زمان کنونی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۷:۲۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

توصیه هایی برای دوستان کنکوری (گروه اول)

ارسال:
۲۶ مرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۱۴ ق.ظ
توصیه هایی برای دوستان کنکوری (گروه اول)
در ارتباط با برنامه ریزی برای مطالعه در فصل تابستان تا کنون زیاد صحبت کردیم. از آنجا که آزمونهای آزمایشی از ۳ آبان شروع میشوند (من مدرسان و پارسه رو میگم بقیه شاید زودتر باشند) لذا زمان اماده سازی برای ازمونها رو ۱۰ مهر در نظر میگیریم.
بنابراین تا ۱۰ مهرماه فرصت باقیست تا برنامه تابستان خود را تکمیل کنیم.
من سعی میکنم توصیه هام رو در قالب همان دسته بندی که پیشتر ارائه کرده بودم ارائه کنم با این امید که به کارتان آید. در این تاپیک فقط به توصیه هایی برای گروه اول بسنده میکنیم. ان شاالله در فرصتهای بعدی برای سایر گروه ها هم توصیه هایی اضافه میکنم. البته این توصیه ها قابل استفاده برای تمام دوستان میباشد اما این گروه بیشتر میتونند از آن استفاده کنند.
۱ آنهایی که دوران تحصیل موفقی داشتند و حال میخواهند خودشان را برای کنکور اماده کنند:
برای این گروه توصیه های زیر را دارم:
۱- برخورد با دروس پرتوقع به مانند دروس عزیز دردانه
دروس عزیز دردانه دروسی بودند که باید بیشترین توجه ما رو به خودشان جلب میکردند. این دروس غالبا بیشترین زمان را در مرحله تابستان از ما میگرفتند و امیدبخش ما درروزهای ناامیدی بودند. دروس پرتوقع دروسی بودند که مطالعه آنها زمان زیادی از ما میگرفت و معمولا تستهای آنها در کنکور دشوار بودند و نمیتوانستیم خیلی روی آنها برای زدن بیشترتستهایشان حساب کنیم.
توقعی که از این گروه دارم اینه که نحوه برخوردشان با دروس پرتوقع باید به مانند دروس عزیز دردانه باشد.البته نه همه دروس پرتوقع ها بلکه ۶۰ درصد آنها یا به عبارتی دوسوم آنها.مثلا اگر سه درس در طبقه دروس پرتوقع قرار دادند بهتره که با دوتای آنها مثل دروس عزیز دردانه برخورد کنند و تمام تلاششان را برای آنها بگذارند. اینکه با دروس عزیزدردانه چطور برخورد میکنیم پیشتر رهنمودهایی ارائه کردیم.
۲- اکتفا نکردن به منابع تستی کنکوری
بدیهتا بهترین منبع برای تست زنی ، تستهای کنکورهای سالهای پیش می باشد اما برای این دسته از داوطلبین از آنجا که غالبا تستهای کنکور رو خیلی زود تموم میکنند و تستها برایشان تکراری میشه توصیه میکنم به منابع دیگری چنگ بزنند بلکه به دادشان برسد. ازمونهای ازمایشی سالهای گذشته موسسات (که اغلب فایلهایش در مانشت موجود هست) میتونه منبع نسبتا مناسبی باشه.البته فرض بر این است که بعد از زدن تستهای کنکور به سراغ این منابع میرید . پس باید فرق تست خوب با بد رو بشناسید و اصولا تستی که مزخرف تشریف داره نباید به سمتش بروید.
اما بد نیست از محضر تستهای با کیفیت ازمونهای ازمایشی اندکی تلمذ کنید بلکه به کارتان آِید. تمرین های کتب مرجع و تمرینهای دانشگاه های برتر دنیا (و نیز همین دانشگاه های خوب خودمون مثل شریف، امیرکبیر و تهران) خودش یه منبع مناسب دیگری میتواند باشد برای شما. پس اینها را نیز از دست ندهید. البته برای تست حل کردن باید برنامه داشته باشید و همین طور بی برنامه سراغ حل تست بروید قطعا ضرر میکنید. پس خوبه اندک اندک سراغ منابع تستی بروید و بانک تستتان را به مرورزمان تکمیل کنید.
۳- ایجاد یک بانک تست
از آنجا که این دسته از داوطلبان از منابع تستی مختلفی استفاده میکنند پس بهتر است که بانک تستی برای خودشان داشته باشند. این بانک تست بهتره که به صورت درختی باشد. یعنی شما یه ساختار درختی از مطالب مهم در فصل داشته باشید و در کنار هر مبحث شماره و ادرس تستهایی که زدید و از کیفیت آنها حصول اطمینان کردید را وارد کنید. بهتره که این شماره ها و ادرس ها را با مداد وارد کنید و به مرورزمان بعد ازاینکه احساس کردید روی تست مسلط شدید آن را از بانکتان پاک کنید. بانک شما باید دائم در حال بروزرسانی باشدSmile اگر جایی تست مناسبی دیدید به بانکتان (ادرسش رو) اضافه کنید. حالا در آینده بیشتر در مورد بانک تست صحبت میکنیم.
۴- ایجاد تنوع و هدفهای فرعی برای مطالعه
این دسته از بچه ها چون خیلی زود منابع تستیشون تموم میشه (معمولا به دلیل سرعت و ساعات مطالعه بالا) خیلی زود احساس میکنند به امادگی صد در صد رسیدند.در واقع مثل دونده ای میمانند که چندماه مانده به مسابقات به امادگی صددرصد میرسند. حفظ امادگی صددرصد از رسیدن بهش به مراتب سخت تره. بنابراین نباید از دوره کردن، مرور کردن، وتمرین کردن خسته بشید و اضافه کردن عنصر خلاقیت و تنوع میتونه بهتون خیلی کمک کنه. مثلا یکی از کارهایی که میتونید بکنید نقد تستهای کنکور و روند اون در سالهای اخیر هست. یعنی بشینید ببینید تستهای کنکور تو سالهای اخیر چه روالی را طی کرده و احتمالا به نتایج جالبی برسید که برای سالهای بعدی میتونه کمک کنه. چون شما مسائل منابع مختلف رو هم مطالعه کردید میتونید پیش بینی و نقد خوبی داشته باشیدSmile یکی دیگه از کارهایی که میتونید بکنید خلاصه برداری های با کیفیت هست به طوریکه به درد باقی دوستان هم بخوره. مطمئن باشید دعای خیر باقی دوستان این قدر برایتان سودمند خواهد بود که حتی فکرشم نتونید بکنید. راه دیگر حل مشکلات درسی و پاسخ به سوالات درسی باقی افراد هست. این کار از همه مناسب تره چون وقتی به سطحی برسی که بتونی به یه نفر درس بدی یا به سوالش پاسخ بدهی اون موقع میتونی مطمئن شی که اون مطلب رو واقعا یاد گرفتی. از این روش اخر من پارسال یه ماه مونده به کنکور برای دو درس ساختمان داده و طراحی الگوریتم استفاده کردم و جواب عجیبی گرفتمSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۱۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: reza6966 , Doctorwho , atenaa , ریحان , sir_ams , Xilinx , Pegasus , Apple.CS , ehsan2010 , jparisa , s.sharif , msalehi1991 , ahp89 , M.Amin.M , hamid88 , m@hboobe , Menrva , amin222 , Afroz , sarehkar , Pakniat , دکترنگاربه امید خدا , احسان مومنی , violet , helena , alias , asiehmohammadian , n_amiry70@yahoo.com , masOom_abBasi , ماه بانو , persian_boy , eng_majid , Brave , mgshervin , tohidi4503 , mastercandidate , star , student_92 , sara_sb92 , mrsh1372 , ashena1 , farhad_vr32
ارسال:
۲۶ مرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۵۰ ب.ظ
توصیه هایی برای دوستان کنکوری (گروه اول)
تشکر آقای جهانی.

واقعا خوب بود.منتظر ادامه مشاوره هاتون هستم.

تشکر وِیژه.


وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاس جَمِیعاً
وهرکس انسانى را ازمرگ رهائى بخشدچنان است که گوئى همه مردم را زنده کرده است.
سوره المائدة آیه۳۲



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۷ مرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۰۷ ق.ظ
توصیه هایی برای دوستان کنکوری (گروه اول)
سلام آقای جهانی
مرسی برای توضیحات کاملتون..واقعا کمک میکنند.
من به خاطر تحقیقاتی که انجام دادم آزمونهای مدسان شریف رو ثبت نام کردم .ایشاا.. که بتونم کامل طبق برنامه و رعایت این مسائلی که شما گفتید خوب برم جلو و تو اوج بمونم:-)
اما یه سوال دارم من کتاب ۱۰سال کنکور و خریدم آیا میتونم برنامه ای که شما واسه بانک گفتید رو اون اجرا کنم که دیگه وقت نوشتن ازم گرفته نشه؟
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۷ مرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۲۸ ب.ظ
توصیه هایی برای دوستان کنکوری (گروه اول)
دوست عزیز برای امثال من که از الان دارن شروع میکنن رهنمودی ندارید - یه راهنمایی بکنید که ما هم به موفقیت نزدیک تر بشیم
با سپاس فراوان
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Music معرفی آهنگ‌هایی که حسابی دوسشون داریم! Amir V ۱,۱۵۱ ۲۴۴,۴۰۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۵:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Azaadi
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۸۰ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
  منبع مناسب تستی و کنکوری درس شناسای الگو atousayazd ۷ ۷,۲۷۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰۳:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: سعید_سخت افزار
  کتاب های کنکوری ارشد هوش مصنوعی bahar1362 ۰ ۲,۱۸۶ ۱۵ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: bahar1362
Lightbulb گروه ترجمه ی مانشت marvelous ۱۳ ۹,۰۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ziba_090
  گروه درسی آمادگی ارشد ۹۸ amir95 ۲۹۷ ۱۴۰,۲۶۴ ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ ۰۸:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: قاصدک۲۳
  درآمد شما در سایت هایی مثل کافه بازار و مایکت چقدر است؟ applepeach ۴ ۷,۶۶۴ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: packationmachinery
  نکات کنکوری روز خواستگاری Fardad-A ۳۷ ۳۲,۵۹۸ ۰۵ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  ترجمه تخصصی چه معیار هایی دارد hightrans ۲ ۳,۲۷۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  لینک گروه تلگرام کنکور ارشد آی تی و کامپیوتر firstiped ۱ ۳,۸۷۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close