زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۳۴ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در مهر ماه ۹۲

ارسال: #۱۶
۱۶ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۴۶ ب.ظ
جوانان کدام کشورها بیشتر آنلاین هستند/ آمار بومیان دیجیتالی ایران (مهر ۹۲)
مطالعه انجام شده توسط پژوهشگران نشان می دهد همه جوانان امروزی به اینترنت وابسته نیستند و فقط ۳۰ درصد از جوانان جهان دستکم به مدت پنج سال فعالیت آن لاین داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعه موسسه فناوری جورجیا و اتحادیه بین المللی مخابرات، تلاشی برای اندازه گیری جمعیت "بومی های دیجیتال" کشورها بوده است. بومی های دیجیتال اصطلاحی است که به طور معمول برای طبقه بندی جوانانی به کار می رود که در عصر رایانه های شخصی متولد شده اند و عمر خود را با اتصال به این فناوری سپری کرده اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که نزدیک به ۹۶ درصد از جوانان آمریکایی ۱۵ تا ۲۴ ساله بومی دیجیتالی هستند، بومی های دیجیتالی در کره جنوبی(۹۹/۶ درصد)، ژاپن (۹۹/۵) درصد و در چند کشور اروپایی از جمله فنلاند، دانمارک و هلند بالای ۹۶ درصد است.

اما نکته مهمتر از درصد کلی، مقایسه تعداد بومی های دیجیتالی با جمعیت کلی کشور است. از جمعیت هفت میلیاردی جهان حدود ۳۶۳ میلیون بومی دیجیتالی هستند یعنی معادل ۵/۲ درصد جمعیت جهان.

"مایکل بست" در بیانیه روز دوشنبه جورجیا تک اعلام کرد : دلیل این مقایسه این است که آینده یک کشور توسط جوانان امروز آن و با فناوری تعریف می شود. کشورهایی که جمعیت جوان آن لاین زیادی دارند عصر دیجیتالی فردا را رهبری خواهند کرد.

کشورهایی که بالاترین جمعیت بومی های دیجیتال را در بین جمعیت عمومی خود دارد عمدتا کشورهای ثروتمند با ضریب نفوذ اینترنتی بالا هستند با این حساب، مثلا، ایسلند با ۱۳/۹ درصد در بالای این فهرست قرار دارد در حالی که آمریکا با ۱۳/۱ رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

در این بین ایران سه میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۴۹ نفر بومی دیجیتالی دارد که این تعداد ۴/۲ درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند. ایران در این فهرست رتبه ۱۰۱ را به خود اختصاص داده است.

۱۰ کشور انتهایی این فهرست شامل کشورهای افریقایی و آسیایی می شود که بسیاری از آنها یا دچار جنگ هستند و یا دسترسی بسیار پایینی به اینترنت دارند.

حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات که مقر آن در ژنو است، می گوید جوانان در حال تغییر شکل جهان از طریق قدرت فناوری های اطلاعات و ارتباطات هستند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: احسان مومنی
ارسال: #۱۷
۱۶ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۴۹ ب.ظ
تلفن های هوشمند به نمایشگرهای قابل انحنا مجهز می شوند (مهر ۹۲)
شرکت کره ای LG آمادگی خود را برای آغاز تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر تلفن های هوشمند اعلام کرد. این نمایشگرها از پلاستیک ساخته می شوند که امکان خمیده شدن صفحه آنها بدون خطر شکسته شدن وجود دارد.

[تصویر:  218631_IMG10441955.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، "سانگ دونگ یو" رییس اداره فناوری نمایشگر LG، شب گذشته گفت: پانل های LED ارگانیک (OLED) انعطاف پذیر می توانند سال آینده وارد وسایل مصرفی مانند تلفن هوشمند و تبلت این شرکت شوند.

وی افزود: با توجه به رشد فناوری نمایشگر های انعطاف پذیر انتظار می رود بازار این محصولات نیز به سرعت رشد کنند و کاربردهای متنوعی مانند نمایشگرهای خودرو، تبلت و وسایل پوشیدنی بیابند.

این اقدام LG پس از آن صورت گرفت که دیگر رقیب کره ای این شرکت یعنی سامسونگ ژانویه سال جاری نمایشگرهای OLED قابل انحنای خود را عرضه کرد.

سامسونگ اعلام کرده است قصد دارد نخستین محصول صفحه منحنی خود را ماه جاری عرضه کند که ظاهرا نسخه ویژه ای از Galaxy Note 3 است.

شرکت LG پیش از این نمایشگرهای انعطاف پذیر جوهر الکترونیک ( e-ink ) را ساخته بود که نمایشگر OLED آن قابل انحنا و غیرقابل شکستن بودند.

علاوه بر این، این محصول هفت اینچی LG با ۷/۲ گرم وزن، سبک وزن ترین نمایشگر جهان است. این صفحه نمایشگر بزرگ ترین نمایشگر OLED جهان برای تلفن های هوشمند محسوب می شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت
ارسال: #۱۸
۱۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۳۴ ب.ظ
تازه واردهای دیجیتالی به بازار ایران/ سبکترین تبلت۷اینچی ونازک ترین درایونوری (مهر۹۲)
بازار کالاهای دیجیتال آنقدر جذاب است که نمی توان فقط به تبلت و گوشی موبایل به عنوان تازه واردهای بازار بسنده کرد بلکه علاوه بر این کالاهای پرکاربرد، بازار فناوریهای جدید مملو است از اقلام کامپیوتری دیجیتال که نظر دوستداران فناوری را به خود جلب کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بازار کالاهای دیجیتال روز به روز متنوع تر و جذاب تر می شوند و برای آنکه از اخبار این تنوع و سرعت موجود در عرضه این تکنولوژیها عقب نمانیم باید سرعت رسیدن به تکنولوژیمان را چندین برابر کنیم.

گشتی در بازار دیجیتال از حضور رسمی و غیر رسمی، محدود و نامحدود بسیاری از مدلهای تبلت، گوشی موبایل، تلویزیونهای جدید پلاسما و دیگر اقلام کامپیوتری حکایت دارد که این امر نشان می دهد دوستداران تکنولوژی به هر قیمتی آن را می خرند و منتظر فراگیر شدن این کالاها در بازار نمی مانند.

[تصویر:  218819_IMG17244253.jpg]

گروه دانش و فناوری خبرگزاری مهر، طبق بررسی هایی که داشته چند کالای دیجیتال را که به تازگی و طی هفته اخیر وارد بازار ایران شده اند معرفی کرده است:

گوشی منحصر به فرد ال جی در بازار ایران
اولین گوشی هوشمندی که به طور کامل هیچگونه کلید کنار گوشی ندارد با سایر قابلیتهای منحصر به فرد و متمایز آن به عنوان نسل جدید اسمارت فون ها در هفته ای که گذشت وارد بازار ایران شد و به طرز قابل توجهی نظر طرفداران را در عرض یک هفته به خود جلب کرد به نحوی که برخی اخبار از صف کشیدن متقاضیان برای خرید این مدل حکایت دارد؛ شرکت ال جی قیمت این مدل را در بازار ایران حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان عرضه کرده است.

مدل G2 ال جی الگوی طراحی گوشی هوشمند را با قرار دادن کلید در پشت گوشی تغییر داده است و این اولین گوشی هوشمندی است که به طور کامل از کلیدهای کنار گوشی عاری است؛ با منتقل کردن کلید اصلی به پشت گوشی کاربران کنترل بیشتری دارند زیرا این مکان جایی است که به طور طبیعی انگشت سبابه اشخاص در آنجا قرار دارد؛ در نتیجه، برای تنظیم صدا هنگام مکالمه گوشی کمتر از دست کاربر به زمین می‌افتد.

[تصویر:  218819_%25D8%25A7%25D9%2584%2520%25D8%25...2520G2.png]

فشار ممتد بر روی کلیدهای تنظیم صدا در پشت این گوشی، امکان اجرای قابلیت QuickMemoTM و دوربین را به کاربران می‌دهد تا بتوانند یادداشت بنویسند و راحت‌تر از قبل از خودشان عکس بگیرند؛ همچنین با قابلیت KnockON نیز ال‌جی G2 با دوبار ضربه آرام کاربر، روی صفحه‌نمایش گوشی روشن می‌شود.

قابلیت Answer Me، قابلیت Plug & Pop، قابلیت Text Link، قابلیت QuickRemote، قابلیت Slide Aside، قابلیت Guest Mode از جمله قابلیتهای G2 ال جی است که از امکانات و مشخصاتی چون پردازنده ۲/۲۶ گیگاهرتز دوهسته‌ای کوالکوم Snapdragon ۸۰۰، صفحه‌نمایش ۵/۲ اینچ Full HD IPS (1920×۱۰۸۰ پیکسل در ۴۲۳ پیکسل در اینچ)، حافظه داخلی ۱۶ تا ۳۲ گیگابایتی، رم ۲ گیگابایتی LPDDR3 هشتصد مگاهرتزی، دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل با OIS و دوربین جلو ۲/۱ مگاپیکسل، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر مبنای اندروید Jelly Bean 4.2.2 بهره می برد اشاره کرد.

باریک ترین درایو نوری دنیا
این درایو نوری که عنوان باریک‌ترین دیسک‌خوان دنیا را به خود اختصاص داده تنها ۱۲ میلی‌متر قطر دارد و بدنه آن بر اساس الگوی Zen طراحی شده که پیش از این در اولترابوکهای سری Zenbook ایسوس استفاده شده بود؛ در ساختار این درایو از پایه‌های نگهدارنده مخفی استفاده شده که امکان کاهش حجم و افزایش قدرت حمل دستگاه را فراهم می‌کنند و از این طریق این درایو نوری می‌تواند به صورت عمودی و افقی استفاده شود.

از دیگر قابلیت‌های این مدل می‌توان به ویژگی‌های امنیتی اشاره کرد که در دو سطح به حفاظت از داده‌ها می‌پردازد؛ این ویژگی‌ها شامل کنترل رمز عبور و رمزگذاری فوق امن ۲۵۶ بیتی با قابلیت کدگذاری نام فایل است؛ این درایو برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارای فناوری E-Green است که هنگام عدم استفاده از دستگاه بطور خودکار اجرا شده و میزان مصرف انرژی در این حالت را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

[تصویر:  218819_42131446773721481527.jpg]

درایو ۰۸U5S-U کمپانی ایسوس تنها ۲۵۵ گرم وزن دارد و ضخامت آن حدود ۱۲ میلی‌متر است. این ویژگی‌ها قدرت حمل دستگاه را افزایش می‌دهند که برای کاربران لپ‌تاپ‌های سبک اهمیت زیادی دارد. توانایی نوشتار ساده به وسیله کشیدن و رها کردن فایل‌ها از دیگر امکانات این مدل است که از طریق آن در سه گام می‌توان با کشیدن فایل‌های مورد نظر روی آیکون برنامه آنها را روی دیسک DVD ثبت کرد.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در درایو ۰۸U5S-U معادل ۸x است و زمان دستیابی به اطلاعات در دیسک‌های DVD به ۲۰۰ میلی ثانیه می‌رسد. این درایو نوری از طریق رابط USB به لپ‌تاپ، تبلت و رایانه متصل می‌شود و با انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک سازگار است.

نازک ترین و سبک ترین تبلت ۷ اینچی دنیا
نازک ترین و سبکترین تبلت ۷ اینچی که محصول مشترک ایسوس و گوگل است با صفحه نمایش Full HD و شارژر داخلی بی سیم در بازار ایران دیده می‌شود.
Nexus 7 مبتنی بر آخرین فناوری های موبایل و جدیدترین شاخص های بازار تبلت است که در حال حاضر نازک ترین، سبک ترین تبلت ۷ اینچی جهان به شمار می رود که با وجود فناوری Corning Glass صفحه نمایش آن ضدضربه و ضد خش است.

این تبلت ۷ اینچی تنها ۸/۶۵ میلی متر ضخامت و ۲۹۰ گرم وزن دارد و سبک تر از یک کتاب کاغذی در این سایز است.

[تصویر:  218819_%25D9%2586%25DA%25A9%25D8%25B3%25...8%25B3.jpg]

محصول مشترک ایسوس و گوگل به پردازنده چهارهسته ای Qualcomm Snapdragon S4 Pro و ۲ گیگابایت رم مجهز شده که این مشخصات کارایی فوق العاده ای را در بازی های موبایلی به کاربر ارائه می دهد و به دلیل فناوری صدای موبایل Cingo فرانهوفر، تجربه جدیدی از پخش صدای سوراند را در قالب MP3 برای کاربر میسر می‌کند.

این تبلت، نخستین تبلت در دنیاست که به جدیدترین نسخه آندروئید گوگل یعنی Jelly Bean 4.3 مجهز شده که این نسخه به والدین اجازه می دهد که دسترسی کودک به محتوای بزرگسالان را محدود و یا کنترل کنند و حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

تلویزیون خمیده سامسونگ مورد توجه کاربران
فناوری‌های LED و پلاسما و خلق نمایشگرهایی با رنگ‌های شفاف تر، نمایش رنگ مشکی واقعی و تصاویر زنده‌تر برای خانواده های ایرانی بسیار جذاب است و در این میان سری جدید تلویزیون UHD به نظر می رسد خریداران محدودی داشته باشد.

برای مثال تلویزیون UHD F9000 کمپانی سامسونگ با داشتن بیش از ۸ میلیون پیکسل نمایش و قدرت تفکیکی معادل چهار برابر کیفیت Full HD، انقلابی در رزولوشن تصویر به عنوان مهمترین عنصر نمایش جزئیات و شفافیت تصویر در تلویزیون به وجود آورده است.

[تصویر:  218819_20218753792448279735.jpg]

موتور تصویر این تلویزیون صرفنظر از منبع محتوا SD،HD یا Full HD با تمامی منابع تصویر سازگار است و علاوه بر حذف نویزهای تصویر، جزییات تصویر را به طور کامل به نمایش می‌گذارد تا بهترین تصویر را با کیفیت UHD و صدای قدرتمند ۷۰ واتی ارائه دهد.

این تلویزیون طراحی مینیمال را با یک تورفتگی ظریف، پایه‌ی فلزی و پرداخت متالیک تلفیق کرده است.

در همین حال تلویزیون OLED خمیده سامسونگ که ۵۵ اینچی است نوآوری دیگری است که در بازار دیده می‌شود. قاب خمیده این تلویزیون که الهام گرفته از نمونه مفهومی Timeless Arena یا فضای بی زمان است، یک پرده برای نمایش رنگ‌های زنده اینOLED است و تصاویر را با دیدی وسیع‌تر و عمیق‌تر از تلویزیون‌های صفحه تخت نمایش می‌دهد که در نوع خود متفاوت است.

این دو مدل تلویزیون به دلیل قیمت بالا در بازار ایران به صورت محدود عرضه شده و برای کاربران خانگی مقرون به صرفه نیست.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , عاصفه
ارسال: #۱۹
۱۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۳۷ ب.ظ
پخش موسیقی را با دندانتان کنترل کنید (مهر ۹۲)
محققان درحال ساخت یک دستگاه پخش موسیقی بی سیم هستند که شبیه سر هدفون داخل گوش قرار گرفته و به وسیله حالت گاز گرفتن دندانها کنترل می شود.

[تصویر:  218820_IMG11135273.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه پخش موسیقی که اسپلیت نامگذای شده سیم هدفون را حذف کرده و نیاز برای قرار دادن دستگاه پخش موسیقی در جیب را هم از بین برده است.

این دستگاه که ساخت آن دو سال برای شرکت تازه کار گرینوینگ در میامی، فلوریدا طول کشیده دربرگیرنده یک جفت سر هدفون است که یک قطعه مستطیل شکل کوچک از هرکدام از آنها بیرون آمده است. داخل این مستطیلها که از جنس فولاد مقاوم در برابر زنگ ساخته شده یک برد مداری کوچک قرار یک باطری کوچک، یک تراشه حافظه، یک پردازنده و چند جز تشکیل دهنده ضروری برای پخش فایلهای صوتی دیجیتالی با کیفیت وجود دارد.

[تصویر:  218820_split%281%29.jpg]

این دستگاه کوچک از ساعتهای کریستالی دقیق و یک سیگنال کوتاه رادیویی حوزه نزدیک برای همزمان سازی پخش موسیقی، تغییر صدا و یا تغییر ترک موسیقی استفاده می کند.

استفاده از ساعت کریستالی در دستگاه با این هدف صورت گرفته است که موسیقی که در هر دو گوش شنیده می شود یکسان و همزمان باشد، استفاده از ساعت کریستالی نیاز به وصل شدن از طریق بلوتوث یا وای فای را از بین برده است. به جای آنکه هرکدام از دستگاه ها توی گوش یک فایل واحد را پخش کنند هر کدام یک فایل را به طور همزمان پخش می کنند.

اسپلیت بدون هیچ دکمه یا میکروفونی برای فرمان صوتی از شتاب سنج خود برای کنترل استفاده می کند. این روش برای پاسخ دادن به حالت گاز گرفتن دندانهای کاربر طراحی شده است. فشار دندانها روی هم فایل موسیقی را تغییر می دهد، دو فشار صدا را تغییر می دهد و به منظور پرهیز از تغییرات تصادفی تنها با یک ضربه روی قسمت مستطیل شکلی که داخل گوش قرار داد می توانید دستگاه را به روی حالتهای دندانی قفل کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , maneshty , احسان مومنی , eris229
ارسال: #۲۰
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۴:۰۳ ب.ظ
نمایشگر خود را از دور با حرکات دست کنترل کنید (مهر ۹۲)
یک شرکت نروژی می گوید: تراشه اولتراسوندی ساخته است که می تواند با شناسایی حرکات و ژست دست فرد در هوا، نمایشگر وسایلی مانند تلفن همراه و تبلت را کنترل کند.

[تصویر:  219363_IMG10395090.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، آزمایشگاه های Elliptic که این تراشه را سال آینده به تولید انبوه می رساند، در حال مذاکره با شرکت های سازنده تلفن همراه آسیایی است تا آن را در وسایل الکترونیکی مصرفی تعبیه کنند.

این تراشه از امواج صوتی برای تعبیر حرکات دست کاربر استفاده می کند.

سیستم های کنونی تشخیص حرکات، می توانند فقط حرکات دست را درون یک میدان بسیار کوچک تعبیر کنند اما طراحان Elliptic می گویند این تراشه اولتراسوند آنها می تواند حرکات را در هر جای یک میدان ۱۸۰ درجه ای تشخیص دهد.

"اریک فورستروم" طراح رابط در مورد فناوری های کنونی می گوید: کاربر باید نقطه دقیق را برای ژست گرفتن به جای یک فضای تعاملی بزرگ در اطراف دستگاه بیاموزد.

تلفن های هوشمند یا تبلت که صفحه نمایش کوچکی دارند به خوبی قادر به تعبیر زبان بدن نیستند و کاربر به یک منطقه بزرگ برای ژست و حرکت دست نیاز دارد.

سیستم کنترل ژست Elliptic یک میدان وسیع ارائه می کند و می تواند ژست و حرکات دست را در هوا و در فاصله یک متری دستگاه به درستی تشخیص دهد.

محققان می گویند این فناوری می تواند گام بعدی در پیشرفت وسایل الکترونیکی همراه و هوشمند باشد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , احسان مومنی
ارسال: #۲۱
۲۱ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۱۸ ب.ظ
حمله سازمان یافته هکرهای خارجی به ایمیل چاپار/ دانشگاهیان هدف حمله (مهر ۹۲)
واحد امنیت مجموعه سرویس‌های چاپار با اعلام یکی از حملات سازمان یافته هکرهای خارجی، از کاربران خود درخواست کرد که پیش از ورود به سرویس پست الکترونیکی چاپار از آدرس معتبر خود اطمینان حاصل کنند.

[تصویر:  219616_IMG10304507.JPG]

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس گزارشات سیستم‌های امنیتی چاپار در شهریور ماه سال جاری، یک گروه خارجی پس از تست انواع حملات بر روی سرویس‌دهنده‌های چاپار و ناامیدی از دست‌یابی مستقیم به اطلاعات، با ثبت دامنه همنام چاپار، طرح ریزی حمله فیشینگ را در دستور کار خود قرار دادند.

این گروه با ثبت دامنه Chmail.in و استفاده از همنامی نام دامنه که می‌تواند طعمه خوبی برای فریب کاربران باشد، با شبیه سازی صفحه اول پست الکترونیک چاپار، تلاش کردند تا کاربران اطلاعات خود را در این صفحه جعلی وارد کنند.

بر اساس تحلیل اطلاعات حملات و ردپاهای برجا مانده، اطلاعات گروهی از افراد دانشگاهی هدف این حملات بوده است که خوشبختانه از دسترسی بیگانگان مصون مانده است.

دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی اعلام کرده که با توجه به احتمال تکرار این حملات، ضروری است کاربران چاپار پیش از ورود نام کاربری و کلمه عبور خود، حتما از اینکه این اطلاعات را در آدرس معتبر یعنی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
وارد می‌کنند مطمئن شوند و همچنین بر روی لینک‌های دریافتی از طریق پست‌های الکترونیکی کلیک نکنند، مگر در حالتی که مطمئن باشند این لینک‌ها از یک فرد مطمئن فرستاده شده است.

مجموعه سرویس‌های چاپار اعلام کرده است: کاربران می‌توانند در صورت دریافت ایمیل مشکوک از طرف افراد و اشخاص خاص و یا حقوقی ، با تماس با واحد پشتیبانی کاربران از صحت آن مطلع شوند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ITgirl , احسان مومنی
ارسال: #۲۲
۲۱ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۲ ب.ظ
تصویر اولین تبلت ویندوزی نوکیا (مهر ۹۲)
تصویر اولین تبلت ویندوزی نوکیا که کارشناسان از مدتها پیش معرفی آن را پیش بینی کرده بودند فاش شد این تبلت با نام لومیا ۲۵۲۰ قرار است روز ۲۲ اکتبر(۳۰ مهر) در ابوظبی امارات معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تصاویر فاش شده از اولین تبلت ویندوزی نوکیا به رنگ سبز آبی که دارای یک دکمه ویندوز است، درست چند روز پیش از معرفی رسمی منتشر شده است. سایت @evleaks که این تصویر را منتشر کرده معمولا به انتشار تصاویر از محصولاتی که هنوز معرفی نشده اند مشهور است.

تبلت جدید نوکیا ظاهری شبیه به تلفنهای هوشمند هوشمند نوکیا اما با اندازه بزرگتر دارد.

[تصویر:  219617_lumia%281%29.jpg]

این تبلت دارای نسخه ویندوز۸/۱ RT ویژه تبلتها و تلفنهای هوشمند بوده و گفته می شود که صفحه نمایش ۱۰ اینچی آن آن ۱۰۸۰ پیکسلی است و فول اچ دی است. براساس همین اطلاعات غیر رسمی تبلت لومیا نوکیا دارای پردازند چهارهسته ای کوالکوم اسنپ دراگون بوده و به یک دوربین ۶/۷ مگاپیکسلی و لنز کارل زایس مجهز شده است.

براساس گمانه زنی های سایتهای اینترنتی قیمت این تبلت که به احتمال زیاد لومیا ۲۵۲۰ نام دارد ۴۹۹ دلار خواهد بود و به رنگهای مشکی، سفید، قرمز و سبز-آبی عرضه می شود.

همچنین گفته شده است که شاید این تبلت دارای نرم افزارهای انحصاری نوکیا چون StoryTeller هم باشد.

همچنین انتظار می رود که اپل آی پد ۵ و آی پد مینی ۲ را در رویدادی در همین روز معرفی کند. براساس گمانه زنی ها اپل روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) نسخه های به روز شده آی پدهای خود را معرفی خواهد کرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , احسان مومنی
ارسال: #۲۳
۲۱ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۹ ب.ظ
نرم افزار بومی پیش بینی رویت هلال ماه های قمری طراحی شد (مهر ۹۲)
محققان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی موفق به طراحی نرم افزار شبیه سازی رویت هلال ماه شدند که امکان پیش بینی رویت هلال ماه های قمری را فراهم می‌کند.

[تصویر:  4]

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، این نرم افزار با حمایت دانشکده مهندسی هوافضا و آزمایشگاه تحقیقات هدایت و کنترل سیستم های دینامیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تحت سرپرستی و راهنمایی دکتر علیرضا نوین زاده و با همکاری محمد ترابی طراحی شده است.

نرم افزار بومی شبیه سازی رویت هلال ماه با محاسبه زمان غروب ماه و خورشید و زمان مکث یا تاخیر ماه با استفاده از اختلاف زمان های غروب این دو، بهترین زمان رویت را طبق رابطه ای تجربی محاسبه می‌کند. سپس در این زمان مناسب، موقعیت ماه و خورشید و پارامترهای رویت پذیری را محاسبه کرده و طبق آن‌ها، معیار رویت پذیری را به دست می‌آورد. نهایتاً بعد از بررسی معیار رویت پذیری، وضعیت رویت پذیری مشخص می‌شود.

طراحی این گونه نرم افزارها، بر اساس روابط مکانیک مدارهای فضایی و استفاده از پارامترهای رویت پذیری برای فراهم کردن معیارهای رویت پذیری می باشد.

امروزه معیارهای رویت پذیریِ نسبتا دقیق و کارآمدی برای پیش بینی رویت هلال تبیین شده اند. تبیین معیارهای مناسب و ترکیب آن با روابط مکانیک مدار فضایی، امیدهای تازه ای در راستای امکان پیش بینی رویت هلال ماه و یا حداقل تسهیل در این امر ایجاد کرده است.

[تصویر:  4]

با ظهور رایانه و ماشین های محاسباتی سریع و دقیق، امید به داشتن نرم افزار هایی جهت پیش‌بینی دقیقتر و بهتر رویت هلال ماه فراهم شده است. امروزه چندین نرم افزار برای تسهیل رویت پذیری طراحی شده اند که خلاء وجود یک نرم افزار بومی برای پیش بینی وضعیت رویت پذیری در کشور کاملاً محسوس بوده است. از اینرو نمونه اولیه نرم افزار شبیه ساز رویت هلال ماه که بر اساس اصول مکانیک مداری و معیارهای رویت پذیری می باشد، طراحی شده و مورد آزمون قرار گرفت که نتایج دقیق و منحصر بفردی را به نمایش گذاشت. این نرم افزار بدون در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های اتمسفری و در محیط گرافیکی C# طراحی شده است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار شبیه ساز رویت پذیری هلال ماه، بررسی یک نقطه دلخواه و معین است. بررسی اینکه این موقعیت جغرافیایی از لحاظ رویت پذیری جزو کدامیک از وضعیت های پنجگانه قرار می گیرد و اینکه بهترین زمان برای دیدن هلال نازک ماه چه ساعتی می باشد و از همه مهم تر، نشان دادن موقعیت ماه و خورشید در بهترین زمان رویت پذیری و در دستگاه مختصاتی غروب خورشید می باشد.

به گفته محققان در فرایند رویت پذیری هلال اول ماه قمری، دو پارامتر (پهنای ماه و کمان بینایی) نسبت به پارامترهای دیگر دارای تاثیر گذاری بیشتری می باشند؛ بنابراین با محاسبه موقعیت ماه و خورشید نسبت به مرکز زمین و انتقال آنها به دستگاه توپوسنتریک افق، این دو پارامتر را به طور دقیق حساب کرده و معیار رویت پذیری را بدست خواهیم آورد. با به دست آوردن این معیار رویت پذیری و مقایسه ی آن با بازه های مختلف رویت پذیری، می توانیم وضعیت رویت پذیری یک منطقه را پیش بینی کنیم. البته عوامل مختلفی همچون استفاده از معیار های مختلف، ارتفاع رویت پذیری و موارد دیگر می توانند بر نتایج حاصله تاثیر گذار باشند که در این نرم افزار کاملا قابل مشاهده خواهد بود.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: احسان مومنی
ارسال: #۲۴
۲۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۹ ب.ظ
شبکه های ارتباطی در بلایای طبیعی قطع نمی شوند (مهر ۹۲)
دانش پژوهان شیوه نوینی ابداع کرده اند که مانع از قطع شدن شبکه های ارتباطی همراه در طول بلایای طبیعی می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا، شیوه ای را برای استفاده فرصت طلبانه از کانال های تلویزیونی و رادیویی یافته اند. در این روش وقتی سیستم های تلفن همراه فراتر از ظرفیت، تحت فشار قرار دارند، سیگنال های تلفن همراه به کانال های رادیویی و تلویزیونی منتقل می شود.

وقتی بلای طبیعی روی می دهد و افراد بسیاری از تلفن های همراه خود استفاده می کنند، شبکه تلفن همراه به راحتی دچار بار اضافی می شوند.

اکنون محققان دانشکده مهندسی برق و رایانه این دانشگاه راه حلی را برای اطمینان یافتن از قطع نشدن تماس ها و به مقصد رسیدن پیامک ها یافته اند.

آنها می گویند شیوه بسیار موثری را پیشنهاد کرده اند که در آن از هر کانالی در همان نزدیکی استفاده می شود، حتی اگر این کانال ها، مورد استفاده ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی باشند.

چالش پیش روی این دانشمندان یافتن راهی بود که در آن سیگنال های موبایل با سیگنال های رادیویی و تلویزیونی تداخل نداشته باشد.

آنها شکل سیگنال بی سیم را تغییر دادند از این رو توانستند سیگنال خود را بر روی کانال هایی که از فرکانس های رادیویی و تلویزیونی استفاده می کنند، انتقال دهند. این محققان سپس مجبور شدند تا مسیر انتقال را، دور از کانال اصلی تغییر دهد.

مهندسان به جای استفاده از آنتن های معمولی که سیگنال ها را در تمامی جهات انتقال می دهد از آنتن هوشمند در تلفن های همراه استفاده کردند. آنتن های هوشمند سیگنال ها را در یک جهت انتقال می دهند و می توانند پرتو سیگنال را در هر جهتی هدایت کنند.

این پژوهشگران با دستکاری مسیر سیگنال های تلفن همراه، توانستند تماس ها و پیامک ها را به یک گیرنده انتقال دهند و در این کار از هر گونه مداخله با سیگنال های رادیویی و تلویزیونی اصلی دوری کردند.

نتایج این تحقیقات در نشریه IEEE Transactions on Wireless Communications منتشر شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sybarite , maneshty , احسان مومنی , ماه بانو , marjan_gh , mehrdad372 , Itstudent87
ارسال: #۲۵
۲۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۳۲ ب.ظ
نخسین دهکده IT در تهران راه اندازی می شود (مهر ۹۲)
نخسین دهکده IT در فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران افتتاح می شود.

[تصویر:  220086_IMG10120065.jpg]

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دهکده IT ویژه کودکان ۵ تا۶ سال با حضور اساتید مجرب در فرهنگسرای فناوری اطلاعات گشایش می یابد.

این برنامه با هدف ارتقاء سطح مهارتهای کودکان ۵ تا ۶ سال در محیطی استاندارد و مجهز به آموزش مهارت های رایانه، زبان انگلیسی، نقاشی و خلاقیت، بازی و سرگرمی شکل گرفته است.

دهکده IT برای نخستین بار در تهران، روزهای شنبه تا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای کودکان تهرانی است.

علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در این دوره می توانند به واحد آموزش فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابانهای جمهوری و کارگر مراجعه کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: احسان مومنی


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۳۰ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۶۷ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۱ ۳,۳۶۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۹۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۷۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۰۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۲۱۰ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۶۴۵ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۳۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۵۷ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close