زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۵۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور

ارسال:
۰۸ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۳۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۴۶ ب.ظ، توسط parsaNA.)
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
سلام خدمت دوستان . همون طور که قبلا قول داده بودم‌، قرار شده بود یه سری کتابچه معروف برای آشنایی با روند دریافت پذیرش دکتری از دانشگاه های خارج از کشور رو در اختیارتون قرار بدم .

خوشبختانه دانشجوهای موفقی که این راه رو طی کرده اند‌، نگاهی هم به دانشجوهای داخل دارند و تا جایی که بتونند کمکشون می کنن . توی نت کتابچه های زیادی هست که دانشجوها رو با این هفت خان رستم Smile آشنا می کنه . منتها ما چون می خوایم به طور خاص تو رشته خودمون تحقیق کنیم‌، من سعی کردم راهنمایی هایی رو پیدا کنم که مربوط به رشته کامپیوتره .

یکی از معروفترین و کامل ترین کتابچه های راهنما ؛ فایل هایی هست که دانشجو های ایرانی دانشگاه MIT منتشر کرده اند . چهار تا کتابچه هست که یکی اش اخص مربوط به رشته کامپیوتره . این ۴ تا فایل رو از لینک زیر می تونید بگیرید . البته فایلی که مربوط به کامپیوتره به زبان انگلیسیه که تو خود سایت دانشگاه هم هست . این فایل PDF همون هاست . اون ۲ تا فایل فارسی هم که می بینید خیلی اطلاعات مفیدی توش هست که یکی اش خیلی قدیمه مربوط به سال ۲۰۰۰ و اون یکی مربوط به ۲۰۰۷ . هر دو رو دانلود کنید . اون فایل قدیمی هم همه چی اش قدیمی نشده فقط یه سری چیزا که در مورد آزمون هاست( تافل و ..) الان شرایط عوض شده که اونا خیلی مهم نیست .


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

تو فایل زیر هم می تونید اطلاعات و نیازمندی های همه دپارتمانهای دانشگاه MIT رو ببینید که مشخص می کنه مثلا دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر چه مدارکی رو از متقاضی می خواد .


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

تو این فایل برید به بخش Electrical Engineering and Computer Science مثلا در مورد مدارک مورد نیاز زبان و GRE این اطلاعات رو زده:

Tests required:
IELTS :Preferred Minimum score required: 7
TOEFL: Minimum score required: 600(250 for computer-based)
TOEFL may be waived by department
Department code: 78 (Computer Science) 66 (Electrical Engineering)
GRE: No , Except for LGO

و در مورد فیلدهای تحقیقاتی هم اینارو پیشنهاد کرده:

Areas of research offered:
Artificial Intelligence
Bioelectrical Engineering
Circuit Design
Communications
Computational Biology
Computer Graphics
Computer Networks
Computer Systems and Architecture
Devices and Materials
Electromagnetic Energy, Fields and Waves
Signal Processing
Systems, Decision and Control
Theoretical Computer Science

این مسئله هم که ما روی دانشگاه‌ام آی تی تمرکز کردیم به این دلیله که اطلاعاتش خیلی کامل‌تر و مفید تره به نسبت بقیه جاها . سعی می کنم از دانشگاه هایی دیگه هم اطلاعات مفیدش رو قرار بدم .
فعلا برا اینکه این پست طولانی‌تر نشه‌، ادامه نمی دم تا هم شما نظرتون رو بگید هم تو پست های مختلف بتونم بحث رو بازتر کنم .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012 , Msccom , polarisia , alime , HRZ , luna , parimehraban , mfXpert , hsh88 , saba_1984 , Potential , hanif , Helmaa , Jabar-Asadi , marjan2001 , delta , MEHDI_M , mahsaii , Mansoureh , Parva , Farzad.Hardware , Mahtab_m , fo-eng , 3erERFAN , taraneh123 , yass147 , sara_13686868 , Morris , neomit
ارسال:
۰۸ مرداد ۱۳۹۰, ۰۸:۴۷ ب.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
راه MIT از کجا می گذرد؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ مرداد ۱۳۹۰, ۱۰:۵۲ ب.ظ
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۰۸ مرداد ۱۳۹۰ ۰۸:۴۷ ب.ظ)nimaaa نوشته شده توسط:  راه MIT از کجا می گذرد؟

اولا از سجاد عزیز به خاطر باز کردن تاپیک هایی در این زمینه تشکر میکنم چون تو این جور زمینه‌ها اگر دوستانی که دارای تجربه هستن یا این که اطلاعاتی در این زمینه دارن بیان و بگن حتما مفید هست.
اما در جواب دوستمون باید بگم راه MIT از تلاش و پشتکار فراوانی میگذره و اینجا دیگه سهمیه چاره ساز نیست.
با توجه به شنیده‌ها و دیده هام راهش اینه که یه مدرک زبان خوب مثلا تافل با نمره بالای ۶ یا آیلتس بسته به دانشگاش داشتن یه سابقه خوب که شامل دانشگاه فارغ التحصیلی(از خیلی‌ها شنیدم که در درجه خیلی خیلی مهم نیست) و حتی من شنیدم معدل هم مهمه داشتن تحقیق و پژوهش های عالی در یک زمینه که برای ثابت کردنش هم میتونی به صورت چند مقاله و جورنال داشته باشی هر چی معتبر باشه بهتر البته جایی که می خوان پذیرشت کنن ممکنه حتی از داور هایی که مقالاتتو پذیرش کردن هم سخت گیر‌تر باشن چون به هر حال باید در راستای تحقیقاتشون قدم برداشته باشی(البته برای حالتی که یک استاد شما رو فاند کنه قضیه بحرانی‌تر میشه) و استفاده از تجارب کسانی که این راهو رفتن.
فایل فارسی که تو این سایت بودو من خوندم که مهمترینش همون زبان و پزوهش بود و سابقه تحصیلی بقیه موارد به نظر من زیاد قضیه بحرانی نبود در موردشون.
۴
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: parimehraban , parsaNA , hanif , nasogh , 3erERFAN , svk7 , hamedcan
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۰۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۴۶ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
مطالبی که از این به بعد قرار می دم‌، برگرفته از وبلاگ یکی از دوستامه که الان دانشجوی دکترای ریاضی کاربردی یکی از دانشگاه های تاپ کاناداست . فعلا وبلاگ رو معرفی نمی کنم تا مطالب لو نره‌، انتهای خوان هفتم وبلاگ ایشون رو هم معرفی می کنم .
همون طور که عرض کردم‌، گرفتن پذیرش تحصیلی در خارج از کشور( خصوصا دانشگاه های تاپ )‌، مراحل و سختی های زیادی داره که دوستم اینارو تو هفت خوان( مرحله )توضیح داده که واقعا بدردبخوره . حتی از خوندن مطالبش ممکنه متوجه بشین که اصلا برای اینکار ساخته نشدین .

خوان اول: مقدمات


۱- این روزها تقریبا اکثر دانشجویان در هر مقطعی که باشن علاقند هستن که برای ادامه‌ی تحصیلی به خارج از کشور برن، اینکه می تونن یا نه مساله ایست جدا، اما اگر امکانش براشون فراهم باشه لحظه ای درنگ نمی کنن. هر کس هم دلیلی داره، یکی دوست داره تحصیلاتش رو در دانشگاه های معتبر با امکانات پیشرفته ادامه بده تا معنای واقعی دانش رو لمس کنه، دیگری آینده روشنی در این کشور برای خود متصور نیست و قصد داره به بهانه‌ی تحصیل راهی برای گرفتن اقامت در خارج از کشور پیدا کنه، یکی دوست داره مدرکی از خارج از کشور بگیره و بعد از برگشتن به ایران در دانشگاهی خوب مشغول به کار بشه، دیگری امکان قبولی در کارشناسی ارشد یا دکترای داخل رو پیدا نکرده و نمی خواد برای قبولی صبر کنه یا عمرش رو در دوران سربازی تباه کنه. به هر حال هر کس دلیلی داره.

۲- اگر شما هم یکی از کسانی هستین که قصد گرفتن پذیرش تحصیلی از خارج کشور رو دارین توصیه میکنم دلیلی ارزشمند برای این کار داشته باشین، اگه صرفا به دنبال ادامه‌ی تحصیل هستین و کشور مقصد و دانشگاه مورد نظر براتون اهمیتی نداره پیشنهاد میکنم به خوندن این متن ادامه ندین چون فکر میکنم جزو افرادی هستین که برای وقت، عمر، جوانی و حتی پول خودشون ارزش قائل نیستن. مدرک گرفتن از هند و مالزی و اوکراین و این جور کشورها چه ارزشی داره؟ اگر صرفا دوست دارین به شما لقب فوق لیسانس یا دکتر داده بشه با صرف هزینه‌ی کمتر می تونین تحصیل خودتون رو در دانشگاه آزاد یا پیام نور یا مجازی یا غیرانتفاعی و غیره ادامه بدین، اگر هم آنقدر توانایی ندارین که حتی در این دانشگاه‌ها قبول بشین و صرفا میخواین با پول مدرک بگیرین بهتره مدرکی جعلی برای خودتون دست و پا کنین و اینقدر به خود زحمت ندین!!! اگر هم هدفتون از گرفتن پذیرش تحصیلی در کشورهای درجه دو گشت و گذار در خارج از ایرانه بهتره سفری توریستی داشته باشین تا بتونین تمام وقت به عشق و حال بپردازین!!!

۳- روی سخنم با کسانیه که هدف ارزشمندی برای ادامه‌ی تحصیل دارن. کسانی که برای خودشون و زندگیشون ارزش قائلن. کسانی که حاضرن سختی های فراوان رو به جان بخرن و از دانشگاهی معتبر پذیرش بگیرن. کسانی که نه تنها برای تحصیل خود هزینه ای پرداخت نخواهند کرد که بخاطر تلاش و شایستگیشون بورس تحصیلی هم دریافت خواهند کرد. کسانی که درک کردن که راه بسیار بسیار سختی پیش رو دارن، هفت خوانی که بر خلاف هفت خوان رستم تخیلی نیست و کاملا هم واقعیه، هم سختی هایش واقعیه و هم دستاوردهاش. روی سخنم با کسانیه که اونقدر هدف والایی برای خودشون تو زندگی ترسیم کردن و اونقدر انگیزه دارن که از هیچ هفت خوانی نمی ترسن. کسانی که تا اینجا تلاش را سرلوحه‌ی خودشون تو زندگی قرار دادن و اونقدر بک گراند روشن و رزومه‌ی خوبی دارن که میتونن از بهترین دانشگاه های جهان بورس تحصیلی دریافت کنن. کسانی که میدونن بعد از گرفتن بورس هم مسیری بسیار سخت‌تر رو پیش رو دارن و برخلاف خیلی‌ها که فکر میکنن درس خوندن خارج از کشور خیلی راحت‌تر از ایرانه می فهمن که اون هم هفت خوانی دیگست اما هدفشون اونقدر روشن و نتیجه اونقدر براشون ارزشمنده که حاضرن همه‌ی سختی‌ها رو به جون بخرن و پله های ترقی رو یکی پس از دیگری طی کنن.

۴- طی روزهای آینده قصد دارم تجربیات خودم در زمینه‌ی گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خوب خارج از کشور رو در اختیار دوستان قرار بدم. در این راه اونقدر سختی کشیدم که امیدوارم بیان این تجربیات کمی از دشواری راه دوستان کم کنه و حداقل با چشم باز در این مسیر گام بردارن. من خودم بورس دکترا گرفتم از کانادا (قبل از رفتن به سربازی) اما مطمئنم مطالبی که خواهم نوشت برای دوستانی که قصد پذیرش گرفتن برای فوق لیسانس رو دارن، دوستانی که از کشورهای خوب دیگه میخوان بورس بگیرن، دوستانی که سربازی رفتن و حتی خانمهایی که دنبال گرفتن پذیرش تحصیلی هستن هم مفید واقع خواهد شد.

۵- خوان اول آشنایی با مقدماته کاره، اینکه بدونید واقعا مسیر دشواری پیش رو دارین و اگه میخواین در میانه راه جا بزنین بهتره اصلا شروع نکنید. اینکه بدونین خوانهای بعدی چیه و یه دید کلی نسبت به این مسیر و سختی هاش پیدا کنید وبدونین عبور نکردن از هر کدوم به منزله‌ی نیمه تمام موندن کاره. اینکه بدونین بعد از گرفتن پذیرش باز هم هفت خوان دیگه ای پیش روتونه، کشور جدید، مردم جدید، فرهنگ جدید، زندگی جدید به دور از خانواده دوستان و هموطنانتون در غربت. در عین حال کسانی که انگیزه‌ی قدرتمندی دارن دوست دارن هر چه زودتر دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات رو آغاز کنن و هر چه زودتر به هدف ارزشمندشون دست پیدا کنن. خوان های بعدی که بطور مجزا و مفصل در متن های آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت عبارتند از:

خوان دوم: پیدا کردن دانشگاه و استادی که علاقه مند به کار با شما باشه،
خوان سوم: نمره‌ی زبان،
خوان چهارم: آماده کردن مدارک و ارسالشون و گرفتن پذیرش،
خوان پنجم: وزارت علوم،
خوان ششم: نظام وظیفه‌، و در نهایت
خوان هفتم: پاسپورت و ویزا.

نکته‌ی آخر اینکه چیزی نزدیک یک سال برای طی این هفت خوان و البته صرف هزینه ای چند میلیون تومانی رو در نظر بگیرید.


ادامه دارد...

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nimaaa , inteligentium , Potential , hanif , parimehraban , Br2012 , Helmaa , polarisia , delta , mahsaii , hsh88 , yass147 , sara_13686868 , Morris , neomit
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۱۸ ب.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
چرا حداقل نمره لازم برای IBT رو ننوشتن !؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۴۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۰۹ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۱۸ ب.ظ)Potential نوشته شده توسط:  چرا حداقل نمره لازم برای IBT رو ننوشتن !؟

اون فایل PDF منظورتونه ؟
حتما فراموش کرده اند Smile . اما نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون از ۱۲۰( iBT) معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی هستش که برای ورود به اکثر دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد نیازه. حالا تو اون فایل برای آزمون کاغذی ۶۰۰ رو حداقل خواسته که باید تبدیل بشه . یه فایل PDF توی سایت ets هست که معادل نمرات سه آزمون iBT,CBT,PBT رو محاسبه کرده . این فایل رو می تونید از لینک زیر دانلود کنید:


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


من نگاه کردم نمره ۶۰۰ آزمون کاغذی معادل ۱۰۰ اینترنتی و ۲۵۰ کامپیوتری می شه .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential , Br2012
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۴۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۸ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
خوان دوم: پیدا کردن استاد و دانشگاه

۶- گام اول اینه که باید رزومه یا همون CV خودتون رو آماده کنید. CV به نوعی نشون دهنده‌ی پیش زمینه‌ی علمی شماست. در CV باید به معدل، رشته، گرایش و تاریخ تحصیل خودتون در دوره لیسانس و فوق لیسانس اشاره کنید. به عنوان پروژه‌ی لیسانس و پایان نامه‌ی فوق لیسانس. به نمرات درس های اصلیتون در دوره کارشناسی و تمام نمرات کارشناسی ارشدتون. به نرم افزارهای برنامه نویسی که باهاش آشنایی دارین و عنوان چند تا از برنامه هایی که نوشتین. به تجارب تدریسی که مثلا به عنوان استاد حل تمرین در دانشگاه داشتین یا تجارب کاری مرتبط با رشتتون. به کارهای پژوهشی که انجام دادین و عنوان مقالاتتون و خلاصه هر چیز دیگه ای که شما رو فردی توانمند و برجسته نشون بده مثلا عنوان شاگرد اولی در دوره‌ی لیسانس یا رتبه‌ی خوبتون در آزمون فوق لیسانس. در نهایت هم اسم و مشخصات اساتیدی که باهاشون کار کردین و میتونین ازشون توصیه نامه یا همون Recommendation بگیرین رو ذکر می کنین (در مورد توصیه نامه در خوان چهارم توضیح خواهم داد). اگر نقطه‌ی تاریکی در بک گراندتون هست اون رو پنهان نکنین مثل یک درس افتاده، چون بعدا که ریز نمرات کاملتون رو برای دانشگاه ارسال می کنین نه تنها این نقطه تاریک خودش رو نشون میده بلکه ممکنه به شما به دید یک فرد پنهان کار و حتی دروغگو نگاه بشه، اگه درسی رو افتادین و ترم بعد همون درس رو با نمره‌ی بالایی پاس کردین بهش حتما اشاره کنین. بطور کلی در CV باید در عین حال که خودتون رو از لحاظ علمی خوب نشون میدین، واقعیت‌ها رو هم پنهان نکنین، به هر حال همه‌ی ما در بک گراندمون مشکلاتی داشتیم، مطمئن باشین مهم اون نقطه‌ی تاریک نیست، مهم اینه که اون رو جبران کرده باشین.

۷- بطور کلی در گرفتن پذیرش، بعد از نمره‌ی زبان (خوان سوم) که به نوعی الزامی محسوب میشه مواردی که داری اهمیت زیادی هستن بترتیب عبارتند از معدل، توصیه نامه‌ها و در نهایت سایر مواردی که در CV ذکر کردین و میتونه شما رو بالاتر از بقیه قرار بده. بچه هایی که قصد دارن برای دوره‌ی فوق لیسانس پذیرش بگیرن طبیعتا رزومه‌ی ضعیف تری نسبت به یک فوق لیسانس دارن ولی نباید نگران باشن چون این مشکل تمام بچه های کارشناسیه. مهمترین فاکتور برای شما معدلتون خواهد بود و توصیه نامه هایی که میتونین بگیرین. اگر در دوره‌ی لیسانس تجربه‌ی کاری مثلا در آزمایشگاه یا کلاس حل تمرین داشتین هم میتونه بسیار مفید واقع بشه.

۸- سوال دیگه ای که ممکنه پیش بیاد در مورد دانشگاهه. خیلی‌ها معتقدن درس خوندن در دانشگاه های سطح پایین مثلا آزاد یا پیام نور ممکنه مشکل ساز بشه. من نمی تونم نظر قطعی در این مورد بدم چون موقع ثبت نام آنلاین برای درخواست پذیرش، وب سایت بعضی از دانشگاه های خارجی نام دانشگاه های مطرح ایرانی رو ذکر کردن اما اگر استاد ایرانی در دپارتمانی که دارین واسش درخواست پذیرش میدین وجود نداشته باشه اونا شاید واسشون دانشگاه شریف با دانشگاه های دیگه‌ی ایران فرقی نکنه!!! اما اگر استاد ایرانی توی اون دپارتمان باشه حتما ازش در مورد دانشگاه شما سوال خواهند کرد ضمن اینکه دانشگاه های بهتر اساتید بهتری هم دارن و در نتیجه توصیه نامه های شما هم بهتر و موثرتر خواهد بود. در نهایت اینکه اگر لیسانس دانشگاه سطح پایینی بودین و فوق لیسانس دانشگاه سطح بالا مشکلی وجود نداره (خود من همینطور بودم) اما اگر فوق لیسانس دانشگاه خوبی نبودین حتی الامکان درخواستتون رو جایی بفرستین که استاد ایرانی نداشته باشه. در نهایت اینکه مطمئن باشین رزومه‌ی قوی دانشگاه ضعیف رو جبران خواهد کرد ولی دانشگاه قوی رزومه‌ی ضعیف رو جبران نمیکنه!!!

۹- سبک پذیرش در کشورهای مختلف متفاوته، مثلا در کانادا یا امریکا استاد نقش بسیار زیادی داره یا به قول معروف دانشگاه های اونجا استاد محور هستن یعنی اول روزمتون رو برای استاد می فرستین اگر اون استاد از رزومه‌ی شما خوشش اومد کمک میکنه تا بتونین از اون دانشگاه پذیرش بگیرین اما تا جایی که من میدونم کشورهای دیگه بیشتر دانشگاه محور هستن یعنی وقتی به استاد ایمیل می زنین ممکنه بدون اینکه بهتون بگه روزمتون خوبه یا نه بگه رسما از طریق دانشگاه اقدام کنین (ولی معقول اینه که اول به استاد ایمیل بزنین). برای پیدا کردن دانشگاه می تونین از لیست دانشگاه های برتر که در سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
ارائه شده استفاده کنید. بعد از ورود به وب سایت دانشگاه، دانشکده یا دپارتمان مربوط به خودتون رو پیدا کنید و در قسمت هیات علمی یا faculty لیست اساتید اون دانشکده بررسی کنین تا استادی در زمینه‌ی کاری خودتون پیدا کنین. ایمیلی کوتاه مبنی بر علاقمندی خودتون به کار با اون استاد آماده کنین و به همراه CV خودتون براش ایمیل کنین. تعدادی از اساتید بهتون جواب نخواهند داد، تعدادی بدون اشاره به CV شما خواهند گفت که رسما از طریق دانشگاه اقدام کنین (اساتید کانادا و امریکا معمولا اینجوری نیستن)، تعدادی میگن ساپورت مالی برای گرفتن دانشجوی دکترا یا فوق لیسانس ندارن، تعدادی میگن اخیرا دانشجو گرفتن و فعلا دانشجوی جدید نمی گیرن، بعضی هاشون ممکنه بگن رزومتون زیاد مناسب نیست (من تا حالا چنین موردی ندیدم حالا یا ممکنه رزومم خوب بوده یا ممکنه نخواستن ناامیدم کنن!!!) و در نهایت تعداد کمی هم میگن که از رزومه‌ی شما خوششون اومده و توصیه می کنن که رسما از طریق دانشگاه اقدام کنین. احتمالا بعد از ارسال ۵۰ ایمیل بین ۵ تا ۱۰ استاد میتونین پیدا کنین که تعداد معقولیه!!!

۱۰ - بحث آخر و بسیار مهم در پیدا کردن دانشگاه واستاد مساله‌ی بورسیه و ساپورت مالیه. هزینه‌ی زندگی و تحصیل در کشورهای خوب و دانشگاه های معتبر اونقدر بالا هست (چند ده میلیون در سال) که معقوله بورس بگیرین. بورس تحصیلی شما معمولا از منابع خارج از دانشگاه تامین میشه مثل قراردادهایی که استادتون با شرکت های صنعتی داره. اساتید کانادایی و امریکایی اگر ساپورت مالی برای گرفتن دانشجو نداشته باشن همون اول میگن ولی اگر چیزی نگن نشون میده که شما بعد از گرفتن پذیرش بطور اتوماتیک بورس خواهید شد اما وضعیت کشورهای دیگه متفاوته. تا جایی که من میدونم برای اروپا یا استرالیا خودتون باید جدا از بحث پذیرش دنبال بورس هم باشین یعنی همونطور که برای پذیرش درخواست میدین و مدارکتون رو ارسال می کنین برای بورس هم جداگانه باید اقدام کنین. البته موارد زیادی هم دیدم که وب سایت هایی مثلwww.findaphd.com آگهی پذیرش دانشجو میزنن و مبلغ بورس رو هم همونجا اشاره می کنن یعنی گرفتن پذیرش و بورس یکی میشه اما خب بطور کلی گرفتن بورس از دانشگاه های امریکا و کانادا دردسر کمتری داره ولی تا جایی که میدونم مبلغ بورسشون هم کمتر از اروپا یا استرالیاست (مثلا ممکنه دانشگاه کانادایی ماهانه به شما ۱۵۰۰ دلار بده ولی دانشگاهی در اروپا ۲۵۰۰ دلار)، یا خیلی‌ها بخاطر آب و هوای بسیار سرد کانادا، اروپا رو ترجیح میدن. بطور کلی باید فاکتورهای مختلفی که ذکر شد رو در پیدا کردن دانشگاه و استاد در نظر بگیرین و بعد اقدام کنین. در نهایت اینکه اگر قصد دارین برای سپتامبر (شهریور) سال بعد پذیرش بگیرید از اوایل تابستان کار رو آغاز کنید و تا اواخر تابستان دانشگاه‌ها و اساتید موردنظر خودتون رو مشخص کنین. ضمنا نگران این نباشین که CV شما خوبه یا نه، معیاری در این زمینه وجود نداره، اون رو برای اساتید ارسال کنین و امیدوار باشین.

پی نوشت‌:
برای اطلاع از رنکینگ دانشگاه‌ها بهتره به سایت های زیر سر بزنید‌، مقیاس رتبه بندی سایت وبومتریک بر اساس سایت دانشگاه هاست که خیلی منطقی نیست . سایت های زیر بیشتر کمک می کنند:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

بازم اگه کسی سایت دیگه ای میشناسه معرفی کنه .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012 , polarisia , inteligentium , Potential , arshad90 , delta , Helmaa , mahsaii , saba_1984 , hanif , taraneh123 , yass147 , sara_13686868 , neomit
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۰, ۰۶:۴۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۴۱ ق.ظ، توسط Potential.)
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
من فکر میکردم که تو CV باید به نقاط قوت اشاره بشه نه نقاط ضعف‌! ?

لطفا نظرتون رو بگید ... چون روش صحیح اینه که به دستاوردها اشاره بشه ...

"Many of life 's failures are people who did not realize how close they are to success when they gave up "
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۱۱:۵۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۵۹ ق.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
خوان سوم: نمره‌ی زبان

۱۱- نمره‌ی زبان یکی از مهمترین عوامل در گرفتن پذیرش تحصیلی در خارج از کشوره. درصد بسیار زیادی از دانشجویان خوب، صرفا بخاطر اینکه نمیتونن نمره‌ی زبان انگلیسی رو بیارن یا موفق به گرفتن پذیرش نمیشن یا کلا از اول بی خیال اقدام برای پذیرش میشن. در حقیقت نمره‌ی زبان ملاکیست که اگر نداشته باشین عملا شانسی برای موفقیت در این کار ندارین پس بهتره از همین امروز یادگیری زبان رو شروع کنین چون حتی یک روز هم میتونه تعیین کننده باشه. ضمن اینکه اگه رزومه‌ی قوی ای داشته باشین سطح دانشگاهی که ازش پذیرش میگیرین رو نمره‌ی زبانتون تعیین میکنه چرا که دانشگاه های سطح بالاتر نمره‌ی زبان بالاتری هم در نظر میگیرن. خیلی مواقع شما استاد بسیار خوبی در دانشگاهی با رتبه‌ی بالا پیدا کردین ولی صرفا بخاطر اینکه نمره‌ی زبانتون کمی از نمره‌ی مورد نظر دانشگاه کمتره مجبورین که اون استاد و دانشگاه رو بی خیال بشین!!!
۱۲- برای موفقیت در آزمونهای معتبر زبان انگلیسی مثل TOEFL iBT، TOEFL pbt یا IELTS باید به یه سطح حداقلی رسیده باشین و بعد شروع کنین به آماده شدن برای آزمون. در حقیقت اگر سطح زبانتون تعریف چندانی نداره بهتره اول با رفتن به آموزشگاه های زبان یا خوندن کتابهایی مثل Interchange و Passage خودتون رو به اون سطح حداقلی برسونین و بعد به سراغ کلاسها و کتابهای تافل و آیلتس برین. اینکه میگن اگه ABCD رو هم بلد نیستی میتونی با ۶ ماه از صبح تا شب زبان خوندن نمرشو بیاری حرف بی اساسیه چون اولا این آزمونها استاندارده و نمیشه الکی نمرشو گرفت، ثانیا کی شش ماه وقت خالی داره که همش زبان بخونه و تازه وقت هم داشته باشه، مگه میشه آدم ۲۴ ساعته زبان بخونه و ازش متنفر نشه؟!!! معقول ترین راه اینه که هر چقدر لازمه وقت بذارین و به اون سطح حداقلی برسین، بعدش با صرف ۳ ماه روزی یک یا دو ساعت میتونین نمره‌ی مدنظرتون رو بدست بیارین.

۱۳- گام بعدی اینه که آزمونی که تمایل به شرکت در اون رو دارین مشخص کنین. تفاوت عمده‌ی TOEFL iBT (اینترنتی) و TOEFL pbt (کاغذی) اینه که در اولی قسمت Speaking وجود داره و در دومی Grammar، پس اگر در صحبت کردن ضعیف هستین و در گرامر قوی، آزمون کاغذی براتون مناسب تره و بالعکس. قسمت های Reading، Speaking و Writing در هر دو آزمون تافل مشترکه با این تفاوت که در تافل اینترنتی شما با کامپیوتر، ماوس، کیبورد، هدفون و میکروفون سر و کار دارین ولی در تافل کاغذی با کاغذ، قلم و بلندگوی سالن. تفاوت دیگه‌ی این دو آزمون اینه که فاصله برگزاری آزمون iBT کمتره (تقریبا هر هفته) ولی تعداد شرکت کنندگان در آزمون pbt بیشتره (یعنی ظرفیتش دیرتر پر میشه) ضمن اینکه ثبت نام و پرداخت هزینه‌ی آزمون تافل اینترنتی بصورت آنلاینه. برای ثبت نام iBT باید به سایت ETS (موسسه ای که آزمون تافل رو برگزار میکنه) مراجعه کنین، یک اکانت درست کنین و بعد زمان و مکان آزمون رو مشخص کنین و در نهایت هم هزینه‌ی آزمون رو با کارت اعتباری بین المللی مثل Visa یا MasterCard پرداخت کنین. برای پرداخت آنلاین میتونین از موسسه‌ی Leenyx کمک بگیرین که هم قابل اطمینانه و هم کارش رو سریع انجام میده و ظرف یک روز براتون کارت اعتباری مجازی با هزینه‌ی مورد نظرتون رو صادر میکنه (فقط یه مقدار قیمت هاش بالاست ولی می ارزه). مزیت بزرگی که آزمون تافل اینترنتی داره اینه که هم نتایج آزمون ظرف دو هفته اعلام میشه (برای آزمون کاغذی فکر کنم دو ماه باشه) و هم نتایج رسمی شما سریعا به دانشگاه های مورد نظرتون ارسال میشه و اگه محدودیت زمانی برای اعلام نمره‌ی زبانتون به دانشگاه دارین TOEFL iBT گزینه‌ی مناسب تریه. آزمون IELTS هم تقریبا مثل iBT برگزار میشه با یک تفاوت عمده در قسمت Speaking. در iBT شما جلوی کامپیوتر هستین، سوال مطرح میشه و شما توی یه میکروفون جواب میدین و صدای شما ضبط میشه اما در آیلتس شما با یک native speaker یعنی یه فرد خارجی بصورت رو در رو و نه از طریق کامپیوتر صحبت میکنین. در حقیقت قالب بخش اسپیکینگ آیلتس به نسبت تافل آی بی تی برای شما ناشناخته تره.

۱۴- من خودم در آزمون TOEFL iBT شرکت کردم و به همین دلیل میتونم بهتون راهنمایی کنم که چه منابعی رو بخونین ولی متاسفانه در مورد TOEFL pbt و IELTS نمیتونم کمکی انجام بدم. کتاب‌ها و نرم افزار های شبیه ساز زیادی برای آزمون تافل اینترنتی در بازار موجوده ولی من دو کتاب و یک نرم افزار رو معرفی میکنم و فکر میکنم مطالعه اونها کافی باشه. با کار کردن این سه منبع شما با تمام نکات ریز و درشت مورد نیاز آزمون iBT آشنا میشین. اولی کتاب رسمی ETS تحت نامThe Official Guide to the New TOEFL iBT هست که حتما اون رو بطور دقیق مطالعه کنین، مخصوصا نمونه های واقعی Speaking و Writing که بسیار مفیده. بعد از اون کتابی با عنوان Cracking the TOEFL iBT وجود داره که اون رو حتما بخونین مخصوصا فصل های مربوط به Speaking و Writing که در اون قالب هایی داده که اگر براساس اون قالب‌ها حرف بزنین و بنویسین نمره‌ی خوبی خواهید گرفت ولی اگر خارج از اون قالب‌ها حرف بزنین و بنویسین نمره‌ی کمی میگیرین حتی اگه بسیار عالی هم حرف بزنین و بنویسین، چرا که مصحح‌ها از شما انتظار دارن که بر اساس این قالب‌ها عمل کنین. آخرین منبع هم نرم افزار شبیه سازTOEFL iBT Barron’s هست که بسیار شبیه آزمون واقعی طراحی شده، هم از نظر قالب و هم از نظر سطح سوالات.

۱۵- نمره‌ی قابل قبول دانشگاه‌ها در سایتشون در قسمت English requirement اعلام میشه و نمره‌ی زبان انگلیسی و سایر مدارک شما باید قبل از deadline تعیین شده توسط دانشگاه بدستشون برسه. deadline اکثر دانشگاه های کانادا و امریکا ژانویه و فوریه هست (دی و بهمن) پس بهتره برنامه ریزی کنین که حداکثر تا اواخر پاییز آزمون زبان رو داده باشین. بسیاری از دانشگاه‌ها اگر نمره‌ی مورد نظر رو کسب نکنین در صورتی که رزومه‌ی خوبی داشته باشین و نمرتون هم خیلی کمتر از حداقل مورد نظر دانشگاه نباشه به شما فرصت مجدد میدن تا دوباره در آزمون زبان شرکت کنین ولی سعی کنین نمره‌ی زبان دوم رو حداکثر تا قبل از عید کسب کنین تا از نظر زمان به مشکل برنخورین. هزینه‌ی هر بار ثبت نام در آزمون زبان رو چیزی حدود ۲۵۰ هزار تومن در نظر بگیرین و این رو هم فراموش نکنین که زبان انگلیسی یه ابزار مورد نیازه و اگر واقعا زبان بلد نباشین حتی اگر پذیرش هم بگیرین بعدا به مشکل برخواهید خورد، فکر نکنین چون آزمون TOEFL pbt وجود داره پس هیچ وقت لازم نیست Speaking یاد بگیرین، زبان رو آهسته و پیوسته بخونین نه بخاطر گرفتن نمره‌ی تافل و آیلتس بلکه بخاطر اینکه واقعا زبان یاد بگیرین.


The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: delta , Jabar-Asadi , Helmaa , polarisia , Potential , saba_1984 , hanif , taraneh123 , yass147 , sara_13686868 , neomit
ارسال: #۱۰
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۰۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۱۱ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۰۹ مرداد ۱۳۹۰ ۰۶:۴۱ ب.ظ)Potential نوشته شده توسط:  من فکر میکردم که تو CV باید به نقاط قوت اشاره بشه نه نقاط ضعف‌! ?

لطفا نظرتون رو بگید ... چون روش صحیح اینه که به دستاوردها اشاره بشه ...

منم مثل شما فکر می کردم . اما این مطلب که آوردم حاصل یه تجربه است و تجربه نشون داده که نقاط ضعف هم علاوه بر نقاط قوت باید گفته بشه . تاکید بیشتر رو نقاط قوته‌، اما اگه به قول دوستمون نکته ای هست که ممکنه بعدا متوجه بشن( و البته باید مهم باشه )‌، بهتره که همین اول گفته بشه‌، مثل افتادن تو درس خاصی .

بنابراین اصل بر اینه که دستاوردها، تجربه‌ها‌، پروژه‌ها‌، مقالات و کارهای پژوهشی و... تو رزومه قرار بگیره . ضمن این که اگه نقطه‌ی تاریک مهمی هم هست باید اعلام بشه که بعدا پشیمونی به بار نیاره .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential
ارسال: #۱۱
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۳۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۳۹ ب.ظ، توسط nimaaa.)
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
سلام میشه بگید ۱- تو بهترین حالت و بدترین حالت( در صورتی که بورسیه گرفتی )هزینه‌ی تخمینی چقدره ؟ با فرض این که مشکل پایان خدمتم نداشته باشی. ۲- اگه معدل کارشناسی و قاعدتا نمرات دروس کم باشه چه جوری میشه جبران کرد؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۵۳ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۳۸ ب.ظ)nimaaa نوشته شده توسط:  سلام میشه بگید ۱- تو بهترین حالت و بدترین حالت( در صورتی که بورسیه گرفتی )هزینه‌ی تخمینی چقدره ؟ با فرض این که مشکل پایان خدمتم نداشته باشی. ۲- اگه معدل کارشناسی و قاعدتا نمرات دروس کم باشه چی میشه جبران کرد؟
سلام
۱- نمی شه تعیین کرد‌، اگه خوان اول رو خونده باشید‌، آخرش نوشته که احتمالا چند میلیون تومان باید خرج کنید . این تازه مربوط می شه به دو سال پیش . الان حتما بیشتر هم شده . اما من خودم با یکی از دانشجوهای دانشگاه جورج واشنگتن امریکا ارتباط دارم و یه بار ازش پرسیدم که حداقل چقدر پول لازمه فقط برای رفتن و به قول معروف جاگیرشدن در صورتی که بورس بشیم ؟ که بهم گفت کم کم ۱۰-۸-۷ میلیون . خصوصا برای امریکا که از ایران پرواز مستقیم نداره و فرد مجبوره اول یه سری هم به دوبی یا کشورهای همسایه بزنه Smile اما مثلا برای مالزی در صورت بورس این هزینه کم‌تر هم میشه .

۲- اگه ارشد رو ایران هستید سعی کنید تو این دوره نمره های عالی بیارید . کارهای پژوهشی‌، مقالات‌، توصیه نامه‌ها‌، نمره‌ی زبان و GRE‌، موضوع پایان نامه و بالطبع نمره ش‌، تجربه تدریس‌، اعتبار دانشگاه و ... می تونند جبران نمره های پایین باشند . زیاد جای نگرانی نداره .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nimaaa , Br2012 , Potential , saba_1984 , Xilinx
ارسال: #۱۳
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۰۳:۳۶ ب.ظ
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
خوان چهارم: ارسال مدارک و گرفتن پذیرش

۱۶- خوان بعدی در گرفتن پذیرش تحصیلی آماده کردن مدارکتون و ارسالش قبل از deadline دانشگاه هاست. معقول اینه که همزمان که مشغول پیدا کردن دانشگاه و استاد و آماده شدن برای آزمون زبان هستین مدارک رو هم جمع و جور کنید (یعنی از اوایل تابستان شروع کنین تا اینکه اواخر پاییز مدارک رو کامل کرده باشین). اگر برای پذیرش دکترا اقدام میکنین بطور نرمال مدارکی که باید در این مرحله بفرستین عبارتند از گواهی فارغ التحصیلی لیسانس، ریزنمرات لیسانس و فوق لیسانس و در نهایت توصیه نامه یا recommendation هاییه که از اساتیدتون میگیرین. گرفتن گواهی فارغ التحصیلی و ریز نمرات برای پسرها در خیلی از دانشگاه‌ها کاری بسیار سخته و آموزش دانشگاه بخاطر اینکه دانشجو سربازی نرفته ممکنه اذیتش کنن ولی به هر حالت هر کاری که میتونین انجام بدین تا مدارک مورد نظر رو بگیرین مثلا بجای مراجعه به آموزش مرکزی به آموزش دانشکده مراجعه کنید یا با رییس دانشکده یا استاد راهنما مشکلتون رو مطرح کنین و ازش کمک بخواین. در مورد توصیه نامه‌ها باید بگم که دو نوع توصیه نامه وجود داره. اولی فرمهای آماده‌ی توصیه نامست (recommendation form) که روی وب سایت دانشگاه های اون طرف وجود داره و استادتون باید اونها رو پر کنه. دومی هم نامه‌ی توصیه نامست (recommendation letter) که استاد شما خودش اون رو مینویسه و در مورد توانایی های شما در اون صحبت میکنه. برای گرفتن توصیه نامه‌ها هم در درجه‌ی اول باید به استاد راهنما و استاد مشاورتون مراجعه کنید چون اونها شما رو بیش از هر شخص دیگه ای میشناسن. اگر استاد شناخته شده‌ی دیگه ای دارین مثلا یه استاد تمام (حتی استاد دوره‌ی لیسانستون) به اون هم مراجعه کنین و ازش توصیه نامه بگیرین. سه تا توصیه نامه کافیه فقط باید اونها رو در پاکت انگلیسی دانشگاه قرار بدین و استادتون هم روش رو به انگلیسی امضا کنه، بعد درب پاکت رو ببندین و چسب بزنین.

۱۷- مدارکی که در بالا ذکر شد حداقل مدارکیه که باید ارسال کنین. علاوه بر اون هر چیز دیگه ای که کمک میکنه تا شانس شما در گرفتن پذیرش و بورس بیشتر بشه رو باید اضافه کنین مثل نامه ای که رتبه‌ی کنکور لیسانس و فوق لیسانستون رو مشخص میکنه (میتونین این نامه رو با مراجعه به سازمان سنجش بگیرین)، نامه‌ی شاگرد اولی، گواهی ای که تجارب کاری و تدریس شما رو نشون میده، پرینت مقالاتی که آماده کردین (حالا چه مقاله چاپ شده چه نشده) و خلاصه هر مدرک مفید دیگه ای رو اضافه کنین. مدارکی که به زبان انگلیسی نیستن رو باید ترجمه‌ی رسمی کنین. بجز نامه‌ی سازمان سنجش که دارالترجمه اون رو رسما ترجمه میکنه برای سایر مدارک فارسی باید به وزارت علوم مراجعه کنین و مهر برجسته‌ی وزارت علوم رو روشون بزنین تا دارالترجمه واستون مدرک رو بطور رسمی ترجمه کنه در غیراینصورت ترجمه نیمه رسمی انجام میشه و شاید بعدا مشکل ساز بشه و دانشگاه ازتون ترجمه‌ی رسمی بخواد. برای ترجمه‌ی رسمی هر نسخه از مدارکتون چیزی حدود ۱۰ هزار تومان رو در نظر بگیرین. علاوه بر تمام مدارک بالا نامه‌ی با عنوان SOP یا statement of purpose هم باید آماده کنین که توش در حد یک صفحه از دلایلتون برای ادامه‌ی تحصیل، علاقتون به رشته‌ی تحصیلی، شغل ایده آل آینده و دلایل ایده آل بودن اون شغل برای شما و دلایل انتخاب دانشگاه مدنظرتون برای مقطع بالاتر مینویسین و اون رو به علاوه‌ی CV که قبلا آماده کردین به مدارکتون ضمیمه میکنین.
۱۸- قبل از ارسال مدارک باید روی سایت دانشگاه بصورت آنلاین درخواست پذیرشتون رو ثبت کنید و هزینه ثبت یا همون application fee رو بصورت online پرداخت کنید (برای توضیحات پرداخت آنلاین به خوان سوم مراجعه کنید). ثبت آنلاین کار سختی نیست و فقط درست کردن یک اکانت و پر کردن یک سری فرمه و شاید سخت ترین مرحلش همون پرداخت آنلاینه که باید برای هر دانشگاه چیزی حدود ۱۰۰ هزار تومان در نظر بگیرین بنابراین تا مطمئن نشدین که شانس پذیرشتون در دانشگاهی بالاست اون دانشگاه رو در نظر نگیرین و هزینه‌ی ثبت نام آنلاینش رو پرداخت نکنین. بعد از ثبت نام آنلاین باید حداکثر دو هفته قبل از deadline دانشگاه، مدارک رو با پست سریع بفرستین که مدارک رو ظرف یک هفته به دورترین نقاط دنیا ارسال میکنن. من خودم Aramex رو توصیه میکنم چون کارهاش سریع و خدماتش کامل‌تر از سیستمهایی مثل DHL یا TNT هست. برای هر سری ارسال مدارک هم چیزی حدود ۴۰ هزار تومن رو باید در نظر بگیرین که با هزینه‌ی ترجمه و application fee حدودا ۲۰۰ هزارتومن به ازای هر دانشگاه میشه.

۱۹- مدارک رو که ارسال کردین باید با دانشگاه و استاد در ارتباط باشین تا از وضعیت پذیرشتون آگاه بشین.حدودا یکی دو ماه بعد از deadline‌ها نفرات پذیرش شده مشخص میشن. اگر شما هم یکی از اون افراد خوشبخت بودین باید هر چه سریعتر با دانشگاه هماهنگ کنین تا نامه‌ی پذیرش و نامه‌ی بورس رو براتون ارسال کنه (ایده آل اینه که قبل از عید نامه‌ها به دستتون برسه تا بعد از عید برین سراغ خوان های بعدی). اگه بتونین دانشگاه یا استادتون رو قانع کنین که این دو نامه رو با پست سریع براتون بفرستن خیلی عالیه وگرنه دو حالت وجود داره، یا وقت کافی دارین که صبر کنین یا نه. اگه وقت دارین با پست معمولی چیزی حدود یک ماه طول میکشه تا نامه‌ها بدستتون برسه اما اگه وقت ندارین میتونین از سیستم پس کرایه‌ی Aramex استفاده کنین. این سیستم اینطوریه که با هماهنگی از ایران، آرامکس نمایندش رو به دانشگاه موردنظرتون میفرسته و اون میره نامه رو از دانشگاه تحویل میگیره و میفرسته ایران. نامه حدود یک هفته بعد به دستتون میرسه و هزینه این کار هم حدود ۶۰ هزار تومنه که در مواقع بحرانی از نظر زمان ارزشش رو داره.

۲۰- ممکنه شما برای ۵ دانشگاه اقدام میکنین و دو یا سه تای اونها به شما پذیرش میدن که شما باید یکی رو که از نظر دانشگاه، استاد و مقدار بورس بهتره انتخاب کنین. از نظر اخلاقی درست اینه که همون اول یک دانشگاه و استاد رو در نظر بگیرین و برای بقیه اساتید ایمیل بزنین و تشکر کنین که شما رو در نظر گرفتن ولی بگین که متاسفانه قادر به همکاری باهاشون نیستین، لازم هم نیست بگین از یه جای دیگه پذیرش بهتری گرفتین چون خودشون متوجه میشن!!! ولی اگه به هر سه تا بگین باشه من میام و بعد لحظه‌ی آخر بگین نه و به اصطلاح سر کارشون بذارین اصلا درست نیست و فقط وجهه‌ی دانشجوهای ایرانی رو خراب میکنین ضمن اینکه احتمالا اونها افراد ذخیره هم در نظر گرفتن و اگه اول بهشون نه بگین میتونن اونا رو جایگزین کنن. به هر حال با این فرض که قبل از عید موفق به دریافت پذیرش شدین باید خودتون رو برای خوانهای بعدی آماده کنین که مربوط به افرادیه که مشکل سربازی دارن. اگر خانم هستین یا سربازی رفتین میتونین مستقیم برین به خوان هفتم وگرنه که باید خوان پنجم و ششم رو هم بگذرونین!!!

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: polarisia , Potential , saba_1984 , hanif , Br2012 , delta , hsh88 , sara_13686868 , neomit
ارسال: #۱۴
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۰۸:۱۶ ب.ظ
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
دوست من برای تافل ای بی تی شرکت کرده کلا ۱۴۰ هزار تومن خرج کرده !!! قبلنا گرون‌تر بوده گویا

how i wish....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۱۲ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۳۵ ب.ظ
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
خوان پنجم: وزارت علوم


۲۱- از این خوان به بعد کارهای اداری و از این اتاق به آن اتاق رفتن‌ها آغاز خواهد شد!!! اگر پسری هستید که کارت پایان خدمت ندارین باید بارها به وزارت علوم برین. برای تشکیل پرونده، گرفتن نامه برای نظام وظیفه و اداره‌ی گذرنامه، گرفتن مجوز دریافت مدارک رسمی تحصیلیتون و گرفتن نامه‌ی اجازه‌ی خروج. خوشبختانه کارها تو وزارت علوم نسبتا سریع انجام میشه ولی خب اگر ساکن تهران نباشین رفت و آمد سخته و مجبورین چند باری به تهران سفر کنین. فقط فراموش نکنین که اگر بتونین از بعد از عید (اواسط فروردین) کارهاتون در وزارت علوم رو آغاز کنین مشکلی از نظر زمان پیدا نخواهید کرد. ضمنا از این خوان به بعد حتما از هر نامه و مدرکی که به شما داده میشه دو نسخه کپی بگیرین چون ممکنه بعدا لازمتون بشه!!!

۲۲- بعد از گرفتن نامه‌ی پذیرش باید به وزارت علوم مراجعه کنین. اگر فارغ التحصیل هستین هر چه سریعتر با دانشگاه تسویه حساب کنین و نامه‌ی معرفی به نظام وظیفه رو بگیرین. با ارائه‌ی اصل و کپی نامه‌ی پذیرش (قطعی یا مشروط)، نمره‌ی زبان، نامه معرفی به نظام وظیفه و البته شناسنامه و کارت ملی به وزارت علوم (قسمت اداره کل بورس و امور دانشجویان واحد ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور با هزینه‌ی شخصی) در وزارت علوم تشکیل پرونده میدین. درصورتی که دانشگاهی که ازش پذیرش گرفتین مورد تایید وزارت علوم باشه بعد از دو روز پرونده‌ی شما تایید میشه و نامه ای از طرف وزارت علوم به اداره‌ی نظام وظیفه‌ی تهران داده میشه که در اون قید شده که به شما معافیت تحصیلی برای ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور داده شده و شما میتونین با گذاشتن وثیقه از ایران خارج بشین. شما این نامه رو باید به اداره‌ی نظام وظیفه‌ی تهران ببرین برای گذاشتن وثیقه (جزئیات کامل در خوان ششم). ضمنا شما متعهد میشین که هر ترم نامه‌ی ثبت نام و ریزنمراتتون در دانشگاه خارج از کشور رو برای وزارت علوم ارسال کنین تا معافیت تحصیلیتون تمدید شه که این هم دردسریه!!!

۲۳- بعد از اینکه وثیقه گذاشتین نامه ای از طرف نظام وظیفه به وزارت علوم داده میشه مبنی بر اینکه شما وثیقه گذاشتین و خروجتون از کشور بلامانعه. با ارائه‌ی این نامه به وزارت علوم به شما سه نامه داده میشه. اولی برای اداره‌ی گذرنامه‌ی تهران و دو تای دیگه برای دانشگاه های لیسانس و فوق لیسانستون که به شما اجازه‌ی دریافت دانشنامه و ریزنمرات رسمی رو میده (البته به شرط خرید تعهدات تحصیل رایگان).

۲۴- توضیحات کامل در رابطه با گذرنامه رو در خوان هفتم خواهم گفت اما موضوعی که مرتبط با وزارت علوم میشه اینه که در هر تاریخی که شما نامه ای از وزارت علوم برای اداره‌ی گذرنامه میگیرین، اداره‌ی گذرنامه مهر خروجی روی پاسپورت شما میزنه که به شما اجازه میده تا دو ماه بعد از تاریخ نامه‌ی وزارت علوم از ایران خارج بشین. یعنی چی؟ یعنی مثلا شما ۱۵ اردیبهشت نامه ای از وزارت علوم برای اداره گذرنامه میگیرین، اداره‌ی گذرنامه از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ تیر به شما اجازه‌ی خروج از ایران رو میده. حالا شما مثلا ترمتون از شهریور شروع میشه، مجبورین برین مثلا ۱۰مرداد ماه دوباره یه نامه از وزارت علوم بگیرین تا مهر خروجتون بشه ۱۰ مرداد تا ۱۰ مهر که شهریور ماه یعنی تاریخ بلیط هواپیماتون رو هم پوشش بده!!! در ضمن اگه مثلا بین تحصیلتون به ایران برگشتین باز باید برین وزارت علوم نامه بگیرین تا مهر خروج جدید توی گذرنامتون درج شه!!! خلاصه اوضاعیه!!!

۲۵- دو نامه‌ی دیگه ای که از وزارت علوم دریافت میکنین مرتبطه به دانشگاه های لیسانس و فوق لیسانستون. اگر شما در هر کدوم از این دو مقطع در دانشگاهی دولتی درس خوندین مجبورین تعهدات تحصیل رایگانتون رو بخرین یعنی چی؟ یعنی اینکه برای دوره‌ی لیسانس حدود یک میلیون تومن و برای دوره‌ی فوق لیسانس حدود یک و نیم میلیون تومان باید پرداخت کنین. ضمنا فراموش نکنین تا این پول رو به حساب وزارت علوم واریز نکنین به شما این دو تا نامه داده نمیشه، پس بهترین کار اینه که به محض اینکه وثیقه‌ی نظام وظیفه رو گذاشتین به دانشگاه لیسانس و فوق لیسانستون مراجعه کنین و شرایط خرید مدرک رو بپرسین. اونها به شما شماره حساب وزارت علوم رو میدن. بعد که پول رو واریز کردین و فیشش رو به دانشگاه ارائه کردین دانشگاه به شما نامه ای خطاب به وزارت علوم میده که ایشون تعهدات تحصیل رایگانشون رو پرداخت کردن. شما با ارائه‌ی این نامه به وزارت علوم میتونین نامه های دریافت دانشنامه و ریزنمرات رسمی رو دریافت کنین. ضمنا فراموش نکنین که شاید برای گرفتن پذیرش به اصل دانشنامه و ریزنمراتتون نیاز نداشتین ولی بسیاری از دانشگاه‌ها به شما پذیرش مشروط به ارائه‌ی مدارک رسمی میدن ضمن اینکه برای گرفتن ویزا هم بهشون نیاز پیدا خواهید کرد پس مجبورین این هزینه رو هم پرداخت کنین!!!

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012 , delta , hanif , luna , Potential , Jabar-Asadi , neomit


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  روابط احساسی خارج از ازدواج مردان متأهل morweb ۶۲ ۳۰,۰۷۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: fatemehbiglar
  دریافت مدارک تحصیلی به صورت آنلاین امکان داره ؟ MohsenRezaei ۱ ۲۰۷ ۰۹ دى ۱۴۰۲ ۰۴:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: MohsenRezaei
  پذیرش با عنوان قرآن کاوی رایانشی s-nowrozi ۴۷ ۳۱,۱۰۹ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  چگونگی پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ۹۹-۱۴۰۰ edumoshaver1 ۰ ۱,۸۳۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۵:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: edumoshaver1
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۱۹۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور چین shapor_hadifar ۰ ۱,۶۶۰ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: shapor_hadifar
  اخرین امار از ازدواج و طلاق در کشور mcse2010 ۱ ۲,۸۶۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان npour ۵ ۶,۰۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  رتبه های دعوت شدگان مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص ali hjt ۵۹ ۵۰,۹۶۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: musicianband1
  چگونگی دانلود مقاله از سیویلیکا؟ sun-shine ۱۳ ۳۶,۵۶۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق.ظ
آخرین ارسال: moghim1349

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close