زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۰:۳۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در آبان ماه ۹۲

ارسال:
۰۵ آبان ۱۳۹۲, ۱۰:۰۱ ب.ظ
تأثیر آلودگی هوا روی رایانه ها/ مدارهای مسی پوشانده می شوند (آبان ۹۲)
دانشمندان شرکت اینتل در یک آزمایشگاه بدون پنجره در دانشگاه پاسفیک در هیلسبورو درحال بررسی هوای آلوده و تأثیرات آن روی قطعات داخلی رایانه ها هستند تا مشخص شود چگونه می توان از بازار قطعات الکترونیک در کشورهایی چون چین و هند که با مشکل بزرگ آلودگی رو به رو هستند محافظت کرد.

[تصویر:  222508_IMG11014147.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که دانشمندان لوله های آزمایشگاهی سولفید هیدروژن، دی اکسید سولفور و کلر را بررسی کرده و تأثیر آنها را روی قطعات الکترونیک می سنجد اظهار داشته اند که تاکنون پیشرفتی قابل توجهی در این تحقیقات حاصل نشده است.

مهندسان اینتل این مشکل را چند سال پیش شناسایی کردند، در آن زمان این شرکت متوجه شد تعداد عجیبی از مشتریان در کشورهای چین و هند رایانه ها خود را به علت وجود مشکل مادربورد (motherboard) مرجوع می کنند. مادربرد یک تخته مدار الکتریکی است که بخشهای گوناگون رایانه چون واحد پردازنده مرکزی، رام و غیر بر روی آن نصب می شوند.

آنها تقصیر را به گردن آلودگی گوگردی هوا نسبت دادند که از طریق سوخت زغال برای تولید برق ایجاد می شود. این نوع آلودگی مدارهای مسی را که شبکه عصبی رایانه ها و سرورها را تأمین می کند دچار فساد و پوسیدگی می کند.

اینتل مادربوردها را خودش نمی سازد اما به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده تراشه های رایانه ها به شدت به فروش در چین و هندوستان وابسته است و اگر رایانه ها در کشورهای درحال توسعه قابل اطمینان نباشند، این شرکت ضرر بسیاری متحمل می شود.

با گذشت یک سال از این تحقیقات این مهندسان اظهار داشتند که راه حل های اولیه یا گرانقیمت و یا متناقض هستند اما آنها به درک مشکل اصلی نزدیک شده اند.

استفاده از جایگزین مس چون طلا برای این مدارهای الکترونیکی بسیار گرانقیمت تلقی می شود، از این رو اینتل به فکر پوشاندن مس است که دانشمندان اظهار می دارند این روش می تواند نویدبخش باشد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۵ آبان ۱۳۹۲, ۱۰:۰۶ ب.ظ
افزودن بعد زمان به فرآیند چاپ/ تغییر شکل اشیا در یک زمان مشخص (آبان ۹۲)
محققان دانشگاه کلورادو با افزودن بعد چهارم به چاپ سه بعدی موفق به تولید اشیائی شده اند که در یک زمان مشخص تغییر شکل می دهد.

[تصویر:  222511_IMG15522932.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون با استفاده از یک چاپگر سه بعدی امکان تعیین طول، عرض و ارتفاع یک جسمی که قرار بود به صورت سه بعدی چاپ شود قابل تعیین بود، اما در نتیجه تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه کلورادو در بولدر بعد چهارم به معنای زمان نیز به این فرآیند اضافه شد.

اشاره به بعد زمان در چاپ یک شی به معنای طول مدت چاپ سه بعدی یک شی نیست بلکه به معنای چاپ اشیائی است که شکلشان را در یک زمان مشخص تغییر می دهند.

یک گروه از دانشمندان به ریاست جری کی یک فرآیند چاپ چهار بعدی تولید کرده اند که در آن فیبرهای پلیمر حافظه دار در نقاط کلیدی مواد مرکب یک شی هنگام چاپ قرار داده می شود. محققان محتاطانه فاکتورهای کنترل کننده چون مکان و جهت فیبرها را در نظر می گیرند، این نقاط از شی وقتی که در معرض یک محرک چون آب، گرما یا فشار مکانیکی قرار می گیرند از قابلیت تا شدن، انبساط، پیچ خوردن و یا تاب خوردن برخوردار می شوند.

این مفهوم اوایل سال جاری توسط اسکایلار تابیتس از موسسه فناوری ماساچوست مطرح شد، وی با فرآیند چاپ سه بعدی خود اجسام کوچکی تولید کرده بود که خودشان می توانستند خود را سرهم کنند.

مارتین ال دان از دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور که جری کی را در این تحقیقات یاری کرده گفت: ما این مفهوم را با تولید مواد مرکبی که می توانند به اشکال مختلف و پیچیده ای براساس مکانیسم فیزیکی متفاوتی تبدیل شوند ، ارتقا دادیم.

این تحقیقات به این معنا است که یک شی که به صورت چهاربعدی چاپ شده می تواند به طرق مختلفی بسته به نوع محرک خود تغییر شکل دهد. این کارکرد چاپ یک پنل فتوولتائیک را در شکل صاف که در معرض آب تا می شوند تا حمل آن ساده شود را میسر می کند، این پنل همچنین در معرض گرما باز می شود تا برای گرفتن نور خورشید مناسب باشد.

شرح این تحقیقات در مجله مقالات فیزیک کاربردی منتشر شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۵ آبان ۱۳۹۲, ۱۰:۱۸ ب.ظ
جاسوسی با پلک زدن/ کنترل پهپادها با وسایل آرایشی (آبان ۹۲)
به گزارش خبرگزاری مهر، یک دانشمند علوم رایانه برزیلی با ترکیب مواد رسانا و تجهیزات بی سیم در وسایل آرایشی معمولی از جمله سایه، مژه مصنوعی، خط چشم و ناخن مصنوعی شیوه نوینی برای برقراری ارتباط از راه دور با وسایل الکترونیکی مانند پهپادها ارائه کرده است.

در این پروژه که فناوری زیبا نام دارد، کاربر می تواند با پلک زدن، چشمک زدن یا فشردن ناخن بر روی سطوح خاص گجت های مختلف را کنترل و حتی موتور پهپادها را روشن کند.

حسگرهای زیری به سایه چشم که در بالا و پایین پلک اعمال می شود ، زده می شود.

[تصویر:  IMG10590547.jpg]

مژه مصنوعی از فلز ساخته شده و توسط چسبی که با جوهر رسانا پوشش داده شده است، به چشم می چسبد. وقتی کاربر این وسایل آرایشی، چشمک یا پلک زدن خود را بیش از نیم ثانیه طول بدهد حسگرها با مژه مصنوعی و جوهر رسانا ارتباط برقرار کرده تا یک مدار کم ولتاژ را ایجاد کند. وقتی این ارتباط برقرارشود این مدار موتور فعال کننده پهپاد را روشن می کند. این کار توسط فرکانس های رادیویی و به طور بیسیم انجام می شود.

وقتی چشم باز شده و ارتباط قطع شود، موتور نیز خاموش می شود.

این فناوری آرایشی توسط کاتیا وگا خلق شده و اوایل ماه جاری در کنفرانس سطوح تعاملی در دانشگاه سنت اندروز عرضه شد.

وی می گوید: فناوری زیبا، وسایل پوشیدنی هستند که مانند وسایل الکترونیکی مخفی که به سطوح بدن می چسبند کار می کنند.

وسایل آرایشی که به راحتی به بدن چسبانده و جدا می شوند بسیار در دسترسند و هدف اصلی استفاده از آنها افزایش زیبایی ظاهری است.

[تصویر:  222514_IMG10584853.jpg]

ناخن مصنوعی یکی دیگر از فناوری های زیبای طراحی شده است؛ در این ناخن ها وسایل تشخیص فرکانس های رادیویی یا آهن رباهای بسیار ریز تعبیه شده که در زیر لاک ناخن رسانا پنهان می شوند.

وقتی این وسایل در ناخن تعبیه شد می تواند گستره ای از کارها از جمله باز کردن در را انجام داد. همچنین می توان آهن رباها را به ناخن متصل کرد تا کلید های آهن ربایی را در وسایل هوشمند از جمله حسگرهای تلفن فعال ساخت.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Amir V , انرژی مثبت , maneshty , masume_ml
ارسال:
۰۹ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۵۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۵۷ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
تولید دوربینی که براساس احساسات عکاسی می‌کند (ابان ۹۲)
به گزارش خبرگزاری مهر، اولین دوربین پوشیدنی دنیا که با امواج مغزی کار می کند از یک هدست تشکیل شده که دارای یک حسگر امواج مغز است که به آی فون وصل می شود.

این سیستم آنچه که شما به آن علاقمند هستید را بر اساس امواج مغزی برآورد کرده و از دوربین آی فن برای ثبت تصویر آن استفاده می کند.

آی فون نشان می دهد که دوربین براساس امواج مغزی کاربر چه تصویری را ثبت کرده است. امواج مغزی توسط یک اپلیکیشن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سطح علاقه کاربر را از صفر تا ۱۰۰ بررسی می کند. اگر عدد بالای ۶۰ بود، دوربین آی فون تصویر آن را به طور خودکار ثبت می کند.

این گجت هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و هنوز احتمالات زیادی برای تغییر آن و در نهایت تبدیل آن به یک دوربین قابل پوشیدن وجود دارد.

این دوربین که به آن نورو کم (neurocam) گفته می شود بخشی از پروژه نورویر (neurowear) است که همه اقلام آن از امواج مغزی و حسگرهای زیستی استفاده می کند.

الگوریتم تعیین امواج مغزی با مشارکت اساتید دانشگاه کیو تولید شد. اعضای این پروژه در نظر دارند یک رابط کاربری عاطفی برای این پروژه تولید کنند که بتواند دستگاه ها و خدمات را با احساسات و افکار هرکدام از کاربران مرتبط کند تا عملکرد این دستگاه براساس احساسات و عواطف باشد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


پ.ن : خیلی چیز باحالی خواهد بود به نظرم. دیگه هی نباید دوربین و موبایل دست گرفت خصوصا امثال من که هی می خوان عکس بگیرنBig GrinTongue

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , SaMiRa.e
ارسال:
۰۹ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۰۸ ب.ظ
Smile ساخت و تعمیر موبایل مثل آب خوردن(البته موبایلهای آینده)-آبانماه ۹۲
اگر بلوتوث،نمایشگر یا وایرلس گوشی تلفن همراهتان خراب شود چکار می‌کنید ؟
حتماً باید سراغ خدمات پس از فروش یا تعمیرکاران تلفن همراه بروید تا شاید پس از کلی دنگ و فنگ گوشی‌تان شبیه سابق شود. این مشکل اما قرار است به زودی حل شود و گوگل به عنوان پیشتاز این مسئله می‌خواهد به کاربران اجازه دهد گوشی تلفن همراهشان را خودشان بسازند.
می‌خواهید گوشی‌تان چه امکاناتی داشته باشد و چگونه کار کند؟ تاکنون شما باید یک گوشی آماده را با فهمیدن مشخصات فنی آن می خریدید و تا زمانی که آن را داشتید از همان امکانات استفاده می‌کردید. با طرح گوگل و موتورولا اما به زودی هر کسی می‌تواند گوشی خود را بسازد و بدون نیاز به تخصص خاصی اگر بخشی از آن خراب شد آن قسمت را تعویض کند. پیش از این یک طراح هلندی این ایده به ذهنش رسیده و آن را مطرح کرده بود و قرار است او در این پروژه به گوگل مشاوره دهد.
کاربران بر اساس این طرح می‌توانند یک بسته پایه اصلی گوشی را خریداری کنند و پس از آن بخش‌های دیگری که می‌خواهند را بر اساس سلیقه خودشان به آن اضافه می‌شود و صد البته چون پروژه مال گوگل است سیستم عامل تلفن همراهتان آندروید خواهد بود. به عقیده بسیاری این طرح می‌تواند تحول جدی در صنعت موبایل ایجاد کند.
[تصویر:  31172754201167856996.jpg]

[تصویر:  223197_24568906055061927993.jpg]
به گفته مقام‌های موتورولا در این طرح که چند وقت پیش توسط گوگل خریداری شد با استفاده از این شیوه هر کسی می‌تواند گوشی تلفن همراهش چه شکلی باشد و چه امکاناتی داشته باشد. مثلاً اگر کسی نیاز به نمایشگر جدید دارد می‌تواند خیلی راحت نمایشگر فعلی خود را جدا کند و ال‌سی‌دی جدید را مثل یک بخش از لگو جا بزند. اگر خیلی پیامک باز هستید می‌توایند صفحه‌کلید به گوشی خودتان اضافه کنید یا باتری با ظرفیت بالاتر روی گوشی‌تان بگذارید. از کیفیت دوربین فعلی‌تان راضی نیستید؟ کافی است یک قطعه دوربین که عکس‌های با رزولوشن بالاتر می‌گیرد بخرید و آن را نصب کنید. اگر بلوتوث مثلاً لازم ندارید در هزینه‌هایتان با حذف آن صرفه‌جویی‌ می‌کنید و گوشی ارزان‌تری خواهید داشت.
[تصویر:  223197_54746919514306943031.jpg]
علاوه بر این مشکلات تعمیر گوشی‌های تلفن همراه بسیار کمتر خواهد شد. در حال حاضر شما در صورت کوچکترین مشکل در بخشی از گوشی تلفن همراهتان مجبور می‌شوید مثلاً تاچ یا نمایشگر آن را عوض کنید و هزینه زیادی برای تعمیرات هم بدهید. با استفاده از تلفن‌های جدید شما کافی است به فروشگاه بروید و با خرید قطعه جدید،بخش قبلی را خودتان جدا کنید و گوشی‌تان را سرهم کنید.
[تصویر:  223197_88471860223556014811.jpg]
نقل از خبرگزاری مهر-۸ آبان ۹۲
مدیران محترم اگه خبر تکراریست حذف فرمایید. ممنون.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , انرژی مثبت , azad_ahmadi , SaMiRa.e , elynn66 , sss , soolmaz , maneshty , Doctorwho , sybarite , صبای امید , svk7 , MShariati , GentleGhost , unicornux , ماه بانو , zeinab , sadeghb , msalehi1991 , fifa2020 , Parva , mohammadali1990 , S_Mehrjoyan , sdb_i , atenaa
ارسال:
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۵۶ ق.ظ
امکان شناور کردن تلفنهای همراه در آب (آبان ۹۲)
محققان یک پوشش ضد آب جدید تولید کرده اند که می تواند از قطعات الکترونیکی ظریف داخل دستگاه های موبایل در مقابل آب حفاظت کند و دیگر خیس شدن تلفن همراه مایه نگرانی کاربران نخواهد بود.

[تصویر:  223585_IMG14362182.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان به یک شیوه جدید از ضدآب کردن قطعات الکترونیک تلفنهای همراه دست یافته اند که می تواند پس از اجرا روی دستگاه ها آنها را به مدت چندین روز در آب به صورت غوطه ور رها کرد.

در این تکنیک قطعات الکترونیک با یک لایحه محافظتی که تنها چند اتم ضخامت دارد پوشانده می شود و مانع نفوذ آب و هوا به داخل آن می شود.

سازندگان مدعی شده اند که این دستگاه ها را می توان برای چندین ماه در آب شور رها کرد و هیچ صدمه ای به دستگاه وارد نمی شود.

پرفسور ساموئل گراهام در موسسه فناوری جورجیا به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: این پوشش در شرایط مرطوب گرم و در مقابل چند نوع مایع ثابت است. وقتی که این پوشش روی قطعات الکترونیکی قرار می گیرد عمر و قابلیت اطمینان به دستگاه های الکترونیکی افزایش می یابد.

اکثر دستگاه های الکترونیکی چون تلفنهای همراه دارای پوششهایی هستند که قطعات الکترونیکی آنها را در مقابل بخار آب در هوا محافظت می کند و یا آنها را نسبت به پاشیدگی آب مقاوم می سازد اما این پوششها به ضخامت قطعات افزوده و نقصهای کوچک در آن موجب می شود که آب به داخل دستگاه راه یابد. به این معنا دستگاه های امروز کاملا ضد آب نیستند.

این تکنیک که از آن با عنوان لایه اتمی یاد می شود سدی در مقابل آب روی قطعات ایجاد می کند و قطعات را به گونه ای دربرمی گیرد که یک لایه روی آنها ایجاد می شود. این لایه ضخامت ۱۰ نانومتری دارد و حدود ۶ هزار بار از قطر موی انسان باریکتر است.

محققان درجریان این تحقیق حسگرهای الکترونیک را به مدت ۱۰ روز پس از پوشاندن آنها با لایه اتمی در آب شناور کردند. این لایه ها همچنین شفاف هستند به این معنا که می توان آنها را در صفحات نمایش چون صفحات تلفنهای هوشمند نیز استفاده کرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۵:۱۲ ب.ظ
ساخت عینک هوشمند برای کمک به نابینایان (آبان ۹۲)
محقق دانشگاه آکسفورد یک عینک هوشمند تولید کرده که اطلاعات تصویری را به تصاویری تبدیل می کند که افراد نابینا قادر به حس کردن آن هستند.

[تصویر:  223638_IMG15190495.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از افرادی که از آنها با عنوان نابینا یاد می شوند می توانند نور و حرکت را درک کنند. این عینکها که توسط استفان هیکس از دانشگاه آکسفورد تولید شده تلاشی برای استفاده ته مانده بینایی این افراد تا آخرین حد ممکن است.

این عینک از دو دوربین و یا یک دوربین و یک پروجکتور مادون قرمز استفاده می کند که می تواند اجسام نزدیک را شناسایی کند. این عینک همچنین دارای یک ژیروسکوپ، قطب نما و جی پی اس است تا در جهت یابی به کاربر خود کمک کند.

عنیک هوشمند می تواند اطلاعات جمع آوری شده را به تصاویر مختلفی روی نمایشگرهای او ال ایی دی تبدیل کند. برای مثال اجسام را می توان نسبت به پس زمینه واضح تر کرد و یا موانع و فواصل با تنوع نور یک تصویر قابل تشخیص می شوند.

این اختراع جایزه نوآوری انجمن سلطنتی برایان مرسیر را برای استفان هیکس به ارمغان آورد.

وی در نظر دارد از جایزه ۵۰ هزار پوندی این انجمن برای ارتقای قابلیتهای این عینک استفاده کند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۵:۱۷ ب.ظ
شارژ وسایل الکترونیکی با حرکات بدن (آبان ۹۲)
[تصویر:  223640_IMG09240854.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، این محصول حرکات بدن انسان را به برق تبدیل می کند و این برق از طریق یک درگاه استاندارد USB برای شارژ وسایل الکترونیکی مانند تلفن هوشمند، دوربین و تبلت انتقال می دهد.

"بلیک ایزاک" یکی از بنیان گذاران اختراع دوباره ژنراتورهای خطی که پیش از این، این شیوه را در چراغ قوه های تکان دهنده استفاده کرده بود با بهینه سازی این روش از آن برای تولید انرژی کافی به منظور شارژ یک وسیله همراه استفاده کرده است.

این وسیله با یک کابل پیش شارژ که دارای درگاه استاندارد USB بر دو انتهای خود است، ساخته شده است. برای شارژ وسایل الکترونیکی باید یک سر کابل را مثلا به تلفن هوشمند و سر دیگر را به Genneo متصل کرد.

این محصول که از طراحی مطلوبی برخوردار است می تواند در حال راه رفتن، پریدن و حتی قرار گرفتن در جیب پیش از پیاده روی انرژی مورد نیاز وسایل الکترونیکی همراه را تامین کند.

شارژر جدید در دو مدل G4000 و G3000 عرضه شده است که در مدل اول می توان با هر پنج ساعت شارژ، یک ساعت با تلفن صحبت کرد و در مدل دوم پس از هفت ساعت شارژ ، یک ساعت زمان گفتگو مسیر می شود.

این دستگاه همچنین قابلیت پیش شارژ را دارد و می توان پیش از رفتن به جایی که برق مورد نیاز وجود ندارد مانند پیک نیک آن را شارژ کرد. هنوز زمان عرضه عمومی این محصول به بازار اعلام نشده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۱۳ آبان ۱۳۹۲, ۰۲:۲۸ ب.ظ
هشدار مایکروسافت به کاربران ویندوز XP/ تعیین تاریخ برای تغییر ویندوز (آبان ۹۲)
اگر هنوز هم از سیستم عامل ۱۲ ساله مایکروسافت یعنی ویندوز XP استفاده می کنید براساس هشدار جدید این شرکت باید سیستم عامل خود را تا فروردین ۹۳ ( آوریل ۲۰۱۴) تغییر دهید چرا که میزان آلوده شدن این سیستم عامل با بدافزارها پس از این تاریخ افزایش می یابد.

[تصویر:  223985_IMG16481772.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، در تاریخ ۸ آوریل سال ۲۰۱۴ (۱۹ فروردین ۱۳۹۳) پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP رسما خاتمه می یابد و پس از این تاریخ این سیستم عامل قدیمی دیگر آپدیتهای امنیتی، هاتفیکسهای غیر امنیتی، پشتیبانی رایگان/غیر رایگان و آپدیتهای تکنیکی محتوایی دریافت نمی کند.

این امر الزاما به این معنا است که حفره های جدید روی این سیستم عامل، تأثیرگذار خواهند بود و مایکروسافت برای رفع آن کاری از پیش نمی برد.

در دومین سه شنبه هرماه میلادی مایکروسافت بسته های امنیتی جدید منتشر می کند که نوعا به صورت اتوماتیک توسط رایانه های ویندوزی دانلود و نصب می شود. هکرها در روزهای پس از آن یعنی روزهای چهارشنبه دستگاه هایی که این بسته ها را دریافت نکرده اند را هدف می گیرند، چرا که آنها پیش از آن آپدیتهای مایکروسافت را به دقت بررسی کرده و تلاش می کنند حفره هایی که مایکروسافت در این بسته ها سعی در اصلاح آن دارد را شناسایی کنند.

پس از آوریل ۲۰۱۴ این پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP خاتمه می یابد و اگر مشکل جدی برای کاربران آن ایجاد شود مایکروسافت از آنها پشتیبانی نخواهد کرد. از سوی دیگر مجرمان سایبر از حفره امنیتی مطلع شده و ویندوز XP برای رفع آن به روز نمی شود.

درحال حاضر نرخ آلوده شدن سیستم عامل XP نسبت به سایر ویندوزها بیشتر از سایر سیستم های عامل است که این میزان در مقایسه با ویندوز ۸ به شش برابر می رسد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: msalehi1991 , mehdi.m2 , انرژی مثبت , svk7 , masume_ml , mehrdad372 , mjzarrin , Jooybari , soada , zibaziba , بنفشه , sinaaaaa , lotus , S_Mehrjoyan , hadi8963 , Engineer , virtual girl , soha1 , tayebe68
ارسال: #۱۰
۱۵ آبان ۱۳۹۲, ۱۲:۱۱ ب.ظ
امکان مکالمه مستقیم افراد ناشنوا با دیگران فراهم شد/ عرضه دستگاه مترجم زبان اشاره
به گزارش خبرگزاری مهر، مایکروسافت با همکاری محققان چینی، مترجم زبان اشاره کینکت را خلق کرده است؛ نمونه اولیه از سیستمی که ژست های زبان اشاره را درک و آنها را به زبان گفتاری و نوشتاری و برعکس تبدیل می کند.

این مترجم از یک رایانه و یک دوربین کینکت که ژست های اشاره را تشخیص می دهد استفاده می کند و می تواند ترجمه گفتاری یا نوشتاری از صحبت های فرد ناشنوا را به دیگر افراد ارائه دهد.

این سامانه گفتگوی دو سوی مکالمه را می گیرد: وقتی فرد ناشنوا از زبان اشاره استفاده می کند دستگاه یک ترجمه گفتاری یا نوشتاری از سخنان وی را به طور زمان واقعی ارائه می کند. این سیستم کلمات شفاهی فرد دوم را نیز می گیرد و آن را به زبان اشاره قابل درک و دقیق برای فرد ناشنوا ترجمه می کند.

حسگرهای کینکت که در اصل برای بازی های رایانه ای و ویدیویی طراحی شده اند می توانند با کمک رایانه وضعیت بدن کاربر و حرکات او را تشخیص داده و آنها را به دستور ترجمه کنند.

پروفسور زیلین چن معاون موسسه فناوری رایانه در آکادمی علوم چین می گوید: می دانیم فناوری اطلاعات بویژه فناوری رایانه با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. از این رو فکر می کنم زمان ارائه فناوری هایی برای کمک به جامعه ناشنوایان فرا رسیده است.

این پروژه حاصل همکاری آکادمی علوم چین، دانشگاه پکن یونیون و مرکز تحقیقات مایکروسافت در آسیاست.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: amku , SaMiRa.e
ارسال: #۱۱
۱۵ آبان ۱۳۹۲, ۱۲:۱۳ ب.ظ
افزایش ماده خاکستری مغز با بازیهای ویدئویی/ درمان آلزایمر و اسکیزوفرنی با بازی
به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از والدین هنگام مشاهده فرزندان خود زمان انجام بازیهای ویدئویی سرزنش کنان به آنها می گویند که این بازیها مغز آنها را فاسد می کند اما نتایج تحقیقات جدید عکس این موضوع را ثابت کرده است.

محققان از گروه آزمایشی از بزرگسالان خواستند به مدت ۲ ماه روزی ۳۰ دقیقه یک بازی مشخص را انجام دهند. در عین آن نیز مغز آنها با استفاده از اسکنهای آم آر آی اندازه گیری شد.

براساس نتایج این تحقیق حجم مغز بزرگسالانی که بازیهای ویدئویی بازی می کردند در هیپوکامپ راست، بخش راست قشر پیش پیشانی و مخچه افزایش یافته بود.
این نقاط ذکر شده مسئول عملکردهایی چون تشخیص سه بعدی، تشکیل حافظه، برنامه ریزیهای استراتژیک و مهارتهای دستی هستند. افرادی بیشتر به بازی علاقه داشتند حجم مغز آنها نیز بیشتر افزایش یافت.

سمون کوهن رئیس این گروه تحقیقات اظهار داشت که این تجربه نشان دهنده پتانسیل بازیهای ویدئویی در تأثیرگذاری مثبت بر رشد مغز است.

درحالی که تحقیقات پیشین تفاوت ساختار مغز افراد علاقمند به بازیهای ویدئویی را نشان می داد، این تحقیق نشان دهنده ارتباط مستقیم بین بازی ویدئویی و افزایش حجم مغز است. این امر ثابت می کند که مناطق خاصی از مغز را می توان به واسطه انجام بازیهای ویدئویی تعلیم و آموزش داد.

نکته مهم این است که این تحقیق ثابت کرده است که بازی می تواند روی افرادی که از شرایطی ناشی از اسکیزوفرنی یا آلزایمر رنج می برد تأثیر درمانی داشته باشد.

درحال حاضر محققان روی تأثیرات بازی روی درمان افرادی کار می کنند که از ناهنجاری استرس پس از آسیب رنج می برند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e
ارسال: #۱۲
۱۵ آبان ۱۳۹۲, ۱۲:۱۸ ب.ظ
کولر پوشیدنی ساخته شد
به گزارش خبرگزاری مهر، دستگاهی که توسط این پژوهشگران ساخته شده است 'Wristify' نام دارد و در آن از پدیده فیزیکی موسوم به اثر پلتیر برای کاهش دمای بدن استفاده می شود.

این دستگاه خنک کننده کوچک، یک سری از اتصالات از دو رسانای مختلف موسوم به خنک کننده ترموالکتریک پلتیر است که توسط باتری کوچکی کار می کند و به مچ دست بسته می شود.


وقتی این دستگاه بر روی پوست قرار داده می شود فرد احساس خنکی می کند. در این شیوه دمای مچ دست طی دو ثانیه، با کسری از چند درجه در هر ثانیه کاهش می یابد.

[تصویر:  224334_IMG11291093.jpg]
گروه سازنده این دستگاه در تلاش برای بهبود چرخه خنک کننده این شیوه هستند؛ اما در این مرحله می گویند موثرترین شیوه برای خنک سازی مچ تا ۰/۴ درجه سلسیوس در هر ثانیه به مدت پنج ثانیه و سپس خاموش شدن به مدت ۱۰ ثانیه است.

مهمترین فایده این دستگاه ارائه یک راهبرد شخصی سازی شده برای کنترل دماست.سالانه میلیون ها وات برق صرف افزایش یا کاهش دما در ساختمانها می شود اما این دستبند پژوهشگران دانشگاه MIT می تواند با یک باتری کوچک لیتیومی کار کند. اگر همه مردم به جای وابستگی به دستگاه های تهویه مطبوع ، از این دستبند ها داشته باشند میزان صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین صرفه جویی اقتصادی ناشی از آن می تواند بسیار قابل توجه باشد.

این طرح جایزه ۱۰ هزار دلاری مسابقه ساخت و طراحی مهندسی مواد دانشگاه MIT را از آن خود کرده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Eternal , Fardad-A , m@hboobe , SaMiRa.e
ارسال: #۱۳
۱۵ آبان ۱۳۹۲, ۰۷:۰۸ ب.ظ
کولر پوشیدنی ساخته شد
دکمه اش فکر کنم همون باتریشه که می تونن بردارن Big GrinTongue

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Eternal
ارسال: #۱۴
۱۷ آبان ۱۳۹۲, ۰۱:۲۴ ب.ظ
نرم‌افزاری که ماشین‌تان را چندمیلیاردی می‌کند (آبان ۹۲)
استفاده از فناوری(HUD ( Head-up display این روزها دیگر در ماشین گران قیمت رایج شده است اما یک اپلیکیشن موبایل این امکان را به شما می‌دهد به صورت مجانی از همین مسئله استفاده کنید.

در ماشین های جدید نمایش اطلاعات مسیر روی شیشه راننده کم کم دارد عادی می شود. HUD فناوری است که اطلاعات را برای کاربر خود بدون اینکه نیاز به تغییر مسیر نگاه داشته باشد نمایش می‌دهد. به عنوان نمونه شرکت‌های خودروسازی مانند ب‌ام‌و در برخی خودرهای خود از این فناوری برای آنکه بر روی شیشه خودرو اطلاعات لازم مانند وضعیت جاده،سرعت،آب و هوا و... برای راننده بدون تغییر مسیر نگاه او به نمایش درآید استفاده کرده است. گران قیمت بودن این فناوری اما باعث شده تا استفاده از آن به ماشین‌های بسیار گران قیمت محدود شود.
اکنون اما یک شرکت روسی نرم‌افزار موبایلی را طراحی کرده که این کار را به صورت تقریبی برای راننده‌های همه خودروها انجام می‌دهد.

[تصویر:  224687_IMG13014948.jpg]

با نصب این نرم‌افزار به نام Hudway شما می‌توانید مقصد خود را بر روی نقشه معین کنید تا مسیرتان مشخص شود. بعد از مشخص شدن مسیر کافی است که گوشی تلفن همراه‌تان را روی داشبورد قرار دهید تا به جای نگاه کردن به موبایل و حواس‌پرتی این نرم‌افزار تصویر مسیر حرکت را روی شیشه جلوی ماشین مانند یک پروژکتور منعکس کند. فناوری HUD به خاطر نیاز نداشتن به تغییر جهت دید،امنیت در هنگام رانندگی را افزایش می‌دهند. با وجود آن‌ها دیگر راننده نیازی به نگاه کردن مکرر به صفحه نمایش‌های کوچک برای کسب اطلاعات را ندارد و می‌تواند تمام حواسش به مسیر جاده باشد.

[تصویر:  224687_IMG13014792.jpg]

[تصویر:  224687_IMG13014845.jpg]


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , paradis , azad_ahmadi , MShariati
ارسال: #۱۵
۱۹ آبان ۱۳۹۲, ۰۵:۵۷ ب.ظ
کالبد شکافی هم دیجیتالی شد/ بی نیازی از بازکردن بدن متوفی (آبان ۹۲)
پژوهشگران نوعی نرم افزار عرضه کرده اند که با استفاده از تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی و تجهیزات بصری سازی برای رصد و بررسی بدن، امکان کالبد شکافی دیجیتالی را برای دانشمندان و پزشکان فراهم می آورد.

[تصویر:  225123_IMG12235411.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، "مت چاندران" کارآفرین مالزیایی و مجری این طرح می گوید: می توان با استفاده از داده های خام توموگرافی رایانه ای چند تکه ای (MSCT ) و پردازش آن با یک نرم افزار بسیار پیچیده، نیاز به پاره و باز کردن بدن برای کالبد شکافی را از بین ببریم.

چاندران که مدیر اجرایی iGene است می گوید کاهش آسیب وارده به خانواده فرد متوفی و تسکین احساسات مذهبی مهمترین عواملی بوده که این گروه را به ارائه شیوه کم تهاجمی برای کالبد شکافی هدایت کرده است.
[تصویر:  225123_IMG12373975.jpg]

از دیگر فواید این شیوه می تواند به بازیابی امن داده ها، تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی از سرورهای مرکزی و همچنین امکان ارائه داده ها به دادگاه ،مراکز قانونی و بیمارستانها برای دسترسی آسان به داده ها و اطلاعات است.

از این شیوه می توان برای آموزش به متخصصان پزشکی و دانشجویان در تشخیص های شبیه سازی شده استفاده کرد.

درحالی که کالبد شکافی از دهه ۱۹۵۰ که ۶۰ درصد مرگ ها در آزمایشگاه بررسی می شدند، تا کنون، بسیار کاهش یافته اند اما هنوز ۱۰ تا ۲۰ درصد موارد مرگ، کالبد شکافی می شوند.

فقط در آمریکا سالانه دلیل بیش از ۱۰۰ هزار مرگ ناشی از خودکشی به بررسی های کالبد شکافی نیاز دارند. کالبد شکافی چه بنا به دلایل قانونی یا پزشکی اغلب توسط پاتولوژیستها انجام می شود.

به گفته محققان شرکت سازنده این سیستم، کالبد شکافی دیجیتالی یک سیستم جایگزین نیست بلکه یک شیوه مکمل برای کالبد شکافی های سنتی است اما می تواند ۷۰ درصد موارد را انجام دهد.

پس از بررسی با این سیستم است که متخصصان کالبد شکافی نیاز به بریدن بدن را جایز می دانند یا خیر.

ابزارهای تشخیصی غیر تهاجمی دیگر که از اسکنرهای پزشکی موجود مانند زیمنس، جنرال الکتریک توشیبا و فیلیپس استفاده می کنند مانند آنژیوگرافی و سم شناسی نیز قابلیت تلفیق در این کالبد شکافی دیجیتالی را دارند.


چاندران قصد دارد ۱۸ مرکز را در نزدیکی سردخانه های انگلیس راه اندازی کند. این شرکت همچنین تمایل دارد علاوه بر مالزی و انگلیس، سیستم خود را در خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا نیز عرضه کند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Eternal , انرژی مثبت , maneshty


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۳۰ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۶۸ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۱ ۳,۳۶۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۹۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۷۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۱۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۲۱۰ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۶۴۷ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۳۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۵۷ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close