زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۶:۴۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰

ارسال:
۲۰ تیر ۱۳۹۰, ۰۷:۵۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ ۰۱:۳۸ ب.ظ، توسط parsaNA.)
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
ببخشید پرچونگی کردم‌، خواستم چیزی رو از قلم نندازم.

۱-بهتره ازدانشگاه محل تحصیل کارشناسی تون شروع کنیم .دوران کارشناسی را در کدام دانشگاه وبا چه کیفیتی گذراندید و نتیجه این دوره چه بود؟(چطور دانشجویی بودید و معدل دوران لیسانستون چند بود؟)


       من هنرستانی بودم و دو دوره کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته رو تو آموزشکده( یا دانشکده )فنی شهید شمسی پور تهران گذروندم . این دانشکده به هیچ وجه سطح بالایی نداره از نظر اساتید( به جز یکی دوتا استاد )ولی دانشجوهای سطح بالایی داره . در واقع نگاه بچه های فنی به شمسی پور مثل نگاه بچه های نظری به شریفه . اما واقعا توش هیچ خبری نیست .
بنابراین من اصلا از کیفیت دانشگاه کاردانی و کارشناسی‌ام راضی نیستم‌، چون مهم ترین درس‌ها رو با اساتید سطح پایینی گذروندم . ریاضی ما فنی‌ها هم که از پایه ضعیفه و اصلا قابل قیاس با بچه های لیسانس پیوسته نیست .
اما دانشکده ما دوسه تا استاد خوب داره که انگیزه و محرک بچه‌ها هم همین بزرگواران هستند و من هم با اون عزیزان کار کردم و پروژه های خوبی درست کردم و نتیجه اش یه پروژه فاینال آبرومند و دو سه تا کتاب و چند تا مقاله است که قبلا تو سایت معرفی کردم .
در کل من درسخون نیستم‌، درس رو سر کلاس یاد می گرفتم و فقط واسه امتحان‌ها( میان ترم و پایان ترم )می خوندم‌، یعنی شب امتحانی . نمره هام هم همه اش خوب بود‌، طبیعیم هست چون سطح دشواری سوالات امتحان‌ها با سطح کلاس و استاد و درسی که داده بود‌، برابر بود . بنابراین نمره خوب گرفتن تو این شرایط کار سختی نیست . معدل دوره کاردانی‌ام ۱۸/۴۹ و دوره کارشناسی‌ام ۱۸/۰۲ بود . معدل موثر تو ارشد میانگین این دوتا بود که شد ۱۸/۲۵ .

۲-می دانیم یکی از سختترین مراحل برای هر کاری استارت آن کار است .از کی وچطور و با چه درسهایی شروع کردید؟

       سال قبل آزمایشی شرکت کرده بودم و تقریبا می دونستم چی کار باید بکنم و چی باید بخونم . به خاطر انگیزه‌ی زیادی که داشتم‌، شروع خوبی داشتم . اما دیر شروع کردم . چون تابستون رو سر کار می رفتم . تابستون به نظرم مهم ترین زمان واسه کنکوری هاست . اکثر رتبه های تک رقمی و دو قمی از تابستون نهایت استفاده رو کرده اند . اما من به دلیلی که عرض کردم این زمان مهم رو از دست دادم.
از مهرماه کارم شد ۳ روز در هفته و آبان ۲ روز در هفته و تا اواسط آذر ۱ روز در هفته‌، زمان باقی مونده رو هم درس می خوندم . بنابراین شروع پروسه مطالعه از مهرماه بود با سه روز در هفته و ساعت مطالعه کم . اولش برام سخت بود بیش از ۳ ساعت در روز درس بخونم .اوایل بی برنامه درس می خوندم و یکی دو تا درس رو برداشته بودم تا راه بیفتم . با دو درس نظریه زبان و طراحی زبان شروع کردم‌، یعنی دو درسی که برام ساده بودند . به نظرم این روش خوبیه واسه کسی که می ترسه با خوندن یه درس سنگین همون اول نا امید بشه . شروع مطالعه با درس های آسون و خوب تست زدن‌، انگیزه و اعتماد به نفس ایجاد می کنه . نکته اش هم اینجاست که هر درسی سختی خودشو داره‌، این طور نیست که یه درس آب خوردن باشه . اما فقط تصور فرد در مورد اون درس مهمه . اگه تصور بشه که اون درس غوله‌، همین تلقینی میشه که سختی کار چند برابر بشه . اما وقتی فکر کنی اون درس ساده است‌، با خوندنش سختی هاش هم کم‌تر به چشم میاد .

۳-منابع درسی وکنکوری خود را برای هر درس جداگانه بیان کنید ونقش کتابهای مرجع وکتابهای کنکوری در قبولی شما چقدر بوده است؟

       قبلا تو تالار کارنامه‌ام این کار رو کردم . من خیلی وقت نکردم مراجع رو بخونم و اکثرا بخش هایی رو که احساس نیاز می کردم می خوندم . اما اگه تابستون رو وقت داشتم حتما تو این تایم مرجع می خوندم. خصوصا کتاب CLRS و یه مرجع سیستم عامل( یا استالینگ یا تنباوم ).
زبان عمومی و تخصصی‌:
  • زبان عمومی و تخصصی‌: فقط دو کتاب پارسه رو خوندم . کتاب زبان عمومی پارسه لغات خیلی مهمی داره که از اکثر کتب معروفی مثل ۵۰۴ و essential words for toefl و ۱۱۰۰ واژه و .... گرفته شده و بنابراین انگار شما اون کتابارم خوندید. البته من زبان ۳۰ زدم و می تونستم بیشتر بزنم ولی بخاطر ترس از کمبود وقت رفتم سراغ ریاضی‌ها . این یعنی این که با خوندن این دو کتاب می تونید زبان رو تا حتا ۶۰ هم بزنید .بستگی به خودتون داره .

ریاضی‌:

من ریاضی ۴ تا تست زدم‌، البته دوتا تست محاسبات رو هم فرمولش رو جاگذاری کردم و محاسبات اعشاری اش رو بدست نیاوردم گفتم بهتره برم سراغ مشترک‌ها بعد اگه وقت شد این دوتا رو هم حساب می کنم. که وقت نشد Undecided بریم سراغ درسا
  • ریاضی مهندسی‌: من این درس رو نخوندم واسه کنکور . تک درسی بود که قیدشو زدم به خاطر فرصت کمی که داشتم( ۳ ماه و نیم ).
  • آمار و احتمال مهندسی‌: فقط کتاب پارسه استاد طورانی اینو همه قبول دارند .کامل خوندم و لذت بردم و سرکنکور دو تا آمار رو سریع جواب دادم .
  • گسسته‌: فقط پوران رو خوندم که خوبه . یه تست رو هم سرکنکور زدم .
  • محاسبات عددی‌: درسیه که اگه هیچی ازش ندونید به نظر سخت میاد اما یه کم که راه بیفتید معلوم میشه که ساده ترین درس ریاضی ارشده . کتاب آنالیز عددی دکتر بابلیان انتشارات پیام نور رو خوندم + جزوه کلاسی‌ام که از دانشگاهمون داشتم + کتاب پوران یوسفی + راهیان ارشد. اما دوتای آخری هم کفایت می کنه.


دروس مشترک:
  • ساختمان داده‌: مقسمی + پارسه طورانی + CLRS و حل تمریناش . اما سر کنکور حتی یه دونه هم جواب ندادم . سر این که شک داشتم.
  • نظریه زبان‌ها‌: لینز رو کامل خوندم با تمرین‌ها . کتاب تست خوبی نیست تو بازار اما چاره ای نیست که از پوران و پارسه و جهش باید استفاده کرد که منم همینارو استفاده کردم. اما شک نداشته باشید که لینز بهترین کتابه . من امسال ۶ تا تست این درس رو طبق کلید اولیه درست جواب دادم که گویا تست ۶۲ به اشتباه کلیدش تغییر کرده ...اینم شناس من .
  • مدار منطقی‌: فقط کتاب پوران رو خوندم . تستای امسال رو به جز یکی مابقی رو زدم و درست بود.
  • معماری کامپیوتر‌: پوران چاپ جدید رو خوندم . و بخش هایی از مانو به صورت انتخابی .هرجا که تو کتاب تستی کمبود مطلب داشت یا نارسا بود .سر کنکور ۲ تا از این درس زدم که درست بود.
  • سیستم عامل‌: می خواستم مرجع بخونم اما کتاب پارسه رو که بررسی کردم دیدم چیزی از مرجع کم نداره . پس همون رو خوندم + مقسمی . دوتا تست از این درس سر کنکور زدم که غلط در اومد .


دروس تخصصی:
  • کامپایلر‌: پوران + مرجع ای هو به طور Selection + روزهای آخر هم پارسه رو خوندم( جزوه قاسم ثانی که خلاصه درس هست )
  • طراحی زبان‌: مقسمی + مرجع پرات به طور Selection
  • طراحی الگوریتم‌: پوران + مرجع CLRS + روزهای آخر هم حل تست های کنکور پارسه رو خوندم
  • پایگاه داده‌ها‌: بخش هایی از رانکوهی رو خوندم که البته حق جو و دیت بهتره . + کتاب مقسمی که عالیه .

۴-در صورت امکان روش درس خواندن خود را برای دروس مختلف بیان کنید(زبان -ریاضیات- دروس مشترک- تخصصی‌ها )

       واسه زبان که فقط لغت حفظ می کردم‌، اونم لغات مهم پر تکرار . ریاضی رو همون طور که می دونید نیاز به تمرین و تکرار داره و گرنه خیلی راحت از حافظه تون پاک می شه( خصوصا محاسبات عددی ). آمار و احتمال هم که فقط کتاب استاد طورانی رو ملکه ذهنم کردم . این کتاب طوریه که می تونید مثال اول هر مبحث رو از تو کتاب یاد بگیرید و مثال های بعدی رو خودتون رو کاغذ چرک نویس تمرین کنید . برای درس گسسته من یه جزوه ای از دوره دبیرستان یکی از دوستام گیر آوردم که توش نظریه اعداد رو خوب توضیح داده بود و اون رو به همراه کتاب پوران تمرین می کردم.
درسهای مشترک رو هم‌، بیشتر کتاب کنکوری رو می خوندم و اگه نمی فهمیدم به مرجع مراجعه می کردم. نکته ای که توی دروس مشترک و اختصاصی مهمه که همیشه گفته میشه عمیق و تحلیل وار مطالعه کنید‌، اینه که مثلا یه جمله کتاب تست‌، فقط همون یه جمله نیست‌، به اعتقاد من ممکنه همون جمله یک صفحه کامل نکته داشته باشه . روی همین حساب هیچ وقت سریع از مطالب حتی به ظاهر ساده نمی گذشتم . باید کامل درکش می کردم.

۵-فکر می کنید کدام درسها را بیشتر مسلط بودید واین تسلط را مدیون چه چیز بودید؟

       درس نظریه‌، مدار منطقی‌، طراحی زبان و کامپایلر . بیشتر درصدها رو هم از این چهار درس گرفتم . تسلط داشتم چون تو زمان تحصیل خوب کار کرده بودم و استادهای نسبتا خوبی هم داشتم و به این درس‌ها هم علاقه داشتم .

۶-در مورد برنامه ریزی درسی خود (یک روز درسی خود+ برنامه ریزی کلی )صحبت بفرمایید.


       توی هر روز چند تا درس رو با هم می خوندم که این چند تا درس یکی از زبان بود‌، یکی از دروس ریاضی‌، یکی از دروس مشترک و یکی از دروس تخصصی . توی روش هایی که برای چینش درس‌ها در یک روز گفته می شه‌، این بهترین روشی بود که رو من جواب داد . نکته مهم تو این روش اینه که خیلی باید توی انتخاب درس‌ها دقت کرد و این بسته به علاقه و سلیقه فرد داره . باید به گونه ای باشه که یه حالت تنوع رو ایجاد کنه و خسته کننده نباشه .

بهتره از همین الان روی یک برگه هر چی رو که قصد دارید بخونید‌، بنویسید و وقتی اون بخش رو خوندید کنارش علامت بزنید . این کار کمک می کنه تا بدونید دقیقا چه کار کرده‌اید و پیشرفتتون رو مد نظر داشته باشید . این برنامه‌ها که می نویسید ممکنه چندین بار تغییر کنه ولی مهم نیست . شما از این کار دست نکشید .

یه نکته مهم دیگه هم اینه که اگه قصد دارید مثلا روزی ۸ ساعت درس بخونید‌، اگه روزی حوصله نداشتید و کسل بودید و دیدید که نمی تونید درس بخونید‌، بهتره اون روز رو کلا دست از درس خوندن بکشید چون اگه به زور و با بی میلی درس بخونید زحمت های قبلی تون رو هم از بین می برید و خلاصه به ضررتونه . هر کاری لازمه بکنید تا دوباره روحیه بگیرید . سر زدن به مانشت می تونه یه راهکار مفید تو خیلی از مواقع این چنینی باشه .

۷-در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار عقب افتادگی از برنامه تان شوید این عقب افتادگی‌ها را چطور جبران می کردید؟

       بله‌، کاملا هم طبیعیه . من بعید می دونم کسی تونسته باشه به همه برنامه ای که اول درس خوندن ریخته عمل کرده باشه . قطعا شدنی نیست چون آدم از فردای خودش که هیچ‌، از یک ساعت آینده اش هم خبر نداره . برخی اوقات کار ضروری پیش میومد . بعضی موقع‌ها کسل بودم و نمی تونستم درس بخونم . تو این شرایط اصلا سمت خوندن مطلب جدید نمی رفتم سعی می کردم مطالب قبلی رو مرور کنم .

۸-به نظرتان درس خواندن جزیره ای(تک نفره )بهتر است یا چند نفره؟و همچنین در خانه درس می خواندید یا جای دیگر ؟کدام به نظرتان بهتر جواب داد؟

       اگه منظورتون اینه که چند نفر بشینن دور هم و با هم درس بخونن از نظر من اصلا جالب نیست . شدنی هم نیست . اما تبادل نظر و اطلاعات و مشاوره دوستانه و از هم خبر گرفتن‌، این خیلی عالی هم هست . من خودم و تعدادی از دوستانم که کنکوری بودیم‌، موقع آزمون‌ها و پس از اومدن نتایج با هم وضعیتمون رو تحلیل و بررسی می کردیم . از این کار فوق العاده راضی هستم . چون وقتی می دیدم توی درس خاصی از دوستام جا موندم‌، تو همون درس خودم رو تقویت می کردم .

۹-در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار یاس و نا امیدی از برنامه تان شوید برای رفع آن چه می کردید ؟

       بارها این اتفاق افتاد‌، فکرهای مخرب میومد سراغم . این که سوالای کنکور هر سال خیلی سخت‌تر می شه و شرکت کننده‌ها زیادن و دوستام خیلی از من جلوترن و ..... هزار فکر جورواجور و ناجور دیگه . حتی اگه این فکر‌ها هم نبود‌، موقعی که چند تا سوال سخت الگوریتم رو پشت سر هم نمی تونستم جواب بدم‌، باز حس ناامیدی داشتم. اما تو این جور مواقع هم مثل روزهای بی حوصلگی‌، دست از مطالعه می کشیدم و وضعیتم رو از ابتدا مرور می کردم . این که کجای کارم و تو چه درسایی قوی هستم و کلا فکرهای مثبت . تو پروسه مطالعه برای ارشد به نظرم باید هرچندگاهی توقف کرد و به کوله بار علمی یه نگاهی انداخت . اون موقع معلوم میشه که چقدر راه رو پیمودیم و چقدر دیگه مونده‌، پس میشه یه اصلاحاتی تو برنامه جاری انجام داد و اگه ریتممون خیلی تنده یه کم کندش کرد یا برعکس.

۱۰-کلاسها وکنکورهای آزمایشی چقدر به شما کمک کردند؟شما اصولا موافق هستید که در همه آزمونها شرکت کنیم یا فقط در آزمونهای جامع؟آیا شرکت در همه آزمونها برای همه مفید است؟


       من هیچ کلاسی شرکت نکردم و اگه دوباره هم برگردم همین کار رو می کنم. نمی خوام بگم این کلاس‌ها مفید نیست‌، چرا هست اما بیشتر برای بچه های متوسط به پایین . اما ممکنه کسی متوسط به بالا باشه ولی یه درس خاص رو تو دانشگاه نگذروند باشه یا اینکه تو دانشگاه اون درس رو درک نکرده باشه‌، در این صورت شرکت توی کلاس کنکور می تونه مفید باشه .
اما تو آزمون های ۸ مرحله ای پارسه شرکت کردم . به نظرم شرکت تو آزمون آزمایشی برای اکثر داوطلب‌ها یه امر ضروریه اونم آزمونی که جامعه آماریش زیاد باشه تا اطلاعات درست تری بده . خیلی از بهترین رتبه‌ها تو آزمونای پارسه هستند . مثلا همین دوستی که رتبه یک گرایش معماری شد( آقای هادی مردانی )تو آزمونا بود و ما باهم قبل و بعد از آزمون صحبت می کردیم. البته اینو بگم که سوالای آزمونای پارسه به جز چند تا درس‌، نامناسب و پر از غلط بود . اما در کل همون مزیت جامعه آماری بالا نیمه پر لیوان پارسه است . Big Grin
این که نگفتم آزمون برای همه مفیده‌، به این خاطر بود که دیدم کسایی رو که رتبه تک رقمی شدند و تو هیچ آزمونی هم نبودند که البته اونا استثنا هستند . و همچنین کسایی که وقت کافی ندارند . چون مثلا آزمون های پارسه که تو دو روز برگزار می شه‌، باعث می شه شما عملا ۱۶=۲*۸ روز رو برای مطالعه مطلب جدید از دست بدید . برای این دو دسته که عرض کردم شرکت فقط تو آزمون های جامع منطقی تره .

۱۱-دوره‌ها وجمع بندی را چطور انجام می دادید؟

       جاهایی رو که هایلات کرده بودم و خط کشیده بودم رو مرور می کردم + تست های مهم که علامت زده بودم + بعضی جزوه های ۹۰% پارسه . این دوره خیلی مهمه و نباید از دستش داد . با ندیده گرفتنش عملا هیچی نخوندید.

۱۲-در مورد روز اول و دوم کنکور بگویید و اینکه در آن روز چقدر توانستید از تواناییهاتان بهره ببرید.

       من تو دو تا کنکور علوم و مهندسی شرکت کرده بودم .و با توجه به علاقه ای که به علوم داشتم( البته در کنار نرم افزار )مصمم بودم که هر دوتا کنکور رو با وجود اینکه تو یک روز بودند‌، شرکت کنم. اما بعضی تردید هایی که چند شب قبل از کنکور از طرق مختلف بهم وارد شد‌، مرددم کرده بود . این تردید تا ساعت ۶ صبح روز کنکور ادامه داشت( یعنی اینکه شب قبل از کنکور اصلا نتونستم بخوابم Smile )بالاخره تصمیم نهایی رو گرفتم و هر دو رو شرکت کردم . کنکور صبح هیچ تاثیر منفی رو کنکور بعدازظهر نگذاشت که حتی با انگیزه‌تر هم شدم . چون حس خوبی از کنکور صبح بهم دست داده بود .
اون روز اونقد برام مهم بود که اگه صدتا قرص خواب آور هم می خوردم‌، باز هم پلک هام بسته نمی شد . چون اونقد مشتاق بودم سوالای طراح اصلی رو ببینم و حل کنم که هیچ چیزی در من اثر نمی کرد Smile .
اینکه چقدر تونستم از دانسته هام تو روز کنکور استفاده کنم‌، توی کنکور علوم تقریبا راضی‌ام با وجود اینکه یک ساعت زودتر برگه پاسخنامه رو تحویل دادم( بخاطر کنکور بعد ازظهر ). اما تو کنکور مهندسی سوالا طوری بود که من نتونستم اون چه که حقمه رو بگیرم . مثلا تستای ساختمان حتی یه دونه تست متوسط هم توش نبود‌، درصورتی که تستای ۸۹و۸۸ رو من می تونستم حداقل ۳تاشو بزنم . در نهایت شد آنچه شد.


۱۳-به نظر شما بهترین راهکار در هنگام برخورد با سوالاتی مشکل وخارج از عرف همیشگی کنکور مثل سولات امسال بعضی از دروس (مثل داده وسیستم) چگونه است؟ هم از نظر برخورد روانی وهم برخورد علمی با این گونه مسائل؟


       به هر حال سوال سخت برای همه سخته و باور به همین تصور درست باعث می شه سر کنکور آرامش خودتون رو حفظ کنید و عصبی نشید . برای برخورد علمی به نظرم باید سوال رو از زوایای مختلف بررسی کرد . شاید تست ازتون چیزی رو می خواد که بلدید و طراح فقط خواسته شکلشو عوض کنه تا ببینه شما چقدر عمیق مطالعه کردید.

۱۴-درصدهایتان را ورتبه کسب شده را بگویید و بگویید که با این رتبه کجا قبول شده اید؟ می شوید؟


رشته امتحانی‌: مهندسی کامپیوتر

رتبه گرایش نرم افزار‌: ۱۳۰
رتبه گرایش هوش مصنوعی‌: ۴۰۰
رتبه گرایش سخت افزار‌: ۳۲۶
رتبه گرایش الگوریتم و محاسبات‌: ۱۲۵

درصد درس زبان: ۳۰/۰۰
درصد دروس ریاضی: ۲۱/۰۵
درصد دروس مشترک: ۳۵/۸۰
درصد دروس تخصصی نرم افزار: ۳۱/۶۷
درصد دروس تخصصی معماری: سفید
درصد دروس تخصصی هوش مصنوعی: ۱/۷۵

رشته امتحانی‌: علوم کامپیوتر

رتبه‌: ۳۱

درصد درس زبان‌: ۳۵/۵۶
درصد دروس پایه‌: ۳۵/۲۴
درصد ریاضیات گسسته‌: ۳۱/۱۱
درصد ساختمان داده هاوالگوریتم‌ها‌: ۴۸/۸۹
درصد اصول سیستمهای کامپیوتری‌: ۶۲/۲۲
درصد نظریه اتوماتا و زبان‌ها‌: ۵۵/۵۶
درصد آنالیزعددی‌: ۴/۴۴

معدل موثر‌: ۱۸/۲۵

حدس می زنم رشته علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرایش سیستم های هوشمند قبول بشم . نتیجه‌ها که اومد این بخش رو به روز می کنم .

( این قسمت در آینده بروز شد‌: Big Grin بله همین پیش بینی خودم قبول شدم )


۱۵-در نهایت اگر بخواهید یک توصیه خاص که فکر می کنید با تمام موفقیتهایتان در شما ریسکی بوده که می توانسته موفقیتتان را تحت الشعاع قرار دهد آن را بیان کنید(تجربیات تلخی که اگر برگردید عقب تکرار نخواهید کرد ویا نیازش را عمیقا احساس میکردید.)


   سوال خیلی خوبیه‌، اگه برمیگشتم عقب‌:
√ از تابستون نهایت بهره رو می بردم
√ به دروس مشترک بهای بیشتری میدادم
√ ریاضی مهندسی رو هم می خوندم
√ هیچ تستی رو از قلم نمی انداختم حتی تست های قدیمی
√ برای سیستم عامل مرجع میخوندم و به کتاب پارسه اکتفا نمی کردم
√ کتاب CLRS رو چند بار کامل می خوندم و نه فقط تمریناش
√ چند تا جزوه از دانشگاه های معروف رو می خوندم
√ قبل از شروع به درس خوندن می رفتم دانشکده مهندسی کامپیوتر شریف رو از نزدیک می دیدیم تا هم انگیزه بگیرم و هم فقط به شریف فکر کنم . Big Grin
و...

در پایان برای دوستانی که امسال کنکوری هستند آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم مصاحبه بدرد خورده باشه .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Helmaa , SarahArshad , Jabar-Asadi , Mile Stone , ریحانه , ایرسا , parimehraban , admin , najme60 , delta , saba_1984 , marjan2001 , ف.ش , Stud , fatima1537 , **sara** , آرمین , ۸۷۸۵۵۶۱۱ , Br2012 , Msccom , arshad91 , bal , marziyeh , - rasool - , pos , tarannom , M.H.P , parvaz_hj , esisonic , yoohanna , Aurora , یاقوت سرخ , e_saeid , sajad_8900 , maryami , باران سپهری , MONA_STAR , eris229 , sohrablou , Pegasus , esi , انرژی مثبت , Payam92 , Jooybari , sahar.home , najwa , zarei1991 , jameshenas , sina89 , saiedattar , fatemesoleimani , h4cker , بنفشه , احسان مومنی , e2000 , Iranian Wizard , fatemeh69 , Doctorwho , Happiness.72 , viase , Sector
ارسال:
۲۰ تیر ۱۳۹۰, ۰۸:۲۴ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
(۲۰ تیر ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶ ب.ظ)parsaNA نوشته شده توسط:  
۱۵-در نهایت اگر بخواهید یک توصیه خاص که فکر می کنید با تمام موفقیتهایتان در شما ریسکی بوده که می توانسته موفقیتتان را تحت الشعاع قرار دهد آن را بیان کنید(تجربیات تلخی که اگر برگردید عقب تکرار نخواهید کرد ویا نیازش را عمیقا احساس میکردید.)


سوال خیلی خوبیه‌، اگه برمیگشتم عقب‌:
از تابستون نهایت بهره رو می بردم
به دروس مشترک بهای بیشتری میدادم
ریاضی مهندسی رو هم می خوندم
هیچ تستی رو از قلم نمی انداختم حتی تست های قدیمی
برای سیستم عامل مرجع میخوندم و به کتاب پارسه اکتفا نمی کردم
کتاب CLRS رو چند بار کامل می خوندم و نه فقط تمریناش
چند تا جزوه از دانشگاه های معروف رو می خوندم
قبل از شروع به درس خوندن می رفتم دانشکده مهندسی کامپیوتر شریف رو از نزدیک می دیدیم تا هم انگیزه بگیرم و هم فقط به شریف فکر کنم . Big Grin
و...

در پایان برای دوستانی که امسال کنکوری هستند آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم مصاحبه بدرد خورده باشه .
برای سیستم کدوم مر جع مد نظرتون هست؟


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ایرسا
ارسال:
۲۰ تیر ۱۳۹۰, ۱۱:۵۲ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
یا استالینگ یا تنن باوم.یه کتابی هم هست که دکتر معرفی کرده اند‌، معروفه به کتاب طراح سوال . اسم نویسنده رو نمی دونم . تو انجمن سرچ کنید پیدا می شه . اگه بر می گشتمم اونم می خوندم .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ایرسا , **sara** , sajad_8900 , باران سپهری
ارسال:
۲۱ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۰۱ ق.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
کتاب دکتر کامران زمانی‌فر که گویا دیگه چاپ نمی‌شه.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ایرسا , **sara**
ارسال:
۲۱ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۱۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۷ ق.ظ، توسط Br2012.)
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
(۲۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۰۱ ق.ظ)admin نوشته شده توسط:  کتاب دکتر کامران زمانی‌فر که گویا دیگه چاپ نمی‌شه.


ترجمه دیگش هست
۳
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۱۴ ق.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
ممنون بابته صحبت های خوبت
موفق باشی رفیق شمسی پوری

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: parsaNA , Happiness.72
ارسال:
۰۸ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۲۶ ق.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
ممنون اسی جان ، چه خاکی خورده این تالار Smile بیش از یک سال کسی اینجا سرنزده بود ، مرسی که خاکاشو پس زدی Big Grin

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۵۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۵۶ ق.ظ، توسط esi.)
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
(۰۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۲۶ ق.ظ)parsaNA نوشته شده توسط:  ممنون اسی جان ، چه خاکی خورده این تالار Smile بیش از یک سال کسی اینجا سرنزده بود ، مرسی که خاکاشو پس زدی Big Grin
من شرمندتم ، آخه تازه امروز کنار اسمت لینک مصاحبتو دیدم که تاحالا دقت نکرده بود جون خودم Big Grin
گفتم ببینم رفیقمون چیکار کرده، میری امیر کبیر رفقای شمسی رو(همون دکه خودمون دیگهBig Grin) از یاد کی می بره دیگه Smile
مصاحبه خوبی بود، دمت گرم، قسمت شد موندیم تهران دانشگاه شریف Big Grin میام امیر کبیر می بینمت
موفق باشی رفیق

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۰ شهریور ۱۳۹۱, ۰۶:۳۷ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
منهم تبرک میگم.

زندگی باید پرواز مسرت بخش در بین عقابها باشد نه دویدنی جنون امیز در میان موش ها.
به امید زندگی بهتر.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۲۸ دى ۱۳۹۲, ۰۳:۰۶ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
درود بر دانشجوی سابق شمسی پور که در ارشد گل کاشت

...Let it Go
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۰۱ اسفند ۱۳۹۲, ۰۱:۳۷ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۳۱ علوم کامپیوتر- ۱۳۰ نرم افزار - کنکور ارشد سراسری ۹۰
تشکر از همه ی دوستان
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  گرایش های علوم کامپیوتر alisaaa ۴ ۳,۶۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: hashemhamidi
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۶۱ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۵,۶۵۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۳۱۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۱۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۷,۸۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۳ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close