زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۱۰:۱۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

هرچه می خواهد دل تنگت بگو...

ارسال: #۵۲۹۹۶
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۱۲:۳۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ق.ظ، توسط big cloud.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  بنظر منم بهتر بود اینچا پاسخ میدادید تا سایر افراد هم نظراتشون رو بیان کنند. از دل این بحث ها، رد و تایید صحبت ها، هر کس روش مناسب خودش رو میتونه پیدا کنه. بحث های این شکلی برای مانشت خیلی مفید هست. اما ای کاش توی تاپیک مناسب تری مطرح میشد.
حرف شما کاملا متینه. چشم حتما من بعد اینجا جواب سوال دوستان را میدم.Shy

این جواب من به ایشون بود. تجربه شخصیه و خطا زیاد داره خودم میدونم.

سلام. من فکر میکنم که شما ساختار هدفمند کار کردن برنامه نویسی را نتونستید به دست بیارید. که البته طبیعیه و همه اولش مثل شما هستن. ببینید وقتی اول کار هستید، همیشه میپرسید این سایت یا اپ اندروید را بسازم که چی بشه. اگر زاکربرگ هم موقع ساخت فیس بوک این فکر را میکرد، الان این ساختار قدرتمند وجود نداشت.

پشت همه چیز بیس علمی هست. منتها تا یه مقدار پیشرفت حاصل نشه، نمیشه اون بیس را درک کرد.

شما اگر یه زبان برنامه نویسی یاد بگیرید، در زمینه های پیشرفته علمی هم موفق تری. چون مغز عادت میکنه به مسئله تعریف کردن و حل کردن.

دیجی کالا یه ساختاره ، اسنپ هم یه ساختاره. ویز هم یه ساختاره. همشون هم دانش پشتشونه و هم با زبان برنامه نویسی سر و کار دارن. تحلیل مخاطب دارن و... .

وقتی کارتون هدفمند میشه براتون که نتیجه اش را ببینید. مثلا اپ اندرویدتون نصب بشه و باگهاش گزارش بشه و بخواید رفعش کنید یا این که بخواید امکانات جدید بهش اضافه کنید.

قرار نیست مرتبا از یه زبان به زبان دیگه سوئیچ کنید. برای اول کار یه زبان را در حد خوب یاد بگیرید. بعدا یاد گرفتن زبانهای دیگه براتون کمتر از چند ماه زمان میبره.

در کل برنامه نویسی را یه پازل هزار تکه ببینید که میخواید از یه جا شروعش کنید و کار را به بهترین نحو تحویل بدید. به محض اتمام اولین پروژه خوبتون، انگیزه ایجاد میشه و علم اضافه کردن امکانات و تحلیل داده و... هم میاد. علم برای رفع مشکله، تا کار انجام نشه، مشکلی نخواهد بود که نیاز به علم خاصی داشته باشه.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: The BesT , MarkLand
ارسال: #۵۲۹۹۷
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۲:۰۳ ق.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹ ق.ظ)big cloud نوشته شده توسط:  در کل برنامه نویسی را یه پازل هزار تکه ببینید که میخواید از یه جا شروعش کنید و کار را به بهترین نحو تحویل بدید. به محض اتمام اولین پروژه خوبتون، انگیزه ایجاد میشه و علم اضافه کردن امکانات و تحلیل داده و... هم میاد. علم برای رفع مشکله، تا کار انجام نشه، مشکلی نخواهد بود که نیاز به علم خاصی داشته باشه.
دقیقا همینطوره تا کار انجام ندین مشکلی هم نیست که از اون علومی که یاد گرفتین استفاده کنین شما مثلا به الگوریتم محاسبه قیمت اسنپ یه خورده فک کنین حل این مساله به صورت بهینه نیاز به علم داره نیاز به ایده های الگوریتم ها داره اما این طرف سکه هست یه طرف دیگه رسیدن به همین مرحله و مرحله بعد هم پیاده سازی روشتون هست که همه اینا نیاز به کد زدن داره مگه مگه یه راست بری تو اسنپ یا هر شرکت دیگه بگی من یه متخصص حل مساله هستم!
در مورد زبانهای برنامه نویسی هم به نظرم به جایی اینکه کسی فک کنه با کدوم ماشین رانندگی کنه بهتره اول فک کنه کجا می خواد بره؟

think positive
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud
ارسال: #۵۲۹۹۸
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۴:۲۲ ق.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۷ ب.ظ)MarkLand نوشته شده توسط:  
(10 آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۴۵ ب.ظ)The BesT نوشته شده توسط:  با دیدن فیلمها و پکیج آموزشی شروع کردم. مثلا سی شارپ و جاوا شروع کردم. ولی بعد مدتی حس میکردم خب یه سایت طراحی بشه که چی بشه! احساس میکردم بیس علمی پشت این کار نیست. برام جذابیت نداشت اون کار. یا مثلا طراحی یه اپلیکیشن اندروید برام معنی علمی نداره.
ببینید کسایی که می رن دنبال کار دانشگاهی صرف و به هزار دلیل از کد زدن طفره میرن فقط یه معلم میشن نهایت و فرق هست بین مهندس و معلم! شما اگه تصمیم داری که مهندس باشی باید چیزی رو خلق کنی حتی یه سایت یا اپ خیلی ساده بعدا برای بهبود عملکردش می تونی از علمت هم استفاده کنی ولی اگه کسی بگه اه اپ چیه سایت چیه اینا طفره رفتن از کد زدنه و مهندسی که کد زن نباشه صرفا یه چیزایی حفظ کرده و مث طوطی برای بقیه بیان میکنه ضمن اینکه مگه دیجی کالا و اسنپ چی هستن؟ اپ و سایتن. هر ادمی کلی ایده می تونه داشته باشه که باید دستش رو الوده به کد زدن کنه Big Grin خود زاکربرگ هم دست به کد بوده واسه فیس بوک اگه کسی گفت عه من فوقم یا دکتری هستم بده عیبه سایت بزنم اپ بزنم باید گفت فقط یه قصه گوی علم هستی! یه مهندس یا چیزی رو میسازه یا در پروژه ساخت محصولی شرکت داره اگه هیچکس هم تحویلتون نگرفت با ایده خودتون شروع کنین نترسین ادمای محافظه کار در نهایت مجبور میشن رویاهاشونو فراموش کنن خودتون رو به چالش بکشین کاری به سن و مدرکتون نداشته باشین تشنه یادگیری باشین
به قول استیو جابز stay hungry stay foolish.
یعنی از نظر شما منِ نوعی بگم فوقم (یا در آینده‌ی نزدیک دکتری) ولی به هیچ وجه اپ و سایت نمی‌زنم، صرفا یه قصه‌گوی علم هستم؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۲۹۹۹
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۱:۲۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۲ ب.ظ، توسط MarkLand.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۷ ب.ظ)MarkLand نوشته شده توسط:  یه مهندس یا چیزی رو میسازه یا در پروژه ساخت محصولی شرکت داره
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۲ ق.ظ)Behnam‌ نوشته شده توسط:  یعنی از نظر شما منِ نوعی بگم فوقم (یا در آینده‌ی نزدیک دکتری) ولی به هیچ وجه اپ و سایت نمی‌زنم، صرفا یه قصه‌گوی علم هستم؟
بحث اپ و سایت بود اینا رو مثال زدم و البته گفتم به طور کلی یه مهندس یا محصولی رو میسازه یا در ساخت مشارکت داره یا باز طراحی یا بهینه سازی و... حالا رشته و گرایشش هر چی که هست یه کار عملی کرده یه چیزی رو عملا انجام داده و گرنه مدرکش فوق و دکتری و پست داک هم که باشه نهایت میشه قصه گوی علم

think positive
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۳۰۰۰
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۱:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۲:۰۰ ب.ظ، توسط Masoud05.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۲ ق.ظ)Behnam‌ نوشته شده توسط:  یعنی از نظر شما منِ نوعی بگم فوقم (یا در آینده‌ی نزدیک دکتری) ولی به هیچ وجه اپ و سایت نمی‌زنم، صرفا یه قصه‌گوی علم هستم؟

موافقم. از دید منم کسی که فوق یا دکتری داره نباید خیلی سراغ برنامه نویسی به مفهوم عام بره (استثنا و اجبار ها رو کاری ندارم). کسی که تحصیلات تکمیلی داره بیشتر باید مدیریت فنی پروژه و یا تولید بخش های خاص را انجام بده.
مثالی که از دیجی کالا زدم (جهت نمونه) میشه اینطوری توضیحش داد که یک برنامه نویس (احتمالا با مقطع کارشناسی و یا رشته ای غیر کامپیوتر) وظیفه تولید اپ و وب سایت داره اما یک وب سرویس برای مقاصد خاص و تحلیل داده توسط یک فرد تحصیلکرده احتمالا کد نویسی میشه. یعنی باز هم کد نویسی هست اما رویکرد و وظیفه متفاوت هست.

پ.ن: من با دید هوش مصنوعی به سوال جواب دادم اما برای نرم افزار هم چندان بی ارتباط نیست.

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: gogooli
ارسال: #۵۳۰۰۱
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۲:۳۱ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
به نظرم باید به کلمه مهندس دقت بیشتری بشه یه کد زن برابر با یه مهندس نیست و بر عکسش مهندس کسی هست که محصولی رو میسازه یا مرحله طراحی رو انجام میده و یا در پیاده سازی هم مشارکت داره ولی مهمترین مشخصه اون حل مساله به صورت عملی و علمی هست. از یه مهندس انتظار هست که راهکار عملی رو بگه ممکنه یه مهندس عمران دست به بیل هم بشه بنایی هم بکنه اما مهمترین وظیفه اون اینکه اجزا رو درست طراحی و تعریف کنه و راه حل ایشون در عمل دیده بشه کسی که خودش رو درگیر کار عملی نکنه هرگز نمی تونه ادعا کنه که یه مهندس هست این چیزا به مدرک ربطی نداره.
حالا یه زمانی ما رو تحویل می گیرن میگن اقای مهندس یا دکتری مهندسی خوش اومدی بشین واسه ما این مساله رو حل کن
یه زمانی ما رو تحویل نمی گیرین که باید دست به بیل در هر سطحی شد! مث بیل گیتس یا زاکربرگ ممکنه مجبور بشیم در هر سطحی کد بزنیم تا محصولمون رو بسازیم هیچ اشکال نداره بهتره قصه گو شدنه ما نیاز به ادمایی داریم که از ساخت چیزی نترسن خودشونو پشت مدرکشون پنهان نکنن به قولا مرد عمل باشن اینجوریه که خودمون پیشرفت می کنیم و باعث پیشرفت جامعه خودمون هم میشیم

think positive
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud
ارسال: #۵۳۰۰۲
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۲:۵۵ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۵۸ ب.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  مثالی که از دیجی کالا زدم (جهت نمونه) میشه اینطوری توضیحش داد که یک برنامه نویس (احتمالا با مقطع کارشناسی و یا رشته ای غیر کامپیوتر) وظیفه تولید اپ و وب سایت داره اما یک وب سرویس برای مقاصد خاص و تحلیل داده توسط یک فرد تحصیلکرده احتمالا کد نویسی میشه. یعنی باز هم کد نویسی هست اما رویکرد و وظیفه متفاوت هست.
در نرم افزار حالا بستگی به فیلد هم دارد فیلدی که من کار کردم در ایران یک شرکت هم کار نمی کند. کلا ریسرچ جلوتر از صنعت است. الان برای من کار راحت تر دکتری خوندن است ولی به دلایلی می خواهم به تعویق بندازم. عاشق ریسرچ هستم ولی پولی توش نیست. می خواهم سوییچ کنم به بازار کار، چون چند سال دور بودم و تکنولوژی های جدید و ... اومده ورود راحت نیست. الان وارد هم بشم باید همون کارهایی که کارشناسی ها انجام می دهند رو شروع کنم. تازه از اون ها عقب تر هم هستم چون اون ها در این چند سال تجربه کسب کردند. کسانی هم که دیدم همزمان با ارشد کار کردند واقعا در عمل از یکی زدند. یکی از اساتید در ترم ۱ ارشد می گفت اگه قرار است بعد از ارشد برگردید سر همون کار قبلیتون در شرکت همین الان انصراف بدهید. کسی که ارشد می خواند بعدش یا باید کارآفرین شود یا در شرکت های بزرگی مثل گوگل کار کند یا هیئت علمی و ...
ولی برای همون گوگل هم درست است برخلاف یک سری شرکت های ایرانی مدرک master رو امتیاز می دونه ولی باید برنامه نویس خوبی باشی. یعنی صرف اینکه من بگم حالا که ارشد خوندم در شانم نیست برنامه نویسی اپ فایده ای ندارد. به نظر شما بازار کار به کسی مثل من که فقط یک سال سابقه کاری دارد پست مدیریتی می دهد؟! اگر بدهد هم کسی که تجربه ای نداشته و فقط یک مدرک ارشد دستش است آیا مدیر خوبی است؟! مگه در دوره ارشد چه چیزی مرتبط با بازار کار رو بهمون یاد دادند؟ البته شاید کسانی که داده کاوی ... کار می کنند وضعشون فرق کند.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud
ارسال: #۵۳۰۰۳
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۲:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۳:۰۹ ب.ظ، توسط Behnam‌.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۲:۳۱ ب.ظ)MarkLand نوشته شده توسط:  به نظرم باید به کلمه مهندس دقت بیشتری بشه یه کد زن برابر با یه مهندس نیست و بر عکسش مهندس کسی هست که محصولی رو میسازه یا مرحله طراحی رو انجام میده و یا در پیاده سازی هم مشارکت داره ولی مهمترین مشخصه اون حل مساله به صورت عملی و علمی هست. از یه مهندس انتظار هست که راهکار عملی رو بگه ممکنه یه مهندس عمران دست به بیل هم بشه بنایی هم بکنه اما مهمترین وظیفه اون اینکه اجزا رو درست طراحی و تعریف کنه و راه حل ایشون در عمل دیده بشه کسی که خودش رو درگیر کار عملی نکنه هرگز نمی تونه ادعا کنه که یه مهندس هست این چیزا به مدرک ربطی نداره.
حالا یه زمانی ما رو تحویل می گیرن میگن اقای مهندس یا دکتری مهندسی خوش اومدی بشین واسه ما این مساله رو حل کن
یه زمانی ما رو تحویل نمی گیرین که باید دست به بیل در هر سطحی شد! مث بیل گیتس یا زاکربرگ ممکنه مجبور بشیم در هر سطحی کد بزنیم تا محصولمون رو بسازیم هیچ اشکال نداره بهتره قصه گو شدنه ما نیاز به ادمایی داریم که از ساخت چیزی نترسن خودشونو پشت مدرکشون پنهان نکنن به قولا مرد عمل باشن اینجوریه که خودمون پیشرفت می کنیم و باعث پیشرفت جامعه خودمون هم میشیم
یه موضوعی که باعث برداشت اشتباه میشه تعریف مهندسی کامپیوتر هست. توو ایران اینطوری هست که هر کی هر گرایشی از کامپیوتر میخونه، مهندس کامپیوتر بهش گفته میشه و نتیجتا انتظار طراحی و توسعه محصول ازش میره.
در حالی که خارج از ایران، مهندس کامپیوتر میشه همونی که توو ایران به اشتباه به مهندسی سخت‌افزار (و بعدها معماری کامپیوتر) ترجمه شده، و یکی هم مهندسی نرم‌افزار دارند که بیشتر به چیزی که مدنظر شما هست می‌خوره. مابقی فیلدها (که زیادم هست) می‌شه computer scientist که قریب به اتفاقشون نیاز به مهارت کافی کدزنی واسه پیاده‌سازی ایده دارند ولی لزوما به محصول نهایی ختم نمی‌شه (و قاعدتا مهارت و علاقه‌ای هم به تولید محصولی که کاربر مستقیما ببینه ندارند). منظورم اینه که خیلی از شاخه‌های CS شاید به محصول بدون واسطه‌ی بازار تبدیل نشه و البته ادعایی هم ندارند که رل "مهندس" کامپیوتر یا نرم‌افزار دارند.

(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۲:۵۵ ب.ظ)gogooli نوشته شده توسط:  ولی برای همون گوگل هم درست است برخلاف یک سری شرکت های ایرانی مدرک master رو امتیاز می دونه ولی باید برنامه نویس خوبی باشی. یعنی صرف اینکه من بگم حالا که ارشد خوندم در شانم نیست برنامه نویسی اپ فایده ای ندارد. به نظر شما بازار کار به کسی مثل من که فقط یک سال سابقه کاری دارد پست مدیریتی می دهد؟! اگر بدهد هم کسی که تجربه ای نداشته و فقط یک مدرک ارشد دستش است آیا مدیر خوبی است؟! مگه در دوره ارشد چه چیزی مرتبط با بازار کار رو بهمون یاد دادند؟ البته شاید کسانی که داده کاوی ... کار می کنند وضعشون فرق کند.
موقع نوشتن پست قبلی دیدم شما این پست رو دادید، صبر کردم نقل قول و بقیه‌ی پستم رو اینجا اضافه کنم.
دقیقا این یکی از مشکلاتی هست که علوم کامپیوتر توو ایران رو به سمت مهندسی نرم‌افزار پیش برده، یا عملا یکی شدند. تنوع کار کم هست و به قول شما بازار کار ایران از ریسرچ خیلی خیلی عقب هست و به دنبال محصول نهایی با کمترین stack تولید (یعنی عملا چیزی که شما می‌نویسید میره دست کاربر نهایی). در این حالت مجبورید بخش زیادی از دانش‌تون رو کنار بذارید، به استثنای یکی دو فیلد مثل دیتاماینینگ و احتمالا applied ML.
برای گوگل هم باید حل مسأله بلد باشید تا برنامه‌نویسی. برای software engineerش (که راحت‌ترین راه وارد شدن به گوگل هم هست) برنامه‌نویسی متوسطی می‌خواد (متوسط با تعریف من یعنی حداقل DP اینا رو بدون فکر کردن پیاده‌سازی کنید) تا جایی که من دیدم و شنیدم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: gogooli , MarkLand , big cloud , RangiRangi
ارسال: #۵۳۰۰۴
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۴:۱۲ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
رشته های مهندسی و علی الخصوص رشته کامپیوتر دو وجهی هستن. یک وجهشون دانش تئوری هست و وجه دیگه مهارت عملی
حالا این وسط به هدف فرد بستگی داره که به کدوم وجه متمایل باشه و وزن بیشتری بهش بده. مثلا کسی که میخواد ریسرچر بشه واقعا به هر دو وجه اش نیاز داره ولی وجه تئوری بیشتری میخاد یا کسی که میخاد وارد بازار کار بشه براش وجه مهارت عملی وزن بیشتری داره

ولی در نهایت مثل یه نقاشی که یه تابلو میکشه میزنه یه دیوار و میگه اینو من کشیدم باید یه روز یه چیزی بکشیم بزنیم به دیوار. حال اثر علمی باشه یا یه اپلیکیشن
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۳۰۰۵
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۶:۳۱ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
به نظر من در پیشرفت کردن یه نکته ای وجود داره هر کس به اندازه مشکلی که واسه حل کردن انتخاب می کنه پیشرفت میکنه اگه درگیر مسائل کوچک بشیم چه بتونیم حلشون کنیم و چه نتونیم در هر صورت یه بازنده ایم! هر جایی که الان هستیم یه نگاه بندازیم ببینیم درگیر چه مسائلی هستیم و با فرض حل اونا به کجا می رسیم؟

think positive
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud , Iranian Wizard , hanie_M , RASPINA , NP-Cσмρℓєтє
ارسال: #۵۳۰۰۶
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۰۸:۰۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ، توسط RangiRangi.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
هیچ فرقی نمیکنه مهندس باشیم یا نباشیم. تا یه حدی باید کد زنی بدونیم چون کد ابزار کار ما کامپیوتری هاست طبیعتا اما مهم تر از اون اینه حل مسئله رو بدونیم. بعید میدونم تو ارشد و دکترا مهم باشه با چه زبانی و چطور یه اپی رو بنویسیم بلکه مهم اینه اون رو درست بنویسیم و بدونیم درست نوشتنش چطوریه. مثلا کسی دیتاماینینگ و سیستم توزیع شده ندونه چطور میخواد مثلا تو فیسبوک فرند پیشنهاد بده به یکی یا تبلیغاتی رو به هر کاربر نشون بده که با کاربرای دیگه متفاوته و فقط به درد اون کاربری میخوره که اون تبلیغ رو باید ببینه.

همین پنج دقیقه قبل یه پیام واریز پول به حسابم اومد
رفتم دیدم نوشته جایزه..
تو سایت بانک ملی کدملیم رو دادم دیدم واقعا تو قرعه کشی آخر بانک برنده شدم در حالیکه اصلا نمیدونستم حساب های معمولی هم قرعه کشی داره!!
پول زیادی نیست ولی بامزه بود و اولین بار بود تو زندگیم بدون هیچ جون کندنی یه چیزی نصیبم شده : ))))))
من که انقدر خوش شانس بودم چی میشد ماشین یا آپارتمان برنده میشدم آخه؟ : )))
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous , big cloud , RASPINA , NP-Cσмρℓєтє
ارسال: #۵۳۰۰۷
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۱۱:۰۱ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
مهندس کسیه که توان حل مسئله داشته باشه
حل مسئله ابزار میخواد
باید داده ساختارها رو بلد باشی. با چوب دستی هری پاتر نمیشه مسئله حل کرد!
حداقلش اینه که یه مهندس سودوکد بتونه بنویسه. حالا خود کد رو میشه بدی به یه کارگر!

از طرف دیگه مهندسی فقط ابزار نیست. فهم ابزارم هست.
نظریه زبان که تو کارشناسی پاس کردیم یه درس مطلقاً انتزاعی بود. که هیچ کاربرد عملی نداشت. اما کسی که فهمیدش به درک عمیق تری از ابزاراش رسید. و کسیکه فقط نظریه رو فهمید به قول دوستمون قصه گویی بیش نیست.

عین این چرخ خیاطی قدیمیا بود، یه قرقره از بالا میزد یه ماسوره هم زیر داشت؛ مهندسم باس هم عمق رو بلد باشه هم سطح رو.

 
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud
ارسال: #۵۳۰۰۸
۱۲ آذر ۱۳۹۸, ۱۱:۲۷ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
دقت کنید که درس نظریه به هیچ عنوان یه درس انتزاعی نیست بر عکس خیلی هم کاربردیه مفاهیمش از یه پردارش متن ورودی که می تونیم با یه ماشین دارای پشته الگوریتمش رو بنویسم تا عبارات با قاعده و... تا طراحی یه کامپایلر برای اهداف خاص
من فک می کنم درس بسیار مهمیه اگه اغلب فک می کنن که این درس به درد نخوره تقصیره استادای بی سوادی هست که نتونستن چندتا مثال کاربردی گارگری شده Big Grin بزنن تا توی عمل مشخص شه طراحی یه ماشین چطور می تونه یه مساله رو حل کنه

think positive
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: RASPINA
ارسال: #۵۳۰۰۹
۱۳ آذر ۱۳۹۸, ۰۱:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۰۵ ق.ظ، توسط Masoud05.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۲:۵۵ ب.ظ)gogooli نوشته شده توسط:  ...کلا ریسرچ جلوتر از صنعت است. الان برای من کار راحت تر دکتری خوندن است ولی به دلایلی می خواهم به تعویق بندازم. عاشق ریسرچ هستم ولی پولی توش نیست. می خواهم سوییچ کنم به بازار کار، چون چند سال دور بودم و تکنولوژی های جدید و ... اومده ورود راحت نیست. الان وارد هم بشم باید همون کارهایی که کارشناسی ها انجام می دهند رو شروع کنم. تازه از اون ها عقب تر هم هستم چون اون ها در این چند سال تجربه کسب کردند. کسانی هم که دیدم همزمان با ارشد کار کردند واقعا در عمل از یکی زدند. یکی از اساتید در ترم ۱ ارشد می گفت اگه قرار است بعد از ارشد برگردید سر همون کار قبلیتون در شرکت همین الان انصراف بدهید. کسی که ارشد می خواند بعدش یا باید کارآفرین شود یا در شرکت های بزرگی مثل گوگل کار کند یا هیئت علمی و ...
ولی برای همون گوگل هم درست است برخلاف یک سری شرکت های ایرانی مدرک master رو امتیاز می دونه ولی باید برنامه نویس خوبی باشی. یعنی صرف اینکه من بگم حالا که ارشد خوندم در شانم نیست برنامه نویسی اپ فایده ای ندارد. به نظر شما بازار کار به کسی مثل من که فقط یک سال سابقه کاری دارد پست مدیریتی می دهد؟! اگر بدهد هم کسی که تجربه ای نداشته و فقط یک مدرک ارشد دستش است آیا مدیر خوبی است؟! مگه در دوره ارشد چه چیزی مرتبط با بازار کار رو بهمون یاد دادند؟ البته شاید کسانی که داده کاوی ... کار می کنند وضعشون فرق کند.

بله، در بسیاری از رشته ها دانش کسب شده فراتر از صنعت هست به ویژه در علوم پایه. برای رشته کامپیوتر وضع به مراتب بهتر هست.

اینطور نیست که بگیم کسی که ارشد خونده نباید اپ بنویسه، به هیچ وجه اینطوری نیست بلکه نظر شخصی من این هست که بهتر هست ایشون کاری کنه که تخصص بیشتری داره. مثلا اگر یکی تخصص ویژن رو توی اپ بیاره خیلی عالی میشه چیزی که بیشتر افراد لیسانس نمی تونن. در واقع میگم سطح و تیپ کار باید متناسب تر بشه خیلی بهتره.

بازم پیشنهاد شخصی من این هست که افراد از ترم ۳ یا ۴ ارشد بهتره وارد یه کار نیمه وقت بشن و بازهم ترجیحا کار مرتبط (در صورت امکان).

در کل کسی که تحصیلات تکمیلی خوانده بنظر من مهمترین دستاوردش، افزایش مهارتش در تحلیل و حل مساله باید باشه نه بحث هایی مثل کد نویسی و مسائل از این قبیل.

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: gogooli , big cloud , RASPINA
ارسال: #۵۳۰۱۰
۱۳ آذر ۱۳۹۸, ۰۱:۴۳ ق.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
اوففففففف، اوفففففففف، هوا گرمه!
امشب چه بارون قشنگی داره میاد ولی

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۵,۶۶۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...) morweb ۲,۶۹۵ ۶۰۳,۹۳۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gogooli
  انخاب مسیر آینده ؟ آینده دکترا چه خواهد شد ؟ shivap ۱۰ ۱۰,۳۱۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: WILL
  سلام،امروز حال ات چطوره؟ حس امروزت را بگو. فرید ۹۰۷ ۲۲۹,۷۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۳:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Bache Mosbat
  اگر داده ها در هر بار به طور مساوی تقسیم شود حداکثر عمق درختی log n خواهد شد؟ post98 ۱ ۳,۱۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ahrmb
  اینترنت در آینده ناپدید خواهد شد hnarghani ۰ ۳,۲۹۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hnarghani
  اختلالی که زندگی شما را نابود خواهد کردشک و بدبینی ناشی از اختلال شخصیت پارانویید( morweb ۰ ۳,۳۲۱ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: morweb
  تعداد سوالات دروس تخصصی کامپیوتر تغییر خواهد کرد؟؟؟ Denize ۱۸ ۱۸,۳۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: shovaliehsiah
Question لطفا تجربیات خود را در مورد نوشتن سمینار و پایان نامه بگویید Potential ۲۴ ۲۱,۱۷۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: انرژی مثبت
  یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود silver_0255 ۸ ۷,۵۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: silver_0255

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close