زمان کنونی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۳۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

معماری تهران یا شریف؟!

نظرسنجی: شما بین دانشگاه تهران یا شریف تو گرایش معماری کدوم رو انتخاب میکنید؟
شریف
تهران
[نمایش نتایج]
توضیح: این یک نظرسنجی عمومی‌است. کاربران می‌توانند گزینه‌ی انتخابی شما را مشاهده کنند.
ارسال: #۱۶
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۷ ق.ظ، توسط باران سپهری.)
RE: معماری تهران یا شریف؟!
(۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۵۱ ق.ظ)Bache Mosbat نوشته شده توسط:  من خودم لیسانس نرم افزار بودم. اولا یه ذره سخت بود برام ولی الان کنار اومدم و واقعا معماریو بیشتر از نرم افزار دوست دارم.

شما درسهایی که آشنایی نداشتینو چطوری خودتونو رسوندین یعنی توی تابستون نشستین قبل شروع ترم خوندید؟ ممنون میشم اگه جواب بدین.Smile
و یه سوال دیگه فکر میکنید من با رتبه ۶۷۳ میتونم روی شبانه حساب کنم و اگه می تونم کجا؟ بازهم ممنونم.

به قدرت بی کران خداوند ایمان داشته باشیم
و با خود تکرار کنیم که من لیاقت بهترین ها را دارم و با لطف خدای بزرگ به آنها خواهم رسید.
هرگز شعار خواستن، توانستن است را فراموش نکنیم و بدانیم که در سایه سعی و تلاش به آنچه بخواهیم می رسیم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۷
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۰۵ ق.ظ
معماری تهران یا شریف؟!
نه. اولا من کاری که دارم انجام می دم بین نرم افزار و سخت افزاره. بعدش چیزهایی که لازم داشتمو رفتم خوندم. نه تابستون تو طول ترم. خیلی سخت می گیرین . آدم علاقه داشته باشه واقعا مشکلی نداره.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: باران سپهری
ارسال: #۱۸
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۹:۳۶ ق.ظ
RE: معماری تهران یا شریف؟!
(۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۵ ق.ظ)Bache Mosbat نوشته شده توسط:  نه. اولا من کاری که دارم انجام می دم بین نرم افزار و سخت افزاره. بعدش چیزهایی که لازم داشتمو رفتم خوندم. نه تابستون تو طول ترم. خیلی سخت می گیرین . آدم علاقه داشته باشه واقعا مشکلی نداره.

مرسی از راهنماییتون
خوب من فکر کردم از اون بچه مثبتهای خفنید البته خوب بچه مثبتین دیگه
سوال دیگه ای که دارم اینه که فکر میکنید من با رتبه ۶۷۳ میتونم روی شبانه حساب کنم و اگه می تونم کجا؟ و دیگه اینکه نظرتون راجع به ترتیب زدن پیام نور غیرانتفاعی و آموزش محور و مجازی کدوم باشه بهتره؟ نظرتون هم بگید. بازهم ممنونم.

به قدرت بی کران خداوند ایمان داشته باشیم
و با خود تکرار کنیم که من لیاقت بهترین ها را دارم و با لطف خدای بزرگ به آنها خواهم رسید.
هرگز شعار خواستن، توانستن است را فراموش نکنیم و بدانیم که در سایه سعی و تلاش به آنچه بخواهیم می رسیم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۹
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۰۷ ق.ظ
معماری تهران یا شریف؟!
نمی دونم راستش خیلی از رتبه ها اطلاع ندارم. به نظرم سال دیگه کنکور بدین. اگر مشکل خاصی ندارین. چون ارشد یه بار هست. اگه واقعا مصمم هستین بخونین جای خوب بخونین.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nomad:D , باران سپهری , Xilinx
ارسال: #۲۰
۲۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۵۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۵:۲۲ ق.ظ، توسط nazari.hooshang.)
معماری تهران یا شریف؟!
به عنوان یک دانشجویی که حالا فکر کنم دیگر پشت کنکوری دکترا محسوب می شوم Wink Angel و شناخت نسبتا خوبی از هردو دانشگاه تهران و شریف دارم باید بگم در زمینه معماری کامپیوتر شک نکنید شک نکنید شک نکنید که دانشگاه صنعتی شریف بهترین دانشگاه ایران هست. حداقل هشت تا استاد دارد که بچه ها نام بردند و تخصصی معماری کار میکنند. لیستی که کاربر BacheMosbat برای اساتید دانشگاه تهران فرستاده اند در حقیقت توسط دانشگاه تهران ساخته شده تا بتواند خود را رقیب شریف در معماری نشان دهد که اینطور نیست. مثلا دکتر افضلی کوشا خیلی برقی هستند و اصلاً خیلی نمی شود کار ایشان را در زمینه معماری کامپیوتر قرار داد. دکتر علیزاده هم قبلاً اصلا استاد دانشکده برق شریف بودن (یک سرچ در اینترنت بکنید) که حالا رفتن به دانشگاه تهران. همینطور دکتر خونساری و دکتر ایزدی زمینه کارشان شبکه است و اگر قرار باشد ایشان را استاد معماری حساب کنید پس باید پروفسور موقر در دانشگاه شریف را هم استاد گروه معماری حساب کرد. اساتیدی که در تهران واقعا معماری هستند به نظر من دکتر نوابی، دکتر صفری، دکتر فخرایی و دکتر مدرسی هستند و بقیه خیلی معماری نیستند و حتی برخی هایشان کامپیوتری هم نیستند و بیشتر برقی هستند. تازه من از خود بچه های دانشگاه تهران شنیدم که دکتر نوابی هم از این وضع آنقدر شاکی هستند که با گروه کامپیوتر قهر هستند و از آن زده اند بیرون و رفتند برق و دیگر در گروه معماری کامپیوتر نیستند.
اما در شریف ۸ تا استادی که اسمشان را بچه ها گفته اند واقعا معماری هستند و اینطوری نیست که مثلا از برق یا نرم افزار آدم وام گرفته باشند.
نکته دیگه سطح پژوهشی اساتید است که برای بچه های ارشد باید خیلی مهم باشد چون دوره ارشد بیشتر پژوهش است. در شریف مثلا دکتر سربازی از نظر پژوهشی بسیار قوی هستند به نحوی که مقالات بسیار معتبری دارند و با چند دانشگاه بین المللی همکاری پژوهشی دارند. همچنین دکتر میرعمادی هم اگر یک سر به وبسایتشان بزنید می بینید که چقدر مقالات پژوهشی در جاهای سطح اول دنیا دارند ولی این مسئله در اساتید گروه معماری دانشگاه تهران هرچند وجود دارد ولی خیلی از شریف کمرنگ تر است. مثلاً دکتر نوابی بیشتر به خاطر کتاب VHDL اشان معروف هستند که کار پژوهشی محسوب نمی شود (کار پژوهشی یعنی کار نوآورانه و جدید که به شکل مقاله (و نه کتاب) در جاهای معتبر مثل IEEE چاپ می شود) ولی از نظر پژوهشی اگر یک مقایسه در سایت dblp که مقالات افراد را ردیف می کند انجام دهید می بینید که دکتر نوابی (علی رغم اینکه بسیار قابل احترام هستند و قطعا استاد بسیار برجسته ای هستند) ولی قابل مقایسه با دکتر سربازی آزاد و دکتر میرعمادی در دانشگاه شریف نیستند. در ضمن اگر به dblp سری زدید یادتان باشد که مقالاتی که در آنجا لیست شده از نظر اعتبار پژوهشی مشابه نیستند و IEEE Transactions ها یا ACM Transactions ها بیشترین اعتبار را دارند به نحوی که فقط معدود افراد و دانشمندان سطح اول می توانند آنجا نتایج پژوهش خود را چاپ کنند. جالب است که در شریف حتی اساتید جوانتر و کم سابقه تر مثل دکتر اسدی و دکتر اجلالی هم وضعیت پژوهشی قوی دارند و مشابه اساتید قدیمی دانشگاه تهران عملکرد پژوهشی دارند.
مسئله دیگر که به نظر من پارامتر خیلی مهمی است و اکثر بچه ها از آن غافل هستند این است که در شریف دوره ارشد مانند خارج از کشور دوساله است (حتی در خارج یک سال و نیم و یک سال هم ارشد می دهند) ولی در دانشگاه تهران متاسفانه این دوره به نحو غیرمعمول که مشابه هیچجای دنیا نیست طولانی است و خیلی از اوقات سه سال آدم را نگه می دارند برای اینکه برخی از اساتید می خواهند دانشجویان را مجبور کنند که با دادن مقاله برای آن ها کسب امتیاز شود.
و اما آخرین مزیت شریف به هرحال اسم آن است. فراموش نکنید که در همه جای دنیا اسم دانشگاه خیلی مهم است و اگر فارغ التحصیل شریف باشید بدون شک پذیرش گرفتن و ادامه تحصیل در خارج از کشور خیلی راحت تر است. البته نه اینکه دانشگاه تهران در خارج از کشور ناشناخته باشد ولی نام شریف در خارج از کشور به عنوان بهترین دانشگاه ایران شناخته شده است.

راستی یک نکته جالب که فراموش کردم بگم. اگر یک جستجو در اینترنت بکنید می بینید که برخی از اساتیدی که در اینجا به عنوان استاد گروه معماری دانشگاه تهران نام برده شده اند خودشان فارغ التحصیل شریف هستند و حتی دکترای خودشان را از شریف گرفته اند مثل دکتر کارگهی، دکتر صفری و دکتر مدرسی ولی در بین آن ۸ نفر عضو گروه معماری شریف حتی یک نفرشان دکترای خودش را از دانشگاه تهران نگرفته است. آیا به نظر شما این به معنی آن نیست که حتی دانشگاه تهران هم شریف را بیشتر قبول دارد تا دانشگاه شریف تهران را ؟؟؟؟؟!!!!!

در پایان بگویم اگرچه علاقه بسیار شدید من به دانشگاه شریف واضح است من اصلا نمیخواهم اینجا جنگ دانشگاه شریف دانشگاه تهران راه بیاندازم و سعی کردم اطلاعاتم را به شکل مستدل در اختیار دوستان قرار دهم و اگر هم کسی می خواهد با نظری که دادم مخالفت کند امیدوارم شکل کل کل و یک به دو به خودش نگیرد و مستدل باشد. تمام مطالبی را که من گفتم اگر یک سرچ در اینترنت بکنید خودتان میتوانید صحتش را چک کنید.
۱۱
۶
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shervinrs , hardware23 , sohrablou , baran , شعله , bagherok , ansarirobo
ارسال: #۲۱
۲۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۱۶ ق.ظ
معماری تهران یا شریف؟!
مرسی خیلی کامل بود ، در مورد آی تی هم اطلاعاتی دارید بین امیرکبیر و شریف ؟


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۲
۲۷ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۲۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۲۷ ق.ظ، توسط hardware23.)
معماری تهران یا شریف؟!
آقای نظری ممنون به خاطر اطلاعاتتون
شما خودتون کدوم دانشگاه درس خوندید؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۳
۲۷ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۳۷ ب.ظ، توسط Bache Mosbat.)
معماری تهران یا شریف؟!
حرف های شما کاملا اشتباه بود. در مورد اساتید . من فقط اساتیدی رو نام بردم که بچه های معماری الان باهاشون تز دارن که تعدادشون در برابر شریف دو برابره. در ضمن این لیست رو هم خودم ساختم! فکر نکنم من نماینده ی دانشگاه تهران باشم تا بخوام خودمو بهتر از شریف نشون بدم Big Grin در هر حال من قصد دفاع یا چیزی رو ندارم من فقط مشاهداتمو ذکر کردم. اینکه اساتید کمتری هستند تو شریف که بچه های معماری می تونن باهاشون تز بردارن اصلا جای انکار نداره من به شخصه استرس و مشکلات دوستامو دیدم تو این زمینه. مخصوصا به خاطر نگاه خاصشون به جنسیت، دانشگاه لیسانس و ... . در حالی که اصلا تو تهران ازین برنامه ها نیست.
فقط در مورد اساتید که فرمودین فارغ التحصیل شریف هستن، آیا به نظرتون این ایراده؟ اتفاقا من اینو حسن می دونم چون دانشگاه تهران اصلا باند بازی نداره و به همه فرصت می ده بدون هیچ پیش زمینه ای برای همه ی افراد جای پیشرفت هست. من فکر نکنم شما تو شریف استاد ۲۸ ساله ببینین ولی تو تهران هست از فارغ التحصیل های خودشون هم هستند. اتفاقا بجر شریف از دانشگاه های دیگه ای هم استاد داریم حتی علم و صنعت.
در مورد زمینه کاری اساتید. شما یا از زمینه کاری دکتر نوابی یا مثلا دکتر خونساری اطلاع ندارین یا فقط می خواین حمله ی یک جانبه بکنین. من تعجبمه که در دلایل متقن خودتون اسمی از دکتر صالحی یا دکتر فاطمی نیاوردین. یا دکتر هاشمی. اینها اساتید معماری هستن و سخت افزار هم خوندن Smile اتفاقا اینکه زمینه ی کاری دکتر فخرایی رو کاملا معماری می دونین نشونه ی اشراف خیلی خیلی ناقصتون نسبت به دانشگاه تهرانه.
اینکه شما برای معرفی گروه معماری شریف به تخریب گروه معماری دانشگاه دیگه ای روی میارین یه نوع بی اخلاقی هست. علت اینکه من مختصر ذکر کردم دلایل خودم رو برای بهتر بودن معماری تهران، این بود که زمان انتخاب رشته بود و نمی خواستم حرف های من خیلی تاثیری در انتخاب دوستان داشته باشه . Smile

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۱۱
۸
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shervinrs , Xilinx , ali.329 , agentv , esi , شعله , sepidsal
ارسال: #۲۴
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۵۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۲ ق.ظ، توسط nazari.hooshang.)
معماری تهران یا شریف؟!
اولاً کاربر BacheMosbat من که گفتم نمیخواهم با کسی یک به دو کنم. پس کاش شما عوض اینکه بخواهید جواب من را بدهید صحبت های خودتان را می گفتید. ولی برای اینکه باعث گمراهی بچه ها نشوید من حالا با استدلال سعی می کنم پاسخ هرقسمت صحبت های شما را بدهم. صحبتهای شما را بین علامت های === گذاشته ام که با صحبت های خودم قاطی نشود.

=====================================================================
حرف های شما کاملا اشتباه بود. در مورد اساتید . من فقط اساتیدی رو نام بردم که بچه های معماری الان باهاشون تز دارن که تعدادشون در برابر شریف دو برابره.
=====================================================================

حرف های من کاملا اشتباه بود؟ یعنی حتی به نظر شما یک مطلب درست هم در حرف های من نبود؟ فکر نمی کنید که این کاملاً نشان می دهد که شما دارید احساسی برخورد می کنید و نمی خواهید حقیقت را بپذیرید.
دوم اینکه فرمودید این لیست اساتیدی است که بچه های معماری با آن ها پروژه دارند خوب در شریف هم این لیست خیلی بیشتر از آن ۸ نفری است که گفته شد و بچه های معماری در دانشکده ما هستند که با دکتر کسایی، دکتر منظوری و حتی پروفسور موقر که جزء گروه معماری نیستند پروژه داشته اند (البته این کار الآن کمتر شده است که کمی بعد میگویم چرا). پس بهتر بود که لیست گروه معماری کامپیوتر دانشگاه تهران را می گذاشتید تا افراد بتوانند تعداد اساتید را بهتر مقایسه کنند.
نکته بعدی اینکه به نظر شما این خیلی جالبه که یک دانشجوی معماری برود با یک استاد نرم افزار پروژه بگیرد؟ به نظر شما این کمبودی، مشکلی، چیزی را نمی رساند؟

================================================================
در ضمن این لیست رو هم خودم ساختم! فکر نکنم من نماینده ی دانشگاه تهران باشم تا بخوام خودمو بهتر از شریف نشون بدم در هر حال من قصد دفاع یا چیزی رو ندارم من فقط مشاهداتمو ذکر کردم.
================================================================

من در این مورد اشتباه کردم و پوزش می خواهم. فکر کرده بودم که شما لیست را از سایت دانشکده فنی دانشگاه تهران برداشته اید. پس به همین دلیل است که کلی افراد غیرمعماری تو لیستتون هستند.


================================================================
اینکه اساتید کمتری هستند تو شریف که بچه های معماری می تونن باهاشون تز بردارن اصلا جای انکار نداره من به شخصه استرس و مشکلات دوستامو دیدم تو این زمینه. مخصوصا به خاطر نگاه خاصشون به جنسیت، دانشگاه لیسانس و ... . در حالی که اصلا تو تهران ازین برنامه ها نیست.
================================================================

نگاه خاص در شریف به جنسیت؟! یعنی شما مثلا فکر می کنید افرادی مثل دکتر سربازی آزاد، دکتر میرعمادی، دکتر اجلالی، دکتر گودرزی و ... با این سطح تحصیلات و با این دانشگاه نگاه خاص جنسیتی دارند؟! خوب است که خیلی از بچه ها این افراد را می شناسند و اصلا نیاز به توضیح ندارد.
اینکه فرمودید اساتید کمتری در شریف هستند که باهاشون تز بردارند شاید به تعبیری درست باشد. چون بر خلاف دانشگاه تهران که طبق صحبت خود شما بچه های معماری اجازه دارند بروند تز نرم افزار انجام دهند در شریف هرکسی باید سرش توی رشته خودش باشد و به خصوص ظاهراً از زمانی که دکتر میرعمادی مدیرگروه شدند این قضیه خیلی جد شد و ایشون اصلا اجازه نمی دادند که بچه های معماری کامپیوتر تزی غیر از تخصص معماری کامپیوتر انجام دهند. اما اگر بخواهید تعداد اساتید با تخصص معماری کامپیوتر را ذکر کنید قطعاً تعدادشان در شریف بیشتر است. اصلاً همین که در شریف دانشجویان معماری را مجبور می کنند که تز معماری انجام دهند نشان می دهد که آدمش را دارند ولی در تهران چرا به دانشجوی معماری اجازه می دهند کار برقی یا نرم افزاری یا شبکه و آی تی انجام دهد؟

=================================================================
فقط در مورد اساتید که فرمودین فارغ التحصیل شریف هستن، آیا به نظرتون این ایراده؟ اتفاقا من اینو حسن می دونم چون دانشگاه تهران اصلا باند بازی نداره و به همه فرصت می ده بدون هیچ پیش زمینه ای برای همه ی افراد جای پیشرفت هست. من فکر نکنم شما تو شریف استاد ۲۸ ساله ببینین ولی تو تهران هست از فارغ التحصیل های خودشون هم هستند. اتفاقا بجر شریف از دانشگاه های دیگه ای هم استاد داریم حتی علم و صنعت.
====================================================================

اتفاقا به نظر من هیچ ایرادی ندارد و این زرنگی دانشگاه تهران است. دانشگاه تهران با استخدام فارغ التحصیلان برجسته شریف مانند دکتر مدرسی و دکتر کارگهی دارد خودش را بالا می کشد و شریف در استخدام هایش من خیلی نمیدانم ولی به نظر می آید که زیادی سخت گیری می کند ولی خوب قبول کنید که این لازمه نام شریف است. در هرجای دنیا دانشگاه هایی که نام مطرح دارند در استخدام اساتید و همچنین در پذیرش دانشجو خیلی سخت گیر هستند و اگر این حساسیت را نداشته باشند که پرستیژ آن ها از بین می رفت. در ضمن دقت کنید که من نمی خواستم به مخاطبین در اینجا بگویم که کار شریف صحیح هست یا نه. فقط می خواستم به ایشان اطلاعات بدهم حالا قضاوت اینکه چی صحیح هست چی نیست با خودشان.
فرمودید باندبازی. من نمی دانم شما این اطلاعات را از کجا دارید. احتمالاً چون همه جای ایران باندبازی هست حدس زدید که شاید در شریف هم هست. به هرحال اگر هم هست من خبر ندارم.

================================================================
در مورد زمینه کاری اساتید. شما یا از زمینه کاری دکتر نوابی یا مثلا دکتر خونساری اطلاع ندارین یا فقط می خواین حمله ی یک جانبه بکنین. من تعجبمه که در دلایل متقن خودتون اسمی از دکتر صالحی یا دکتر فاطمی نیاوردین. یا دکتر هاشمی. اینها اساتید معماری هستن و سخت افزار هم خوندن اتفاقا اینکه زمینه ی کاری دکتر فخرایی رو کاملا معماری می دونین نشونه ی اشراف خیلی خیلی ناقصتون نسبت به دانشگاه تهرانه.
================================================================

کجای صحبت من در مورد زمینه کاری آقای دکتر نوابی غلط هست. لطفاً مستدل بفرمایید. همه می دونن که ایشان در زمینه تست کار می کنند و بیشتر هم به خاطر کتاب های VHDL و Verilog معروف هستند (بر خلاف دکتر سربازی آزاد در شریف که نه به خاطر کتاب بلکه به دلیل کار برجسته پژوهشی معروف هستند). در ضمن اینکه دکتر نوابی دیگر در گروه کامپیوتر دانشکده شما نیست و رفته اند برق را شاید شما خبر ندارید. برید یک پرس و جو بکنید خواهید فهمید.
نکته دوم اینکه اگر کار آقای دکتر فخرایی معماری نیست پس شما جواب دهید: اگر نیست چرا شما نام ایشان را در لیست خودتان آورده بودید؟ فکر نمی کنید که الآن اعتراف کردید که لیستی که درست کرده بودید را الکی طولانی کرده بودید؟

==================================================================
اینکه شما برای معرفی گروه معماری شریف به تخریب گروه معماری دانشگاه دیگه ای روی میارین یه نوع بی اخلاقی هست. علت اینکه من مختصر ذکر کردم دلایل خودم رو برای بهتر بودن معماری تهران، این بود که زمان انتخاب رشته بود و نمی خواستم حرف های من خیلی تاثیری در انتخاب دوستان داشته باشه .
==================================================================

کجاش بی اخلاقی است؟ خوب شریف بهتر است. حالا لابد نباید بگیم بهتر است که بی اخلاقی نشود. شما بفرمایید اگر یک نفر بخواهد برای بهتر بودن شریف دلیل بیاورد باید چه بگوید؟ باید بگوید بهتر است ولی دلیلش را نمیگم که بی اخلاقی نشود؟
در ضمن من کجا تخریب کردم؟ آیا من بد اساتید تهران را گفتم؟ آیا من نگفتم که دکتر نوابی استاد بسیار برجسته و مشهوری هستند؟ آیا من نگفتم که دکتر فخرایی استاد بسیار خوبی هستند؟
در مورد اینکه گفته اید ایام انتخاب دوستان است و خواستید حرف نزنید من موافق نیستم. باید حرفها گفته شود البته با دلیل و مدرک و قابل چک کردن (من تأکید می کنم که دوستان بروند تمام حرفهای من را در اینترنت یا با بچه های شریف که اطلاعات واقعی می دهند نه آنهایی که شاکی هستند و الکی غرغر می کنند چک کنند). به این ترتیب دوستان راهنمایی خواهند شد.
نکته دیگر اینکه متاسفانه همیشه خیلی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه تهران و خیلی از دانشگاه های دیگر چشم دیدن شریف را ندارند. البته این حس تا حدی طبیعی است، خود من هم یادم هست که در ایام دانش آموزی خیلی از شاگرد اول کلاسمان خوشم نمی آمد. ولی خوب چه می شود کرد این احساس حسادت از احساسات طبیعی انسان است که اگر کسی تا اندازه ای آن را نداشته باشد انسان نیست.
۷
۸
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shervinrs , hardware23 , شعله , ansarirobo
ارسال: #۲۵
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۲۷ ق.ظ
معماری تهران یا شریف؟!
ارشد معماری شریف واسه شبانه خوابگاه میده؟
تهران چطور؟

امضا چیه؟ مرد باید غیرت داشته باشه.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۶
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۵۳ ق.ظ
معماری تهران یا شریف؟!
به نظر من اینکه استادهای برق و کامپیوتر (مخصوصا جهت معماری) با هم کار کنند یک مزیت محسوب می شود. و در اکثر دانشگاههای بزرگ دنیا هر دو این رشته ها گاها در یک دانشکده هستند.
۴
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۷
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۰۵:۱۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۳۷ ق.ظ، توسط Bache Mosbat.)
RE: معماری تهران یا شریف؟!
(۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۵۶ ق.ظ)nazari.hooshang نوشته شده توسط:  نکته دیگر اینکه متاسفانه همیشه خیلی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه تهران و خیلی از دانشگاه های دیگر چشم دیدن شریف را ندارند.

خب من در مورد این نوع ادبیات واقعا دیگه حرفی ندارم. چون نشونه ی عدم بلوغ یک شخصه، همچنین این کل کل های همراه با نقل قول کردن. جسارت نباشه به شخص شما. یاز هم تکرار می کنم خیلی از دلایلی که شما برای بدتر بودن تهران آوردین به نظر من حسنه. اتقاقا این حس حسادت بین بچه های دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگه نیست بلکه حسیه که خیلی کسانی که به دلیل شرایط غیر عادلانه ی کنکور و ... ممکنه با سواد خیلی کمتر وارد این محیط بشن و ناخوداگاه خودشون رو در سطح بالاتر حس می کنن. (من خیلی از دوستانم که المپیادی بودن و واقعا از سواد علمی بالایی برخوردارن به هیچ عنوان چنین تفکری ندارن و تفکرشون خیلی بالغ هست. ) .

من خودم تو مدرسه ای درس خوندم که این حس رو واقعا دیدم. سلسله مراتب بچه ها بین کسانی که المپیادی و ... بودن و کنکور نمی دادن_ و بقیه ی کسایی که کنکور می دادن تو سال پیش دانشگاهی Big Grin من این حس شما رو خیلی خوب درک می کنم، بهتون هم خرده نمی گیرم. غرور بیجاییه که خودم به شخصه دچارش شدم و تا الان هم دارم چوبشو می خورم چون افرادی که خیلی وقت ها پایین تر از خودم می دونستم الان بهترین دانشگاه های دنیا درس می خونن و لزوما همشون هم شریفی نبودن رتبه های کنکورشون هم خیلی پایین بود. شاید اگر مدت زمان بیشتری تو چنین جوی بودین تفکرتون این جور نبود.

خیلی کسانی که الان معماری تهران هستن تهران رو اول زدن . خیلی ها هم اول نزدن . موضوع هایی که تو مقطع ارشد تو این دو دانشگاه کار می شه با هم خیلی متفاوتن. اگر کسی موضوع کاریش براش اهمیت بیشتری از دانشگاه داشته باشه انتخاب درستی می کنه.

در ضمن اینکه خرده می گیرین که بچه های تهران کار برقی یا آی تی یا نرم افزاری می کنن دلیل بر عدم آشنایی و اشراف کاملتون با معماری کامپیوتره. خیلی کارهای مربوط به روتر (کارهای دکتر یزدانی) کاملا در مبحث معماری می گنجه. خیلی کارهای دکتر هاشمی که مربوط به reconfigurable hw ها در مالتی مدیا هست باز در حوزه ی معماری هست. شما حتما مقاله های دکتر اجلالی که مربوط به scheduling و کارای الگوریتمی هست رو دیدین؟ این کار نرم افزاری نیست کار بین گرایشی هست دقیقا مثل کارهایی که دکتر کارگهی انجام می دن. یا کارهای دکتر محمدی که verification و آسنکرون هست به نظرم خیلی جذابه. یا کارهای مربوط به GPU که دانشجویان دکتر خونساری انجام میدن. مثلا احتمالا کارهای دانشجویان دکتر خونساری که مربوط به شبکه های حسگر بیسیم هست رو در حوزه ی شبکه می دونین! در حالی که احتمالا بهتر می دونین که چه پروژه های زیادی در همه ی زمینه ها می تونه در این حوزه تعریف بشه.

متاسفانه تو بعضی گروه ها و دانشگاه ها از این همکاری بین گرایشی استفاده نمیشه. خیلی اوقات یک تیم پژوهشی باید حتما متشکل از یه نرم افزاری/ سخت افزاری و یه برقی باشه مثل خیلی کارهایی که دکتر افضلی یا دکتر نوابی یا دکتر فخرایی انجام می دن.

متاسفانه این حس بین بچه های شریف خیلی زیاده. مخصوصا کسانی که از مقطع فوق رفتن شریف و از دانشگاه های پایین تر. من البته در مورد شما اطلاع ندارم .

در پایان اینکه واقعا بین دانشگاه های خوب کشور انقدر اختلاف سطح وجود نداره هر کس در هر جایگاهی می تونه تلاش کنه و یه کار خیلی خوب علمی تو مقطع ارشد ارائه بده.


(۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۷ ق.ظ)unicornux نوشته شده توسط:  ارشد معماری شریف واسه شبانه خوابگاه میده؟
تهران چطور؟

ارشد شبانه ی تهران به هیچ عنوان خوابگاه نمی ده به بچه ها. اول سر کارشون می ذاره که ممکنه از ترم دوم بده ولی خیلی کم پیش میاد.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۱۰
۷
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Xilinx , ali.329 , shervinrs , hardware23 , agentv , شعله
ارسال: #۲۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۱۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۲ ق.ظ، توسط abraham.)
معماری تهران یا شریف؟!
من یه استاد دارم ارشد معماری کامپیوتر از دانشگاه تهران داره به ما میگفت که معماری تهران خیلی بهتر از شریفه می گفت که استاداش خیلی بهتره
نمی دونم میگفت که دانشگاه تهران قطب نانو الکترونیک و الکترونیک ایرانه

شهر شلوغ شد قورباغه هفت تیر کش شد
۳
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Xilinx , شعله
ارسال: #۲۹
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۳۲ ق.ظ
RE: معماری تهران یا شریف؟!
(۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۷ ق.ظ)unicornux نوشته شده توسط:  ارشد معماری شریف واسه شبانه خوابگاه میده؟
تهران چطور؟

بله دانشگاه تهران به شبانه ها ها از آبانماه خوابگاه میده .من خودم شبانه دانشگاه تهران بودم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Xilinx
ارسال: #۳۰
۲۸ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۱۳ ب.ظ، توسط F-S-1987.)
معماری تهران یا شریف؟!
منم هیچ ادعایی ندارم . کدام طرف قوی تره من برم اونطرف؟Smile
اگه زور دو تایی تون مساویه من یواشکی میگم تهران (شک نکنیدSleepy).
حالا اگه ناراحتین تا بگم شریف یا هر جایی شما بگینSad

الآن من ۶۰ منفی هستم؟ چند از چنده اینجا؟ ۶۰ منفی از چند؟Confused
بچند برسم اخراجم؟Huh
زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد!!!!!Sad
۱۰
۴
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: a.hooshmand


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۸,۳۹۸ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۷۶۴ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۶۸۶ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
Big Grin اطلاعات در مورد دانشگاه تهران (پردیس فارابی) mehRUN ۲ ۴,۳۸۸ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: eng.behnam
  دکتری بیوانفورماتیک دانشگاه تهران omid93 ۸ ۱۲,۱۸۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: razieh.msh91
  قبولی های علوم و تحقیقات تهران Hosein_2003 ۴۲ ۵۹,۸۸۸ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  چارت ارشد هوش دانشگاه تهران imali ۱ ۲,۷۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  رشته علوم تصمیم و مهندسی دانش دانشگاه تهران علیصا ۰ ۲,۵۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  معماری روزانه تربیت مدرس (۳۰۶ معماری+۲۷۱ هوش+۳۲۵ نرم)(رتبه اولی) m.1373 ۳ ۴,۵۹۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: imali
  سوال در مورد دروس جبرای و چارت ارشد کامپیوتر/هوش دانشگاه تهران imali ۱ ۲,۸۸۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۴۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close