زمان کنونی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۲:۰۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

معماری کامپیوتر

ارسال:
  

admin پرسیده:

معماری کامپیوتر

این درس ادامه درس مدارهای منطقی محسوب می شود . در این درس نگاه به مدارات دیجیتال عموماً به صورت بلوکی است . در این درس سازمان یک کامپیوتر پایه بررسی می شود‌، در ادامه مطالب این درس طرح ریزی یک cpu با میکروپروگرام و سیم بندی مورد توجه قرار می گیرد . مهمترین بحث های این قسمت مربوط به طراحی واحد کنترل cpu است .ادامه بحث معماری مربوط به بحث های جانبی سازمان کامپیوتر نظیر‌: ارتباط با io‌، حافظه های اصلی و کش‌، حافظه جانبی‌، DMA ‌، الگوریتم های محاسبات منطقی و ریاضی‌، interliving و …

بحث های مهم معماری که در آزمون ارشد بسیار مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

محاسبه سرعت دستیابی در کش و حافظه اصلی‌، الگوریتم های ریاضی‌، paging و شیوه های ارتباط با دستگاه های جانبی‌، ماشین های مجازی و تفاوت های ماشین های risc و cisc می باشد.

برای مطالعه این درس بهترین منبع مطالعه کتاب موریس مانو می باشد‌، همچنین کتاب های پترسون و hama در برخی از دانشگاهها تدریس می شود.

با توجه به سختی نسبی این درس زدن ۴ تست در آزمون ارشد عالی می باشد.

کتاب کنکوری مناسب برای این درس کتاب معماری پوران پژوهش تالیف هادی یوسفی است .

نکته‌: به هیچ وجه مطالعه جزوه پارسه رو توصیه نمی کنم!!!!

۵
ارسال:
  

reza_memari_sharif پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

بچه‌ها من رتبه ۱ پارسال گرایش معماری هستم و فقط خواستم نظر خودم را درباره این درس بگم.

من خودم پارسال از ۱۳ سوال معماری و منطقی ۱۱ تا رو درست زدم و ۲ تا هم به نظرم یکی از منطقی‏ها غلط بود و یک معماری هم الکی نزدم.

نظر luna رو خیلی مناسب می‏بینم.

من خودم با دکتر اجلالی کلاس معماری رفتم و الان هم این ترم باهاشون در دانشگاه شریف درس دارم. به نظر من ایشون فوق العاده درس می دن. ببینین تست‏های معماری در سال حدود ۸۰ را با نکته می‏شد زد ولی در سال‏های اخیر به نظر من تست‏های معماری کاملا مفهومی شدن و باید درس را کاملا فهمیده باشد.

به نظر من درباره کتاب هم پترسن خیلی خیلی بهتر از مانوه. مانو خیلی ساده گفته و ضعیف ولی پترسن واقعا مفهومی کار کرده است.

درباره کلاس و کتاب مهندس یوسفی باید بگم که ایشون خیلی خیلی تستی کار می‏کنن و این تستی کار کردن برای بعضی از درس‏ها مثل محاسبات عددی خوبه و یا حتی منطقی خوبه ولی برای معماری با این تست‏هایی که من در سال‏های اخیر دیدم جواب نمی‏ده.

نتیجه‏ گیری‌: بهترین ترکیب کلاس دکتر اجلالی و زدن تست‏های کنکور از روی هر منبعی و خواندن نکته‏های تستی کتاب مهندس یوسفی
در صورتی که توانایی کلاس رفتن ندارین خواندن از روی پترسن و همچنین گیر آوردن جزوه دکتر اجلالی و خواندن آن و زدن تست‏های کنکور از روی هر منبعی و خواندن نکته‏های تستی کتاب مهندس یوسفی
اگر تمرین بیشتر هم می‏خواین تمرین‏های پترسن

بازم اگر درباره درس‏های گرایش سخت‏افزار سوالی داشتین دوست دارم کمکتون کنم.

همتون خسته نباشید و خدا کنه هر کسی که حقشه قبول بشه.

۲
ارسال:
  

luna پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من هم پترسن رو نخوندم ولی دکتر اجلالی خیلی ازش تعریف می کرد.

۲
ارسال:
  

mersad پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من فکر کنم نیازی به کلاس نباشد.
در مورد کتاب مرجع مانو ساده و کامل است.
برای کنکور هم پوران پژوهش عالی است.

من برای کنکور IT امسال بخش هایی از کتاب مانو و پوران را خواندم و ۶ سوال را درست زدم. البته ۲ سوال را هم وقت نشد بزنم که می شود ۷۵%

۲
ارسال:
  

aseman پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من کتاب پترسون رو خوندم خیلی لذت بردم به شیوه ساده و جذابی توضیح داده، یه گشتی هم تو کتابه مانو زدم به نظر من تنها یک کتاب برای کنکور کافی نیست اما اگر چارهای نداری کتاب پترسون رو پیشنهاد می کنم چون معماری رو با این کتاب میشه درک کرد.اما جدا توصیه می کنم که به یک کتاب قانع نباشید

۲
ارسال:
  

faraaz_mb پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

(۰۸ شهریور ۱۳۸۹ ۰۵:۴۵ ق.ظ)mg_parsa نوشته شده توسط:  - اگه ترجمه هوشمند رو می خونید مراقب اشتباهات تایپی اعصاب خورد کنش باشید و اگه مبحثی رو توی ترجمه متوجه نشدید حتما سراغ متن روان کتاب اصلی برید. حتی کتاب اصلی هم اشتباهات تایپی (خیلی جزئی) داره مثل صفحه ۳۷۸ - ۰۱$ به جای رجیستر to$

سلام دوستان. امیدوارم حالتون خوب باشه.Shy
من ۱ ماهیه که با این سایت آشنا شدم. خیلی استفاده بردم. این هم اولین کامنت منه. انشاء الله بتونم بیشتر همکاری کنم.
..........................
در مورد اشتباهات چاپی و ... کتابا، باید عرض کنم، بعضی از کتابای زبان اصلی رشته کامپیوتر و it، یه فایل errata (یک فایل متنی شامل فهرست اشتباهات کتاب که برای هر اشتباه مکان آن و درستش ذکر شده) دارند.
این فایل بعد از مدتی که از چاپ کتاب می گذره، توسط نویسنده کتاب و در سایت کتاب ارائه میشه و به مرور زمان تکمیل هم میشه. البته ممکنه در چاپ های بعدی آن ویرایش کتاب، تصحیحات فایل errata‌ی آن، اعمال بشه.
بعضی از نویسنده‌ها فایل errata مربوط به ویرایش های قدیم کتب خودشون رو در سایت کتاباشون حفظ می کنند (مثل استالینگز)، اما بعضی دیگه فایل های errata‌ی ویرایش های قدیمی رو حذف می کنند (مثل سیلبرشاتس). در مورد حالت دوم برای بدست آوردن فایل errata ویرایش قدیمی باید در گوگل جستجو کنیم، چون احتمال زیاد کس دیگه اونو دانلود و در جای دیگه آپلود کرده. (علت اینکه اینو عرض کردم اینه که، گفتم شاید شما هم مثل من از ترجمه استفاده می کنید و اگه لازم بشه به زبان اصلی رجوع می کنیدو می دونیم که بیشتر ترجمه‌ها برای آخرین ویرایش نیست)
..............................................
مثال حالت آخر، کتاب معماری کامپوتر پترسون ویرایش سومه که من فایل errata‌ی اصلی اونو در جایی غیر از سایت کتاب پیدا کرده و به این جا
Errata_patterson_3rd ed.pdf
اندازه فایل: ۱۵/۷۲ KB
ضمیمه نمودم. (خودم همه موارد این فهرست رو پیدا و تصحیح کردم، معلوم میشه این فایل، همونه که در سایت کتاب بوده)
البته طی جستجو برای فایل errata‌ی این کتاب، یک فهرست دیگه پیدا کردم که یک استاد دانشگاه (خارجیه) اونو در سایتش داده

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

من تا الان اکثر موارد این یکی فهرست رو تصحیح کردم، تا اینجا همه ایرادات گرفته شده بجا بوده، در ضمن اکثر اشتباهات این فهرست در فایل errata‌ی اصلی هم هست.
*باید اضافه کنم اشتباهات کتاب اصلی معماری کامپیوتر پترسون ویرایش۳، به تنها ترجمه‌ی آن (که توسط آقایان: هوشمند، پورمحقق و رضایی نیا‌، انجام شده) هم منتقل شده.
* اشتباهی که کاربر mg_parsa اشاره کردند، در این دو فهرست وجود نداره.
....................................................
در انجمن منابع ارشد مهندسی کامپیوتر، یک موضوع درست می کنم و در مورد فایل errata کتب اصلی دیگه بیشتر توضیح میدم.

۲
ارسال:
  

ف.ش پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

متقاضیان جزوه دست نویس معماری دکتر اجلالی به بایگانی پیوندها مراجعه کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۱
ارسال:
  

mahdieh-Z پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

منم با بی ربط بودن جزوه پارسه کاملا موافقم!
شاید خیلی از بچه‌ها با کلاس رفتن موافق نباشن ولی من یک سری اطلاعات در مورد کلاس هایی که الآن برای معماری هست دارم و امیدوارم مفید باشه! (به نظر من اگر کسی احساس می کنه که خودش از پس معماری بر نمی آد تابستون رو کلاس بره چون بعد از مهر دیگه واقعا فقط وقت گیر هستش)

الف) پارسه - نامور‌: من از سه نفر شنیدم که اصلا خوب نیست! یک نفر هم می گفت بد نیست( از بچه های IT بود) و هیچ کدوم حاظر نشدن جزئی اطلاعات بدن!
ب) نصیر - یوسفی (نویسنده کتاب پوران پژوهش): منبع آمار ۴ نفر هستن
دو تاشون معتقد بودن کلاس واقعا خوب بود و اونهارو از تصور آکادمیکی که راجع به معماری دارن به سرعت و سهولت وارد جو تستهای کنکور کرد(این دقیقا جمله یکی از همون بچه هاست) البته اونا استادای خوبی تو دانشگاه نداشتن...
دو تای دیگه می گفتن که این کلاس برای معماری IT می تونه کافی باشه (به شرط اینکه کلی تست بزنی) ولی در کل Test Base هستش و بر اساس تستهایی که در سالهای گذشته اومده طرح درس ریخته شده نه مباحث کلی معماری؛ در کل عقیده داشتن خیلی مفهومی درس نمیده! و اگه یک سوال با تیپ جدید بیاد احتمالا نمی تونن حل کنن؟!
ج) نصیر - اجلالی‌ Sadشنیدم ایشون استاد شریف هستن) من خودم یک جلسه سر کلاسشون بودم! فکر می کنم رشته خودشون سخت افزار بوده و شاگرداشون عقیده داشتن خیلی با اطلاعات هستن!
جلسه اول که خیلی مفهومی بود(زیادی؛ طوری که من رسما حوصلم سر رفت) و ظاهرا تا آخر هم همین طور بوده و اگر اصلا هم معماری پاس نکرده باشی مفید هستش! ولی ایشون زیاد تستی درس نمیده و سرعت یوسفی رو هم ندارن!
نتیجه ای که من گرفتم این بود که بعد از کلاس یوسفی می تونی تست های IT رو راحت بزنی و یک جورایی تو تست های نرم افزار هم راه بیفتی و لی تو کلاس اجلالی یک چیزایی از معماری رو واقعا یاد می گیری و تازه باید خودت بری تست زدن یاد بگیری...

ارسال:
  

luna پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

(۰۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۱۵ ق.ظ)mahdieh-Z نوشته شده توسط:  نتیجه ای که من گرفتم این بود که بعد از کلاس یوسفی می تونی تست های IT رو راحت بزنی و یک جورایی تو تست های نرم افزار هم راه بیفتی و لی تو کلاس اجلالی یک چیزایی از معماری رو واقعا یاد می گیری و تازه باید خودت بری تست زدن یاد بگیری...

اجلالی واقعا معماری رو فوق العاده و مفهومی درس می ده. من فکر می کنم کلاس اجلالی + کتاب پوران پژوهش خیلی مفید باشه چون هم سوالای مفهومی رو می توننید جواب بدید هم تستای معمولی رو.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

ارسال: #۱۰
  

m_u3fi پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

(۰۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۱۵ ق.ظ)mahdieh-Z نوشته شده توسط:  ج) نصیر - اجلالی‌ Sadشنیدم ایشون استاد شریف هستن) من خودم یک جلسه سر کلاسشون بودم! فکر می کنم رشته خودشون سخت افزار بوده و شاگرداشون عقیده داشتن خیلی با اطلاعات هستن!
جلسه اول که خیلی مفهومی بود(زیادی؛ طوری که من رسما حوصلم سر رفت) و ظاهرا تا آخر هم همین طور بوده و اگر اصلا هم معماری پاس نکرده باشی مفید هستش! ولی ایشون زیاد تستی درس نمیده و سرعت یوسفی رو هم ندارن!
نتیجه ای که من گرفتم این بود که بعد از کلاس یوسفی می تونی تست های IT رو راحت بزنی و یک جورایی تو تست های نرم افزار هم راه بیفتی و لی تو کلاس اجلالی یک چیزایی از معماری رو واقعا یاد می گیری و تازه باید خودت بری تست زدن یاد بگیری...

من کلاس اجلالی رو رفتم و واقعا از لحاظ مفهومی راضی بودم و توصیه می کنم
کسانی که کلاس یوسفی رفته بودن میگفتن که اجلالی روانتر درس میده (اونا میگفتن!!!)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

۱
ارسال: #۱۱
  

HighVoltage پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

دیروز داشتم کتاب سیستم عامل استالینگ رو یه نگاه ورق وار می کردم به نکته جالب رسیدم خود استالینک که کتاب معماری کامپیوتر داره توی قسمت معرفی منابع بیشتر برای مطالعه کلیات(درباره DMA بود) کتاب معماری کامپیوتر پترسون رو بهترین مرجع معرفی کرده بود!

۱
ارسال: #۱۲
  

Mahjub24 پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

به نظر من کتاب پترسون کامل‌تر از کتاب مانو هست.

۱
ارسال: #۱۳
  

compS پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

پترسون خیلی خوبه،ولی سوالای امسال معماری (برای علوم کامپیوتریا) خیلی خیلی سخت، عجیب و غریب‌تر از سالای قبل بود!(به جز ۵ ۶ تاش) یعنی پترسون خوندن برای یه علوم کامپیوتری تازه اولشه!!!باید کلی تست بزنه.ولی من منبع خوب تست گیر نیاوردم.

۱
ارسال: #۱۴
  

amironline پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من کتاب معماری مانو رو سه بار خوندم
یه بار تو کاردانی
یه بار تو کارشناسی
و یه بار هم برا کنکور خوندم و تمریناتش رو هم حل کردم
ولی بنظرم کتب مقدماتی میتونه باشه و اگه یکی بخواد معماری رو در سطح بالاتری یاد بگیره و تستهای معماری رو خوب بزنه معماری مانو کافی نیست و باید یه کتاب دیگه هم بخونه

۱
ارسال: #۱۵
  

ملیکا پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

واسه معماری‌، به نظر من کتاب تست مقسمی واسه تست زدن خیلی کامله .. کتاب مفهومی هم که فقط مانو.

ارسال: #۱۶
  

hamidkhl پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

(۰۲ تیر ۱۳۸۹ ۰۹:۱۴ ب.ظ)ملیکا نوشته شده توسط:  واسه معماری‌، به نظر من کتاب تست مقسمی واسه تست زدن خیلی کامله .. کتاب مفهومی هم که فقط مانو.

کتاب مانو خیلی خوبه مخصوصاً اگه ترجمه‌ی دکتر سپید نام باشه
در مورد کتاب مقسمی مخالفم چو بسیار بسیار بسیار زیاد غلط داره
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

۱
ارسال: #۱۷
  

parsaNA پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

شک نکنید بهترین گزینه کتاب پترسون هست انتشارات خراسان . حل تمرینشم ناقوس زده . مانو بیشتر بدرد IT می خوره و اصلا مناسب مهندسی کامپیوتر نیست .

۱
ارسال: #۱۸
  

karostami پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من هم کتابهای منطقی و گسسته ایشون را خیلی توصیه می کنم. ولی معمارش را چندان درک نکردم

۱
ارسال: #۱۹
  

سیدامیرعلی پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من از آقای اکبر که نفر اول کنکور معماری کامپیوتر سال ۸۹ بود شنیدم که بهترین کار برای یادگرفتن معماری رفتن به کلاسهای اجلالی هست که خودش استاد شریفه و مدیر گروه سخت افزاره اونجاست. امثال توی کلاسش به زور ثبت نام کردم چون خیلی پر بود و اصلا جا نداشت. فقط تنها چیزی که میشه گفت اینه که فوق العاده است. من قبلا کلاس آقای یوسفی را رفته بودم و کتاب پترسون و پوران را هم خونده بودم. فقط می تونم بگم که درس دادن اجلالی پدیده است و اصلا تو سطحی نیست که قابل مقایسه با کس دیگری باشه. یعنی من که حالم از معماری بهم می خورد الآن فهمیدم که معماری چه درس باحالی هست و اونقدرها هم که فکر می کردم سخت نیست.
(۲۰ آبان ۱۳۸۹ ۱۰:۳۲ ب.ظ)khodam نوشته شده توسط:  سلام دوستان واسه درس معماری یکی از دوستام که رتبه ۱۲ نرم افزار آورده کلاس یوسفی شرکت کرده و همچنین اجلالی می گفت یوسفی واسه کنکور عالیه و اجلالی واسه دانشگاه. اون معماری رو ۱۰۰ زده و خیلی از یوسفی راضی بوده. من تابستون اجلالی رفتم ولی الان دارم یوسفی میرم و تازه می فهمم که تست معماری یعنی چی.

اگر کلاس اجلالی رفتی و معماری را یاد نگرفتی بهتره برای صرفه جویی تو وقت دیگه معماری را بی خیال شی Confused. من پارسال کلاس اجلالی رفتم که تمام تست های کنکور ۱۰ سال آخر را برای ما حل کرد. نحوه درس دادنش هم که میترکونه. تکنیک هایی که برای حل تست از حافظه برگ برگ، کش و پایپلاین یاد میده هیجایی نیست نه تو پترسون نه تو پوران. در ضمن اینکه اجلالی تو شریف مدیر گروه هست را هم فراموش نکنIdea. همه میدونن که طراح های تست های ارشد از دانشگاه شریف هستن.

۱
ارسال: #۲۰
  

Parva پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

دوستان به نظر من مطلبی رو که با خوندن خودمون دستگیرمون میشه در این ویس‌ها در زمان کمتری با بیان بهتر بهش دست پیدا میکنیم ،ولی نظر‌ها متفاوته بعضی‌ها حوصله گوش کردن به ویس رو ندارن ولی من با این مسئله مشکلی ندارم

۱
ارسال: #۲۱
  

Majid gh پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

به نظر من جزوه دست نویس مهندس یوسفی + کتابش مکمل عالی برای یادگیری هستند .

۱
ارسال: #۲۲
  

reyhaneh64 پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

جلسه ۴

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۱
ارسال: #۲۳
  

reyhaneh64 پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

دعا هم فراموش نشه.
جلسه ۲

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۳

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۴

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۵

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۶

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۷

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۸

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۹

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه ۱۰
از این جلسه دو تا فایل ازش داشتم
احتمالا یکیش ناقصه
فرصت نکردم بررسیش کنم.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


جلسه ۱۱

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


جلسه۱۲

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۰
ارسال: #۲۴
  

ملیکا پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

مقسمی ،درسش به درد نمی خوره ولی همه تست های معماری رو یک جا کرده و به نظر من که برای تست زدن خیلی کامل‌تر از پوران پژوهش و پارسه است .. البته غلط هم داره ولی نه بسیار بسیار بسیار زیاد.

۰
ارسال: #۲۵
  

mdgh پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من از تست های کتاب معماری آقای مقسمی راضی هستم و مفهومی خوندن این درس رو از کتاب ایشون شروع کردم.
من حتی لفظ 'بسیار غلط' رو در مورد کتاب آقای مقسمی بسیار اغراق آمیز میدونم، تازه ایشون مطالب مربوط به حافظه‌ی نانو رو بهتر از کتاب پوران پژوهش گفتند.
این رو هم اضافه می کنم که کتاب پوران پژوهش هم بدون خطا نیست و یادمه چند تا از تست‌ها رو به نظرم اشتباه حل کرده بود، البته تعدادش خیلی کم بود.

در کل نظرم این است اگر کتاب موریس مانو رو خوندید و تسلط دارید، کتاب آقای مقسمی میتونه کمک کننده باشه(برای فهمیدن منظور بعضی درس هاش شاید نیاز به فکر کردن و تمرکز بیشتری داشته باشید) ولی اگر می خواهید از یکی از این دو کتاب شروع کنید و اول راه هستید، کتاب پوران پژوهش بسیار مناسب خواهد بود چون توضیح های بسیار روان تری داره.

۰
ارسال: #۲۶
  

mdgh پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

نقل قول: کتاب مقسمی خیلی خیلی غلط داره... افتضاح اما همین که بخونیش خوبه به شرطه این که بفهمی کجاهاش اشتباهه .... اما اگه خوندی ولی به نظرت خیلی خوبه بدون که داری بی راهه میری به خصوص که فکر میکنی داری مفهومی هم میخونی!!!!

پس چرا من بی راهه نرفتم، بستگی به خود فرد داره.
یکی دیگه از دوستام هم از این کتاب خوشش می اومد و رتبه‌ی ۸۹ علوم کامپیوتر و حدود ۳۰۰ نرم افزار آورد که رتبه‌ی نرم افزارش خیلی خوب نبود.

۰
ارسال: #۲۷
  

admin پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من هم تایید می کنم که غلط های علمی زیادی توی دو تا کتاب مدار منطقی و معماری مقسمی برومند نیا وجود داره. اما کتاب های مفیدی محسوب می شن و می تونید برای تست خودتون ازش استفاده کنید. من واسه معماری چند تا کتاب رو خوندم. یکی مال راهیان ارشد بود که به نظرم بیشتر به درد علوم کامپیوتر می خورد تا کامپیوتر و خیلی هم کتاب حجیمی بود. یکی همین مقسمی و یکی پوران پژوهش. به نظرم کتاب پوران جنبه های مثبت بیشتری داشت نسبت به این کتاب هر چند من مطمئنم که این قدر وقت اضافی میارید که می تونید همه این کتاب‌ها رو بخونید.

البته تابستون رو واسه منابع مفید هر درس بگذارید بهتره

۰
ارسال: #۲۸
  

sharifidarani پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

سلام.
این منابعی که مستر تنهایی معرفی می کنند خوبن ولی منی که ۴ سال سابقه کنکور دادن دارم و خوندم به نظرم با توجه به مفهومی شدن کنکور دیگه خوب نیستن

۰
ارسال: #۲۹
  

ملیکا پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

آخه مثلا من بحث memory رو از مانو خوندم ولی تو سوال های علوم کامپیوتر موندم( خداییش تستای علوم خیلی سخته )... این فصل تو مانو ۴۰ صفحه است در حالی در پترسون ۱۰۰ صفحه است .. و من یکمی memory پترسون رو خوندم احساس کردم بهتر می فهمم‌، نمی دونم ،شاید چون مانو رو قبلا خونمدم....

واقعا چه جوری میشه معماری رو فول شد ؟؟!!

۰
ارسال: #۳۰
  

karostami پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

به نام خدا
فصلهای آغازین کتاب مانو یعنی طراحی کامپیوتر پایه خیلی خوب توضیح داده شده ولی فکر کنم مباحث پیشرفته‌تر پترسون خوب باشه.
یه نکته هم در مورد پوران بگم. من خودم از درس پوران پژوهش چیزی نفهمیدم. کاملا بر عکس منطقیش که خیلی خوب و مفهومی درس داده. تستهاشم چند تایی غلط داره ولی به هر حال برای تست مفید بود. یه نکته دیگه معماری را مفهومی باید خوند چون تستهایی که ازش میاد بعضی وقتها کاملا جدیده و به این زودی‌ها حل بشو نیست. از تمرین های کتاب های منبع غافل نشید.

۰
ارسال: #۳۱
  

hanif پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

جالبه در مورد جزوه پارسه بگم که خوده پشتیبان پارسه خودش میگفت اونو بی خیالشو

۰
ارسال: #۳۲
  

Soheil پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

حل المسائل معماری موریس مانو (ویرایش سوم):

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جالبه، جزوه‌ی دست نوشته است! ۳/۳MB

۰
ارسال: #۳۳
  

mg_parsa پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

می خواستم ارزیابیم رو از کتاب های مانو و پترسون بگم: (البته من مانو رو در سطح متوسط فهمیدم و هنوز پترسونو تموم نکردم)
- همونطور که توی پست های قبلی گفتند کامپیوتر پایه مانو خیلی ساده است و جزئیات پیاده سازیش رو هم گفته به نحوی که میشه اونو برای آز-معماری توی یه شبیه ساز پیاده کرد، ولی پترسون mips رو میگه که risc محسوب میشه و مبتنی بر پایپلاینه و خیلی کلی روش بحث کرده
- مانو فصل محاسبه کارایی نداره. پترسون هم فصل کنترل ریزبرنامه نویسی شده رو توی cd همراه کتاب میگه
- مانو روی مدارات منطقی هم بحث می کنه مثل رجیستر و bus و ... ولی همونطور که یکی از دوستان گفته بود پترسون به صورت بلاکی بحث می کنه
- اگه ترجمه هوشمند رو می خونید مراقب اشتباهات تایپی اعصاب خورد کنش باشید و اگه مبحثی رو توی ترجمه متوجه نشدید حتما سراغ متن روان کتاب اصلی برید. حتی کتاب اصلی هم اشتباهات تایپی (خیلی جزئی) داره مثل صفحه ۳۷۸ - ۰۱$ به جای رجیستر to$
- اگه پترسون می خونید حتما دستورالعمل های mips را یاد بگیرید چون توی فهم فصل های دیگه مث کنترل و پایپلاین بدرد می خوره.
- منم با نظر دوستمون که گفته بود مانو کلی‌تر بحث می کنه موافقم (البته از فصل ۷ به بعد). مثل فصل ۸ مانو که معرکه است!
- پترسون خیلی دید زیبایی از طراحی بهتون می ده مثل اونجایی که با محاسبه کارایی بهتر بودن دستورالعمل های چندچرخه ای رو نسبت به تک چرخه ای میگه.

۰
ارسال: #۳۴
  

faraaz_mb پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من هم با نظر SarahArshad موافقم. منتها در چندتا از مصاحبه های رتبه های برتر، خوندم که کتاب راهیان در حل کردن تستها اشتباه داره. و حل تستهای کتاب پوران قابل اعتماد تره.

۰
ارسال: #۳۵
  

ROZA پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

سلام
reza_memari_sharif
خیر مقدم
نظرتون درباره مقسمی چیه؟من تا به الان ۴ فصل مقسمی رو خوندم ولی فکر میکنم هنوز صفرم.بهتر نیست کنار بذارمش ؟
در ضمن من مرجع هم نخوندم .یک سره با مقسمی شروع کردم.جزوه دست نویس یوسفی رو هم دارم ولی اونقدر پراکنده است (نسبت به سرفصل هایی که من تا الان خوندم )که‌تر جیح دادم فعلا نخونمش.
سر در گمم

ارسال: #۳۶
  

yasemi پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

(۲۲ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۳۱ ق.ظ)ROZA نوشته شده توسط:  سلام
reza_memari_sharif
خیر مقدم
نظرتون درباره مقسمی چیه؟من تا به الان ۴ فصل مقسمی رو خوندم ولی فکر میکنم هنوز صفرم.بهتر نیست کنار بذارمش ؟
در ضمن من مرجع هم نخوندم .یک سره با مقسمی شروع کردم.جزوه دست نویس یوسفی رو هم دارم ولی اونقدر پراکنده است (نسبت به سرفصل هایی که من تا الان خوندم )که‌تر جیح دادم فعلا نخونمش.
سر در گمم

کتاب خوبیه همراه با یوسفی بخونی بهتر میشی منم اولا اینجوری بودم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

۰
ارسال: #۳۷
  

reza_memari_sharif پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

سلام ROZA:

راستش من کتاب معماری مقسمی رو ندیدم کلا با کتاب های مقسمی موافقم ولی معماری رو ندیدم ولی مطمئنم که به کلایس دکتر اجلالی نمی رسه. به نظر من اگر می توانی بری کلاس ثبت نام کن که از چند روز دیگه شروع می شه

موفق باشی

۰
ارسال: #۳۸
  

luna پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

نه اجلالی می گفت از روی منبع خاصی درس نمی ده!
من جزوشو خودم دارم ولی مال منم خیلی خلاصه است .

۰
ارسال: #۳۹
  

javadjj پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

دوست من شما که صفری نمیخواد خودت رو اذیت کنی مرجع مانو یا همون پوران پژوهش برای شروع خوبه اما موازات و پایپلاین رو هم از رو مقسمی بخون حافظه مقسمی خوبه اما خیلی سخت حل کرده و روش های بهتری هم هست اما برای شروع مقسمی کمی پیچ داره مانو یا همون پوران بهتر گفته.اینقدر هم نترسید از معماری و یه نگاه به سوالات دو سال اخیر بندازید نیازی نیست این همه مشقت اینم یه درس معمولی مثل سایر دروس مشترکه
نتیجه گیری من ابتدا مانو و پوران (یوسفی)با هم موازی بخون و موازات و پایپلاین و اعداد و ارزیابی کارایی و .. مباحثی هست که مقسمی خوب گفته سایر مباحث مقسمی هم خونده بشه مسلما خوبه بستگی به وقت داره اما الان شما باید سریع‌تر به نتیجه برسی

۰
ارسال: #۴۰
  

ف.ش پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

از لینکی که مهدیه خانم گفتن سفارش بدین.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

کامنت ۳۰ ام.

۰
ارسال: #۴۱
  

رضا_ایرانی پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

یوسفی کم و بیش سر کلاس کتاب موریس مانو رو درس میده، خیلی هم وارد جزئیات نمیشه و در کل دانشجو رو به طرف حفظ کردن میبره، اما در کل برای همه‌ی درسهایی که در میده قدرت بیان خوبی داره وانصافا روی چند و چون کنکور ارشد (هم ای تی، هم مهندسی و هم علوم) مسلطه (مثلا مثل اینکه چطور سوال میاد، از کجا سوال میاد، چندتا از چه مبحثی میاد، کدوم مباحث رو خوب میشه بزنی و ...)

۰
ارسال: #۴۲
  

SarahArshad پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

برای آزمون دوم پارسه مباحث زیر برای معماری مطرح شده دوستانی که پارسال امتحان پارسه می ددند یا در کل می توانند کمک کنند به من بگویند که آیا برای مسائل مطرح شده فصولی که انتخاب کردم درست است یا نه؟
محاسبات در کامپیوتر
روشهای مختلف نمایش اعداد علامت دار
واعداد ممیز شناور
انواع کدهای دودویی
مدار های ریاضی و محاسباتی

فصول ۳و۱۰ مانو ---فصل ۳ پترسون

تقریبا متوجه همه مباحث شدم فقط برای مدارهای ریاضی و محاسباتی دقیقا متوجه نشدم کجاست .

۰
ارسال: #۴۳
  

javadjj پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

این فصل همون الگوریتم های محاسباتی پوران هستش که الگوریتم های جمع و تفریق و ضرب(بوث و..)میگه این فصل کمی سخت هستش

۰
ارسال: #۴۴
  

رضا_ایرانی پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من ار خود آقای یوسفی پرسیدم، محاسبات عددی معماری و طراحی الگوریتمش تغییر کرده. تغییرات کتابهای آقای یوسفی هم همیشه اساسیه.

۰
ارسال: #۴۵
  

javadjj پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

دوستان بنده هم چک کردم معماری ایشون با چاپ قبلی تفاوت های زیادی داره در حافظه و پایپلان و ترتیب بندی فصول
من خودم کتابخونه شهرمون آورده بود با اجازه ناشر و... یکسری جاهاشو (ف . ت . و . ک. پ . ی) زدم
سوال های ۸۹ بهش اضافه شده
پایپلان رو هم کامل‌تر کردند و هم تست های بیشتری آوردند و موازی سازی رو هم توضیح دادند
حافظه که اصلا به کل تغییر اساسی کرده و فکر کنم روش های خوبی رو گفتند
محاسبات و اعداد اومده فصل اول و کارایی هم یک فصل مجزا شده در کل الان خیلی بهتر شده قیمت چاپ جدید ۵۹۰۰ تومان
در کل توصیه میکنم تهیه بشه

۰
ارسال: #۴۶
  

javadjj پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

از این فصل تو چندین سال اخیر سوال نیومده
اگر هم باشه حالا دیگه جایگاه سواب دادن نداره با خیل راحت حذف کنید
این فصل اشاره به موضوع خاص زبان اسمبلی داره و همونطور که میدونیم تو ارشد از مفاهیم سوال میاد
مثل این میمونه که برای سیستم عامل از یونیکس یا ایکس پی سوال بدهند!!!!!

۰
ارسال: #۴۷
  

javadjj پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

کتاب معماری ویرایش جدید ۸۹ اقای یوسفی عالی و کامل به قول خودشون " ادعا میکنم این منبع کامل ترین منبع معماری هستش" و یه خورده استالینگز اعداد رو جالب گفته و خط لوله رو هم پترسون خیلی مفهومی توضیح داده اام باید حوصله خوندن داشته باشی فکر کنم همون مطلب اقای یوسفی و حل دقیق تست‌ها برای این مبحث کفایت کنه مهم حل تست هستش

۰
ارسال: #۴۸
  

zer0ne پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

(۳۱ مرداد ۱۳۹۰ ۰۶:۵۶ ب.ظ)نفوذی نوشته شده توسط:  
(31 مرداد ۱۳۹۰ ۰۶:۴۰ ب.ظ)tah_206207 نوشته شده توسط:  از دوستان کسی صدای معماری یوسفی رو به صورت کامل داره؟ من از یکی از سایت‌ها دانلودش کردم ولی کامل نیس! بعد جلسه اول جلسه پنجم شروع میشه لطفا اگه دارنش واسه دانلود بزارین بد جور بهش احتیاج دارم. ممنون
بفرمائید:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
ممنون دوست عزیز از بابت لینک
ولی اگه به لینک دانلود جلسه دوم نگاه کنید میبینید نوشته memari 4 یعنی مابین جلسه اول و جلسه چهارم رو نداره منم دنبال همین جلسات هستم یعنی جلساتی که از کتاب پوران فصل محاسبات رو توضیح میدن.
اگه دارینش لطفا واسه دانلود بزارین

۰
ارسال: #۴۹
  

hojjat پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من از بچه های سال قبل پرسیدم گفتن که تو کنکور ۹۰ اگه فقط مانو رو خونده بودی نمی تونستی هیچی جواب بدی باید پترسون هم بخونی. مثلا یه ضعف تو کتاب مانو اینه که اومده کد RTL نوشته ولی نگفته RTL چی هست و اصلا از کجا اومده همینجوری فقط نوشته و به قول دکتر اجلالی بعضی جاهاش ایراد داره و ایشون میگن کتاب پترسون خیلی بهتره.
اما به نظر من اگه میخواید کتاب کنکوری بخونید همون معماری یوسفی کتاب خوبیهSmile

۰
ارسال: #۵۰
  

shahryar پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

معماری یوسفی کتاب خوبی هست ولی کامل نیست.مخصوصا برای سوال های امسال.باید در کنارش مانو و پترسون هم خوند.البته فقط بعضی از فصل هاش نه همش Smile

۰
ارسال: #۵۱
  

reyhaneh64 پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

جلسه اول معماری دکتر اجلالی
تابستان ۸۹
البته جلسه اولو دیر رسیدم سر کلاس از فاصله دور رکورد شده یه کم کیفیتش پایینه.

دوستان هرکسی استفاده میکنه، دعا واسه کنکورم یادش نره


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

جلسه دوم معماری دکتر اجلالی


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۰
ارسال: #۵۲
  

shahryar پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

(۱۳ شهریور ۱۳۹۰ ۰۱:۵۸ ق.ظ)mthsh نوشته شده توسط:  از پترسون چه بخش هایی و از مانو په بخش هایی ؟؟
از پترسون قسمت های پایپلاین و Speed up و Performance و از مانو فصل های واحد کنترل و حافظه‌ها و محاسبات و طراحی کامپیوتر های پایه و ورودی خروجی و کنترل ریز برنامه ریزی شده.

۰
ارسال: #۵۳
  

pos پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

من یک کتاب پترسون دارم با مشخصات

computer organization and design
the hardware software interface
طراحی و معماری کامپیوتر
تلاقی سخت افزار / نرم افزار
دیوید پترسون - جان هنسی
ویرایش سوم
مسعود هوشمند - مجتبی پور حمید رضا رضایی نیا
انتشارات خراسان

فکر می کنم این آقای پترسون یک کتاب معماری دیگه هم داره. می خواستم ببینم این کتابش باید خوانده بشه یا دیگری؟ فصل هاش هم بصورت زیر هست:

فناوری و تحریدهای کامپیوتری
دستورالعمل‌ها‌: زبان کامپیوتر
حساب برای کامپیوترها
ارزیابی و درک کارایی
پردازنده‌: مسیر داده و کنترل
افزایش کارایی با خط لوله ای کردن
بزرگ و سریع‌: بهره برداری از سلسله مراتب حافظه
انباشت (حفظ اطلاعات)، شبکه‌ها و وسایل جانبی دیگر

ممنون
من ۱۰۰ صفحه این کتاب را خواندم. یکی از درس هایی که الان دارم می خوانم معماری هست. بیدار ماندم ببینم اگر منظور این کتاب نیست دیگه از فردا نخونمش. هر کس می دونه بی زحمت بگه که من برم بخوابم دیگه Big Grin

۰
ارسال: #۵۴
  

nekooh پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

دوستان من توصیه میکنم از این منابع استفاده کنید به نظره من واسه معماری خوبه

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

معماری و سازماندهی کامپیوتر، استالینگز.
تست: کتاب پوران‌پژوهش، جلد آبی

۰
ارسال: #۵۵
  

Majid gh پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

کسی تا حالا این کتاب خونده یا دیده ؟؟؟؟
میتونین در مورد این کتاب نظر بدین؟؟؟

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۰
ارسال: #۵۶
  

پشتکار پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

بچه‌ها نظرتون راجع به کتاب معماری استالینگز چیه؟
امروز ترجمشو از مهندس نرگس رهنما دیدم که از انتشارات باغانی بود
به نظرتون با پترسون و مانو ترکیب خوبیه؟ نکته ای مفید داره؟

۰
ارسال: #۵۷
  

۲۹۹۵ پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

سلام دوستان
این لینک جلسه دوم و سوم معماری یوسفی انشاءالله درسته


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


از ریخانه خانم متشکرم زحمت کشیدید انشاءالله شما و همگی قبول بشیم

موفق پیروز باشید

۰
ارسال: #۵۸
  

Bache Mosbat پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

به درد نمی خوره استالینگز معماری . اگه اصرار دارین کتاب اضافه بخونین پترسون بخونین . خیر دنیا و آخرت داره توش .

۰
ارسال: #۵۹
  

reyhaneh64 پاسخ داده:

RE: معماری کامپیوتر

اینجوریام نیست
بخش الگوریتم حسابی رو خوب پوشش داده
و امسال یکی از سوالات معماری از carry save بود که خودم شخصا چنین عنوانی رو تو کتابای پوران و راهیان و جزوات مختلف اساتید ندیده بودم
اما تو کتاب معماری پارسه هست.

۰
ارسال: #۶۰
  

phoenix021 پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

(۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸ ب.ظ)elhameli نوشته شده توسط:  سلام
از دوستانی که کتاب پترسون رو خوندن، یه راهنمایی میخواستم :
آیا برای خوندن این کتاب نیازی به پیش نیاز خاصی هست ؟
پایه من توی این درس یه جورایی صفر هست، میخواستم قبل از شروع کتاب پترسون، بدونم نیازی به مطالعه کتابی مثل معماری مانو هست ؟
اگر هست، چه مترجمی برای کتاب مانو بهتر هست و کدوم فصل ها از مانو نیاز به مطالعه داره ؟
ممنون

کتاب پترسون کتاب خیلی خوب و روانی هست ، پیش نیاز خاصی هم نیاز نداره ، در مورد کتاب هم بگم که من معماری رو فقط با کتاب پترسون و بدون رفتن سر کلاس خیلی خوب متوجه شدم و پاس کردم ، این کتاب پایپلاین ها رو خیلی عالی توضیح داده و مفهومی ، فقط بخش نانو ها رو تو ورژن ۳ که من دارم ، نداشت ، حالا نمیدونم توی ورژن ۴ اضافه شده یا خیر

ارسال: #۶۱
  

فرزین پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

کتاب مانو برای فصول مربوط به میکرو آپ جامع و کامل است ولی برای ریز برنامه نویسی واحد کنترل حرفی برای گفتن ندارد محاسبات ممیز شناور و الگوریتم های جمع تفریق ضرب و ... بوضوح بیان نشده در توضیح قوانین امدال MIPS و ... کوتاهی کرده با این اوصاف من خواندن مانو و فصولی از استالینگز را پیشنهاد می کنم کتاب تست هم هر کدام را مناسب دیدید تهیه کنید

ارسال: #۶۲
  

هاتف پاسخ داده:

معماری کامپیوتر

در این صورت از اینکه بدون بررسی دقیق لینک دادم معذرت می خوام.
ندارم اما اگر به دستم رسید حتما خبرتون می کنم.



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اسلاید های معماری کامپیوتر استاد گودرزی-شریف payam7 ۱۱ ۱۴,۳۱۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ۰۹۱۵۳۸۴۲۸۱۴
  معماری کامپیوترهای شخصی moslem73421 ۱ ۱,۳۷۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش معماری کامپیوتر انرژی مثبت ۱ ۴,۱۵۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  درخواست کارنامه معماری کامپیوتر آزمون آزاد ۹۲ sanazp1388 ۱ ۳,۵۹۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۰۰ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  معماری روزانه تربیت مدرس (۳۰۶ معماری+۲۷۱ هوش+۳۲۵ نرم)(رتبه اولی) m.1373 ۳ ۴,۵۹۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: imali
  کتاب معماری کامپیوتر دکتر کتیرایی marvelous ۷ ۷,۶۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  در کارشناسی دو رشته ای بودم,درارشدالکترونیک یا کامپیوتر(معماری یا هوش مصنوعی)؟؟ z72902 ۷ ۵,۶۱۹ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ۰۲:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: masoudfn
  بازار کار گرایش معماری کامپیوتر در ایران ƊƦЄƛM ۸ ۱۳,۳۵۵ ۱۰ دى ۱۳۹۷ ۰۳:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: masoudfn
  درس طراحی سیستم های کم توان (low power design) ارشد معماری کامپیوتر marmar71 ۲ ۳,۴۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ۰۶:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: marmar71
  [درخواست]جزوه معماری کامپیوتر پیشرفته دکتر ناوی ssss777 ۱۰ ۱۶,۸۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: bhzbbs_32

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close