زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۳۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چگونه برای GREبخوانیم؟

ارسال:
۲۲ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۰۷ ق.ظ
Question چگونه برای GREبخوانیم؟
سلام دوستان
کسی میتونه در مورد GRE و این که چی بخونم به من اطلاعات بده؟
مرسی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۲ تیر ۱۳۹۰, ۰۹:۲۰ ق.ظ
چگونه برای GREبخوانیم؟
آزمون جی آر ای یا همان GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می باشد. همان طور که از نام این آزمون مشخص می باشد، هدف آن سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد. دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولا داشتن نمره بالا در این آزمون را یکی از شرایط ادامه تحصیل قرار می دهند زیرا آنها معتقدند که دانشجویان علاوه بر یاد گرفتن مطالب علمی و تخصصی بایستی در زمینه سیاسی، قدرت استنتاج و درک متون عمومی دشوار را کسب کرده باشند.

این آزمون در دو سطح General و Subject برگزار می شود که دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal)، کمی (quantative)و قسمت تحلیلی (analytic) می باشد. در قسمت زبانی معمولا متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می شود و در واقع فقط بستگی به میزان لغات دانشجو توجه می کند. لغات پرسیده شده واقعا دشوار هستند و برای اکثر دانشجویان نا آشنا. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده ای پرسیده می شود تا توانایی های ابتدایی فرد مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث بر انگیز می باشد و به صورت نوشتاری می باشد. یعنی از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی نوشته شود و تحلیلهای شخصی بیان گردد.

این آزمون فعلا در ۳ مرکز سازمان سنجش، دانشگاه صنعتی اصفهان و ارومیه برگزار می گردد. لازم به ذکر است که این آزمون در ایران فعلا فقط به صورت pBT برگزار می گردد و بر اساس قانون ets در هر کشوری که آزمون iBT برگزار می گردد دیگر آزمون به صورت pBT برگزار نمی گردد. در ضمن آزمون Subject فقط به صورت pBT برگزار می گردد درحالیکه آزمون General هم به صورت pBT و هم به صورت iBT برگزار می گردد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این امتحان دو نوع است:
- General test
- Subject test
اغلب دانشگاهها فقط نمره General test را می خواهند. این امتحان شامل سه بخش لغت، محاسبات، و نوشتار تحلیلی (شامل Essay و Analytical writing) است. بعضی دانشگاهها علاوه بر نمره General test نمره Subject test را هم در تخصص مورد نظر (بیوشیمی و زیست شناسی سلولی مولکولی٬ زیست شناسی٬ شیمی٬ کامپیوتر٬ ادبیات انگلیسی٬ ریاضیات٬ فیزیک٬ و روانشناسی) می خواهند. هر دانشگاه و هر دپارتمان قوانین مخصوص خود را در این زمینه دارد. نوع امتحان GRE و نمره مورد قبول رشته مورد نظر را در قسمت admission دپارتمان مربوطه می توانید پیدا کنید. در برخی مواقع، دانشگاه یا استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر می توانند دانشجو را از کسب نمره GRE معاف کنند. البته این کاملاً به قوانین دانشگاه مورد نظر مربوط می شود. در بعضی از دانشگاههای معروف٬ نظر کمیته پذیرش -متشکل از اساتید مختلف- شرط است و نه نظر یک استاد خاص. گاهی هم این تصمیم به عهده کمیته تحصیلات تکمیلی دپارتمان است و گاهی هم توصیه استاد مورد نظر در دپارتمان مربوطه. اما این در صورتی ممکن است که استاد مورد نظر از توانایی های دانشجو اطمینان داشته باشد. چنین موردی نیز معمولاً از طریق توصیه اساتید دیگر و یا توصیه نامه های آنها و یا از طریق میزان فعالیت علمی یا مدیریتی دانشجو در .C.V مشخص می شود. اما اگر از زمان تحصیل خود تا به کنون مقالات خارجی زیادی چاپ نکرده اید، سعی کنید که حتماً نمره GRE بالایی کسب کنید.

معمولاً قسمت لغت امتحان برای ایرانیان سخت است. برای پیدا کردن لغات GRE در اینترنت می توانید کلمات کلیدی GRE WORDLIST را در یکی از موتورهای جستجو وارد کنید. یکی از سایتهای خوب در این زمینه را در اینجا می توانید بیابید. با کلیک کردن بر روی هر لغت٬ اطلاعات خوبی در مورد آن لغت در سایت Merriam-Webmaster Online خواهد آمد. در اینجا هم می توانید لیست بلند بالای دیگری را بیابید.

نمونه سوالات زیادی برای این امتحان در اینترنت وجود دارد. یکی از کلمات کلیدی که می توانید در موتورهای جستجو وارد کنید GRE SAMPLE QUESTION است.

برگرفته از اینترنت

اگر به خطا رفتی، از برگشتن واهمه نداشته باش./برگ در هنگام زوال می افتدمیوه در هنگام کمال می افتدبنگر که چگونه می افتی چون برگی زرد و یا سیبی سرخ.
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saba_1984 , mahsaii , hatami , لهمشد , مهیار۱۳۶۶ , mosenabdoli , Mansoureh , summer_66 , M.H.P , baran , Xilinx , blackhalo1989 , eris229 , ف.ش , نرگس-م , بنفشه , maryam_92a
ارسال:
۳۰ آبان ۱۳۹۰, ۰۳:۴۲ ب.ظ
چگونه برای GREبخوانیم؟
این امتحان فو دانشگاه اصفهان برگزار میشه نه دانشگاه صنعتی اصفهان
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چگونه این خطا را موقع اجرای sql server 2014 رفع کنم ؟ farahnaz ۲ ۲,۵۹۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸ ق.ظ
آخرین ارسال: farahnaz
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۲,۴۲۱ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi
  نقش آفرینی بر روی پارچه در قدیم چگونه بوده است؟ maryamdolati ۰ ۷,۳۸۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۵:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamdolati
  چگونه داده (دیتاست) پیدا کنم؟ fo-eng ۴ ۷,۲۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان نامدار
  چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن شرکت ثبت کنیم یا برای شرکتمون رتبه بگیریم؟؟؟ bineshdateh ۰ ۱,۸۴۹ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bineshdateh
  چگونه xml را تبدیل به html کنیم؟ zohre321 ۲ ۲,۸۶۰ ۲۳ دى ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: royka
  ساختار Website RFP شما چگونه باید باشد؟ دارکوب۱ ۰ ۱,۸۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۲:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: دارکوب۱
  چگونه یک مقاله را با استفاده از متلب شبیه سازی کنیم؟؟ rezvan66 ۰ ۲,۴۶۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸ ق.ظ
آخرین ارسال: rezvan66
Lightbulb پرینتر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟ avandprinter ۰ ۲,۷۷۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ق.ظ
آخرین ارسال: avandprinter
  چگونه آتوریتی سایت را افزایش دهیم mahsa-nita ۰ ۱,۴۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ۰۷:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: mahsa-nita

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close