زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۵۲ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

دکتری یا کار؟

ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۵, ۰۱:۰۱ ب.ظ
دکتری یا کار؟
سلام
من ارشد نرم افزارم و توی یه شرکت تحلیل گر و برنامه نویسم یه شرکت خصوصی بزرگ در بخش انفورماتیکش
چند روز پیش پدر بزرگم برگشتن میگن امسال دکتری قبول نشدی؟
گفتم اصلا شرکت نکردم آخه دولتی که قبول نمیشم معدلم پایینه و رزومه ای هم ندارم آزادم هزینه هاش خیلی زیاده
گفتن همه دارن میخونن حتی اونایی که سالهاست از درس فاصله گرفته بودن دنبال کار بودن تخصص دارن
گفتم اونا بیشتر از استادا بارشونه که
گفتن بله اما مدرکشو نداشتن الان رفتن دنبال مدرک
گفتم مدرک که مهم نیست مهم کاره و تجربه
گفتن بالاخره میشن دکتر فرق میکنه مردم یه حساب دیگه ای روشون باز می کنن
گفتم حرف مردم که مهم نیست و ....
خلاصه به نظرتون واقعا پدر بزرگم درست میگن یا نه؟ یا دیدای ما با هم فرق می کنه؟! اصلا چقدر تو حقوق تاثیر گذاره تو موقعیت اجتماعی و اینا؟ اگر بخوایم اینقدر هزینه کنیم بهتر نیست بریم خارج با یه مقدار پول بیشتر تجربه جدیدی هم میشه؟

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۵, ۰۱:۲۲ ب.ظ
دکتری یا کار؟
ببین دوست عزیز
دکتری خوندن تو ایران اشتباه محض هست، شما کافیست، افراد بعد از فارغ تحصیل دکترا برین سوال کنین نظراشو بشنوین میفهمین من چی میگم. کافیست فقط برین بپرسین همین.
اگر دکترا میخواین بخونین باید خارج از ایران و کشور معتبر دنبال کنین و بعد از اون برین بازار کار اون کشور یا اگر علاقه ای در محیط آکادمیک دارین بحثش جداست حتی میتونین تو خود ایران دنبال کنین.

در هر صورت هدفت باید مشخص باشه، و ۱۰۰% کار خیلی خیلی بهتر از دکترا هست .
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۵, ۰۳:۵۹ ب.ظ
دکتری یا کار؟
(۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۲۲ ب.ظ)farahdsa نوشته شده توسط:  در هر صورت هدفت باید مشخص باشه، و ۱۰۰% کار خیلی خیلی بهتر از دکترا هست .
شما سابقه‌ی کار کردن دارید یا دکتری خوندن؟
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Pure Liveliness
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۵, ۰۸:۲۱ ب.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۵۹ ب.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  
(21 خرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۲۲ ب.ظ)farahdsa نوشته شده توسط:  در هر صورت هدفت باید مشخص باشه، و ۱۰۰% کار خیلی خیلی بهتر از دکترا هست .
شما سابقه‌ی کار کردن دارید یا دکتری خوندن؟
سابقه کار کردن که آره، اما دکترا نه، برادرم دکترا خوندن، البته ایشون بیشتر به محیط آکادمیک علاقه زیادی دارن و هدفش بیشتر در محیط آکادمیک هست، و اکثر دانشگاهای شهرستان و بعضی در تهران، مشکل بودجه دارن و این مشکلات زیادی به دانشجوهای بعد فارغ تحصیلی که میخوان استخدام شن در دانشگاه به وجود اورده.( ضمن اینکه، اون موقعه اصلا دکترا کنکور نبوده، هر دانشگاهی آزمون ورودی خاص خودشو داشت و بعد از قبولی مصاحبه میشدن و الی آخر) در کل نیازی نیست که حرف این بنده و کسان دیگر رو مدنظر قرار دهی، کافیست با افراد سال آخر دکترا یا فارغ تحصیلی این ۲ یا ۳ سال اخیر صحبت کنین که دستتون میاد که ببینین ارزش داره در ایران دکترا بخونین یانه.

و کار کردن در ایران هم بستگی به توقعات شخص داره.
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Riemann , samaneh@90
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۵, ۰۸:۵۷ ب.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۲۱ ب.ظ)farahdsa نوشته شده توسط:  سابقه کار کردن که آره، اما دکترا نه، برادرم دکترا خوندن، البته ایشون بیشتر به محیط آکادمیک علاقه زیادی دارن و هدفش بیشتر در محیط آکادمیک هست، و اکثر دانشگاهای شهرستان و بعضی در تهران، مشکل بودجه دارن و این مشکلات زیادی به دانشجوهای بعد فارغ تحصیلی که میخوان استخدام شن در دانشگاه به وجود اورده.( ضمن اینکه، اون موقعه اصلا دکترا کنکور نبوده، هر دانشگاهی آزمون ورودی خاص خودشو داشت و بعد از قبولی مصاحبه میشدن و الی آخر) در کل نیازی نیست که حرف این بنده و کسان دیگر رو مدنظر قرار دهی، کافیست با افراد سال آخر دکترا یا فارغ تحصیلی این ۲ یا ۳ سال اخیر صحبت کنین که دستتون میاد که ببینین ارزش داره در ایران دکترا بخونین یانه.

و کار کردن در ایران هم بستگی به توقعات شخص داره.
شما با چند نفر دانشجوی یا فارغ التحصیل دکترا صحبت کردید؟ از چه دانشگاه هایی بودن؟


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۵, ۱۱:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ب.ظ، توسط Mahsash.)
دکتری یا کار؟
من متاسفانه تا حالا ندیدم کسی رو که سال‌های آخر دکترا باشه تو ایران و ابراز رضایت کنه(دانشگاه‌های تهران و شریف). درمورد فارغ‌التحصیل‌ها ولی نظری ندارم چون فقط با یک نفر بعد از فارغ‌التحصیلیش صحبت کردم که ایشون هم بسیار خوشحال بود از دکترا خوندنش(بسیار هم ایشون آدم باسواد و موفقی بود در طول دوران تحصیلش). آدم‌هایی که می‌گم همگی موقعیت تحصیلی خیلی خوبی داشتن و به راحتی می‌تونستن برای دکترا برن دانشگاه‌های خیلی خوب خارج از کشور. ولی به دلایل خانوادگی یا اعتقادی نرفتن.
درهرحال به نظر من دکترا خوندن یا کار کردن هیچ کدوم خوب یا بد مطلق نیست و به هدف آدم بستگی داره.

(صد البته که من درمورد کل دانشجوهای دکترا صحبت نمی‌کنم! درمورد آدم‌هایی که باهاشون در ارتباط بودم و صحبت کردم باهاشون حرف میزنم!)
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , RASPINA , majidgeek
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۱۲:۳۱ ق.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  من متاسفانه تا حالا ندیدم کسی رو که سال‌های آخر دکترا باشه تو ایران و ابراز رضایت کنه(دانشگاه‌های تهران و شریف). درمورد فارغ‌التحصیل‌ها ولی نظری ندارم چون فقط با یک نفر بعد از فارغ‌التحصیلیش صحبت کردم که ایشون هم بسیار خوشحال بود از دکترا خوندنش(بسیار هم ایشون آدم باسواد و موفقی بود در طول دوران تحصیلش). آدم‌هایی که می‌گم همگی موقعیت تحصیلی خیلی خوبی داشتن و به راحتی می‌تونستن برای دکترا برن دانشگاه‌های خیلی خوب خارج از کشور. ولی به دلایل خانوادگی یا اعتقادی نرفتن.
درهرحال به نظر من دکترا خوندن یا کار کردن هیچ کدوم خوب یا بد مطلق نیست و به هدف آدم بستگی داره.

(صد البته که من درمورد کل دانشجوهای دکترا صحبت نمی‌کنم! درمورد آدم‌هایی که باهاشون در ارتباط بودم و صحبت کردم باهاشون حرف میزنم!)

بدیهتاً کسی از دکتری خوندن در ایران ابراز رضایت نمیکنه، خصوصاً اگه از نزدیک با کیفیت و امکانات کشورهای خارجی آشنا شده باشه (موقعی که تصمیم داشتم برای ارشد اپلای کنم یا ایران بمونم، با بیش از ده دوازده دانشجو و استاد صحبت کردم).
اما اگر به هفت هشت سال قبل برمیگشتند، دکتری خارج رو به دکتری ایران، و دکتری ایران رو به کار کردن باز ترجیح میدادند. چون هدفشون این بوده، حالا چه فخرفروشی با مدرک باشه، چه اینکه برای کار پژوهشی سر و دست بشکونند.

چند موضوعی که ربطشون به تاپیک کم هست ولی بی‌ربط هم نیستند.
۱) ولی من هنوز متوجه نشدم کسی که ایران دکتری بگیره و نخواد استاد بشه، مدرکش کجا به درد میخوره. چند سازمانی هست که این بره ریسرچش رو ادامه بده یا ازش استفاده بشه. در بزرگترین کشورهای صنعتی مثل آلمان هم دیدم که برای مستر راحت‌تر کار گیر میاد چون PhD یه جورایی over qualified محسوب میشه براشون.

۲) بحثی در یکی از تاپیک‌ها در مورد حقوق استاد دانشگاه باز شد که متوجه شدم حقوق یه استادیار اونقدرا هم که فکر میکردم بد نیست (البته هنوز برام قطعی نشده و باید بپرسم). البته قطعاً بتونه از مزایای مادی و معنوی که میتونه به همراه داشته باشه به ارقام خیلی بیشتری افزایش پیدا کنه. القصه، دیده شده که در بحث دکتری خوندن یا نخوندن، زود از یک استاد ناشناس نقل قول میشه که میخوای دکتری بخونی آخرش بشی من؟ در حالی که من ندیدم یک استاد درست حسابی این حرف رو بزنه هیچگاه. کسی که از حقوق ثابت استادیاری پایه‌ی ۱ بودن خودش میناله و جربزه نداره که هیچ کار جانبی که هم برای خودش و هم ترجیحاً کشور سود داشته باشه همون بهتر که خودش هم نمیخوند.

۳) حرفی که همیشه ته دلم مونده و به خاطر بعضی ملاحظات (اینکه فکر کنند از بالا به کسی نگاه میکنم) نگفتم این هست که چرا این همه میخواهند دکتری بگیرند در حالی که یک دهم توانایی‌هاشون رو ندارند. در همین سایت شخصی برای پذیرش در دکتری داخل دنبال راه چاره بود در حالی که نه لیسانس نه ارشد یک قرون کار ریسرچی یا عملی انجام نداده بود (سوای بحث کیفیت دانشگاه هست، ممکن هست کسی به خاطر دلایلی نتونسته باشه هیچ دو مقطعی دانشگاه خوبی قبول بشه ولی پتانسیل بالایی داشته باشه). کسی که میخواد دکتری بخونه باید بتونه نه تنها خودش، برای چهار پنج دانشجوی ارشد و لیسانس تز تعریف کنه و مدیریتشون بکنه و الا رفته رفته سطح سواد از این هم پایین‌تر میره (مقایسه‌ی دانشجویان کنونی دکتری معماری شریف چه از نظر استعداد چه خروجی، در مقابل دانشجویان ۵ یا ۱۰ سال پیشش مقایسه‌ی ریال با دلار آمریکا هست).

حالا شما هم دوست عزیز اگه فکر میکنی که هنوز آپدیت هستی و میتونی دو سه نفر دیگه رو به جز خودت مدیریت کنی و کارشون رو جلو ببری و علاقه هم داری بسم‌الله، در غیر اینصورت فقط اتلاف وقت و هزینه هست (هم برای خودتون، هم برای سایرین)، خصوصاً که مدرکی که میگیرید حتی نتونه براتون ارتقای شغلی ایجاد کنه.
۱۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , Mahsash , Pure Liveliness , RezaTaheri , crevice , mrsh1372 , Riemann , Saman , ele , viase , farahdsa , AliRezaMM
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۵۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۵۷ ق.ظ، توسط Masoud05.)
RE: دکتری یا کار؟
دوستان خوبم Mahsash و behnam5670 نکات جالبی رو گفتن. من چون ۱-۲ ماه اخیر کاملا درگیر این قضایا بودم، نتایج بررسی هام رو میگم.

اول با یه حرف جالب از behnam5670 شروع کنم که گفت نمیدونه چرا برخی ها با توجه به پایه ضعیف شون دنبال دکتری هستن.

بنظر من این افراد صرفا بخاطر اسم دکتر شدن میخوان برن دکتری بخونن!! اگر هم یکی این وسط گفت هدفش ریسرچ هست حرفش رو باور نکنید(نمیگم که دروغ میگه، بلکه داره احساسی حرف میزنه). آخه کسی که تو عمرش ریسرچ نکرده چطور میتونه بگه بخاطر عشق ریسرچ میخواد دکتری بخونه. یه اتفاق جالب روز مصاحبه دکتری شیراز رخ داد. آزمون دکتری شیراز ۲ مرحله ای بود و در مرحله اول یک آزمون کتبی از دروس پایه ارشد برگزار شد. طبق معمول دانشگاه شیراز امتحان به زبان انگلیسی بود. اتفاق عجیب اینکه افرادی بودن که به دلیل اینکه نمی تونستن صورت سوال رو بخونن جلسه رو ترک کردن!! خیلی دوست دارم یکی بهم بگه کسی که بلد نیست ۱ صفحه متن ساده بخونه، آیا ممکنه ریسرچ هم کرده باشه یا نه؟!!!

در خصوص حقوق اساتید (استادیار) حدود ۳/۵ هست اما یه سری چیز بهش اضافه میشه و حدود ۴/۵- ۵ میشه که البته رقم بالایی نیست چون این فرد خیلی دیر سر کار رفته و خیلی هم زحمت کشیده در حالی که یه کارمند ساده شاید ۷ سال زودتر مشغول کار شده و الان بخاطر سابقه کار حقوقی میگیره که خیلی فاصله با اون استاد نداره (ضمن اینکه استرس بیکاری هم نکشیده!!)

بنظرم کار با مدرک دکتری بجز دانشگاه ها خلاصه میشه در شرکت های دانش بنیان. البته اوضاع و احوال این شرکت ها غالبا خوش نیست اما شرکت های خوبی هم هست که دارن کار میکنن. بحث در این خصوص خود بحثی است دیگر!!

اینکه خانم Mahsash میفرمایند دانشجویان دکتری شریف و تهران راضی نیستن، درسته و من نمونه اش زیاد دیدم (از هر دو دانشگاه). من خودم با اینکه برای مصاحبه شریف و تهران دعوت شدم هیچ یک رو نرفتم (رزومه خوبی هم داشتم). البته برای این کارم دلیل داشتم که نمیخوام بگم!! اما بنظرم میشه در پاسخ به Mahsash گفت، علت این حرف از سمت دانشجویان دکتری استرس های شدیدی هست که بهشون وارد شده. برای همین هم فارغ التحصیلان کمتر ابراز ناراحتی میکنن. شما به عنوان یه دانشجوی دکتری ۴-۵ سال نمی تونی بصورت جدی وارد صنعت بشی (از نظر من میشه اما برخیا میگن نمیشه و من برای حرف خودم دلیل دارم و اونو بیشتر ضعف در مدیریت فردی میدونم!!) ضمن اینکه بعد از ۵ سال آیا کار وجود داره یا نه؟ اصلا همین سوال خودش استرس زا هست (حتی اگر اون فرد بدونه بخاطر سوادش بیکار نمیمونه). ضمنا این افراد در بحث تشکیل خانواده هم دچار مشکل میشن و تشکیل خانواده با تاخیر صورت میگیره. این تاخیر خودش مشکلاتی در پی داره که غالبا بحث روانشناسی داره و باز تا حد زیادی به روحیات افراد بستگی داره. به عنوان مثال افرادی هستن که نیاز به حامی و تشویق کننده دارن و هیچ کس بهتر از همسر برای اینکار نیست. حالا وقتی همسری در کار نباشه خود به خود این نیاز کامل برطرف نمیشه (کاری ندارم که این نیاز عقلانی هست یا نه، اما وجود داره).

در کل این همه مسائل استرس زا بهمراه فشار دانشگاه ها برای چاپ مقاله ISI و اموری که دانشگاه به افراد محول میکنه، باعث ایجاد فشار، استرس و ناراحتی در دانشجویان دکتری میشه وبرای همین هم عده زیادی از این افراد حس خوبی از ادامه تحصیل ندارن. البته این امر هم نسبی هست و خیلی وابسته به دید افراد و طرز تفکر و احساساتشون داره.

بنظرم هر کس باید نسخه خاص زندگی خودش رو بپیچه. ضمنا بنظرم دکتری یه ابزار هست و نه یه هدف. اگر کسی هدفش دکتری باشه بنظرم کاملا در اشتباه هست. دکتری باید ابزاری باشه برای رسیدن به اهدافش (خواه مالی خواه جهت براورده شدن نیازهای روحی!)

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۱۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice , Mahsash , Amoojan , RASPINA , mrsh1372 , salam az ma , tohidi4503 , mehRUN , so@ , neda.n91 , Saman , viase , majidgeek
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۳:۳۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۳۹ ق.ظ، توسط codin.)
دکتری یا کار؟
شرایط هرکسی متفاوته. البته توقعات هم متفاوته. من شخصا از دکترا خوندن در ایران حتی در این دانشگاه شریف بیزار هستم اما خیلی از دوستام رو میدیدم که با چه شور و شوقی در مصاحبه دکترا شرکت میکردند. خیلی جالبه به یک پدیده ثابت نگاه های اینقدر متقاوت وجود داره.
اون چیزی که من از شریف(و احتمالا همه دانشگاه های ایران) دیدم اتلاف وقت، در گیر و دار تشریفات و کاغذبازی ها بودن، نبود امکانات کافی، وضعیت اسفناک خوابگاه ها و محیط های ریسرچ دانشگاهی (شلوغ، همه منظوره!!، کم بازده) و ... بوده. اگر دنبال علم باشه فرد و این چیزا رو ببینه واقعا به مرور روح آدم رو میخراشه! در کنار اینا مشکلات کلی کشور که بر روی زندگی تاثیر میزاره هم لحاظ کنید میبینید کلا شرایط برای PhD خوندن که نیاز به تمرکز ۱۰۰ درصدی داره اصلا فراهم نیست.
ولی اگر صرفا میخواین یه مدرک دکترا بگیرید و از مزیت هاش استفاده کنید فکر میکنم این مسائل براتون مشکل تلقی نشه.
۸
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: خانه سبز , rz.gh , crevice , Mahsash , Amoojan , RASPINA , mrsh1372 , SEVES , mNajarzadeh , Riemann , Saman , viase
ارسال: #۱۰
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۲۷ ق.ظ
دکتری یا کار؟
(۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۳۵ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  شرایط هرکسی متفاوته. البته توقعات هم متفاوته. من شخصا از دکترا خوندن در ایران حتی در این دانشگاه شریف بیزار هستم اما خیلی از دوستام رو میدیدم که با چه شور و شوقی در مصاحبه دکترا شرکت میکردند. خیلی جالبه به یک پدیده ثابت نگاه های اینقدر متقاوت وجود داره.
اون چیزی که من از شریف(و احتمالا همه دانشگاه های ایران) دیدم اتلاف وقت، در گیر و دار تشریفات و کاغذبازی ها بودن، نبود امکانات کافی، وضعیت اسفناک خوابگاه ها و محیط های ریسرچ دانشگاهی (شلوغ، همه منظوره!!، کم بازده) و ... بوده. اگر دنبال علم باشه فرد و این چیزا رو ببینه واقعا به مرور روح آدم رو میخراشه! در کنار اینا مشکلات کلی کشور که بر روی زندگی تاثیر میزاره هم لحاظ کنید میبینید کلا شرایط برای PhD خوندن که نیاز به تمرکز ۱۰۰ درصدی داره اصلا فراهم نیست.
ولی اگر صرفا میخواین یه مدرک دکترا بگیرید و از مزیت هاش استفاده کنید فکر میکنم این مسائل براتون مشکل تلقی نشه.
همینه خدا پدرت رحمت کنه حرف دل منو زدی
ارشدش هم مفت نمی ارزه..
صنعت نیست. استادا بیخیال...
وضعیف اسفناک خوابگاه ها و نبود امکانات رفاهی و هزارتا چیز دیگه
ارشد و دکتری برای وقتی هست که ذهنت اروم باشه و درگیر مسائل پیش پا افتاده یا مسائل زندگی نشی تامین باشی بشینی صبح شب ریسرچ بکنی...
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: codin , crevice , Amoojan , mNajarzadeh , Saman
ارسال: #۱۱
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۱۱:۵۳ ق.ظ
دکتری یا کار؟
هر وقت درون اطلاعیه ی استخدامی یک کد شغلی با ظرفیت ۱ نفر نوشته میشه "افراد دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری مهندسی YYY"!! فاتحه ی هر چی "برنامه ریزی"، "آرامش"، "اطمینان خاطر از آینده با توجه به داشتن رزومه قوی" خونده هست.
پ.ن:بنظر من توی جمله ی "افراد دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری مهندسی YYY" حرفهای نگفته بسیاری وجود داره! Big Grin
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MShariati
ارسال: #۱۲
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۱:۳۰ ب.ظ
RE: دکتری یا کار؟
مشکل دانشگاهای ما اینکه ارتباطی بین علم و وصنعت وجود نداره بر عکس دانشگاهای خارجی که استاد پروژه های صنعتی می گیره وبیشتر اوقات از همین درآمد باید فاند دانشجو رو پرداخت کنه. رشته ما تحصیل دانشگاه و کار کردن دوچیز متفاوتی هستن. برعکس دانشگاهای معتبر خارجی علمی رو میخونن تو صنعت عملی می کنن. من یه دوستی داشتم از تونته هلند دکتری ممز گرفته الان تو شرکت فلیپس کار می کنه ازش پرسیدم نمیخای دیگه برگردین ایران کار کنین گفت تو ایران صنعتی وجود نداره من بیام کار کنم ..

آدولف هیتلر ((خون هایی که در میدان جنگ ریخته میشن ناشی از عرق هایی که در زمان صلح ریخته نشده.))
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۵۳ ب.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۳۰ ب.ظ)tohidi4503 نوشته شده توسط:  مشکل دانشگاهای ما اینکه ارتباطی بین علم و وصنعت وجود نداره بر عکس دانشگاهای خارجی که استاد پروژه های صنعتی می گیره وبیشتر اوقات از همین درآمد باید فاند دانشجو رو پرداخت کنه. رشته ما تحصیل دانشگاه و کار کردن دوچیز متفاوتی هستن. برعکس دانشگاهای معتبر خارجی علمی رو میخونن تو صنعت عملی می کنن. من یه دوستی داشتم از تونته هلند دکتری ممز گرفته الان تو شرکت فلیپس کار می کنه ازش پرسیدم نمیخای دیگه برگردین ایران کار کنین گفت تو ایران صنعتی وجود نداره من بیام کار کنم ..
در تایید حرفهای بالا این صنعت رو کی باید بوجود بیاره؟ استادی که فقط عاشق نوشتن مقاله است و ۱۰ تا دانشجو دکتری و ارشد داره!
استاد من هر یک ماه منو تو راه پله دانشکده میبینه میگه از پایان نامه ات چه خبر.Big Grin
این خانه از پایه ویران است

هرگز نگو هرگز
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۴
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۶:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۶:۱۷ ب.ظ، توسط Riemann.)
دکتری یا کار؟
در تایید حرفای بهنام،‌دکتری خوندن کار هر کسی نیست! واقعا باید پایه قوی داشته باشی و مخت کار کنه و خیلی از مشکلاتت حل شده باشه وگرنه به نظر من میشه ۵ سال زجر خالص Big Grin
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۰۷:۳۹ ب.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۳۰ ب.ظ)tohidi4503 نوشته شده توسط:  مشکل دانشگاهای ما اینکه ارتباطی بین علم و وصنعت وجود نداره بر عکس دانشگاهای خارجی که استاد پروژه های صنعتی می گیره وبیشتر اوقات از همین درآمد باید فاند دانشجو رو پرداخت کنه. رشته ما تحصیل دانشگاه و کار کردن دوچیز متفاوتی هستن. برعکس دانشگاهای معتبر خارجی علمی رو میخونن تو صنعت عملی می کنن. من یه دوستی داشتم از تونته هلند دکتری ممز گرفته الان تو شرکت فلیپس کار می کنه ازش پرسیدم نمیخای دیگه برگردین ایران کار کنین گفت تو ایران صنعتی وجود نداره من بیام کار کنم ..

اینکه میگید پروژه دانشجویان دکتری خارج ارتباط بین صنعت و دانشگاه هست ، مثلا چه نوع پروژه ای ؟
شاید چون تا حالا ارتباطی بینششون تو ایران ندیدم دیدگاه هم تو این زمینه ندارم. چندمثال روشن میزنید که بفهمم منظورتون مثلا چه نوع پروژه هایی هست؟ چکارهایی تو اون پروژه میکنند که هم پایان نامه دکتریشون میشه و هم مرتبط با صنعت هست؟
ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۷۸۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه اولیه و نهایی دکتری رشته آیتی lotuss ۱۲ ۶,۳۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش معماری کامپیوتر انرژی مثبت ۱ ۴,۱۶۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش نرم افزار انرژی مثبت ۶ ۹,۴۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های دکتری ۹۹ کامپیوتر maryam368 ۱۰ ۵,۳۷۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۵:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: pedramamini
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۷۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  کارشناسی ارشد و دکتری کامپیوتر نشر پردازش pardazeshpub ۱ ۲,۵۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ۰۴:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hisanat
  کارنامه و رتبه کنکور دکتری ۹۶ taha_h ۱۶۱ ۹۴,۰۶۳ ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharfarhang
Lightbulb کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۸ aliali256 ۱۲۴ ۶۶,۷۵۵ ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: zeinab110
  خواندن یا نخواندن مقطع دکتری ؟ دکتری بدون شغل ! لطفا راهنمایی کنید... aminomidi ۷ ۱۱,۵۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: suraty

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close