زمان کنونی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۱۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

داستان پایان نامه نویس شدن نخبگان دانشگاهی!

ارسال:
۲۵ مرداد ۱۳۹۳, ۰۸:۴۲ ب.ظ
داستان پایان نامه نویس شدن نخبگان دانشگاهی!
سالهاست بازار انقلاب تهران جولانگاه زیرزمینی پایان نامه نویسانی شده که حتی برخی از دانشجویان دانشگاههای بزرگ نیز در این تخلف علمی شرکت کرده اند. این تقلب بزرگ علمی که هزینه های گزافی هم برای طرفدارانش به دنبال دارد، همچنان در پیچ و خم یک خلاء قانونی یا آسیب شناسی نکردن بی انگیزگی دانشجویان باقی مانده است.
نرخ پایان نامه های ارشد و دکتری

طبقه پایین بازار بزرگ کتاب واقع در میدان انقلاب، یکی از مراکز عمده پایان نامه نویسی به شمار می آید. فردی که متقاضی صحبت کردن با پایان نامه نویسان است ابتدا توسط راهنمایی که بالای پله ها منتظر مشتری ایستاده، به پایین دعوت می شود. متقاضی باید پشت سر راهنما به سمت دفتر هدایت شود. پس از آن باید با مسئول دفتر که نرخها را در دست دارد صحبت کند.
یک سوال و جواب علمی!

نخستین سوالی که از دانشجو پرسیده می شود درباره وضعیت پروپوزال است. در اینجا به برخی سوال و جوابی که خبرنگار مهر با یکی از پایان نامه فروشان داشته، اشاره شده است.

خبرنگار مهر: می خواستم شرایط نوشتن پایان نامه و هزینه ها را بدانم.

پایان نامه نویس: چه رشته ای هستید؟ پروپوزال تصویب شده؟

خبرنگار مهر: یک پایان نامه برای کارشناسی ارشد و یک پایان نامه هم برای دکتری دارم.

پایان نامه نویس: پروپوزال تصویب شده؟


خبرنگار مهر: بله، ولی می خواستم پروپوزال را هم شما بنویسید.

پایان نامه نویس: ببینید خانم برای پروپوزال ارشد ۲۰۰ هزار تومان و برای دکتری ۲۵۰ هزار تومان یک جا دریافت می کنیم اما برای نوشتن سایر مراحل پایان نامه، مبالغ به تدریج از شما دریافت می شود.

خبرنگار مهر: هزینه کلی پایان نامه چقدر می شود؟ پایان نامه ارشد در رشته تاریخ و پایان نامه دکتری در رشته کامپیوتر هست
.


پایان نامه نویس: هزینه کلی رشته تاریخ ۸۰۰ هزار تومان و برای دکتری چون نیاز به اطلاعات آماری دارد یک میلیون تومان محاسبه می شود.


همه مقاطع تحصیلی مشتری پایان نامه نویسی اند!


به گفته این کارمند دفتر پایان نامه نویسی، تمام مقاطع تحصیلی حتی کارشناسی مشتریان دائمی به شمار می آیند و نمی توان دقیقاً گفت که دانشجویان ارشد بیشتر مراجعه می کنند یا دانشجویان دکتری. این کارمند حتی می گوید که دانشجویان دکتری گاهی اوقات خیلی پیگیرتر از دانشجویان کارشناسی ارشد برای نوشتن پایان نامه هایشان هستند هر چند نرخ پایان نامه این مقطع گرانتر است.

اگر دانشجویی تمایل داشته باشد در پایان نامه اش از مقالات ISI هم استفاده کند و قرار باشد مرکز پایان نامه نویسی این کار را انجام دهد هزینه دیگری معادل ۲۵۰ هزار تومان دریافت می شود.
شغل شریف شریفی ها!

وقتی از این فرد درباره مطمئن بودن کار می پرسم، به نکته جالب و البته تاسف باری اشاره می کند. این فرد که خود را امیر معرفی کرد، گفت دانشجوی رشته برق دانشگاه صنعتی شریف است و با کمک دوستانش که از این دانشگاه و دانشگاه صنعتی شریف هستند، پایان نامه های دانشجویان را می نویسند.
سهم اندک بهترین دانشجویان از فضای کسب و کار تخصصی

بیشتر متعجب می شوم و سعی می کنم قانعش کنم تا بیشتر برایم توضیح دهد. می گوید: "کار من پایان نامه نویسی نبود. من دانشجوی برق دانشگاه صنعتی شریف هستم و با استادانم کار می کردم اما وقتی استادی برای یک پروژه صنعتی ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می کند و تنها به من ۴۰۰ هزار تومان می رسد می شود کار کرد؟ پیش از این هم در منطقه پارس کار می کردم اما سهم تلاش ما از تکمیل پروژه ها برای گذارندن یک زندگی بسیار ساده و دانشجویی بسیار پایین است."

این دانشجو در ادامه قصه پایان نامه نویس شدنش را اینطور توضیح داد که اول برای دوستانش در خوابگاه و دانشگاه تحقیقات علمی را انجام می داد اما کم کم کارش گسترش پیدا کرد و با همکاری دیگر دوستانش که از دانشگاه شریف و تهران هستند یک دفتر راه اندازی کردند.

می گوید تا تابستان است کار می کنند و در زمان آغاز سال تحصیلی از حجم سفارشها کم می کنند تا به درسشان هم لطمه نزند.

امیر اما یک تصمیم جدید هم دارد؛ قصد دارد مجوز یک شرکت نرم افزاری بگیرد اما در سایه این شرکت همچنان به کار پایان نامه نویسی ادامه دهد تا این کار مجوز گرفته شان پررونق شود و بعد پایان نامه نویسی را کنار بگذارد.
دانشگاههای دولتی و آزاد پرمتقاضی ترین ها

از امیر درباره پایان نامه ها و دانشجویانی که مراجعه می کنند، می پرسم. می گوید پایان نامه نوشتن برای دانشگاههای دولتی سخت تر است چون در دفاع سخت گیری بیشتری اعمال می شود اما برای دانشگاه آزاد نوشتن راحت تر است.

به گفته این دانشجو، دانشجویان دانشگاههای شهید بهشتی، امام خمینی(ره)قزوین، تهران و برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویانی دارند که به این مرکز مراجعه می کنند.
همانطور که در این گزارش هم اشاره شد، عده ای از بهترین دانشجویان کشورمان که باید وقت خود را صرف تحصیل و تحقیق کنند دلال پایان نامه نویس شده اند که جای تاسف برای دست اندرکاران بی توجه به این پدیده زشت علمی را دارد. اینکه پایان نامه نویسی در کشور شایع شده علاوه بر مدرک گرا شدن دانشجویان به خلاء بزرگ دستورالعملها و بخشنامه ها هم بستگی دارد.
البته مهم تر از همه اینها آسیب شناسی و علت یابی اقدام دانشجویان برای سپردن تهیه پایان نامه شان به این دفاتر است. دانشجویانی که در مقاطع بالا و در دانشگاههای مهم تحصیل می کنند اما از انجام مهمترین بخش تحصیل خود غفلت می کنند و حاضرند هزینه های هنگفتی را تقبل کنند اما مسئولیت نوشتن پایان نامه به میدان انقلاب واگذار شود.

یافتن انگیزه دانشجویان برای اینکار چندان سخت نیست اما حل مشکلات زیربنایی و ریشه ای، سالها همت و تلاش مسئولان و خود دانشجویان را می طلبد. تلاش و مجاهدت برای برگرداندن علاقه و انگیزه این دانشجویان برای کسب علم.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

زندگی کوتاه است.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: نازین , codin , mahyamk , Amoojan , ppositiveenergy , p_farhadi , Fatemeh , بنده ی خدا , fa_shinobi , mina.h


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست راهنمایی جهت اتمام پایان نامه Maryam-X ۰ ۰ ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۵۸ ق.ظ
آخرین ارسال: Maryam-X
Information فصل یک تا پنج پایان نامه αɾια ۵ ۴,۸۷۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۴:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: HoseinMos
  بین پردازش تصویر و داده کاوی موندم کدوم یکی رو برای پایان نامه انتخاب کنم؟ raheleh1393 ۵ ۷,۹۵۰ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۲:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۴۸۲ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  چارچوب فصول پایان نامه H.Mohammadi ۰ ۱,۷۶۱ ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: H.Mohammadi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کمکم لطفا پایان نامه ارشد mahtab1928 ۰ ۱,۸۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۶:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahtab1928
  موضوعات پایان نامه ارشد IT و کامپیوتر αɾια ۳ ۱۵,۲۳۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۳:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: mahtab1928
  انتحاب موضوع پایان نامه ارشد mahtab1928 ۴ ۳,۰۵۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ۰۱:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۶۹۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close