زمان کنونی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۵۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر

نظرسنجی: به نظر شما این معرفی مفید بود؟
بله
خیر
واقعا؟!
[نمایش نتایج]
 
ارسال:
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۴:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق.ظ، توسط nkhdiscovery.)
Star معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
سلام دوستان
===============

لازمه بگم دوستان نترسید!! این پست فقط برای اینه که با آگاهی بیشتر انتخاب کنید، اگر نه خیلی از کسای دیگری که توی این رشته هستن راضیند.

===============
من پارسال ۹۵ هوش شدم و رباتیک امیرکبیر رو آوردم، می‌خوام تجربیاتم توی این یکی دو ترم رو در اختیارتون بذارم. مخصوصا دوستانی که هوشی هستند و می‌خوان برن هوش جاهای دیگه، و این رشته رو هم قاطی هوش‌های بقیه دانشگاه‌ها می‌زنن.

چیزی که لازمه اول از همه بدونید: این رشته هوش نیست!! رباتیکه!! این دو تا تفاوت‌های تقریبا اساسی با هم دارن. در حدی که رباتیک یه رشته‌ی جداس و گرایش هوش مصنوعی نیست. در کنار این، شما دانشجوی دانشکده‌ی کامپیوتر نخواهید بود و متعلق به پژوهشکده‌ی مستقل رباتیک خواهید بود که ساختمان خاصی نداره هنوز و یه پژوهشکده و چند آزمایشگاه رو فعلا شامل می‌شه (البته پژوهشکده‌ش فعلا دفتر آموزش هم هست :دی )

ممکنه حس کنید دارم می‌کوبم این رشته رو، ولی اشتباه نکنید. کسایی که این رشته براشون خوبه و لازم دارن خوبی‌هاش رو بشنون اصولا کسایی نیستن که مستقیما به هوش علاقه داشته باشن و معمولا با تصورات اشتباهی می‌رن این رشته، من هدفم اینه که اونا این اشتباه رو نکنند. اگه نه کسی که ارشد رباتیک بخواد اجبارا همین گزینه کاملا رباتیکی روی میزه (هوش/رباتیک دانشگاه تهران فرق داره، اون هوشه با گرایش رباتیک). دقت کنید رشته رباتیک خوندن، با این که شما رباتیک کار کنید کاملا متفاوته، می‌تونید هوش بخونید و نتیجه‌ نهایی روی ربات داشته باشید.

توی رباتیک، باید رسما مفهوم عامل هوشمند رو بذارید کنار، روز اول تعریفی که اساتید روش پافشاری دارند اینه که ربات اصولا حضور فیزیکی داره و یه مساله واقعیه ! (جدی می‌گم، در همین حد مسائل هوشی و دید عامل هوشمند به رباتیک رو، مساله‌ی غیر واقعی می‌دوند توی این رشته و ممکنه همین قدر متعجب بشید :دی )

توی هوش، نگاه به مسائل یه کمی باز تره ، هم دید علمی محض و در عین حال کاربردی به مسائل هست، هم می‌شه کار رباتیکی و هوشمندی ربات انجام داد که خب مسلما سلایق بیشتری رو تحت پوشش قرار می‌ده.

توی ارشد ۸ تا درس بیشتر نمی‌تونید در کل بردارید، که توی این رشته، واسه کسانی که به هوش علاقه دارند (حتی هوش رو با دید و کاربرد رباتیکی دوست دارند) ۳ تا درس از این ۸ درس توی ترم یک و دو به هدر می‌ره اجبارا. ریاضیات برای رباتیک، که واقعا درس مزخرفیه واسه یه هوشی، لااقل یک چهارمش فقط به درد می‌خوره و بقیه‌ش همه‌ش دید کنترلی داره به مسائل و ریاضیاتش هم برای کامپیوتری‌هایی که نرم بودن تقریبا بیگانه‌س چون معادلات و ریاضی مهندسیه Tongue خلاصه این درس غیر از دید خوبی که استادش تو یه سری مسائل می‌ده در کل سرکاریه.
درس دیگه‌ای که هوشی یا نرمی باید توی رباتیک تحمل کنه سینماتیک و دینامیک رباته که کلا مکانیکه. درس کنترل ربات رو هم که کاملا کنترلی و برقیه باید ترم سه تحمل کنید. دقت کنید از همه این درسا می‌شه چیز یادگرفت و به کاربرد ولی فقط کافیه علاقه‌تون هوش باشه تا به اندازه کافی اذیت بشید.

خوش‌بختانه بقیه درس‌ها خوبن. یه درس ناوبری ربات هم ترم یک خواهید داشت که تا آخر عید دستتون بهش بنده و از اول ترم روزی نیست که صب تا شب دستتون بند تمریناش نباشه، ولی خب شیرین و لااقل هوشی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از درسای دیگه‌س و بیشتر به درد می‌خوره.

از درس‌های زیر ، سه درس ترم اول تقریبا اجباری(!) و در ترم دوم هم هوش‌محاسباتی و کنترل ربات اجباری‌اند. مگر این که کنترل رو قبلا پاس کرده‌باشید. از سال جدید کنترل خطی که سخت‌افزاری‌ها پاس می‌کنند هم قبول نیست (بقیه همین جوری یه کنترل خطی پیش نیاز می‌خورند) و کنترل ربات به صورت اجباری به همه داده می‌شه.

پس شد ترم ۱: ناوبری ربات (صب تا شب کار و تمرین و پروژه‌های سخت ولی جذاب و شیرین) ، ریاضیات برای رباتیک ( درس تقریبا چرت، کمی کار نیاز داره واسه پروژه‌هاش و پیاده‌سازی و ارائه نهایی)، سینماتیک و دینامیک ربات (این درسو می‌گیرید که بفهمید مکانیکی‌ها بندگون خدا چیا می‌خونن :دی)
ترم ۲: هوش محاسباتی ( الگوریتم‌های تکاملی، شبکه عصبی، سیستم‌های فازی - یه درس عالی واسه هوشی‌ها)، بینایی ربات (همون بینایی ماشین هست، بدون شرح و باز مناسب برای هوشی‌ها)، کنترل ربات (که واسه ورودی ۹۳ به بعد فکر کنم یه کنترل خطی پیش‌نیاز می‌خوره و توی خودش کنترل غیرخطی و مقاوم و این جور چیزا درس داده‌میشه . من که شخصا حالم از کنترل بد میشه:دی)، سمینار (کلی تکلیف :دی)

به‌جای بینایی ماشین می‌تونید درس دیگه هم بردارید با گروه‌های مهندسی پزشکی، برق، مکانیک، ریاضی و علوم‌کامپیوتر، یا دانشکده‌ی کامپیوتر.

ترم ۳: خب شما آزادید دو درسی که استاد راهنماتون می‌گه بردارید :دی

یه مورد دیگه که هست، اینه که جو اطرافتون دیگه کامپیوتری و هوشی نیست . چون بقیه افراد گروه از برق و امسال احتمالا از مکانیک میان و یه تعدادی هم با معدل از دانشگاه شاهرود و همدان میان که رشته کارشناسی‌شون رباتیک هست، یه عده زیادی هم با مسابقات و خوارزمی و غیره میان. همین کافیه تا بعد از گذشت یکی دو ماه اول کاملا حس کنید تغییر رشته دادید Confused
و این مورد توی استادهای پژوهشکده هم هست.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اگه دقت کنید دو تا استاد هوشی هستند، یکی علوم کامپیوتره (در مورد این بعدا توضیح می‌دم) و بقیه همه برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فناوری‌های‌نو (همون مکانیکه :دی) هستند. امیدواریم سال آینده یه استاد هوشی دیگه هم اضافه شه. حالا نکته اینه که اگه یه هوشی میخواد بیاد رباتیک و تا آخر رباتیک ادامه بده، همیشه محیط کاریش و اخلاق کاری افراد اطرافش این جوریه، ینی اصولا برقی و کنترلی هستند و انتظارات کنترلی و برقی دارند و به من به عنوان یه کامپیوتری فعال اعتماد کنید: این دو تا زبون هم رو نمی‌فهمند و خود این واقعا واسه بچه‌هایی که تو جو کارشناسی به کامپیوتر علاقه‌مند شدند یا بودند سخته، رسما باید با اون جو خداحافظی کنید.
اون استادی که علوم کامپیوتره حتی الان تز تعریف می‌کنه توی جلسه گروه کلی بهشون گیر می‌دن چون حرف خود استاد هاست که ایشون به زبون ریاضی حرف می‌زنن و ما برقی‌ها و مهندسی‌ها زبونشون رو نمی‌فهمیم!! (این در ابتدا یکی از عجایب برای من بود، خلاصه اگه علوم کامپیوتر بودید و میخواید بیاید هوش که هیچی، ممکنه تا ابد زبونتون رو نفهمن توی رباتیک مگه خودتون بخواین زبونتون رو عوض کنید، اگر هوشی هم هستید (نرمی و علاقمند به هوش) بدونید تا آخر رباتیک تمام انتظارات کنترلی پا برجاست Smile این مساله‌ی تفاوت زبان‌ها و افکار یکی از آزاردهنده‌ترین چیز‌های ممکن می‌تونه باشه برای کامپیوتری‌هایی که می‌رند رباتیک. دیگه نمی‌دونم چه جوری قسمتون بدم که بفهمید این موضوع خییلی مهمه ... خییلی.

خلاصه که اگه قصد ادامه تحصیل توی هوش رو دارید، رباتیک امیرکبیر چندان گزینه مناسبی نیست هرچند رباتیک خییلی تو بورسه، خیلی روش کار می‌شه و خییلی هم خواهان داره ولی الان هوشی‌های دانشگاه‌های دیگه که رباتیک کار کنند می‌تونن خیلی موفق‌تر از کسی باشند که توی این رشته بیاد و بخواد کار هوشی انجام بده. حالا این قدرها که من می‌پزمش هم نشدنی نیست، الان من خودم تمام سعیم رو کردم و تزم هوشی شد و یه ارتباط کوچیک با رباتیک داره ولی بدونید لااقل واسه ادامه ازتون تو سطح جهان انتظارات متفاوتی از یک هوشی خواهند داشت و تا ابد باید با اساتید برقی و علم به نظر من مزخرف کنترل سر و کله بزنید :دی تنها دلیلی که ممکنه داشته‌باشید برای این که بیاید رباتیک امیرکبیر، ممکنه این باشه که شبانه‌های هوش شریف و دانشگاه تهران و امیرکبیر رو نیورده باشید، و توی اساتید دانشگاه شهید بهشتی هم کسی رو پیدا نکرده باشید که موضوع مورد علاقه‌تون رو کار کنه، در این صورت می‌تونید بیاید و از اسم امیرکبیر بعدها استفاده کنید برای ادامه تحصیل.

در نهایت، کسانی که نرمی یا هوشی نیستند و می‌خوان رباتیک کار کنن این جا براشون بهترین گزینه‌س. امکانات رفاهی گروه درسته کمه ولی از نظر تجهیزات آزمایشگاهی من فکر نمی‌کنم تو کشور معادل داشته باشه، استادهاش زحمت زیادی می‌کشن تا این گروه نتیجه بده چون خودشون گروه مستقل هستند (هرچند به کارشون انتقاداتی وارده) و از طرفی تیم‌های ربوکاپ واقعا قوی و در سطح جهانی (رتبه‌های اول و دوم ) داره و از نظر تجربه‌ی عملی و مسابقاتی خییلی می‌تونه واسه کسی که علاقه‌داره مفید باشه. اسم امیرکبیر هم خب روش هست. هرچند طول می‌کشه این گروه که سال سوم تاسیسش تازه تموم شده پخته بشه ولی خیلی بد عمل نکرده، به هر حال تازه داره پا می‌گیره دیگه.

یه نکته‌ای که یادم رفت، در مورد خود امیرکبیره که واقعا جو سخت‌گیری و فشاره و این خودش توی تحمل یه سری درس و فیلد جدید و انتظارات جدیدی که از یه دانشجوی علاقمند به هوش می‌ره تاثیر گذاره. ضمن این‌که از بدو ورود به دانشگاه (بعد از یک ماه) می‌فرستن شما رو که استاد راهنماتون رو انتخاب کنید و این یعنی قدم اول در انتخاب فیلد کاری‌تون. بعد از اون به سرعت هرچه تمام باید موضوع تز و پروپوزال (چگونگی انجام تز!! در حدی که نوآوری و روش حل پیشنهادی رو ازتون تا حدودی می‌خوان! :| ) باید تحویل بدید و خود موضوع باید تا بهمن تقریبا قطعی بشه و تا آخر فروردین پروپوزال بدید و تا آخر اردیبهشت پروپوزال داوری شه، این خودش سبب می‌شه کلی زیر فشار باشید تا موضوع رو سریع پیدا کنید، مقاله بخونید و کارتون رو مشخص کنید، بعضی دانشگاه‌ها تا آخر شهریور مهلت این کار رو می‌دن که در برابر اونا کار دانشجوی امیرکبیر کمی سخت‌تره و در رباتیک چون بین‌رشته‌ای هست و باید بفهمید می‌خواهید چی کار کنید یه کمی سخت‌تر.

یه سری مسائل جنبی رو هم همیشه در مورد انتخاب رشته در نظر بگیرید، من خودم نرم دانشگاه اصفهان بودم و یادمه روزای اولی که اومده بودم اینجا، کوچیکی دانشگاه و فضای کم و ساختموناش بیشتر از خود رشته اذیتم می‌کرد Smile)‌ ترجیح می‌دم الان برگردم عقب و شبانه دانشگاه تهران رو بزنم :دی


اگه سوال خاصی در مورد خود دانشگاه، رشته، جو، خوابگاه‌ها و این چیزا هست در خدمتیم. ما سال‌های سال به بچه‌های مانشت مدیونیم و از تجربه‌های بقیه استفاده کردیم، امیدوارم تجربه‌های ما هم به درد بقیه بخوره.
۱۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: izadan11 , Amoojan , ican , pkpooria , arshadhoush , Morris , M a h d i , Good! , robotics , مهرانگیز , amirid , mecrob , qwertyuio , blackcode , virtual girl , احسان مومنی , shoaib.narimani , PanizIr , irancom88 , mahyamk , sadradin , nazi takpar , mary~j , fz_916 , n_amiry , MShariati , Dark_Angel , minami , taha_k , iwes , SAASTN , kingxerxes , alagh , tiradan , y.s , delete4all
ارسال:
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۰:۵۹ ب.ظ
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
دوست عزیز واقعا ممنون بابت نظرات جامعتون.من رتبه ی امسالم ۵۸ شده و شاید نتونم روزانه ی تهرانو بیارم.از دوستایی که امیرکبیر خوندن همینو میشنوم که سختگیریاشون قابل تحمل نیست.حالا میخوام بدونم به نظر شما شبانه ی تهرانو زودتر از روزانه امیرکبیر بزنم یا نه.ممنون میشم راهنمایی کنین
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال:
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۹:۲۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۹:۳۸ ق.ظ، توسط nkhdiscovery.)
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب.ظ)mmousavi5 نوشته شده توسط:  دوست عزیز واقعا ممنون بابت نظرات جامعتون.من رتبه ی امسالم ۵۸ شده و شاید نتونم روزانه ی تهرانو بیارم.از دوستایی که امیرکبیر خوندن همینو میشنوم که سختگیریاشون قابل تحمل نیست.حالا میخوام بدونم به نظر شما شبانه ی تهرانو زودتر از روزانه امیرکبیر بزنم یا نه.ممنون میشم راهنمایی کنین
اگه دارید در مورد هوش مصنوعی امیرکبیر صحبت می‌کنید (نه رباتیکش)،‌ تصمیم سختیه منم نظر خاصی نمی‌تونم بدم،‌ فقط اگه قصد اپلای دارید خب مسلما شبانه‌ی تهران بهتر از روزانه‌ی امیرکبیره، هم پول مدرک رو خرد خرد می‌دید هم خب هرسال تهران و شریف این جوری که دوستان می‌گن (نمی‌دونم واقعا این جوریه یا نه!) اپلیکنت‌های بیشتری داره. خب مساله‌ی فشار هم هست واقعا که شاید ترجیح بدید شبانه تهران رو بالا بزنید. هرچند فشار امیرکبیر توی هوش ممکنه به جاهای خوبی منجر بشه اگه اهل کار کردن و وقت گذاشتن باشید. اینم در نظر بگیرید که هوش تهران باز هم دیدشون رباتیکه ولی هوش امیرکبیر واقعا هوش مصنوعیه با هر دیدی :دی.

(۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۵:۱۴ ق.ظ)Morris نوشته شده توسط:  درود بر شما !
فوق العاده بود. بسیار عالی رشته را توصیف کردید و شاید خیلی ها ندانند که مشمول چه لطفی از طرف شما شدند ولی شما با این کار انسان دوستانه خیلی ها را نجات دادید. در تمام دنیا رشته رباتیک شاخه ای از رشته مکانیک است. در حالی که در دانشگاه صنعتی شاهرود که برای اولین بار در این رشته دانشجو پذیرفت،
....

ممنون دوست عزیز. ولی لازمه تصحیح کنم که رباتیک به صورت رشته‌ی مستقل و یا زیرگروهی از هوش مصنوعی و در دانشکده کامپیوتر، توی خیلی از دانشگاه‌های برتر (استنفورد و سی‌ام‌یو که حرف اول رو تقریبا توی رباتیک می‌زنند) وجود داره و چیزی که در دانشکده‌های برق و مکانیک ارایه می‌شه این نیست، رشته‌ی مکاترونیک هست که توی دفترچه هم از رشته‌ی کامپیوتر نمی‌گیره، مکاترونیک هدفش ربات‌های صنعتی و اتوماسیون هست بیشتر، رباتیک هدفش هوشمندسازیه. این چیزی که الان این‌جا توی امیرکبیر به عنوان رشته‌ی مستقل ارائه می‌شه هم دقیقا همون رباتیکیه که تو سطح جهان ارائه می‌شه (باور کنید من درس‌ها و سرفصل‌ها رو بعضا مقایسه کردم، واقعا کار گروه درسته توی انتخاب درس‌ها)، مساله فقط همین بود که کسی که میاد بدونه هوش نمیاد، داره رباتیک میاد. این تفاوت‌ هم انشالا با بیشتر شدن اساتید هوشی گروه درست می‌شه، همین الان هم به نظر در کل ۵ نفر رباتیک (روزانه و شبانه) می‌گیرند که استاد به اندازه کافی واسه پوشش دادن این تعداد دانشجو که بخوان رباتیک رو با تمرکز روی هوش مصنوعی کار کنند وجود داره، یعنی تو تعریف تز کسی دچار مشکل نمی‌شه (فقط خب محدودیت داره که فیلد هوشش رو حتما مرتبط با رباتیک تعریف کنه، مثلا نمی‌تونی دی‌ان‌ای کامپیوتینگ تعریف کنی :دی ). مساله فقط سر اینه که دوستان متوجه تفاوت این مساله باشند و با آگاهی انتخاب کنند. الان توی گروه فقط من چون به مسائل خیلی پایه‌ی هوش علاقه داشتم و جو رو دیدم این جور تحلیلی ارائه می‌دم، اگر نه کلیه کسایی که رباتیک اینجا هستن (سال‌بالایی‌ها همه کامپیوتر بودن و از سال ما دانشجوی برق هم گرفتند) همه به نظر راضی میان و اصلا نمی‌تونن همچین دیدی که من الان بهتون دادم رو بدن و کاملا رشته رو گل و بلبل تعریف می‌کنن :دی
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris , blackcode , fz_916
ارسال:
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۰:۴۱ ق.ظ
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
نظرت در مورد دانشگاه جورجیاتک چیست؟

از دکتری چه خبر؟

آیا هنوز روی آن سه گرایش پا فشاری می کنند یا تصمیم گرفتند پنج گرایشش کنند

===============

یک نکته ای برای تازه واردان بگویم:

کارشناسی ارشد مهندسی رباتیک بر خلاف کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ، هنوز سرفصل مصوب وزارت علوم ندارد

امیرکبیر یک گرایش دارد ، شاهرود دو گرایش فعال و دو گرایش غیر فعال

هر سال هم احتمال دارد دروسش تغییر کند. چون سرفصل (قانون) ندارد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Good! , nkhdiscovery
ارسال:
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۳:۳۲ ق.ظ
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
سلام...درود بر شما...توضیحاتتون را خوندم و استفاده کردم
فقط چندتا سوال:
با توجه به متفاوت بودن دروس این رشته با هوش مصنوعی،امکان ادامه تحصیل در دوره دکترا در ایران یا خارج از ایران وجود داره؟
من شنیدم ایران در زمینه رباتیک تحریم هست و کسی که این رشته را انتخاب می کنه نمی تونه در خارج از ایران ادامه تحصیل بده.راسته؟
به نظر شما با رتبه ۱۲۶ هوش،می تونم شبانه این رشته را بیارم؟از اونجایی که برای درس خوندن و حضور در کلاس ها خیلی تنبل(!) هستم و اگه خوابگاه نرم به درسم لطمه می خوره،مشکل خوابگاه ندارم؟راحت خوابگاه میدن؟
من اصفهان زندگی می کنم.اگه شما جای من بودی رباتیک شبانه امیرکبیر را قبل از اصفهان و صنعتی میزدی یا بعدش؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۸:۲۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۸:۲۳ ق.ظ، توسط خانه سبز.)
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۳:۳۲ ق.ظ)blackcode نوشته شده توسط:  سلام...درود بر شما...توضیحاتتون را خوندم و استفاده کردم
فقط چندتا سوال:
با توجه به متفاوت بودن دروس این رشته با هوش مصنوعی،امکان ادامه تحصیل در دوره دکترا در ایران یا خارج از ایران وجود داره؟
من شنیدم ایران در زمینه رباتیک تحریم هست و کسی که این رشته را انتخاب می کنه نمی تونه در خارج از ایران ادامه تحصیل بده.راسته؟
به نظر شما با رتبه ۱۲۶ هوش،می تونم شبانه این رشته را بیارم؟از اونجایی که برای درس خوندن و حضور در کلاس ها خیلی تنبل(!) هستم و اگه خوابگاه نرم به درسم لطمه می خوره،مشکل خوابگاه ندارم؟راحت خوابگاه میدن؟
من اصفهان زندگی می کنم.اگه شما جای من بودی رباتیک شبانه امیرکبیر را قبل از اصفهان و صنعتی میزدی یا بعدش؟
زدن شبانه هوش رباتیک پلی تکنیک یک اشتباه محض هستش! دوست من اونجاست اصلا چیزی که فکر میکرده نبوده خوابگاهم اصلا نمیدن با هریش حداق ۲۰ ملیون تو این گرونیاید بپردازین بسیار ناعادلانه هستش سخت گیریشون! تاکید می کنم اگر عاشق رباتیک یا خود هوش مصنوعی هستین بزنین صنعتی اصفهان یا خود اصفهان یا دانشگاه شیراز یا فردوسی مشهد یا تبریز همشون قطبن دکتری هم دارن روزانه هم در میاین از اب و هوای اشغال تهرانم بهتررررررررررررررررررررررررررررررررررررررره.

(۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ق.ظ)robotics نوشته شده توسط:  یک نکته ای برای تازه واردان بگویم:

کارشناسی ارشد مهندسی رباتیک بر خلاف کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ، هنوز سرفصل مصوب وزارت علوم ندارد

امیرکبیر یک گرایش دارد ، شاهرود دو گرایش فعال و دو گرایش غیر فعال

هر سال هم احتمال دارد دروسش تغییر کند. چون سرفصل (قانون) ندارد
(۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ق.ظ)robotics نوشته شده توسط:  نظرت در مورد دانشگاه جورجیاتک چیست؟

از دکتری چه خبر؟

آیا هنوز روی آن سه گرایش پا فشاری می کنند یا تصمیم گرفتند پنج گرایشش کنند

===============

یک نکته ای برای تازه واردان بگویم:

کارشناسی ارشد مهندسی رباتیک بر خلاف کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ، هنوز سرفصل مصوب وزارت علوم ندارد

امیرکبیر یک گرایش دارد ، شاهرود دو گرایش فعال و دو گرایش غیر فعال

هر سال هم احتمال دارد دروسش تغییر کند. چون سرفصل (قانون) ندارد

زدن رباتیک پلی تکنیک اشتباه محض هستش رفیق بنده اونجاست و صراحتا ناراضیه
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fz_916 , blackcode
ارسال:
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۰:۰۵ ق.ظ
RE: معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۸:۲۰ ق.ظ)Trex2008 نوشته شده توسط:  زدن رباتیک پلی تکنیک اشتباه محض هستش رفیق بنده اونجاست و صراحتا ناراضیه

برای کسی که به هوش یا سایر گرایش های کاوپیوتر علاقه دارد ، حرف شما کاملا درست است

ای کسانی که هوش مصنوعی می خواهید ، مهندسی رباتیک امیرکبیر نزنید

اما برای کسی که مهندسی رباتیک می خواهد بهترین گزینه دفترچه است و باید انتخاب اولش باشد
ربات یک سیستم واقعی است. بنابراین باید به مکانیک آن بپردازید و بتوانید با آن کار کنید
فرامین توسط مدارات الکتریکی و الکترونیکی و منطقی اجرا می شوند بنابراین باید به آن ها علاقه داشته باشید
کنترل ربطی به هوش ندارد اما وقتی هوش ربات دستوری را صادر کرد باید از کنترلر بگذرد.

محیط --- سنسور --- سیگنال و نویز --- تصمیم --- جبران ساز --- قدرت --- عملگر --- حرکت --- محیط

این یک چرخه یک ربات درواقعیت (عمل) است. معادل با مباحث علمب

محیط واقعی --- الکترونیک آنالوگ --- الکترونیک دیجیتال --- هوش مصنوعی --- کنترل --- الکترونیک قدرت --- موتور های الکتریکی یا مکانیکی --- مکانیک --- محیط واقعی

همان طور که می بینید هوش یک قسمت کوچک از یک ربات است


نقل قول: در ایران دانشگاه های زیر در مقطع کارشناسی پیوسته رشته مهندسی رباتیک دانشجو می پذیرند :

* دانشگاه های دولتی

صنعتی شاهرود - صنعتی همدان - صنعتی سیرجان - مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی قوچان

* دانشگاه های غیرانتفاعی

موسسه غیر انتفاعی اقبال لاهوری مشهد - موسسه غیرانتفاعی پویندگان دانش چالوس - موسسه غیرانتفاعی علوم وفناوری آریان امیرکلا بابل

* دانشگاه آزاد اسلامی واحد های

ارسنجان - اقلید - بافت - بجنورد - بروجن - بندر انزلی - بندر عباس - بوئین زهرا - بوشهر - تویسرکان - خمینی شهر - دماوند - دهاقان - ساری - سبزوار - سنندج - سیرجان - شبستر - شهر مجلسی - صوفیان - عجب شیر - علی آباد کتول - کازرون - کاشان - گرمسار - لامرد - لاهیجان - لنگرود - مرودشت - میانه - نجف آباد - هادی شهر

* دانشگاه پیام نور مرکز های

اردبیل - اهواز - بوشهر - اصفهان - بیرجند - تبریز - تهران - سمنان - شیراز - قزوین - مشهد

همان طور که می بینید کارشناسی رباتیک در بسیاری از دانشگاه های کشور تدریس می شود.

همان طور که شما دوست دارید در کامپپوتر نرم افزار یا هوش مصنوعی ادامه تحصیل دهید ؛ آن ها دوست دارند در مهندسی رباتیک ادامه تحصیل دهند

همان طور که شما دوست دارید در کنکور کامپیوتر شرکت کنید و دروس کامپیوتری را بزنید ؛ آن ها دوست دارند در کنکور رباتیک شرکت کنند و دروسی که پاس کردند را بزنند

اما آن ها از حق طبیعی خودشان محروم شده اند

نقل قول: امیرکبیر ۱۲
شاهرود ۸
کنکور برق ۴
کنکور مکانیک ۳
کنکور کامپیوتر ۱۳
کل ۲۰

یعنی کل ظرفیت ارشد مهندسی رباتیک کشور فقط ۲۰ نفر است!


(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۳:۳۲ ق.ظ)blackcode نوشته شده توسط:  من شنیدم ایران در زمینه رباتیک تحریم هست و کسی که این رشته را انتخاب می کنه نمی تونه در خارج از ایران ادامه تحصیل بده.راسته؟

اشتباه شنیدید.
این جوی است که رباتیکی نما های امیرکبیر راه انداختند

من چندین نفر را می شناسیم که کارشناسی رباتیک داشتند و برای ادامه تحصیل در ارشد رباتیک از کشور خارج شده اند و یا در حال تحصیل اند و یا فارغ التحصیل شده اند

اما اگر شما می خواهید با پاس کردن فقط دروس کامپیوتر در کارشناسی و هوش در ارشد به دکتری رباتیک بروید ، امکان موفقیت شما نزدیک صفر است (همیشه استثنا وجود دارد)

شما وقتی به رشته رباتیک می آیید باید به مکانیک و برق آن بیشتر از هوش علاقه نشان دهید و کار کنید

در دکتری نیز قبولی می شناسم اما لازم است نتیجه ویزا مشخص شود

پروژه و مقاله در زمینه های مولتی ربات ها (ازدحام) ، ربات های پرنده (هوایی) ، ربات های فضایی ، انواع ربات های نظامی ===> ردی ویزا
شما سایر بخش های رباتیک را کار کن مانند ربات های چرخ دار ، ربات های توانبخشی ، ربات های الهام گرفته شده از طبیعت ، تعامل انسان و ربات و ...

به تاپیک زیر در سایت اپلای برو تا موقعیت ها را ببینی

موقعیت‌های خالی رباتیک در دانشگاه‌های خارج از کشور

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


البته قبلش دو تاپیک زیر را نیز بخوان


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Good! , blackcode , fz_916
ارسال:
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۲:۰۵ ب.ظ
RE: معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۰۵ ق.ظ)robotics نوشته شده توسط:  ای کسانی که هوش مصنوعی می خواهید ، مهندسی رباتیک امیرکبیر نزنید

برای اطمینان خاطر می پرسم:
منظور شما از مهندسی رباتیک امیر کبیر کد ۲۱۳۳۲ است ؟ ( در عکس پیوست شده مشاهده کنید)

و اون هوش مصنوعی دانشگاه تهران، گرایش رباتیک است نه مهندسی رباتیک. درسته؟


فایل‌(های) پیوست شده

۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۲:۰۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۲:۰۸ ب.ظ، توسط ava68.)
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
سلام با رتبه ۵۳۲ هوش کجاهارو مشه آورد؟روزانه

راستی هوش مصنوعی گرایش رباتیک چه فرقی با مهندسی رباتیک داره؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۲:۴۰ ب.ظ
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
پس چرا از کامپیوتر میگیرن؟؟بنظر میاد باید بیشتر برن سراغ برق.البته من واقعا متوجه نمیشم چطور همه شون دید فیزیکی به روبات دارن؟یه دید هوش کامپیوتری هم میخواد!
به هرحال بنظر میاد کسی که عاشق کامپیوتر و دید کامپیوتریه زیاد علاقه به این جور محیطها پیدا نکنه Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۴:۱۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۴:۵۲ ب.ظ، توسط robotics.)
RE: معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۲:۰۵ ب.ظ)fz_916 نوشته شده توسط:  برای اطمینان خاطر می پرسم:
منظور شما از مهندسی رباتیک امیر کبیر کد ۲۱۳۳۲ است ؟ ( در عکس پیوست شده مشاهده کنید)

و اون هوش مصنوعی دانشگاه تهران، گرایش رباتیک است نه مهندسی رباتیک. درسته؟

بله منظور من کد ۲۱۳۳۲ امیرکبیر است
همچنین کد ۲۱۳۲۵ شاهرود است
و شبانه ی آن ها یعنی ۲۱۳۵۰ و ۲۱۳۵۶

(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۲:۰۵ ب.ظ)fz_916 نوشته شده توسط:  و اون هوش مصنوعی دانشگاه تهران، گرایش رباتیک است نه مهندسی رباتیک. درسته؟

کد دانشگاه تهران رباتیک نیست. فقط اسمش رباتیک است

ترکیب کامپیوتر گرایش هوش و برق گرایش کنترل است

نام گذاری اش اشتباه است

فقط خواسته بگه که هوش محض نیست

باید اسمش را می گذاشت گرایش کنترل هوشمند!

شما می توانی دروس را جوری برداری که فقط دو درس کنترل و بقیه هوش باشد ، برعکس

همچنین پروژه را می توانی جوری برداری که هوش مصنوعی محض باشد یا کنترل محض یا ترکیبی از آن دو

مثلا دکتر نیلی و دکتر اسد پور روی یادگیری ماشین کار می کند
یا دکتر مشیری و دکتر اعرابی کنترل کار می کنند
یا دکتر فیلی روی پردازش متن و زبان کار می کند

شما با مکانیکی ها و رباتیکی ها هم کلاس نمی شود. چون آن ها این رشته را نمی زنند
این کد رشته از برق دانشجو نمی گیرد
اما کلاس های شما با دانشجویان برق گرایش کنترل در دروس کنترلی یکی است.
اما آن ها نمی توانند درس هوش بردارند. بنابراین در دروس هوشی فقط کامپیوتری ها وجود دارند


این کد رشته کاملا به کامپیوتری ها و کسانی می خواهند هوش مصنوعی کار کنند توصیه می شود

شما با خیال راحت دانشگاه تهران را بزن

(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۲:۴۰ ب.ظ)Good! نوشته شده توسط:  پس چرا از کامپیوتر میگیرن؟؟بنظر میاد باید بیشتر برن سراغ برق.البته من واقعا متوجه نمیشم چطور همه شون دید فیزیکی به روبات دارن؟یه دید هوش کامپیوتری هم میخواد!
به هرحال بنظر میاد کسی که عاشق کامپیوتر و دید کامپیوتریه زیاد علاقه به این جور محیطها پیدا نکنه Smile

متاسفانه کاملا اشتباه می کنند. باید از کنکور مستقل بگذارند.

فکر نکنید فقط دارد از کامپیوتر می گیرد.

کنکور برق
روزانه امیرکبیر ۳
روزانه شاهرود ۰
شبانه امیرکبیر ۱
شبانه شاهرود ۰


کنکور مکانیک
روزانه امیرکبیر ۲
روزانه شاهرود ۰
شبانه امیرکبیر ۱
شبانه شاهرود ۰


کنکور کامپیوتر
روزانه امیرکبیر ۳
روزانه شاهرود ۵
شبانه امیرکبیر ۲
شبانه شاهرود ۳

جمع
امیرکبیر ۱۲
شاهرود ۸
کنکور برق ۴
کنکور مکانیک ۳
کنکور کامپیوتر ۱۳
کل ۲۰

علاوه بر کنکور
شاگرد اول رباتیک شاهرود
شاگر اول رباتیک همدان
و ...



(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۲:۰۶ ب.ظ)ava68 نوشته شده توسط:  راستی هوش مصنوعی گرایش رباتیک چه فرقی با مهندسی رباتیک داره؟؟

اگر منظورت دانشگاه تهران است. که در همین پست توضیح دادم

اگر منظورت دانشگاه های دیگر است

هوش مصنوعی با گرایش رباتیک ، در واقع همان هوش مصنوعی است که پروژه ات روی هوش ربات (فقط هوشش) است و دروسش کمی فرق دارد


دروس ارشد ۸ تا است همچنین علاوه بر این دروس می بایست ۲ واحد سمینار و ۶ واحد پروژه بگذرانید

دروس کارشناسی ارشد هوش مصنوعی محض

# گروه اول - حداقل ۴ درس

* هوش مصنوعی پیشرفته
* شبکه های عصبی
* پردازش تکاملی
* شناسایی آماری الگو
* یادگیری ماشین
* پردازش نمادی
* روش ها و سیستم های فازی


# گروه دوم - حداکثر ۴ درس

* مباحث ویژه در مهندسی کامپیوتر
* هوش مصنوعی توزیع شده
* مهندسی دانش و سیستم های خبره
* پردازش زبان های طبیعی
* تصویرپردازی رقمی
* بینائی ماشین
* سنجش از راه دور
* شناسایی ساختاری الگو
* پردازش سیگنال ها رقمی
* پردازش و شناسایی گفتار
* مدلسازی و تعبیر سه بعدی
* رباتیکز
* آتوماتان های یادگیری
* الگوریتم های پیشرفته



دروس کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک (همان هوش مصنوعی گرایش رباتیک)

# گروه اول - حداقل ۴ درس

* سیستم های خبره و مهندسی دانش
* شناسایی آماری الگو
* رباتیک
* کنترل ربات
* ریاضیات پیشرفته در مهندسی کامپیوتر
* شبکه های عصبی


# گروه دوم - حداکثر ۴ درس

* پردازش تصاویر
* پردازش سیگنال دیجیتال
* بینایی ماشین
* شناسایی ساختاری الگو
* پردازش زبان های طبیعی
* سنسورهای ربات
* مطالب پیشرفته در رباتیک و کنترل
* پردازش سیگنال صحبت
* سیستم ها و گذار های فازی
* سنجش از راه دور
* پردازش موازی
* دو درس از دروس کارشناسی ارشد سایر گرایش های کامپیوتر با تصویب گروه



دروس دانشگاه تهران

دروس برق گرایش کنترل + دروس هوش مصنوعی محض + دروس هوش مصنوعی با گرایش رباتیک

احتمال این که مجبورتان کنند که درس کنترل مدرن (برقی) را بردارید بسیار زیاد است

لازم به ذکر است همان طور که دروس مهندسی رباتیک امیرکبیر و شاهرود توسط وزارت علوم تصویب نشده ، دروس هوش دانشگاه تهران نیز مصوب نشده
بنابراین در هر ورودی ممکن است تغییر کند

دروس مهندسی رباتیک امیرکبیر
در صورت درخواست کاربران اضافه می شود

دروس مهندسی رباتیک شاهرود
در صورت درخواست کاربران اضافه می شود
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Good! , fz_916 , taha_k , iwes , delete4all
ارسال: #۱۲
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۰۶:۴۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۶:۴۷ ب.ظ، توسط ava68.)
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۲:۰۶ ب.ظ)ava68 نوشته شده توسط:  سلام با رتبه ۵۳۲ هوش کجاهارو مشه آورد؟روزانه

راستی هوش مصنوعی گرایش رباتیک چه فرقی با مهندسی رباتیک داره؟؟
لطفااا راهنماییم کنییییدد Sad

مریسی از توضیحتون...حالا لطف میکنید بگید با رتبه ای که گفتم روزانه کجاهارو میارم؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۰:۵۴ ب.ظ
معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۸:۲۰ ق.ظ)Trex2008 نوشته شده توسط:  [
زدن شبانه هوش رباتیک پلی تکنیک یک اشتباه محض هستش! دوست من اونجاست اصلا چیزی که فکر میکرده نبوده خوابگاهم اصلا نمیدن با هریش حداق ۲۰ ملیون تو این گرونیاید بپردازین بسیار ناعادلانه هستش سخت گیریشون! تاکید می کنم اگر عاشق رباتیک یا خود هوش مصنوعی هستین بزنین صنعتی اصفهان یا خود اصفهان یا دانشگاه شیراز یا فردوسی مشهد یا تبریز همشون قطبن دکتری هم دارن روزانه هم در میاین از اب و هوای اشغال تهرانم بهتررررررررررررررررررررررررررررررررررررررره.

(۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ق.ظ)robotics نوشته شده توسط:  یک نکته ای برای تازه واردان بگویم:

کارشناسی ارشد مهندسی رباتیک بر خلاف کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ، هنوز سرفصل مصوب وزارت علوم ندارد

امیرکبیر یک گرایش دارد ، شاهرود دو گرایش فعال و دو گرایش غیر فعال

هر سال هم احتمال دارد دروسش تغییر کند. چون سرفصل (قانون) ندارد


زدن رباتیک پلی تکنیک اشتباه محض هستش رفیق بنده اونجاست و صراحتا ناراضیه
اول بگم که درس‌ها بیش از این عوض نمی‌شه لااقل واسه امسال هموناییه که گفتم.
در مورد قیمت شبانه ورودی ۹۲ نهایتا هفت هشت ملیون میشه جوسازی نکنید. مقایسه با صنعتی اصفهان و بقیه کاملا اشتباه بود من خودم اونجاها بودم و از نزدیک دیدم. نهایت چیزی که بیرزه بالای شبانه رباتیک امیرکبیر ، هوش بهشتی یا علم هست، روزانه رباتیکشم فقط بستگی به علاقه داره. من یه تاپیک زدم ملت بفهمن چی به چیه ولی دیگه بیچاره نکنید مردم رو
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: delete4all
ارسال: #۱۴
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۰:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب.ظ، توسط Amoojan.)
RE: معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب.ظ)nkhdiscovery نوشته شده توسط:  اول بگم که درس‌ها بیش از این عوض نمی‌شه لااقل واسه امسال هموناییه که گفتم.
در مورد قیمت شبانه ورودی ۹۲ نهایتا هفت هشت ملیون میشه جوسازی نکنید. مقایسه با صنعتی اصفهان و بقیه کاملا اشتباه بود من خودم اونجاها بودم و از نزدیک دیدم. نهایت چیزی که بیرزه بالای شبانه رباتیک امیرکبیر ، هوش بهشتی یا علم هست، روزانه رباتیکشم فقط بستگی به علاقه داره. من یه تاپیک زدم ملت بفهمن چی به چیه ولی دیگه بیچاره نکنید مردم رو

مهندس فکر کنم این بنده خدا خرج دانشگاه + خرج ۲ ، ۳ سال زندگی رو گفت حدود ۲۰ تومن...

[تصویر:  balloons.gif]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳, ۱۱:۱۲ ب.ظ
RE: معرفی مهندسی رباتیک امیرکبیر
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۳:۳۲ ق.ظ)blackcode نوشته شده توسط:  سلام...درود بر شما...توضیحاتتون را خوندم و استفاده کردم
فقط چندتا سوال:
با توجه به متفاوت بودن دروس این رشته با هوش مصنوعی،امکان ادامه تحصیل در دوره دکترا در ایران یا خارج از ایران وجود داره؟
من شنیدم ایران در زمینه رباتیک تحریم هست و کسی که این رشته را انتخاب می کنه نمی تونه در خارج از ایران ادامه تحصیل بده.راسته؟
به نظر شما با رتبه ۱۲۶ هوش،می تونم شبانه این رشته را بیارم؟از اونجایی که برای درس خوندن و حضور در کلاس ها خیلی تنبل(!) هستم و اگه خوابگاه نرم به درسم لطمه می خوره،مشکل خوابگاه ندارم؟راحت خوابگاه میدن؟
من اصفهان زندگی می کنم.اگه شما جای من بودی رباتیک شبانه امیرکبیر را قبل از اصفهان و صنعتی میزدی یا بعدش؟

در مورد دکترای هوش دادن در صورتی که تز هوشی انجام داده باشید رقابت فقط کمی سخت‌تر هست همین نه این که اصلا نشه. برای خارج رفتن هم خب دوستان هم گفتند، مسلما پروژه نظامی بر ندارید طوری نیست هر چند درمورد مالتی ایجنت فکر نمی‌کنم زیاد سخت بگیرن.
شبانه خوابگاه ترم اولش اصولا نمی‌دن مگه که خیلی بدوی و بعیده ولی ترمای بعد میشه گرفت هرچند خوابگاه‌های داغون رو. برای حضور در کلاس و اینا کلا اگه تنبلی که کبیر نیا اصن :دی
من هم اصفهان بودم، و سال دومم بود و خونده بودم واسه تهران. من کلا شبانه نزدم ولی اگه می‌زدم قطعا رباتیک کبیرم میزدم چون اینجا فوقش دو تا سه تا از هشت تا درس و برخی موضوعات سرکاریه ولی صنعتی و خود اصفهان اینا رسما دیگه درس خوندن و همه چی سرکاریه!!
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackcode , fz_916 , M a h d i


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Information معرفی شغل برای شهریه‌ی دانشگاه Cina ۹ ۵,۴۳۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۵:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: rashinpazh
  معرفی منبع مناسب برای ارشد گسسته saharitst ۲۱ ۲۴,۶۰۶ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ۰۶:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: YasiAli
Music معرفی آهنگ‌هایی که حسابی دوسشون داریم! Amir V ۱,۱۵۱ ۲۳۷,۳۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۵:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Azaadi
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۱ ۱۳,۰۲۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  دانشگاه صنعتی اصفهان یا گرایش معماری امیرکبیر sima84 ۰ ۱,۷۷۹ ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  سختگیری امیرکبیر رتبه۱سال۹۴ ۴ ۶,۲۷۰ ۰۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: amir-1995
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۹۸ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  معرفی استاد در دیتاماینینگ و بیگ دیتا heelii ۱ ۲,۱۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  درخواست اپلود کتاب یا لینک دانلود کتاب+معرفی سایت دانلود کتاب ریحانه ۱۲۹ ۷۷,۳۸۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Ariana2020
  معرفی کتاب برای ساختمان داده siamakaf ۲ ۴,۲۲۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱ ق.ظ
آخرین ارسال: siamakaf

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close