیمتی هست حرفشون را به کرسی بشونند. مدیران را تضعیف میکنند طوریکه بعضی از مدیران کم کم فعالیتی ندارند.یه جورایی مدیران را رقیب و آقا بالا سر میدونند . خلاصه کار به بستن تاپیک و حذف پست از طرف مدیران و در پی آن اعلام جلوگیری از تضارب اراء و دیکتاتور و مرتجع و ....بودن مدیران توسط آنها و در بعضی حالات ملایم تر ، خوردن حق شون توسط مدیران و تحقیرشون توسط مدیران و ...... خلاصه در پایان یا آونها توسط مدیران بن میشن و یا در پستهایی مکررا" اعلام میکنند که با مانشت قهر میکنند و دیگه نمیان.Smile
در این بین دسته دیگر اقلیتی هستند که در بین بحثها گاه فضای بازی احساس میکنند و یا توهین به گروه خاصی یا جنسیت خاصی میکنند و یا بعضی افکار قدیمی و از مد افتاده روشنفکری ضد دینی را در قالبهای جدید و با اسامی جدید مطرح میکنند و با بعضی شگردها بعضی کاربران را گاها" با خودشون همراه میکنند. حرفهایی که گاه سالها در کتابها با دلایل منطقی رد شده درخواست میکنند اجازه داده بشه بگوش همه برسه و همه روی این حرفا فکر کنند.به تمام پستهای مخالفشون منفی میدن . نه معلوم هست کی هستند و نه بسیاری میدونند حرف حسابشون چیه ولی از هر دری صحبت میکنند. اگه بخواهیم به نظمشون بکشیم و با هاشون بحث منطقی کنیم از گریزگاههای خاصی جاخالی میدن.من نمیخوام به اعضای مانشت خدای ناکرده بی احترامی کنم ولی اینجا اکثرا" فنی هستند و جوان . فرصتی نداشتند در طول عمرشون که پاسخ بعضی شبهات را بخونند و این گروه اینرا بخوبی میدونند. قصه ما و این جماعت قصه کسی است که روی دیوار مار میکشیدو بکسیکه بفارسی مینوشت "مار " میگفت بیسواد. طبیعی است که نسبت به بعضی مسائل بچه های این سایت علمی اینگونه باشند.باورهای افراد را سست میکنند و بدون اینکه سند علمی یا کتاب و ... ارائه کنند روی مرزهای اعتقادات افراد ایجاد شبهات میکنند. طبیعی است نه اینجا فرصت و نه زمینه اش هست که باهاشون بحث کنیم .این افراد معمولا" کارشون به اتهام زدن شدید میرسه و نهایت سعی شون دسته بندی افراد هست.به تذکرات فراوان آشکار و پنهان توجه نمیکنند. پستهاشون حذف میشه. نامه های طولانی در بخش انتقادات میزنند.و خلاصه ناچار بن میشن. بهترین حالت اینه که تصور کنیم واقعا" اینکارهاشون از سر نا آگاهی است.ولی مدتی جو را خراب میکنند . وقت اعضاء و مدیران را میگیرند البته اگه اثر دیگری نداشته باشند .

طولانی شد خلاصه بگم و خلاص :
مدیران اینجا نه بیکارند ،نه اینجا شما را جمع کرده اند که بگن اینکار خوبه و اون بد.نفع مادی هم نداره که بگیم انگیزه شون پوله.
هدفشون اینه که نظم اینجا چه از نظر دسته بندی مطالب و چه از نظر عدم مزاحمت و دسترسی آسان برای استفاده کنندگان فراهم بشه.
اگه تجربه مختصری دارند در اختیارتون بذارند و یا فضا را اماده کنند تا از تجارب با تجربه ها استفاده کنید.
اکثرمدیران(اینکه میگم اکثر بخاطر اینه که بعضی مدیران جدید هستند ) میدونند شما چی میگید ، چه استرسهایی دارید ، دنبال چی هستید و..... و همچنین بخوبی میدونند چقدر بدتون میاد که بعضی ایراداتتون بشما گوشزد بشه و تعصب شدیدتون روی تاپیکها و پستهاتون را هم میدونند ولی موظفند از انتشار مطالب اشتباه جلوگیری کنند و نظم را در انجمن حفظ کنند. بنابراین برای کمک به دیگر دوستاتون و خودتون خواهشمندم سعی کنید این درک متقابل وجود داشته باشه و اعضاء به مدیران اعتماد کنند. قبول هم داریم که ممکنه گاه اشتباه کنیم ولی خصومتی در کار نیست.
نتیجه اینکه : برای کمک بخودتون همکاری کنید و حرمت و احترام یکدیگر و مدیران را نگهدارید.


ببخشید که خیلی شد.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: آرتا , انرژی مثبت , Pakzad , Sunshine Off , **sara** , SaMiRa.e , Parva , dana12 , fatima1537 , mehrdad66 , mary_f , homa , javadem , sohrablou , capitan , azad_ahmadi , A V A , hamed_k2 , Jooybari , p kh , Xilinx , nejatezamin , Helmaa , Eternal , fatemeh85 , eris229 , Bache Mosbat , Maryam-X , Payam92 , nikou , parastou
ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۱, ۰۲:۱۸ ب.ظ
درک متقابل ، اعتماد متقابل
(۰۴ شهریور ۱۳۹۱ ۰۶:۱۶ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  هر سال مانشت تعدادی اعضای جدید پیدا میکنه. این اعضاء تا بیان با محیط اشنا بشوند و متوجه بشوند که هدف مانشت چیه ، نظم مانشت چقدر اهمیت داره و...... و بالاخره مدیران چه نقشی دارند پوست از سر من کنده میشهSmile
آقا فرداد به اعصاب خود مسلط باشید حیف اون موها نیست کتده بشه Smile
به نظر من بهتر یه تاپیکی تحت عنوان قوانین سایت بزنید و هر فردی که ثبت نام کرد لینک اونجا رو به طور خودکار واسش بفرسته تا قبل از ورود به محیط کلی سایت قوانین رو مطالعه کنه..
حالا به نظرمن افرادی که وارد بحث میشن و اون موضوع رو بیشتر به حاشیه میکشن داشتن تعصب زیاد روی یک مسئله هست...ما باید توی بحث ها طوری شرکت کنیم که به با عقل و فکر جواب بدیم نه از روی تعصب و عقاید خودمون چون به هرحال چندین هزار کاربر اینجا هست با اعقاید مختلف ولی به نظرمن باید دوستانی که وارد بحث میشن منطقی برخورد کنن و نه به طرف مقابل توهین کنن و نه اینکه از روی تعصب حرف بزنن و اگرهم کسی اومد راهنمایی کنه بی جهت بهش منفی ندن...!
البته منم میدونم و کاربرانی که هر روز به مانشت میان هم میدونن که بیشتر این حواشی مربوط به مسائل پیرامون ازدواج و مطالب عمومی میشه که هرکسی میاد بدون مطالعه نظر شخصی خودش رو میده و بعد اون بحث شروع میکنه اگر کاربرانی که از اول موضوع رو دنبال کنند میفهمند که دیگه نباید برخی گفته های اشتباه دیگران رو تکرار کنن و اون گفته ها رو به چالش بکشن.. نمونه خوبش اینه که من چند روز پیش دیدم یه بحث کوچیکی تو تاپیک جک و طنز بوجود دوستانی که واقعا با اهداف مانشت اشنا بودند توی پیام خصوصی بحث خودشون رو برطرف کردند و توی تاپیک ادامه ندانند.درسته بحث هایی پیش میاد ولی ما گاهی انفرادی با این موضعات برخورد میکنیم و نمیدونیم که حرفی که میزنیم چندین هزار نفر هم اون حرف ما رو مشاهده میکنن.
در کلام آخر من نمیخوام تعریف یا تمجید کنم حقیقت رو میگم ! خود من که دیگه یکسالی میشه عضو مانشت شدم باور کنید خودم رو وقتی جای مدیران میذارم باورم نمیشه که این همه توی سایت حضور دارن و به ماها کمک میکنن بدون هیچ چشم داشتی! واقعا خوب نیست که پاسخ این همه لطف رو ما با حرف های گاه از روی تعصب و نسنجیده جواب بدهیم!
منم توی این گفته هام به شخص خاصی اشاره نکردم کلی گفتم شاید خود منم دچار چنین اشتباهاتی شده باشم!
با تشکر همه ی دوستانی که در این سایت زحمت میکشند

شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم

صدام یاری کنه باید بگم چه مردمی دارم
Heart
.
.
.
.
Heart
بگم
این حقه هیج کس نیست که با ثروت فقیر باشه
کسی که فرش میبافه نباید رو حصیر باشه
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Fardad-A
ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۱, ۰۲:۳۰ ب.ظ
RE: درک متقابل ، اعتماد متقابل
(۰۵ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۱۸ ب.ظ)hamed_k2 نوشته شده توسط:  به نظر من بهتر یه تاپیکی تحت عنوان قوانین سایت بزنید و هر فردی که ثبت نام کرد لینک اونجا رو به طور خودکار واسش بفرسته تا قبل از ورود به محیط کلی سایت قوانین رو مطالعه کنه..

این طرح جواب نخواهد داد. چند نفر رو می شناسین که قبل اینکه بخواهند یک نرم افزار رو نصب کنن، قسمت license مربوط به نرم افزار رو مطالعه کنن و بعدش I agree with this license رو انتخاب کنن؟ هرجامعه ای که بخواد پیشرفت کنه و توسعه پیدا کنه، ضرورتا باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنه، یکی از این مشکلات میتونه بی نظمی هایی باشه که در درج مطلب و نامربوط بودن مطلب به بحث باشه.
تنها راه اطلاع رسانی هایی همانند این تاپیک و تاپیک های گذشته خواهد بود.

مدیران عزیز خدا قوت.

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fardad-A
ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۱, ۰۲:۳۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۴۷ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: درک متقابل ، اعتماد متقابل
(۰۵ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۳۰ ب.ظ)azad_ahmadi نوشته شده توسط:  این طرح جواب نخواهد داد. چند نفر رو می شناسین که قبل اینکه بخواهند یک نرم افزار رو نصب کنن، قسمت license مربوط به نرم افزار رو مطالعه کنن و بعدش I agree with this license رو انتخاب کنن؟ هرجامعه ای که بخواد پیشرفت کنه و توسعه پیدا کنه، ضرورتا باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنه، یکی از این مشکلات میتونه بی نظمی هایی باشه که در درج مطلب و نامربوط بودن مطلب به بحث باشه.
تنها راه اطلاع رسانی هایی همانند این تاپیک و تاپیک های گذشته خواهد بود.

مدیران عزیز خدا قوت.
باید گفت لزوما درج قوانین ،همانند اونچه که فعلا تاپیکی براش باز شده در این ادرش
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
تا کم کم تکمیل بشه ، ممکنه باعث نشه فرد در زمان ثبت نام بخوندشون ولی برای مدیران مرجع خوبی برای برخی اعمال مدیریتی هست. وقتی مشخص باشه که مثلا یه فرد در چه صورت اخطار می گیره لزومی نداره به ازا هر اخطار وقت زیادی برای توجیه و .. صرف بشه می شه به قوانین استناد کرد و این کار رو حداقل برای ما در برخی موارد ساده تر می کنه.
مثل همه موارد دیگه. شما وقتی یه نرم افزار رو نصب می کنید یا یه مخصول رو می خرید که مثلا شرایط ضمانت نامه رو نوشته ممکنه نخونیدش ولی می توان با استناد به همون قوانین در مورد نصب نرم افزار یا استفاده از ضمانت و امثال اون برخورد کنند.

البته باز هم دلیل نمی شه که مثلا فرد تاپیک رو در جای اشتباه باز نکنه و ... همه این موارد نیاز به همکاری داره Smile

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamed_k2 , parastou
ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۱, ۰۲:۴۲ ب.ظ
درک متقابل ، اعتماد متقابل
(۰۵ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۳۷ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  البته باید گفت لزوما درج قوانین ،همانند اونچه که فعلا تاپیکی براش باز شده تا کم کم تکمیل بشه ، ممکنه باعث نشه فرد در زمان ثبت نام بخوندشون ولی برای مدیران مرجع خوبی برای برخی اعمال مدیریتی هست. وقتی مشخص باشه که مثلا یه فرد در چه صورت اخطار می گیره لزومی نداره به ازا هر اخطار وقت زیادی برای توجیه و .. صرف بشه می شه به قوانین استناد کرد و این کار رو حداقل برای ما در برخی موارد ساده تر می کنه.

منظور منم دقیقا همین بود مدیری که میخواد اعمال قانون بهتر میتونه کار اشتباه کاربر رو توجیه کنه وبهش بگه طبق قوانینی که موقع ثبت نام حالا مطالعه کردید مربوط به فلان بند این موضوع خارج از قوانین سایت می باشد و این باعث میشود که هر کاربر تازه واردی که عضو میشه و با قوانین سایت اشنا نیست و باید به مرور زمان اشنا بشه بهتر میتونه بفهمه که از قبل قوانین سایت مشخص شده وتا اینکه میاد مدیری بهش اخطار بده برنگرده به مدیر بگه تو از خودت قانون در آوردی یا اینکه هرطور که خودت میخوای قانون رو اعمال میکنی اینجاست که میشه استناد کرد به این بخش تاپیک قوانین سایت

شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم

صدام یاری کنه باید بگم چه مردمی دارم
Heart
.
.
.
.
Heart
بگم
این حقه هیج کس نیست که با ثروت فقیر باشه
کسی که فرش میبافه نباید رو حصیر باشه
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: آرتا
ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۱, ۰۴:۰۲ ب.ظ
RE: درک متقابل ، اعتماد متقابل
(۰۵ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۳۷ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  باید گفت لزوما درج قوانین ،همانند اونچه که فعلا تاپیکی براش باز شده در این ادرش
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
تا کم کم تکمیل بشه ، ممکنه باعث نشه فرد در زمان ثبت نام بخوندشون ولی برای مدیران مرجع خوبی برای برخی اعمال مدیریتی هست. وقتی مشخص باشه که مثلا یه فرد در چه صورت اخطار می گیره لزومی نداره به ازا هر اخطار وقت زیادی برای توجیه و .. صرف بشه می شه به قوانین استناد کرد و این کار رو حداقل برای ما در برخی موارد ساده تر می کنه.
مثل همه موارد دیگه. شما وقتی یه نرم افزار رو نصب می کنید یا یه مخصول رو می خرید که مثلا شرایط ضمانت نامه رو نوشته ممکنه نخونیدش ولی می توان با استناد به همون قوانین در مورد نصب نرم افزار یا استفاده از ضمانت و امثال اون برخورد کنند.

البته باز هم دلیل نمی شه که مثلا فرد تاپیک رو در جای اشتباه باز نکنه و ... همه این موارد نیاز به همکاری داره Smile

موافقم، با قرار دادن یک آیین نامه انضباطی (همون تاپیکی که فرمودین) فقط کار مدیران راحت میشه و دستشون برای مدیریت فروم بازتر میشه. و بقول شما بر اون اساس، دیگه نیاز به توجیه اخطارها دیده نمیشه. اما مساله هنوز بقوت خود باقی خواهد بود (ایجاد تاپیک نامربوط، تبلیغ، تخریب) و باز بستن تاپیک ها، تذکرها، بن کردن ها. فقط کاربران عزیز خودشون باید رعایت کنند، با دادن منفی از طرف دوستان ناراحت نشن، زیاد مقبولیت براشون مهم نباشه، کمک به دوستان دیگه رو محترم بشمرن، خودرای بودن و مستبد بازی کار آدمای ضعیفه.

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamed_k2
ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۱, ۰۴:۴۷ ب.ظ
RE: درک متقابل ، اعتماد متقابل
خودرای بودن و مستبد بازی کار آدمای ضعیفه.


وای من عاشق این جمله ام!Big GrinBig GrinHeart
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تبدیل بازدید کننده به مشتری و کسب اعتماد sayeha ۰ ۱,۵۲۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ۰۱:۲۰ ق.ظ
آخرین ارسال: sayeha
  سوال از فصل انحصار متقابل wskf ۲ ۱,۹۶۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۴۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Saman
  سوال از فصل انحصار متقابل . هم روندی wskf ۱ ۱,۴۸۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ ۰۶:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: M a h d i
  همروندی و انحصار متقابل zorkide ۱۵ ۱۱,۸۹۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۰۱:۲۱ ق.ظ
آخرین ارسال: signal_micro
  بررسی مسئله خوانندگان و نویسندگان و ایجاد انحصار متقابل به وسیله پیام rad.bahar ۱ ۷,۲۸۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۱۶ ق.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  موضوع "اعتماد در شبکه های اجتماعی" ماهورا ۲ ۳,۰۶۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۳:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: arezoo174
  دانلود سمینار و کتاب (موفقیت، تقویت حافظه، ثروت، اعتماد به نفس، آرامش و ...) DL4Success ۰ ۹۱ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: DL4Success
  الگوریتم های انحصار متقابل shayesteb ۴ ۳,۷۹۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: shayesteb
  انحصار متقابل و ناحیه بحران فرزان۹۲ ۴ ۲,۷۵۲ ۲۵ دى ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: shayesteb
  "محمد فرهادی" اعتماد مجلس را کسب کرد/ وزارت علوم بالاخره وزیردار شد kingmax ۰ ۱,۶۸۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: kingmax

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close