زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۷:۰۴ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه ۲۰ ای تی

ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۴, ۱۱:۰۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ دى ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب.ظ، توسط saeidkhan.)
مصاحبه ۲۰ ای تی
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

رتبه ۲۰ گرایش ای تی و ۳۰ شبکه رو کسب کردم.

مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

من کارشناسی پیوسته بودم. رشته ام هم نرم افزار بود و فارغ التحصیل شدم .


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

والا من اشتباهی رفتم دانشگاهی که بودم و خب خیلی دانشگاه بهتری میتونستم برم ، با رشته کامپیوتر هم اصلا آشنایی نداشتم و حتی بدم هم میومد ازش ، بجاش عاشق برق بودم . اینکه من اومدم این رشته همش تقدیر بود و من هیچ نقشی نداشتم . اما الان خوشحالم که نرفتم برق و رشته ام کامپیوتره .(پس نتیجه میگیریم که باید خودمون رو بدست تقدیر بسپاریم)




مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

درس مرس که نمیخوندم فقط پاس میکردم Smile. به پاس کردن واحدها معروف بودم ، اوایل که همه نمره هام ده یازده بود حال مالمم خوش نبود حوصله هم نداشتم که درس بخونم ، فقط اذیت میکردم همه رو از همکلاسیا گرفته تا استادا ، تنها چیزی که حال میداد همین بود.Tongue
اما ترم های اخر ( از شیش به بعد) که به فکر ارشد اینا بودم و درسا هم باحال تر شد نمره هام خوب شد و معدلمم خوب میشد دیگ .

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

از اول که بهش فکر نمیکردم اما هر چی که میگذشت بیشتر تو فکرش رفتم و ترم شیش که تموم شد تابستونش شرو کردم به درس خوندن اولش پراکنده میخوندم اما از شهریور جدی شد . هرچند که میخواستم ترم هفتم سبک باشه اما نشد .


مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

اولو اخر نداره از اول همینو میخواستم .Big Grin اصلا اگه شبکه نبود من کنکور نمیدادم


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

من سال قبل که ترم هفت بودم هم کنکور دادم و واسشم خونده بودم اما نشد، حالا بعدا میگم چرا.
این سال دومم بود . پارسال ۲۶۲ شدم .
امسال کامپیوتر هم الکی دادم و ۲۹۳ شدم ( هوش مصنوعی ) سر کنکورش یه چرتی هم زدم !
و اما درصدای ای تی
زبان ۶
مشترک ۴۹
مبانی مدیریت ۶۵
تخصصی ۶۵
معماری ۵۳

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

درس خوندن واسه کنکور با دانشگا کلا فرق داره تو دانشگا استادا یه جزوه در پیت میدن که باید همونو بخونی و میشه بیس بگیری که البته من فقط نمره ای میخواستم که درسو بپاسم . اما کنکور بحثش جداس.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

والا من پارسال از اویل مرداد شرو کردم . سعی کردم یه بار درسارو بخونم حتی شده بدون تست. اما امسال تقریبا آخرای مهر بود که شروع کردم . و وقتی هم که داشتم برام کافی بود . وقفه هم این بود که یه روزایی تو دی ماه بود که اصلا درس نمیخوندم . چون دیگ واقعا نه حسش بود و نه چیزی واسه خوندن. از اون روزا هم که حوصله درس مرس ندارم از خودم فیلم گرفتم که چقد خسته ام و بی اعصاب. اگه شد واستون میذارم ولی خب خیلی ژولی پولیم فک نکنم بشه.Tongue


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

برنامه کلی پیش رفتن با ازمونها بود هر جمعه که آزمون میدادم برنامه‌ی دو هفته‌‌ی بعد رو هم مشخص میکردم.
برنامم هم تقریبا ثابت بود مگر اینکه درسی رو جلو بودم و نیازی نبود بخونمش خب وقتشو رو درسای دیگ میذاشتم. و به این صورت بود که تو دو هفته فرصتی که بود هفته اول درسنامه رو میخوندم دقیق و هفته دوم هم تست . مثلا هفته اول شنبه تا چهارشنبه درسا تموم میشدن اون دو روز رو هم میذاشتم واسه درسایی که وقت بیشتری میخوان یا نرسیدم خوب بخونمشون . هفته دوم هم تست میزدم تا سه شنبه ، چهارشنبه هم یه ازمون سالای قبل پارسه رو از خودم میگرفتم و هر جایی رو که طبق ازمونه حس کرده بودم مشکل دارم رو روز پنج شنبه تکمیل میکردم . اینطور دیگ با امادگی کامل میرفتم سر ازمون روز جمعه.
اما برنامه چیه اصن!!!!!!!! برنامه یعنی درس خوندن تموم شدو رفت . باید شبو روز درس بخونی تا درسا تموم بشه . بعضیا انقدر میگن برنامه برنامه که طرف فکر میکنه این برنامه چیه که میریزن و رتبه میارن!! تو دو هفته فرصتی که هس باید مشخص شه که چی میخوای بخونی و همه تلاشت رو بکار بگیری که بتونی اون سرفصلایی رو که مشخص کردی تموم کنی. هرکی با یه قلقی درس میخونه دیگ .
اما از اینا گذشته کلا باید بدونی ک به چی میخای برسی . اون هدفست که مشخص میکنه چقدر باید تلاش کرد، وقتی هدفت بزرگ باشه تلاشتم بزرگه . اگه شریف میخای باید به اندازه شریف تلاش کنی .
من خودم واقعا اگر به خاطر شریف نبود(حالا یه جور میگم شریف انگار که قبول شدم شریف) محال بود که دوباره کنکور بدم .
مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

من جز زبان همه رو میخوندم . البته گسسته رو زیاد تست نزدم فقط یه نگاهی میکردم که اگه سوال راحتی میاد از دستش ندم.
وگرنه همون اندازه مبانی میخوندم که الگوریتم رو

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

عهههه!!!!!!!! HuhHuhخب کسی که درسی رو ضعیفه باید بیشتر بخونه دیگ .
من که تو درس خاصی ضعیف نبودم ، اما ممکن بود یه فصل هایی وقت بیشتری ازم بگیره تا کاملا بفهممش. مثلا فصل بن بست سیستم عامل رو دوساعته میشه تموم کرد اما فصل سمافورها خب خیلی وقت بیشتری میخواست.

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

منبع رو باید اول مشخص کرد و طبق اون درسی که هست و زمانی که میبره واسش برنامه بریزی کرد و تمومش کرد.
من منابعم رو تا قبل از شرو کردن تهیه کردم و مشخص کردم کدوم کتاب اصلیه و باید حتما تموم بشه.و اگر کتاب اصلیو که مشخص کردم تموم میکردم و دیگ چیزی نداشت از یه کتاب دیگ هم یه سری نکات رو مرور میکردم . اما هدف این بود که کتاب اصلی هر درس رو تموم کنم و کامل تستاش رو بزنم.


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

از ویس استفاده کردم تو درس معماری و یکی دوتا درس دیگ بعضی جاهاشون که مبهم بود رو گوش دادم .
زبان : زیاد نخوندم فقط ۵۰۴ و ریدینگای سالای گذشته
گسسته : پوران
واسه ارشد همین کافیه اما خب کسی که وقت داره و قصدشم اینه که بره رشته امنیت (چون تو رشته امنیت درس معماشناسی کلی از این مباحث هست)میتونه گریمالدی رو هم بخونه ، اما اگرم نخونی چیزی از دست ندادی . اگه همین پوران رو هم خوب بخونی وچند بار تستاش رو بزنی بسه هر کی بخواد گسسته بزنه باید این درس رو خیلی تکرار کنه و تمرین حل کنه و گرنه خوندنش کاری نداره مثه باقی درساس . کل مطالب رو بخونی ولی تست کم بزنی میشی مثه من ! که میدونی سوال راحته اما نمیتونی بزنیش!!!تست زدن خیلی مهمه
ساختمان داده : پارسه و مقسمی و ۶۰۰ مسئله قدسی
اینکه پارسه فوق العادس هیچ شکی نیس اما خب تست نداره و باید مقسمی هم داشته باشی.
اما این رو بگم که قدسی بی نظیره و باید حتما حتما حتما خونده بشه ( اگر کسی نمیخاد بخره بگه من کتابمو بهش بدم ) به نظرم مهمترین کتاب در کنکور ما ۶۰۰ مسئلست
طراحی الگوریتم : پوران و جزوه سال ۹۳یوسفی
من مقسمی رو هم داشتم بدرد نمیخوره ، مدرسان رو هم داشتم . مدرسان واسه کسی خوبه که از اول تابستون میخواد درس بخونه چون خیلی کامله و واسه تمامی الگوریتم ها مثال عددی زده ، نباشه هم به کسی بر نمیخوره . پوران چاپ جدید خیلی خوب و کامله (سی ال آر اس هم هیچ لازم نیست)
مهندسی نرم افزار : فقط پارسه زنجانی
من پارسال که کنکور دادم پارسه نداشتم و مدرسان خوندم اما امسال فقط پارسه رو خوندم چون به نظرم کتاب بی نظیریه. نه که مدرسان بد باشه ، اونم خوبه . اما
"دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه/ هر دو جان سوزدند ولی این کجا و آن کجا"
شبکه : کراس و پارسه + تمرین های کراس که خیلی خیلی خوبن
من جزوه دکتر خونساری رو خوندم که از روی کراس درس داده به همراه پاورپوینت های زبان اصلی خود کراس
برای تست هم پارسه خوبه.
مدرسان رو هم داشتم زیاد خوب نیس . البته باید این رو بگم که امسال که بچه ها انتقال داده رو هم باید بخونن مدرسان انتقال داده هم داره ( که البته پارسه هم داره ) ولی قسمتایی که واسه لایه های پایینه رو بد نگفته هر چند پارسه هم همرو داره. پیشنهاد من پارسه است برای تست شبکه و انتقال داده
مبانی مدیریت : مبانی مدیریت رابینز
من هر موقع حوصله نداشتم این رو میخوندم . کتاب خوبیه و کافیه.من بیشتر از ده بار خوندمش چون میخاستم صد بزنم ولی خب یه بخشایی رو که تا حالا سوال نیومده بود رو نخوندم و از همونا امسال اومد . وگرنه با همین کتاب میشه صد زد.
پایگاه داده : پارسه بی نطیره
کتاب کیوان پور پارسه عالیه . من پارسال مدرسان داشتم و به نظرم اون خوب بود . اما امسال که پارسه رو خریدم حتی یه بارم لازم نشد که کتاب مدرسان رو بخونم . از نظر من بهترین کتاب پارسه همینه
هوش مصنوعی : راهیان ارشد
کتابی جز این واسش وجود نداره. پارسه خیلی بیخوده و بدرد اشغالی میخوره. راهیان عالیه . پوران هم که ترجمه راسله و بیخوده
سیستم عامل : پارسه
پارسه خیلی خوبه اما یه بخشایی هس که من نمیفهمیدمشون مثل حافظه و بدست اوردن سرعت متوسط که من با پارسه نفهمیدم . اما خودم انقدر باهاشون کلنجار رفتم که یه راهی براش پیدا کردم هر کی خواس زنگ بزنه بش بگم
پوران رو هم داشتم که هیچ استفاده ای نشد تقریبا . مقسمی هم بیخوده . فقط حقیقت (یه موقعی عاشقش بودم)
البته من این درس رو خیلی دوس داشتم و زیاد میخوندمش و فکر نمیکنم تستی باشه که نتونم بزنمش
معماری : پوران و جزوه یوسفی سال ۹۳
معماری رو هم خیلی دوس دارم. پوران کافیه . هرچند من مدرسان رو هم داشتم . اما زیاد به کارم نیومد
من معماری رو باید صد میزدم و واقعا هم در حد صد بلدش بودم اما سر کنکور اونطور که باید حواسمو جمع میکردم نکردم و خراب شد . هر کی باور نداره که من میتونستم صد بزنم بگه تا "درستش کنیم"
من جزوه اجلالی رو هم خوندم . جزوه یوسفی هم خیلی خوبه به همراه ویسش.که من از هر دوش استفاده کردم و به نظرم لازمه چون بدون این دوتا فهمیدن یه قسمتایی سخته چون تو پوران مبهم گفته شده مثه بایاس اینا
*****************************************
اما به صورت کلی باید بگم که کتابی رو که قطعا توصیه میکنم قدسی هست . چون واقعا بهتون دید حل مسئله میده تو درسای داده و الگوریتم

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

شبکه کراس و مبانی مدیریت هم رابینز


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

جزوه فقط

مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

زبان واسه کنکور تقریبا هیچی نخوندم ریدینگم بد نیس و فقط ریدینگای سالای قبل رو یکم خوندم سر کنکور هم فقط دوتا از متن هارو سرسری خوندم و پنج شیش تا زدم



مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

اوهومممممممممممممممم اره اره میشهTongueTongueTongue

مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

برنامه کلی اینه که کسی که میخاد کنکور بده باید یه بار درسارو تو تابستون بخونه ( مگر اینکه سال دوم باشه یا قوی باشه) بعد از اون هم یا خودش یه برنامه بریزه و طبق اون پیش بره یا یه ازمونی شرکت کنه و طبق برنامه اون جلو بره.
من خودم سال قبل که کنکور دادم از تابستون شروکردم به خوندن . ولی امسال از اخرای مهر شرو کردم و طبق ازمونها جلو رفتم . ازمون هم به نظرم لازمه چون هم بهت جهت میده و هم یه مقایسست بین باقی رقبا که خب خیلی خوبه
این نکته رو بگم که ازمون واسه کسی خوبه که واقعا تلاش میکنه که رتبه بیاره و ازمون رو جدی میگیره. هر چند که اگه رتبه هم نیاری زیاد مهم نیست مهم اینه که تو تلاش میکنی و هر ازمونی که میگذره تو در هر دوصورت چه رتبه بیاری چه نیاری تلاشت رو بیشتر کنی یا برای کسب رتبه یا برای حفظ رتبه ای که اوردی .
در غیر این صورت اگه فقط کارت بشه اعتراض که این به چه دردی میخوره یا نمیدونم سوالاش استاندارد نیست و این حرفا اگه شرکت نکنی بهتره . چون از الان من بهتون اعلام میکنم که سوالاشون هر جایی که برید به درد اشغالی میخورن (حالا استثنا هم هس که یه دفه دوتا سوال خوبم باشه)


مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

من تنها توی خونه. کتابخونه تا حالا توی عمرم نرفتم نمیدونم چطوریه. با دوستام که هستم فقط بحث میکنیم و سعی میکنیم دنیا رو درست کنیم . به قول معروفمون "درستش میکنیم" Big Grinالبته با یه تلفظ خاصیCool


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

اولا بگم که باید درسو خوب خوند و فهمید نه اینکه فقط بخونی که خونده باشی.اما من خودم اوایل با سرعت بالا درس میخوندم تقریبا روزی ده ساعت چون که میخواستم زودتر درسارو تموم کنم که خیالم راحت شه و دوره کنم . و سه تا ازمون اول زیاد به برنامه ازمونا نمیرسیدم . اما بعدش که تموم شدن دیگ طبق برنامه ازمونا پیش میرفتم و اگر عقب بودم بیشتر میکردم ساعت مطالعه ام رو

مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

عقب نبودم همه چی اروم بود Big Grin( جز خودم )

مانشت ۲۴
: اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

از اول شبکه میخواستم چون عاشق شبکه ام.

مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

اولش خب سرعتم خیلی بالا بود اما تو دی ماه دو هفته بود که واقعا دیگه نمیکشیدم و بعضی روزا هیچی درس نمیخوندم اصن یه وضی هیچ حالم خوب نبود!!!! اما چون هدفم مشخص بود و میدونستم که این خستگیا طبیعیه و واسه همه هس باعث نا امیدیم نمشد.
سعی میکردم با دوستام برم بیرون . فیلم ببینم . و از این جور حرفا . اما اینم بگما خودمو از روال درس خارج نمیکردم یعنی حتی شده بود کتابمو باز میکردم و نگاش میکردم و واسه خودم میرفتم فضاااااا Tongueغرق رویا میشدم که دارم تو شریف قدم میزنم تا از فضا میومدم پایین میدیدم یه ساعت گذشته.
وبا یاداوری هدفم انرژی میگرفتم . اینم بگم کلا درودیوار اتاقم پر بود از جملاتی که بهم نیرو میداد مثه این:
فقط به کاری که میخوای بکنی فک کن(منم میخواستم یک بشم دیگ)

مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

کلاس کنکور نرفتم و هیچ وقتم نمیرم. هر کی کلاس میخاد بیاد خودم مجانی درسش میدم Wink. البته ممکنه واسه بعضیا هم مفید باشه نمیدونم ، من که نیازی ندیدم

مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

من پارسه بودم.
نمیشه گفت بی ازمون نمیشه رتبه اورد، اما خب شرکتم کنی بد نیست میتونه موثر باشه به شرطی که خودت ازش خوب استفاده کنی.



مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

جمع بندی خیلی مهمه و من سعی کردم هرچی زودتر شروع کنم جمع بندی رو . چون اون اخرا که میرسه دیگ ادم بیشتر چیزایی رو که اون اولا خونده فراموش کرده و باید سعی کنی زودتر شرو کنی به دوره که همه رو ریکاوری کنی. توازمون ۲۵ درصد چهارم وقت بیشتری هس چون مطالبم کمه . من تو اون دو هفته از اول شروع کردم دوره تو بیشتر درسها


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

به نظر خودم امادگیم عالی بود چیزی نبود که بلد نباشم (البته بجز زبان و گسسته)و خب میدونستم با چیزایی که بلدم میتونم یک بشم و امادگی ۱۰۰ درصد داشتم.
چون هم همه منابعم رو کامل و چندبار خونده بودم و هم ازمونا رو خوب داده بودم و هم تستی رو نبود که توش مشکل داشته باشم یا واسم مبهم باشه




مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

من معماری و دروس تخصصی رو واسه صد رفته بودم. و واسه زبان هم به ده پونزده درصد قانع بودم.




مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

اول اینو بگم که سرجلسه خیلی خیلی خیلی مهمه ، اگه حواست نباشه حتی اگه خیلی هم خونده باشی سرت بی کلاه میمونه.
و ا ما خودم ، نه ناامید نشدم اما فکر نمیکردم انقدر سوالا راحت باشه . به همین خاطر یه ذره بهم ریختم و همین باعث شد ساده ترین سوالای دروس مشترک رو که واقعا مثه آب خوردن میتونستم حلشون کنم رو غلط بزنم ( سه تا سوال ) که خب رو نتیجه خیلی تاثیر داشت .



مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

اره تو ازمونها تمرین کرده بودم . من فقط زبان رو گذاشته بودم واسه اخر و بقیه رو به ترتیب جواب دادم.
حواستون باشه که یه وقتی رو سیو کنید واسه مرور . اینم خیلی مهمه چون تو دور اول همه یه ذره هنگن ولی تو دور دوم بعضی سوالا رو که توش گیر داشتی براحتی میتونی بزنی ، هر کی باور نداره امتحان کنه


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

نه دیگ حفظی که نباید خونده باشی که بخوای مشابهش رو ببینی !!! من با تفنگ میرفتم جنگ هر چند تفنگ هم لازم نبود یه شمشیری هم کارو راه مینداختBig Grin


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

من چون زبان زیاد نمیخواستم بزنم وقت کم نیاوردم و وقتم تقریبا کافی بود

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

اره بیرون اوردم و میخواستم چک کنم ، اما بعدش یکی از دوستام گفت من چک نمیکنم منم بیخیال شدم و چک نکردم ، اما تقریبا میدونستم چی به چیه و چیارو غلط زدم

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی : کم
دانشگاه کارشناسی : نمیشه گفت بی تاثیره . متوسط به بالا
برنامه ریزی: مهم
ازمون : متوسط به بالا
شرایط سر جلسه : خیلی زیاد


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

خیلی کارا هس که باید انجام بدم ، تازه اول راهه


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

تو هر کاری که میخوای بکنی توکل به خدا مسیر رو برات هموارتر میکنه . منم همیشه توکلم بخدا بود

مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

پدر مادر عزیزم . بخصوص مادرم که همیشه بهم روحیه میداد و منم بهش قول داده بودم که حتما رتبه خوبی میارم. و خواهرم که واقعا خیلی کمکم کرد.
دوستامم خیلی خوبن و من عاشقشونم به معنی واقعی کلمه .Wink اصلا من رتبه اوردم بخاطر اینکه اونا رو خوشحال کنم Tongue

مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

نه همه رو خوب خوندم . ولی خب گسسته رو الکی میخوندم چون حالمو بهم میزد


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

خب من اگه شریف میاوردم قطعا میرفتم شریف . و اگه واسه شریف نبود کنکور نمیدادم اصلا ، اما خب امیرکبیرم خوبه و نمیشه الان که میتونم برم ازش بگذرم ولی باور کنید که اگر میدونستم که شریف قبول نمیشم عمرا کنکور میدادم ، حقیقتا جدی میگم.
انتخاب رشته ام هم این بود :
شبکه شریف
شبکه امیرکبیر
امنیت امیرکبیر
شبکه امیرکبیر(شبانه)
امنیت امیرکبیر(شبانه)
که ایشالا همون دومی رو قبول میشم.

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

اره دارم
کسی که وقتشو میذاره واسه کنکور باید خوب بخونه . و خوب خوندن هم در نتیجه اینه که هدفت مشخص باشه نه اینکه ارشد بدی که داده باشی و بگی خدا کنه رتبه بیارم .
دوستان اول هدفتون رو مشخص کنید و بعد واسش برنامه بریزید . ببین به چی میخوای برسی چی واست مهمه . یا اینکه اصلا لازمه ارشد بدی یا نه !!! اما اگه خواستی شروع کنی واقعی شروع کن و تلاش کن که به چیزی که میخوای برسی .
اگه کسی تونسته یه کاری رو انجام بده شما هم حتما هم میتونید . کافیه به خودتون اعتماد داشته باشید.


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

میپرسیدم چرا یک نشدی؟ خب سرجلسه کنکور ادم یه ذره گیج میشه و ممکنه که چیزایی رو که بلده یا نزنه یا اشتباه بزنه . کسی که درسشو خوب خونده نباید نگران چیزی باشه . من چون میخواستم همه سوالا رو بزنم( البته چون میشد همه رو زد) یکم عجله کردم و باعث شد تو دروس مشترک سه تا سوال ابکی رو غلط بزنم و تو درس معماری هم باز سه تا ابکی رو غلط بزنم و حالا یه سری اشتباهای دیگ. که اگه یه مرور کوچولو به اینا میکردم میفهمیدم اشتباه زدمشون اما بازم چون اینا دیگ خیلی چرت بودن من فکرشو نکردم که ممکنه اینا رو اشتباه زده باشم و مرورشون نکردم.
سرجلسه کنکور خیلی حواستون باید جمع باشه که به اشتباه نیافتید که باعث بشه به چیزی که لیاقتشو دارین نرسیدو حسرتشو بخورید.

مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

مانشتم خوبه و کمک میکنه به شرطی که افراطی نباشه.
خیلی از دوستان عزیز هستن که اینجا واسشون فقط جنبه سرگرمی داره و میان همش چرخ میزنن اینجا و در مورد همه موضوعات دوس دارن نظر بدن . توئی که داری درس میخونی اگه سوالی کاری چیزی داری بیا بپرس دیگ لازم نیس هر موضوعی رو که دیدی بری همشو بخونی و در موردش نظر بدی .

استیو جایز(خیلی دوسش دارم)میگه:
ما همه دوره کوتاهی روی زمین زندگی میکنیم و شاید فقظ فرصت انجام چند کار عالی را داشته باشیم . هیچ یک از ما نمی داند چقدر در دنیا خواهد بود ، من هم نمیدانم ولی احساسم میگوید باید تا جوانم کارهای زیادی انجام دهم.


در اخر امیدوارم همه در حد هدفی که دارن واقعا تلاش کنن .
حرف واسه گفتن زیاده ولی این روزا وقتم کمه هر سوالی بود دوستان بپرسن سر فرصت جواب میدم
یا علی
۲۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ƊƦЄƛM , sanaz777 , Goli.Raad , Faridfo , RMO , sahar salehi , m.teymourpour , afrooz-OMD , Avril89 , nlp@2015 , Nesyan , khordad.girl , squib , sharifIT , رتبه۱سال۹۴ , mzha , website.expert , mary.mojj , luxamburg , elahe-comp , pezhman.m-AI , faraaz_mb , jparisa , reza_r , uniqueboy , captain , NICEGIRL , Ms. Saba , neda_Network , baranbaran044 , pesaredelsokhte , ارشد۹۵ , atefe222 , samanee , fatemeh7192 , RASPINA , Skyrim , پرهوده , azin95 , MajidNasiri , Happiness.72
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۴, ۱۱:۴۴ ب.ظ
رتبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
تبرییییییک میگم...
فقط همون مبانی مدیریت رابینز رو خوندین یا رفتار سازمانیشم خوندین؟ واسه تست چی؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mary.mojj
ارسال:
۰۷ تیر ۱۳۹۴, ۰۷:۵۸ ق.ظ
مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
تبریک فراوان
انتظازش و داشتم رتبه بیاری خودتم قبلش مطمین بودی که تهران قبولی
بنظر من اعتماد به نفست عامل موفقیتت بود.
موفق باشی

ﻫﺮﮔﺰ ﻧﮕﻮﺋﯿﺪ » ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻢ « ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﯾﺎ ﻧﻪ ،
ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻦ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟

[تصویر:  05824264702380577369.jpg]
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۴, ۰۱:۴۸ ب.ظ
مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
دوست دارم از نزدیک بهت بگم دمت گرم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال:
۱۷ مرداد ۱۳۹۴, ۰۲:۰۱ ب.ظ
مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
واقعا افرین...
برای مدیریت فقط رابینز کافیه و اینکه متنش رو نیازه خوند یا فقط خلاصه ها کافیه برای خوندن .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۳ شهریور ۱۳۹۴, ۰۹:۲۷ ق.ظ
RE: مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
واسه مبانی مدیریت کدوم کتاب رو باید خوند؟؟؟
-مبانی رفتار سازمان نویسنده استیفن رابینز و ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی
۲-مبانی مدیریت نویسنده استیفن رابینز و دیوید دیسنزو و ترجمه دکتر سید محمد اعرابی، محمد علی حمید رفیعی و بهروز اسراری ارشاد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۳ شهریور ۱۳۹۴, ۱۲:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب.ظ، توسط saeidkhan.)
RE: مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
(۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۲۷ ق.ظ)araz22 نوشته شده توسط:  واسه مبانی مدیریت کدوم کتاب رو باید خوند؟؟؟
-مبانی رفتار سازمان نویسنده استیفن رابینز و ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی
۲-مبانی مدیریت نویسنده استیفن رابینز و دیوید دیسنزو و ترجمه دکتر سید محمد اعرابی، محمد علی حمید رفیعی و بهروز اسراری ارشاد
مبانی رفتار سازمانی نیاز نیست
فقط مبانی مدیریت رابینز . که اگر کامل خونده بشه میشه ۱۰۰ زد .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۷ شهریور ۱۳۹۴, ۱۰:۴۱ ب.ظ
RE: مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
سلام و خسته نباشید،مصاحبتون خیلی خیلی عالی بود ، از صمیم قلب براتو موفقیت های بالاتری رو آرزو میکنم. واقعا حرفاتون قشنگ بود . مصاحبه به این خوبی رو نخونده بودم،یک دنیا ممنونم.....
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال:
۱۸ مهر ۱۳۹۴, ۰۴:۵۰ ب.ظ
مصاحبه ۲۰ ای تی ۳۰ شبکه
خیلیییی عالیی بود خیلی انرژی گرفتم... ایشالا به همه هدفاتون برسیییییین Smile
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۵ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۸۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۳۸۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  اعتراض به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری q88lp ۱ ۲,۲۷۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Rezaja
  مصاحبه جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی shakiba.70 ۰ ۲,۱۹۱ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: shakiba.70
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close