زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۵۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار مسابقات و جشنواره ها و نمایشگاهها در سال ۹۲

ارسال: #۴۶
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۵۹ ق.ظ
ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
ثبت نام قطعی برای حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک کامپیوتر و تجارت الکترونیک - ایران الکامپ ۲۰۱۳ - آغاز و شرایط جانمایی شرکتها در این رویداد فناوری اعلام شد.

[تصویر:  223586_IMG16081050.jpg]

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد اجرایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) در اطلاعیه ای شرایط و زمان ثبت نام قطعی و جانمایی مشارکت کنندگان در این نمایشگاه را منتشر کرد .

در این اطلاعیه صادر شده از سوی ستاد اجرایی الکامپ، مشارکت کنندگانی که پیش ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند تا قبل از روز ۱۲ آبان ماه باید مدارک ثبت نام خود را تکمیل کرده و بر اساس برنامه زمان بندی منتشر شده در سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
، برای ثبت نام قطعی در روزهای ۱۳ تا ۲۱ آبان ماه براساس متراژهای درنظرگرفته شده، به ستاد اجرایی الکامپ نوزدهم واقع در سالن ۶۱ نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه کنند.


به گزارش مهر، پیش ثبت نام مشارکت کنندگان در الکامپ نوزدهم از هشتم مهرماه به صورت آنلاین و از طریق سایت رسمی این نمایشگاه آغاز شده است و ثبت نام قطعی و دریافت مدارک و فرمهای قوانین و مقررات به صورت حضوری و در محل یاد شده انجام خواهد شد.

براساس این اطلاعیه جانمایی با حضور نمایندگان تام الاختیار شرکتها و به صورت آنلاین انجام خواهد شد و تمامی اعضای ستاد اجرایی و شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم جهت شفاف سازی در محل ثبت نام واقع در ستاد اجرایی حضور خواهند داشت.

نوزدهمین نمایشگاه الکامپ با شعار زندگی هوشمند و با محوریت خدمات الکترونیکی ۱۴ تا ۱۷ آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Mahdis.67 , احسان مومنی , انرژی مثبت , arman.fr , faezehtt
ارسال: #۴۷
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۵:۵۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ۰۶:۰۷ ب.ظ، توسط Mahdis.67.)
ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
در منظر نخست زیباست!
اما...
وقتی فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر و برق ایرانی، وارد همچین نمایشگاه هایی می شن، از یه خورده تا خیلی افسوس می خورند...

ما اینهمه دکتر و مثلا پروفسور داریم؛ اما یه نرم افزار خیلی ساده هم ندیدیم که اینها بتونند کاری باهاش پیش ببرند چه برسه به محصول علمی!

بنظرم،
کسانی که به این رشته علاقه زیادی دارند، تلاش کنند خارج درسشونو بخونند حتی در پایین ترین دانشگاه هاشون.
اینطور حداقل این رشته رو درست درک می کنند و بالاخره می فهمند که کامپیوتر امروزه دیگه از وجوه علمی، تجاری و غیره، یعنی صنعت.

امروزه شما نیازی به این ندارید که مرتب سازی سریع، اصلا چی هست و چیکار می کنه و اینکه بخواید باهاش کلی ور برید تا مثلا...
تمام این مسال در حد آشنایی لازم هستند و نه بیشتر...
این موضوعات مربوط به دهه ۷۰ هستند.
ابزارهای برنامه سازی سریع ترین و بهینه ترین مرتب سازی های ممکن رو به بدون زحمت به شما ارائه می دن و به قول معروف پیش و پا افتاده هم دیگه نیستند.
اینها صرفا برای آشنایی هستند و رشته نظری علوم کامپیوتر؛ نه مهندسی که برای صنعت هستش!

دانشگاه های صنعتی برای تکیه بر بعد صنعت تمامی رشته ها پایه گذاری شدند که اون ها چون مدرسان دانشگاه های معمولی در اونها تدریس می کنند، پایمال شدند و دیگه تفاوتی با معمولی ها ندارند.

الان کسانی دارند میلیون میلیون دستمزد کارهایی مثل طراحی وب و پایگاه داده رو می گیرند که نمی دونند نرمال سازی چیه!
نمی دونند معماری کامپیوتر چی هست که صد البته لزومی هم نداره که بخوان کلی زمان و انرژی هم برای درکش بزارن!

این یه پارادوکس بزرگه که:
تمام صنعتی های ایران، تحصیل نکرده های این رشته هستند و نه تحصیل کرده ها.
الان سایت آقای مجید اخشابی رو یه فارغ التحصیل رشته برق گرایش کنترل ساخته.
پس کجان این همه فارغ التحصیل!؟
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: arman.fr , ☺☺☺☺☺☺☺ , آرمین , سجاد۶۷
ارسال: #۴۸
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۷:۴۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ۰۷:۴۳ ب.ظ، توسط arman.fr.)
ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
حرف های دوستمون خانم mahdis.67 درسته . شاید این تاپیک جای این حر ف ها نباشه اما پیشنهاد میکنم این پست آقای شعبانعلی رو بخونید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

چرا دکترا نمیخوانی؟
مقدمه اول:

یک واقعیت وجود دارد. نباید نظام آموزشی، به مسیر رشد و پرورش ما جهت بدهد، این ما هستیم که مسیر رشد خود را انتخاب و ترسیم میکنیم.

شاید سالها بعد، علاوه بر دکترا و پست دکترا، پست پست دکترا، پست پست پست دکترا و … هم در دانشگاه ها شکل گرفت. یعنی ما دیگر باید زندگی خود را تعطیل کنیم و تا دم مرگ به در دانشگاهها دخیل ببندیم؟

هر درجه تحصیلی معنا و مفهوم و کارکردی دارد.

اجازه بدهید که اول در مورد کارشناسی بگوییم.

خود کارشناسی یکی از ترجمه های غلط و طنز آمیز است. کارشناس کسی است که سالها تخصص و تجربه دارد. ما هر کسی که چهار سال در دانشگاه میچرخد و غذای ارزان میخورد و روی صندلی های سفت دانشگاه، مینشیند و اس ام اس بازی میکند و با تقلب در پایان ترم نمره ای می آورد، کارشناس مینامیم!

لیسانس واژه متفاوتی است. لیسانس یعنی مجوز٫ چیزی مثل جواز کسب!

من وقتی لیسانس مهندسی مکانیک گرفتم، یعنی میتوانم و مجازم با این دانش، امرار معاش کرده و حق دارم در مورد آن حوزه، تا حد دانشم اظهار نظر کنم.

من باید چند سال در آن حوزه کار کنم تا به یک «کارشناس» به معنای واقعی کلمه تبدیل شوم.

به همین دلیل، در عمده کشورهای دنیا، مردم رشته لیسانس خود را با نگرشی به بازار کار و نیازهای روز جامعه، انتخاب می کنند.

فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد، برای کسانی است که میخواهند در یک حوزه خاص عمیقتر شوند. عموماً وقتی معنی پیدا میکند که کسی لیسانس خوانده و مدتی در آن حوزه کار کرده و سپس تصمیم میگیرد به دانش خودش در آن حوزه عمق دهد.

مثلاً من مکانیک خوانده ام، سالها در صنعت کار میکنم، میبینم حوزه کنترل و اتوماسیون حوزه جذابی است که دانش من در آن محدود است. به دانشگاه برمیگردم تا دانش خودم را در آن حوزه خاص ارتقاء دهم. طبیعی است کسی میتواند این مقطع را به پایان ببرد که معلومات خود را در حوزه ای با رعایت روش شناسی علمی، به نتایجی کاربردی تبدیل کرده و گزارشی از این فعالیت (تحت عنوان تز یا مقاله) ارائه نماید

دکترا برای کسانی است که رسالت خود را تولید علم و پیشبرد مرز دانش جهان در یک حوزه تخصصی می دانند.

——————————————————————————————————

مقدمه دوم:

اما در ایران تعریف متفاوتی در ذهن مردم است. همه فکر میکنند تا جایی که وقت و استعداد دارند باید این مقاطع را درست یکی پس از دیگری ادامه دهند!

کارکرد اصلی هم، نه دغدغه توسعه دانش و مهارت فردی است و نه پیشرفت علم. عمدتاً یک عنوان است.

این را از اینجا میفهمم که میبینم برخی دوستانم در دوره دکترا، درد دل میکنند که باید هر هفته یک مقاله بخوانند! این خود نشان میدهد که مقاله خواندن، یک «درد» است نه «غذایی برای یک روح گرسنه علم».

——————————————————————————————————-

اما حالا دلایل من:

- ما در شرایط امروز کشور، در عمده رشته ها – نمیگویم همه. میگویم عمده – مصرف کننده دانش تولیدی جهان هستیم یا اگر هم نیستیم بی دلیل دست به تولید دانش زده ایم (فقط برای حفظ پرستیژ کشور و رتبه های علمی). ما هنوز یک مصرف کننده صحیح هم نیستیم. به همین دلیل مدرک کارشناسی هم، زیادتر از نیازمان است.

شاید به همین دلیل مسئولان امر، ده ها واحد درس عمومی را به مجموعه دروس دانشگاهی افزوده اند تا این چهار سال به هر حال به شکلی پر شود!

من کارخانه های بنز و بی ام و و برخی از برترین صنایع دنیا را از نزدیک میشناسم و بارها بازدید کرده ام. مرکز طراحی آنها پر از کسانی است که لیسانس (یا به قول آنها دیپلم مهندسی) دارند و یکی دو نفر دکتر هم برای پرستیژ به مدیریت برخی واحدها منصوب شده اند. من نمیفهمم اگر تولید بنز با لیسانس ممکن است چرا داشتن انبوهی فوق لیسانس و دکترا، به مونتاژ پژو منجر شده است!

- در بسیاری از حوزه ها ما هنوز Generalist هم نداریم پس چرا باید به دنبال Specialist برویم.

در رشته خودم عرض میکنم. وقتی هنوز در بسیاری از رشته های دانشگاهی ما، هنوز «ارتباطات و مذاکره» را به عنوان یک درس ارائه میدهند و این دو حوزه کاملاً تخصصی از هم تفکیک نشده اند، بیشتر شبیه شوخی خواهد بود که من بروم دکترا بگیرم و مثلاً به طور خاص در خصوص

«تفاوتهای الگوهای مذاکره درونسازمانی بین زنان و مردان با سن ۳۰ تا ۴۰ سال در مشاغل خصوصی و بنگاه های کوچک و متوسط در کلانشهر های ایران»

تز بنویسم!!!!

شاید بعد از نوشتن این تز، به من به جای «مهندس شعبانعلی» بگویند «دکتر شعبانعلی». اما من هر بار که دکتر صدایم کنند فکر میکنم دارند مسخره ام میکنند! شاید آنها نفهمند چه میگویند اما من که میدانم معنی دکتر چیست…

- شاید یکی از کارکردهای مدرک دکترا، تدریس در دانشگاه ها باشد. اما واقعیت این است که هدف من بزرگتر از تدریس دانشگاهی است. من در حال آموزش به مدیران اقتصادی کشور هستم و فکر میکنم آموزش امروز آنان، فوریت بیشتری دارد تا آموزش جوانان فردا. اگر فردا اقتصاد کشورم، مثل امروز باشد، جوانان کشور شغلی نخواهند داشت تا بتوانند از آموخته های دانشگاهی خود استفاده کنند…

- تجربه امروز ایران و جهان نشان داده که بزرگترین تغییرات اقتصادی و مدیریتی و صنعتی جهان را نه دانشگاهیان نظریه پرداز، بلکه صنعتگران عملگرا ایجاد کرده اند. انتخاب با ماست که در زمره کدام گروه باشیم اما من گروه دوم را ترجیح میدهم.

- مبحث هزینه فرصت نیز بحث مهمی است که همیشه به آن اشاره کرده ام. وقتی من میتوانم به جای ۵۰۰۰ ساعت وقت گذاشتن و اخذ مدرک دکترا (با هدف اینکه عنوانی به القابم اضافه شود) ۲ یا ۳ کتاب ارزشمند تألیف کنم که برای ده ها هزار نفر از هم وطنانم مفید فایده واقع شود، خیانت به جامعه است که عنوان و لقب خودم را به نیاز مردم جامعه ام ترجیح دهم.

خلاصه اینکه به نظر من، نیاز امروز جامعه من مدرک نیست. بلکه ما نیازمند دانشمندانی عملگرا و مطالعه محور هستیم که علم روز دنیا را بیاموزند و آن را همچون لباسی بر قامت فرهنگ و جامعه ما بدوزند و ما را از این عریانی که گرفتار آنیم نجات دهند. ادامه تحصیل در دانشگاه، یکی از روشهای علم آموزی و دانش اندوزی است که ۱۵ سال فعالیت دانشگاهی و صنعتی در ایران و جهان، به من به تجربه ثابت کرده که برای ایران امروز، اگر هم یکی از روشهاست قطعاً بهترین روش نیست.

من ضمن احترام به همه دوستان عزیزم که در دانشگاهها در خدمتشان هستم، احساس میکنم کار کردن با مدرک دکترا در بسیاری از رشته ها در شرکتهای ایرانی مانند به دست داشتن ساعت رولکس برای کسی است که در پرداخت هزینه تخم مرغ شام خود هم دچار بحران است…

یا شبیه پرتاب کردن ماهواره به سمت آسمان، در شرایطی که هواپیماها به سمت زمین سقوط میکنند.

یا شبیه مطالعه بر روی فن آوری نانو، در کشوری که خط کش ها در ابعاد سانتی متر هم درست اندازه نمیگیرند.

یا شبیه…
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ☺☺☺☺☺☺☺ , سجاد۶۷ , faezehtt
ارسال: #۴۹
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۰۸:۲۲ ب.ظ
RE: ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
(۱۱ آبان ۱۳۹۲ ۰۷:۴۱ ب.ظ)arman.fr نوشته شده توسط:  حرف های دوستمون خانم mahdis.67 درسته . شاید این تاپیک جای این حر ف ها نباشه اما پیشنهاد میکنم این پست آقای شعبانعلی رو بخونید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

چرا دکترا نمیخوانی؟

ضمن تشکر از اطلاع رسانی از خانوم good-wishs،

باید عرض کنم ایرانی ها بسیار به مد اهمیت می دهند.
متاسفانه این یه فرهنگ شده!

حالا می دونید من چی میگم؟؟؟
من می گم یه روز میشه دیگه از این ادامه تحصیل طوطی وار میوفتن و همه به صنعت رو میارن.
دقیقا مثل مد !
ایران حداقل ۲۰ سال از صنعت جهان عقبه!
الانم هر چی که داره، از ضعیف ترین کپی ها هستند.
همش به خاطر این حرکت های غیراصولیه فرهنگی هست که جامعه رو فرا گرفته و گرنه کره جنوبی که در همین نمایشگاه های صنعتی دارای غرفه های پر کالایی هم هست، با ایران در یه عصر شروع به پیشرفت کردن که ایران فرهنگ کار و صنعت در فرهنگ تعلیم و تربیت اون تقریبا صفره و اونا ۱۹/
الان فعلا مد که عرض شد اینه در این سه چهار ساله هم همه پی این هستن که بشن به اصطلاح استاد دانشگاه (و تنها یه عنوان براشون مهمه) و کسی محکم پی چیزی نمیره و در حد بخور و نمیر ول می کنن و توجیح هم میارن که وقت ندارم و فلان ندارم.
Idea

[تصویر:  MySign.jpg]
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: arman.fr , سجاد۶۷ , KUROS , SubManesht
ارسال: #۵۰
۱۱ آبان ۱۳۹۲, ۱۰:۲۱ ب.ظ
ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
Those who are enamored of practice without theory are like a pilot who goes into a ship without rudder or compass and never has any certainty where he is going Practice should always be based upon a sound knowledge of theory.—Leonardo da Vinci
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۵۱
۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۰۴:۰۷ ق.ظ
ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
فکر کنم دفعه چهارم پنجم باشه که این مطلب آقای شعبانعلی تو مانشت نوشته میشه.
البته صحبتهای ایشان یه جاهایی اش جای نقد داره. برداشتهای ایشان بعضی اش شخصی است که چون نیستند و نمیتونن جواب بدهند ما هم ساکت میشیم.
ولی ایراد اصلی ما از یه جاهای دیگه است. یعنی از دبستان یا حتی پیش دبستان و مهد کودک سیستم آموزشی ما اشکال داره.
از بچگی وقتی بچه یاد میگیره فکر کنه وقتی ازش میپرسن میخوای چیکاره بشی الگو میگیره تا آخر. شغلی را میگه که نمیدونه چی هست.

حالا مهندسی هیچی شما ببینید سالی ۵۰۰ هزار نفر تو رشته تجربی کنکور میدن. از نفر اول تا آخر هم میخوان پزشکی یا داروسازی یا دندانپزشکی قبول بشن. یعنی محاله کسی آرزوی دیگری داشته باشه. از این تعداد دو سه هزار نفر سرجمع دانشگاههای دولتی و آزاد و پردیس و بین المللی و اینا به آرزوشون میرسن. بقیه چی؟
بقیه یا دوباره امتحان میدن. ویا اکثرشون ناچارا" میرن رشته هایی که دوست ندارند.

در مهندسی هم همینجوره . آماری اگه منتشر بشه معلوم میشه که چه خبره. یعنی تو بعضی رشته ها چقدر زیاد رفتن مهندسی اش را گرفتن.نود و نه درصدشون هم نمیدونن مثلا" چرا مهندسی مکانیک گرفتند و مثلا" مهندسی آب نگرفتن.

جالبی اش اینه که طرف اخرین انتخابش قبول میشه و هیچ علاقه ای هم نداره ولی فردا می بینید دکتراش را هم تو همان رشته گرفته .
من یه دوستی دارم که تو دبیرستان آخرین انتخابش مهندسی آب بود و همه اش آرزو میکرد این رشته قبول قبول نشه ولی از ترس سربازی زده بود.
مهندسی آب اتفاقا" قبول شد.
الآن دکترای آب از شریف گرفته و همونجا درس میده. اگه کسی بگه او بعدا" علاقمند شده ، من که میشناسمش میگم او همین الآنش هم بی علاقه است ولی بهر حال شغل مناسبی میخواسته بدست بیاره رفته تا آخر خونده.Smile
بابا جان ۹۹ درصد ما درس میخونیم تا شاغل شیم. TongueBig Grin

ولی اینکه دوستی میگن این سورتینگ و اینا معلومات دهه هفتاده ، خب جمع و تفریق هم مربوط میشه به قبل از میلاد مسیح. اینکه دلیل نمیشه.
اشکال اینه که اونهایی که اونطرف دنیا طراحی این مقاطع را کردن ، کاربردش و توانایی فارغ التحصیلان اون مقاطع براشون هدف بوده چون میدانستند که مثلا" یه ارشد مهندسی کامپیوتر باید چیکار کنه . چند نفر از این ارشدها باید برن دکترا بخونن. چند نفر جذب بازار کار میشن. کارشون قراره چی باشه و چه مهارتهای پایه ای را باید داشته باشند. و......خلاصه هرم تحصیلی و طراحی موضوعات درسی مطابق با چینش هرم توانایی های تخصصی مورد نیاز در جامعه و البته با یه درصدی از خطا ست.
تئوری لازمه عملی هم لازمه ولی نمیشه سرفصل دروس ما با سرفصل فلان دانشگاه امریکایی یا اروپایی یکسان باشه ولی بازار کارمون زمین تا آسمان متفاوت. اینکه بشه آموزش را مثل اونها کرد خوبه . ولی اونها آموزش را مطابق نیازهای بازار کارشون طراحی کردن. مردم هم چشم و هم چشمی ندارند. اگه کسی درس میخونه واسه این نیست که حتما" تو فلان اداره دولتی یا دانشگاه استخدام بشه. چون بازار کار ۹۰ درصدش خصوصی است و بخش خصوصی به مدرک امتیاز نمیده. دکتر میگیره . لیسانس هم میگیره . فوق دیپلم هم میگیره. ولی همه میدونن که بهتره تو کدام مقطع استخدام بشن یا دنبال کار بگردن.

ولی اینجا این وجود نداره. من و شما ارشد میگیریم تا از بقیه عقب نباشیم.
معلوم نیست جای من و شما تو هرم ساختاری کار و فعالیت کجاست. این درسی که میخونیم مهارتی را که تو دانشگاه یاد میگیریم چقدر با بازار کار یه کشور نفتی که مردمش بیش از نود و نه درصدشان یا کارمند دولت هستند یا شغل ازادشون ، خرید و فروش هست مطابقت داره.
خب بعضی هم جایی پیدا نمیکنن میرن سایت آقای اخشابی را طراحی میکنن. حالا ایرادی نداره.

البته طراحی سایت دیگه الان مثل اسمبل کردن کامپیوتر یا تعمیر گوشی موبایله. در حالت عادی یه تخصص بحساب نمیاد. الآن تو هنرستان و همین مسابقات فنی حرفه ای هم طراحی سایت میکنن. طراحی معمولی یه سایت برای یه مهندس کامپیوتر حرفه ای شاید الآن دیگه یه تخصص بحساب نمیاد.

خلاصه این قصه سر دراز دارد. نظرات من را هم کسی واسه اش تره خرد نمیکنه .TongueBig Grin حالا من هی بنویسمBig Grin


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeedehs , ☺☺☺☺☺☺☺ , arman.fr , killerphp , elynn66 , maneshty , SubManesht
ارسال: #۵۲
۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۰۴:۴۸ ق.ظ
ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
متاسفانه این خانه از پایبست ویران است. با حرف آقای فرداد موافقم تقریبا شاید ۹۰ درصد افرادی که الان دارن توی دانشگاه درس میخونن برای کار هست نه برای علم و زمانی بدتر هم میشه که بحران بیکاری این کشور رو فرار گرفته در نتیجه ملت میرن توی رشته های که بازار کار بهتری داره و سالیانه کلی کارشناس از اون رشته به بازار ورود پیدا می کنه مه حتی قدرت تعریف درست رشته خودشم نداره! مثال میزنم یکی از دوستان بعد از ۲۰۰ ساعت اومدن سر کلاس برنامه نویسی خارج از دانشگاه بعد از یک سال از من می پرسه اون کلاسی که رفتیم اسمش چی بود ! حالا حساب کنید یه درسی به مهمی برنامه نویسی رو حتی اسمشم یادش نمونده چه برسه به بلد بودنش! یا مثلا آگهی استخدامی رو ببینید زدند کارشناس یا کارشناس ارشد! در حالی که برای اون شغل حتی یه دیپلمه هم زیادیه! الان شما برای اینکه کار پیدا کنی حداقل باید لیسانس باشی حتی جدیدن دیدم که برای رانندگی و پیشخدمتی کاردان می خوان! خوب با این وضعیت معلومه که این راه به بیراه خواهد رفت. تا زمانی که پیک جکعیتی ایران به حالت نرمال بر نگرده وضعیت به همین شکل خواهد ماند.

قدر لحظه ها را بدان!
زمانی می رسد که تو دیگر قادر نیستی بگویی جبران می کنم...
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ☺☺☺☺☺☺☺ , arman.fr
ارسال: #۵۳
۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۳۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب.ظ، توسط ☺☺☺☺☺☺☺.)
RE: ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
من صحبت ها رو به این وقت ثبت نام خوندم... Big Grin

نکات استنباط شده از گفته های استاد فرداد:

نقل قول: ولی ایراد اصلی ما از یه جاهای دیگه است. یعنی از دبستان یا حتی پیش دبستان و مهد کودک سیستم آموزشی ما اشکال داره.
از بچگی وقتی بچه یاد میگیره فکر کنه وقتی ازش میپرسن میخوای چیکاره بشی الگو میگیره تا آخر. شغلی را میگه که نمیدونه چی هست.

کاملا درسته.

نقل قول: حالا مهندسی هیچی شما ببینید سالی ۵۰۰ هزار نفر تو رشته تجربی کنکور میدن. از نفر اول تا آخر هم میخوان پزشکی یا داروسازی یا دندانپزشکی قبول بشن. یعنی محاله کسی آرزوی دیگری داشته باشه. از این تعداد دو سه هزار نفر سرجمع دانشگاههای دولتی و آزاد و پردیس و بین المللی و اینا به آرزوشون میرسن. بقیه چی؟
بقیه یا دوباره امتحان میدن. ویا اکثرشون ناچارا" میرن رشته هایی که دوست ندارند.
البته اینم هست که خیلی ها تا رشته ای رو نمی رن نمی دونن علاقه و توانمندی داشتند حتی! یا دقیقا بر عکسش.
منتهی به قول شما همینطوری می خوان از چشم و هم چشمی برای عنوان برن پزشکی و امثال.

نقل قول: نود و نه درصدشون هم نمیدونن مثلا" چرا مهندسی مکانیک گرفتند و مثلا" مهندسی آب نگرفتن.
بزرگترین مشکل ایران همین ندونستن ها و تقلید کردن های کورکورانه ست.

نقل قول: ولی اینکه دوستی میگن این سورتینگ و اینا معلومات دهه هفتاده ، خب جمع و تفریق هم مربوط میشه به قبل از میلاد مسیح. اینکه دلیل نمیشه.
درسته. البته اگه نشه همه چیز مثل همین کنکور.
برای ایران ویژوال استودیو و فلان نرم افزار گرافیکی و آفیس بیشترین طالب رو دارند.

نقل قول: اشکال اینه که اونهایی که اونطرف دنیا طراحی این مقاطع را کردن ، کاربردش و توانایی فارغ التحصیلان اون مقاطع براشون هدف بوده چون میدانستند که مثلا" یه ارشد مهندسی کامپیوتر باید چیکار کنه.
کاملا درسته.

نقل قول: تئوری لازمه عملی هم لازمه ولی نمیشه سرفصل دروس ما با سرفصل فلان دانشگاه امریکایی یا اروپایی یکسان باشه ولی بازار کارمون زمین تا آسمان متفاوت.
کاملا درسته.

نقل قول: من و شما ارشد میگیریم تا از بقیه عقب نباشیم.
کاملا درسته.

نقل قول: خب بعضی هم جایی پیدا نمیکنن میرن سایت آقای اخشابی را طراحی میکنن. حالا ایرادی نداره.
موضوع اینه که چرا فارغ التحصیل های کامپیوتر اینقدر کمرنگ ظاهر می شن که یه کارشناس برق در ناکجا ظاهر می شه.

نقل قول: البته طراحی سایت دیگه الان مثل اسمبل کردن کامپیوتر یا تعمیر گوشی موبایله.
همینم ۹۸% بلد نیستن یا در حد خیلی ابتدایی. Big Grin
کسی این روزها نقد رو به نسیه نمی ده. اگه بلد باشند در حد تجاری هیچ کس نمی شینه پای بساط کتابهای انتزاعی.
الان یه استاد دانشگاه معمولی درآمد، زحمت، تنوع و زیبایی کارش از گرافیست هایی که فوق دیپلم هم هستند خیلی کمتره.
به قول شما هنرستانی های نسل جدید این کارها رو خوب بلد هستند که متاسفانه فنی و حرفه ای در حقشون جفا می کنه و این موقعیت رو در آموزشکده ها از اونا سلب می کنه و بعد کارشناسی اونا رو در وزارت علوم رها می کنه.

سپاس.

[تصویر:  MySign.jpg]
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: arman.fr , SubManesht , Fardad-A , tabassomesayna , سجاد۶۷ , LadyBird
ارسال: #۵۴
۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۰۱:۰۱ ب.ظ
RE: ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
(۱۲ آبان ۱۳۹۲ ۰۴:۰۷ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  فکر کنم دفعه چهارم پنجم باشه که این مطلب آقای شعبانعلی تو مانشت نوشته میشه.
آقای فرداد عزیز با بخش زیادی از فرمایشتتون موافقم...
توجه کنید که درس خوندن، علم و تخصص داشتن کاملا ممدوحه ولی این مدرک گرایی محض و اینکه خیلی ها به دانشگاه میرن که فقط مدرکی داشته باشن مذمومه! اگه بیشتر دانشگاهیان تخصص داشته باشن و عالم باشن درشاخه و رشته خودشون، که دیگه جای بحثی باقی نمیمونه!!
در حال حاضر ادارات دولتی تا حدودی به مدرک اهمیت میدن و الا اینکه ۱ تحصیلکرده کامپیوتر، بخواد در یک شرکت خصوصی و یادر بازار،در حیطه تخصص خودش دست بکار بشه تخصص و علمش اهمیت خیلی بیشتری داره تا اینکه فلان مدرک دانشگاهی رو داشته باشه..
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fardad-A
ارسال: #۵۵
۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۰۴:۲۱ ب.ظ
RE: ثبت نام در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر آغاز شد (آبان ۹۲)
(۱۱ آبان ۱۳۹۲ ۰۷:۴۱ ب.ظ)arman.fr نوشته شده توسط:  حرف های دوستمون خانم mahdis.67 درسته . شاید این تاپیک جای این حر ف ها نباشه اما پیشنهاد میکنم این پست آقای شعبانعلی رو بخونید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

چرا دکترا نمیخوانی؟
مقدمه اول:

یک واقعیت وجود دارد. نباید نظام آموزشی، به مسیر رشد و پرورش ما جهت بدهد، این ما هستیم که مسیر رشد خود را انتخاب و ترسیم میکنیم.

شاید سالها بعد، علاوه بر دکترا و پست دکترا، پست پست دکترا، پست پست پست دکترا و … هم در دانشگاه ها شکل گرفت. یعنی ما دیگر باید زندگی خود را تعطیل کنیم و تا دم مرگ به در دانشگاهها دخیل ببندیم؟
.
.
.

یا شبیه پرتاب کردن ماهواره به سمت آسمان، در شرایطی که هواپیماها به سمت زمین سقوط میکنند.

یا شبیه مطالعه بر روی فن آوری نانو، در کشوری که خط کش ها در ابعاد سانتی متر هم درست اندازه نمیگیرند.

یا شبیه…

خیلی از پیش‌زمینه‌ها و مواردی که توی این متن بیان شده نادرست، حانبدارانه و بعضا ... هست بنابراین خیلی به این حرف‌ها استناد نکنین.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۵۶
۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۰۷:۱۳ ب.ظ
یازدهمین نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی افتتاح شد (آبان ۹۲)
یازدهمین نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نمایشگاه که از یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه و با مسؤولیت انجمن فرهنگی ناشران برگزار شده است‌، ۱۷ عضو از مجموع ۲۷ عضو انجمن فرهنگی ناشران به نمایندگی از تمام اعضا غرفه عرضه کتاب برپا کرده‌اند.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۵ آبان‌ماه برپاست و در آن ۷۲ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می‌شود. ۶۵ هزار عنوان از این کتاب‌ها لاتین هستند و ۷۰۰۰ عنوان دیگر کتاب‌های عربی است که از این تعداد ۱۰۰ عنوان کتاب‌ چاپ سال ۲۰۱۴ است، ۱۲ هزار عنوان چاپ سال ۲۰۱۳ و بقیه کتاب‌های عرضه‌شده چاپ‌ سال‌های گذشته هستند.

کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه به صورت ارز آزاد و با تخفیف ۱۰ درصد عرضه می‌شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۵۷
۱۹ آبان ۱۳۹۲, ۰۵:۵۱ ب.ظ
تبدیل ایده به محصول در ۵۴ ساعت/ آغاز مسابقات کارآفرینی در ۲۶۰ شهر دنیا(آبان ۹۲)
همزمان با آغاز مسابقات کارآفرینی آخر هفته (استارتاپ ویکند) در ۲۶۰ کشور دنیا، این مسابقات در ۴ شهر ایران نیز برگزار خواهد شد و طی آن شرکت کنندگان باید در ۵۴ ساعت ایده‌ای را به محصول تبدیل کنند.

[تصویر:  225121_IMG09324291.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مالک نادری- مدیر کل انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مسابقات استارتاپ ویکند از روز ۲۹ آبان ماه آغاز به کار می‌کند، افزود: در ساعت ۱۷ روز ۲۹ آبان ماه افرادی که صاحب ایده هستند ایده‌های خود را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه افراد شرکت کننده ۵۴ ساعت فرصت دارند تا ایده‌های خود را تبدیل به طرح کسب و کار کنند، اظهار داشت: از روز ۲۹ آبان ماه تا روز جمعه اول آذر ماه مهلت دارند تا ایده‌های خود را تبدیل به محصول کنند.

نادری با بیان اینکه از بین ایده‌هایی که تبدیل به محصول شدند برترین‌ها انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، ادامه داد: در این دوره از مسابقات به ۱۰ نفر که موفق شوند طی ۳ روز ایده‌های خود را تبدیل به محصول کنند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیر کل انجمن‌های علمی دانشگاه امیر صنعتی کبیر، با بیان اینکه این مسابقات همزمان با مسابقات استارت آپ ویکند ۳۶۰ کشور دنیا برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات علاوه بر تهران در ۳ شهر مشهد، اصفهان و تبریز برگزار خواهد شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , سجاد۶۷
ارسال: #۵۸
۱۹ آبان ۱۳۹۲, ۰۷:۳۶ ب.ظ
فراخوان وبلاگ نویسی محرم منتشر شد (آبان ۹۲)
فراخوان وبلاگ نویسی محرم از سوی فرهنگسرای فناوری اطلاعات منتشر شد.

[تصویر:  225139_IMG09192049.jpg]

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگسرای فناوری اطلاعات به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) اقدام به انتشار فراخوان وبلاگ نویسی با موضوع محرم کرده است.

بر اساس شرایط این فراخوان، شرکت برای عموم افراد بالاتر از ۱۵ سال در این مسابقه وبلاگ نویسی آزاد است.

آخرین مهلت شرکت در این مسابقه همزمان با اربعین ۱۴۳۵هجری قمری است.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه باید وبلاگ خود را در سامانه وبلاگ من به آدرس
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
ایجاد کنند.


نام و عنوان وبلاگ باید مناسب شأن محرم باشد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , سجاد۶۷
ارسال: #۵۹
۲۸ آبان ۱۳۹۲, ۱۲:۵۸ ب.ظ
جزئیات نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر/ حضور ۲۰ شرکت خارجی در الکامپ (آبان ۹۲)
دبیر شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی - ایران الکامپ ۲۰۱۳ - جزئیات برپایی این نمایشگاه که ۱۴ تا ۱۷ آذرماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود را تشریح کرد.

[تصویر:  226248_IMG16081050.jpg]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مسعود عطایی در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) با بیان اینکه نمایشگاه امسال با شعار زندگی هوشمند برگزار می‌شود و هدف آن نگاه کاربردی به فناوری اطلاعات به جای نگاه تجملاتی است، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را رونق کسب و کار به بخش خصوصی و بازگشت دوباره شرکت‌های خارجی به ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به ترکیب شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم متشکل از رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نماینده شرکت سهامی نمایشگاه، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است، گفت: الکامپ امسال در ۱۲ حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و ارتباطات، رسانه، دولت الکترونیک، تجهیزات الکترونیک همراه، آموزش، امنیت، ماشین‌های اداری، بانکداری و تجارت الکترونیک، سرگرمی‌های دیجیتال و زندگی هوشمند به صورت حوزه محور برگزار خواهد شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری الکامپ از تشکیل دبیرخانه دائمی برای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: پیشنهادی به هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌ها نیز مطرح شده تا از سال آینده تعرفه ریالی نمایشگاه‌های بین‌المللی افزایش یابد و تعرفه ارزی حذف شود.

عطایی با بیان اینکه متراژ نمایشگاه الکامپ در سال گذشته ۱۳ هزار مترمربع بوده و با حضور ۳۸۹ شرکت این نمایشگاه برگزار شد افزود: نمایشگاه الکامپ نوزدهم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در متراژ ۲۴ هزار و ۳۴۹ مترمربع و با حضور بیش از ۵۹۳ شرکت برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ شرکت نمایندگی برند‌های معتبر خارجی در نمایشگاه شرکت کرده بودند که امسال این تعداد به ۲۰ شرکت رسیده است؛ همچنین متراژ کلی نمایشگاه نیز دو برابر شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم حضور مستقل دستگاههای حاکمیتی از ۳ قوه را در دو سالن دولت الکترونیک به مساحت ۲ هزار مترمربع و ارائه خدمات حضوری این دستگاهها در محل نمایشگاه از جمله تفاوتهای بارز این نمایشگاه نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سالن دولت الکترونیک علاوه بر دستگاههای زیرمجموعه قوا، اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات و شرکتهای اینترنتی نیز حضور خواهند داشت.

وی همچنین از برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی در ۴ روز برگزاری این نمایشگاه و رونمایی از چندین سرویس ارزش افزوده خبر داد و گفت: فروشگاه عرضه محصولات شرکتهای شرکت کننده در این نمایشگاه نیز برپا خواهد شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: مهربان مادر , banafshe , احسان مومنی
ارسال: #۶۰
۰۲ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۳۴ ب.ظ
برترین‌های ششمین دوره «استارت آپ ویکند» تهران معرفی شدند (آذر ۹۲)
ششمین دوره «استارت آپ ویکند» تهران با معرفی سه تیم برتر این دوره ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، محسن ملایری، مدیرمسابقات استارت آپ ویکند در این خصوص گفت: ششمین دوره استارت آپ ویکند تهران از ۲۹ آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد که در این دروه ۱۱ تیم طی ۵۴ ساعت ایده های خود را معرفی و برای تجاری سازی آن تلاش کردند.

وی بیان داشت: طی برگزاری این دوره از مسابقات، گروه ها اقدام به تدوین طرح تجاری، مدل کسب و کار و در نهایت تهیه نسخه اولیه کردند.

مدیر مسابقات استارت آپ ویکند تصریح کرد: در این دوره از مسابقات گروه ارائه دهنده برنامه «تاریخچه مکان ها» رتبه اول، گروه «بچه و بچه ها» رتبه دوم و گروه های «نقشه گنج یاب» و «فروشگاه خدمات» به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

ملایری در خصوص برنامه تاریخچه مکان ها گفت: این برنامه بر روی موبایل نصب می شود و به گونه ای طراحی شده که افراد بعد از قرار گرفتن در مکان های مختلف می توانند تاریخچه مکانی را که در آن قرار دارند مشاهده کنند.

وی بیان داشت: ایده گروه بچه و بچه ها نیز مربوط به سیستم عامل موبایل است که در این ایده برنامه ای بر روی موبایل افراد نصب می شود که اگر گوشی موبایل در دسترس کودکی قرار گیرد نتواند به بخش های مختلف آن وارد شود.

استارت‌آپ ویکند یک رویداد آموزشی - تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که طی سه روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.

این برنامه جهانی تا به حال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است.

در استارت اپ ویکند، ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا!

این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر از ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌شوند ایده ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند.

در پایان برنامه، تیم ها، پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.

این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... حمایت تجاری می‌شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehdi.m2 , انرژی مثبت , Amoojan


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۳۹ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  اخبار کنفرانس های بین المللی !! αɾια ۰ ۱,۹۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  راهنمایی برای ترجمه مقاله برای پایان نامه و همچنین ترجمه اخبار برای وب سایت Doctorwho ۱ ۲,۶۸۹ ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۴۴ ق.ظ
آخرین ارسال: mohamad--figo
  مسابقات ACM javadjj ۳۳ ۲۵,۱۷۶ ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۱۴ ق.ظ
آخرین ارسال: amirdeljuyi
  روز برنامه نویس مبارک - روز ۲۵۶ از سال میلادی -۱۳ سپتامبر(۱۲ سپتامبر در سال‌ کبیسه) aminsl ۰ ۱,۹۵۹ ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: aminsl
  ۹۲۷ شبکه + شاگرد اولی ..شبانه دانشگاه اصفهان Ms. Saba ۵ ۳,۳۸۵ ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ۰۱:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: vaki_bayashi
  تبریک سال ۹۵ در سال ۹۵ husen ۵ ۴,۱۸۴ ۰۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۱:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  راهنمایی در رابطه با این جشنواره zahra13.66 ۰ ۱,۸۶۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۶:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: zahra13.66
  مسابقات تخصصی مهارت سنجی فن آورد Aurora ۴ ۳,۰۱۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: Riemann
  تیم برای مسابقات کشوری mohammadi27@yahoo.com ۰ ۲,۳۱۹ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: mohammadi27@yahoo.com

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close