زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۵۹ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در آذر ماه ۹۲

ارسال:
۰۳ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۳۳ ب.ظ
اخبار فناوری در آذر ماه ۹۲
تولید موتورولای هوشمند با فناوری چاپ سه بعدی (آذر ۹۲)

شرکت موتورولا با امضای قراردادی با یک شرکت فناوری چاپ سه بعدی قصد دارد برخی قطعات مورد نیاز خود را برای ساخت تلفنهای هوشمندی که برای کاربران شخصی سازی می شود به صورت سه بعدی تهیه کند.

[تصویر:  227349_IMG15582399.jpg]

شرکت موتورولا موبیلیتی با روی آوردن به فناوری چاپ سه بعدی تلاش می کند از این فناوری به عنوان راهی برای ساخت قطعاتی مطابق با نیاز کاربر به منظور شخصی سازی تلفنهای هوشمند استفاده کند.

شرکت موتورولا شخصی سازی تلفنهای هوشمند را برای کاربران خود در قالب پروژه ای به نام پروژه Ara دنبال می کند.

این شرکت با شرکت سیستمهای سه بعدی قرار دادی امضا کرده که درقالب آن با استفاده از فناوری سه بعدی قطعاتی چون قاب تلفنهای هوشمند را تولید کند.

موتورولا امیدوار است در قالب پروژه Ara تلفنهای هوشمندی عرضه کند که شکل آنها متغیر باشد و کاربران بتوانند با افزودن ویژگیهایی به آن شکل مدنظر خود را فراهم کنند. برای مثال قالب اسکلتی تلفن تولید می شود و پس از آن کاربر می تواند ویژگیهای مدنظر خود را برای تلفن هوشمند مورد نظر اعمال کند، برای مثال ممکن است یک کاربر امکان اتصال وایرلس را رها کند تا عمر باطری خود را افزایش دهد.

درحال حاضر تلفن هوشمند شخصی سازی شده تنها یک مفهوم اولیه است که موتورولا با همکاری دیو هاکنز طراح هلندی تلاش می کند آن را با نام فون بلاک عرضه کند.

استفاده از فناوری سه بعدی می تواند برای قاب، قالب و اسکلت بندی و حتی مدارهای الکتریکی کارآمد باشد اما از این سیستم نمی توان در ساخت قطعات الکترونیکی استفاده کرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty
ارسال:
۰۳ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۳۴ ب.ظ
نسبت روبات به انسان تا ۱۰ سال آینده/ پیشی گرفتن روباتهای نظامی از سربازان (آذر ۹۲)
[تصویر:  227351_IMG12540831.jpg]

سازنده سیستم های تسلیحاتی اعلام کرده است: ۱۰ سال دیگر احتمالا در ازای هر انسان سرباز ۱۰ روبات سرباز وجود خواهد داشت و هر سرباز برای جستجوی دشمن و یا کشف مین های زمینی با یک یا پنج روبات همراه خواهد شد.

بر اساس این گزارش هارتلی این پیش بینی را در آزمایش یک سلاح روباتهای مسلح در جورجیا اعلام کرد. در این آزمایش روباتها می بایست به طور دقیقی از یک ماشین تیرانداز سنگین به نام M240 برای شلیک در یک دامنه ۸۰۰ متری استفاده می کردند.

وی مطمئن است که ماشین های نیمه هوشمند فقط قاتل و کشنده نیستند و می توانند جان انسان ها را نیز نجات دهند.

شکلی از پوشش رزهی حیوانی به نام "ماهی اژدها" که باریک و بلند و میخ دار است می تواند به عنوان یکی از تنومندترین، قدرتمند ترین و قابل انعطاف ترین رزه ها مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان از طبیعت برای ساخت این رزه های زیست تقلید الهام گرفته اند و امیدوارند از چاپ سه بعدی برای نسخه برداری دقیق تری از تغییرات لحظه ای در مقیاس این رزه ها استفاده کرده تا بتوانند روباتهای قوی تر و قابل حمل و نقل تری را بسازند.

پژوهشگران می گویند این زره ها قرار نیست فقط برای اهداف نظامی استفاده شود چرا که آتش نشانان می توانند از نسخه سرامیکی آن برای ورود به ساختمانهای آتش گرفته و خطرناک استفاده کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۳ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۳۸ ب.ظ
تولید آب نبات دیجیتالی/ چشیدن طعم غذا از برنامه های تلویزیونی (آذر ۹۲)
دانش پژوهان نوعی آب نبات چوبی دیجیتالی ساخته اند که می تواند حس طعم متفاوتی را از طریق واقعیت مجازی خلق کند.

[تصویر:  227353_IMG13584589.png]

این دستگاه الکترونیکی بر روی زبان کار گذاشته می شود و با فریب دادن مغز کار می کند. این دستگاه به گونه ای با شبیه سازی چهار گروه طعم اصلی – شیرین، شور، ترش و تلخ با استفاده از جریان الکتریکی کار می کند که مغز فکر می کند فرد در حال چشیدن غذاست.

"نیمشا راناسینگه" مجری این تحقیقات از دانشگاه ملی سنگاپور می گوید این فناوری می تواند روزی در خانه ها اجرا شود تا ببیندگان تلویزیونی بتوانند غذای پخته شده در برنامه های آشپزی را بچشند.

این پژوهشگر می گوید تحریک کننده های غیر تهاجمی و گرمایی بر روی نوک زبان به طور موفقی حس چشایی اولیه را تولید می کنند.

بر اساس اعلام راناسینگه، این سیستم قادر است ویژگی های جریان الکتریکی ( شدت، فرکانس و قطبیت : معکوس سازی جریان ) را برای فرمول سازی محرک های مختلف دستکاری کند.

وقتی این آب نبات چوبی که از الکترود نقره ساخته شده است به نوک زبان برخورد کند ۴ مزه آشنای شور، شیرین، ترش و تلخ را تولید می کند. این طعم ها با یکدیگر می توانند شبیه سازی های مختلفی را که نزدیک به طعم واقعی است ایجاد کنند.


نتایج این تحقیقات که بیش از یک سال در دانشگاه سنگاپور در حال اجراست در کنفرانس ACM Multimedia در اسپانیا عرضه شده است.

هنوز زمینه برای چشیدن بستنی توت فرنگی یا شکلات از طریق لیسیدن تلفن های هوشمند فراهم نشده است. پژوهشگران هنوز باید تعدادی از طعم های شبیه سازی شده از جمله طعم شیرین تری را به این سیستم اضافه کنند.

محققان همچنین در تلاش برای افزودن بو و بافت به این اپلیکیشن هستند تا بتوانند مغز را به باور یک طعم واقعی، بهتر فریب دهند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , maneshty , alime , faezehtt , Denize , ماه بانو
ارسال:
۰۵ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۴۶ ب.ظ
به زودی رایانه ها به عقل سلیم می رسند (آذر ۹۲)
پژوهشگران برنامه جدیدی عرضه کرده اند که به رایانه ها کمک می کند با جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر، خودشان شعور و عقل سلیم را بیاموزند.

[تصویر:  227666_IMG13453021.jpg]

این برنامه رایانه ای می تواند برای کسب اطلاعات شعوری بین اشیا ارتباط برقرار کند – آنچه که به نظر می رسد انسان بدون گفتن، می داند مثل خودروها اغلب در جاده ها دیده می شوند، ساختمانها عمودی هستند و اردک به نوعی شبیه غاز است.

این برنامه رایانه ای که "هرگز تصویرآموزی را پایان نده " (NEIL) نام دارد، ۲۴ ساعت در روز در دانشگاه کارنگی ملون در حال اجرا است و وب سایت ها را به دنبال تصاویر می گردد. این برنامه نهایت تلاش خود را برای فهم تصاویر می کند و زمانی که پایگاه داده بصری رو به رشد خود را ایجاد کرد در مقیاس انبوه به شعور می رسد.

برنامه NEIL اخیرا موجب پیشرفت هایی در دید رایانه شده است به طوریکه برنامه های رایانه ای را به شناسایی و برچسب زدن اشیا در تصاویر قادر می سازد، به احساسات شخصیت می دهد و می تواند حالت هایی مانند رنگها، نور و مواد را تشخیص دهد و تمامی این کارها را با کمترین نظارت انسانی انجام می دهد.

در عوض، داده های عرضه شده اش توانایی رایانه ها را برای شناخت و فهم دنیای بصری ارتقا می دهد.

بر اساس متون نوشتاری، به نظر می رسد ارتباط رنگی که با گوسفند برقرار می شود سیاه باشد اما با این وجود انسان و – NEIL- می دانند گوسفند نوعا سفید است.

این پژوهشگران می گویند تصاویر بهترین راه برای یادگیری ویژگی های بصری است.

تصاویر همچنین شامل میزان زیادی اطلاعات احساسی و شعوری در باره جهان است. مردم خودشان از این طریق چیزهایی را می آموزند و ما نیز با NEIL امیدواریم رایانه ها به اطلاعات خود بیفزایند.

یک خوشه رایانه ای از اواخر جولای تا کنون در حال راه اندازی برنامه NEIL هستند و تا کنون سه میلیون تصویر را تحلیل، هزار و ۵۰۰ نوع شیئ را از بین ۵۰۰ هزار تصویر و هزار و ۲۰۰ نوع حس را در صدها هزار تصویر شناسایی کرده اند.

این برنامه به نقاطی وصل شده تا دو هزار و ۵۰۰ ارتباط را از هزاران مثال بیاموزد. محققان می گویند NEIL می تواند گاهی اوقات پیش فرض های نادرستی عرضه کند که با خطا ترکیب می شوند از این رو انسان باید بخشی از این فرایند باشد مثلا جستجوی تصویر گوگل می تواند NEIL را متقاعد کند "صورتی" ممکن است نام یک خواننده باشد نه یک رنگ.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , maneshty
ارسال:
۱۰ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۹ ب.ظ
اپلیکیشینی برای ارسال نامه های واقعی از تلفن هوشمند (آذر ۹۲)
شرکت اپل برای تلفن های هوشمند آیفون خود اپلیکیشن جدیدی به نام " آقای پستچی " ارائه کرده است که به کاربر امکان می دهد با استفاده از تلفن خود، نامه های کاغذی ایجاد و ارسال کند.

[تصویر:  228418_mr-postman-app_0.png]

به گزارش خبرگزاری مهر، مولفان این برنامه نرم افزاری می گویند وقتی این نامه با استفاده از تلفن هوشمند نوشته شد، بر روی کاغذهای سفید استاندارد چاپ و از طرف کاربر پست می شود.

این اپلیکیشن می تواند به " بومی های دیجیتال " کمک کند شکاف نسلی ایجاد شده با پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ های خود را از بین ببرند.

مارتین لوت از طراحان این نرم افزار گفت: " آقای پستچی" به افرادی که دچار ضیغ وقت هستند امکان می دهد تا نامه های کاغذی واقعی را مستقیم از تلفن هوشمند و تبلت خود ارسال کنند.

اپل اعلام کرده است: این نرم افزار در بین دارندگان تلفن های هوشمند آیفون که می خواهند تا حدی از دنیای دیجیتالی امروزی فاصله گرفته و به دنیای نامه های کاغذی قدیمی باز گردند محبوب شده است. بر اساس این گزارش بسیاری از دارندگان این نرم افزار از آن برای ارسال پیام به والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ های خود استفاده می کنند. حتی کودکان نیز به جمع هواداران این نرم افزار پیوسته و از آن برای تبریک کریسمس استفاده کرده اند.

نرم افزار آقای پست چی برای دانلود رایگان از فروشگاه Apple iTunes در دسترس است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

منبع عکس :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۶ ق.ظ
تلفنهای هوشمند وقوع زلزله را خبر می‌دهند (آذر ۹۲)
براساس اعلام دانشمندان در همایش جهانی علم در ریودوژانیرو تا یک سال آینده تلفنهای هوشمند آماده ارائه هشدار درباره وقوع زلزله به کاربران خود خواهند بود.

[تصویر:  228481_IMG18310754.jpg]

محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی یک اپلیکیشن برای تلفنهای هوشمند طراحی کرده اند که می تواند پیش از وقوع زلزله به کاربران خود هشدار بدهد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی پروژه خود را در همایش جهانی علم که در ریودوژانیرو برگزار شده بود،ه نمایش گذاشتند تا مشخص شود که برای مقابله با فجایع طبیعی چگونه باید از فناوری استفاده کرد.

این اپلیکیشن براساس فناوری کار می کند که یک سیستم هشدار زودهنگام است و توسط گروه پرفسور ریچارد آلن مدیر آزمایشگاه زلزله شناسی دانشگاه کالیفرنیا برکلی طراحی و ارائه شده است.

این اپلیکیشن تلفن هوشمند می تواند هشداری را ظرف چند ثانیه تا یک دقیقه پیش از افزایش لرزه ها ارائه کند، اما این امر بستگی به محل استفاده از آن نسبت به مرکز زلزله دارد. این اپلیکیشن برای ارائه این کارکرد انرژی اولیه ناشی از لرزش را که به آن موج پی یا موج اولیه گفته می شود و به ندرت موجب صدمه می شود ثبت می کند.

این فناوری از الگوریتمهایی برای تشخیص سریع یک لرزش و تشخیص قدرت و محل آن استفاده می کند و زمانی که این احتمال وجود دارد این لرزش به اوج خود برسد به می تواند منطقه ای که به صورت بالقوه احتمال تأثیرگرفتن از این لرزش را دارد را نیز مشخص کند. این الگوریتمها از اطلاعات شبکه های محلی استفاده می کند که شبکه های زلزله را مونیتور می کنند. این اپلیکیشن قرار است با چندین هزاران کاربر آزمایش شود و پس از آن به صورت رایگان از طریق یک دسترسی دارای کد قابل دانلود باشد.


در این سیستم افرادی که در مرکز زلزله هستند هشدارهای پیش از وقوع دریافت نمی کنند اما اطلاعات لرزشهای تشخیص داده شده توسط سیستم به سایر گیرندگان که چند کیلومتری با مرکز زلزله فاصله دارند ارسال می شود تا مشخص شود که کجا چه اتفاقی رخ می دهد و اتفاقاتی که پس از آن رخ خواهد داد چیست.

این هشدارها به مردم زمان کافی برای یافتن یک محل امن، متوقف کردن فعالیت صنعتی و یا حمل و نقلی را می دهد تا خطراتی که عموم مردم را به طور کلی تهدید می کند کاهش یابد. بیش از یک میلیارد تلفن هوشمند در سراسر جهان درحال استفاده است و سطح ارتباطات این دستگاه ها بسیار بالا است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال:
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۳ ب.ظ
پیشرفته‌ترین ربات نوزاد متولد شد (آذر ۹۲)
مبتکران به تازگی آخرین نسخه از ربات نوزاد تعاملگری را در «نمایشگاه بین‌المللی رباتیک» توکیو به نمایش گذاشته‌اند که افراد را برای پرورش فرزندان آماده می‌کند.

[تصویر:  4]

گرچه این سامانه تنها ابزار ساخته شده در این زمینه نیست، اما یکی از جدیدترین فناوری‌های این حوزه به شمار می‌آید و از لحاظ تکنیکی نیز در میان پیشرفته‌ترین‌ سامانه‌ها قرار دارد.

این ربات که «RealCare Baby 3» نام گرفته، برای استفاده در برنامه‌ آموزش به نوجوانان و دیگر افرادی ساخته شده که می‌خواهند بچه‌دار شوند یا درصدد آگاهی از مسؤولیت‌های فرزندپروری هستند.

وزن ربات جدید درست معادل وزن نوزادی به همان اندازه است و همچنین حاوی حسگرهای مختلف و دیگر ابزار الکترونیکی است.

این سامانه در هر ساعت از شبانه‌روز شروع به گریه‌کردن می‌کند و باید در کمتر از دو دقیقه به وی رسیدگی شود. هر نوع تأخیر در این زمینه در داده‌های آنبورد یک واقعه‌نگار ثبت می‌شود.

زمانی که والدین نوزاد را از گهواره برمی‌دارند، باید آن را به حالتی ملایم بلند کرده و همزمان مواظب سرش باشند. در صورت خشن بودن، نوزاد با صدای بلندتری گریه می‌کند و واقعه‌نگار نیز بار دیگر خشونت را ثبت می‌کند.

والدین سپس باید دلیل گریه نوزاد را بیابند، زیرا ممکن است به عوض‌شدن لباس، غذا یا نوازش نیاز داشته باشد.

همچنین آنها ممکن است زمانی که ربات آرام است، فراموشش کنند، بنابراین در صورتی که وی بیش از اندازه گرم یا سردش باشد، به مدت طولانی لباسش عوض نشود یا برای بازه زمانی قابل‌توجهی در خودرو رها شود، والدین برچسب ناشایستگی در این زمینه را دریافت می‌کنند.


در طول دوره آموزش، آنها باید دستبند RF را به دست داشته باشد، زیرا یک گیرنده‌ موجود در ربات، سیگنال دستبند حاضر را تشخیص داده و به اعمال کسی که فاقد این دستبند باشد، پاسخی نمی‌دهد.

زمانی که مدت زمان آموزشی به پایان رسید، داده‌ها بر روی یک یک رایانه شخصی یا برنامه Mac دانلود و ارزیابی می‌شود.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


پ.ن :
فیلم هاش هم در وب سرچ کنید موجوده چون سرعتم اونقدری نبود که قبلش محتوای ویدئو رو چک کنم دیگه خودتون خواستید برید دنبالش Tongue

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Aurora , Bahar-AI
ارسال:
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۴۵ ب.ظ
ابتکار آمازون در تحویل سریع محصولات مشتریان (آذر ۹۲)
مدیرعامل شرکت آمازون اعلام کرد که شرکت وی قصد دارد در آینده با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بسته های سفارشی مشتریان را ظرف ۳۰ دقیقه تحویل دهد.

[تصویر:  228582_IMG10591309.jpg]

پروژه بلند پروازانه این شرکت بزرگ خرده فروشی برای تحویل اجناس خریداری شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین هنوز هم نیازمند آزمایشهای امنیتی و تأیید فدرال است اما "جف بزوس" مدیرعامل شرکت آمازون برآورد کرده است که این پروژه ظرف چهار تا پنج سال آینده اجرایی می شود.

یک ویدئوی معرفی که روی وب سایت این شرکت پست شده نشان دهنده دستگاههای رباتیک کوچکی است که بسته های زرد رنگ را از مراکز اجرایی آمازون تحویل گرفته و آنها را به هوا می برند تا ظرف ۳۰ دقیقه پس از خرید از سایت آمازون به مشتریان تحویل دهند.

بزوس گفت: این ایده شبیه فیلمهای علمی تخیلی است اما واقعیت دارد. ما می توانیم تحویل ۳۰ دقیقه ای داشته باشیم و سفارشات را تا ۲/۳ کیلوگرم که ۸۶ درصد اقلام آمازون بوده را تحویل خواهیم داد.

[تصویر:  228582_amazon-drone.jpg]

این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین دارای موتورهای الکتریک هستند و می توانند شعاع ۱۶ کیلومتری را از مراکز اجرایی آمازون طی کنند که این میزان بخش قابل توجهی از فضاهای شهری را در بر می گیرد.

این هواپیماها با استفاده از جی پی اس آدرس مشتریان را پیدا کرده و به طور خودکار بسته را به آنها تحویل می دهند.

براساس اظهارات مدیرعامل آمازون این روش بسیار دوستدار محیط زیست و سبز بوده و بهتر از رانندگی کامیون و وسایل نقلیه دیگر است.


آمازون اعلام کرده است که به محض اعمال قوانین لازم، هواپیماهای بدون سرنشین وارد عملیات تجاری می شوند، در حال حاضر سازمان فدرال هوایی آمریکا روی قوانین وسایل نقلیه پرواز بدون سرنشین کار می کند و به نظر می رسد که این قوانین تا سال ۲۰۱۵ ارائه شوند.

جف بزوس یادآور شد که بخشی از انگیزه این پروژه اطمینان حاصل کردن از این مسئله مهم بوده است که آمازون آخرین فناوریهای صنعت خرده فروشی را در دست دارد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: pooyaa , banafshe , انرژی مثبت
ارسال:
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۵۰ ب.ظ
تازه واردهای بازار دیجیتال/ تبلتی هم وزن روزنامه (آذر ۹۲)
گروه دانش و فناوری خبرگزاری مهر، طبق بررسی هایی که داشته چند کالای دیجیتال را که به تازگی و طی هفته اخیر وارد بازار ایران شده اند معرفی کرده است.

تبلتی به سبکی یک روزنامه
کمپانی ال جی که اولین تجربه خود را در تولید تبلت به کار گرفته و تبلت مدل G PAD 8.3 را با نمایشگر Full HD 8.3 اینچی وارد بازار کرد.

قابلیت حمل در ابعاد جیبی و باتری قابل حمل ۴۶۰۰ میلی‌آمپر برای زمان استفاده بادوام در وزن ۳۳۸ گرم از جمله ویژگیهای این تبلت است که گفته می شود از لحاظ وزنی به سبکی یک روزنامه است.
[تصویر:  228584_%25D8%25AC%25DB%258C%2520%25D9%25...B%258C.jpg]
این تبلت دارای پردازنده چهارهسته‌ای ۱/۷ گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon 600 است و در راستای بهبود ارتباط بین چندین دستگاه، برنامه کاربردی متمایز QPair برروی این تبلت قرار دارد که باعث شده هرتماس و پیامی که در یک گوشی هوشمند ظاهر می‌شود، برای ایجاد تجربه همگرایی واقعی در G Pad نیز ظاهر شود و کاربران می‌توانند از طریق G Pad 8.3 به آنها پاسخ دهند. برنامه QPair به G Pad امکان می‌دهد تا به راحتی با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های سازندگان دیگر ارتباط برقرار کند.

قابلیت Slide Aside با لمس کششی سه‌انگشتی یعنی اسلاید کردن یا کشیدن برنامه‌های باز به کنار صفحه با لمس ۳ انگشتی، قابلیت Qslide که سه برنامه مختلف را در یک پنجره بدون اختلال کنترل می‌کند و قابلیت KnockON که با دوبار ضربه بر روی نمایشگر، دستگاه را خاموش و روشن می‌کند از جمله قابلیتهای این تبلت است.

عرضه این مدل ال‌جی که دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی و سیستم‌عامل اندروید Jelly Bean 4.2.2است در بازارهای ایران به تازگی آغاز شده و با قیمتی حدود ۹۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

دوسیم کارته ایکسپریا وارد بازار شد
کمپانی سونی مدل Xperia C را که یک گوشی دو سیم کارته با صفحه نمایش ۵ اینچی و پردازشگر چهارهسته ای ۱/۲ گیگاهرتزی MediaTek MT6589است به بازار عرضه کرده است.

این گوشی که در بازارهای ایران حدود ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد دارای یک گیگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی و قابل افزایش تا ۳۲ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلاش LED و حسگر Exmor Rاست که دو سیم کارت نسل سوم و نسل دوم را پشتیبانی می کند.
[تصویر:  228584_xperia_jpg.bmp]
سیستم عامل این مدل ایکسپریا سونی Android 4.2 (Jelly Bean) است و عملکرد تصویربرداری از خود، راهنمای صوتی هوشمند و رتوش چهره برای پرتره‌هایی بی‌نقص و نیز پردازشگر چهار هسته‌ای برای عملکرد فوق سریع، مرور وب سریع‌تر و عملکردهای چند وظیفه‌ای بهبودیافته از جمله ویژگیهای این گوشی است.

عرضه کارت گرافیکی جدید با خنک کننده پرقدرت
در میان اقلام متعدد کامپیوتری که به تازگی وارد بازار شده اند می توان به عرضه کارت‌ گرافیکی جدید کمپانی MSI که از خانواده HAWK است اشاره کرد. این کارت گرافیکی جدید که Radeon R270X HAWK نام دارد مبتنی بر تراشه جدید Radeon 270X است که کمپانی MSI علاوه بر اورکلاک و افزایش کارایی، امکانات جالبی را نیز به آن افزوده است.

سرعت هسته این کارت گرافیکی نیز نسبت به مدل مرجع افزایش یافته و به ۱۱۰۰مگاهرتز رسیده است که این عدد در حالت boost به ۱۱۵۰ مگاهرتز افزایش پیدا می یابد.
[تصویر:  228584_%25D8%25A7%25D9%2585%2520%25D8%25...B%258C.png]
فرکانس حافظه نیز ۱۴۰۰مگاهرتز است که به صورت موثر برابر ۵۶۰۰مگاهرتز خواهد بود. حجم حافظه این کارت گرافیکی نیز دو گیگابایت بوده و از نوع GDDR5 است که با رابط حافظه ۲۵۶ بیتی به GPU متصل شده تا در مجموع پهنای باند حافظه بالای ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه را فراهم سازد.

کمپانی MSI این محصول را به خنک‌کننده پرقدرت Twin Frozr IV مجهز کرده است. این خنک‌کننده حرارت تولیدی را به وسیله لوله‌های حرارتی مسی (با روکش نیکل) جذب کرده و به پره‌های آلومینیومی انتقال می‌دهد و دو فن پرقدرت ۱۰ سانتیمتری با فناوری Propeller Blade وظیفه دفع حرارت را برعهده دارند. این خنک‌کننده باعث می‌شود این کارت گرافیکی با وجود سرعت بالاتر نسبت به مدل مرجع خنک‌تر و کم‌صداتر فعالیت کند.

دارا بودن مدار تغذیه تقویت شده ۸‌ فازی برای GPU، امکان تغییر ولتاژهای VGPU, VMEM و VPLL به صورت نرم‌افزاری و دارا بودن V-Check Points از جمله امکانات ویژه اورکلاک این کارت گرافیکی سری HAWK است.

نسل جدید تبلت ۷ اینچی در بازار
نسل جدید تبلت فون پد ۷ اینچی ایسوس با نام Fonepad 7 با قابلیت مکالمه تلفنی وارد بازار ایران شده است.

این تبلت ۷ اینچی آندروییدی مانند نسخه قبلی تمامی قابلیت های یک تلفن همراه را داراست و از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا یافته است.

Fonepad 7 که در واقع ترکیبی از یک تبلت و گوشی هوشمند است با قابلیت HSPA+ 3G، سرعت دانلود را در وب تا ۴۲ مگابیت در ثانیه افزایش می دهد.
[تصویر:  228584_%25D9%2581%25D9%2588%25D9%2586%25...281%29.jpg]
نسل جدید فون پد ایسوس در دو نوع ۸ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی با گارانتی آوات به ترتیب ۷۴۹ و ۸۴۹ هزار تومان قیمت داده می شود که این مدل به پردازنده دو هسته ای ۱/۶ گیگاهرتزی Z2560 اتم اینتل مجهز شده و با پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading کارایی فوق العاده ای در مولتی تسکینگ سیستم عامل آندرویید ۴/۲ جیلی بین ارائه می دهد.

صفحه نمایش ۷ اینچی این تبلت از نوع IPS و از رزولوشن ۸۰۰*۱۲۸۰ برخوردار است که این نمایشگر هم زاویه دید وسیعی دارد و هم در نور زیاد از وضوح کم نمی شود؛ از سوی دیگر ایسوس دو اسپیکر در جلوی این تبلت قرار داده که به همراه فناوری SonicMaster صدایی فوق العاده ای را به کاربر ارائه خواهد داد.

فون پد ۷ حدود ۱۰/۵ میلی متر ضخامت و ۳۴۰ گرم وزن دارد و کاربران با استفاده از قابلیت بی سیم Miracast در این تبلت که با HDTV سازگاری کامل دارد می توانند ویدیوهای خود را روی صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند.

این تبلت دارای دوربین ۱/۲ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در عقب است که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD و ۱۰۰ عکس متوالی را نیز دارد.

ایسوس برای این دستگاه ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین مادام العمر در Asus WebStorage قرار داده که می توان در آن حتی اطلاعات برنامه های آفیس مایکروسافت را همه جا به همراه داشت.

تلویزیون گالری روانه بازار شد
تلویزیون هوشمند Gallery OLED ال‌جی ۵۵ اینچی روانه بازار شد؛ این تلویزیون در مدلEA8800 به تلویزیون گالری یا قاب هنری معروف است که از فناوری OLED بهره می برد و کیفیت تصویر را با تشخیص رنگ‌ها در طبیعی‌ترین حالت ممکن فراهم می کند.
[تصویر:  228584_%25D8%25A7%25D9%2584%2520%25D8%25...2520tV.jpg]
این تلویزیون با طراحی شبیه قاب نقاشی واقعی و نیز تشخیص کامل رنگ‌های زنده یک اثر هنری خلق می کند؛ این تلویزیون گالری OLED می‌تواند به دیوار آویزان شود و امکان سهولت تماشا در هر زاویه ای را فراهم می کند و قاب هنری به تصاویر درج‌شده از طریق نمایشگر قاب‌دار عمق می‌بخشد.

قاب هنری ال جی دارای سیستم بلندگوهای کرباسی ۲/۲ اینچ، خروجی صدای ۷۰ وات، فناوری تصویر اختصاصی ۸ میلیون پیکسل رنگWRGB OLED با پیکسل فرعی سفید کنتراست بی‌نهایت، وضوح مطلق در حرکت و زوایای دید وسیعی است و فناوری OLED آن رنگ‌های زنده و واضح و سرعت پاسخگویی سریع ایجاد می کند.

این تلویزیون سه‌بعدی و هوشمند امکان استفاده از سینما سه‌بعدی OLED، کنترل جادویی Magic Remote و قابلیت SmartShare انتخاب محتوا را ممکن می کند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , mehdi.m2
ارسال: #۱۰
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۰۸:۰۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ۰۸:۱۳ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: تازه واردهای بازار دیجیتال/ تبلتی هم وزن روزنامه (آذر ۹۲)
(۱۱ آذر ۱۳۹۲ ۰۵:۵۰ ب.ظ)good-wishes نوشته شده توسط:  قابلیت حمل در ابعاد جیبی و باتری قابل حمل ۴۶۰۰ میلی‌آمپر برای زمان استفاده بادوام در وزن ۳۳۸ گرم از جمله ویژگیهای این تبلت است که گفته می شود از لحاظ وزنی به سبکی یک روزنامه است.
این یعنی راحت از جیب میاد بیرون؟Wink قابلیت بسیار مهمیهCool
حالا این که ما تبلت نمی خریم هم به همین علت هاس دیگه. میگیم امروز یکی بخریم باید فردا بریم عوضش کنیمBig Grin چه کاریه بذاریم خوب همه مدلاش بیاد ما دیگه تکنولوژی نخوایم عوض کنیم هی.Tongue

در کل الان لب تاب و تبلت و گوشی اینا هم اینچ شدن فکر کنم Big GrinBig Grin ادم نمی دونه اینی که دست طرفه گوشیه یا تبلته از بس برخی از این گوشیا بزرگن (دیگه تو جیبم نمیرن که بتونن بیان بیرون Tongue)

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , Xilinx
ارسال: #۱۱
۱۲ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۱۰ ب.ظ
اولین چاپگر سه بعدی تمام رنگی دنیا ساخته شد (آذر ۹۲)
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "۳D Systems" (سیستمهای سه بعدی) اخیرا با پروژه Ara موتورولا همکاری داشته تا به این شرکت سازنده تلفنهای هوشمند در چاپ سه بعدی قطعات دستگاه های تلفنهای هوشمند کمک کند.

اولین چاپگر سه بعدی تمام رنگی دنیا با هدف چاپ سه بعدی پیکسل به پیکسل طراحی شده است که کیفیت برتری را در سطح محصول چاپ شده به نمایش می گذارد. خروجی چاپگر ProJet 4500 به پشتیبانی نیاز ندارد و محصول نهایی را با سرعت و با کمترین ضایعاتی چاپ می کند.

[تصویر:  228736_IMG11412995.jpg]

قسمتهای پلاستیکی تمام رنگی و نیمه رنگی توسط مواد پلاستیکی سخت کننده شبیه به پودر به صورت لایه به لایه با یک لیزر تولید می شود این امر موجب می شود که رنگها بایکدیگر ترکیب شده و حالتی یکدست داشته باشند که این امر ویژگی متمایز کننده اولین چاپگر سه بعدی تمام رنگی با تکنیکی است که اکثر چاپگرهای سه بعدی امروز بازار از آن استفاده می کنند.

[تصویر:  228736_3d-print.jpg]

اگرچه چاپگرهای سه بعدی مدلهای سه بعدی رنگی تولید می کردند اما رنگ آنها تنها به یک رنگ محدود شده بود و مواد خام را نمی توانستند ترکیب کنند تا سایر رنگها را بدست آورند.

شرکت ۳D Systems تأکید کرده است که اولین چاپگر سه بعدی تمام رنگی دنیا از سیستم نمونه سازی سریع استفاده می کند و محصول نهایی نیازمند پردازش پس از چاپ نیست.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار وجود ندارد اما قرار است که این شرکت چاپگر سه بعدی تمام رنگی ProJet 4500 را در نمایشگاه " یورو مولد" که از امروز ۱۲ آذر تا جمعه ۱۵ آذر در فرانکفورت آلمان برگزار می شود، به نمایش بگذارد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت , ۸Operation
ارسال: #۱۲
۱۳ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۵۷ ب.ظ
بازی‌های رایانه‌ای ایران در آستانه ورود به بازارهای جهانی (آذر ۹۲)
دست اندرکاران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نمایندگی از صنعت گیم ایران در نخستین روز از نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه، نشست‌هایی را با نمایندگان ۱۲ کمپانی جهت ورود بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی برگزار کردند.

[تصویر:  228912_IMG12541656.JPG]

نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه با حضور بیش از ۱۷۰ کمپانی از کشورهای مطرح در تولید بازی های رایانه ای در حال برگزاری است.

این رویداد تجاری یک نمایشگاه و کنفرانس تخصصی در حوزه بازاریابی و مارکتینگ بازی های رایانه ای است که نمایندگان تجاری و مدیران کمپانی های مختلف در آن حضور دارند.

تنوع تولیدات ایران در ژانرها و سبک های مختلف سبب شد تا نمایندگانی از شرکت‌های BIGFISH، LINE، Amazon، ۶waves، meridian، Dena San Francisco، Thumbr b.v.، Nevosoft
(بیگ فیش، لاین، آمازون، ۶ وِیوز، مریدین، دنا سانفرانسیسکو، تامبر بی وی، نووسافت) در این نمایشگاه، با طرف ایرانی جهت مذاکره اعلام آمادگی کنند.

توجه ویژه به بازی های کژوال و بازی های تبلتی از مهمترین موضوع های مورد بحث و گفت‌وگو در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه است.

همزمان با این نمایشگاه، کنفرانس های علمی با موضوع تجاری سازی بازی های رایانه ای در حال برگزاری است.

موفقیت های ایران در معرفی محصولات خود در نمایشگاه های گذشته سبب شده تا کشورهای شرکت کننده در این رویداد تجاری توجه وتمایل بیشتری به بازیهای ایرانی داشته و مشغول رایزنی برای توزیع بازیهای ایرانی در ابعاد وسیعتری باشند.

دوره بعدی این نمایشگاه سال ۲۰۱۴ در آمریکا برگزار می شود.

نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه روز سه شنبه ۱۲ آذر (۳ دسامبر) در پاریس آغاز به کار کرد و تا روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه (۵ دسامبر) در این شهر برپاست.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۳
۱۸ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۵۴ ب.ظ
تولید اولین تبلت با نمایش تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک (آذر ۹۲)
در دنیای فناوری و گجتها شرکتهای بسیاری هستند که دستگاه های عجیب تولید می کنند، شرکت هممچر شلمر یکی از این شرکتها است.

[تصویر:  229835_IMG15193617.jpg]

اما آخرین محصول این شرکت چندان عجیب نیست بلکه بسیار هم عادی و حتی متداول است. این شرکت یک تبلت را به عنوان جدیدترین محصول خود معرفی کرده که یک ویژگی شگفت انگیز دارد. این تبلت با نام " The No Glasses 3D Tablet" بدون نیاز به عینک سه بعدی تصاویر را به صورت سه بعدی نمایش می دهد.

همانطور که نام این دستگاه نشان می دهد، بزرگترین ویژگی این تبلت نشان دادن تصاویر سه بعدی بی نیاز به هیچ نوع عینکی است.

فناوری که تصاویر سه بعدی این تبلت از آن بهره برده، نشان دادن تصاویر متفاوت به هرچشم است. صفحه این تبلت ۸ اینچی است و از وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برخوردار است.

این تبلت ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته و از کارتهای SDHC تا ۳۲ گیگابایت برای افزایش حافظه پشتیبانی می کند و همچنین از قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی برخوردار است.

باطری دستگاه تا ۷ ساعت استفاده مداوم دوام می آورد. دوربین پشت این تبلت ۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۰/۳ مگاپیکسل کیفیت دارد.

قیمت این دستگاه که از اول سال آینده میلادی وارد بازار می شود ۳۴۵ دلار اعلام شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , crevice
ارسال: #۱۴
۱۸ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۵۹ ب.ظ
چاپگر سه بعدی مهمان آینده آشپزخانه ها (آذر ۹۲)
یک شرکت اسپانیایی به عنوان اولین تلاش اشتها برانگیز اقدام به تولید پیتزا توسط یک چاپگر سه بعدی کرده است که با قضاوت از روی ظاهر این پیتزا و کاربردهای بالقوه این چاپگر این تلاش مورد توجه کارشناسان فناوری قرار گرفته است.

[تصویر:  IMG14365497.jpg]

بنابر برخی دلایل عجیب، پیتزا همیشه طلایه دار فناوری جدید بوده و اولین غذایی بوده است که به صورت آنلاین سفارش و خریداری شده است. این غذا همچنین اولین غذایی است که توسط هواپیماهای بدون سرنشین به مشترین تحویل داده می شود و اکنون این غذای ایتالیایی به فناوری چاپ سه بعدی گره خورده است.

شرکت نچرال ماشینز به عنوان یک شرکت تازه کار در بارسلونا نمونه اولیه یک چاپگر سه بعدی را ساخته است که به آن فودینی گفته می شود و می تواند چون یک چاپگر سه بعدی پیتزاهای قابل خوردن تولید کند.

این نخستین باری نیست که تولید غذاها با چاپگر سه بعدی آزمایش می شود ، اما می توان آن را یکی از بهترین تلاشهایی دانست که تاکنون در این عرضه صورت بگیرد.

[تصویر:  pizza-3D.jpg]

پیش از این ناسا روی غذاهای آماده شده با چاپگر سه بعدی کار کرده بود تا فضانوردان را در سفرهای طولانی پشتیبانی کند و چند سازمان دیگر نیز ویدئوهایی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده اند. اکثر این تلاشها که اکثرا در راستای ساخت پیتزا صورت گرفته بود چندان اشتها برانگیز نبود و از داشتن یک ظاهر خوب بی بهره بوده اند.

اما از سوی دیگر چاپگر سه بعدی فودینی به طور دقیق می تواند خمیر پیتزا را آماده کند و برای این کار خمیر را به صورت مارپیچ و به هم فشرده روی هم قرار می دهد و همین فرآیند را با سس انجام می دهد، ادویه و سایر موادی را که هرکس می خواهد بنا بر ذائقه، به صورت دستی به پیتزا اضافه می شود.

از نظر برخی کارشناسان قسمت افزودن مواد پیتزا به صورت دستی نوعی تقلب محسوب می شود، اما از آنجا که چاپگر فودینی غیر از خمیر پیتزا مواد غذایی چون کلوچه، شکلات و حتی رایولی پرشده هم ارائه می کند در رده ای بسیار بالاتر از تلاشهای ناموفق کنونی قرار می گیرد.


در این مرحله این دستگاه هنوز یک نمونه اولیه است اما شرکت اسپانیایی نچرال ماشینز روی نهایی کردن طرح و تولید انبوه آن کار می کند.

در نهایت انتظار می رود که چاپگر سه بعدی به یکی از وسایل آشپزخانه خانه ها همچون مایکروویو و یخچال تبدیل شود چرا که کاربردهای بالقوه آن در سطح تجاری می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

اگر چاپگرهای سه بعدی غذا راه خود را به صنعت فست فودها باز کنند به صورت بالقوه عامل انسانی را در پخت پیتزا از بین می برد. تصور این که پیتزا را آنلاین سفارش دهید، یک چاپگر سه بعدی آن را آماده کند و یک هواپیمای بدون سرنشین رباتیک آن را تحویل دهد نیز خالی از لطف نیست.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت , maneshty
ارسال: #۱۵
۱۸ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۵۴ ب.ظ
چاپگر سه بعدی مهمان آینده آشپزخانه ها (آذر ۹۲)
دیگه کم کم باید بدیم قورمه سبزی رو تو خونه با چاپگر بپزن Big Grin عجب کارها راحت شده (:

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , maneshty


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۳۰ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۶۷ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۱ ۳,۳۶۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۹۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۷۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۰۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۲۱۰ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۶۴۵ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۳۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۵۷ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close