زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۷:۰۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

ملاک های ازدواج از دید خانم ها

نظرسنجی: بهترین ویژگی یک مرد که دخترا بهش اهمیت زیادی می دهند چیست؟
پول و ثروت(شامل خونه،ماشین مناسب و سرمایه)
زیبایی(بچه خوشگل بودن)
داشتن خانواده نجیب
سطح تحصیلات
با معرفت و با مرام بودن
مذهبی بودن
مذهبی نبودن
تک فرزند بودن
تک پسر بودن
فقط خود پسر برام مهمه
[نمایش نتایج]
 
ارسال: #۱۶
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۲۲ ق.ظ
ملاک های ازدواج از دید خانم ها
در پاسخ به javadjj حرفاتون درسته واقعا توقعات بالاست،اما فقط خانمها مقصر نیستن،خود آقایون هم مقصرند،میدونید اشکال از فرهنگمونه وقتی کسی هم زندگی رو آسون میگیره عوض اینکه قدرشو بدونن و بگن طرف چقد با فهم و کمالاته اتفاقا برعکس میگن از خداش بوده الکی دخترشو دادوانگار ازش سیر بود.و...
باور کنید بارها مردایی که خانماشون از هیچی نگذشتن وهیچ وقت فداکاری نکردن رو میبینم که چقدر هم شوهره دوسش داره وبهش احترام میذاره تازه کلی هم میگه زن زندگیه.اما برعکسشو قدر نمیدونن

من خودم همیشه زندگی مثل پدر مادرم دوست دارم که همه چیو با تلاش خودشون بدست اوردن از اول حاضر و آماده نبوده اما قبول کنید آقایون هم الان خیلی مسولیت پذیر نیستن.
واقعا پیدا کردن کسی که با ملاک های آدم جور باشه تو این دوره زمونه سخته ...ازدواج تو ایران یجور ریسکه باید ندیده و نشناخته بری جلو شاید خوب بود،وگرنه شناخت انقد راحت بدست نمیاد.
مشکل فقط دختر ها یا فقط پسرها نیستن...مشکل جامعه است،فرهنگمونه...

من اناری را، می کنم دانه، به دل می گویم:
خوب بود این مردم ، دانه های دلشان پیدا بود.
می پرد در چشمم آب انار: اشک می ریزم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , - rasool - , shima_24 , zeinab , white bird , sss , Asemaneabi , shayesteNEY
ارسال: #۱۷
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۲۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷ ق.ظ، توسط sepid.)
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
من متوجه نمی شم چرا اینقدر سخت و پیچیده به قضیه نگاه میکنن بعضی آقایان.
خوب به نظرم هر پسری اگر وضعیت متوسطی از لحاظ هوش و عقل و تحصیلات داشته باشه میتونه تو ۳۰ سالگی شرایط متوسط ازدواج رو به وجود بیاره، خوب خوبه دیگه، الان مشکل کجاس؟
البته مگر اینکه بخواد زودتر ازدواج کنه که در این صورت نیاز به پدر پولدار و یه دختر عاشق داره که باهاش بسازه، وگرنه یه ازدواج نرمال تو سی سالگی به نظرم چیز غیر قابل دسترسی نیست.
به نظرم اینکه ازدواج به ضرر خانوما هست یا نه ارتباط مستقیمی به شخصیت و هشیاری خانوم و اینکه بدونه کجاها باید از خودش بگذره و کجاها روی حقش پافشاری کنه و البته منطقی بودن همسرش داره و لزوما همیشه اینطوری نیس که به ضرر خانوما باشه.

آزادی این نیست که هر کس هر چه دلش خواست بکند، آزادی حقیقی قدرتی است که شخص را مجبور به انجام وظایف خود می کند.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shayesteNEY
ارسال: #۱۸
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۳۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۳۵ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۰۵ ق.ظ)javadjj نوشته شده توسط:  ....
۴-وسایل منزل در آخرین سطح و آخرین مدل های روز بازار
....

در مورد بقیه موارد نظر نمیدم ولی این یکی رو عموما خانواده دختر تهیه می کنن (البته نه در همه استان های کشور)، حالا دوستانی که میگن داماد باید یه سری مخارج رو بده بفرمایند مثلا خانواده عروس فقط یه یخچال فریزر بخواد بخره ۵-۶ میلیون درمیاد!!!!!! اگه نداشته باشن باید چیکار کنن! حالا شما بفرمایید بابای کارمند این خانم چطوری باید اینا رو تهیه کنه! (خود خانم که فکر نکنم بتونه از عهده همچین چیزی بربیاد!) بعد حالا یه گوش کوب جهازش کمتر داشته باشه برخی از (نمیگم همه) خانواده های داماد تا اخر عمر میگن عروسمون رو جهازش گوش کوب نداشت!!!!!! (شنیدم که میگم) بعدم نمی شه گفت حالا شما برید سر زندگیتون بعدا جهاز میدیم ما! (لطفا تقاضای نسیه نفرمایید رو نوشتن، حالا یا خود پسر یا خانواده اشBig GrinTongue) تازه به قول شما باید اخرین مدلهای روز بازار باشه!!

هدف این بود که بگم فقط خانواده دختر نیستند که در موارد مالی سخت گیری می کنن بعضا خانواده پسر هم گاهی مواردی ازشون دیده می شه که ادم می مونه چی بگه! و این که اقایونی که میگن سخت گیری خانواده های دختر زیاده وقتی شخصی به خواستگاری خواهرشون هم میاد و خانواده دختر محسوب می شن این مواردی رو که در مورد خودشون مطرح می کنن درنظر بگیرن!!

البته خلاف این موارد رو هم من دیدم. مثلا در موراد مخارج عروسی چون زیاده و از عهده خانواده یا خود داماد برنمیاد، خانواده عروس کمک می کنن و برخی از مخارج رو میدن. هنوز با همه این مشکلاتی که گفته می شه اطرافمون ازدواج هایی رو می بینیم. پس نمی شه گفت همه این جور فکر می کنند ولی بحث کفویت اهمیت داره بازم.

این حدیث رو جایی شنیدم، نتونستم تو نت دقیقش رو پیدا کنم واسه این نقل به مضمون می کنم : " مردی خدمت یکی از ائمه معصومین (فکر کنم امام صادق(ع) بودند) رفتند و گفتند نمی خوان ازدواج کنند. امام علتش رو سوال کردند و اون شخص گفتند چون پول کافی ندارند. بعد امام بهشون گفتند اگر من به شما ۱۰۰۰ دینار بدهم شما ازدواج می کنی؟ اون شخص گفتند حتی اگر قولش رو هم بدید من ازدواج می کنم. امام گفتند چرا؟ گفتند چون شما امام معصومید و دورغ نمی گید و زیر حرفتون نمی زنید. امام در جوابشون گفتند : چطور حرف من امام رو قبول می کنید ولی سخن خداوند رو که وعده داده اگر تهی دست باشید بعد از ازدواج خداوند از فضل خودش توانگرت می کنه رو باور نداری!"

(البته بحث تاپیک معیارهای ازدواج بود که تهش به همون علل تاخیر یا عدم ازدواج و امثالهم داره ختم می شه Tongue اگه قرار به ادامه بحث باشه فکر کنم بد نباشه اقایون متاهل یا کسایی که یه چند جا خواستگاری رفتند هم نظر بدن که چند جا بدلیل عدم داشتن تمکن مالی کافی جواب منفی شنیدن.)

چقدر حرف زدم!!! نمی دونم کی می خوام این پرحرفی رو درست کنم Tongue

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , Mänu , good-wishes , ppositiveenergy , shima_24 , leila taghizade , lotus , zibaziba , ماه بانو , تینا , ساریناز
ارسال: #۱۹
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۲۹ ب.ظ، توسط good-wishes.)
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
Big GrinBig GrinBig Grin قرار بود خانمها جواب بدن !!! Big GrinBig GrinBig Grin

من همون اول یه پست گذاشتم اما چون حدس زدم اینجا همه چی قاطی پاتی خواهد شد و همچنین چون یه مقدار ممکن بود از صحبتم برداشت نادرست بشه و خدشه ای در بحث ایجاد کنم و به مقصدی که صاحب تاپیک می خواد نرسه حذفش کردم. اما مثل اینکه ...

از صاحب نظران جمع عذرخواهم چون من دومین باری هست که در چنین تاپیک هایی نظر میدم و مثل خیلی ها مهارت صحبت در این زمینه رو ندارم اما الان فکر می کنم ما بعضی چیزها رو فراموش کردیم و من باید به یاد دوستان بیارم

هر کدوم ما باید از خودمون شروع کنیم.
من به شدت معتقدم خدا برای همه آدمها برنامه ای خاص خودشون چیده (از ابتدای زندگیش تا اون انتها) و بسته به اینکه فرد چقدر به این برنامه معتقد باشه و اون رو قبول داشته باشه طی همون مسیر از پیش تعریف شده پیش میره البته همه پیش میرن اما یکی چون اصل رو فهمیده از این طی مسیر (با همه سختی های ظاهریش) لذت میبره و یکی هم درگیر حاشیه میشه و همیشه فکر می کنه اشتباه رفته .

می خوام دقت بفرمایید که در مقوله ازدواج چه برای خانم ها و چه آقایان خیلی از بندها رو ما خودمون به پای خودمون می بندیم . و پیش از اینکه اتفاقی بیفته پیش بینی می کنیم که چه خواهد شد و متاسفانه طبق تصورات خودمون پیش میریم لذا می ترسیم و کنار می کشیم. نمی گم برنامه ریزی برای چیزهایی که غیر منتظره هستند نداشته باشیم. نمی گم آقا تلاشش رو نکنه که زندگی خوبی برای خانم مهیا کنه (چون حقیقت اینه که تا آقا آسایش رو فراهم نکنه خانم نمی تونه آرامش رو فراهم کنه و طرفین ازدواج اول باید تعریف آرامش و آسایش رو با هم چک کنند) و ...
اما خودمون خودمون رو به سمتی که دوست نداریم اتفاق بیفته هم سوق ندیم. بله الان وضع معیشت طوری شده که ممکنه همه نتونن زندگی مرفهی داشته باشند اما فراموش نکنیم این زندگی مرفه فقط برای طی مسیر دنیا هست و روزی به پایان خواهد رسید. مراقب باشیم مسیر ما رو از مقصد دور نکنه !

به شخصه فکر می کنم ازدواج یک تضمین خوشبختی دو طرفه هست که طرفین به هم میدن و قرار نیست فقط آقا نگران این باشه که خانم رو خوشبخت کنه . متاسفانه ما الان با این قضیه بیش از حد درگیریم و تا حدی هم خودمون بهش جهت میدیم و پررنگش می کنیم.
و با همه این اوصاف گاهی آقایون هم برای اینکه از زیر بار مسئولیتهاشون شونه خالی کنند حواشی رو دستمایه اینکه فلان وبهمان هست و نمیشه ازدواج کرد ، می کنند . در حالی که اگر کسی بدونه حقیقت ازدواج چی هست و قراره به کجا ختم بشه ، مطمئن باشه در این زمینه اگر تلاشی بکنه خدا حتما به مقصد می رسوندش . نه تنها در ازدواج بلکه در همه امور زندگی همینطوره
ببخشید تا زمانی که نخواهیم حقیقت وجود خودمون رو بپذیریم همینطوری درگیریم.

حالا اگر بخوام پاسخ ایجاد کننده تاپیک رو بدم میگم ملاکها بسیارند اما سه تای اولش ایمان ، اخلاق و قابلیت اعتماد هست.

ببخشید زیاد حرف زدم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , ana_12345 , reyhaneh64 , shayesteNEY , s.h5102
ارسال: #۲۰
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۱۱ ب.ظ
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
تو استانای جنوبی کشور مث فارس و هرمزگان و بوشهر رسمی هست که میگن وظیفه داماد هست که همه وسیله ها رو بخره در واقع منطق پشت این حرفم اینه که میگن : دختر مون داریم میدیم ، از سر داماد هم زیاده دیگه وسیله خونه وخونه رو باید خود داماد تهیه کنهSmile

الان جدیدا یه ذره منعطفتر شدن و این جوری هم نیس که اگر خانواده عروس خودشون داشته باشن یا عروس هم شاغل باشه هیچ کمکی نکنن ، مخصوصا اگر خود عروس هم شاغل باشه که با هم همه چیز رو میخرن یا مثلا پدر عروس کمی از هزینه عروسی رو میده و در حد توانش کمک میکنه . به قول یکی دیگه از کاربران اگر داماد پروندش سفید باشه و خودش آدم موجه و خوبی باشه و آینده خوبی هم داشته باشه، زیاد بهش در این موارد سخت نمی گیرن.
پتانسیل آینده خوب داشتن خیلی مهمه، اطرافیان من همگی اولش چیز زیادی نداشتن ولی به خاطر اینکه مشخص بود همسرشون در آینده میتونه گلیم خودشو از آب دربیاره ازدواج کردن و خدا رو شکر همشون هم بعد چند سال وضعیت خوبی دارن.

آزادی این نیست که هر کس هر چه دلش خواست بکند، آزادی حقیقی قدرتی است که شخص را مجبور به انجام وظایف خود می کند.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: abji22
ارسال: #۲۱
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۱:۱۱ ب.ظ
ملاک های ازدواج از دید خانم ها
در هر زمینه ای بالاخره هر کسی کم و زیاد داره ولی اگر معیارهای خودمون را روی حد متوسط و براساس قرآن و اسلام (نه اسلام من درآوردی من و تو، اسلام واقعی) بزاریم تمام مشکلات حل و درسته........

امام صادق (ع): هنگامی که بنده مومن دعا کند خداوند عزوجل به فرشتگان گوید با این که دعای این بنده مستجاب است در عین حال حاجتش را دیرتر برآورید چون من دوست دارم آوازش را بشنوم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال: #۲۲
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۱:۴۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۰۸ ب.ظ، توسط good-wishes.)
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  اینه که جوانهای مستعد و درس خون که حمایت مادی خانواده را ندارند کمتر جسارت پیدا میکنن برن خواستگاری . چون داشته هاشون در مقابل انتظارات و نداشته ها صفره.
آقا فرداد به نکته بسیار خوبی اشاره کردید، از فرمایش شما استفاده میکنم که بگم
به عنوان مثال من وقتی که می خواستم برم سرکار به عنوان یک مهندس فنی ، نیومدم رزومه آشپزی و خانه داریم رو ارائه بدم
پس برای تشکیل خانواده هم تا حدی رزومه تحصیلیم و درس خون بودنم ملاک نخواهد بود . و در هر زمینه ای باید استعدادهای متناسب با همون رو ارائه داد

متاسفانه متاسفانه برخی خانواده ها به جای اینکه از بچه شون مرد و زن زندگی بار بیارن، فقط لیسانس و فوق لیسانس و دکتر تحویل جامعه میدن
بعد بهش میگن برو زندگی کن . موفق هم باش !

به خاطر همین در پست اولم گفتم ما باید از خودمون شروع کنیم. و ببینیم اشکال کار از کجاست
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , lotus , Maryam-X , shayesteNEY , s.h5102
ارسال: #۲۳
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۱۲ ب.ظ
ملاک های ازدواج از دید خانم ها
والا الان بیشتر از اینکه خانواده ی دختر به وضع مالی پسر دقت کنه تو خواستگاری، خانواده ی پسر می پرسن از وضع مالی دختر، به گوش خودم از چند تا پسر شنیدم که با دختری که پدر مادرش مستاجر باشن ازدواج نمی کنن، یا حتی از محل زندگی پدر بزرگ مادر بزرگ دختر و از خونه داشتن و نداشتنشون می پرسن.
اکثرا هم پسرا دنبال دخترهایی هستن که وضع مالی خانوادشون از خانواده ی پسر بهتر باشه. حداقل مورد های که من دیدم اینجوری بوده.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: abraham , انرژی مثبت , Mänu , jaroon , ana_12345 , reyhaneh64 , lotus , sss , shayesteNEY
ارسال: #۲۴
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۴۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۵۲ ب.ظ، توسط abraham.)
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
اکثرا درست میگن
ولی فکر کنم این مشکلا ت برگرده به فرهنگ مثلا همین دوستمون میگه که سرکوب میدن راستم میگه.

HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
انشا الله همه را های ازدواج هموار شه و همه تون خوشبخت شین
HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart

شهر شلوغ شد قورباغه هفت تیر کش شد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۵
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۵۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۵:۰۲ ب.ظ، توسط azad_ahmadi.)
ملاک های ازدواج از دید خانم ها
حداقل انتظاری که یه خانم می تونه از مزدوج شدن داشته باشه اینه که شرایطی برابر یا مناسب تر از شرایط دوران مجردیش در خونواده رو داشته باشه. "شرایط" که گفتم، هرچیزی میتونه باشه، مادی، روحی، درک متقابل، و خیلی از چیزایی که تو نظر سنجی گفته شده. و این شرایط هم نسبی هستن ...

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu , white bird , ana_12345 , reyhaneh64 , zibaziba , sss , maryam.raz , shayesteNEY
ارسال: #۲۶
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۳:۱۴ ب.ظ
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۱۲ ب.ظ)Bache Mosbat نوشته شده توسط:  والا الان بیشتر از اینکه خانواده ی دختر به وضع مالی پسر دقت کنه تو خواستگاری، خانواده ی پسر می پرسن از وضع مالی دختر، به گوش خودم از چند تا پسر شنیدم که با دختری که پدر مادرش مستاجر باشن ازدواج نمی کنن، یا حتی از محل زندگی پدر بزرگ مادر بزرگ دختر و از خونه داشتن و نداشتنشون می پرسن.
اکثرا هم پسرا دنبال دخترهایی هستن که وضع مالی خانوادشون از خانواده ی پسر بهتر باشه. حداقل مورد های که من دیدم اینجوری بوده.

البته من بی تجربه هستم اما طبق شنیده هام شما هم درست میگید
کلاً چه برای پسرها و چه برای دخترها ،متاسفانه پول حرف اول رو میزنه . درسته که این مسئله برای همه صادق نیست اما اگه با خودمون روراست باشیم میبینیم کم هم نیست . کلاً اخلاق ، فرهنگ ، غیرت و در یک کلام " مکارم اخلاق " در حال موت هست!!

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Bache Mosbat , white bird , ana_12345 , abraham , lotus
ارسال: #۲۷
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۵:۰۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۵:۴۹ ب.ظ، توسط javadjj.)
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
حرف فرداد درسته و من هم میخواستم با مطالبم همه به همین نتیجه برسیم که رسیدیم
نتیجه ای که باید قبول کنیم امروز جوان فوق لیسانس با داشتن کارت پایان خدمت و داشتن همه ی شرایط (به جز مالی) توانایی ازدواج ندارده دقت کنید توانایی ازدواج ندارد.
کسی که فوق لیسانس داره خوب خداییش نباید انتظار داشته باشیم یک ۲۰ میلیون سرمایه داشته باشه یا بتونه ۶ ماهه جمع کنه چون نیاز هم داره که ازدواج کنه.
البته مطمئن هستم که روزی رو خدا میاره اما حرکت از ما باید باشه!!!!
باید راضی بشید که اولین کاری که بهت پیشنهاد میشه با هر نوع پرسنلی (مرتبط یا غیر مرتبط) (با حقوق کم یا زیاد)(بیمه با بدون بیمه) بری و مشغول بشی چون ازدواج کردی این خودش یعنی اینکه چرا رفتی فوق لیسانس گرفتی خوووووب با فوق دیپلم هم که میشد این کار رو بکنی
البته این خودش یعنی عدم رضایت شغلی و روانشناسان میگن اگر ازکارت راضی نبودی عوضش کن!۱!چون نصف عمرتو داری باهاش سر و کله میزنی.
و یک دید خیلی بد دیگه بزارید براتون بگم تو جامعه ما تبدیل به یک مدل پیشرفت شده:
من ۴ ترمه که در ۵ تا از دانشگاههای شهرم(دولتی،ازاد،غیر انتفاعی ...) مشغول به حق التدریس هستم (البته همه حق التدریس صاف میره برای شهریه دانشگاه ازاد)جالبه به هر کدوم از کارمندا که میگی سخته نمیشه درآمد کمه یا هر چی حرف میزنی
با یک لبخند ملیحانه و متکبرانه میگه حالا کجاشو دیدی ما سن تو بودیم فلان بود چی بود سختی کشیدیم با حالت انتقام جویانه ای میگه عجله نکن عجله نکن هنوز کجاشو دیدی اول بدبختی جاییه که زن بگیریHuh

به طور کلی حرف های Fardad خیلی در این مورد قابل قبول بود و متاسفانه سهم من و شما از نعمت های خوب دنیا که یکیش ازدواج و همسر هستش به سطح زیر صفر رسیده است که البته این رو باید قدر دان تلاش های خوبه دولت نهم و دهم باشیم که موهباتی همچنون اشتغال و ازدواج جوانان رو ریشه کن کرد و تبدیل به مشکلات کرد.زنده باد بهار
اما خوب من خودم شخصا با همه ی این حرفا یکی از همکار ها رو که در کادر تدریس هم هستند رو خوشم اومده ازشون و میخوام اقدام کنم هر چه بادا باد و نیاز به حمایت روحی همه ی دوستان مانشتی دارمSmile

منم آن بیدل شیدا و غمش هست هویدا به دو چشمان همیشه تر
و پیداست درون دلم آشوب و چه رسواست، دریغا...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , - rasool - , svk7 , Bache Mosbat , ana_12345 , yasermrz , sss
ارسال: #۲۸
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۵:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۳۲ ب.ظ، توسط azad_ahmadi.)
ملاک های ازدواج از دید خانم ها
انشالله که این تاپیک هم با ازدواج آقا جواد ختم بخیر بشه.
هر تاپیکی که در مورد ازدواج بوده، به ازدواج یکی از اعضا ختم شده. SmileSmile
از ستاد روحیه دهی خواهشمندیم اقدامات لازم رو انجام بدهند.
انشالله که یه شیرینی دیگه هم به شیرینی های نخورده ما اضافه بشه. Dodgy

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu , javadjj , Aurora , انرژی مثبت , ana_12345 , reyhaneh64 , masume_ml
ارسال: #۲۹
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۲۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۰۱ ق.ظ، توسط Somayeh_Y.)
ملاک های ازدواج از دید خانم ها
با وجود اینکه منکر مشکلات اقتصادی و تاثیر اون بر زندگی ها نمیشم. اما نمیدونم چرا من اینقدرها موضوع رو بغرنج و پیچیده نمی بینم. شاید به خاطر نمونه هایی از دوستان و اطرفیانم که همین یکی دو سال گذشته ازدواج کردند و برخی شون واقعا با زیر صفر شروع کردند.اما خدا رو شکر مشکلات شون حل شد و از زندگی شون به شدت راضی هستند، که بنظرم عاملش می تونه صبر و تحمل زیاد و سجایای اخلاقی هر دو طرف باشه.

شاید باورش سخت باشه، اما تصور کنید نزدیک عید نوروز وقتی خرج و مخارج منزل و هزینه های پذیرایی از میهمان رو تقسیم میکنی،حتی یه هزار تومن باقی نمونه برای خودت خرید عید بکنی.با این وجود این خانم خودش رو خوشبخت ترین زن دنیا میدونه، چون بنظرش خوش اخلاق ترین مرد دنیا همسرش هست.

یا نمونه دیگه یکی از دوستانم که همسرش ابتدای زندگی مشترک شغل ثابتی نداشت، میگفت خیلی برام سخت بود، من که همیشه ماشین بابام زیر پام بوده و کیفم پر پول و هیچ محدودیتی توی خرید نداشتم، حالا باید برخی چیزا رو نخرم یا کم تر بخرم. اما این وضعیت رو تحمل کرد چون به همسرش و به انتخابی که کرده بود ایمان داشت. البته بعد یک سال و نیم دو سال الان همسرش شغل مناسبی پیدا کرده و اوضاع شون بهتر شده.

برخی پدرها وقتی با جیب خالی بری خواستگاری دخترشون ممکنه بگن برو پسرجان خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه Big Grin برخی هم ممکنه بگن: جوون باعرضه ای هستی، اول زندگی هیچکس کار و کسب درست و حسابی نداره، درست میشه.مبااااااااااااارکه Smile

میخوام بگم که نمونه های این طوری هم هستند اطراف مون. هر چند کم اما هستند. حیفه که فقط چشم مون به اون زوج هایی باشه که بخاطر مشکلات اقتصادی طلاق میگیرند،و خودمون رو از نعمت ازدواج محروم کنیم.

نمیشه برای همه یه نسخه پیچید، هر کسی باید به توانایی ها و شرایط خودش و البته شخصیت طرف مقابلش توجه کنه و تصمیم بگیره. از ازدواج باید کسی بترسه که نه پول داره نه راه درست و مشروعی برای پول درآوردن بلده. در این شرایط نا بسامان اقتصادی ازدواج سخته اما ممکنه، و چه بسا با همین سختی ها شیرین تر بشه.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , Aurora , kashir , shayesteNEY
ارسال: #۳۰
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۳۴ ب.ظ
RE: ملاک های ازدواج از دید خانم ها
(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۲۷ ب.ظ)Somayeh_Y نوشته شده توسط:  از ازدواج باید کسی بترسه که نه پول داره نه راه درست و مشروعی برای پول درآوردن بلده.
به نکته خوبی اشاره کردید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  روابط احساسی خارج از ازدواج مردان متأهل morweb ۶۲ ۳۰,۷۳۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: fatemehbiglar
  ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...) morweb ۲,۶۹۵ ۶۱۹,۷۹۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gogooli
Video صد فیلمی که باید قبل از مرگ دید؟ sama2010 ۱۵ ۸,۸۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: gerdoo_456
  اخرین امار از ازدواج و طلاق در کشور mcse2010 ۱ ۲,۹۳۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  ازدواج فامیلی f.b ۲۶ ۱۷,۸۷۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  درخواست پاورپوینت های درس های تخصصی IT / کامپیوتر negarin_ ۳ ۳,۷۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: doman
  دانلود حل المسائل شبکه های عصبی و ماشین های یادگیر نوشته سایمون هایکین ویرایش سوم jazana ۹ ۹,۴۶۳ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Mahtabdel72
  رتبه های دعوت شدگان مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص ali hjt ۵۹ ۵۱,۸۹۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: musicianband1
Question تفاوت تعداد مقایسه های مورد نیاز در الگوریتم های متفاوت porseshgar ۰ ۱,۹۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar
  فروش کتاب های ارشد نرم افزار کامپیوتر و فیلم های آموزشی afsanehmh ۰ ۱,۸۲۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: afsanehmh

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close