زمان کنونی: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲, ۰۲:۱۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...)

ارسال:
۰۶ مهر ۱۳۹۳, ۰۸:۵۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۴۶ ب.ظ، توسط admin.)
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...)
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج

شروع زندگی مشترک این روزها با حداقل‌ها نیز مشکل است، برای نمونه چنانچه حداقل‌ها را برای شروع یک زندگی مشترک در نظر بگیریم، باید گفت رهن یک آپارتمان کوچک در حاشیه شهری مانند تهران دست‌کم ۳۰ میلیون تومان آب می‌خورد

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در کشور مساله نگران‌کننده‌ای است که کارشناسان بارها نسبت به آن هشدار داده و می‌دهند، برخی از آنها جوانان را به فرار از ازدواج و مسئولیت‌پذیری متهم می‌کنند. اما در مقابل جوانان نیز روی مشکلاتی که مانع ازدواج آنها شد​ه پافشاری کرده و معتقدند در سایه نبود شغل، درآمد، تورم و امنیت شغلی آنها نمی‌توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند به همین دلیل شروع یک زندگی مشترک ممکن است با مشکلات جدیدی برایشان همراه باشد؛ مشکلاتی که به احتمال زیاد خیلی زود رویاهای شیرین آنها را به کابوس طلاق بدل می‌کند.

جام جم به مناسبت هفته ازدواج که از چهارم مهر مصادف با اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) آغاز شده موانع ازدواج جوانان را با کارشناسان این حوزه در میان گذاشته و راه‌حل‌های آنها را بررسی کرده است.

سختگیری‌های غیرمنطقی والدین یکی از مشکلاتی است که گریبان زوج‌های جوان را هنگام ازدواج می‌گیرد، برخی پدر و مادرها به دلیل چشم و همچشمی با دیگر اقوام به وضع مالی خود و فرزندشان توجهی نداشته و با برگزاری مراسم پرهزینه و در نظر گرفتن مهریه‌های سنگین به قول معروف جلوی پای جوانانی که قصد ازدواج دارند، سنگ می‌اندازند.

محسن ایمانی، عضو هیات مدیره دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس حوزه ازدواج در این باره به جام‌جم می‌گوید: باید نگرش‌های والدین در برخی موارد تغییر کند، چون سختگیری‌های آنها به یکی از موانع ازدواج جوانان تبدیل شده است. برای نمونه در نظر گرفتن مهریه‌های سنگین و برگزاری مراسم پرهزینه از این موارد است.

البته سختگیری نکردن به این معنا نیست که نباید حداقل‌ها را در نظر گرفت، زیرا چنانچه توقع و تعادلی در بین نباشد زوج‌ها بخوبی قدر یکدیگر را نمی‌دانند.
نکته اینجاست که اغلب جوانان این روزها برای تهیه شغل با مشکل رو‌به‌رو هستند و آن دست از جوانان نیز که شغل دارند درآمدشان آنقدر پایین است که نمی‌توانند از پس هزینه‌های سنگین ازدواج بربیایند.

ازدواج بی‌مایه فطیر است

شروع زندگی مشترک این روزها با حداقل‌ها نیز مشکل است، برای نمونه چنانچه حداقل‌ها را برای شروع یک زندگی مشترک در نظر بگیریم، باید گفت رهن یک آپارتمان کوچک در حاشیه شهری مانند تهران دست‌کم ۳۰ میلیون تومان آب می‌خورد و در خوشبینانه‌ترین حالت وقتی زوج جوان باید بی‌خیال برگزاری مراسم در تالار و سفر ماه عسل شده و حدود ۲۰ میلیون تومان نیز برای خرید جهیزیه، مهمانی مختصر و خرید‌های ضروری دیگر کنار بگذارند. بنابراین باید تاکید کرد ​ ازدواج آسان که این روزها برخی مسئولان و کارشناسان حوزه ازدواج از آن دم می‌زنند نیز آنقدر آسان نیست. به همین دلیل مسئولان باید فکری برای برطرف شدن این مشکلات کنند.

ایمانی اظهار می‌کند: امکانات جوانان برای شروع زندگی کم است، بنابراین والدین در صورتی که توان مالی دارند باید به جوانان کمک کنند، برای نمونه همان طور که در زمان مجردی حواسشان به جوانان است، چنانچه می‌توانند بعد از شروع زندگی مشترک نیز بهتر است به آنها کمک کنند.
وی با تاکید بر این که در این میان مسائل اقتصادی برای جوانان​ مشکل‌سازتر است وقتی ​ بخواهند با طبقه بالاتری از خود ازدواج کنند، می‌افزاید: مشکلات اقتصادی زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که شخص بخواهد با طبقه بالاتر از خانواده‌اش ازدواج کند، برای نمونه اکنون برخی دختران با این که وضع مالی خانواده‌شان مناسب نیست، می‌خواهند با خانواده‌ای که وضع مالی مناسبی دارد ازدواج کنند یا پسرانی از طبقه متوسط قصد دارند با دختری از طبقه مرفه جامعه ازدواج کنند؛ این طرز فکرها سبب شده مشکلات اقتصادی بیشتر خودنمایی کند.

یه روز خوب می‌آد

مانع دیگری که سبب شده ازدواج جوانان با تاخیر انجام شده و سن ازدواج در کشورمان بالا برود، برخی توقع‌های غیرمنطقی خود جوانان است. برای نمونه بعضی از آنها تصور می‌کنند تا خانه و ماشین نداشته باشند نباید تن به ازدواج بدهند، اما نباید فراموش کرد که با شروع زندگی زناشویی زوج‌ها به کمک یکدیگر بهتر می‌توانند به این اهداف برسند.

عضو هیات مدیره دانشگاه تربیت مدرس یادآور می‌شود: جوانان نباید منتظر بمانند وضع مالی‌شان خوب شود بعد ازدواج کنند، زیرا افرادی که چنین تصوری دارند از سن ازدواج عبور می‌کنند، این در حالی است که با شروع زندگی مشترک خداوند نیز به آنها کمک کرده و مشکلاتشان سریع‌تر حل و فصل می‌شود.

وی با اشاره به این که روابط خارج از عرف جوانان نیز یکی از موانع ازدواج است، خاطرنشان می‌کند: چنین روابطی سبب می‌شود جوانان به سمت زندگی مشترک نروند به همین علت باید آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

مساله دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که با افزایش آمار طلاق تعدادی از جوانان تجربه زندگی زناشویی را داشته‌اند و به همین علت براحتی با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کنند، باید تاکید کرد این رفتار به جوانان مجرد نیز سرایت کرده و سبب بی‌میلی آنها نسبت به ازدواج می‌شود.

به گفته وی، برای تغییر نگرش جوانان مسئولان بایدکارهای فرهنگی انجام دهند، برای نمونه استادان دانشگاه باید در این باره توصیه‌های مناسبی به جوانان ارائه و در کلاس‌های درس نکات زندگی را نیز به جوانان آموزش دهند.

حمایت‌های دولت

این در حالی است که مسئولان نیز می‌توانند با کنترل تورم و ایجاد شغل و امنیت شغلی برای جوانان، موانع ازدواج آنها را برطرف کنند. برای نمونه دولت می‌تواند با قبول بازنشستگی پیش از موعد کارمندان یا برخورد با افرادی که اکنون چند شغل و پست دولتی دارند، زمینه را برای اشتغال تعدادی از جوانان بیکار آماده کند.
ایمانی عنوان می‌کند: مسئولان باید به جوانان مسکن ارزان‌قیمت داده و مقدمات صاحبخانه شدن آنها را فراهم کنند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این باره به جام‌جم می‌گوید: تمام موانع موجود از سوی دولت قابل حل و فصل نیست، چون اگر دولت همه امکانات را نیز در اختیار داشته باشد، نمی‌تواند مشکل ازدواج نکردن جوانان را برطرف کند، هرچند دولت در ایجاد سبک زندگی نقش دارد که البته اثر غیرمستقیم رفتار دولت‌هاست.

نکته اینجاست که دولت در اعطای کمک‌های اقتصادی به جوانان نیز مشکلات جدی دارد و نتوانسته کارهای لازم را انجام بدهد. برای نمونه وام ازدواج تا مدتی قبل پرداخت نمی‌شد و حالا که دوباره روند پرداخت آن به صورت محدود آغاز شده، مبلغ آن تناسبی با رشد تورم ندارد.

تغییر سبک زندگی

غلامرضا قاسمی کبریا، مدرس دانشگاه نیز در این باره به جام‌جم می‌گوید: اکنون سبک زندگی خانواده‌ها تغییر کرده، توقعات آنها بالا رفته و دیگر تمایلی به برگزاری مراسم ساده ​ جشن ازدواج ندارند. در چنین شرایطی اگر بخواهیم ازدواج آسان را مطرح کنیم، باید طرحی ارائه دهیم که با سبک زندگی حال حاضر خانواده‌ها همخوانی داشته باشد.

مسئولان باید با سرمایه‌گذاری روی برنامه‌های فرهنگی، جوانان و خانواده‌ها را نسبت به عواقب برگزاری مراسم پرهزینه ازدواج آگاه کنند؛ زیرا تعداد زیادی از جوانان به دلیل هزینه‌های غیرمنطقی در سال‌های اول زندگی خود بدهکار شده و روزهای زندگی آنها به جای خوشی و آرامش، تحت تاثیر قسط و بدهکاری‌ها رو به تلخی می‌گذارد.

این در حالی است که وقتی جوانان معنای واقعی زندگی آرام را درک کنند، به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند به صورت پله‌ای نیازهای خود را برطرف کنند، به این شکل زوج‌های جوان اصراری برای داشتن خانه و خودرو در شروع زندگی نخواهند داشت.

ایمانی بیان می‌کند: چنین مشکلاتی فرهنگی است، اما نباید فراموش کرد ​ رفع مشکلات فرهنگی و تغییر رفتارهایی اینچنینی به زمان نیاز دارد. برای نمونه در چند سال گذشته خیلی از خانواده‌ها طرفدار برگزاری مراسم پرهزینه شده‌اند و برای تغییر دیدگاه آنها باید کار فرهنگی کرد که به زمان نیاز دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور می‌شود: سبک زندگی به خانواده مربوط است، اکنون فرهنگ فردگرایی در حال شیوع است. برای حل این معضل نیز تمام نهاد‌های حاکمیتی و مردم باید تلاش کنند.

قاضی‌زاده هاشمی برای مثال به وضع خانواده‌ها در زمان جنگ جهانی اول اشاره و خاطرنشان می‌کند: در زمان جنگ جهانی اول حدود شش میلیون ایرانی در مدت چهار سال به دلیل شدت فقر و گرسنگی فوت کردند به همین دلیل جمعیت ۲۶ میلیونی آن زمان کشور به حدود ۱۹ میلیون رسید، اما در همان ایام سن ازدواج پایین بود؛ یعنی با توجه به وجود مشکلات زیاد پاسخ دادن به نیاز ازدواج جوانان اولویت خانواده‌ها بود.

به گفته وی، یکی از اولویت‌های خانواده‌ها باید پرداختن به ازدواج فرزندان باشد، ولی این اولویت با گذشت زمان کمرنگ شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که برای رفع موانع ازدواج چنین مسائلی باید احیا شود، ابراز می‌کند: حل مشکل ازدواج جوانان نیاز به کار آسیب‌شناسی عمیق دارد.

به عمل کار برآید، نه به حرف

چند سالی است ​ در هفته ازدواج مسئولان به مناسبت این هفته نشست‌های خبری برگزار می‌کنند، اما نکته اینجاست که چنین نشست‌هایی گرهی از کار جوانان باز نمی‌کند، زیرا به نظر می‌رسد مسئولان نیز در حد کارشناسان این حوزه عمل کرده و فقط به ارائه توصیه و بیان مشکلات بسنده می‌کنند، ولی وظیفه مسئولان چیز دیگری است، به همین علت جوانان از آنها توقع دارند برای حل مشکلاتشان گام‌های عملی بردارند، زیرا این روزها همه از مشکلات جوانان باخبر هستند و تکرار این نکات دردی از جوانان دوا نمی‌کند.

عضو هیات مدیره دانشگاه تربیت مدرس تصریح می‌کند: برگزاری نشست خبری و دم زدن از مشکلات جوانان​ دردی را دوا نمی‌کند، مسئولان باید خبر از اقدامات واقعی بدهند، مهم است که آنها بگویند چه کارهایی انجام داده و چه کارهایی می‌خواهند انجام بدهند، در واقع مسئولان نباید به توصیه و بیان مشکلات جوانان بسنده کنند، آنها باید با امکاناتی که در اختیار دارند ​ ازدواج را تسهیل کنند.

جوانان از مسئولان توقع دارند در چنین مناسبت‌هایی خبرهایی مانند افزایش وام ازدواج، آسان شدن دریافت کمک هزینه‌ها، ایجاد اشتغال و اختصاص تالارهایی با هزینه کم برای برگزاری جشن ازدواج را بخوانند و بشنوند.
تابناک

با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است
ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم
چون فرد مهمی شده نفس دغل ما
اندازه ی یک قبله دعا وقت نداریم
(مردم این جور نباشید)


عزم من بشکافد اقیانوس را
تنبلی دزد آرزوهاست...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: elham_sh219 , vesta , K@online , crevice , MShariati , sand , fa_shinobi , ali.it87 , mehran1980 , سجاد۶۷ , khayyam
ارسال:
۰۶ مهر ۱۳۹۳, ۱۰:۲۵ ق.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
با این وضع دختر ها ضرر اصلی رو میکنن. پسر ۴۰ سالشم بشه ازدواج نکرده باشه کسی بهش خرده نمیگیره. اما دختر اینطور نیست. به همین دلیل دخترای ۲۵ ساله میرن با مردای ۴۰ - ۵۰ ساله و حتی گاهی ۶۰ ساله ازدواج می کنن. فقط به خاطر امنیت مالی . و از خیلی از چیزهای دیگه چشم میپوشونن. ازدواج ها این روزها شده مثل یک معامله . انگار سر عقد دارن قرار داد امضا میکنن. همه چیز شده پول. کسی دیگه واسه عشق و نیروی جوانی و اون شادابی که یک جوون داره تره هم خرد نمی کنه. البته کسی هم منکر این نیست که باید یک حداقل هایی وجود داشته باشه برای شروع زندگی.
فلسفه ازدواج تکامل روحی و وضعیت زندگی دو نفره. پسر ازدواج می کنه تا با کمک شریک زندگیش بتونه یک زندگی خوب رو فراهم کنه تا هر دوتاشون تعالی پیدا کنن. ازدواجی که توش پسر همه چیز رو مهیا کنه و فقط دختر رو واسه نیاز جنسیش بیاره تو اون زندگی که زندگی نیست و به نظرم توهین به زنه ( این عقیده منه). زندگی مشترک یعنی هر دو نفر سهمی در اون زندگی دارند و کسی نمیتونه به اون یکی بگه من این زندگی رو ساختم تو چیکار کردی؟ معذرت میخوام ولی زن که ماشین جوجه کشی نیست. زن مایه ارامش مرد باید باشه. مرد احساس کنه یکی هست که همه جوره اون رو میخواد و از طرف مقابل هم زن بدونه مردی رو داره که تمام تلاشش رو برای اسایش و رفاه اون انجام میده و چیزی کم نمیزاره در حد توانش.
تغییر دادن این طرز فکر های ایجاد شده راجع به ازدواج کار بسیار مشکلیه و فکر نمیکنم با این چیزا حل شه.
به قول معروف : عالمی دیگر بباید ساخت از نو آدمی!

انقدر شکست میخورم تا راه پیروزی را یاد بگیرم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: tabassomesayna , Donna , morweb , mahyamk , vesta , farhud , atenaa , rad.bahar , K@online , azarakhsh1986 , crevice , sharifIT , nlp@2015 , virtual girl , MShariati , sand , mohaddeseh70 , Sakura , n_amiry , saeidkhan , didar , sarah_azd , neda_Network , Morris , mehran1980 , mslinkin001 , ماه و خورشید , RASPINA , n268 , انرژی مثبت , shayesteNEY , shima_24 , Ms. Saba , سجاد۶۷ , mehrline , ese , termeh93 , ami-mhi , Parisa-SH , pari6825 , RezaTaheri , berkeley , khayyam , مونا۷۰ , mina95 , Nargoli , قاصدک۲۳
ارسال:
۱۰ مهر ۱۳۹۳, ۰۱:۰۶ ق.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
توی این قضیه آشفته بازار بیکاری و اینا نمیدونم چرا تشریفات روز به روز بیشتر هم میشه Big Grin
یعنی اعتماد به نفس ملت همیشه در سکانس منو کشته ها. همینه که جوونها فکر ازدواج هم جرات نمی کنن بکنن دیگه چه برسه به اینکه واسش اقدام کنن!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Nima Masghadi , farhud , sand , ali.it87 , قاصدک۲۳
ارسال:
۱۰ مهر ۱۳۹۳, ۰۹:۴۸ ق.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
نکته ی جالبی که بهش اشاره شد همینه که در ایران ممکنه دو نفر کاملا تکمیل کننده ی همدیگه باشن اما چون خانواده هاشون با هم نمیسازن نتونن با هم ازدواج کنند. در واقع سرنوشت ادم رو خانواده تعیین میکنه به جای اینکه خود دو نفر که عاقل و بالغ هستند با مشورت خانواده ( دقت کنید مشورت نه تحمیل خواسته) تصمیم گیرنده باشند. در این بین هم اگر کسی بخواد بر خلاف میل خانواده عمل کنه و اصرار کنه روی ازدواج با شخصی که واقعا درکش میکنه و دوستش داره اون پشتیبانی خانوادگی رو از دست میده. یکی بچه ش رو از ارث محروم میکنه. یکی اسمش رو از توی شناسنامه در میاره. یکی شیرش رو حلال نمیکنه! و خلاصه هزار تا کارهای دوران باستانی دیگه.
یک مثال برای شما میزنم. یکی از دوستان بنده با یکی از همکلاسی های ما قصد ازدواج داشتند و خیلی هم با هم از هر لحاظ اخت بودن. اما این وسط مشکل این بود که مادر دختر خانوم معتاد بود و خانواده آقا پسر این رو قبول نمیکردن و می گفتن چطور روت میشه فردا بگن مادر زنش معتاده؟! خلاصه همین شد که این دو دوست ما ازدواج نکردند. این وسط گناه این دختر که توی این خانواده به دنیا اومده چیه؟! واقعا باید قربانی بشه و هر خواستگاری که اومد تا این رو فهمید قلب این دختر رو بشکنه؟!
حالا این وسط کسی نیست به اون مادر اقا پسر بگه که اگر پسرت بره با کسی ازدواج کنه که دوستش نداره و فقط باب پسند شماست و فردا روزی به دلیل مشکلات زندگی این ها به هم خیانت کنند یا زندگیشون به هر دلیلی از هم بپاشه ابروی پسرت میره یا وقتی که زن مورد علاقه ش رو بگیره و به همه جا برسه؟ خب این مشکل اعتیاد مادر عروس رو میشه حل کرد.
مشکل اصلی ما ایرانی ها اینه که همیشه برای مردم زندگی کردیم و میکنیم نه برای خودمون. بسیاری از لذت های زندگی رو به خاطر حرف مردم از دست میدیم و وقتی بدبخت شدیم همون مردم به ریشمون میخندن.
باز هم تاکید می کنم که خانواده نقش مشاوره باید داشته باشه و با منطق و روی خوش با جوانی که قصد ازدواج داره بحث کنه و تنها اگر مشکلی که نشه حلش کرد وجود داشت این ازدواج صورت نگیره. در غیر این صورت و اگر واقعا جوان به اون حد از عقلانیت و منطق رسیده که میدونه داره چیکار میکنه خانواده باید نقش حمایتی داشته باشه و سنگی از سر راه زندگی این جوون ها برداره.

انقدر شکست میخورم تا راه پیروزی را یاد بگیرم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: tabassomesayna , morweb , hosnieh , shazde kuchulo , RASPINA , virtual girl , NP-Cσмρℓєтє , sahar salehi , sand , نازین , kmn209 , neda_Network , zahra_ce87 , ماه و خورشید , mm123456789 , Bahar_HS , shima_24 , amir.monfared1369 , sabafarhadi , Parisa-SH , pari6825 , مونا۷۰ , tarannom70 , قاصدک۲۳
ارسال:
۱۱ مهر ۱۳۹۳, ۰۶:۴۵ ب.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
اگه قراره با این وضع اقتصادی و بیکاری جوانان و آمار سرکش طلاق بخصوص تو کلان شهرها کسی به فکر ازدواج باشه باید بهش ایوالله گفت..
یکی اون اسید رو بده من بخورم!

I feel loneliness in my room
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: virtual girl , roger670 , sand , tohidi4503 , neda_Network , Bahar_HS , Riemann , termeh93
ارسال:
۱۱ مهر ۱۳۹۳, ۰۷:۰۷ ب.ظ
RE: ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
(۱۰ مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۱۴ ق.ظ)khalilparvar نوشته شده توسط:  مادرم روزی هشتصد و شصت و هفت هزار بار می گوید ازدواج کنم!...

و بی شک اگر من روزی با مردی ازدواج کنم که با هم به مهمانی های احمقانه ای برویم که مردان یک طرف جمع شوند و از سیاست و کار و فوتبال بگویند و زنان یک طرف دیگر جمع شوند و از پدیکور و مانیکور و انواع و اقسام رژیم غذایی و ساکشن و پروتز لب و ... و جُک های .... و .. و سریال های ترکیه ای ماهواره و خرم خاتون حرف بزنند، خودم را آتش می زنم!!!

مادر ِ من، عزیز دلم،
اگر مردی را پیدا کردی که با من به دوچرخه سواری و تئاتر دیدن و کنسرت رفتن و فیلم دیدن و آهنگ های (غیر پاپ) دانلود کردن و شعر و کتاب خواندن و کافه رفتن و شب گردی های بی هوا و سفر های بی هوا با کوله پشتی و عکاسی و نقاشی و سر به سر هم گذاشتن و دیوانه بازی هایی از این دست زد،
و آنقدر به با هم بودنمان ایمان داشت که به زمین و زمان و هر پشه ی نَری که از دور و برم رد می شود گیر نداد، و به من احساس "رفیق" بودن داد و نه تنها احساس "زن" بودن، طوری که تمام دنیا به رفاقت و رابطه مان حسودی شان شد و مجبور شدیم برای چشم نظرهایشان هر روز اسفند دود کنیم
آن وقت شاید یک فکری برای رسیدنت به آرزویت کردم!...
که با علم به اینکه این خراب شده نامش ایران است، و ازدواج به جای اینکه سندِ با هم بودنِ "من" و "او" باشد، سندِ با هم بودن دو ایل و طایفه و حرف و حدیث هایشان و احتمالا همان مهمانی های احمقانه و غرق شدن در باتلاقِ خرج و مخارج و روزمرگیِ محض ست،
احتمالا هرگز به آرزویت نخواهی رسید...
مرا ببخش....

پاراگراف اولت رو دوست دارم باهات موافق هستم
پاراگراف دومت که ارزوی همه هست و همه دوست دارن باهات موافق هستم
پارگراف سومت خیلی عجیبه؟! یعنی از اینکه پشه های نر دور برت باشن خوشحال میشی؟Big Grin
پارگراف چهارمت خوبه ولی ایران خراب شده نیست، بهش میگن کشور درحال توسعهTongue

من بزرگ ترین مشکل سر راه جوون ها برای ازدواج رو وضعیت بد اقتصادی( نبود کار مناسب، درامد پایین ....)
و همچنین نداشتن اولیه های ضرور در زندگی مثل خانه و .... می دانم. به علاوه من حس می کتم که با وجود
منابع مالی مناسب در هر زندگی زناشویی اختلافات به طرز قابل توجهی کاهش پیدا میکنه. خیلی از چیز هایی
که در بالا مثلا جزو ارزو ها مطرح شده مثل رفتن به سفر و دیونه بازی های اول جوونی نیاز به پول داره Blush
ولی در معیت مشکلات اقتصادی، ذائقه مردم کم کم به سمت تفریح های کم خرج تر رفت و این تفریح ها بعد از مدتی
گندش درآمد. چون اگه شما همش پای تلوزیون باشی یا سر کار فکر می کنی توی یک مهمونی دربارهی چه چیز
دیگری می تونی صحبت کنی مخصوصا مهمونی های عید که ۱۲ شبِ پیاپی قراره همدیگر رو ببینید. در ضمن یک اختلاف
فاحش هم در میان نسل قیل و نسل فعلی هست و اون تحصیلات هست. که از طرفی به دلیل سنتی بودن کشور روند زندگی به نوعی
توسط نسل قبلی ها تولید و توسط ما تحمل می شه. در این مواقع من فقط نمیدونم جای دین کجا هست. ایکاش ما
به جای سنتی بودن دینی بودیم.Angel
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Riemann , sand , morweb , shazde kuchulo , RASPINA , virtual girl , sahar salehi , kingmax , helena , neda_Network , sabafarhadi , termeh93
ارسال:
۱۱ مهر ۱۳۹۳, ۰۸:۲۲ ب.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
من که واسه خودم زندگی میکنم اینقدر خوبه هر کسم بخواد غیر علمی باهام حرف بزنه سرویسش میکنم منظورم اینه که بخواد حرف از مدل مو هات چرا اینه یا چرا همیشه کتونی میپوشی و الکی تر هم هست حرف اینکه تو این مهمونی ها میگن فلانی چند ماهه بارداره و فلانی بچه نداره و نمیشه ۰۰۰۰۰۰ شاعر میگه دهان گلخانه فکر است

رکاب بزن فرمون رو دس نزن خودش میبره اون جایی که باید ببرهBlushCool
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: morweb , f2000 , MShariati , elhamgh , sand , 8889223 , sss , 10:30 , neda_Network
ارسال:
۱۲ مهر ۱۳۹۳, ۰۶:۳۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۳۳ ق.ظ، توسط csharpisatechnology.)
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
باور کنید بهترین ها برای شما اتفاق خواهد افتاد. افکارتون رو مثبت کنید. با افراد منفی نگر مشورت نکنید. بهترین ها در انتظار شماست. به اذن خدا موفقیت نزدیک است.

ما می توانیمBig Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: RASPINA , neda_Network , Mohammad-A , shayesteNEY , shima_24 , amir.monfared1369 , Morza , پروفسور , قاصدک۲۳
ارسال:
۱۲ مهر ۱۳۹۳, ۰۱:۳۰ ب.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
(۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۳۲ ق.ظ)csharpisatechnology نوشته شده توسط:  باور کنید بهترین ها برای شما اتفاق خواهد افتاد. افکارتون رو مثبت کنید. با افراد منفی نگر مشورت نکنید. بهترین ها در انتظار شماست. به اذن خدا موفقیت نزدیک است.
این که خدا کمک میکنه هیچ شکی توش نیست. ولی بعضی وقتها بنده خدا نمیگذاره Big Grin
بگذارید اینجوری بگم که بعضی وقت ها صلاح خودمونو نمیدونیم و میخوایم با یکی ازدواج کنیم و اون خونواده طرف، ماشین و خونه و سند املاک داشته و نداشته رو میبینه. حالا سیکل نبودی دکتر هم بودی پوئن مثبت در نظر گرفته میشه Big Grin. ولی اگه سیکل بودی ولی پولدار بودی پوئن که چه عرض کنم شناسنامه تو بیار اسم دختره رو روز خواستگاری میزنن توش واست Big Grin
خوب ما هم ناقص العقل و جایز خطاییم دیگه بعضی وقتها دل رو نمیشه کاریش کرد. به حدی منی که هنوز تو لاین دل و قلوه و اینا نیستم هم میدونم Big Grin
ولی به نظر من هم اگر فرد مناسب پیدا بشه خیلی از چیزها حله. ولی دیگه خدایی یا باید حداقلها رو داشته باشید و یا با کمک شریک آینده زندگیتون توانتون در حدی باشه که کارتون خواب نشین یه وقتی.
ببخشید کلا کامنته داره مورد دار میشه ادامش ندم بهتره Big Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: neda_Network
ارسال: #۱۰
۱۲ مهر ۱۳۹۳, ۰۵:۲۱ ب.ظ
RE: ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
(۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۰ ب.ظ)crevice نوشته شده توسط:  
(12 مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۳۲ ق.ظ)csharpisatechnology نوشته شده توسط:  باور کنید بهترین ها برای شما اتفاق خواهد افتاد. افکارتون رو مثبت کنید. با افراد منفی نگر مشورت نکنید. بهترین ها در انتظار شماست. به اذن خدا موفقیت نزدیک است.
این که خدا کمک میکنه هیچ شکی توش نیست. ولی بعضی وقتها بنده خدا نمیگذاره Big Grin
بگذارید اینجوری بگم که بعضی وقت ها صلاح خودمونو نمیدونیم و میخوایم با یکی ازدواج کنیم و اون خونواده طرف، ماشین و خونه و سند املاک داشته و نداشته رو میبینه. حالا سیکل نبودی دکتر هم بودی پوئن مثبت در نظر گرفته میشه Big Grin. ولی اگه سیکل بودی ولی پولدار بودی پوئن که چه عرض کنم شناسنامه تو بیار اسم دختره رو روز خواستگاری میزنن توش واست Big Grin
خوب ما هم ناقص العقل و جایز خطاییم دیگه بعضی وقتها دل رو نمیشه کاریش کرد. به حدی منی که هنوز تو لاین دل و قلوه و اینا نیستم هم میدونم Big Grin
ولی به نظر من هم اگر فرد مناسب پیدا بشه خیلی از چیزها حله. ولی دیگه خدایی یا باید حداقلها رو داشته باشید و یا با کمک شریک آینده زندگیتون توانتون در حدی باشه که کارتون خواب نشین یه وقتی.
ببخشید کلا کامنته داره مورد دار میشه ادامش ندم بهتره Big Grin
من اگر تا آخر عمرمم شده مجرد بمونم نهایت ۲۰ تا سکه مهریه رو قبول می کنم.آخه آدم عاقل چرا باید خودشو وارد همچین ریسکی کنه ( مهریه) و یه عمری خودشو بدبخت کنه. حالا کاری به بعضی از شرایط استثنا که تعداد سال تولد میگیرن مهریه رو ندارم اما الان دیگه ۳۰۰-۴۰۰ تا سکه عرف بازاره.۳۰۰ تا سکه میشه ۳۰۰ میلیون من تا اخر عمرم هم کار کنم اینقدر در نمیارم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice , Boo , mehran1980 , neda_Network , Riemann , amir.monfared1369
ارسال: #۱۱
۱۲ مهر ۱۳۹۳, ۱۰:۳۰ ب.ظ
RE: ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
(۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۵:۲۱ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  
(12 مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۰ ب.ظ)crevice نوشته شده توسط:  
(12 مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۳۲ ق.ظ)csharpisatechnology نوشته شده توسط:  باور کنید بهترین ها برای شما اتفاق خواهد افتاد. افکارتون رو مثبت کنید. با افراد منفی نگر مشورت نکنید. بهترین ها در انتظار شماست. به اذن خدا موفقیت نزدیک است.
این که خدا کمک میکنه هیچ شکی توش نیست. ولی بعضی وقتها بنده خدا نمیگذاره Big Grin
بگذارید اینجوری بگم که بعضی وقت ها صلاح خودمونو نمیدونیم و میخوایم با یکی ازدواج کنیم و اون خونواده طرف، ماشین و خونه و سند املاک داشته و نداشته رو میبینه. حالا سیکل نبودی دکتر هم بودی پوئن مثبت در نظر گرفته میشه Big Grin. ولی اگه سیکل بودی ولی پولدار بودی پوئن که چه عرض کنم شناسنامه تو بیار اسم دختره رو روز خواستگاری میزنن توش واست Big Grin
خوب ما هم ناقص العقل و جایز خطاییم دیگه بعضی وقتها دل رو نمیشه کاریش کرد. به حدی منی که هنوز تو لاین دل و قلوه و اینا نیستم هم میدونم Big Grin
ولی به نظر من هم اگر فرد مناسب پیدا بشه خیلی از چیزها حله. ولی دیگه خدایی یا باید حداقلها رو داشته باشید و یا با کمک شریک آینده زندگیتون توانتون در حدی باشه که کارتون خواب نشین یه وقتی.
ببخشید کلا کامنته داره مورد دار میشه ادامش ندم بهتره Big Grin
من اگر تا آخر عمرمم شده مجرد بمونم نهایت ۲۰ تا سکه مهریه رو قبول می کنم.آخه آدم عاقل چرا باید خودشو وارد همچین ریسکی کنه ( مهریه) و یه عمری خودشو بدبخت کنه. حالا کاری به بعضی از شرایط استثنا که تعداد سال تولد میگیرن مهریه رو ندارم اما الان دیگه ۳۰۰-۴۰۰ تا سکه عرف بازاره.۳۰۰ تا سکه میشه ۳۰۰ میلیون من تا اخر عمرم هم کار کنم اینقدر در نمیارم

اگه نگرانی تون فقط این ۳۰۰ تا سکه است ازدواج کنید چون یک سری قوانین هست که اولا بیشتر از فکر کنم ۱۱۰ تا حساب نمیشه بعد طبق استطاعت مالیه ... میتونید از محضردارا بپرسید . هرچیه به نفع اقایونه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: morweb , mehran1980 , neda_Network , mortez28
ارسال: #۱۲
۱۲ مهر ۱۳۹۳, ۱۱:۴۶ ب.ظ
RE: ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
(۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب.ظ)masume_ml نوشته شده توسط:  
(12 مهر ۱۳۹۳ ۰۵:۲۱ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  
(12 مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۰ ب.ظ)crevice نوشته شده توسط:  
(12 مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۳۲ ق.ظ)csharpisatechnology نوشته شده توسط:  باور کنید بهترین ها برای شما اتفاق خواهد افتاد. افکارتون رو مثبت کنید. با افراد منفی نگر مشورت نکنید. بهترین ها در انتظار شماست. به اذن خدا موفقیت نزدیک است.
این که خدا کمک میکنه هیچ شکی توش نیست. ولی بعضی وقتها بنده خدا نمیگذاره Big Grin
بگذارید اینجوری بگم که بعضی وقت ها صلاح خودمونو نمیدونیم و میخوایم با یکی ازدواج کنیم و اون خونواده طرف، ماشین و خونه و سند املاک داشته و نداشته رو میبینه. حالا سیکل نبودی دکتر هم بودی پوئن مثبت در نظر گرفته میشه Big Grin. ولی اگه سیکل بودی ولی پولدار بودی پوئن که چه عرض کنم شناسنامه تو بیار اسم دختره رو روز خواستگاری میزنن توش واست Big Grin
خوب ما هم ناقص العقل و جایز خطاییم دیگه بعضی وقتها دل رو نمیشه کاریش کرد. به حدی منی که هنوز تو لاین دل و قلوه و اینا نیستم هم میدونم Big Grin
ولی به نظر من هم اگر فرد مناسب پیدا بشه خیلی از چیزها حله. ولی دیگه خدایی یا باید حداقلها رو داشته باشید و یا با کمک شریک آینده زندگیتون توانتون در حدی باشه که کارتون خواب نشین یه وقتی.
ببخشید کلا کامنته داره مورد دار میشه ادامش ندم بهتره Big Grin
من اگر تا آخر عمرمم شده مجرد بمونم نهایت ۲۰ تا سکه مهریه رو قبول می کنم.آخه آدم عاقل چرا باید خودشو وارد همچین ریسکی کنه ( مهریه) و یه عمری خودشو بدبخت کنه. حالا کاری به بعضی از شرایط استثنا که تعداد سال تولد میگیرن مهریه رو ندارم اما الان دیگه ۳۰۰-۴۰۰ تا سکه عرف بازاره.۳۰۰ تا سکه میشه ۳۰۰ میلیون من تا اخر عمرم هم کار کنم اینقدر در نمیارم

اگه نگرانی تون فقط این ۳۰۰ تا سکه است ازدواج کنید چون یک سری قوانین هست که اولا بیشتر از فکر کنم ۱۱۰ تا حساب نمیشه بعد طبق استطاعت مالیه ... میتونید از محضردارا بپرسید . هرچیه به نفع اقایونه
بالای صد و ده تا کیفری نمیشه اما ازت میگیرن خلاصه Big Grin دیگه مجموعه دلایل دست به دست هم دادن این یکیشه Cool
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: morweb , mehran1980 , neda_Network , software94
ارسال: #۱۳
۱۳ مهر ۱۳۹۳, ۱۱:۵۳ ق.ظ
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
خواهرم چیزی که شما آنرا باور دارید مفهوم واقعی زندگی است .
افسوس که بسیاری از ما آون رو گم کردم.
ای کاش مفهوم زندگی در سادگی خوردن یک اسکان چای را در کنار همسرمون متجلی می شد و زندگی را در حرکت برای تعالی فکر و اندیشمون و با هم بودن و برای هم بودن جستجو می کردیم.
آرزو می کنم شما هم با کسی ازدواج کنید که ... بوی ناب انسان بودن را برای شما متجلی کنه.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehran1980 , sand , neda_Network , nlp@2015 , sss , Menrva , Maryam-X , morweb , ماه و خورشید , nargesITgirl , mehrline , pari6825 , قاصدک۲۳
ارسال: #۱۴
۱۳ مهر ۱۳۹۳, ۰۲:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۲۲ ب.ظ، توسط saeidkhan.)
ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
سلام
من امروز این تاپیکو دیدم .
فقط به چیزیش واسم جالب بود :
چرا با اینکه اکثرا همه چیزو میدونن و کاملا در مورد همه چیز واقفن بازم عرفای معمول رو قبول میکنن و به ارمانای فکری هم که دوستان اشاره کردن اهمییت نمیدن.
به قول مایکل تو prison break
ادم باید در جهت اون ارمان و تغییری که تو ذهنشه گام برداره.

حالا به جای این حرفا واقعا به چیزایی که اعتقاد دارید عمل کنید .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: morweb , neda_Network , mehrline
ارسال: #۱۵
۱۳ مهر ۱۳۹۳, ۰۲:۵۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ۰۲:۵۵ ب.ظ، توسط didar.)
RE: ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج
(۰۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق.ظ)Nima Masghadi نوشته شده توسط:  فلسفه ازدواج تکامل روحی و وضعیت زندگی دو نفره. پسر ازدواج می کنه تا با کمک شریک زندگیش بتونه یک زندگی خوب رو فراهم کنه تا هر دوتاشون تعالی پیدا کنن. ازدواجی که توش پسر همه چیز رو مهیا کنه و فقط دختر رو واسه نیاز جنسیش بیاره تو اون زندگی که زندگی نیست و به نظرم توهین به زنه ( این عقیده منه). زندگی مشترک یعنی هر دو نفر سهمی در اون زندگی دارند و کسی نمیتونه به اون یکی بگه من این زندگی رو ساختم تو چیکار کردی؟ معذرت میخوام ولی زن که ماشین جوجه کشی نیست. زن مایه ارامش مرد باید باشه. مرد احساس کنه یکی هست که همه جوره اون رو میخواد و از طرف مقابل هم زن بدونه مردی رو داره که تمام تلاشش رو برای اسایش و رفاه اون انجام میده و چیزی کم نمیزاره در حد توانش.

فکر می کردم این جمله ها رو یه پسر فقط تو فیلما می گه Tongue

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد .... در پرنده شدن خویش بکوش
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: morweb , neda_Network , zahra_ce87 , Nima Masghadi , abji22 , amir.monfared1369


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  روابط احساسی خارج از ازدواج مردان متأهل morweb ۶۲ ۲۹,۷۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: fatemehbiglar
  هرچه می خواهد دل تنگت بگو... mengan ۵۸,۱۵۹ ۱۲,۴۵۳,۰۱۸ ۰۱ دى ۱۴۰۲ ۰۷:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: nlp@2015
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۵,۵۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  انخاب مسیر آینده ؟ آینده دکترا چه خواهد شد ؟ shivap ۱۰ ۱۰,۲۴۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: WILL
  اخرین امار از ازدواج و طلاق در کشور mcse2010 ۱ ۲,۸۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  ازدواج فامیلی f.b ۲۶ ۱۷,۶۱۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  طالع بینی ازدواج αɾια ۹ ۴,۵۶۵ ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۰۵:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  [نکات زندگی] ۱۰ شرایط خطرناک برای ازدواج ! farazin ۱۷ ۱۷,۵۹۷ ۲۳ دى ۱۳۹۶ ۰۲:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: WILL
  آنچه مردان در مورد ازدواج و مهریه باید بدانند H-Arshad ۰ ۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad
  بررسی یال و دور منفی در فلوید Amir V ۱۶ ۱۶,۹۸۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: taha_h

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close