زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۲۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تغذیه ماه مبارک با الگو برداری از قرآن

ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۳:۵۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۴ ب.ظ، توسط cormen.)
تغذیه ماه مبارک با الگو برداری از قرآن
اشتباهی که بعضی ها دراین ماه مرتکب می شوند غذاهای طیب را رها کرده ودست به دامن غذاهای آلوده می زنند .وماه پر نعمت ونورانی راکه سر شار از کرامت بر ای بشر است را قدر نمی دانند .چرا؟ برای اینکه با فلسفه این بهار قرآن آشنا نیستند .
ولذا دراین ماه از غذاهای کسالت آور از قبیل غذاهای غیر سالم زولبیا وبامیه تهیه کرده ودر افطار سفره مریضی ها راباز می کنند .وقبل از همه چند لیوان پشت سر هم آب یخ را سر کشیده سپس یک قدح سوپ یا آش رشته یا چای شیرین با نان وپنیر ومعده خودرا سنگین کرده ویک ساعت دیگر شام را که مملو از غذاهای غیر سالم هست مثل چلو مرغ در کنار آن سا لاد باسس که سم کبد است بانو شابه وماست وترشی وشله زرد چنان می خورند که جای برای نفس کشید ن نمی ماند.سپس چند تا چای وآب که تا کسر نیارند .
کجای این ماه ماه خود سازی است. آیا این ماه را با اعما ل خود ماه شکم چرانی نکرده ا یم .علی (ع) اینگونه افطار می کرد.
بقیه غذا را جمع کرده دریخچا ل برای سحری نگه می دارند کد بانوی خانه نیم ساعت زود تر بلند شده غذای مانده را داغ کرده واهل خا نه را بیدار کرده مجد دا سرسفره سحری نشته وتا آنجا که می توانند می خورند وبعد یک پارچ آب راسر میکشند که فردا تشنه نشوند .ومی گیرند می خوابند وفردا با کسالت از خواب بیدار وبه سرکا رمیروند . آیا این ماه تزکیه است که خداوند به انسان اینطوری کرامت داده است یا انسان خودش را به هلاکت می اندازد .
ولذا با این غذا ها دهان بوی بد می دهد درصورتی که با یستی دهان عطر آگین شود . هدف از ماه مبارک رمضان خوردن خوابیدن در خوردن تلافی درآوردن ماه های گذشته نیست ویا قرآئت قران وروخوانی نیست ما باید این ماه را قدر بدانیم وبرکت آن رامورد برسی قرار دهیم .

ممکن است خیلی ها از این سخن خوششان نیاید درصورتی که حقیقت است وقتی که حضرت علی (ع) می فرماید معده خود را گورستان حیوانات نکنید چه کسی این کار را نمی کند در این راستا سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۶
وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِمُ رَبّ‏ِ اجْعَلْ هَاذَا بَلَدًا ءَامِنًا وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ ءَامَنَ مِنهُْم بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَْخِرِ قَالَ وَ مَن کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلىَ‏ عَذَابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصِیر.
ترجمه : یاد کن که ابراهیم گفت: پروردگارا این مکان را دیار امن گردان و از اهل آن هر کس را که به خدا و قیامت ایمان آورد، از میوه‏ها روزى ده، خدا گفت: (مؤمنان را روزى دهم) و آنکه کافر شود اندکى بهره‏مند کرده سپس او را به عذاب آتش مى‏کشانم که بد سرانجامى است.
چراحضرت ابراهیم از پروردگار عالمیان برای ساکننین از میوه روزی می خواهد ومجددا درسورشعرا آیه ۷ می فرماید أَ وَ لَمْ یَرَوْاْ إِلىَ الْأَرْضِ کمَ‏ْ أَنبَتْنَا فِیهَا مِن کلُ‏ِّ زَوْجٍ کَرِیم
ترجمه: آیا در زمین به دیده عبرت نظر نکردند که ما چه انواع گوناگون از نباتات پر سود از آن برویانیدیم؟
پس دراین آیه ها مشخص می شود که غذای اصلی انسا نها گیاه است ما انسانها چرا نمی خواهیم عزت پیدا کنیم کرامت پیدا کنیم نور الهی دروجودمان تجلی پیدا کند چرا نمی خواهیم از این غذا ها استفاده کنیم تا مثل گل وگیاه لطیف باشیم واگر این طور باشد تما م کائنات راطوری دیگر می بینیم وانسا ن مفیدی خواهیم شد ومایه خیر برکت برای همه خواهیم شد انسانی می شوی که دیگران خواهان مشتاق دیدار شما خواهند شد. برای رفع مشگل همسان بزرگا ن علماء فقها ..پس آیا تغذ یه ما در ماه مبارک رمضا ن چنین است ولذا تصمیم گرفتیم غذای گیاهی را دراین ماه مبارک رمضان به صورت روزانه برای شما خواهران وبرادران بنویسم تا هم درمان باشد وهم تزکیه نفس وهم بتوانیم قرآن رادرک کنیم
۱-روز اولسحری : ۱لیوان شربت عسل با نصف لیمو ترش تازه و۷عدد خرما و۱لیوان آب
افطار : ۱لیوان شربت عسل با نصف لیمو ترش تازه سعی شود خنک باشد وجرعه جرعه نوشیده شود .سپس اقامه نماز بعد از نیم ساعت فاصله از نوشیدن شربت عسل خوراک مخلوط با مقداری سنگک اگر کسی می خواهد نان استفاده نکند می تواند .
یک ساعت بعد نسبت به طبع ومزاج خود از دم نوش استفاده نماید .از میوه ها می تواند استفاده کند طوری که معده خودراسنگین نکند .ده دقیقه مانده به خواب می تواند ۲ الی۳ لیوان آب میل نماید .
۲-روز دوم: سحری ۱لیوان شیر بادام مربای خام با مقداری سنگک ۲لیوان بافاصله نیم سا عت چون غذا خام است آب نیم ساعت بعد اشکال ندارد .
افطار : ۱لیوان شربت عسل با تخم ریحان با لیمو ترش تازه کسانی که دستگا ه گوارششان خوب کار می کند از تخم ریحا ن استفاده نکنند . اقامه نمازسپس حلیم جوانه گندم استفاده ازمیوه های فصل ومایعات طبیعی درحد معقول وآب خنک فقط مایعات وآب بایستی جرعه جرعه میل شود .

طرز تهیه غذاهای نا م برده شده :

شربت عسل روزی سه مرتبه صبح ظهر شب بانصف لیمو ترش تازه شب موقع خواب بدون لیمو ترش ازغذاهای غیر سالم اجتناب وغذاهای سالم را استفاده نمائید . در ماه مبرک رمضا ن درمواقعی که شربت گفته شده بهتر است عزیزان می توانند بیشتر استفا ده نمایند .
طرز تهیه شربت عسل :
یک قاشق عسل راداخل آب ولرم ریخته وبا چنگا ل هم بزنید تا کاملا حل گردد سپس لیوان را با آب یخ پر کنید وشربت عسل آماده است . نصف لیمو ترش را آب گرفته به شربت اضافه کنید .شربت عسل آماده است .
دستور شیر بادام
۵۰گرم = معادل ۶۰عد د مغز بادام خام را در یک لیوان آب به مد ت۲ دقیقه بجوشانید سپس زیر آب سرد بگیرید تا پوست بادام ها به راحتی کنده شود سپس بادام ها را در کنار بخاری کاملاًخشک نمائیدکه داخل آن رطوبتی نماند و در آسیاب برقی آسیاب کنید سپس بادام ها را که آسیاب کردید داخل مخلوط کن بریزید و۳ قاشق عسل طبیعی +۴ لیوان آب سرد به داخل مخلوط کن اضافه کنید واجازه دهید مخلوط کن ۵ دقیقه روشن بماند پس از ۵ دقیقه شیر بادام شما اماده است.شیر بادام در درمان اعصاب افسردگی استرس اضطراب و برای حافظه و هوش بسیار موثر است.توضیح اینکه ازمغز بادام درآسیاب کردن کم کرده ومغز های دیگر را اضافه کنید تا چهار مغز وغیره درست شود.
منبع: شفا در پرتو قرآن
استاد جلیل بابایی
وب سایت استاد جلیل بابایی

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است،

و ماندگار شدن برای یک عمر؛
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: مازیار صفایی , fatima1537 , Mahbanoo313 , eris229
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۵:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۵۱ ب.ظ، توسط Masoud05.)
RE: تغذیه ماه مبارک با الگو برداری از قرآن
بیاد دکتر خدادادی Smile

پ.ن : فکر کنم ، ایشان مطالب رو از دکتر خدادای نقل قول کردند

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  حل نمرین شناسایی اماری الگو aimbmb ۵ ۵,۹۶۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۰ ق.ظ
آخرین ارسال: Homoo
  دانلود جزوه شناسایی آماری الگو دکتر بیگی Jooybari ۲۲ ۲۱,۸۶۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: studentstar
  منبع مناسب تستی و کنکوری درس شناسای الگو atousayazd ۷ ۷,۱۹۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰۳:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: سعید_سخت افزار
  دانشجوی قرآن کاوی رایانشی دانشگاه شهید بهشتی vosough ۱ ۳,۶۳۴ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  پذیرش با عنوان قرآن کاوی رایانشی s-nowrozi ۴۷ ۳۱,۶۱۱ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  کتاب شناسایی آماری الگو F.N.44 ۳ ۳,۸۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۰۶:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: خانه سبز
  درخواست کتاب یا جزوه فارسی درس شناسایی الگو seede ۱ ۲,۰۹۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: amitdeep
  فایل های صوتی شناسایی الگو دکتر ربیعی - دانشگاه شریف Ms.Lemon ۱۶ ۲۰,۴۳۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: seede
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۰۷۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close